abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:08:38 #101
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121185910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:50 schreef Basp1 het volgende:
En zoals we weten houdt dit kabinet tot nu toe vast aan de flinke beperking van de HRA, maar dat is blijkbaar nog niet goed genoeg voor sommige lieden alhier.
Welke flinke beperking? Die 0,5% per jaar daling vanaf 52%? Da's euro's per maand op een huis van een miljoen... Dat gaat de 18 miljard bezuiniging niet opleveren hoor.
censuur :O
pi_121185935
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Welke flinke beperking? Die 0,5% per jaar daling vanaf 52%? Da's euro's per maand op een huis van een miljoen... Dat gaat de 18 miljard bezuiniging niet opleveren hoor.
Het afschaffen van de spaarhypotheek en dergelijke gaat op termijn flink wat opleveren. Maar het is onzin om alleen van de HRA 18 miljard bezuinigingen te willen halen.
pi_121185937
quote:

[..]

Je rekenmachine is kapot ?
pi_121186055
quote:

[..]

is het nu 14 of 18 miljard, je gooit met cijfers alsof je een bankier of politicus bent.

Koop in 2013 dat huis met een annuitaire hypotheek ipv geheel of gedeeltelijk aflossingsvrij en zie hoeveel de maandlasten van de koper stijgen en de totale aftrek som die men ontvangt over de looptijd heel flink verminderd.

Jij wil die bezuiniging op 1 dag bereiken?
pi_121186078
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:16 schreef Basp1 het volgende:

[..]

is het nu 14 of 18 miljard, je gooit met cijfers alsof je een bankier of politicus bent.

Koop in 2013 dat huis met een annuitaire hypotheek ipv geheel of gedeeltelijk aflossingsvrij en zie hoeveel de maandlasten van de koper stijgen en de totale aftrek som die men ontvangt over de looptijd heel flink verminderd.

Jij wil die bezuiniging op 1 dag bereiken?
De HRA per direct afschaffen, briljant! Dat ze dat in Den Haag niet verzonnen hebben!
pi_121186143
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:17 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De HRA per direct afschaffen, briljant! Dat ze dat in Den Haag niet verzonnen hebben!
We gaan het zien, ik verwacht wel een beter doordachte en onderbouwde oplossing, van remco.
pi_121186176
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

We gaan het zien, ik verwacht wel een beter doordachte en onderbouwde oplossing, van remco.
Ben erg benieuwd!
pi_121186350
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

en nu ga je eindelijk ons de werkelijke economische waarde voorrekenen ipv een goedkope (phun intended) one-liner? Kom, reken het ons voor. :)
Ik wacht nog steeds hierop :)

Volgens mij kan ik daar net zo lang op wachten als tot wanneer de huizen het niveau bereikt hebben wat voor sommigen hier 'acceptabel' is (pasen, pinksteren, kerstmis en towel-day op één dag denk ik)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:10:30 #109
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_121187151
Voorspelling: Rond het jaar 2025 jaar lezen we verhalen over vastgoed miljonairs die als een malle zijn gaan kopen in 2013-2015 om particulier te verhuren.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:20:26 #110
344884 monkyyy
pi_121187371
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 16:49 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Net zo gelachen zeker als die mensen die hem uitlachten toen hij de huizencrisis
voorspelde?

Oldest trick in the book: Voorspel allemaal dingen, bij de dingen die uitkomen roep je "zie je wel, ik had het goed!"

Leuk filmpje:

Schiff is best slim omdat hij gigantisch veel dollars binnen harkt met zijn doom and gloom boeken die hij promoot gedurende zijn tirades.
pi_121187467
Ik had nu echt al dik ingekocht op de woningmarkt als ik de miljoenen had. Dik verhuren en over twintig jaar verkopen voor dikke winst _O_
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:45:25 #112
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121191438
quote:
6s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:10 schreef monkyyy het volgende:
Voorspelling: Rond het jaar 2025 jaar lezen we verhalen over vastgoed miljonairs die als een malle zijn gaan kopen in 2013-2015 om particulier te verhuren.
In 2025 zijn zelfs mensen in de steun miljonair, komt door al het geprint van de centrale bank. De echte rijken zitten in het edelmetaal.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:57:01 #113
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121191792
Mmm.. in 2011 is de kredietgroei al begonnen aan de krimp:

Nu nog even wachten op het Minsky moment op de huizenmarkt :P

Zoals Remco reeds eerder zei: 14 miljard subsidie naar de banksters en nog steeds kunnen ze het hoofd niet boven water houden zonder steun van de overheden en ECB 8)7

Gaat nog leuk worden als grote investeerders straks hun bezittingen moeten gaan liquideren om lopende of aflopende (pun intended :P ) verplichtingen na te komen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:10:01 #114
344884 monkyyy
pi_121192248
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

In 2025 zijn zelfs mensen in de steun miljonair, komt door al het geprint van de centrale bank. De echte rijken zitten in het edelmetaal.
Ik heb liever een vastgoed portefeuille 20 appartementen waarvan ik maandelijks huuropbrengsten binnenkrijg dan 50 kilo glimmend geel metaal.

Voor wat voor absurde prijs gaat dat spul tegenwoordig over de toonbank? Anderhalf modaal inkomen per kilo ofzo?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:29:14 #115
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121192876
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:10 schreef monkyyy het volgende:

Ik heb liever een vastgoed portefeuille 20 appartementen waarvan ik maandelijks huuropbrengsten binnenkrijg dan 50 kilo glimmend geel metaal.

Voor wat voor absurde prijs gaat dat spul tegenwoordig over de toonbank? Anderhalf modaal inkomen per kilo ofzo?
Ooh... ik geef direct toe dat goud in mijn ogen maar een zacht glimmend metaal is dat niet wil roesten. Maar wat geeft jouw zoveel vertrouwen in vastgoed? Dat zijn immers maar wat gestapelde bakstenen of een fundering. Goud is wat dat betreft net iets zeldzamer, mobieler en universeler als ruilmiddel of store of value. Vastgoed was een leuke belegging toen de zeepbel werd geblazen, nu het niet meer rendeert is het ineens een stuk minder aantrekkelijk om als store of value te dienen. Natuurlijk levert het een inkomen op maar daar tegenover staan ook kosten. Verzekeren, belastingen, onderhoud etc.. etc...

Als straks het fiat geldsysteem klapt dan zal je pas zien wat de waarde van goud is, als blijkt dat de papieren beloften niet nagekomen kan worden ben je als bezitter van PM heel blij me je dure klompjes geel metaal. Uiteraard moet je niet in van die papieren goudcertificaten zitten dat is net zo waardeloos als fiat.
pi_121193422
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:29 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ooh... ik geef direct toe dat goud in mijn ogen maar een zacht glimmend metaal is dat niet wil roesten. Maar wat geeft jouw zoveel vertrouwen in vastgoed? Dat zijn immers maar wat gestapelde bakstenen of een fundering. Goud is wat dat betreft net iets zeldzamer, mobieler en universeler als ruilmiddel of store of value. Vastgoed was een leuke belegging toen de zeepbel werd geblazen, nu het niet meer rendeert is het ineens een stuk minder aantrekkelijk om als store of value te dienen. Natuurlijk levert het een inkomen op maar daar tegenover staan ook kosten. Verzekeren, belastingen, onderhoud etc.. etc...

Als straks het fiat geldsysteem klapt dan zal je pas zien wat de waarde van goud is, als blijkt dat de papieren beloften niet nagekomen kan worden ben je als bezitter van PM heel blij me je dure klompjes geel metaal. Uiteraard moet je niet in van die papieren goudcertificaten zitten dat is net zo waardeloos als fiat.
In dat geval zou ik juist heel blij zijn met papieren schulden die als sneeuw voor de zon verdwijnen. Je bent niet erg consequent in je redenatie (of juist wel ;) )
pi_121193532
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mmm.. in 2011 is de kredietgroei al begonnen aan de krimp:

[ afbeelding ]

Nu nog even wachten op het Minsky moment op de huizenmarkt :P

Zoals Remco reeds eerder zei: 14 miljard subsidie naar de banksters en nog steeds kunnen ze het hoofd niet boven water houden zonder steun van de overheden en ECB 8)7

Gaat nog leuk worden als grote investeerders straks hun bezittingen moeten gaan liquideren om lopende of aflopende (pun intended :P ) verplichtingen na te komen.
Owjee, het is 1985 all over again :) Nu wel de goede keuze maken, hoor ;)

En overigens: geen subsidie, geen 14 mrd, en wanneer is de wet IB herschreven dat er een bedrag naar banken wordt overgemaakt? - groot nieuws in fiscaal land!

Het wordt leuk als grote investeerders de 'rol' van woningbouwcorporaties gaan overnemen. Leuk voor die investeerders en monkyyy dan. Niet leuk voor de klanten hoor, gaan we hier zodadelijk ook huren per week betalen om het nog een beetje dragelijk proberen te laten lijken.
pi_121194814
Ik zie niet in hoe in Nederland een Minsky moment zou kunnen plaatsvinden mbt de huizenmarkt. De valuta waarmee gefinancierd en afgelost wordt is de euro. De hoeveelheid euro´s is zo groot dat het aantal nederlandse hypotheekschulden te klein is om een cash squeeze te veroorzaken. Bovendien hebben veel mensen die nog cash hadden de afgelopen tijd al hun hypotheek versnelt afgelost.

Veel versnelde aflossing hypotheken
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:06:27 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121196267
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:25 schreef Digi2 het volgende:
De hoeveelheid euro´s is zo groot dat het aantal nederlandse hypotheekschulden te klein is om een cash squeeze te veroorzaken.
Fact: Er zijn nauwelijks meer eurobiljetten en euromuntjes dan we in Nederland aan hypotheekschuld hebben...
censuur :O
pi_121196772
Fact. Ik moet de eerste persoon nog zien die zijn hypothecaire lening in muntjes aflost.

waar gaat deze discussie in 's hemelsnaam over? :D
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:20:54 #121
325863 Krisp
Like.no.other
pi_121196823
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Fact: Er zijn nauwelijks meer eurobiljetten en euromuntjes dan we in Nederland aan hypotheekschuld hebben...
Daar zou ik wel eens een onderbouwing van willen zien. Ik zou niet weten hoeveel geld er in NL is, net zo goed als ik niet weet wat onze totale hypotheekschuld in NL is. Dit hoeft overigens nog niets te betekenen, want de waarde van al ons vastgoed is waarschijnlijk veel hoger.
pi_121197011
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Fact. Ik moet de eerste persoon nog zien die zijn hypothecaire lening in muntjes aflost.

Geen idee, Remco probeert doomsday predictions te verspreiden ofzo?
pi_121197056
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geen idee, Remco probeert doomsday predictions te verspreiden ofzo?
Het kan nu toch niet lang meer duren?
pi_121198075
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Een scenario mbt een mogelijk Minsky moment tav de nederlandse huizenmarkt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:11:10 #125
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_121199050
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:25 schreef Scorpie het volgende:
Ik had nu echt al dik ingekocht op de woningmarkt als ik de miljoenen had. Dik verhuren en over twintig jaar verkopen voor dikke winst _O_
dat hebben woningcorporaties gedaan 40 jaar terug en de gaan nu allemaal failliet
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')