Hmm ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Persoonlijk vat ik uitlatingen op internet, van mensen die ik niet persoonlijk ken, niet al te serieus op..kan er geen seconde van wakker liggen. Maar er zijn mensen die dat wel doen en nodeloos mensen tegen de schenen schoppen is niet echt leuk eigenlijk.. Pittige discussies wel.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:53 schreef Ambipur het volgende:
[..]Sorry... Ik herkende je sarcasme niet....
En dit: maar dat ik het ook wel leuk vind om een mening iets provocerender te verwoorden dan nodig is. Daar kick ik op. Doen, is leuk. Beetje provoceren, stoerdoenerij, haantjesgedrag, kippengedrag. Heerlijk. Leef ik op.
Klopt, als mensen dan ook aangeven dat ze het niet fijn vinden, dan is het prettig. Dat maakt het wat duidelijker, ik kan zelf ook te ver gaan, zonder het door te hebben.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Persoonlijk vat ik uitlatingen op internet, van mensen die ik niet persoonlijk ken, niet al te serieus op..kan er geen seconde van wakker liggen. Maar er zijn mensen die dat wel doen en nodeloos mensen tegen de schenen schoppen is niet echt leuk eigenlijk.. Pittige discussies wel.
Daar ben ik het mee eens. Pittig kan erg leuk zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm ik ben het daar gedeeltelijk mee eens. Persoonlijk vat ik uitlatingen op internet, van mensen die ik niet persoonlijk ken, niet al te serieus op..kan er geen seconde van wakker liggen. Maar er zijn mensen die dat wel doen en nodeloos mensen tegen de schenen schoppen is niet echt leuk eigenlijk.. Pittige discussies wel.
Eigenlijk zegt die Van der Zee niks nieuws, alles is hier al voorbij gekomen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:07 schreef Ambipur het volgende:
http://nieuwsuur.nl/onder(...)-in-ijsselstein.html
Eigen leven
"Maar als het een Nederlands gezin zou zijn, zouden we spreken van een tragedie. Nu denken we aan eerwraak en gaat het over schande. Als de vriendinnen van het meisje gelijk hebben, kan het ons leren dat allochtone meisjes in het algemeen nog veel moeite hebben om in Nederland een eigen leven te kiezen", zegt Van der Zee.
Dit is jaren zo... Dit gaat nog jaren zo.. Dit mag van mij nog honderd keer herhaald worden. Vooral zijn laatste zin, want dat lijkt tot niemand door te dringen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Eigenlijk zegt die Van der Zee niks nieuws, alles is hier al voorbij gekomen.
Misschien kan je als Marokkaanse daaraan je steentje bijdragen, denk dat jij meer invloed hebt in de Marokkaanse gemeenschap dan ik als kaassie.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Dit is jaren zo... Dit gaat nog jaren zo.. Dit mag van mij nog honderd keer herhaald worden. Vooral zijn laatste zin, want dat lijkt tot niemand door te dringen.
Nee, dat gaat echt niet. Ik ben Turksequote:Op donderdag 3 januari 2013 23:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Misschien kan je als Marokkaanse daaraan je steentje bijdragen, denk dat jij meer invloed hebt in de Marokkaanse gemeenschap dan ik als kaassie.
Oeps foutje.. waarom dacht ik dat danquote:Op donderdag 3 januari 2013 23:14 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, dat gaat echt niet. Ik ben Turkse
Geen idee, heb namelijk al benoemd dat ik Turkse ben. Geen zorgen; het is laat, de discussie over dit meisje heeft ook geen nut meer. Ik hoop dat ze dit onderwerp de aankomende dagen met rust zullen laten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oeps foutje.. waarom dacht ik dat dan
Vast niet. Het is nieuws, dus dat kun je niet negeren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Geen idee, heb namelijk al benoemd dat ik Turkse ben. Geen zorgen; het is laat, de discussie over dit meisje heeft ook geen nut meer. Ik hoop dat ze dit onderwerp de aankomende dagen met rust zullen laten.
Joh, misschien komen Syl en liefste Raf morgen met een super sappig detail over hun scheiding. Dan zijn wij dit prachtmeisje al vergeten.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vast niet. Het is nieuws, dus dat kun je niet negeren.
Ik vind dit toch vele malen belangrijker dan de zoveelste showbizscheiding.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:41 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Joh, misschien komen Syl en liefste Raf morgen met een super sappig detail over hun scheiding. Dan zijn wij dit prachtmeisje al vergeten.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dit toch vele malen belangrijker dan de zoveelste showbizscheiding.
Dus dat denk ik niet.
Is mij niet eens opgevallen..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 00:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het slachtoffertje uit de op
godverdomme
Als het enigszins klopt wat in dat artikel staat dan is er geen sprake van eerwraak, zelfs niet van eergerelateerd geweld. De eerlijkheid gebied te zeggen dat ruzies over de levensstijl van kinderen ook in streng christelijke gezinnen voorkomen, daar heeft het ook niks met eer te maken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:30 schreef Ambipur het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-botste-flink.dhtml
En we speculeren vrolijk door...
Blijf het vreemd vinden. Ik denk dat haar moeder een soort van "snap" momentje heeft gehad.
Fijn, de schreeuw om aanpakken.. Maar hoe vaak worden moslima's in NL onderdrukt, want wat is best vaak?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:59 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Wat ik wel goed vind is als de politiek aandacht besteed aan de geestelijke en fysieke onderdrukking van veel jonge moslima's in Nederland, want dat gebeurt nog best vaak. Niet dat ik denk dat de politiek iets kan veranderen, dat moet toch vanuit de mensen zelf komen..
Ehm als ik alle verhalen die ik in de loop der tijd heb gehoord van verschillende jongedames zou bundelen, dan zou ik daar een redelijk dik boek van kunnen maken. Het betreft overigens allemaal Marokkanen.. Ik heb met veel culturen te maken gehad, maar Marokkanen zijn toch wel de wonderlijkste groep.. hoe vaker je ermee contact hebt, hoe minder je er van snapt. Gisteren had ik een discussie met een Marokkaanse vriendin (weet niet of zij dat nu nog wil zijn) over het feit dat Marokkanen naar mijn mening relatief vaker negatief in het nieuws komen dan Nederlanders. Beweert zij dat de Marokkanen die zich misdragen het product zijn van de Nederlandse maatschappij. Het moet niet gekker wordenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:12 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Fijn, de schreeuw om aanpakken.. Maar hoe vaak worden moslima's in NL onderdrukt, want wat is best vaak?
Wat is onderdrukken dan? Want dan begrijp ik wat je bedoelt..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:22 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ehm als ik alle verhalen die ik in de loop der tijd heb gehoord van verschillende jongedames zou bundelen, dan zou ik daar een redelijk dik boek van kunnen maken. Het betreft overigens allemaal Marokkanen.. Ik heb met veel culturen te maken gehad, maar Marokkanen zijn toch wel de wonderlijkste groep.. hoe vaker je ermee contact hebt, hoe minder je er van snapt. Gisteren had ik een discussie met een Marokkaanse vriendin (weet niet of zij dat nu nog wil zijn) over het feit dat Marokkanen naar mijn mening relatief vaker negatief in het nieuws komen dan Nederlanders. Beweert zij dat de Marokkanen die zich misdragen het product zijn van de Nederlandse maatschappij. Het moet niet gekker worden![]()
Maar dit terzijde..
waarom zou die vriendin de verantwoordelijkheid moeten nemen van wat anderen doen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is onderdrukken dan? Want dan begrijp ik wat je bedoelt..![]()
Je vriendin is een giller trouwens..Dat is niet de verantwoording nemen over iets.
Dat weet je toch wel? Het extreem controleren van dochters/zussen, verbod om uit te gaan, verbod om met jongens om te gaan, fysieke mishandeling, verstoting.. in een extreem geval moesten dochters ook de centen van hun bijbaan bij paps inleveren. Een paar van de meisjes hebben later PTSS gekregen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:35 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Wat is onderdrukken dan? Want dan begrijp ik wat je bedoelt..![]()
Klopt ja, ze haalde er allemaal oneigenlijke argumenten bij en uiteindelijk vond ze dat ik iets tegen Marokkanen had en er geen mening over mag hebben omdat ik zelf geen Marokkaan ben. Toen ik zei dat ik haar niet serieus meer kon nemen werd ze boos.quote:Je vriendin is een giller trouwens..Dat is niet de verantwoording nemen over iets.
De broer was toch diegene die 'snapte' ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:30 schreef Ambipur het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)t-botste-flink.dhtml
En we speculeren vrolijk door...
Blijf het vreemd vinden. Ik denk dat haar moeder een soort van "snap" momentje heeft gehad.
Wat een prehistorisch huttevolk ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat weet je toch wel? Het extreem controleren van dochters/zussen, verbod om uit te gaan, verbod om met jongens om te gaan, fysieke mishandeling, verstoting.. in een extreem geval moesten dochters ook de centen van hun bijbaan bij paps inleveren. Een paar van de meisjes hebben later PTSS gekregen.
Heb er zelf ook wel eens iets van meegekregen hoe gek Marokkanen zijn. Bij het station kwam ik 2 Marokkaanse zussen tegen die vaak op mijn spreekuur waren geweest. We gingen even een kopje koffie drinken. Ik had het zelf niet in de gaten, maar op een afstandje liep een Marokkaans ventje te drentelen en te koekeloeren wat die dames aan het uitspoken waren. Ze kenden hem niet eens. Deed me een beetje denken aan het Schnitzelparadijs. Heb vaak gedacht 'rare jongens die Marokkanen'
Alsof dat alleen bij Marokkanen onderling gebeurd.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat weet je toch wel? Het extreem controleren van dochters/zussen, verbod om uit te gaan, verbod om met jongens om te gaan, fysieke mishandeling, verstoting.. in een extreem geval moesten dochters ook de centen van hun bijbaan bij paps inleveren. Een paar van de meisjes hebben later PTSS gekregen.
Heb er zelf ook wel eens iets van meegekregen hoe gek Marokkanen zijn. Bij het station kwam ik 2 Marokkaanse zussen tegen die vaak op mijn spreekuur waren geweest. We gingen even een kopje koffie drinken. Ik had het zelf niet in de gaten, maar op een afstandje liep een Marokkaans ventje te drentelen en te koekeloeren wat die dames aan het uitspoken waren. Ze kenden hem niet eens. Deed me een beetje denken aan het Schnitzelparadijs. Heb vaak gedacht 'rare jongens die Marokkanen'
Nee, ik weet het niet... Voor "onze" begrippen ben ik zeer vrij opgevoed.. Weet alleen niet of dit ook geldt voor "jullie" begrippen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:46 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
[..]
Klopt ja, ze haalde er allemaal oneigenlijke argumenten bij en uiteindelijk vond ze dat ik iets tegen Marokkanen had en er geen mening over mag hebben omdat ik zelf geen Marokkaan ben. Toen ik zei dat ik haar niet serieus meer kon nemen werd ze boos.
Dat hoeft ze ook niet. Maar wegschuiven richting de Nederlanders lijkt mij niet gepast.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:43 schreef simmu het volgende:
[..]
waarom zou die vriendin de verantwoordelijkheid moeten nemen van wat anderen doen?
Ik krijg ook vaak aandacht van ze, als ik ze dan afwimpel ben ik een hoer. Gelukkig heb ik nog nooit seks gehad met een familielid in tegenstelling tot veel van die schreeuwers.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:02 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat een prehistorisch huttevolk ook.
Zei een meisje via twitter..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:54 schreef Chahna het volgende:
[..]
De broer was toch diegene die 'snapte' ?
Amateur... Je weet niet hoe je ze moet afwimpelenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:07 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik krijg ook vaak aandacht van ze, als ik ze dan afwimpel ben ik een hoer. Gelukkig heb ik nog nooit seks gehad met een familielid in tegenstelling tot veel van die schreeuwers.
Ze lopen enorm achter m.b.t. de beschaving waarin ze vertoeven. Maar blijkbaar kiezen ze er zelf voor. Al een paar generaties hebben ze het kunnen verbeteren maar blijkbaar pikken ze enkel datgene op waarmee ze rotzooi kunnen trappen en hun persoonlijke beestachtige behoeften kunnen vervullen. Want de centjes, merkkleding, mobieltjes en BMW's weten ze wel te vinden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:07 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ik krijg ook vaak aandacht van ze, als ik ze dan afwimpel ben ik een hoer. Gelukkig heb ik nog nooit seks gehad met een familielid in tegenstelling tot veel van die schreeuwers.
Het moet niet nodig zijn om ze af te wimpelen. Waar ze het idee vandaan krijgen dat ze sowieso kans maken weet ik ook niet maar echt slim zijn ze niet. Welk meisje laat zich nou versieren door: "psst psssst hey meisje, neuken? " Nee, dan lach ik vriendelijk en geef ik aan dat ik liever gezond blijf. Uiteraard worden ze dan boos en gaan ze weer schelden maar dat is een teken van zwakte. Dat werkt misschien bij mensen in de bergen maar niet bij mij.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:08 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Amateur... Je weet niet hoe je ze moet afwimpelen
Om daarna weer boos te zijn dat er gestigmatiseerd en gediscrimineerd wordt? Vreemde mensen zijn het.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:11 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ze lopen enorm achter m.b.t. de beschaving waarin ze vertoeven. Maar blijkbaar kiezen ze er zelf voor. Al een paar generaties hebben ze het kunnen verbeteren maar blijkbaar pikken ze enkel datgene op waarmee ze rotzooi kunnen trappen en hun persoonlijke beestachtige behoeften kunnen vervullen. Want de centjes, merkkleding, mobieltjes en BMW's weten ze wel te vinden.
Ben het bij anderen nog niet tegengekomen eerlijk gezegd. Toen ik mijn Turkse ex net kende heeft ze me een keer goed in de maling genomen door te zeggen dat haar broer me zou bellen. Kort daarna ging de telefoon.. ik nam niet op, had geen zin in dat gezeik. Daar was ze een beetje teleurgesteld over, verpestte haar grap een beetje. Bleek later dat ze helemaal geen broer had en dat haar neef me had gebeld.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Alsof dat alleen bij Marokkanen onderling gebeurd.
Klopt het zijn vaak Berbers.. En je kan niet iedereen over 1 kam scheren, alleen werkt het helaas wel zo dat al die incidenten de hele gemeenschap een slechte naam bezorgen. Nederlanders hebben geen vooroordelen, daar zorgen ze zelf voor..maar ja, zo denk ik erover.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:06 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nee, ik weet het niet... Voor "onze" begrippen ben ik zeer vrij opgevoed.. Weet alleen niet of dit ook geldt voor "jullie" begrippen.
Ik heb ervaring met Marokkanen als ik mij in het uitgaansleven bevind samen met mijn Marokkaanse vriendinnetje. Zij heeft ook zo'n last van ze. Ik wil ze niet over een kam scheren. Het zijn vaak Berbers die wat achterlopen. Je moet ook weten hoe je met ze om gaat, ik maak netjes een praatje met ze, wens ze een fijn avond toe, glimlach en loop weg. Dan zijn ze erg netjes.
Ik vind het wel overdreven over de Marokkaanse jeugd te spreken. Het is een deel dat het verpest. Je kunt ze niet aanspreken als gehele gemeenschap.
Ja zou best kunnen dat ze het zat was en daarom niet meer inzag hoe ongelofelijk genuanceerd mijn mening is.quote:Ik denk dat je vriendin jouw opmerkingen zat is. Waarschijnlijk hoort ze jouw eenzijdige mening ook vaak van anderen. Daarin begrijp ik haar volkomen. Op de een of andere wijze moet ik ook constant mijzelf verdedigen als Turken in de media zijn en in de belangstelling staan.Erg hinderlijk kan ik je vertellen.
Ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:13 schreef Ambipur het volgende:
3-voud, zeg eens eerlijk, kom jij wel eens Marokkaan tegen?
Is het niet. Blijkbaar kun jij er beter tegen omdat je erin opgroeit ofzo. Dus zal de lat wat lager liggen.quote:Wat is dit voor stereotype bullshit.
Waar haal jij dit soort onzin vandaan? Hoe kom je erbij dat ik daarin ben opgegroeid?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:16 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja.
[..]
Is het niet. Blijkbaar kun jij er beter tegen omdat je erin opgroeit ofzo. Dus zal de lat wat lager liggen.
Ik ben op en top Hollander en ken dat gezeik niet. Ik zal het dan ook sneller veroordelen en sta erachter dat ondanks we die boel geïmporteerd hebben, we het niet hoeven te accepteren.
sterker nog; ik heb jaren in delft en den haag (en dan niet de meest ehm, 'nette' wijken) gewoond en nooit ergens last van gehad. alleen in delft (buitenhof) een tijdje ellendig gedoe met een zwerver die sliep op een bankje waar ik 's avonds nog wel eens langs moest.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:13 schreef Ambipur het volgende:
3-voud, zeg eens eerlijk, kom jij wel eens Marokkaan tegen? Wat is dit voor stereotype bullshit.
Ik bedoel eigenlijk dat Nederlanders van nature geen vooroordelen hebben tegen wie dan ook, maar dat bepaalde groepen zelf voor die vooroordelen zorgen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:16 schreef Ambipur het volgende:
Nederlanders geen vooroordelen...Understatement of the year, already.
Ben je een aanwinst dan?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:18 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Waar haal jij dit soort onzin vandaan? Hoe kom je erbij dat ik daarin ben opgegroeid?
Je mag je luie voorouders danken, dat ik hier ben trouwens
Hokjes denken, toch...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:20 schreef simmu het volgende:
nederlanders geen vooroordelen?
kamper
kakker
hockeytrut
allochtoon
pinda
en speciaal voor de brabo's onder ons: die van thyke!
Dat vind ik dan vrij apart, dat je dat enkel en alleen bij Marokkanen tegen bent gekomen. De meeste Turkse meiden (en jongens) worden hier erg vrij opgevoed, evenals Koerden, wat alleen maar goed is natuurlijk. Maar uit eigen ervaring weet ik dat veel meiden nog steeds onderdrukt worden door hun ouders door de cultuur/geloof waarin zij opgegroeid zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ben het bij anderen nog niet tegengekomen eerlijk gezegd. Toen ik mijn Turkse ex net kende heeft ze me een keer goed in de maling genomen door te zeggen dat haar broer me zou bellen. Kort daarna ging de telefoon.. ik nam niet op, had geen zin in dat gezeik. Daar was ze een beetje teleurgesteld over, verpestte haar grap een beetje. Bleek later dat ze helemaal geen broer had en dat haar zus me had gebeld.
Als jij het zegt. Ik ken je niet.quote:
Hebben we ook, vooroordelen. Heeft iedereen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:20 schreef simmu het volgende:
kamper
kakker
hockeytrut
allochtoon
pinda
Ach, in hokjes denken is makkelijk en iedereen doet het.. Marokkanen doen dat ook over Nederlanders. Kan daar niet mee zitten. Maar een gemeenschap die een slechte naam heeft is toch voornamelijk de schuld van die gemeenschap zelf als je het mij vraagt, en niet van vooroordelen..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:20 schreef simmu het volgende:
kamper
kakker
hockeytrut
allochtoon
pinda
Correct. Maar ik zie wel hun (Marokkaanse klotejongeren en die afwijkende omgang algemeen) handelen. En daar baseer ik me op.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:22 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Precies, net zoals jij niet iedere Marokkaan kent.
Dat is zo klaar als een klontje.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ach, in hokjes denken is makkelijk en iedereen doet het.. Marokkanen doen dat ook over Nederlanders. Kan daar niet mee zitten. Maar een gemeenschap die een slechte naam heeft is toch voornamelijk de schuld van die gemeenschap zelf als je het mij vraagt, en niet van vooroordelen..
Mijn Turkse ex had alleen zussen en ruimdenkende ouders, heb verder eigenlijk weinig met Turken te maken gehad in de privé-sfeer. Turken zijn gastvrij, nationalistisch en ze beschouwen je als 1 van hen als je laat merken dat je voor ze openstaat, dat vond ik wel leuk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat vind ik dan vrij apart, dat je dat enkel en alleen bij Marokkanen tegen bent gekomen. De meeste Turkse meiden (en jongens) worden hier erg vrij opgevoed, evenals Koerden, wat alleen maar goed is natuurlijk. Maar uit eigen ervaring weet ik dat veel meiden nog steeds onderdrukt worden door hun ouders door de cultuur/geloof waarin zij opgegroeid zijn.
Je vormt je mening op basis van 1 gezin...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mijn Turkse ex had alleen zussen en ruimdenkende ouders, heb verder eigenlijk weinig met Turken te maken gehad in de privé-sfeer. Turken zijn gastvrij, nationalistisch en ze beschouwen je als 1 van hen als je laat merken dat je voor ze openstaat, dat vond ik wel leuk.
Alle Turken zijn vrij en alle Marokkanen onderdrukken hun kinderen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je vormt je mening op basis van 1 gezin...Is ook niet eerlijk.
13 jaar geleden kwam ik voornamelijk bij Turken veel over de vloer voor mijn werk. Had uiteraard een commerciële inslag, maar toch.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:26 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Mijn Turkse ex had alleen zussen en ruimdenkende ouders, heb verder eigenlijk weinig met Turken te maken gehad in de privé-sfeer. Turken zijn gastvrij, nationalistisch en ze beschouwen je als 1 van hen als je laat merken dat je voor ze openstaat, dat vond ik wel leuk.
Ja, dit inderdaad...quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Alle Turken zijn vrij en alle Marokkanen onderdrukken hun kinderen.
Wauw.. Well said.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
13 jaar geleden kwam ik voornamelijk bij Turken veel over de vloer voor mijn werk. Had uiteraard een commerciële inslag, maar toch.
Wat me opviel is dat ze inderdaad erg gastvrij zijn tot het onderdanige toe. Ik liep dan strak in kostuum en ze zagen me aan voor een minister. de kids werden erbij gehaald als "vertaler" en je werd overladen door moeder de vrouw met hapjes en extreem zoete thee. Ik vond het altijd leuk bij ze te komen. Heel soms zat je in een situatie waar een zoon/neef of iets van die strekking een andere mening over je had omdat ie meende het beter te weten en ging zich heel argwanend en dreigend opstellen. Tot ongenoegen van de ouders.
Heb dan ook altijd respect gehad voor die eerste lichting die naar Nederland kwam. Die werden hier neer geploft zonder enige kennis van taal en moesten zich maar alleen zien te redden in een wereldvreemd land met hun familie 3000km verderop.
Die generaties erna voelen zich helemaal het "mannetje". Maar als ik zon oudere erbij zie lopen, nog steeds de taal niet machtig en schichtig mij toekijkt met bijna een knikje van goedendag, denk ik bij mezelf: "Wees eens wat trotser, Jij bent diegene van de hele club om je heen die alleen het respect verdient."
Dat is niet helemaal waar bedenk ik me, want ben ook regelmatig uitgenodigd door Turkse cliënten. Over Turken kan ik eigenlijk niks negatiefs bedenken. Alleen misschien dat ze vaak niet echt openstaan voor Nederlanders als het gaat om relaties.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:31 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Je vormt je mening op basis van 1 gezin...Is ook niet eerlijk.
Waar baseer je je op dat Turken een slechte naam zouden hebben? Ik hoor zelden negatieve geluiden over Turken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:32 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Oh? Meen je dit? Het is dus mijn schuld, dat Turken een slechte naam zouden kunnen hebben?
Denk dat daar het probleem ook ligt.quote:
Niet te letterlijk lezenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar bedenk ik me, want ben ook regelmatig uitgenodigd door Turkse cliënten. Over Turken kan ik eigenlijk niks negatiefs bedenken. Alleen misschien dat ze vaak niet echt openstaan voor Nederlanders als het gaat om relaties.
[..]
Waar baseer je je op dat Turken een slechte naam zouden hebben? Ik hoor zelden negatieve geluiden over Turken.
Grip kwijtraken?.. Sprekend vanuit eigen ervaring, die zijn ze bij mij nimmer kwijtgeraakt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Denk dat daar het probleem ook ligt.
Die ouders blijven achter bij de kinderen qua inmenging in de samenleving. Ze voelen zich te oud de taal te leren of zich te mengen met die onbekende Nederlandse samenleving.
Het was toen al dat de kinderen als vertaler op moesten treden.
Geen wonder dat die kinderen hun ouders overstijgen en ouders de grip op ze kwijtraken om van enige opvoeding te kunnen spreken.
Koerden vrij opgevoed? De Koerdische meisjes die ik ken zijn daadwerkelijk uitgehuwelijkt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Dat vind ik dan vrij apart, dat je dat enkel en alleen bij Marokkanen tegen bent gekomen. De meeste Turkse meiden (en jongens) worden hier erg vrij opgevoed, evenals Koerden, wat alleen maar goed is natuurlijk. Maar uit eigen ervaring weet ik dat veel meiden nog steeds onderdrukt worden door hun ouders door de cultuur/geloof waarin zij opgegroeid zijn.
Nu heeft ze weer een Colombiaanse vriend, mama en zij maakten veel ruzie, vrienden zijn nu de bronnen, ze rookte, ze dronk etc etc, bla bla. Speculaties + onzin.quote:
Maar dat heeft gewoon te maken met je voorkomen (kleding, houding). Je moet het als een compliment zien als je niet wordt aangesproken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:07 schreef Chahna het volgende:
[..]
Open staan voor relaties? Wat bedoel je nou?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:42 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar bedenk ik me, want ben ook regelmatig uitgenodigd door Turkse cliënten. Over Turken kan ik eigenlijk niks negatiefs bedenken. Alleen misschien dat ze vaak niet echt openstaan voor Nederlanders als het gaat om relaties.
[..]
Waar baseer je je op dat Turken een slechte naam zouden hebben? Ik hoor zelden negatieve geluiden over Turken.
Koerden zijn inderdaad ook moeilijk ja. Had een Koerdische stagiaire die nu mijn collega is. Schat van een meisje, Nederlandse vrienden, praat mee over voetbal.. I love her. Maar aan de andere kant is ze heel traditioneel en wil ze per se trouwen met een gelovige Koerd (die schijnen zeldzaam te zijn). En discussies zoals deze moet ik met haar niet voeren want dat wordt ruzie (vroeger ook wel eens tranen). Dat is het niet waard.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Ziba het volgende:
[..]
Koerden vrij opgevoed? De Koerdische meisjes die ik ken zijn daadwerkelijk uitgehuwelijkt.
Geen idee of je moeder de taal wel kan spreken? Ik ken vrouwen die echt geen Nederlands kunnen (of durven?) terwijl ze hier allanger wonen dan ik hier besta.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:51 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Grip kwijtraken?.. Sprekend vanuit eigen ervaring, die zijn ze bij mij nimmer kwijtgeraakt.
Mama spreekt de taal niet zoals jij en ik dat doen, doch doet ze alles zelf. Wat is daar dan jouw mening over?
Papa spreekt de taal zeer goed, schrijft iets minder, doet er wel zijn best voor, wat is daar dan de mening over?
Turken zijn niet een geheel. Allen hebben hun eigen normen, waarden, opvoeding, geloofsovertuiging etc. Tussen mijzelf en Fatma van hiernaast is veel verschil.
De Koerden die ik ken zijn juist weer erg vrij.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:52 schreef Ziba het volgende:
[..]
Koerden vrij opgevoed? De Koerdische meisjes die ik ken zijn daadwerkelijk uitgehuwelijkt.
Dus als ik mij kleed zoals zij willen (helemaal bedekt) heb ik er geen last van. Nou de volgende keer dat ik naar Marokko gaat zal ik mij er aan houden. Nu ik in Nederland ben heb ik liever dat ze zich naar onze waarden gedragen. Ik weet het, het is teveel gevraagd maar laat het ze nou eens gewoon proberen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:55 schreef Ziba het volgende:
[..]
Maar dat heeft gewoon te maken met je voorkomen (kleding, houding). Je moet het als een compliment zien als je niet wordt aangesproken.
Ik bedoel wat er staat.. Mijn ervaring is, wat ik zelf heb meegemaakt en gezien, dat Turken en Marokkanen soms best een Nederlands vriendje willen, al dan niet stiekem, paar als puntje bij paaltje komt trouwen ze later bijna allemaal met iemand uit hun eigen gemeenschap. Van mij mag dat in de toekomst veranderen.. assimilatie dus. Net als in Amerika. Daar kom je bijvoorbeeld veel Amerikanen tegen die afstammen van Nederlanders, maar Nederlands zijn ze allang niet meer.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:59 schreef Ziba het volgende:
[..]
Open staan voor relaties? Wat bedoel je nou?
Nee, dat zeg ik niet. Maar het ligt wel aan hoe je je kleedt zodra het je vaker overkomt. Ik word bijna nooit aangesproken door Marokkanen en blabla terwijl ik wel vrouwelijk erbij loop, zegmaar. Zodra je eruitziet als Barbie van oh oh Cherso word je bijv. meer aangesproken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dus als ik mij kleed zoals zij willen (helemaal bedekt) heb ik er geen last van. Nou de volgende keer dat ik naar Marokko gaat zal ik mij er aan houden. Nu ik in Nederland ben heb ik liever dat ze zich naar onze waarden gedragen. Ik weet het, het is teveel gevraagd maar laat het ze nou eens gewoon proberen.
Ben het daar mee eens.. Hoe je er ook bij loopt, die gasten moeten zich niet met je bemoeien. Denk dat het er alleen niet makkelijk uit te krijgen is..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:03 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dus als ik mij kleed zoals zij willen (helemaal bedekt) heb ik er geen last van. Nou de volgende keer dat ik naar Marokko gaat zal ik mij er aan houden. Nu ik in Nederland ben heb ik liever dat ze zich naar onze waarden gedragen. Ik weet het, het is teveel gevraagd maar laat het ze nou eens gewoon proberen.
als je erbij loopt als Barbie wordt je terecht voor hoer uitgemaaktquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Maar het ligt wel aan hoe je je kleedt zodra het je vaker overkomt. Ik word bijna nooit aangesproken door Marokkanen en blabla terwijl ik wel vrouwelijk erbij loop, zegmaar. Zodra je eruitziet als Barbie van oh oh Cherso word je bijv. meer aangesproken.
Bonk op hol geslagen doldwaze hormonen. Ze steken zelf Allah de gek aan door met die Kafirs aan te pappen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ben het daar mee eens.. Hoe je er ook bij loopt, die gasten moeten zich niet met je bemoeien. Denk dat het er alleen niet makkelijk uit te krijgen is..
Haha, nee.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:15 schreef Chahna het volgende:
[..]
als je erbij loopt als Barbie wordt je terecht voor hoer uitgemaaktMaar wees niet bang dat is niet het geval bij mij.
Maar dan nog voldoe ik niet aan dat profielquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:19 schreef Ziba het volgende:
[..]
Haha, nee.Maar ik denk wel dat het ligt aan hoe je je kleedt, hoe je houding is, hoe je overkomt qua 'makkelijkheid' dus zie je eruit alsof je wel te benaderen bent en wel gewillig bent, zegmaar. Misschien dat onzekere vrouwen eerder aangesproken worden ofzo?
Maarja, al met al moeten zulke kneuzen gewoon stoppen met vrouwen benaderen.
Ga rustig door.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:28 schreef Chahna het volgende:
[..]
Maar dan nog voldoe ik niet aan dat profiel
ik ben juist zeer zelfverzekerd en straal uit dat ik niets van die lui moet hebben.
Maar we raken redelijk offtopic zo.
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:37:00Bizarre verwijten dat je iets goedpraat als je niet meteen heel hard 'EERWRAAK!' brult. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:37:42Nee mensen, het helpt om te weten wat iets is. Eerwraak is eerwraak, moord is moord, doodslag is doodslag, eergerelateerd geweld is dat etc. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:38:15En voordat je kunt zeggen wat ergens aan de hand is, helpt het om een paar basale feiten te kennen. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:38:33En als je ergens wat aan wilt doen, helpt het om eerst te weten wat er aan de hand is. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:39:55Als het je geen moer interesseert wat er aan de hand is, wil je er niks aan doen maar alleen tonen hoe erg je eerwraak vindt en hoe je deugt reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:43:54Anders dan die zelfingenomen 'EERWRAAK!'-brullers hier heb ik me namelijk daadwerkelijk paar jaar in dat fenomeen verdiept. Kan het aanraden reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:45:37En mensen die reageren op precisie met 'je praat moord goed' moeten zich laten nakijken. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:55:04Dat is het allerergste aan die stuitende domheid. Die belemmert een goede aanpak van problemen - zoáls eergerelateerd geweld - alleen maar. reageer retweet
Eigenlijk moeten mensen dit soort dingen op social media afschaffen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:49 schreef Zuid-Holland het volgende:
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:37:00Bizarre verwijten dat je iets goedpraat als je niet meteen heel hard 'EERWRAAK!' brult. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:37:42Nee mensen, het helpt om te weten wat iets is. Eerwraak is eerwraak, moord is moord, doodslag is doodslag, eergerelateerd geweld is dat etc. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:38:15En voordat je kunt zeggen wat ergens aan de hand is, helpt het om een paar basale feiten te kennen. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:38:33En als je ergens wat aan wilt doen, helpt het om eerst te weten wat er aan de hand is. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:39:55Als het je geen moer interesseert wat er aan de hand is, wil je er niks aan doen maar alleen tonen hoe erg je eerwraak vindt en hoe je deugt reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:43:54Anders dan die zelfingenomen 'EERWRAAK!'-brullers hier heb ik me namelijk daadwerkelijk paar jaar in dat fenomeen verdiept. Kan het aanraden reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:45:37En mensen die reageren op precisie met 'je praat moord goed' moeten zich laten nakijken. reageer retweet
twitter:KustawBessems twitterde op vrijdag 04-01-2013 om 11:55:04Dat is het allerergste aan die stuitende domheid. Die belemmert een goede aanpak van problemen - zoáls eergerelateerd geweld - alleen maar. reageer retweet
Onzin....quote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:09 schreef Ziba het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik niet. Maar het ligt wel aan hoe je je kleedt zodra het je vaker overkomt. Ik word bijna nooit aangesproken door Marokkanen en blabla terwijl ik wel vrouwelijk erbij loop, zegmaar. Zodra je eruitziet als Barbie van oh oh Cherso word je bijv. meer aangesproken.
Sjezus. Je vult zo even voor haar haar ervaringen in.quote:
Ik spreek juist vanuit mijn eigen ervaring. Waar bemoei jij je mee, arrogant dingetje.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:06 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sjezus. Je vult zo even voor haar haar ervaringen in.
Arrogant much?
Dat deed je niet. Je schilderde haar ervaring af als onzinquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:07 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Ik spreek juist vanuit mijn eigen ervaring.
Met jouquote:Waar bemoei jij je mee, arrogant dingetje.
Vooral die types hebben lange tenen. Zie deze discussie.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zag net dat die ene Marokkaanse vriendin waar ik het over had me heeft ontvriend op FB. Pfff waarom hebben sommige mensen toch van die lange tenen
Was je zo bot?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:09 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik zag net dat die ene Marokkaanse vriendin waar ik het over had me heeft ontvriend op FB. Pfff waarom hebben sommige mensen toch van die lange tenen
Volgens haar is er een verband tussen kleden en lastig gevallen worden.. Daar reageer ik op met onzin. Ik schilder haar verband af als onzin.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:09 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat deed je niet. Je schilderde haar ervaring af als onzin
[..]
Met jou
Onzin.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:11 schreef Ambipur het volgende:
Volgens haar is er een verband tussen kleden en lastig gevallen worden.. Daar reageer ik op met onzin. Ik schilder haar verband af als onzin.
Ah, iets on topicquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:49 schreef Zuid-Holland het volgende:
Hmm vind het hier wel meevallen..quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:10 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vooral die types hebben lange tenen. Zie deze discussie.
Nee helemaal niet zelfs, ik ga niet bot doen tegen iemand die ik mag. Ze vindt dat ik vooroordelen heb over Marokkanen en is daarom boos of zo.quote:
Laat gaanquote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:15 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hmm vind het hier wel meevallen..
[..]
Nee helemaal niet zelfs, ik ga niet bot doen tegen iemand die ik mag. Ze vindt dat ik vooroordelen heb over Marokkanen en is daarom boos of zo.
Mee eens.quote:
Lees die post van Zuid-Holland nu gewoon eens.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:20 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Hoezo ontopic? Of is de moord op dit meisje bestempeld als eerwraak?
Heb ik gedaan. Anders reageer ik niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Lees die post van Zuid-Holland nu gewoon eens.
Niet alleen specifiek kleden zoals ik al benoemd had. Meerdere factoren.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:11 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Volgens haar is er een verband tussen kleden en lastig gevallen worden.. Daar reageer ik op met onzin. Ik schilder haar verband af als onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |