Nu doet de link het wel. Excuus! dat is inderdaad interessantquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:15 schreef LompeHork het volgende:
Je link doet het nietwel geïnteresseerd om in te vullen, mijn vrouw werkt in die sector als biochemicus.
Inderdaad precies wat ik in de verwachtingen heb. Maar dit product heeft een lange procedure doorlopen en gaat toch daadwerkelijk een ras worden, en dit is niet de beslissing van het bedrijf dat het ras ontwikkeld heeft maar door een groot handelshuis voor aardappelen. Deze zullen inderdaad onderzoek gedaan hebben en er iets in zien. Nu wil het bedrijf waar dit onderzoek voor gedaan wordt ook een iets duidelijker beeld van de gekleurde aardappel krijgen. Bedankt!quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:20 schreef LompeHork het volgende:
Korte enquête, ingevuld in ieder geval. Wat ik je alvast kan meegeven is dat grote zaadveredelaars dit soort onderzoeken al eerder hebben gedaan (ook na kweek) en dat het merendeel van de Nederlanders niet geïnteresseerd is in dit soort producten vanwege de, in onze ogen, onaantrekkelijke kleur.Succes in ieder geval!
quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:23 schreef DrNick het volgende:
Ingevuld.
Die puree kan nog wel, maar gekookt, gefrituurd of chips zit er echt vies uit
quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:29 schreef DeLuna het volgende:
Ingevuld.
Vooral die chips ziet er raar uit. Die puree gaat nog wel.
Die puree gaat nog wel omdat het er grappig uitziet a lá pomme duchesse, maar bij één bak paarse aardappelpuree krijg je ook vast je bedenkingen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:29 schreef rechtsom het volgende:
ingevuld...
Alleen de puree zou ik overwegen, de rest ziet er veel te onnatuurlijk uit (in combinatie met mijn referentiekader dan natuurlijk)
Ik kan begrijpen dat er snel gedacht wordt dat dit gemanipuleerd is, of bewerkt met kleurstoffen. Echter is het een volledig natuurlijk product.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:29 schreef rechtsom het volgende:
ingevuld...
Alleen de puree zou ik overwegen, de rest ziet er veel te onnatuurlijk uit (in combinatie met mijn referentiekader dan natuurlijk)
Ik heb niet echt gelezen, maar kun je mij snel uitleggen hoe een aardappel paars wordt, terwijl hij volledig natuurlijk blijft? Hij is toch niet rotquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:32 schreef gewoonmarik het volgende:
D
[..]
Ik kan begrijpen dat er snel gedacht wordt dat dit gemanipuleerd is, of bewerkt met kleurstoffen. Echter is het een volledig natuurlijk product.
De aardappel is een vrij vastkokend type. De smaak is natuurlijk moeilijk te zeggen maar persoonlijk vind ik hem iets zachter van smaak dan een gemiddelde aardappel. Veel verschil zit er niet in.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:29 schreef GekkePoes het volgende:
De kleur zegt me niet zo veel, Hoe is de smaak en struktuur? zijn het vastkokers of kruimelaars?
Naast paarse penen, en rode uien, kan je dan een geweldige paarse hutspot maken.
Word de aardappel ook rood als je er azijn , citroen of ander zuur bij voegt?
Die puree lijkt ook op geprakte rode kool + aardappelen, daarom denk ikquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:31 schreef LasTeR het volgende:
[..]
[..]
[..]
Die puree gaat nog wel omdat het er grappig uitziet a lá pomme duchesse, maar bij één bak paarse aardappelpuree krijg je ook vast je bedenkingen.
Ik denk dat er best een sterrenrestaurantje is die meer kleur in zijn aardappel wil... Trouwens zijn van die oeraardappels ook niet paarsig soms?quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:32 schreef gewoonmarik het volgende:
D
[..]
Ik kan begrijpen dat er snel gedacht wordt dat dit gemanipuleerd is, of bewerkt met kleurstoffen. Echter is het een volledig natuurlijk product.
Heel, heel lang geleden was de oeraardappel paars. Door middel van kruising met andere rassen is het gen Anthocyanine doorgegeven, welke de paarse kleur bevat. Het schijnt (nog niet geheel wetenschappelijk bewezen) dat deze aardappel gezonder is.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:34 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Ik heb niet echt gelezen, maar kun je mij snel uitleggen hoe een aardappel paars wordt, terwijl hij volledig natuurlijk blijft? Hij is toch niet rot![]()
-SH
Klopt helemaal!quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:36 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik denk dat er best een sterrenrestaurantje is die meer kleur in zijn aardappel wil... Trouwens zijn van die oeraardappels ook niet paarsig soms?
Waarom zijn ze die aardappel gaan kruisen, en zijn we niet aan de gewone aardappel gebleven, de paarse? Weet je dat misschien?quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:38 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Heel, heel lang geleden was de oeraardappel paars. Door middel van kruising met andere rassen is het gen Anthocyanine doorgegeven, welke de paarse kleur bevat. Het schijnt (nog niet geheel wetenschappelijk bewezen) dat deze aardappel gezonder is.
Dit is gedaan door een Aardappelveredelingsbedrijf. Het doel is om een ras te ontwikkelen dat beter is dan een bepaald ander ras. Hier komt een hoop bij kijken, denk aan weersomstandigheden, resistenties en opbrengst. Uit interesse vanuit dit bedrijf is er gespeeld met verschillende rassen en kleuren aardappels. Puur om te kijken of er iets uit komt. toevallig is er dit goede en sterke ras uit gekomen en is dit pas de eerste die op de markt gaat komen, vanuit deze lijn. hopen dat het aanslaat!quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:42 schreef SherlockHolmes het volgende:
[..]
Waarom zijn ze die aardappel gaan kruisen, en zijn we niet aan de gewone aardappel gebleven, de paarse? Weet je dat misschien?
-SH
Dank voor het duidelijk antwoord.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:47 schreef gewoonmarik het volgende:
[..]
Dit is gedaan door een Aardappelveredelingsbedrijf. Het doel is om een ras te ontwikkelen dat beter is dan een bepaald ander ras. Hier komt een hoop bij kijken, denk aan weersomstandigheden, resistenties en opbrengst. Uit interesse vanuit dit bedrijf is er gespeeld met verschillende rassen en kleuren aardappels. Puur om te kijken of er iets uit komt. toevallig is er dit goede en sterke ras uit gekomen en is dit pas de eerste die op de markt gaat komen, vanuit deze lijn. hopen dat het aanslaat!
Haha die zijn er inderdaad een hoop, heb nog geen bad trip gehad dus het valt mee!quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:43 schreef Bosbeetle het volgende:
Aardappel is van de nachtschade familie dus er komen nogal wat giftige soorten voor (of versies waar je dagen achtereen op tript) ze zullen dat er wel zo veel mogelijk uitgekweekt hebben samen met het paarse kleurtje
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |