Dat maakt niet uit. Stel dat je nu alle populaire films tegen elkaar en allen onbekendere tegen elkaar zet, dan heb je volgende ronde weer dat er onbekende films tegen populaire staan. Kan je beter al zoveel mogelijk in de eerste ronde het kaf van de koren scheiden.quote:Op maandag 21 januari 2013 03:07 schreef Lemans24 het volgende:
Dat is het punt, het is geen loting.
Het zijn de 64 populairste titels tegen de 64 daaropvolgend meest populaire titels. Oftewel: bekenden tegen onbekende films. Dan hebben veel mensen inderdaad gemiddeld de helft niet gezien. Opnieuw proberen?
Als je zeg 50 van de 128 films gezien hebt (toch bijna de helft), is de kans gewoon klein dat je op veel paren kunt stemmen. Statistisch gezien kun je dan op 10 paren stemmen en kom je 30 paren tegen waar je er maar 1 van gezien hebt en 24 waar je er geen van gezien hebt. Voor je gevoel zou je dus op veel meer moeten kunnen stemmen (je komt drie keer zo vaak een paar tegen waar je net niet op kan stemmen, dan waar je wel op kan stemmen), maar statisch gezien is dat gewoon niet zo.quote:Op maandag 21 januari 2013 03:07 schreef Lemans24 het volgende:
Dat is het punt, het is geen loting.
Het zijn de 64 populairste titels tegen de 64 daaropvolgend meest populaire titels. Oftewel: bekenden tegen onbekende films. Dan hebben veel mensen inderdaad gemiddeld de helft niet gezien. Opnieuw proberen?
Amen! Op de rest ookquote:Op maandag 21 januari 2013 11:12 schreef Gorro het volgende:
Deze manier van loten heeft dat wel iets versterkt en wellicht had ik dat niet moeten doen. De reden waarom ik het wel zo gedaan heb, is om lotingen zoals een potentiële (kwart/halve) finale ("The Dark Knight Rises - Intouchables") te voorkomen in de eerste rondes en dat soort films later pas mogelijk te paren.
Toch wel, want zoals anderen al aangaven: het is toch veel vervelender als je in een later stadium allemaal onbekende films tegen elkaar hebt?quote:Op maandag 21 januari 2013 12:18 schreef Nickske1912 het volgende:
2 topfilms die elkaar al in een vroeg stadium kunnen treffen vind ik juist de charme van zo'n toernooi. Nu ligt vrijwel alle macht bij enkele leden die bijna alles hebben gezien en dus overal op kunnen stemmen. Is toch niet bevorderend voor een toernooi waarbij je hoopt op zoveel mogelijk stemmers?
Je kan zelf toch ook meer films kijken? Misschien zie je daardoor nog wel films die je beter vindt dan al die bekendere films. Dat vind ik juist de charme van zo'n tournament.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:18 schreef Nickske1912 het volgende:
2 topfilms die elkaar al in een vroeg stadium kunnen treffen vind ik juist de charme van zo'n toernooi. Nu ligt vrijwel alle macht bij enkele leden die bijna alles hebben gezien en dus overal op kunnen stemmen. Is toch niet bevorderend voor een toernooi waarbij je hoopt op zoveel mogelijk stemmers?
De logica ontgaat mij enigszins, waarom moeten die onbekende films dan meedoen terwijl er toch zo wordt 'geloot' dat ze er gauw uitliggen? Zoals ik net ook al zei, naar mijn mening is het een beetje de charme van een toernooi. Favorieten kunnen er snel uitliggen, en underdogs kunnen onverwacht ver komen. Ze doen nou eenmaal mee, en dus moeten ze hetzelfde worden behandeld als alle andere deelnemende films. Zo'n contest moet je niet teveel willen regisseren, laat het toernooi gewoon zijn werk doen. Dan sneuvelt er wellicht een favoriet vroegtijdig, maar over het algemeen zullen de absolute toppers echt wel overblijven.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:22 schreef Mike het volgende:
[..]
Toch wel, want zoals anderen al aangaven: het is toch veel vervelender als je in een later stadium allemaal onbekende films tegen elkaar hebt?
Dit is inderdaad mijn bezwaar. Ik heb bijvoorbeeld op Oslo, 31 August en Holy Motors gestemd omdat ik die stukken beter vond dan hun Hollywood-duelgenoten We Bought A Zoo en Prometheus, en ik vermoed dat degenen die überhaupt die eerste twee films op hebben gezocht ook een stuk grotere kans hebben om die te verkiezen boven de laatste twee. Dat is echter totaal niet representatief voor de gemiddelde FOK! user, gok ik zo.quote:Op maandag 21 januari 2013 12:51 schreef DrDentz het volgende:
We moeten nu wel vertrouwen op de mensen die heel veel films kijken, dat ze een beetje de favorieten van het plebs door laten gaan en niet alleen hun persoonlijke arthouse favorieten.
Ik ben het op zich wel met het bovenstaande eens, alleen loop je nu het risico dat op sommige filmparen maar één of twee keer gestemd wordt. Dat is het de keuze van één of enkele personen, niet van het hele forum. Maar goed, het biedt wel mooie kansen om overrated spul er al vroeg uit te gooienquote:Op maandag 21 januari 2013 11:12 schreef Gorro het volgende:
[..]
Als je zeg 50 van de 128 films gezien hebt (toch bijna de helft), is de kans gewoon klein dat je op veel paren kunt stemmen. Statistisch gezien kun je dan op 10 paren stemmen en kom je 30 paren tegen waar je er maar 1 van gezien hebt en 24 waar je er geen van gezien hebt. Voor je gevoel zou je dus op veel meer moeten kunnen stemmen (je komt drie keer zo vaak een paar tegen waar je net niet op kan stemmen, dan waar je wel op kan stemmen), maar statisch gezien is dat gewoon niet zo.
Deze manier van loten heeft dat wel iets versterkt en wellicht had ik dat niet moeten doen. De reden waarom ik het wel zo gedaan heb, is om lotingen zoals een potentiële (kwart/halve) finale ("The Dark Knight Rises - Intouchables") te voorkomen in de eerste rondes en dat soort films later pas mogelijk te paren.
Uiteindelijk krijg je toch maar 1 winnaar met een knock-out systeem. Als het goed is maken de lotingen niet uit wie die winnaar wordt. Dus opnieuw beginnen lijkt me zinloos.
Tot volgende week maandagavond.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:56 schreef picodealion het volgende:
Hoe lang nog? Ik moet even prioriteiten gaan stellen.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:15 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
40 Life of Pi - Seven Psychopaths
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |