abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121298882
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 01:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Voor jezelf... Ja, dat is een keuze. Maar voor je vrouw en eventuele kinderen? Nee. Maakt je nog extra kwetsbaar ook.
Heb je al kinderen?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 09:21:51 #227
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121301924
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 01:01 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Het huren van een huis of cv ketel is te overkomen. Die van een hypotheek niet. Die heeft aardig wat 'slachtoffers' op z'n naam staan. Het lenen van een auto daarentegen niet ..

Ik moet helemaal niks hebben van dat wereldje. Hypotheek adviseurs zijn niet de grootste schoften, maar heb zelden echt mensen gehoord die wisten waar ze over aan het kletsen waren.
Han de Jong zei het laatst al eens: "er is weinig in het leven zo gevaarlijk als het hebben van schuld".

Klopt helemaal aangezien een groot deel van het overheidssysteem erop gericht is om schulden te incasseren. Zodra je 'onder water' staat kan dit zeer verstrekkende gevolgen hebben voor de rest van je leven. Schuldeisers kunnen je achtervolgen tot in de hel om hun doekoes terug te krijgen. Nee... dan kies ik liever voor de vrijheid waarbij mijn opties beperkt zijn door mijn koopkracht. Kun je je altijd nog aanpassen aan de situatie waarin je verkeerd. Huren FTW _O_
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_121302048
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Han de Jong zei het laatst al eens: "er is weinig in het leven zo gevaarlijk als het hebben van schuld".

Klopt helemaal aangezien een groot deel van het overheidssysteem erop gericht is om schulden te incasseren. Zodra je 'onder water' staat kan dit zeer verstrekkende gevolgen hebben voor de rest van je leven. Schuldeisers kunnen je achtervolgen tot in de hel om hun doekoes terug te krijgen. Nee... dan kies ik liever voor de vrijheid waarbij mijn opties beperkt zijn door mijn koopkracht. Kun je je altijd nog aanpassen aan de situatie waarin je verkeerd. Huren FTW _O_
Wat een onzin redenatie xeno, wanneer je voldoende koopkracht hebt en niet teveel leent ben je als je wilt ook binnen afzienbare tijd van die lening af en woon je gratis / veel goedkoper.

Waarvan denk je dat ik die reis kan gaan betalen, dat komt niet omdat ik huur :D

En als jhe echt zoveel schulden hebt dat je het niet kan betalen hebben we nog altijd een persoonlijk faillisement en ben je na enkele jaren op een houtje bijten ook compleet van je schulden af en kunnen de schuldeisers je niet meer achtervolgen.
pi_121302185
Wie zat er hier ook naar eigen zeggen ook alweer in de schuldsanering? :D

Moet ik nou al gezondheidsadvies aannemen van een junk?
pi_121302288
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

dat is geheel afhankelijk van de situatie. Als je de schuld goed kan dragen en netjes aflost en daarmee vermogen opbouwt zie ik het grote probleem niet zo...
pi_121302307
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 01:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het grootste probleem met dat soort projecten is de afstand en de tijd die erin gaat zitten.
Het grootste probleem met dat soort projecten is dat, als je niet locaal connected bent of onder protectie staat, je gestript wordt. Ik ken genoeg van die 'ik vertrek naar...'verhalen, en die eindigen vaak in eigendom die toch geen eigendom was, of een eeuwigdurende strijd tegen en bijdrage aan de plaatselijke, gemeentelijke, provinciale en staatsnotabelen., familie en verre aanverwanten.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:07:44 #232
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_121302821
lagere uitkeringen en ook lagere salarissen en lagere huizenprijzen.
Is dit nu deflatie ??

quote:
di 08 jan 2013, 08:10 Weg met de cao!

AMSTERDAM - Voorspelbare ophef gisteren toen bekend werd dat automatiseerder Capgemini een deel van het personeel zal vragen salaris in te leveren. Dit kan niet. Het gaat hier om gezinnen, was het (representatieve) verontwaardigde commentaar van een vakbondsbestuurder alsof het op de een of andere manier wel oké is om vrijgezellen te korten.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_121302856
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Wie zat er hier ook naar eigen zeggen ook alweer in de schuldsanering? :D

Moet ik nou al gezondheidsadvies aannemen van een junk?
_O-
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:13:31 #234
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121302935
quote:
3s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 00:29 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is dan wel weer gunstig voor de mensen die hun huis niet kwijtraken.
Voor zover ik weet verhuren mijn buren hun huis nog steeds tijdelijk (nieuwe buren nog niet gezien). Maar het huis is wel van Funda verdwenen, wellicht om kosten te besparen? Aan de ene kant is het "TE KOOP" bord verdwenen (weggewaaid!), aan de andere kant hangt het bord er nog.

Het afgelopen jaar heb ik in de omgeving hier twee huizen op Funda gezien die er uit sprongen door de gunstige prijs t.o.v. de rest. De een was binnen 6 weken verkocht, de ander binnen 4 maanden (en 29k vraagprijsverlaging). Goed om te zien dat mijn verwachting hiermee juist was :)
censuur :O
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:16:33 #235
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121303009
quote:
2s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 09:41 schreef 99.999 het volgende:

[..]

dat is geheel afhankelijk van de situatie. Als je de schuld goed kan dragen en netjes aflost en daarmee vermogen opbouwt zie ik het grote probleem niet zo...
Inderdaad... geheel afhankelijk van de situatie maar als je je tot aan je oogballen laat financieren voor een huizenmarkt zeepbel ben je gewoon de sjaak :7

Even een plaatje voor de dummies die nog niet snappen wat er aan de hand is:

Er is weinig in het leven zo gevaarlijk als te veel schuld vanwege veel te dure huizen :|W
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:20:07 #236
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121303091
In Duitsland gaan de prijzen voornamelijk omhoog vanwege:

- Vluchtend kapitaal uit knoflooklanden
- Krankzinnige hoeveelheden geld die men print om de economie in comateuze toestand te houden.

Zelfs vanuit die optiek gezien valt de stijging in Duitsland nog erg mee, kun je nagaan hoe hard de prijzen hier nog gaan dalen. Mijn initiële prognose van -50% ga ik bij deze nog even bijstellen naar -70%

Alles kent zijn tijd, eerst komt de 'boom' en dan volgt de 'bust' :D
pi_121303274
Wat vreemd dat het plaatje in de OP van selang veel minder stijing vertoont, ach ja ze rekenen in het xeno plaatje de inflatie niet mee.

Ik heb dan toch een stuk meer vertrouwen in de objectiviteit van selang dan jou subjectieve zooi xeno.

pi_121303297
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Inderdaad... geheel afhankelijk van de situatie maar als je je tot aan je oogballen laat financieren voor een huizenmarkt zeepbel ben je gewoon de sjaak :7

[ afbeelding ]

Er is weinig in het leven zo gevaarlijk als te veel schuld vanwege veel te dure huizen :|W
Er is weinig in het leven zo gevaarlijk als de prijsontwikkeling in perifiere gebieden in Duitsland te vergelijken met de randstad die NL is. Misschien moet je eens Zuid Duitsland (Munchen en omgeving) proberen te vergelijken met NL :) Zal wel niet gebeuren, he? :)

/sorry, geen one-liner, maar inhoudelijk.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:37:04 #239
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121303485
Wie zegt dat het hier om een vergelijking gaat tussen perifiere gebieden t.o.v. de randstad?

Verder nog wat mooi nieuws:

quote:
Marco van Basten verkoopt huis met een restschuld van ¤400.000

Na vier jaren is het Marco van Basten gelukt om zijn huis aan de Prins Constantijnlaan in Badhoevedorp te verkopen. Het slechte nieuws is dat hij er een “restschuld” aan over heeft gehouden van bijna ¤400.000. Dit meldt Bekendeburen.nl.

In april 1999 heeft Van Basten het huis gekocht voor omgerekend ¤1.338.652. Op het huis zat een hypotheek van ¤1.400.000. Uiteindelijk is het huis verkocht voor een bedrag van ¤1.010.000.
Het huis heeft hij in 2008 in de verkoop gezet voor een bedrag van ¤1.995.000. In de loop der jaren heeft hij noodgedwongen de vraagprijs steeds in stapjes moeten verlagen om toch een koper te kunnen vinden. Uiteindelijk was het huis te koop voor een bedrag vanaf ¤1.000.000. Vanaf dat bedrag mocht er geboden worden, en met resultaat.

Het is zuur voor Marco van Basten. In eerste instantie was hij nog uitgegaan van een winst van ¤595.000, en hij verkoopt het huis met een verlies van ¤390.000.

bron
Marco kan het lijden maar het geeft goed weer dat de huizenmarkt van bovenaf aan het instorten is en vanzelf de bodem gaat wegdrukken.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:47:17 #240
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121303733
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:28 schreef Basp1 het volgende:
Wat vreemd dat het plaatje in de OP van selang veel minder stijing vertoont, ach ja ze rekenen in het xeno plaatje de inflatie niet mee.
^^ Dat zou op zich nog gaan, maar het Duitse plaatje lijkt me wel na inflatie (tot voor kort een zeer langzame prijsdaling). Het Spaanse plaatje weet ik niet.
Al met al niet te vergelijken dus.
censuur :O
pi_121304094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Dat zou op zich nog gaan, maar het Duitse plaatje lijkt me wel na inflatie (tot voor kort een zeer langzame prijsdaling). Het Spaanse plaatje weet ik niet.
Al met al niet te vergelijken dus.
En tot zover de conclusie over Xeno zijn plaatjes. Terug naar de studio :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:19:17 #242
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121304641
quote:

Ik heb dan toch een stuk meer vertrouwen in de objectiviteit van selang dan jou subjectieve zooi xeno.

[ afbeelding ]
Ben je blind of zit je weer eens naar je onderbuik te luisteren?

De grafiek ziet er anders uit omdat de x en y as niet in dezelfde schaal zitten maar als je even de data uitleest zul je zien dat ze binnen enkele procenten identiek zijn o|O

Eerst goed uitzoeken en dan pas blaten, dat is toch jouw eigen advies wat ik zo vaak te horen krijg?

quote:
7s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En tot zover de conclusie over Xeno zijn plaatjes. Terug naar de studio :)
Nog zo'n 'onderbuik' die zijn oogkleppen niet wenst af te zetten, lees de grafiek maar even uit en vergelijk hem met die van SeLang.

Vallen jullie even mooi door de mand _O-
pi_121304759
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 01:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er wonen miljoenen mensen nu probleemloos in een koophuis. Haal 40% van de waarde er af en je hebt een heel ander verhaal. De waarde schommelt mij nog veel te veel en daarom zou ik nu(!) niks overwegen. Zelfs zit ik bijv. de huur van een huiske ergens in Oost-Europa te overwegen. Weinig kosten, goedkoop leven. Nergens aan vast zitten!
als ik niet locatie gebonden was vanwege mijn werk zou ik sterk het Krim overwegen, een schiereiland in de Zwarte Zee

Veel Russische elite koopt daar een vakantie huisje (maar net buiten dat stadje zijn de prijzen zeer goed te doen) en dat is natuurlijk niet zonder reden.

Veel normale russen gaan er op oudere leeftijd wonen, vanwege het niet meer pijn hebben aan de botten door het klimaat. (net zoals de Noren nu massaal hun ouderen in Spanje stationeren)

Taal is natuurlijk wel een barriere.
pi_121304776
quote:

[ afbeelding ]
De blauwe lijn uit dat plaatje komt vrijwel exact overeen met dat andere plaatje. Van ~ 1ton in 1996 naar ~2,6 ton op het hoogtepunt komt gewoon overeen met de index van 100 in 1996 en ~260 op het hoogtepunt.
pi_121305075
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

De blauwe lijn uit dat plaatje komt vrijwel exact overeen met dat andere plaatje. Van ~ 1ton in 1996 naar ~2,6 ton op het hoogtepunt komt gewoon overeen met de index van 100 in 1996 en ~260 op het hoogtepunt.
Maar het afvallen van die curve aan het eind komt totaal niet overeen. Verder ben ik blijkbaar blind en luister naar mijn onderbuik en mogen we dus niet de inflatie meetellen van xeno. :D

Het is maar in de eye of the beholder, misschien dat xeno ook nog wel ergens een plaatje kan vinden van nederlandse huizenprijzen genomineerd in zimbabwaanse dollars waarbij de inflatie van die munt ook niet meegenomen wordt. _O-
pi_121305098
In duitsland staan op sommige plekken complete dorpen helemaal leeg omdat niemand er wil wonen. Goed is tussen 7 kerncentrales maar goed we mogen niet klagen. Dat zal de prijs vast ook wel drukken. 1 huis van 1 ton tegenover 0 ton geeft 50 k gemiddeld.

Noorwegen is het ook niet koek en ei. Zit je niet in de olie dan wordt het ook vrij moeilijk om iets leuks te kopen. Of het moet ergens in het niets zijn en daar heeft noorwegen genoeg van.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:54:57 #247
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121305711
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:32 schreef Basp1 het volgende:

Maar het afvallen van die curve aan het eind komt totaal niet overeen. Verder ben ik blijkbaar blind en luister naar mijn onderbuik en mogen we dus niet de inflatie meetellen van xeno. :D
Je gaat hier wederom de mist in, er zit gewoon een andere middeling overheen (lees: de bandbreedte van SeLangs data ligt hoger). Over het effect van de inflatie heb ik geen uitspraak gedaan, uiteraard is het interessant om te zien wat de relatie is tussen de CPI en de loonstijging in de periode. Vraag aan SeLang: Zit de huizenprijs inflatie verwerkt in de CPI?

quote:
Het is maar in de eye of the beholder, misschien dat xeno ook nog wel ergens een plaatje kan vinden van nederlandse huizenprijzen genomineerd in zimbabwaanse dollars waarbij de inflatie van die munt ook niet meegenomen wordt. _O-
Of je een huis mooi vind is in the eye of the beholder maar of huizenprijzen te hoog zijn t.o.v. het inkomen is gewoon een te constateren feit :)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:58:37 #248
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121305806
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:33 schreef Tikbalang het volgende:
In duitsland staan op sommige plekken complete dorpen helemaal leeg omdat niemand er wil wonen. Goed is tussen 7 kerncentrales maar goed we mogen niet klagen. Dat zal de prijs vast ook wel drukken. 1 huis van 1 ton tegenover 0 ton geeft 50 k gemiddeld.

Noorwegen is het ook niet koek en ei. Zit je niet in de olie dan wordt het ook vrij moeilijk om iets leuks te kopen. Of het moet ergens in het niets zijn en daar heeft noorwegen genoeg van.
Dat de prijzen van huizen hoger zijn op locaties waar het gemiddelde inkomen veel hoger ligt lijkt mij volkomen logisch. Wat niet logisch is dat in Nederland de huizenprijzen ook veel te hoog zijn in dorpjes waar amper een fatsoenlijk inkomen te verzamelen valt.
Ik begrijp ineens waarom de VVD de forenzentax niet durfde in te voeren, dit zou desastreuze gevolgen gehad hebben voor de huizenprijzen buiten de randstad :o
pi_121306210
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:16 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb een tophypotheek gekregen op de top van de markt met een jaarcontract waarvan ik wist dat het af zou lopen en geniet van de HRA als een leuk bedrag aan extra vakantiegeld, spaar een leuk bedrag per jaar en heb financieel geen enkele zorgen. Waar zit het grote probleem dan?
pi_121306272
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

Of je een huis mooi vind is in the eye of the beholder maar of huizenprijzen te hoog zijn t.o.v. het inkomen is gewoon een te constateren feit :)
Dat is idd een te constateren feit , maar zegt nog niets over je woonlasten die je kwijt bent en dat is juist de clou daar ga je steeds aan voorbij wat juist het meest belangrijke is bij zo'n aankoop. Zolang je maar niet een te hoge hypotheek in verhouding tot je inkomen neemt waardoor je ook makkelijk kan aflossen is er totaal niets aan de hand. En zoals we ook al vaker geconstateerd hebben is het inkomen waarop hypotheken verstrekt worden steeds vaker op het gezinsinkomen gebaseerd, dat is heel vervelend voor mensen die met een enkel inkomen nog steeds een eensgezinswoning willen aanschaffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')