quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:19 schreef Zoë23 het volgende:
mehn heel verhaal getypt & is nu weg
Kwisted
Succes vandaag! Gefeliciteerd met je man
Geen idee wanneer ik weer moet werken, eind januari naar de Arbo
Autorijden lukt niet en al die km's naar mijn werk fietsen zit er ook niet in
Heb wel erg veel zin om te gaan werken.. Maar ik kan er dus niet komen
Misschien dat ik met de dienstauto opgehaald kan worden ( voorstel van manager ) .. We zullen zien
Vandaag formulier voor aanvraag gastouder ingevuld, lijkt ons prettiger dan kdv (qua hoeveelheid kindjes enz)
Tinu
Idd geen prettige tijden!
Mango lekker fanatiek haha
Pe wat een mooie meid!
Opheliawat vervelend zeg
Had S bij een aantal mensen,is nu niet meer zo gelukkig,.
Maar dat is toch wat anders dan bij papa, lijkt me heel lastig!
quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Beetje raar dagje hier vandaag. Mevrouw lijkt berehonger te hebben en haalt om de 4 uur echt niet. Dus vandaag maar om de 3 uur en wat kleinere flesjes![]()
En vanavond vroeg in de avond naar de verjaardag van de oma van mijn man. We gaan extra vroeg want wil D hoe dan ook op tijd in bed hebben liggen.
Ja, ik heb dat zelfs wel even nagevraagd voor ik de KDV-dagen definitief doorgaf. Ik vind het zeker nu ze nog zo klein is wel heel belangrijk. Ten eerste voor haar om een vertrouwd gezicht te zien, maar ook omdat er dan een leidster is die haar wat vaker ziet dan 1 keer per week.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:58 schreef Soempie het volgende:
Cantare, wat fijn dat het zo lekker gaat. En goed dat ze twee dagen dezelfde leidster heeft.
Ja, we hebben zo nog twee dagen over. Een dag gaat ze naar het kdv, de andere naar mijn moeder. Schoonmoeder wil ook wel oppassen, maar die werkt 32u/week en draait onregelmatige diensten. Maar breng Saartje daar dan gewoon af en toe eens een dag heen, gewoon, zodat ze ook genoeg tijd met haar andere lieve oma kan doorbrengenquote:Op donderdag 3 januari 2013 16:58 schreef Soempie het volgende:
Coco, mooi geregeld zo samen.En mocht het niet bevallen kun je altijd nog wat veranderen.
Dank je! Las dat Luc ook niet helemaal lekker is? Arm mannetje. Benieuwd of jij inderdaad de dans ontspringtquote:
Fijn!quote:Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Kwisted het volgende:
Even een ego-post zonder bij te lezen.
Mijn eerste werkdag viel me alles mee! Thuis ging t goed met papa en F.! Dat was heel fijn. Thuis vertrekken sochtends vond ik t moeilijkst. En het idee vantevoren ook. Maar werken was gezellig en kolven ging prima. Jeuj!
Ja, echte grote jongensschoenen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 16:55 schreef Kyara het volgende:
Soemp, wat coolç grote jongensschoenen! Maar maat 22, das best groot!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wiebel is 2 weken vrij geweest en heeft ontzettend veel met M. gedaan. De eerste weken na de geboorte was hij ook vrij en dat was ook zo'n fijne periode. Nu was het zo leuk om te zien hoe ze samen spelen. Het is altijd net of er een speelgoedbom is afgegaan als ze samen hebben gespeeld. En de wilde spelletjes zijn veel gaver met papa.quote:Fijn dat papa en zoon zo'n fijne dag hebben gehad.
Ja, dat lijkt me op momenten ook wel moeilijk en dubbel. Nog even en dan kunnen jullie weer een nieuw evenwicht zoeken samen, maar wel met een mama die weer meer kan.quote:Hier is het nog net niet omgekeerd maar omdat ik zo weinig kan, doet Argento heel veel met hem. Oma trouwens ook. Da's wel zuur af en toe![]()
Ja, vandaag heeft hij zelfs een stukje los gerend, omdat hij dacht dat ik hem ging pakken om te kietelen. Dat doe ik alleen als hij zich vast kan houden aan de bank, maar hij zag me binnen komen en ging er gillend en lachend vandoor.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:07 schreef kleinzusje het volgende:
Soemp, al lopen ??? Wouw maat 22, dat gaat zo snel.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
Op een gegeven ogenblik gaan kindjes zich hechten aan vaste verzorgers, dan is het natuurlijk wel fijn als er niet steeds weer nieuwe gezichten zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:37 schreef Mangostine het volgende:
Mij boeit het eigenlijk niet zoveel of dezelfde leidsters op de groep staan. Ze zijn allemaal lief met hem, hij is er in goede handen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Nou, inderdaad! Wat is M. leuk.quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:17 schreef kleinzusje het volgende:
Clubsoda: Die laatste, wat een charmeur
dat is waar. Ik bedoel meer dat de 8 leidsters op die locatie hem allemaal wel eens vast hebben. Elke dag of week wéér een nieuw gezicht zou idd te gortig zijn.quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:41 schreef Soempie het volgende:
[..]
Op een gegeven ogenblik gaan kindjes zich hechten aan vaste verzorgers, dan is het natuurlijk wel fijn als er niet steeds weer nieuwe gezichten zijn.
Sterker nog, hij is volgende week al een dreumes....quote:Op vrijdag 4 januari 2013 11:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Woow Kyara is M over een maand al een dreumes?.. Wat gaat dat snel!
Ja ik las het nadat ik het gepost hadquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:22 schreef Kyara het volgende:
[..]
Sterker nog, hij is volgende week al een dreumes....
dat vrees is ook jaquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:33 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ja ik las het nadat ik het gepost had![]()
Time flies!
Maar dan zien we je over niet al te lange tijd weer terug.. Alhoewel
.. Die dames + M zullen wel veel van je tijd opslokken, zeker in het begin!
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:12 schreef Asyniur het volgende:
Wat een leuke foto's zeg!
Best handig zo'n grote broer!
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:11 schreef Clubsoda het volgende:
Mooie foto'sDe kapper hoeft hier nog laaaang niet. Ach, ik was zelf ook tot mijn ruim 2e kaal en het is goed gekomen
Maar ik vind het wel heel mooi, een kindje met veel haar.
Ik ben niet zo enthousiast met foto's plaatsen maar een verzoeknummertje wil ik wel doen hoor.Wat een mooi kindje!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
Ik ga efkes spiekenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 12:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat vrees is ook ja
(ik heb trouwens in z&g nog een vraag gepost over zwangerschapsfotografie.... misschien kun jij me daar ook bij helpen? Jouw man is toch fotograaf?)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Snel een vast contract voor Wiebel regelen dan!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 13:39 schreef Soempie het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Dat zijn voor mij echt dé rammelfoto's.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:38 schreef _Ophelia_ het volgende:
Snel een vast contract voor Wiebel regelen dan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag de uitnodigingen voor de eerste verjaardag gemaakt met M.![]()
We hebben uiteindelijk besloten de dag in twee te splitsen. 's Morgens tot een uur of 1 komt de familie van m'n man en 's middags tot een uur of 4 mijn familie. En in de overlap doen we het taartje voor M., zodat iedereen daar wel bij kan zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 04-01-2013 20:01:49 ]In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:52 schreef Marjolijntje het volgende:
Iemand een baby hebben? De mijne wil echt niet meer slapen en ik ben OP.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:43 schreef Soempie het volgende:
Mango, wat goed, zo'n 'laatste' fijne dag samen.
[..]Hier ook in 2 etappes. Van 11:00 tot 13:00 en dan doen we de taart en later vanaf 15:30 uur. Nog even knutselen voor de traktatie voor maandag (lekker makkelijk kant en klare hema dingenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vandaag de uitnodigingen voor de eerste verjaardag gemaakt met M.![]()
We hebben uiteindelijk besloten de dag in twee te splitsen. 's Morgens tot een uur of 1 komt de familie van m'n man en 's middags tot een uur of 4 mijn familie. En in de overlap doen we het taartje voor M., zodat iedereen daar wel bij kan zijn.)
Marjolijntje, wat slopend. Is er niemand aan wie je even kunt "uitbesteden" zodat je zelf even bij kunt slapen? Sterkte![]()
Ze is doodop, dat is het probleem ookquote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:03 schreef Mangostine het volgende:
M'lijntje...![]()
Ze moet toch ooit moe worden?
In het weekend tourbeurten draaien met je man? Dat je allebei een ochtend uit kan slapen? Of werkt dat ook niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 20:21 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Ze is doodop, dat is het probleem ook
Kyara, ik zou niet weten naar wie.. Op de dagen dat ze weg is, moet ik ook gewoon werken.
Sterkte meid, slopendquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:52 schreef Marjolijntje het volgende:
Iemand een baby hebben? De mijne wil echt niet meer slapen en ik ben OP.
Ik wilde ook nog reageren op de foto! Prachtig, waardevol en jij mag er absoluut ook zijnquote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:11 schreef Xanteh het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve opmerkingen over de foto met mijn opa![]()
Marjolijntje: hoeveel werken is F nu precies? Rond 26 weken zit er een hele zware sprong (dat vond ik tenminste) en die heeft hier 5 tot 6 weken geduurd. Hoop dat je een oppas kan vinden en even kunt uitrusten. Weet hoe zwaar het kan zijn, heb mezelf wel eens huilend onder de dekens verstopt als ze weer aan het krijsen was.
Haha, dank je welquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik wilde ook nog reageren op de foto! Prachtig, waardevol en jij mag er absoluut ook zijn.
Uiteindelijk ging het na die 6 weken vanzelf over? Niks veranderd in het slaappatroon oid?
Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje (al mogen wij nog 1,5-2 uur achter elkaar slapen en is er weinig echt drama, hij laat zich redelijk makkelijk troosten aan de borst) en wij zijn vooral bang dat het een nieuw patroon is. Het is nu al ongeveer een maand zo.
quote:Op vrijdag 4 januari 2013 21:17 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye is vandaag 29 weken en 4 dagen, maar 2 weken en 1 dag te vroeg geboren, dus dan zou ze op 27w3d zitten nu. En het zijn de nachten die me echt opbreken nu. Afgelopen nacht had dit ritme:
Geslapen van 19:30 tot 22:30, daarna ieder half uur wakker, tot 02:00, toen was het een grote drama tot 04:00. Daarna geslapen tot 06:00 want wekker.
En dat is dus een beetje gemiddeld voor de afgelopen nachten.
Overdag bijslapen gaat niet, want ze slaapt 2x 30 minuten. That's all.. Vandaag op het KDV wel goed geslapen, misschien heeft dat de boel doorbroken. Al was naar bed brengen vanavond ook weer drama. Ik weet het gewoon niet meer en ik kan dit niet meer.
Heb je het allemaal maar in een keer gehadquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:26 schreef Kyara het volgende:
Zo. Midas heeft vandaag voor het eerst koemelk gedronken, boerenkool gegeten en op zijn nieuwe kamer geslapen. So far so good!
Welke tips van de wvp waren goed voor positieve verandering? Misschien hebben we er iets aanquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:17 schreef clauwheee het volgende:
Och jeetje...ik duim mee. Hier gaat het nu weer beter (afkloppen/fingers crossed/ssst) maar hebben ook een hele periode gehad dat het strijd was. Wij hebben hulp gehad van de wijkverpleegkundige en nu gaat het stukken beter. En we merken het aan alles, het is nu een vrolijke, makkelijke baby. We zeiden vanavond nog, hopen dat het zo blijft. Dus meiden ik leef met jullie mee...hoop zo dat het voor jullie ook snel makkelijker wordt!
Grote kans dat ze een beetje wakker wordt van het wegleggen en vervolgens het zuigen aan de borst mist of schrikt van de andere omgeving. Wij hadden dat een beetje opgelost door een speentje te geven, maar dat was echt geen goed idee. Hij is nu 's nachts zijn speentje steeds kwijt (huilen) of gaat ermee spelen als hij niet wil slapen. Heel irritant is dat. We willen het daarom eigenlijk weer afleren (maar ik ben te moe om er de moed voor op te brengen).quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:02 schreef SupremeEvil het volgende:
Wat een slaapdrama's overal. Ik duim ook mee, ook voor die van mezelf. Denk toch echt tandje te voelen, dentinox in de aanslag. Wil ook niet slapen, slaat 's middags een slaapje over, probeer het wel maar na een poos proberen en troosten haal ik dr maar weer uit bed omdat het toch niet lukt. Valt ze bij het drinken savonds in slaap maar vervolgens wordt ze in bed huilend wakker na een paar minuten. Nu ligt ze als een duracell konijntje in bed, druk bewegen met ledematenVriend zit er nu bij, vrees dat ie over een poosje met haar naar beneden komt...
Wat is jullie ritueel marjolijntje?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:27 schreef Marjolijntje het volgende:
Dat doen wij ook Kwisted, wij hebben ook een bedritueel maar het helpt hier niets.
Supertips, dank je! Zeker dat je beter overdag kan oefenen en 's nachts geen strijd. Dat lijkt me fijnquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:34 schreef clauwheee het volgende:
Ze heeft wel echt bij ons thuis gekeken naar N.ina zelf, haar maniertjes, gedrag en het slapen. Op basis daarvan gaf ze ons tips die soms niet eens heel wezenlijk anders waren, maar meer op details. Rust en regelmaat deden we al, maar N.ina was bijvoorbeeld erg gevoelig voor met name rust. Wij deden haar naar bed als we zagen dat ze oogjes begon te wrijven of gaapte. Gelijk. Maar dat werkte niet voor dr, dan was de overgang gelijk te groot. Ook al was ze kapot, even de tijd nemen om rustig te worden, rondje met dr op de arm lopen, rustig tegen dr praten, knuffelen. Allemaal nog beneden. Dan rustig naar boven, in de slaapzak, en weer ff een moment samen pakken. Eén iemand, anders was het ook alweer te gezellig voor dr. Dan in bed, en niet gelijk weglopen, maar even bij dr blijven zitten. Zachtjes zingen of ssstttt...maar geen oogcontact meer. In het begin bleef ze maar staren en aandacht vragen, maar na een paar weken (het is wel echt volhouden), ging het echt goed. Nu slaapt ze vaak binnen 5 minuten, en soms hoeven we er niet eens bij blijven zitten meer.
De nachten, was ze ook wel zes keer wakker. En wij maar strijd maken, want we zouden dr vast verwennen als ze niet in bedje bleef. Maar juist snachts geen strijd maken. Dan maar pakken volgens onze wvp. Overdag oefenen met slapen, niet snachts. Dan vertrouwen, geborgenheid geven. Ik heb uren met dr gelopen, soms om het uur of de twee uur. Ook volhouden dus. Maar tegenwoordig geven we een speentje terug of laten weten dat we er zijn als ze die niet meer wil (als ze wakker wordt, soms slaapt ze zelfs door) en dan is het goed.
Verder (tja hoe simpel...) moesten we de voeding verhogen, hebben we dr zelf leren spelen/vermaken overdag (ze mocht best even mekkeren) en zelf ontspannen leren zijn. Niet stressen als het slapen een keer niet lukte, dan maar weer uit bed en de het volgende slaapje nieuwe kansen. Verder hebben we een nachtlampje (ook een tip) waar ze rustig van is en écht een vast ritueel voor het slapen gaan, elke dag. En toen het écht een poosje niet ging is ze af een toe een nachtje weggeweest. Om zelf bij te tanken en soms iets te doorbreken. Voelde niet altijd even goed, maar ook daar reageerde ze goed op. Of nou ja, is ze makkelijker van geworden.
Volgens mij waren dat de belangrijkste...
Staat ook in het boek geloof ik, overdag proberen en snachts doen wat werkt, slaap = slaapquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:41 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Supertips, dank je! Zeker dat je beter overdag kan oefenen en 's nachts geen strijd. Dat lijkt me fijn.
Je kunt dan bijv het speentje geven en een kus ofz en dan weer verder gaan met je eigen ding.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:47 schreef Kwisted het volgende:
Dat laatste doe ik ook zoe.. Misschien moet ik dat niet doen. Als ze een kik geeft schiet ik te hulp. Ze huilt bijv als ze een speeltje heeft laten vallen, maar dat vind ik dan zo zielig!
Wat goed!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:54 schreef clauwheee het volgende:
Dat maakte hier ook best veel verschil, niet bij elke kik bij dr staan. O ja en juist 'belonen' als ze zichzelf vermaakte, zelf aan het spelen is. Dan naar haar toe gaan en even met dr kwebbelen en weer weglopen. 's Ochtends houdt ze het nu soms ook zomaar een half uur vol door zelf nog wat te geinen in dr bedje.
Dat kan ik me goed voorstellen, het zijn ook wel tips die dicht bij de dingen liggen die jullie al deden als ik het zo lees dus dat lijkt me ook wel fijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:57 schreef clauwheee het volgende:
Ja wij voelden ons er eerst een beetje ongemakkelijk bij, iemand over de vloer en het voelde een beetje als falen. Maar onze wvp benadrukte vooral wat we goed deden en hoe sommige dingen net iets anders konden. Hoe je het ook went of keert, zij hebben ervaring. We hebben er echt veel aan gehad, en ze is uiteindelijk maar drie keer geweest. En het is zo'n verschil.
Wassen/badje, omkleden (pyama/slaapzak), knuffelen met papa, slaapmuziekje aanzetten (duurt 15 minuten), boekje lezen, drinken en dan slapen.quote:
Als ze dat piktquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:16 schreef clauwheee het volgende:
Hier ook, hij wordt zelfs al N.inasmoezelig. We hebben alvast maar een tweede versie gekocht
Met dat soort dingen kun je beter voorzichtig zijn dan iets doen wat tegen je gevoel in gaatquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:29 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat je beter niets in het bedje kan leggen, omdat ze dan kunnen stikken.. Daarom durfde ik niet. Maar nu merk ik dat F graag iets vast heeft. Toch vind ik het nog eng.. Ik denk dat ik nog een maandje wacht, tot haar nekje war sterker is en ze betere motoriek heeft
(misschien ben ik wel overbezorgd hoor)
ik heb hetzelfde... Ergens weet ik wel dat het moet kunnen, maar ik voel me er gewoon niet lekker bij.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:29 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat je beter niets in het bedje kan leggen, omdat ze dan kunnen stikken.. Daarom durfde ik niet. Maar nu merk ik dat F graag iets vast heeft. Toch vind ik het nog eng.. Ik denk dat ik nog een maandje wacht, tot haar nekje war sterker is en ze betere motoriek heeft
(misschien ben ik wel overbezorgd hoor)
Ik denk (hoop!!!) dat dit het 6 maanden sprongetje is, het is sinds oud & nieuw. Ze is toen 's nachts 2 uur wakker geweest door het vuurwerk, daarna was het bal. Of dus de drukte van de feestdagen, of toch het sprongetje.. Bijvoeding doen we al langer, dus zou raar zijn als ze daar nu ineens zo op reageert (al laat ze wel meer schetenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:19 schreef clauwheee het volgende:
Ik lees (helaas) niet elke dag/week mee Marjolijn, maar hoe lang is dit nu? Zijn er geen andere dingen (last van tandjes, iets met (bij)voeding, bang in het donker, bedje al eens gewisseld enz.)? Verwarmen jullie het bedje ook voor? Doen we nog steeds bij onze diva, ook overdag, met een pittenzakje. Wordt ze ook rustig van.
Dat is hier net zoquote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:17 schreef Tinuviel het volgende:
Bij de eerste keer huilen haalt lief hem op en dan slaapt hij in ons bed verder vanwege meerdere nachtvoedingen. Ik heb gezegd dat ik het prima vind als hij hem elke keer ophaalt en terugbrengt. Ik ga dat echt niet 2-3 keer per nacht doen. En ook in zijn kamer voeden vind ik geen optie want dan slaap ik een stuk minder.
Wat een fijne adviezen van de wvp!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:54 schreef clauwheee het volgende:
Dat maakte hier ook best veel verschil, niet bij elke kik bij dr staan. O ja en juist 'belonen' als ze zichzelf vermaakte, zelf aan het spelen is. Dan naar haar toe gaan en even met dr kwebbelen en weer weglopen. 's Ochtends houdt ze het nu soms ook zomaar een half uur vol door zelf nog wat te geinen in dr bedje.
Helemaal mee eens!!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:08 schreef Phaidra het volgende:
Ik wilde ook nog reageren op de foto! Prachtig, waardevol en jij mag er absoluut ook zijn.
Hier is het ook de hele avond al rustig!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:58 schreef Marjolijntje het volgende:
[..]
Ik denk (hoop!!!) dat dit het 6 maanden sprongetje is, het is sinds oud & nieuw. Ze is toen 's nachts 2 uur wakker geweest door het vuurwerk, daarna was het bal. Of dus de drukte van de feestdagen, of toch het sprongetje.. Bijvoeding doen we al langer, dus zou raar zijn als ze daar nu ineens zo op reageert (al laat ze wel meer scheten) Bang in het donker is het denk ik niet, op het KDV slaapt ze in een volledig donkere ruimte, dat gaat prima. Tandjes zijn nog niet te bekennen, maar kan wel dat er al wat werkt vanuit haar kaakje natuurlijk.
Nouja, ze slaapt nu vanaf 19:30 weer ongeveer en heb haar nog niet gehoord, heb dus goede hoop voor de rest van de nacht. Ze zal vanzelf wel weer beter gaan (in)slapen, als ze daar aan toe is. Voor nu is het gewoon Klote met een hoofdletter. Zeker omdat ik zelf nu ook zo enorm moe ben. Ik duik dus ook zo mn bed in
Iedereen bedankt voor het meedenken etc, is fijn!
De zorgen die er zijn (controlled crying) begrijp ik wel, maar er was helemaal nog geen onderzoek gedaan naar de effecten op de emotionele ontwikkeling en dergelijke. Uit ouder onderzoek blijkt dat controlled crying werkt, maar daarbij is gekeken naar de slaaptijden en het huilen en niet naar de mogelijke andere effecten.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 23:04 schreef bitterend het volgende:
[..]![]()
http://babycalm.wordpress(...)baby-sleep-problems/
en dit vond ik ook erg goed : http://babycalm.wordpress(...)us-misunderstanding/
^^ Bij ons laten slapen werkte tot hij een maand was, en sindsdien is bij je in bed nemen heel hard en overstuur huilen. Vasthouden en wiegen idem. Hij is moe en wil slapen en gepruts aan zijn lijf (mijn wiebelkont vind knuffelen vaak overbodig gepruts en een beperking van zijn vrijheid) vind hij afschuwelijk want het leidt hem af van het slapen. Rood aanlopen, gillen, volledig overstuur. Als ik ben hem blijf zitten dan blijft hij me rustig een uur aan zitten staren, vechtend tegen de slaap. Hij weet namelijk dat als hij in slaap valt, dat ik dan vertrek, dus blijft hij wakker terwijl hij bekaf is. Als ik hem in bed leg met een ritueel, voorlezen, liedje, kus, lamp aan en weggaan is het maximaal een paar minuten huilen (de lamp duurt 6 minuten en voor die afgelopen is, is het altijd stil). Dan weet ik wel wat ik, voor mijn kind, kies.quote:Op zondag 6 januari 2013 06:35 schreef Soempie het volgende:
Ik mis de nuance in de stukken die je post en dat vind ik jammer, want er staan zeker ook waardevolle dingen in. Er wordt in het artikel een schrikbeeld geschetst van het controlled comforting, daarom reageer ik. Controlled crying is hier trouwens de enige manier die wel werkt. Al pas ik de geleidelijke methode toe en niet wat er in het artikel dat je post wordt beschreven. Andere manieren (bij ons laten slapen, vasthouden, wiegen, etc) maken hem alleen maar meer overstuur (uren).
Ik zat laatst wat oude filmpjes te kijken en nu realiseer ik pas hoe mopperig M was omdat hij dingen niet kon. Hij rolde met drie maanden van rug naar buik, maar terug kon hij niet. Ik heb wat filmpjes waarin hij voortdurend pogingen doet om terug naar zijn rug te rollen (moe van het hoofdje hoog houden), jengelend omdat het niet gaat. Natuurlijk hielp ik hem dan, maar binnen twee tellen rolde hij weer terug en begon het gepiep weer. Vanaf vier maanden deed hij, als hij in de kinderwagen lag, non stop poging om rechtop te gaan zitten. Ik denk dat hij op zijn rug liggen stom vond maar enorm tegen zijn fysieke beperkingen op liep. Nu hij zichzelf in alle gewenste houdingen kan brengen is hij zoveel rustiger en tevredener. Ik geef hem nu inderdaad ook vaak een zetje als hij ergens bij kan maar het net te ver, hoewel zijn armpjes vaak veel langer zijn dan ik van te voren ingeschat hadquote:Op zondag 6 januari 2013 09:30 schreef Tinuviel het volgende:
Wat betreft frustratie als hij ergens niet bij kan, hangt het vanaf. Gisteren wilde hij de onderzetter van tafel hebben, maar kwam er niet bij. Omdat hij hem mocht hebben maar niet op de tafel kruipen om hem te pakken, heb ik hem maar dichterbij geschoven. Als hij hetorst, niet mag hebben, leid ik hem af en als hij het zelf kan dan laat ik het hem zelf doen.
quote:Op zondag 6 januari 2013 11:07 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb het niet gelezen verder maar laten huilen deden en doen wij ook niet. Dan idd helpen, wij zijn haar veilige haven. En de ene keer gaat t beter dan de andere, wij weten nu dat we niet terug bij af zijn als ze t een keer niet alleen kan. We zien het nu zelfs als genietmomentjes.
quote:Op zondag 6 januari 2013 11:31 schreef laziness het volgende:
Hulde aan Clubsoda en haar goede posts!
True. Bij ziek zijn wil hij wel bij me slapen en dan doe ik dat ook lekker en daar geniet ik enorm vanquote:Op zondag 6 januari 2013 11:32 schreef Kyara het volgende:
Eens met Bitterend. Ik ken al die onderzoeken niet (hoewel ik ze wel interessant vind om te lezen). Heb geen idee welke methode wij toepassen (de "we-doen-maar-wat-methode" denk ik). Maar voor ons werkt het. Ieder kind is weer anders en ook de omstandigheden zijn soms weer anders.
Edit: en dus ook eens met Clubsoda
quote:Op zondag 6 januari 2013 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
waarschijnlijk voelen we ons collectief snel aangesproken op onze eigen manier.
+1quote:Op zondag 6 januari 2013 11:31 schreef laziness het volgende:
quote:Op zondag 6 januari 2013 11:31 schreef laziness het volgende:
Maar dat laatste vind ik ook heel naar. Ik wilde zeker niet zeggen dat wat jullie doen niet goed zou zijn of dat iemand hier zich zou moeten verantwoorden. Al vind ik het wel goed als mensen hun eigen opvattingen ter discussie durven stellen en een open houding aan willen nemen. De kennis die de schrijver van het stuk wil delen is discutabel. Net als dat veel van mijn opvattingen ter discussie kunnen (en soms moeten) worden gesteld. Kennis staat niet direct vast. Er is altijd discussie mogelijk, omdat er bijvoorbeeld cultuur meespeelt of persoonlijke opvattingen. Dat is toch juist iets moois, dan leren we van elkaar.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:17 schreef bitterend het volgende:
Ik heb overal gelezen dat het niet goed zou zijn om in slaap te voeden, of te wiegen/wiebelen...terwijl we daar heel goed bij voelen! daarom zoek ik nu vaak de artikelen die het wel goed keuren..ook voor mijn familie die vraagtekens heeft omdat zij mij wel lieten huilen altijd.
ik heb lekker slapen zonder huilen (boek) aan zoe geleend..misschien mag je hem van haar over-lenen?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef Marjolijntje het volgende:
Het maakt niet uit waar (behalve op het KDV) maar Faye slaapt nergens langer dan 30 minuten, niet in de doek, niet in de kinderwagen, niet in bed.. Het schiet gewoon niet op. En ik weet ook echt niet meer hoe ik haar langer kan laten slapen.
Ziek melden vind ik echt heel moeilijk.. Het is onze keus geweest om een kindje te krijgen, dan moet ik er (van mezelf) ook maar gewoon mee omgaan. En vrij nemen zou kunnen, maar is erg lastig nu met een grote audit aan het eind van de maand waar nog een hoop voor gedaan moet worden..
Maar als je het niet meer trekt, dan is het misschien toch het beste om een paar dagen voor jezelf te kiezen. En het gebeurt zo vaak dat mensen door een eigen keuze een paar dagen niet kunnen werken. Mijn man besloot de trap te schilderen en ging in een verfkrabber staan. Mensen krijgen op een risicovolle vakantie een ongeluk. Persoonlijke keuzes kunnen ervoor zorgen dat we in een depressie raken, enz. Als je zo streng bent voor jezelf ben je straks misschien verder van huis.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef Marjolijntje het volgende:
Het maakt niet uit waar (behalve op het KDV) maar Faye slaapt nergens langer dan 30 minuten, niet in de doek, niet in de kinderwagen, niet in bed.. Het schiet gewoon niet op. En ik weet ook echt niet meer hoe ik haar langer kan laten slapen.
Ziek melden vind ik echt heel moeilijk.. Het is onze keus geweest om een kindje te krijgen, dan moet ik er (van mezelf) ook maar gewoon mee omgaan. En vrij nemen zou kunnen, maar is erg lastig nu met een grote audit aan het eind van de maand waar nog een hoop voor gedaan moet worden..
Maar ze verteld hoe het moet met de tepel paar keer uit mond halen...het is niet echt spelen - naar bed in een keer...quote:Op zondag 6 januari 2013 14:06 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb het boek al thuisBen halverwege, maar heb momenteel niet de puf om er verder in te lezen. Tot nu toe hameren ze zo op wakker in bed leggen, dat lukt gewoon hier niet.. Echt niet..
+ nog eentjequote:Op zondag 6 januari 2013 11:31 schreef laziness het volgende:
Heb je een beeld van wat ze op het kdv doen waardoor het daar wel lukt? Misschien biedt dat nog nieuwe handvatten?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef Marjolijntje het volgende:
ik heb er ook zo een. Ik plan hier meestal afspraken vanaf 15.00 uur. Of hij krijgt zijn brood ergens anders (in de Hema of zoquote:Op zondag 6 januari 2013 14:25 schreef Susie het volgende:
Ik heb geloof ik een vreselijke slaapkop; oke, wel om 6 uur wakker, maar dan doet ze 's morgens nog 1,5 tot 2 uur en 's middags vaak nog zo'n 2,5 uur![]()
Wat mij betreft mag ze die ochtend wel eens gaan overslaan hoor, kan ik tenminste nog wat met mijn dag, nu moet alles tussen die 2 slaapjes door, zo'n 3 uur dus (fruit eten, boodschappen doen, brood eten, spelen en weer naar bed, tijd om eens op visite ergens te gaan is er haast niet!)
Maar goed, moet niet klagen eigenlijk, want ik heb aardig wat tijd voor mezelf en het huishouden dus.
Mja, hier slaapt ze dus vanaf +/- 14-14.30 tot 16.30-17. Maar 's morgens dus van +/- 9 tot +/- 11quote:Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Kyara het volgende:
[..]
ik heb er ook zo een. Ik plan hier meestal afspraken vanaf 15.00 uur. Of hij krijgt zijn brood ergens anders (in de Hema of zo)
Ja, heel herkenbaar. Kind in bed, dan denk je: even zitten en dan ga ik iets nuttigs doen, en een kwartier later was hij alweer wakkerquote:Op zondag 6 januari 2013 14:35 schreef Susie het volgende:
Het is inderdaad nooit goedIets meer dan een jaar geleden wist ik niet wanneer ik moest douchen of eten en laat staan het huis een beetje aan kant houden, stond je net met de dweil in je handen, was ze alweer wakker! Hoe anders is dat nu dan? Wat mij toen geholpen heeft; mezelf erbij neergelegd; het is niet anders. Maar dat kan ik nu zeggen, toen had ik er echt wel stress van hoor!
Dus meiden, komt echt ooit, ooit, ooit wel eens goed hoor
quote:
Zo heb ik er hier ook een paarquote:Op zondag 6 januari 2013 17:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]![]()
Mobiel foto posten gaat me blijkbaar niet zo goed af...
Wat een toffe spulletjes! En die rugzak iddquote:Op zondag 6 januari 2013 14:44 schreef Kyara het volgende:
Midas krijgt vrijdag deze:
[ afbeelding ]
Van oma krijgt hij een driewieler met duwstang geloof ik. En van mij krijgt ie deze omdat ik hem zelf zo ontzettend leuk vind
[ afbeelding ]
verder op het verlanglijstje: cd met kinderliedjes, potloden/wasco speciaal voor mini's en boekjes.
Van baby beertjes?quote:
Yup, alleen witte berenbabyfoto's hierquote:
Ah, die krijgen we als ze een maatje groter groeitquote:Op zondag 6 januari 2013 17:37 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Yup, alleen witte berenbabyfoto's hier
Ik heb een bruine van mijn schoonzusje in 62/68quote:Op zondag 6 januari 2013 17:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Ah, die krijgen we als ze een maatje groter groeit
Heb het bruine pakje gekregen van schoonzusje (is mt 62 ofzo), en heb een wit pakje van een tante gekregen (mt 68).
Het ziet er zo schattig uit, vooral dat staartje
Ook toevalligquote:Op zondag 6 januari 2013 17:39 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Ik heb een bruine van mijn schoonzusje in 62/68
Ik dacht ook even dat het een teddybeer wasquote:Op zondag 6 januari 2013 17:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Van baby beertjes?
We kwamen een mevrouw tegen die dacht dat M. echt met een teddybeer rondliepDat weet ik, omdat ze dat zei tijdens/na het langslopen. "Oh! Het is een baby! Ik dacht dat...."
![]()
Mee eensquote:Op zondag 6 januari 2013 14:23 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Heb je een beeld van wat ze op het kdv doen waardoor het daar wel lukt? Misschien biedt dat nog nieuwe handvatten?
En verder ben ik het eens met Soempie, niet alles is te overzien. Als je naar Zoe kijkt bijvoorbeeld, dan zal ook niemand zeggen dat ze met bi maar aan het werk moet omdat ze zo nodig een kindje wilde. Je keuze voor een kind brengt soms onvoorziene omstandigheden met zich mee, die maken dat je even gas terug moet nemen. Ik denk dat je werkgever er meer aan heeft als je nu goed voor jezelf zorgt dan wanneer je tot het gaatje gaat.
KZ: fijn
Ik duim voor je, en idd lekker vroeg naar bed.quote:Op zondag 6 januari 2013 19:35 schreef Marjolijntje het volgende:
Sla mij maar lek. Niks anders gedaan dan normaal en Faye kon ik na 20 minuten aan de borst zo in bed leggen. Wel een beetje gepruttel toen ik op stond van de stoel (die kraakt) maar ze sliep gelukkig wel weer verder. Nouja, hopen dat we er doorheen zijn nu.
Dankjewel voor al jullie berichtjes en sorry dat ik niet overal op reageer, maar het lukt me momenteel echt niet. Ik ben echt even op. Er hoeft niets te gebeuren of ik barst in janken uit. Zo mn kolfspullen voor mn werk morgen klaar maken en dan duik ik (na een lekkere mok thee) mn bed in.
Las een beetje snel en dacht het 5e kindquote:Op zondag 6 januari 2013 23:38 schreef Sam1993 het volgende:
Hier is de 5e in aantocht zoe... gister nog gevoeld maar voelde niks dus vriend vanavond gekeken en de 5e is dus aan het doorbreken. datverklaard de vreemde nachten de laatste tijd. ze slaapt door dat wel maar ze word veel wakker voor dat ze de nacht in gaat. en ze bijt haar tutje kapot en wanneer ze die dus kwijt is gaat ze huilen..
Ja is altijd sneu he. Succes alvast!quote:Op maandag 7 januari 2013 10:01 schreef Skoap het volgende:
Sneu Enf van de prikjes.. Luc mag vrijdag ook weer...
Verder ben ik weer begonnen met werken vandaag
Tweede alquote:Op maandag 7 januari 2013 09:42 schreef Enfermera het volgende:
Moggeh!
Hier vroeg op want 2e prikjes... Heul zieligKokhalzen van het huilen enzo
Gelukkig kon papa goed troosten
Dat is inderdaad wel het minste dat ze hadden kunnen doen...quote:Op maandag 7 januari 2013 10:46 schreef Skoap het volgende:
Ik had dus verwacht dat ik met kerst wel een bonus of iets zou krijgen, maar helemaal niks...
Hoe oud wastie toen ?quote:Op maandag 7 januari 2013 08:59 schreef Clubsoda het volgende:
Phaidra, een boterham tussen de middag en/of aardappel/pasta/couscous/plakrijst bij de groente? Ik gaf op die leeftijd ook rijstwafels tussendoor. Lekker knagen
7 maanden. We zijn met 5,5 maand begonnen met vast voedsel, een week later at hij een potje fruit ipv een melkvoeding, met ruim 6 maanden ben ik groente gaan geven (200 gram 's avonds) ipv een melkvoeding, twee weken later yoghurt na het avondeten en rond 7 maanden 's middags een boterham en een halve melkvoeding. En vanaf 6 maanden af en toe een rijstwafel tussendoor.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:37 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Hoe oud wastie toen ?
grrrrrrrrrrrrrrr: mis zo een lijstje
en tussendoor waarschijnlijk amper meer geslapen. Sterkte vandaagquote:Op maandag 7 januari 2013 12:20 schreef Marjolijntje het volgende:
Kyara, wakker om 22:45, 01:00, 04:00 en 06:00 wekker. Achja, we bikkelen door
Gaf je nog wel melk ? Naast wat je schrijft dus ?quote:Op maandag 7 januari 2013 12:20 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
7 maanden. We zijn met 5,5 maand begonnen met vast voedsel, een week later at hij een potje fruit ipv een melkvoeding, met ruim 6 maanden ben ik groente gaan geven (200 gram 's avonds) ipv een melkvoeding, twee weken later yoghurt na het avondeten en rond 7 maanden 's middags een boterham en een halve melkvoeding. En vanaf 6 maanden af en toe een rijstwafel tussendoor.
Van het CB moesten we met 4 maanden beginnen met bijvoeden en moest de mini met 6 maanden toch wel hele porties (potjes) op kunnen. Dat niveau redden we sowieso niet (maar wij zijn dus ook pas met 5,5 maand gestart).quote:Op maandag 7 januari 2013 11:38 schreef laziness het volgende:
Ik hield altijd de hoeveelheden van de potjes aan als richtlijn.
Dus zelf gemaakt maar wel ongeveer zoveel als er in een potje voor die leeftijd zat.
Dat werkt met Rapley niet helemaal maar ook bij een maaltijd voeren stop je wanneer je kind genoeg heeft natuurlijk.
Kleinzusje, onder de zes maanden zou ik me niet druk maken over hoeveel ze binnen krijgt nog. Haar flessen zijn haar hoofdvoeding.
Verder kan je op het CB wel advies vragen over hoeveelheden en wat je haar dan kan geven.
Hier lukte dat wel, met 5,5 maand begonnen en met 6 maanden at hij een hele portie fruit en snel daarna ook 200 gram groente 's avonds. Maar ik rapley niet (laat hem wel knagen en zelf eten en proberen, maar ondertussen voer ik hem), en gaf bewust eerst vast voedsel en daarna de borst om de laatste honger te stillen. Maar ik geloof dat ik ook wel een makkelijke eter heb, de eerste keer dat we groente probeerden, hapte hij smakelijk 100 gram weg en toen ben ik maar gestoptquote:Op maandag 7 januari 2013 12:29 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Van het CB moesten we met 4 maanden beginnen met bijvoeden en moest de mini met 6 maanden toch wel hele porties (potjes) op kunnen. Dat niveau redden we sowieso niet (maar wij zijn dus ook pas met 5,5 maand gestart).
Het 'moet' idd niet, maar omdat de mini overdag zo weinig drinkt (en ik liever wat meer nachtrust zou hebbenquote:Op maandag 7 januari 2013 12:40 schreef Zoë23 het volgende:
Enfbij jullie word papa dus ook gemist?
Phaidra, als je bv geeft hoeft de baby nog geen 'potjes'hoeveelheden te eten, als het een fles vervangt 'moet' je denk ik wel.
S dronk erg vaak en kort, nu met meer bijvoeding drinkt ze beter bij me, en nog steeds wel regelmatig. Snachts heeft ze wel minder 'honger' en is de borst meer voor troost en warmte.
Toen ze laatst snachts de borst weigerde was ik wel even 'bang' .. Wil nog niet stoppen. Maar het is een goed teken dat ze snachts minder drinkt en overdag goed eet.
(ze wordt nog wel vaak wakker en wil knuffelen, maar het is niet meer zo dat ze elke 2uur 10min effectief aan het drinken is snachts)
Marjolijntje
Ja dat kan ik me voorstellen.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het 'moet' idd niet, maar omdat de mini overdag zo weinig drinkt (en ik liever wat meer nachtrust zou hebben), dacht ik dat het misschien beter zou zijn om de hoeveelheden vast voedsel wat op te voeren. Volgende week ga ik naar het CB, zal het sowieso daar ook nog wel vragen.
Geen idee ?quote:Op maandag 7 januari 2013 12:58 schreef Clubsoda het volgende:
Waar zou dat overgewicht vandaan moeten komen dan?
jep.. Overvoeden kan wel. Vooral als je niet naar het kind kijkt, maar maar doorpropt. Zie het in mijn omgeving gebeuren. Jochie van 7 maand krijgt meer zoetigheid dan de mijne met 12,5mnd en is dan ook even zwaar.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:02 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Geen idee ?
Ben een beetje bang voor dikke kinderen. Zie ze hier op straat veel.
Misschien omdat ze vroeger veel meer zoet gaven ? Limonade met liga enzulks.
Mn ma wil alles mengen met zoete rommel, dat heeft zij zo geleerd.
En kun je een baby overvoeden ?
Gevulde koek lijkt me geen goed plan hoor. En in chips en patat zit veel te veel zout.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:46 schreef Zoë23 het volgende:
Enf
Ik las dat het iig een stevig knuffeltje moest zijn, zodat als het gezichtje er tegenaan ligt, de neus vrij blijft.
Df
Een gewoon koekje als lange vinger oid of een stuk gevulde koek bijv?
Diegene wilde het laatste aan S geven met 6,5mnd ongv, vond ik niet zo'n goed idee, chips patat etc heb ik ook voorbij horen komen en daar ben ik ook niet zo happig op.
M krijgt wel eens een ovenfrietje, of twee. Ongezouten.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:41 schreef Kyara het volgende:
[..]
Gevulde koek lijkt me geen goed plan hoor. En in chips en patat zit veel te veel zout.
Geven mensen dat echt aan hun babies?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |