abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121113935
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_121114539
laatste posts

quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 15:19 schreef Zoë23 het volgende:
-O- mehn heel verhaal getypt & is nu weg

Kwisted
Succes vandaag :* ! Gefeliciteerd met je man

Geen idee wanneer ik weer moet werken, eind januari naar de Arbo
Autorijden lukt niet en al die km's naar mijn werk fietsen zit er ook niet in :(
Heb wel erg veel zin om te gaan werken.. Maar ik kan er dus niet komen
Misschien dat ik met de dienstauto opgehaald kan worden ( voorstel van manager ) .. We zullen zien

Vandaag formulier voor aanvraag gastouder ingevuld, lijkt ons prettiger dan kdv (qua hoeveelheid kindjes enz)

Tinu
Idd geen prettige tijden!

Mango lekker fanatiek haha

Pe wat een mooie meid!

Ophelia
-O- wat vervelend zeg
Had S bij een aantal mensen,is nu niet meer zo gelukkig,.
Maar dat is toch wat anders dan bij papa, lijkt me heel lastig! :*
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 15:39 schreef Twinkle20 het volgende:
Beetje raar dagje hier vandaag. Mevrouw lijkt berehonger te hebben en haalt om de 4 uur echt niet. Dus vandaag maar om de 3 uur en wat kleinere flesjes :)

En vanavond vroeg in de avond naar de verjaardag van de oma van mijn man. We gaan extra vroeg want wil D hoe dan ook op tijd in bed hebben liggen.
pi_121115735
Kwisted, gefeliciteerd! Wat een leuk cadeautje hebben jullie gemaakt. O+

En allemaal moeders die -bijna- weer aan het werk gaan. Ik kan me de tegenstrijdige gevoelens wel voorstellen.

Ophelia, hopelijk gaat het vanaf dit weekend dan beter.

Hier is het een tijdje zo geweest dat Wiebel M. niet naar bed kon brengen of niet goed kon troosten. Nu hij dat wat vaker heeft opgepakt is het weer helemaal goed. Deze twee weken was hij vrij en ben ik ook een hele dag weggeweest. Eerder kreeg ik dan te horen dat het best zwaar was of dat M. niet goed wilde eten/ slapen en dan moest huilen. Nu kwam ik terug en kreeg ik allemaal vrolijke foto's te zien, hadden ze de grooste lol gehad samen en mij helemaal niet gemist. :o O+ -O- *O*

Vandaag voor het eerst schoenen gekocht voor M., omdat hij al een tijdje kan lopen. Maat 22, dag baby... Maar wat staan ze stoer. O+ Nu kunnen we ook lekker buiten stappen of met de loopauto.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_121116819
Wat jammer dat jullie gup nog niet zo'n pappa-fan is, Ophelia. Kan me voorstellen dat dat echt niet leuk is. Hopelijk worden het snel dikke maatjes!

Christel alweer 10 maanden, wauw!

Ben benieuwd hoe je eerste werkdag jullie bevallen is, Kwisted.

Mijn kleine is vandaag wezen wennen op het KDV. :) Het ging goed (ze heeft geslapen, gedronken en heeeel veel rondgekeken) en ik ben erg blij met de leidster die er beide dagen is. Dus helemaal prima. Ik ben er ook wel aan toe om weer aan het werk te gaan.
Het gaat hier verder ook allemaal lekker. We gebruiken nu een week Nutriton en... het helpt! Ze geeft nog wel wat terug en de melk valt nog steeds soms niet helemaal lekker, maar het golven spugen is zo goed als weg. Fijn hoor. Qua flessen zitten we nu ook wel in een goed ritme van 5 x 165/5,5.
En verder is het "gewoon" een vrolijk en actief meisje. Ze doet al verwoede pogingen om van rug naar buik te rollen (het lukt nog niet hoor) en kan het steeds beter vinden met haar grote zus. :D Kortom: genieten!
pi_121116914
Wat fijn cantare!
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_121116979
Cantare, wat fijn dat de nutriton zo goed werkt! :Y En mooi dat het wennen op het KDV goed ging *O*

Kwisted, leuk cadeau voor papa :) Hoe ging je eerste werkdag?

Soemp, dat lijkt me zo maf ook :D Als je ineens van die Grote Jongens/Meisjes Schoenen moet kopen, en meer geen-baby-meer-dingen. Wel heel tof om mee te maken ook O+

Twink, is de rest van de dag ook zo 'raar' verlopen?
pi_121117142
Over een maand moet/mag ik weer naar het werk (al zal ik vanaf komende week ook iedere dag al wat voorbereiden werk doen). Blijf 40u/week werken, maar dan wel met een thuiswerkdag. Ik ben overigens docent, dus kan (afh. van rooster) vaker later naar het werk/eerder naar huis (colleges voorbereiden enzo kan ook thuis), plus in tentamenperiodes ben ik extra veel thuis. En dan natuurlijk nog vrij veel vakantie :) Dus ben niet bang dat ik te weinig tijd samen met Saartje heb.

Mocht dat wel zo zijn, dan kan ik altijd nog ouderschapsverlof opnemen of standaard een dag minder gaan werken.

M. werkt 4x9, en werkt één van die dagen ook nog eens thuis.
pi_121117210
Vermaanddag van Christel *O*

Keigaaf cadeautje van F. O+

En verder weet ik het niet meer.

Soemp, wat coolç grote jongensschoenen! Maar maat 22, das best groot! Fijn dat papa en zoon zo'n fijne dag hebben gehad. Hier is het nog net niet omgekeerd maar omdat ik zo weinig kan, doet Argento heel veel met hem. Oma trouwens ook. Da's wel zuur af en toe -O-
pi_121117294
Oh, en Saartje is een beetje ziek. Vanmorgen bij de dokter geweest; ze heeft (acute) bronchitis.

Arm meisje: erg veel hoesten, heel onrustig slapen, steeds maar halve flessen drinken, ongeveer de helft van de flessen weer uitspugen, veel snot, etc. Maar tussen al dat gedoe door wel nog steeds heel vrolijk naar ons lachen O+ :+

Nu aan de antibiotica en ze heeft een drankje voor (eigenlijk tegen...) het hoesten en slijm.
pi_121117332
Coco beterschap voor je meisje :*
pi_121117339
Cantare, wat fijn dat het zo lekker gaat. En goed dat ze twee dagen dezelfde leidster heeft. Hier waren er veel verschillende leidsters, wat het wel moeilijk maakte.

Coco, mooi geregeld zo samen. :Y En mocht het niet bevallen kun je altijd nog wat veranderen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_121117428
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:58 schreef Soempie het volgende:
Cantare, wat fijn dat het zo lekker gaat. En goed dat ze twee dagen dezelfde leidster heeft.
Ja, ik heb dat zelfs wel even nagevraagd voor ik de KDV-dagen definitief doorgaf. Ik vind het zeker nu ze nog zo klein is wel heel belangrijk. Ten eerste voor haar om een vertrouwd gezicht te zien, maar ook omdat er dan een leidster is die haar wat vaker ziet dan 1 keer per week.
pi_121117517
Ik vind dat verloop op die kdv's ook zo naar. Hier zijn op Midas' groep altijd 2 dezelfde leidsters waarvan in elk geval 1 steeds aanwezig is in vakantieperiodes den zo. Maar inmiddels kent hij de leidsters en de andere groepen ook wel. En dat terwijl hij maar 1 dag per week naar het kdv gaat.
pi_121117622
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:58 schreef Soempie het volgende:
Coco, mooi geregeld zo samen. :Y En mocht het niet bevallen kun je altijd nog wat veranderen.
Ja, we hebben zo nog twee dagen over. Een dag gaat ze naar het kdv, de andere naar mijn moeder. Schoonmoeder wil ook wel oppassen, maar die werkt 32u/week en draait onregelmatige diensten. Maar breng Saartje daar dan gewoon af en toe eens een dag heen, gewoon, zodat ze ook genoeg tijd met haar andere lieve oma kan doorbrengen :)

Mijn moeder zou best nog een extra dag willen oppassen mocht het nodig zijn, maar voorlopig is het zo prima geregeld :)
pi_121117675
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:58 schreef Skoap het volgende:
Coco beterschap voor je meisje :*
Dank je! Las dat Luc ook niet helemaal lekker is? Arm mannetje. Benieuwd of jij inderdaad de dans ontspringt ;)

:*

ik wacht nog altijd op foto's van Luc met shirt, onder andere... O-)
  donderdag 3 januari 2013 @ 17:55:57 #16
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121119498
Kwisted wat een leuk cadeau zeg, bijna vergeten te zeggen idd :D

Cantare fijn!

Coco fijn zo dat rooster van je, zo te horen! :)
He gats, beterschap joh :*
Hoorde idd op het nieuws dat er een milde griepepidimie heerst.

Hier weer eens geprobeerd of we haar 's nachts wat meer kunnen laten doorslapen. Normaal 1 fles van 180 om een uur of 22, nu om 20u 150 gegeven en dan om half 12 dronk ze nog 120cc. Helemaal knockout, dus ik had goede hoop. Komt ze natuurlijk gewoon weer om 3 uur :D :') Whehe. Ach ja, het viel te proberen. Ik zal eens vragen of het CB nog tips heeft, maar denk dat ze er gewoon nog niet aan toe is ofzo. Minder geven 's nachts zie ik ook niet zitten, ze drinkt het altijd zo gulzig op. En ze kan het heus wel, ze laat er overdag ook wel eens 5-6 uur tussen zitten. Ach ja. Komt vast wel een keer toch :Y)

Had gister echt even een baaldag met mn bekken. Mn lijf dat me weer in de steek laat, de toekomst, hoe moet dat nou evt met een tweede zwangerschap, etc :(
Vandaag gaat het gelukkig al een stuk beter.. Denk dat ik misschien ook met sporten wat te hard van stapel ben gelopen. Dus maar rustig aan en volgende week fysio (kon vandaag helaas niet doorgaan). :)
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_121123198
Even een ego-post zonder bij te lezen.

Mijn eerste werkdag viel me alles mee! Thuis ging t goed met papa en F.! Dat was heel fijn. Thuis vertrekken sochtends vond ik t moeilijkst. En het idee vantevoren ook. Maar werken was gezellig en kolven ging prima. Jeuj!
pi_121123239
Oh en allemaal bedankt voor de lieve berichtjes!!
pi_121124244
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:28 schreef Kwisted het volgende:
Even een ego-post zonder bij te lezen.

Mijn eerste werkdag viel me alles mee! Thuis ging t goed met papa en F.! Dat was heel fijn. Thuis vertrekken sochtends vond ik t moeilijkst. En het idee vantevoren ook. Maar werken was gezellig en kolven ging prima. Jeuj!
Fijn!
pi_121124265
Kwisted wat fijn ! ^O^
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_121124293
Straks bijlezen :@ gaat :Y
pi_121124786
Fijn kwisted!!

Soemp, wat is jouw baby dan alweer groot, maat 22 al. Lijkt me ook wel een bijzonder moment, de eerste echte schoentjes kopen O+. Ik heb 5 jaar als bijbaantje in een schoenenwinkel gewerkt en ik heb heel veel kindjes aan hun eerste schoentjes geholpen. Zo schattig altijd.

Beterschap voor Saar en L.uc!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121124838
Enfermera: Hoe oud is je baby ?
Misschien wat pap bij de laatste fles.
pi_121124881
Soemp, al lopen ??? Wouw maat 22, dat gaat zo snel. :D
pi_121125837
Cantare fijn dat het zo goed gaat.

Coco, wat een fijn rooster en ook mooi geregeld samen met je man. Beterschap voor je meid!

Fijn Kwisted dat het zo goed ging.

PE en Christel *O* voor de 10e vermaanddag.

Zoe, balen dat je nu op zoek moet naar een gastouder.

Kyara, dikke :*, ik ken dat gevoel

Soempie, gaaf eerste schoenen kopen!

Ja we schrokken echt van de telefoon midden in de nacht, kan alleen maar rotnieuws zijn en dan is er niemand aan de lijn.
Mijn baby heeft maar 1 uur vandaag geslapen :(
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121126043
quote:
17s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:55 schreef Kyara het volgende:

Soemp, wat coolç grote jongensschoenen! Maar maat 22, das best groot!
Ja, echte grote jongensschoenen. 8)7 De zolen zijn wel flexibel, maar niet superflexibel. De echte babyschoentjes kon hij niet goed aan (te smal, hoge wreef, enz.). Maar hij draagt ze alleen buiten en binnen loopt hij dan gewoon nog op sokken of blote voeten.

Phaidra, het was inderdaad wel bijzonder. Helemaal omdat we eerder helemaal geen schoentjes hebben gehad voor hem (wel slofsokken). Ik zit al de hele avond met die schoentjes op de bank. :D O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Fijn dat papa en zoon zo'n fijne dag hebben gehad.
Wiebel is 2 weken vrij geweest en heeft ontzettend veel met M. gedaan. De eerste weken na de geboorte was hij ook vrij en dat was ook zo'n fijne periode. Nu was het zo leuk om te zien hoe ze samen spelen. Het is altijd net of er een speelgoedbom is afgegaan als ze samen hebben gespeeld. En de wilde spelletjes zijn veel gaver met papa. :D

quote:
Hier is het nog net niet omgekeerd maar omdat ik zo weinig kan, doet Argento heel veel met hem. Oma trouwens ook. Da's wel zuur af en toe -O-
Ja, dat lijkt me op momenten ook wel moeilijk en dubbel. Nog even en dan kunnen jullie weer een nieuw evenwicht zoeken samen, maar wel met een mama die weer meer kan. :*

quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:07 schreef kleinzusje het volgende:
Soemp, al lopen ??? Wouw maat 22, dat gaat zo snel. :D
Ja, vandaag heeft hij zelfs een stukje los gerend, omdat hij dacht dat ik hem ging pakken om te kietelen. Dat doe ik alleen als hij zich vast kan houden aan de bank, maar hij zag me binnen komen en ging er gillend en lachend vandoor. :D
pi_121126153
Beterschap voor de snottebellen!

Fijn dat t zo lekker ging Kwis.

Mijn baby was ook gaan wennen bij het kdv vandaag. Hij had om zich heen gekeken, een pruillip getrokken, gepoept en geslapen.
Mij boeit het eigenlijk niet zoveel of dezelfde leidsters op de groep staan. Ze zijn allemaal lief met hem, hij is er in goede handen.
Hij had alleen wel snotjes en rook anders. -O-
pi_121126359
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:37 schreef Mangostine het volgende:

Mij boeit het eigenlijk niet zoveel of dezelfde leidsters op de groep staan. Ze zijn allemaal lief met hem, hij is er in goede handen.

Op een gegeven ogenblik gaan kindjes zich hechten aan vaste verzorgers, dan is het natuurlijk wel fijn als er niet steeds weer nieuwe gezichten zijn.
pi_121126543
Soempie, de jouwes is echt zo snel ! lief zeg, met de schoentjes op de bank *;
  donderdag 3 januari 2013 @ 20:46:57 #30
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121126581
Kwisted fijn dat t goed ging!! :)

Kleinzusje : ja bijna 3 maanden dus ben nog wat huiverig om dat te doen..

Mango das minder he dat anders ruiken. Manlief en ik waren vandaag even samen weg (mn moeder paste op), was best gek :@ en heb toen ik terugkwam heb ik idd ff lekker aan dr koppie gesnoven xD :@ O+
pi_121126600
Ach mango, poepen en slapen ! ^O^ is gelukt !
pi_121126689
Enfermera: Wij zijn met 3,5 maand begonnen. Laatste fles + 2 lepels pap ^O^
pi_121126716
Soempie, ik ben niet alleen onder de indruk van de schoenen O+ maar ook van dat háár :o Mijn kind is maar een klein beetje jonger, maar die is echt nog zo kaal als een biljartbal. Heel ander gezicht is dat. In zijn doen en laten is hij al bijna een dreumes maar hij heeft nog echt zo'n babykoppie.

Kwisted, fijn dat je werkdag zo goed ging!
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_121126869
Enf
Hoop dat het snel beter gaat met je bekken!
S is nooit langer gaan slapen door badje of pap of meer voeding overdag -O- ze wordt nogsteeds om de 2-3u wakker (sinds ze 3,5mnd is werd het iets anders qua slaapduur)

Kwisted
Wat fijn! ^O^

Tinu
Ja dat is altijd schrikken pff vind ik ook van sms'jes snachts of erg vroeg (6u)
Das wel weinig -O-

Beterschap voor de zieke baby's :*

Soempie
O+ 1e schoentjes

Kyara
Balen dat je zo weinig kunt, hoop dat als de meiden geboren zijn je weer je ding kunt doen :*

Ik heb kleertjes voor S binnen van de h&m mt80 en ze past het al!
pi_121126992
Er is zelfs een stuk van z'n haar af. Ben met hem naar de kapper geweest. :D

Dit was voor we naar de kapper gingen (maar ook de afgelopen maanden heb ik een keer of 6 z'n haar moeten knippen).

En ik ben heel benieuwd naar M. van jou, Clubsoda, maar jij plaatst geen foto's denk ik (ik stop er zelf mee na de eerste verjaardag)?
pi_121127186
Wat een mooi mannetje *;
pi_121127338
Hahahaha wat een leuke foto!!!

Nu ff bijlezen

Fijn dat de eerste dag goed ging kwisted en cantare, mooi dat het zo goed gaat.
Nena is vandaag 5 maanden alweer en ze dowt het geweldig. Ze rolt de hele tijd, lacht veel en is echt stapel op d'r pappa....yet klopt echt dat meisjes vaderskindjes zijn, haha
Sinds deze week gaat ze boos krijsen als er een speeltje valt, of er iets niet naarvdr zin gaat,dat beloft nog wat! Met oud en nieuw heeft ze braaf door doorgrslapen en een flesje gedronken, want ik had voor het eerst in jaren weer eens een drankje op.

[ Bericht 82% gewijzigd door Troeta op 03-01-2013 21:11:00 ]
pi_121127777
Mooie foto's O+ De kapper hoeft hier nog laaaang niet. Ach, ik was zelf ook tot mijn ruim 2e kaal en het is goed gekomen :+ Maar ik vind het wel heel mooi, een kindje met veel haar.

Ik ben niet zo enthousiast met foto's plaatsen maar een verzoeknummertje wil ik wel doen hoor.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121128051
Clubsoda: Die laatste, wat een charmeur *;
pi_121128657
quote:
17s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:17 schreef kleinzusje het volgende:
Clubsoda: Die laatste, wat een charmeur *;
Nou, inderdaad! Wat is M. leuk. O+

Wel een ander zicht, maar aan z'n ogen/ blik kun je ook de bijna dreumes herkennen.
En als ze gaan staan lijken ze direct al zoveel groter, hè?

Wat hebben ze die wachtruimte mooi ingericht trouwens. _O_
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:31:41 #41
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121128846
Oeh, wat een mooie baby's! O+ :D
pi_121128918
Dankjewel O+ Flirten kan hij inderdaad prima!

Ja klopt, zijn blik en zijn manier van doen. Het is de laatste maand echt een dreumesje aan het worden, met zijn eigen manieren en spelletjes. Komt zeker ook door het staan ja, zo anders is dat. Zeker nu hij wat zekerder wordt, en overstapt, zijn handjes los durft te laten enzo.

Die wachtruimte was geniaal. Ik vond (alleen) vliegen met een baby best een excercitie, maar we konden daar heerlijk rustig wachten, lekker kruipen en spelen. Zwitsers zijn wat dat betreft altijd enorm goed in dat soort voorzieningen _O_
pi_121128991
Wat een verschil idd, met of zonder haar :D. Wel heel leuk om jouw M. eens te zien, Clubsoda! Lekker ding ook O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121129069
Ze schelen denk ik zo'n twee weken, Soempie? Maar dat zou je niet direct zeggen nee, hairwise :+
pi_121129382
Mijn M. is van 13 januari, hoeveel schelen ze dan? Ik heb altijd bijna een maand gedacht..

Troeta, dat wordt zeker nog wat, zo'n eigen willetje. :D
pi_121129405
17 dagen ;)
pi_121129644
Wat een leuke foto's Soempie, echt briljant die laatste O+

En Clubsoda ook al zo'n leukerd! O+

Dat je trouwens al met hem naar de kapper bent geweest :o Ik durf nog niet eens zelf wat haar bij te knippen (en het begint inmiddels in zijn ogen te hangen...). Ik vind dat jouw M. sowieso al veel ouder lijkt dan mijn M.

De mijnes heeft sinds een paar dagen het staan ontdekt en wil dat nu altijd en overal doen. In zijn bedje lukt het hem al zonder hulp en zelfs met slaapzak aan. Ziet er ook meteen heel anders uit, een kind dat staat :o

En de slingers en de opblaasbare 1 zijn ook in huis gehaald. Morgen over een week is het zo ver, baby af.... toch wel emo....
pi_121129890
Bijzonder is dat hè Kyara, je kind verticaal? Dat ontdekken dat je ook kunt staan ging hier ook zo, en langzamerhand zie je het verschuiven van een leuk truukje naar de default uitgangpositie zeg maar. Steeds meer dingen gaan staand en hij is steeds bezig zijn grenzen te verleggen. Mooie ontwikkeling om te zien. De tijd gaat bizar snel inderdaad! :o Ik word best emotioneel bij de gedachte aan een naderende verjaardag en zie ook best tegen de dag zelf op, maar ik vind het ook zo gaaf om straks een zoon van een jaar te hebben O+

[ Bericht 2% gewijzigd door Clubsoda op 03-01-2013 22:06:20 ]
pi_121130021
Clubsoda O+

Soempie wat een schatje en die laatste foto is geniaal!
pi_121132783
Soempie: Maat 22 al? :o Heb hier ook maat 22 schoenen staan (toevallig gekregen vandaag) maar dat gaat nog wel even duren voordat ze passen. En wat heeft ie al veel haar!

Coco: beterschap met je dame! :*

Gefeliciteerd met de tiende vermaandag PE *O*

Clubsoda: Wat een lekkertje zeg ;) Vooral die laatste foto O+

En Midas kan staan! *O*

Cara is vandaag alweer 8 maanden 8)7

Samen met mijn opa van 89 jaar.
pi_121133738
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:41 schreef Soempie het volgende:

[..]

Op een gegeven ogenblik gaan kindjes zich hechten aan vaste verzorgers, dan is het natuurlijk wel fijn als er niet steeds weer nieuwe gezichten zijn.
dat is waar. Ik bedoel meer dat de 8 leidsters op die locatie hem allemaal wel eens vast hebben. Elke dag of week wéér een nieuw gezicht zou idd te gortig zijn.
pi_121133825
En jemig, wat maken wij mooie baby's met zijn allen. O+

Xanteh, wat een bijzondere foto. Jullie lijken alledrie dezelfde oogopslag te hebben. Mooi :Y
  vrijdag 4 januari 2013 @ 07:40:26 #53
30252 Soempie
Procreating
pi_121140190
Xanteh, die foto is geniaal/ gaaf door de sfeer/ uitstraling. :Y) Wat fijn ook dat je opa mee kan maken dat je moeder bent geworden. En hij ziet er nog hartstikke kwiek uit, zo met Cara. Wat Mango zegt: mooi. O+
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:12:42 #54
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121141095
Wat een leuke foto's zeg!

Best handig zo'n grote broer!
pi_121142786
Mooie Foto's Soempie en CS. CS ik kan me voorstellen dat je hem haar wenst. Mijn peuter had rond zijn eerste jaar ook nog nauwelijks haar. Maar troost je dat zegt echt niet dat hij niet nog een mooie haardos krijgt. Heeft de onze nu ook, zelfs krullen.

Ook een mooie foto van Cara en gaaf dat ze samen met opa kan zitten.

Kyara, ik wens je ook dat als je na de bevalling weer bent opgeknapt je weer met alle kindjes lekker bezig kunt zijn en je lichaam alles weer beter meemaakt.

Asy, handig. Ik zal de grote broer ook eens laten voeren. Krijgt hij Yoghurt?

Ja vind het ook gek dat het zo snel gaat. Hier bijna 8 maanden en meneer kruipt gewoon.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121143012
Wat een leuke foto's allemaal O+

Xanteh
Je opa ziet er nog jong uit! Mooi zo'n foto

Tinu
Bijzonder hè, wat leren ze veel in die korte tijd
S haar nichtje is in dec geboren, en het is al zo'n verschil! Ze konden zich het niet voorstellen dat hun kleine baby'tje over een aantal maanden al zoveel zou kunnen als S bijv.
pi_121143464
Wat een prachtfoto's O+
pi_121143782
Ja leuk foto's! Die stofzuigerfoto :D. En de opa foto, lief.

Net even tussentijds gaan wegen op het cb, groeispurtje gehad! Van de 59 naar 63 in een maand tijd *)
Ze was wel wat minder aangekomen, van 6202 naar 6590 maar das normaal volgens mij als je zo hard groeit ineens.
pi_121143874
SE
Wauw echt de lengte in geschoten!

Vannacht hoorde ik S trouwens hard huilen :( was de babyfoon uit! Hij stond aan en als de batterij op is piept hij. Heeft de hele dag ook in de oplader gestaan..dus hoe dat kon? Geen idee.. Maar voelde me wel rot

Verder had ze wel goed geslapen, we hebben het hoofdeinde van het bed iets omhoog gezet en ze werd veel minder vaak wakker, vannacht zelfs van half1 tot 5 geslapen O+
pi_121145454
Wat een leuke foto's dames!

Fijn dat S zo goed heeft geslapen Zoe!

Woei SE, ook weer tijd voor nieuwe kleren dan of is het nog niet zo ver? :+

Woow Kyara is M over een maand al een dreumes? :o .. Wat gaat dat snel!
Hopen dat je na de bevalling van meiden weer snel opknapt en jezelf kunt zijn en lekker kunt genieten van je gezinnetje :)

Enf ja ze leek gisteren gewoon sneller honger te hebben. Dus daar heb ik haar slaapjes ook op aangepast maar uiteindelijk is alles goed gekomen ^O^
Heb gewoon bijgehouden wat ze nu werkelijk opdronk zodat ze niet over de 30 schepjes/liter heen zou komen. Ik heb haar sinds 3 dagen trouwens wel op Forte voeding zitten. Maar heb nog niet het idee dat het anders/beter gaat :o .. Vind haar nog steeds hongerig gister en eergisteren.
Eens kijken hoe het vandaag gaat :)
pi_121146494
Zoë wat fijn dat ze zo goed geslapen heeft meid!
Wat een leuke foto's!
Kyara bijna geen baby meer! Maargoed dat is maar voor eventjes haha:P

Hier een blij moment :)

Vandaag is Servatius (woningbouw) langsgeweest na aanleiding van de tuin (200 kilo stortvuil ) en de staat van het huis waar wij verschillende keren over geklaagd hebben.
De tuin was uiteraard helemaal in orde en opgeruimd toen ze aankwam maar je ziet gewoon dat het huis op is. Dus ze vond dat het niet meer leefbaar was voor ons en de kinderen. ''ja we zeggen ook altijd in een sloopwoning geen kinderen erbij'' Ja naja het was niet gepland en ze is er dus er moet een oplossing komen. En die had ze we moeten salarisstroken overleggen van mijn vriend en goedkeuring van de bewindvoerder en dan mogen we in een paar maandjes verhuizen.

Ik kan alleen geen afscheid nemen van onze babykamer en ben in staat het daar hezelfde te gaan maken ...
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_121146604
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:48 schreef Twinkle20 het volgende:
Woow Kyara is M over een maand al een dreumes? :o .. Wat gaat dat snel!
Sterker nog, hij is volgende week al een dreumes.... ;)
pi_121147030
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:22 schreef Kyara het volgende:

[..]

Sterker nog, hij is volgende week al een dreumes.... ;)
Ja ik las het nadat ik het gepost had :')
Time flies!

Maar dan zien we je over niet al te lange tijd weer terug :P .. Alhoewel :o .. Die dames + M zullen wel veel van je tijd opslokken, zeker in het begin!
pi_121147548
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:33 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja ik las het nadat ik het gepost had :')
Time flies!

Maar dan zien we je over niet al te lange tijd weer terug :P .. Alhoewel :o .. Die dames + M zullen wel veel van je tijd opslokken, zeker in het begin!
dat vrees is ook ja :D

(ik heb trouwens in z&g nog een vraag gepost over zwangerschapsfotografie.... misschien kun jij me daar ook bij helpen? Jouw man is toch fotograaf?)
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:39:40 #65
30252 Soempie
Procreating
pi_121149399
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 09:12 schreef Asyniur het volgende:

[ afbeelding ]

:D O+ :Y)

Dat zijn voor mij echt dé rammelfoto's.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:46:03 #66
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_121149654
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:11 schreef Clubsoda het volgende:
Mooie foto's O+ De kapper hoeft hier nog laaaang niet. Ach, ik was zelf ook tot mijn ruim 2e kaal en het is goed gekomen :+ Maar ik vind het wel heel mooi, een kindje met veel haar.

Ik ben niet zo enthousiast met foto's plaatsen maar een verzoeknummertje wil ik wel doen hoor.

SPOILER
Wat een mooi kindje! O+
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_121150169
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:48 schreef Kyara het volgende:

[..]

dat vrees is ook ja :D

(ik heb trouwens in z&g nog een vraag gepost over zwangerschapsfotografie.... misschien kun jij me daar ook bij helpen? Jouw man is toch fotograaf?)
Ik ga efkes spieken ;)
En klopt ja, die's fotograaf :)
pi_121150990
quote:

[ afbeelding ]

O+
pi_121154677
quote:

[ afbeelding ]

:D O+

Doet me om de een of andere reden aan deze lepels denken

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:39 schreef Soempie het volgende:

[..]

:D O+ :Y)

Dat zijn voor mij echt dé rammelfoto's.
Snel een vast contract voor Wiebel regelen dan! ^O^
pi_121157525
Op deze laatste officiële verlofdag voor mij, heeft mijn baby zich voorbeeldig gedragen. Vanochtend een uurtje naar mijn tante ivm crematie, daarna rustig om zich heen zitten kijken op de koffietafel, en nu net een heerlijk uurtje met mama onder een dekentje op de bank geslapen. O+
pi_121158101
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 13:46 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wat een mooi kindje! O+
Dankjewel O+
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:43:18 #72
30252 Soempie
Procreating
pi_121164775
Mango, wat goed, zo'n 'laatste' fijne dag samen. *;

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:38 schreef _Ophelia_ het volgende:

Snel een vast contract voor Wiebel regelen dan! ^O^
SPOILER
Vandaag de uitnodigingen voor de eerste verjaardag gemaakt met M. O+

We hebben uiteindelijk besloten de dag in twee te splitsen. 's Morgens tot een uur of 1 komt de familie van m'n man en 's middags tot een uur of 4 mijn familie. En in de overlap doen we het taartje voor M., zodat iedereen daar wel bij kan zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 04-01-2013 20:01:49 ]
pi_121165120
Iemand een baby hebben? De mijne wil echt niet meer slapen en ik ben OP.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_121165303
Breng maar marjolijntje kom je dr hale wnr je uitgeslapen bent? haha :) komt goed kan je vriend het niet even overnemen? of een dagje/nacht na oma

[ Bericht 31% gewijzigd door Sam1993 op 04-01-2013 20:03:15 ]
pi_121165390
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:52 schreef Marjolijntje het volgende:
-O- ;(

Dat is gewoon ronduit kut en slopend. Sterkte meis, hang in there! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121165626
M'lijntje... :*
Ze moet toch ooit moe worden?
pi_121165904
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:43 schreef Soempie het volgende:
Mango, wat goed, zo'n 'laatste' fijne dag samen. *;

[..]

SPOILER
Vandaag de uitnodigingen voor de eerste verjaardag gemaakt met M. O+

We hebben uiteindelijk besloten de dag in twee te splitsen. 's Morgens tot een uur of 1 komt de familie van m'n man en 's middags tot een uur of 4 mijn familie. En in de overlap doen we het taartje voor M., zodat iedereen daar wel bij kan zijn.
Hier ook in 2 etappes. Van 11:00 tot 13:00 en dan doen we de taart en later vanaf 15:30 uur. Nog even knutselen voor de traktatie voor maandag (lekker makkelijk kant en klare hema dingen :@ )

Marjolijntje, wat slopend. Is er niemand aan wie je even kunt "uitbesteden" zodat je zelf even bij kunt slapen? Sterkte :*
pi_121166446
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:03 schreef Mangostine het volgende:
M'lijntje... :*
Ze moet toch ooit moe worden?
Ze is doodop, dat is het probleem ook ;(

Kyara, ik zou niet weten naar wie.. Op de dagen dat ze weg is, moet ik ook gewoon werken.
pi_121166626
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 20:21 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ze is doodop, dat is het probleem ook ;(

Kyara, ik zou niet weten naar wie.. Op de dagen dat ze weg is, moet ik ook gewoon werken.
In het weekend tourbeurten draaien met je man? Dat je allebei een ochtend uit kan slapen? Of werkt dat ook niet.

Ik kan me je machteloosheid zo goed voorstellen. Vooral als er eigenlijk amper een oplossing voor is. Hoop echt dat deze faaaaaaaaaaaaaaaase snel over is :*
pi_121166753
Arm Marjolijntje :* Ik leef met je mee (hierookzoiets)
Twinkle, ja haha. De broekjes maat 56 kunnen nu écht niet meer, hoogwaterbroekies :D.
pi_121167269
quote:
13s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 19:52 schreef Marjolijntje het volgende:
Sterkte meid, slopend }:| :*
pi_121168079
Het moeilijke van oververmoeidheid is dat baby's te moe zijn om te slapen -O-

Dikke :* voor jullie marjolijntje, 't is een rotfase
pi_121168610
Dank jullie wel voor de lieve opmerkingen over de foto met mijn opa :)

Marjolijntje: hoeveel werken is F nu precies? Rond 26 weken zit er een hele zware sprong (dat vond ik tenminste) en die heeft hier 5 tot 6 weken geduurd. Hoop dat je een oppas kan vinden en even kunt uitrusten. Weet hoe zwaar het kan zijn :* , heb mezelf wel eens huilend onder de dekens verstopt als ze weer aan het krijsen was.
pi_121168933
Faye is vandaag 29 weken en 4 dagen, maar 2 weken en 1 dag te vroeg geboren, dus dan zou ze op 27w3d zitten nu. En het zijn de nachten die me echt opbreken nu. Afgelopen nacht had dit ritme:
Geslapen van 19:30 tot 22:30, daarna ieder half uur wakker, tot 02:00, toen was het een grote drama tot 04:00. Daarna geslapen tot 06:00 want wekker.
En dat is dus een beetje gemiddeld voor de afgelopen nachten.
Overdag bijslapen gaat niet, want ze slaapt 2x 30 minuten. That's all.. Vandaag op het KDV wel goed geslapen, misschien heeft dat de boel doorbroken. Al was naar bed brengen vanavond ook weer drama. Ik weet het gewoon niet meer en ik kan dit niet meer.
pi_121168945
Die 26 weken is F al ruim voorbij, maar misschien dat ze erg veel en lang last van heeft icm te vroeg geboren inderdaad? Marjolijn, kan ze echt nergens anders naartoe, een keertje als je niet hoeft te werken? Slopend, sterkte..!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
pi_121171315
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:11 schreef Xanteh het volgende:
Dank jullie wel voor de lieve opmerkingen over de foto met mijn opa :)

Marjolijntje: hoeveel werken is F nu precies? Rond 26 weken zit er een hele zware sprong (dat vond ik tenminste) en die heeft hier 5 tot 6 weken geduurd. Hoop dat je een oppas kan vinden en even kunt uitrusten. Weet hoe zwaar het kan zijn :* , heb mezelf wel eens huilend onder de dekens verstopt als ze weer aan het krijsen was.
Ik wilde ook nog reageren op de foto! Prachtig, waardevol en jij mag er absoluut ook zijn ;).

Uiteindelijk ging het na die 6 weken vanzelf over? Niks veranderd in het slaappatroon oid?

Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje (al mogen wij nog 1,5-2 uur achter elkaar slapen en is er weinig echt drama, hij laat zich redelijk makkelijk troosten aan de borst) en wij zijn vooral bang dat het een nieuw patroon is. Het is nu al ongeveer een maand zo.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121171751
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik wilde ook nog reageren op de foto! Prachtig, waardevol en jij mag er absoluut ook zijn ;).

Uiteindelijk ging het na die 6 weken vanzelf over? Niks veranderd in het slaappatroon oid?

Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje (al mogen wij nog 1,5-2 uur achter elkaar slapen en is er weinig echt drama, hij laat zich redelijk makkelijk troosten aan de borst) en wij zijn vooral bang dat het een nieuw patroon is. Het is nu al ongeveer een maand zo.
Haha, dank je wel :+

Na zes weken was ze stukken minder vaak wakker 's nachts en overdag sliep ze langer en was minder hangerig en minder aan het jammeren. Maar aan het slaappatroon heb ik wel moeten werken, want hier was zo ook elke 2 uur wakker voor een paar slokjes en dat ging me na 2 maanden echt opbreken.

Hoop dat er bij jullie ook snel verandering in komt :*

Marjolijntje: dat zijn inderdaad hele vervelende nachten, breekt erg op na een tijd, voor jullie allemaal. Wil F 's nachts de borst of wat doen jullie precies om haar rustig te krijgen?
pi_121173815
Ligt het aan het weer? Mijn baby ligt al vanaf 8 uur in bed en heeft nog nirt geslape. Heeft al 2 flesse gehad schone luier geknuffeld 4 x ingestopt zetpil en ze blijft bezig net nu ik dacht dat het goed ging
pi_121173917
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:17 schreef Marjolijntje het volgende:
Faye is vandaag 29 weken en 4 dagen, maar 2 weken en 1 dag te vroeg geboren, dus dan zou ze op 27w3d zitten nu. En het zijn de nachten die me echt opbreken nu. Afgelopen nacht had dit ritme:
Geslapen van 19:30 tot 22:30, daarna ieder half uur wakker, tot 02:00, toen was het een grote drama tot 04:00. Daarna geslapen tot 06:00 want wekker.
En dat is dus een beetje gemiddeld voor de afgelopen nachten.
Overdag bijslapen gaat niet, want ze slaapt 2x 30 minuten. That's all.. Vandaag op het KDV wel goed geslapen, misschien heeft dat de boel doorbroken. Al was naar bed brengen vanavond ook weer drama. Ik weet het gewoon niet meer en ik kan dit niet meer.
:*
http://babycalm.wordpress(...)baby-sleep-problems/

en dit vond ik ook erg goed : http://babycalm.wordpress(...)us-misunderstanding/
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121184651
Idem hier als bij Xanteh, die sprong is erg zwaar.
Wij hebben sinds vorige week zaterdag een ander ritme en dat gaat een stuk beter, zonder te laten huilen oid. Soms is het omgooien van het ritme nodig om je baby uit het patroon van elk u wakker worden te halen
  zaterdag 5 januari 2013 @ 09:55:03 #91
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121185012
Tinuviel, hij krijgt een beetje kwark als toetje (een halve toetjeslepel).

ooh Marjolijntje, ik weet hoe slopend het is.
Wil ze ook niet bij jou in bed slapen?

Ik zit sinds 3 dagen/avonden met een baby die besloten heeft dat hij hij tussen 20 en pakweg 23 uur niet meer hoeft te slapen (en dan nog de halve nacht spookt). Overdag slaapt hij of 2x kort (45 min) of 1x wat langer (2,5-3 uur). Wat ik ook doe, ik krijg hem niet in slaap.
En dat terwijl er nét vooruitgang in zat.
pi_121185328
Asy
-O- vermoeiend

Wat is dat met de niet-slapende baby's :(
pi_121185479
Asy :* hoop dat het vanavond beter gaat.

Marjolijntje: hoe was jullie nacht? En die van Sam?
pi_121185750
Klinkt pittig dames! Is een voorbode van wat ons nog te wachten staat ...
pi_121185949
Asy, ze slaapt deels in haar eigen bed en deels bij ons. Het begin van de nacht gaat ze in haar eigen bed. Zodra ze zich meldt als wij al in bed liggen, haal ik haar op en slaapt ze verder tussen ons in. Het maakt voor haar niet uit waar ze slaapt, ze slaapt overal even goed (of slecht ;) )

Gisteren op het KDV heeft ze 5!!! uur geslapen, denk dat ze het nodig had.. Afgelopen nacht ging best okay, naar bed rond 19:30 (dat was wel een drama..) wakker voor een voeding rond 21:30, 01:15, 04:45 en wakker om 06:45. Tussendoor ook weinig gehuil gelukkig. (8> is er toen uitgegaan met Faye en ik mocht nog even blijven liggen. Ben nog steeds heel erg moe, maar als ze dit weer een paar nachten doet, kan ik weer een beetje bijkomen. Dit is echt slopend ja..

Asy, voor jou ook een dikke :* Het is gewoon bagger.
pi_121186533
Fijn dat het vannacht wat beter ging. Hier is ze uiteindelijk rond kwart voor 12 inslaap gevallen toen ze eenmaal sliep heeft ze doorgeslape tot half 9 dus dat is prima. Vraag me alleen af waarom ze tussen 8 en 12 dan niet heeft geslapen...
pi_121197103
Zo. Midas heeft vandaag voor het eerst koemelk gedronken, boerenkool gegeten en op zijn nieuwe kamer geslapen. So far so good!
pi_121197754
quote:
17s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:26 schreef Kyara het volgende:
Zo. Midas heeft vandaag voor het eerst koemelk gedronken, boerenkool gegeten en op zijn nieuwe kamer geslapen. So far so good!
Heb je het allemaal maar in een keer gehad :)

Sam, hoe gaat het nu met Lisa's handje?
pi_121199404
Wat fijn kyara dat dat tot nu toe in een keer goed gaat!

Mineola: Ik heb vanmorgenhet verband er maar afgehaald ik twijfelde gisteren al of ik het nog moest verbinden maar was toch bang dat het open ging. Vanmorgen is goed naar gekeken en het wondje zat een mooi korstje op en om het verbrande stukje huid zit een mooi glazend laagje. Ik blijf nog tot maandag 1 keer per dag de zalf smeren en dan maandag even kijken wat ze zeggen. Vandaag is ze al lekker heel de dag zonder verband en dat doet dr goed. ook al 2 dagen pcm vrij :) Maandag even naar kruidvat voor Litteken olie:) Het lijkt alsof we er met een sisser vanaf komen

Vandaag toch maar een loopwagentje laten komen. Lisa wil vooruit maar het gaat zo traag. ze draait naar haar buik maar niet terug en gaat dus acuut huilen wanneer ze toch op haar buik beland. Zitten begint nu te komen maar ze wilde alleen maar staan dus hele tijd jengelen tot je haar op haar pootjes zet en ja aan tafel blijft ze staan maar om daar nou telkens achter te gaan staan dus mevrouw was al eventjes uit haar doen. Vandaag in het loopwagentje gezet en ze is de woonkamer al aan hetverkennen ze is nu zo lekker zoet alleen een beetje raar dat als je omkijkt ze niet op de plek is waar jij haar neerzet haha:P

[ Bericht 30% gewijzigd door Sam1993 op 05-01-2013 18:28:57 ]
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:51:23 #100
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121200577
Ik dacht echt dat ik hier iets gepost had.
Maar goed:
het ligt in bed. Duimen jullie mee?
pi_121200640
De duimen draaien hier op volle toeren Asy :)
pi_121200724
Hier draaien ze ook :)
pi_121202341
Ik duim ook Asy! Faye ligt na een uur worstelen ook eindelijk in bed..
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:31:36 #104
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121202367
Ik duim ook voor jullie! *O*
pi_121202433
heey meiden! Eindelijk tijd om even te reageren. Oh ik heb het zo druk nu ik weer aan het werk ben. Ik ben nu sinds donderdag weer begonnen en het bevalt me prima! Tuurlijk denk ik wel aan F.leur en ben ik super blij als ik weer thuis ben.. Maar het voelt ook heerlijk om weer onder de mensen te zijn. Om iets voor mezelf te hebben. En niet alleen maar moeder te zijn. Ik vind wel dat 24uur in de week genoeg is, dat wel.

Hoe gaat het met jullie??

Marjolijntje, een hele dikke kus en knuffel voor jou. Ik hoop dat je hulp vindt in je omgeving. Het lijkt me ontzettend zwaar en ik vind je een hele sterke vrouw!!

F.leur doet het prima trouwens! Ze heeft alleen gisteren en eergisteren smiddags niet geslapen. Normaal slaapt ze dan 45min. Dat maakt haar wel wat jengelig vlak voordat ze savonds naar bed gaat. Flesjes drinkt ze goed en ze had weinig gehuild.
Mijn (8> heeft wel ineens veel meer waardering voor me :P
pi_121202680
Asy en Marjo, ik duim voor jullie beiden :Y.

Sam, fijn dat Lisa's handje zo goed geneest!

Kwisted, goed om te horen dat Het werk je weer bevalt en dat het met F ook goed gaat dan.

Hier hadden we gister een drama nacht. Ik denk wel 8 keer wakker... Vandaag wilden we eens een papfles uitproberen, maar dat ging niet zo. Of hij zat gewoon al vol (hij had al aan de borst gedronken) of hij moet wennen aan de structuur. Maar in slaap komen ging verbazingwekkend makkelijk. Hopen op een betere nacht dan maar.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121203760
Wat een slaapdrama's overal. Ik duim ook mee, ook voor die van mezelf. Denk toch echt tandje te voelen, dentinox in de aanslag. Wil ook niet slapen, slaat 's middags een slaapje over, probeer het wel maar na een poos proberen en troosten haal ik dr maar weer uit bed omdat het toch niet lukt. Valt ze bij het drinken savonds in slaap maar vervolgens wordt ze in bed huilend wakker na een paar minuten. Nu ligt ze als een duracell konijntje in bed, druk bewegen met ledematen :P Vriend zit er nu bij, vrees dat ie over een poosje met haar naar beneden komt...
pi_121204256
Hier wordt ook ontzettend geduimd voor goede nachten voor jullie: Asy, Marjo en Phaidra.

Kwisted, fijn dat het werken goed bevalt.

Mango fijn dat het goed ging op het kdv.

Kyara, wow zoveel nieuws in een keer en jouw M. vind het allemaal goed en lekker.

Hier is slapen ook drama. Vanochtend 30-45 minten. Na de lunch waren we 30 minuten bezig hem te sussen in bed of op de arm, maar slapen wou hij niet. Dus toch maar weer eruit. Toen viel hij bij het drinken in slaap. Slapend weggelegd en na 20-30 minuten weer wakker. Denk hier aan een combi van ontwikkeling (kruipen, staan etc) en tandje en ik weet niet zeker of er ook een sprongetje is (over een week is hij 8 maanden).
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121204383
Duim ook voor goede nachten!

S slaapt sinds het nieuwe ritme overdag gelukkig beter, eerst 60min tot max 90min overdag en nu smorgens 30 min en vanmiddag 2,5uur! We wilden weg maar dat kon niet ivm slapende S.. Helemaal niet erg! :+

Snachts is er niet heel erg veel verbetering, ene nacht is iets beter
pi_121204409
Och jeetje...ik duim mee. Hier gaat het nu weer beter (afkloppen/fingers crossed/ssst) maar hebben ook een hele periode gehad dat het strijd was. Wij hebben hulp gehad van de wijkverpleegkundige en nu gaat het stukken beter. En we merken het aan alles, het is nu een vrolijke, makkelijke baby. We zeiden vanavond nog, hopen dat het zo blijft. Dus meiden ik leef met jullie mee...hoop zo dat het voor jullie ook snel makkelijker wordt!
pi_121204457
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:17 schreef clauwheee het volgende:
Och jeetje...ik duim mee. Hier gaat het nu weer beter (afkloppen/fingers crossed/ssst) maar hebben ook een hele periode gehad dat het strijd was. Wij hebben hulp gehad van de wijkverpleegkundige en nu gaat het stukken beter. En we merken het aan alles, het is nu een vrolijke, makkelijke baby. We zeiden vanavond nog, hopen dat het zo blijft. Dus meiden ik leef met jullie mee...hoop zo dat het voor jullie ook snel makkelijker wordt!
Welke tips van de wvp waren goed voor positieve verandering? Misschien hebben we er iets aan :+

Fijn dat het slapen beter gaat!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:20:47 #112
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121204541
Sterkte dames :*

Hier was het vanavond wel even drama. Hij wilde echt niet in zijn bed op zijn nieuwe kamer. Het is natuurlijk ook raar, duidelijk een andere omgeving maar wel je eigen spulletjes. Maar hij moet er toch door heen, het is nu nou eenmaal zijn kamer. Was wel even heftig (maar uiteindelijk heeft het ook maar 45 minuten of zo geduurd voordat hij in slaap viel (waarvan we dus zeker 2 keer bij hem zijn geweest, waarvan 1 keer een minuut of 15). Hij zal vannacht nog wel een paar keer wakker worden maar ik verwacht ook dat het hij binnen een dag of wat helemaal gewend is. Dus dat is nog peanuts vergeleken met sommige babies hier...
pi_121204566
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:02 schreef SupremeEvil het volgende:
Wat een slaapdrama's overal. Ik duim ook mee, ook voor die van mezelf. Denk toch echt tandje te voelen, dentinox in de aanslag. Wil ook niet slapen, slaat 's middags een slaapje over, probeer het wel maar na een poos proberen en troosten haal ik dr maar weer uit bed omdat het toch niet lukt. Valt ze bij het drinken savonds in slaap maar vervolgens wordt ze in bed huilend wakker na een paar minuten. Nu ligt ze als een duracell konijntje in bed, druk bewegen met ledematen :P Vriend zit er nu bij, vrees dat ie over een poosje met haar naar beneden komt...
Grote kans dat ze een beetje wakker wordt van het wegleggen en vervolgens het zuigen aan de borst mist of schrikt van de andere omgeving. Wij hadden dat een beetje opgelost door een speentje te geven, maar dat was echt geen goed idee. Hij is nu 's nachts zijn speentje steeds kwijt (huilen) of gaat ermee spelen als hij niet wil slapen. Heel irritant is dat. We willen het daarom eigenlijk weer afleren (maar ik ben te moe om er de moed voor op te brengen).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121204742
Ik weet niet of mijn tip iemand kan helpen. Of dat F toevallig makkelijk is savonds.. Maar wij doen wel elke avond precies hetzelfde op precies hetzelfde tijdstip. Het enige verschil is dat we het niet altijd samen kunnen doen. Ik geloof zelf dat de structuur en de voorspelbaarheid helpt.
Het nadeel is dat we savonds niets anders kunnen plannen na 18u, haar bedritueel is helig..
pi_121204827
Dat doen wij ook Kwisted, wij hebben ook een bedritueel maar het helpt hier niets.
pi_121204835
Phaidra/SE
Bij ons ging het wegleggen na voeding een stuk beter nu ik zittend voed, haar moe maar wakker in bed leg en dan over dr bol aai.
Bij elk slaapje hetzelfde ritueeltje helpt echt, nu schrikt ze ook niet meer zo vaak of zo snel wakker

Ik merk dat je echt snel in een bepaald ritme zit omdat het werkt (ook al ben je er misschien niet blij mee zoals bijv met een speen) en je te moe bent om er iets mee te doen, nu mijn vriend ook vakantie heeft waren we vastbesloten om iets te veranderen.. ik was zoooo moe. Dit geeft me wel meer rust en mijn vriend kan haar nu ook gewoon op bed brengen, als ik haar van te voren gevoed heb of als ze avondeten heeft gehad bijv.
Dan kunnen we elkaar afwisselen ipv dat ik svonds 3x een half uur boven aan het voeden oid ben.
Als ze nu wakker wordt gaat mijn vriend naar haar toe en aait haar over haar bol en dat is voldoende.
Wil niet zeggen dat het altijd werkt, soms wil ze wel borst, maar het scheelt toch
pi_121204870
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:27 schreef Marjolijntje het volgende:
Dat doen wij ook Kwisted, wij hebben ook een bedritueel maar het helpt hier niets.
Wat is jullie ritueel marjolijntje?
pi_121205123
's Avonds inslapen gaat eigenlijk vaak wel goed. We hebben al heel lang een vast ritueel. Soms zit ik nog een kwartier naast het bedje, vandaag kon ik na 2 minuten al weggaan. Maar waar hij dan eerst gewoon doorsliep tot 4/5 uur, wordt hij nu (sinds een maand) rond 22 alweer wakker en dan elke 1,5 uur weer. Hem dan in slaap krijgen gaat erg lastig. Eerst konden we een speentje geven en was hij direct weer in slaap, maar de laatste dagen is hij klaarwakker en zijn we 30-60 min bezig om hem weer in slaap te krijgen.

Ik heb van de week 'Lekker slapen zonder huilen' gekocht, ik snap nu wel beter waarom hij wakker wordt. Nu nog kijken hoe het te verbeteren is.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121205135
Ze heeft wel echt bij ons thuis gekeken naar N.ina zelf, haar maniertjes, gedrag en het slapen. Op basis daarvan gaf ze ons tips die soms niet eens heel wezenlijk anders waren, maar meer op details. Rust en regelmaat deden we al, maar N.ina was bijvoorbeeld erg gevoelig voor met name rust. Wij deden haar naar bed als we zagen dat ze oogjes begon te wrijven of gaapte. Gelijk. Maar dat werkte niet voor dr, dan was de overgang gelijk te groot. Ook al was ze kapot, even de tijd nemen om rustig te worden, rondje met dr op de arm lopen, rustig tegen dr praten, knuffelen. Allemaal nog beneden. Dan rustig naar boven, in de slaapzak, en weer ff een moment samen pakken. Eén iemand, anders was het ook alweer te gezellig voor dr ;). Dan in bed, en niet gelijk weglopen, maar even bij dr blijven zitten. Zachtjes zingen of ssstttt...maar geen oogcontact meer. In het begin bleef ze maar staren en aandacht vragen, maar na een paar weken (het is wel echt volhouden), ging het echt goed. Nu slaapt ze vaak binnen 5 minuten, en soms hoeven we er niet eens bij blijven zitten meer.
De nachten, was ze ook wel zes keer wakker. En wij maar strijd maken, want we zouden dr vast verwennen als ze niet in bedje bleef. Maar juist snachts geen strijd maken. Dan maar pakken volgens onze wvp. Overdag oefenen met slapen, niet snachts. Dan vertrouwen, geborgenheid geven. Ik heb uren met dr gelopen, soms om het uur of de twee uur. Ook volhouden dus. Maar tegenwoordig geven we een speentje terug of laten weten dat we er zijn als ze die niet meer wil (als ze wakker wordt, soms slaapt ze zelfs door) en dan is het goed.

Verder (tja hoe simpel...) moesten we de voeding verhogen, hebben we dr zelf leren spelen/vermaken overdag (ze mocht best even mekkeren) en zelf ontspannen leren zijn. Niet stressen als het slapen een keer niet lukte, dan maar weer uit bed en de het volgende slaapje nieuwe kansen. Verder hebben we een nachtlampje (ook een tip) waar ze rustig van is en écht een vast ritueel voor het slapen gaan, elke dag. En toen het écht een poosje niet ging is ze af een toe een nachtje weggeweest. Om zelf bij te tanken en soms iets te doorbreken. Voelde niet altijd even goed, maar ook daar reageerde ze goed op. Of nou ja, is ze makkelijker van geworden.

Volgens mij waren dat de belangrijkste...
pi_121205189
Ja, het is ook niet de bedoeling om haar slapend weg te leggen, slaperig wel. Dan snapt ze dat ze in bedje gelegd wordt en dan is het ok. Probeer haar ook een beetje wakker te houden door zachtjes te praten, maar werkt niet savonds... Zeker niet omdat ze dan dus al vier uur wakker is sinds half drie smiddags :X probeer maar een beetje mee te gaan met de flow... Was net begonnen met een volgorde (regelmaat en ritme) aan te brengen (we rommelden maar een beetje aan). Maar de volgorde bevalt ons wel, de rest komt vast vanzelf als het weer wat rustiger is. Ik heb trouwens het boek 'baby in een droomritme', vond het fijn om te lezen hoe slaap werkt bij die kleintjes. Helpt om me een beetje in te leven in haar...

Iemand bekend met het gebruik van barnsteen babyketting bij doorkomende tandjes?
pi_121205271
Inderdaad, die was ik vergeten! Niet slapend, wel slaperig. Dat werkt hier ook stukken beter. Soms valt ze tijdens de fles in slaap, maar dan houden we haar nog even weer omhoog voor een boer en dan wordt ze wel weer wat wakker en leggen we dr daarna pas weg.
pi_121205334
Ben ik ook benieuwd naar.

Zomaar wat dingen die me te binnen schieten die ik zelf zou proberen. misschien zit er net iets bij waar je nog niet aan hebt gedacht, al heb je vast al vanalles geprobeerd!
De temperatuur op haar kamertje, misschein wat hoger of lager
Met of zonder slaapzak
andere houding voeden, hier werkt liggend
Een nachtlampje
Een knuffeltje
Bedje op een andere plek zetten
Donkerder maken op haar kamer
Slaapmuziekje wat lang duurt
Mobiel boven het bed, dat ze iets heeft om naar te kijken

Wij doen F elke avond in bad, wassen en oliebadje afgewisseld. Na het bad is alles stil en rustig met gedimde lichten.

Ik hoop zo voor je dat het beter zal gaan! En misschien is het wel een fase of een sprongetje inderdaad.

Hoe staat je man er eigenlijk in? En krijgt ze ook iets van pap ofzo voor t slapen? Heb je een idee wat haar huilen betekent? Honger of eenzaam of puur niet kunnen slapen?
pi_121205445
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:34 schreef clauwheee het volgende:
Ze heeft wel echt bij ons thuis gekeken naar N.ina zelf, haar maniertjes, gedrag en het slapen. Op basis daarvan gaf ze ons tips die soms niet eens heel wezenlijk anders waren, maar meer op details. Rust en regelmaat deden we al, maar N.ina was bijvoorbeeld erg gevoelig voor met name rust. Wij deden haar naar bed als we zagen dat ze oogjes begon te wrijven of gaapte. Gelijk. Maar dat werkte niet voor dr, dan was de overgang gelijk te groot. Ook al was ze kapot, even de tijd nemen om rustig te worden, rondje met dr op de arm lopen, rustig tegen dr praten, knuffelen. Allemaal nog beneden. Dan rustig naar boven, in de slaapzak, en weer ff een moment samen pakken. Eén iemand, anders was het ook alweer te gezellig voor dr ;). Dan in bed, en niet gelijk weglopen, maar even bij dr blijven zitten. Zachtjes zingen of ssstttt...maar geen oogcontact meer. In het begin bleef ze maar staren en aandacht vragen, maar na een paar weken (het is wel echt volhouden), ging het echt goed. Nu slaapt ze vaak binnen 5 minuten, en soms hoeven we er niet eens bij blijven zitten meer.
De nachten, was ze ook wel zes keer wakker. En wij maar strijd maken, want we zouden dr vast verwennen als ze niet in bedje bleef. Maar juist snachts geen strijd maken. Dan maar pakken volgens onze wvp. Overdag oefenen met slapen, niet snachts. Dan vertrouwen, geborgenheid geven. Ik heb uren met dr gelopen, soms om het uur of de twee uur. Ook volhouden dus. Maar tegenwoordig geven we een speentje terug of laten weten dat we er zijn als ze die niet meer wil (als ze wakker wordt, soms slaapt ze zelfs door) en dan is het goed.

Verder (tja hoe simpel...) moesten we de voeding verhogen, hebben we dr zelf leren spelen/vermaken overdag (ze mocht best even mekkeren) en zelf ontspannen leren zijn. Niet stressen als het slapen een keer niet lukte, dan maar weer uit bed en de het volgende slaapje nieuwe kansen. Verder hebben we een nachtlampje (ook een tip) waar ze rustig van is en écht een vast ritueel voor het slapen gaan, elke dag. En toen het écht een poosje niet ging is ze af een toe een nachtje weggeweest. Om zelf bij te tanken en soms iets te doorbreken. Voelde niet altijd even goed, maar ook daar reageerde ze goed op. Of nou ja, is ze makkelijker van geworden.

Volgens mij waren dat de belangrijkste...
Supertips, dank je! Zeker dat je beter overdag kan oefenen en 's nachts geen strijd. Dat lijkt me fijn :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121205490
Phaidra
Ja dat is lastig -O-
Hoop dat je iets aan het boek hebt, ik vond de info erg nuttig en mijn vriend ook

Clauwhee
Dat klinkt goed, dankjewel :)
Fijn die goede tips van de wvp

Die overgang van rust herken ik wel, meestal zagen we rond etenstijd dat S moe was en ging ze daarna naar bed (18:30 eten omdat mijn vriend laat thuis was, 19u ging ze op bed) veel te druk allemaal natuurlijk. Nu gaan we na het eten rustig spelen, dan in bad of wassen, vitamines tandenpoetsen, voorlezen, borst etc

Ook het overdag vermaken.. Had soms het idee dat ze altijd 'tevreden' moest zijn, dus als ze in de box even protesteerde ging ik haar vermaken. Maar nu laat ik haar eventjes en na 20-30sec gaat het mopperen over in gillen kletsen en spelen
pi_121205632
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:41 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Supertips, dank je! Zeker dat je beter overdag kan oefenen en 's nachts geen strijd. Dat lijkt me fijn :).
Staat ook in het boek geloof ik, overdag proberen en snachts doen wat werkt, slaap = slaap
Als iets overdag iets niet werkt, dan doen wat normaal gesproken wel werkt.

Doen wij ook en zo pakt ze soms met het zelf in slaap vallen 1u slaap, door te voeden 2uren erbij, toch 3uren slaap en dat merk je snachts ook, dan slaapt ze beter. Staat in het boek ook, de slaapjes van overdag komen terug in de nacht.. Dus een goede dag.. Een goede nacht.

Daarbij moet je wel rekening houden met tandjes,ziek zijn etc dan is het allemaal anders
pi_121205741
Dat laatste doe ik ook zoe.. Misschien moet ik dat niet doen. Als ze een kik geeft schiet ik te hulp. Ze huilt bijv als ze een speeltje heeft laten vallen, maar dat vind ik dan zo zielig!
pi_121206013
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:47 schreef Kwisted het volgende:
Dat laatste doe ik ook zoe.. Misschien moet ik dat niet doen. Als ze een kik geeft schiet ik te hulp. Ze huilt bijv als ze een speeltje heeft laten vallen, maar dat vind ik dan zo zielig!
Je kunt dan bijv het speentje geven en een kus ofz en dan weer verder gaan met je eigen ding.
Als mijn vriend in de huiskamer zit en S in de box is er niets aan de hand, kom ik binnen is het soms al snel gemiep, ze heeft het nu dus echt in de gaten. Ga ik bijv gelijk weer weg is er weer niets aan de hand.
In het begin vond ik het moeilijk om te herkennen maar ik zie het verschil bij mijn vriend en bij mij, natuurlijk let ik altijd op honger,luier etc etc maar ik merk gewoon dat ze op een gegeven moment wel weten hoe ze aandacht kunnen krijgen (is ook niets mis mee, een baby doet dat nu eenmaal zo) maar het is wel goed dat ze ook zelf kunnen spelen
pi_121206022
Dat maakte hier ook best veel verschil, niet bij elke kik bij dr staan. O ja en juist 'belonen' als ze zichzelf vermaakte, zelf aan het spelen is. Dan naar haar toe gaan en even met dr kwebbelen en weer weglopen. 's Ochtends houdt ze het nu soms ook zomaar een half uur vol door zelf nog wat te geinen in dr bedje.
pi_121206164
Ja wij voelden ons er eerst een beetje ongemakkelijk bij, iemand over de vloer en het voelde een beetje als falen. Maar onze wvp benadrukte vooral wat we goed deden en hoe sommige dingen net iets anders konden. Hoe je het ook went of keert, zij hebben ervaring. We hebben er echt veel aan gehad, en ze is uiteindelijk maar drie keer geweest. En het is zo'n verschil.
pi_121206185
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:54 schreef clauwheee het volgende:
Dat maakte hier ook best veel verschil, niet bij elke kik bij dr staan. O ja en juist 'belonen' als ze zichzelf vermaakte, zelf aan het spelen is. Dan naar haar toe gaan en even met dr kwebbelen en weer weglopen. 's Ochtends houdt ze het nu soms ook zomaar een half uur vol door zelf nog wat te geinen in dr bedje.
Wat goed!

ik zeg nu bijv dansen dansen :s) en dan wiebelt ze heen en weer (als ze op het speelkleed of in de box zit) of ik ga zingen oid en dan geef ik een compliment en gaat ze vrolijk verder spelen.

In haar bedje heb ik nu (sinds 2weken) een klein knuffeltje van LIEF die altijd in haar bed ligt, en als ze in slaap valt geef ik m in haar handje en als ze wakker wordt gaat ze er soms mee spelen
pi_121206238
Haha ik laat dr vaak nog wat aanmodderen... Ze draait nu dus zelf op dr buikje,maar kan niet terug naar rug. Dus op den duur kan dr nekje het even niet meer aan en ligt ze met hoofd op de grond te spartelen (ze snapt nog niet dat ze dr hoofd ook opzij kan draaien) Op den duur wordt ze zo boos dat ik dr weer omdraai, maar een paar seconden draait ze zelf weer terug dat ik denk, waarom draai ik je überhaupt terug :P Hoop dat ze snel snapt hoe ze terug naar rug kan draaien
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:59:46 #132
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121206263
Ik vind het juist goed dat jullie hulp gevraagd hebben Clauwhee! En fijn dat je er zoveel aan gehad hebt.

En kindjes mogen ook best even mopperen of huilen he. Dat hebben ze ook nodig. Als ouder heb je ook wel eens een mindere dag, dat geldt voor je kind net zo. En die moet ook de ruimte hebben om dat te uiten zonder dat er meteen een heel animatieteam klaar staat.

Hier is het soms ook even piepen als hij in de box moet (meestal al ik even naar het toilet moet of zo). En als ik dan terug kom is ie vaak zo leuk aan het spelen dat ik hem nog maar even laat zitten.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:01:12 #133
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121206330
Hoewel ik het ook lastig vond om hem echt te laten aanmodderen. Ik zette hem bijvoorbeeld nooit op zijn kont op het kleed of in de box om te spelen. Bang dat hij om zou vallen en zich zou bezeren. Tegen de tijd dat ik dat eindelijk deed kon hij zelf al bijna gaan zitten :@
pi_121206390
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:57 schreef clauwheee het volgende:
Ja wij voelden ons er eerst een beetje ongemakkelijk bij, iemand over de vloer en het voelde een beetje als falen. Maar onze wvp benadrukte vooral wat we goed deden en hoe sommige dingen net iets anders konden. Hoe je het ook went of keert, zij hebben ervaring. We hebben er echt veel aan gehad, en ze is uiteindelijk maar drie keer geweest. En het is zo'n verschil.
Dat kan ik me goed voorstellen, het zijn ook wel tips die dicht bij de dingen liggen die jullie al deden als ik het zo lees dus dat lijkt me ook wel fijn.
Echt fijn om te lezen dat het helpt!

De wvp van ons cb is niet echt positief over bv en nachtvoeden en adviseerd chocopasta kaas en vleeswaren als beleg voor op brood (bij 7mnd) (ook jam en wat 'meer verantwoord beleg' maar toch..)
Daardoor heb ik niet het idee dat ik mijn ding bij dr kwijt kan en advies van dr krijg waar ik iets mee kan omdat het zo ver van mijn eigen ideeën af staan dat is wel jammer
pi_121206579
Vanaf wanneer mogen kindjes n klein knuffeltje in bed? Ik ben zo bang dat ze er in zou stikken.. (3,5mnd is ze nu)
pi_121206619
Dat is wel jammer. Met de artsen op het CB (steeds wisselend) kunnen we ook niks. Zij konden ons bijv ook niet adviseren over KMA (!). Maar nadat we bij onze superfijne huisarts zijn geweest en alles hebben uitgelegd, heeft hij contact opgenomen met onze wvp en is het balletje gaan rollen.
pi_121206833
Kwisted ik wist niet eens dat daar een leeftijd aan zat?? Lisa heeft al vanaf dag 1 een knuffel in haar bed gehad en nu inmiddels iedere avond een stuk of 4/5 sinds ze een maand of 4 is
pi_121206927
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:27 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Wat is jullie ritueel marjolijntje?
Wassen/badje, omkleden (pyama/slaapzak), knuffelen met papa, slaapmuziekje aanzetten (duurt 15 minuten), boekje lezen, drinken en dan slapen.
Voorheen viel ze aan de borst in slaap en konden we haar weg leggen. Tegenwoordig wordt ze boos als ze merkt dat ze in slaap valt. Alleen (8> krijgt haar nu in slaap gewiegd, van mij accepteert ze het niet. Wakker wegleggen zorgt voor een hele boze Faye. Uiteindelijk huilt ze zich wel in slaap, maar dit is niet hoe ik het wil. Momenteel helaas wel de enige manier waarop het lukt als ik alleen ben.. ;( Dan leg ik haar in bed en ga ik naast haar zitten, aaien, beetje praten. Maar ze valt dan pas in slaap als ze helemaal uitgeput is.

Hier trouwens ook al heel snel een knuffeltje in bed. In de kraamweek al volgens mij. En tegenwoordig pakt ze ze ook om erop te bijten/sabbelen.
pi_121207041
Hier ook, hij wordt zelfs al N.inasmoezelig O+. We hebben alvast maar een tweede versie gekocht :D
pi_121207215
Ik lees (helaas) niet elke dag/week mee Marjolijn, maar hoe lang is dit nu? Zijn er geen andere dingen (last van tandjes, iets met (bij)voeding, bang in het donker, bedje al eens gewisseld enz.)? Verwarmen jullie het bedje ook voor? Doen we nog steeds bij onze diva, ook overdag, met een pittenzakje. Wordt ze ook rustig van.
pi_121207361
De wvp hier heb ik telefonisch contact mee, ze is ook een keer langs geweest. Maar kan niet zoveel met de adviezen die ze geeft.
Heb ontdekt dat de wakker tijd van mini zo'n 90 minuten is, maar dat vond wvp wel errug weinig. Slaapje ochtend gaat dan ook perfect met minimaal gemopper na 90 minuten wakker. Maar moet dr maar langer wakker houden smiddags als oplossing dat ze smiddags niet wil/kan slapen, (veel drama huilen krijsen). Want dan was ze gewoon nog niet moe :{. Oh en tandjes kon het niet zijn vond ze. Nou, ik denk van wel, het kind heeft alle symptomen en ik voel een bultje. Adviezen gaan ook t ene oor in en andere er weer uit, heb veel meer aan jullie fokkers :P
pi_121207450
Schattig clauwhee :D

In bed hadden we nooit een knuffeltje, vond het ook 'eng' maar nu sinds 2weken durf ik het wel aan haha

& clauwhee fijn dat de ha goed geholpen heeft hierbij :)

Marjolijntje
Oh dat is echt niet leuk dat het zo gaat..bah
Ze is echt tegen de slaap aan het vechten dus -O-

Wat ik wel merk, sinds ik me meer uitgerust voel, valt S ook makkelijker in slaap. Mijn vriend was wel meer uitgerust en ontspannen zegmaar, en S gaf zich dan ook sneller neer. Als ik nu veel pijn heb brengt mijn vriend haar op bed want door de pijn ben ik wat minder ontspannen en valt S moeilijker in slaap bij mij..

Maargoed als je erg moe bent is dan waardeloos want soms ben je alleen en moet je je redden :(. Wat ik dan deed is haar wiegen in de kinderwagen...
pi_121207471
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:16 schreef clauwheee het volgende:
Hier ook, hij wordt zelfs al N.inasmoezelig O+. We hebben alvast maar een tweede versie gekocht :D
Als ze dat pikt :P
Hier had ie een knuffel uitgekozen als favoriet, toen nog 1 bij gekocht. Ik het begin pikte hij het, maar rond 1.5 (iets ouder) ofzo toen was het over :D
Hij heeft er 4 (nog 2 extra bijgekocht, toen we hem in Thailand kwijt waren), maar hij kijkt de andere beren aan, zegt: niet de goede beer en pakt wel de goede :')
Moet m weer s in de was gooien :') dat is ook lastig met 1 hehe.

Hier heeft ze een nijntje O+ die vindt ze helemaal geweldig, ik ga dr weer 1 bijkopen en hopen dat ze wel een andere blijft pikken :D
pi_121207505
Nou dat zou ik dan ook niet doen als ik jullie was SE. Baby's hebben geen standaard, alleen het kindje zelf bepaalt wanneer het moe is en als dat na 90 minuren is, dan is dat zo. Jammer dat wvp'en zo verschillend zijn, de onze heeft een hele andere benadering dan.
pi_121207554
Ik heb wel eens gelezen dat je beter niets in het bedje kan leggen, omdat ze dan kunnen stikken.. Daarom durfde ik niet. Maar nu merk ik dat F graag iets vast heeft. Toch vind ik het nog eng.. Ik denk dat ik nog een maandje wacht, tot haar nekje war sterker is en ze betere motoriek heeft
(misschien ben ik wel overbezorgd hoor)
pi_121207557
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar Son, of ze zich laat foppen mocht het nodig zijn :D.
pi_121207634
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:29 schreef Kwisted het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat je beter niets in het bedje kan leggen, omdat ze dan kunnen stikken.. Daarom durfde ik niet. Maar nu merk ik dat F graag iets vast heeft. Toch vind ik het nog eng.. Ik denk dat ik nog een maandje wacht, tot haar nekje war sterker is en ze betere motoriek heeft
Met dat soort dingen kun je beter voorzichtig zijn dan iets doen wat tegen je gevoel in gaat :*
pi_121207727
Ja snap het ook niet zo, als ze sochtends 90 minuten wakker kan zijn na een hele nacht slapen (12 uur, 1 voeding). Dan kan ze smiddags toch niet ineens 120/150 minuten wakker zijn? Ik miste de logica nogal :P Doe het dus ook niet nee.
pi_121207734
Knuffel vind ik meevallen en doet ze behalve knuffelen, bijten en sabbelen geen gekke dingen mee. Doekjes propt ze tegenwoordig zo in dr snuitje, dus die verban ik.
pi_121207822
Precies SE, dat lijkt me ook niet logisch. Hier was het andersom, wij dachten dat ze 3x overdag MOEST slapen. Nou daar was ze het typetje niet voor, wat een gedoe. Dus ze zat al heel snel op 2 iets langere slaapjes overdag. En dat gaat wel goed.
pi_121208315
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:29 schreef Kwisted het volgende:
ik heb hetzelfde... Ergens weet ik wel dat het moet kunnen, maar ik voel me er gewoon niet lekker bij.
pi_121208721
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:19 schreef clauwheee het volgende:
Ik lees (helaas) niet elke dag/week mee Marjolijn, maar hoe lang is dit nu? Zijn er geen andere dingen (last van tandjes, iets met (bij)voeding, bang in het donker, bedje al eens gewisseld enz.)? Verwarmen jullie het bedje ook voor? Doen we nog steeds bij onze diva, ook overdag, met een pittenzakje. Wordt ze ook rustig van.
Ik denk (hoop!!!) dat dit het 6 maanden sprongetje is, het is sinds oud & nieuw. Ze is toen 's nachts 2 uur wakker geweest door het vuurwerk, daarna was het bal. Of dus de drukte van de feestdagen, of toch het sprongetje.. Bijvoeding doen we al langer, dus zou raar zijn als ze daar nu ineens zo op reageert (al laat ze wel meer scheten :D ) Bang in het donker is het denk ik niet, op het KDV slaapt ze in een volledig donkere ruimte, dat gaat prima. Tandjes zijn nog niet te bekennen, maar kan wel dat er al wat werkt vanuit haar kaakje natuurlijk.
Nouja, ze slaapt nu vanaf 19:30 weer ongeveer en heb haar nog niet gehoord, heb dus goede hoop voor de rest van de nacht. Ze zal vanzelf wel weer beter gaan (in)slapen, als ze daar aan toe is. Voor nu is het gewoon Klote met een hoofdletter. Zeker omdat ik zelf nu ook zo enorm moe ben. Ik duik dus ook zo mn bed in ;)
Iedereen bedankt voor het meedenken etc, is fijn! :*
pi_121208722
Bij Sofie zijn we met een maand of 4 wat in het bedje gaan leggen. Dat was zo'n knuffel label doekje. Die is dr nog steeds heilig O+
*poef* nu is het weg
pi_121209405
Sterkte iedereen met moeilijk slapende kindjes de laatste tijd.

Hier ook wat lastiger. Vanavond was het dus huilen, dus met deken over de schouder mee naar beneden genomen en daar bijna helemaal donker gehouden. Binnen 5 minuten sliep hij en heb ik hem boven in zijn bed gelegd. Mijn lief wil graag dat hij de hele nacht in zijn eigen kamer slaapt. Nu slaapt hij daar het begin van de avond/ nacht. Bij de eerste keer huilen haalt lief hem op en dan slaapt hij in ons bed verder vanwege meerdere nachtvoedingen. Ik heb gezegd dat ik het prima vind als hij hem elke keer ophaalt en terugbrengt :P. Ik ga dat echt niet 2-3 keer per nacht doen. En ook in zijn kamer voeden vind ik geen optie want dan slaap ik een stuk minder.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121209478
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:17 schreef Tinuviel het volgende:
Bij de eerste keer huilen haalt lief hem op en dan slaapt hij in ons bed verder vanwege meerdere nachtvoedingen. Ik heb gezegd dat ik het prima vind als hij hem elke keer ophaalt en terugbrengt :P. Ik ga dat echt niet 2-3 keer per nacht doen. En ook in zijn kamer voeden vind ik geen optie want dan slaap ik een stuk minder.
Dat is hier net zo :D Ik blijf ook niet heen en weer lopen hoor :D Al haal ik haar meestal omdat ik sneller wakker ben.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:32:38 #156
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121210074
Kwisted ik vroeg me dat ook af hoor, wanneer ze een knuffel mogen.. Kraamzorg zei idd geen losse dingen in bed. Ben idd nu nog een beetje huiverig. Aan dr handen lijkt ze voorlopig genoeg te hebben :+ moet maandag weer naar t cb, zal het daar eens vragen :)
pi_121210805
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:54 schreef clauwheee het volgende:
Wat een fijne adviezen van de wvp! ^O^ Super dat jullie er zoveel aan hebben. Ik herken er veel in van hoe ik met M omga. Ik probeer er ook altijd op te letten dat ik juist positief bekrachtig als hij lekker speelt. Nou kan hij zich echt heel goed zelf vermaken, vaak wel een uur tot anderhalf alleen spelen (heeft ie van zijn papa, die kon als dreumesje al uren duploën ;) ), maar we hebben veel contact tussendoor. Ik vertel hem vaak dat ik het fijn vind dat hij zo lekker speelt of geef hem een aai over zijn bol. Hij komt vaak knuffels halen, of me spulletjes brengen en hij zoekt vaak mijn blik als hij iets nieuws aan het ontdekken is. Ik ga vaak bij hem op de grond ziten, gewoon zitten lezen en dan komt hij even bovenop me stampen en dan gaat hij weer :+ Ik vind het een heel fijn gevoel dat hij lekker zelf bezig is maar ik duidelijk wel de veilige haven ben. Alleen als hij er zelf van moet huilen troost ik hem direct en anders reageer ik er gewoon luchtig op.

Niet op iedere kik reageren, probeer ik ook op te letten. Frustratie van ergens niet bij kunnen of iets laten vallen zijn ook weer ervaringen waar hij van leert hoe de wereld in elkaar zit. Hoewel ik moet zeggen dat de mopperigheid of frustratie veel minder is nu hij kan kruipen en staan. Dat scheelt zoveel, dat hij niet meer wil dan hij kan. Bang zijn dat hij omvalt of zich pijn doet ben ik niet zo snel, natuurlijk ben ik voorzichtig, maar hij is zo'n kamikazepiloot. Hij duikt head first van de bank, staat op zijn kop in de box, probeert te staan in zijn stoel... Volgens mij is hij type jongetje dat heel vaak met kapotte knieën thuis gaat komen en 9 van de 10 keer dat hij omvalt of zijn hoofd stoot geeft ie geen kik.

M heeft ook een knuffeltje in bed, al heel lang. 's Ochtends als hij wakker wordt gaat hij eerst vaak een kwartier met zijn kikker zitten babbelen. Dan kom ik binnen en dan zit hij in zijn bedje met Kikker op schoot O+
pi_121211360
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:08 schreef Phaidra het volgende:
Helemaal mee eens!!

Mijn baby ligt klaarwakker in haar bed, als een malloot op haar handjes te sabbelen. SMAK SMAK, het klinkt echt hard :D Mgoed, ze is tevreden blijkbaar, geeft geen kik. Dus ik laat haar maar gewoon lekker liggen O+
  zaterdag 5 januari 2013 @ 23:16:31 #159
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121212289
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:58 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ik denk (hoop!!!) dat dit het 6 maanden sprongetje is, het is sinds oud & nieuw. Ze is toen 's nachts 2 uur wakker geweest door het vuurwerk, daarna was het bal. Of dus de drukte van de feestdagen, of toch het sprongetje.. Bijvoeding doen we al langer, dus zou raar zijn als ze daar nu ineens zo op reageert (al laat ze wel meer scheten :D ) Bang in het donker is het denk ik niet, op het KDV slaapt ze in een volledig donkere ruimte, dat gaat prima. Tandjes zijn nog niet te bekennen, maar kan wel dat er al wat werkt vanuit haar kaakje natuurlijk.
Nouja, ze slaapt nu vanaf 19:30 weer ongeveer en heb haar nog niet gehoord, heb dus goede hoop voor de rest van de nacht. Ze zal vanzelf wel weer beter gaan (in)slapen, als ze daar aan toe is. Voor nu is het gewoon Klote met een hoofdletter. Zeker omdat ik zelf nu ook zo enorm moe ben. Ik duik dus ook zo mn bed in ;)
Iedereen bedankt voor het meedenken etc, is fijn! :*
Hier is het ook de hele avond al rustig! :o
op 2 voedingen na dan
pi_121218172
Iedereen die het nodig heeft: sterkte en slaap ze vannacht :*

Als ik de verhalen hier wel eens lees, geloof ik dat wij echt in onze handjes mogen klappen... verder zeg ik niks, qua Fok!wet.
Vanavond waren we eten bij vrienden: M daar gewassen en in zijn campingbedje gelegd, gezellige avond gehad, daarna met slaapzak en al overgeheveld in de maxicosi en thuis slapend in bed kunnen leggen. ^O^
Ben ik zo blij om, dat dat gewoon kan!

Ik vind het wel heel spannend hoe het volgende week zal gaan. Maandag en dinsdag hele dagen op de opvang en donderdag en zaterdag naar oma...
  zondag 6 januari 2013 @ 06:35:43 #161
30252 Soempie
Procreating
pi_121220647
quote:
De zorgen die er zijn (controlled crying) begrijp ik wel, maar er was helemaal nog geen onderzoek gedaan naar de effecten op de emotionele ontwikkeling en dergelijke. Uit ouder onderzoek blijkt dat controlled crying werkt, maar daarbij is gekeken naar de slaaptijden en het huilen en niet naar de mogelijke andere effecten.

Recent onderzoek toonde geen verschillen aan in schadelijke (of positieve) effecten tussen een controle groep en een groep waarbij controlled crying werd toegepast. Ze hebben daarbij gekeken naar de cortisolniveaus, de hechtingsrelatie, emotionele problemen en gedrag bij de kinderen (lange follow-up), enz. De link is een tijdje terug door Clubsoda geplaatst.

Ik mis de nuance in de stukken die je post en dat vind ik jammer, want er staan zeker ook waardevolle dingen in. Er wordt in het artikel een schrikbeeld geschetst van het controlled comforting, daarom reageer ik. Controlled crying is hier trouwens de enige manier die wel werkt. Al pas ik de geleidelijke methode toe en niet wat er in het artikel dat je post wordt beschreven. Andere manieren (bij ons laten slapen, vasthouden, wiegen, etc) maken hem alleen maar meer overstuur (uren).

[ Bericht 0% gewijzigd door Soempie op 06-01-2013 08:24:28 ]
pi_121220968
En hoe zijn de nachten gegaan dames??

Hier is het nu bijna elke nacht hetzelfde. 19u in bed- 23u wakker maken voor voeding- +/-7u wakker voor een voeding - tussen ons in uitslapen tot 8.30u. Van mij mag het zo doorgaan tot ze 12 is ofzo :P

Vandaag nog een late dienst en dan weer 3 dagen vrij om lekker veel te knuffelen met F.leur.

Oh en mijn schoonmoeder komt vandaag weer :X Ik ben er dan niet, want ik ben werken. Mijn (8> heeft een hekel aan zijn moeder, dus dat kan nog wel eens gaan vlammen..
pi_121221014
Coco, ging ze nog lekker slapen?

Mango en Asy fijn van het goede slapen

SE hier is s'avonds voeden ook in slaap vallen aan de borst, maakt ook niet uit in welke positie ik voed.

Wat betreft frustratie als hij ergens niet bij kan, hangt het vanaf. Gisteren wilde hij de onderzetter van tafel hebben, maar kwam er niet bij. Omdat hij hem mocht hebben maar niet op de tafel kruipen om hem te pakken, heb ik hem maar dichterbij geschoven. Als hij hetorst, niet mag hebben, leid ik hem af en als hij het zelf kan dan laat ik het hem zelf doen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 6 januari 2013 @ 09:34:41 #164
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121221038
Marjolijn, hoe is het bij jou gegaan vannacht?
BIj ons is het rustig gebleven. Vanmorgen was hij wel om 5:20u wakker (en dat laat hij dan ook luidkeels weten in de zin van roepen, niet huilen). Heeft tot 6 uur geduurd en toen is hij toch weer omgevallen van de slaap.

Kwisted, waarom komt je schoonmoeder dan?
pi_121221146
Hier in bed rond 19:30 (wat moeilijk ging, maar dat had ik al gezegd geloof ik?) toen wakker rond 22:15, heeft toen wel 3 kwartier geduurd voordat ze weer sliep, toen nog 2x 's nachts wakker (weet niet meer hoe laat :P ) en rond 06:20 was ze wakker, na een voeding nog 20 minuten op haar buik geslapen, toen werd ze wakker en heb ik haar omgedraaid op haar rug, waar ze ook nog even sliep. Ze was echt wakker om 07:20. Best netjes, maar ik heb dus na 06:20 niet meer geslapen en sliep dus ook pas om 11 uur gisterenavond. Met de nachtvoedingen dus alweer een (voor mij) veel te korte nacht. (8> is er wel uit gegaan met Faye, maar ze bleef behoorlijk herrie maken en ik heb dus niet meer geslapen.
En nu is ze moe maar we krijgen haar weer niet in slaap. :'(
pi_121221253
ohh Marjolijntje.. hopelijk doet ze vandaag nog een flinke dut en kun jij dan ook even bijtanken. Of dat iemand even een uurtje met haar gaat wandelen ofzo, zodat jij in alle rust even kan bijslapen. Het lijkt me ontzettend zwaar! En je werkt er ook nog bij toch? Hoeveel uur werk je?

Asy, ja dat vroeg ik ook al aan (8> , waarom komt ze. Ja dat wist hij eigenlijk ook niet, hij had in een moment van zwakte toegestemd toen ze belde. Normaal gesproken ben ik degene die haar ontvangt, of ik ben er op z'n minst bij. Ik kan nog wel nep aardig doen, maar (8> kan dat dus niet. Hij zei: 'er hoeft maar 'dit' te gebeuren of ik stuur haar het huis uit'.
De kans is groot dat ze ruzie gaan krijgen. (8> heeft wel beloofd dat hij zorgt dat F.leur er niks van meekrijgt.
De relatie tussen ons en schoonmoeder is gewoon niet goed. Ik zou het niet erg vinden als het na vandaag gewoon klaar zou zijn.
En toch vind ik het ergens wel verdrietig dat ze dan F.leur niet ziet, want daar is ze wel echt gek op. En ook rot dat F.leur dan een oma mist. Ach wie weet klaart een flinke ruzie ook wel de lucht.
Hoe dan ook, spannend!
pi_121221305
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 06:35 schreef Soempie het volgende:

Ik mis de nuance in de stukken die je post en dat vind ik jammer, want er staan zeker ook waardevolle dingen in. Er wordt in het artikel een schrikbeeld geschetst van het controlled comforting, daarom reageer ik. Controlled crying is hier trouwens de enige manier die wel werkt. Al pas ik de geleidelijke methode toe en niet wat er in het artikel dat je post wordt beschreven. Andere manieren (bij ons laten slapen, vasthouden, wiegen, etc) maken hem alleen maar meer overstuur (uren).
^^ Bij ons laten slapen werkte tot hij een maand was, en sindsdien is bij je in bed nemen heel hard en overstuur huilen. Vasthouden en wiegen idem. Hij is moe en wil slapen en gepruts aan zijn lijf (mijn wiebelkont vind knuffelen vaak overbodig gepruts en een beperking van zijn vrijheid) vind hij afschuwelijk want het leidt hem af van het slapen. Rood aanlopen, gillen, volledig overstuur. Als ik ben hem blijf zitten dan blijft hij me rustig een uur aan zitten staren, vechtend tegen de slaap. Hij weet namelijk dat als hij in slaap valt, dat ik dan vertrek, dus blijft hij wakker terwijl hij bekaf is. Als ik hem in bed leg met een ritueel, voorlezen, liedje, kus, lamp aan en weggaan is het maximaal een paar minuten huilen (de lamp duurt 6 minuten en voor die afgelopen is, is het altijd stil). Dan weet ik wel wat ik, voor mijn kind, kies.

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 09:30 schreef Tinuviel het volgende:

Wat betreft frustratie als hij ergens niet bij kan, hangt het vanaf. Gisteren wilde hij de onderzetter van tafel hebben, maar kwam er niet bij. Omdat hij hem mocht hebben maar niet op de tafel kruipen om hem te pakken, heb ik hem maar dichterbij geschoven. Als hij hetorst, niet mag hebben, leid ik hem af en als hij het zelf kan dan laat ik het hem zelf doen.
Ik zat laatst wat oude filmpjes te kijken en nu realiseer ik pas hoe mopperig M was omdat hij dingen niet kon. Hij rolde met drie maanden van rug naar buik, maar terug kon hij niet. Ik heb wat filmpjes waarin hij voortdurend pogingen doet om terug naar zijn rug te rollen (moe van het hoofdje hoog houden), jengelend omdat het niet gaat. Natuurlijk hielp ik hem dan, maar binnen twee tellen rolde hij weer terug en begon het gepiep weer. Vanaf vier maanden deed hij, als hij in de kinderwagen lag, non stop poging om rechtop te gaan zitten. Ik denk dat hij op zijn rug liggen stom vond maar enorm tegen zijn fysieke beperkingen op liep. Nu hij zichzelf in alle gewenste houdingen kan brengen is hij zoveel rustiger en tevredener. Ik geef hem nu inderdaad ook vaak een zetje als hij ergens bij kan maar het net te ver, hoewel zijn armpjes vaak veel langer zijn dan ik van te voren ingeschat had :D
pi_121221324
Kwisted, ik werk 3 dagen in de week :) Net geen 24 uur, omdat bij ons een fulltime rooster 36 uur is.
En bijslapen overdag, ik gok het niet. Madam slaapt nauwelijks overdag :+

Oh, en ik heb altijd gezegd dat ik heel graag 2 kinderen zou willen, maar daar kom ik nu op terug. Ik denk echt niet dat ik dit allemaal nog een keer kan.. Mentaal begint het nu ook gewoon slechter te gaan.
pi_121221371
Spannend Kwisted, die gespannen verhoudingen De relatie met je (schoon)ouders wordt opeens heel anders als je zelf een kind hebt, ik kan me voorstellen dat je het contact wel wilt vasthouden voor je dochter. Misschien dat dat hogere doel het wat makkelijker maakt voor je vriend vandaag?

Marjolijntje, kan je niet volgende week vrij nemen (of je ziek melden, daar heb je ook alle reden toe zo te horen) en Faye naar de opvang brengen? Dat je even een paar dagen echt kan slapen? Hier hebben we geen gebroken nachten maar mijn thuissituatie is wel erg onrustig (scheiding) en één zo'n dagje alleen thuis doet me af en toe zo enorm goed. Sterkte!
pi_121221655
Fijn mango en Asy!

Marjolijntje :* heel herkenbaar!
Hier is het sinds kort beter qua slaapjes overdag maar dat heeft ook een tijd geduurd. Bijslapen was voor mij ook lastig dus mocht ik in het weekend enz uitslapen van mijn vriend. Maar verder ook door de nachtvoedngen enz is het erg zwaar. Hoop dat het snel beter wordt voor jullie!

Kwisted, spannend! Hoop dat het rustig verloopt.

Hier iets vreemds vannacht, S werd 23u wakker, maar wilde geen borst.
Ze beet me 4x en toen vond ik het ook niet meer zo leuk (tandjes zijn scherp :X ) mijn borst liep al dus gekolft. Bijtring oid wilde ze niet hebben om te kauwen dus heeft mijn vriend de tuitbeker opgehaald en hier heeft ze 180ml!! uit gedronken. Sowieso drinken uit een fles/tuitbeker is al weinig voorkomend... Maar svonds? Was echt verbaasd, ze wilde niet zoveel van mij weten maar wel van mijn vriend. Uiteindelijk heb ik haar naast me neerlegd en is ze met de tuitbeker in slaap gevallen (toen was het 1uur)

Om 5u werd ze wakker en wilde ze wel borst
pi_121221819
Soempie...ik wou die dingen posten om Lijntje een hart onder de riem te steken, ik geloof zelf niet in controlled crying (onderzoek of niet, schadelijke effecten of niet). Iedereen doet wat bij hun past en er hoeft niet te worden verantwoord waarom je iets wel of niet toepast :*
Ik geloof zelf ook niet in self soothing..mijn baby hoeft dat niet te leren van mij, wij helpen haar graag in slaap te komen. En ze slaapt prima omdat ze er nu aan toe is en niet omdat ik of mijn man haar hebben getrained om te slapen, tuurlijk is het anders bij andere mensen en alle kinderen zijn anders maar daarom is het fijn om ook de andere(niet mainstream) kant te horen. Zelf voed ik in slaap en als ze niet aan de borst slaapt dan wrijven we op haar rug en zingen liedjes tot dat ze slaapt..meestal gaat ze binnen 10 minuten heerlijk slapen...het werkt perfect voor ons!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121221903
Marjolijn, ik zou nu wel even ook om jezelf blijven denken hoor. Inderdaad bijv dag ziek melden op een kdv dag of haar toch een dagje/nachtje uitbesteden. En vindt ze het in de kinder/wandelwagen fijn? Slapen=slapen op dit moment, hoe maakt dan niet zoveel uit.
pi_121221993
Ik heb het niet gelezen verder maar laten huilen deden en doen wij ook niet. Dan idd helpen, wij zijn haar veilige haven. En de ene keer gaat t beter dan de andere, wij weten nu dat we niet terug bij af zijn als ze t een keer niet alleen kan. We zien het nu zelfs als genietmomentjes.
pi_121222056
CS, precies dat idee had ik dus gisteravond toen hij niet bij de onderzetter kon. Hij wilde niet echt veel eten. Had ook pas een uur daarvoor gedronken (is hier altijd een beetje het lastige met de warme groentehap, als ik hem heb opgehaald wil hij vaak drinken en dan zitten we al aan tafel of gaan kort daarna aan tafel), hij was moe en wilde ergens op bijten en had daarvoor die onderzetter in gedachten, maar daar kon hij niet bij. Frustratie alom.
Sterkte en dikke :* (had ik niet eerder gehoord, dat dit je thuissituatie was).

Marjolijntje, denk dat CS daar een punt heeft. Misschien dan toch ziekmelden als je anders je slaap niet kunt inhalen. En wat betreft een of meerdere kinderen. Vaak is het zo dat je algauw vergeet hoe zwaar het soms kan zijn omdat een baby niet goed slaapt enzo plus dat je nooit weet of een tweede kind niet het omgekeerde van een eerste kind is.

Kwisted, dan maar succes met lief en schoonmama.

Asy, lekker toch?

Zoe, misschien toch weer ergens last van tandjes die doorkomen? Ik hoorde dat dat vaak reden voor bijten aan de borst is en dan vond ze de tutbeker misschien juist goed omdat die harder is en ze daar lekker op kan bijten? Wel vreemd en een primeur.

Hier is meneer ook erg moe, maar slapen overdag ho maar. En als dan lukt het zowat alleen maar als ik hem in slaap voed en slapend wegleg. Ook al is het niet goed, dat is de enige manier. Op het kdv, bij oma en papa lukt het soms ook op andere manieren, bij mij niet. Naja hij slaapt nu wel. Heeft hij denk ik even nodig. Straks gaan we nog naar een verjaardagsfeest van de vriendin van zijn grote broer. Gisternacht kwam hij vaker om te drinken, heeft weer bij ons in bed geslapen maar gelukkig pas vanochtend om 7 uur gaan keten :)
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121222186
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:07 schreef clauwheee het volgende:
Ik heb het niet gelezen verder maar laten huilen deden en doen wij ook niet. Dan idd helpen, wij zijn haar veilige haven. En de ene keer gaat t beter dan de andere, wij weten nu dat we niet terug bij af zijn als ze t een keer niet alleen kan. We zien het nu zelfs als genietmomentjes.
:Y helemaal mee eens.

Ik heb nu een dreumes van bijna14 maanden..ze is altijd 100% in slaap gevoed maar dat doet ze niet meer...ze wordt wel erg slaperig maar valt niet in slaap. Als ik haar op haar bedje leg gaan haar ogen klein beetje open en dan slaapt ze verder. Maar soms ook niet en gaat ze zitten...
Als ze nog heel wakker is dan ga ik weer naar beneden laat ik haar even spelen..begint ze met mopperen dan luisteren we even hoe het loopt..soms gaat ze liggen en slapen andere keren klinkt ze moe maar lukt het haar niet, dan gaan mijn man naar boven en zingt voor haar.
Ik heb overal gelezen dat het niet goed zou zijn om in slaap te voeden, of te wiegen/wiebelen...terwijl we daar heel goed bij voelen! daarom zoek ik nu vaak de artikelen die het wel goed keuren..ook voor mijn familie die vraagtekens heeft omdat zij mij wel lieten huilen altijd.
pi_121222346
Ik denk niet dat het niet goed is, om in slaap te voeden/aaien/knuffelen. Ik heb het zelf ook heel vaak zo geprobeerd, lekker bij hem zitten in de hoop dat dat hem rustig maakte. Maar het maakte hem alleen maar gefrusteerder, bozer, wanhopiger en meer vermoeid. Bij mijn kind werkt het gewoon absoluut niet, terwijl het hem zelf uit laten zoeken met één van ons op de achtergrond veilig aanwezig, wél werkt. En dan is het naar om te lezen dat je daarmee je kind te kort zou doen, het verwaarloost of bewust hersenschade (!) laat oplopen omdat je hem vijf minuten zelf in slaap laat vallen. Vandaar dat een tegengeluid prettig is om te lezen. Hoewel ik me ook terdege realiseer dat het heel frustrerend is om omgekeerd van jouw manier te horen dat het verwennerij is, je je kind niet zelfstandig maakt etc. Zoveel mensen, zoveel manieren en andere manieren zijn altijd leerzaam en kunnen je weer met andere ogen laten kijken. Maar ik hou dan wel van eerlijk informatievoorziening en niet van onnodige bangmakerij (of dat nou over te hoge cortisolniveau's of verwennen gaat). Ik lees juist weer heel vaak dat troosten/in slaap voeden de manier is en laten huilen des duivels is, dus waarschijnlijk voelen we ons collectief snel aangesproken op onze eigen manier.

Overigens ben ik het helemaal met je eens Clauwhee, wat betreft dat 'veilige haven' zijn. Dat ben ik duidelijk ook voor M, maar dan wel wat meer op de achtergrond dan jij bijvoorbeeld. Ik ben ervan overtuigd dat hij rustig alleen in slaap valt, juist omdat hij weet dat wij er altijd zijn, ook al zitten we niet direct naast hem. Hij heeft door de maanden heen geleerd dat wij in de buurt zijn, direct komen als hij verdrietig is, en nooit ver weg zijn.

Tinu, dankje :*
  zondag 6 januari 2013 @ 11:31:55 #177
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121222446
Hulde aan Clubsoda en haar goede posts!
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 6 januari 2013 @ 11:32:26 #178
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121222454
Eens met Bitterend. Ik ken al die onderzoeken niet (hoewel ik ze wel interessant vind om te lezen). Heb geen idee welke methode wij toepassen (de "we-doen-maar-wat-methode" denk ik). Maar voor ons werkt het. Ieder kind is weer anders en ook de omstandigheden zijn soms weer anders.

Edit: en dus ook eens met Clubsoda
pi_121222544
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:31 schreef laziness het volgende:
:@ O+
pi_121222603
quote:
17s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:32 schreef Kyara het volgende:
Eens met Bitterend. Ik ken al die onderzoeken niet (hoewel ik ze wel interessant vind om te lezen). Heb geen idee welke methode wij toepassen (de "we-doen-maar-wat-methode" denk ik). Maar voor ons werkt het. Ieder kind is weer anders en ook de omstandigheden zijn soms weer anders.

Edit: en dus ook eens met Clubsoda
True. Bij ziek zijn wil hij wel bij me slapen en dan doe ik dat ook lekker en daar geniet ik enorm van O+ Op vakantie of in een andere vreemde omgeving neem ik ook meer tijd voor het bedritueel, blijf ik langer in de buurt rommelen en kom ik vaker even terug om te kijken.
pi_121223668
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:26 schreef Clubsoda het volgende:
waarschijnlijk voelen we ons collectief snel aangesproken op onze eigen manier.
:o Je hebt helemaal gelijk, dat is het eigenlijk gewoon! Wat een goede opmerking.

:* Voor alle niet slapende kindjes. M. heeft het in ieder geval even weer helemaal begrepen 10-7 dat roep ik dus niet te hard want Fok-wet...
Ook wel fijn want ik moet morgen voor het eerst weer echt werken, hiervoor ook wel wat uren gemaakt maar dan maar een paar uur per dag. Nu alle dagen werken (waarvan 1 thuis maar toch das nog steeds ook vroeg opstaan). M. naar kdv, hij is al geweest om te wennen, dat ging helemaal prima en ik heb er eigenlijk wel veel vertrouwen in. Heel fijn kdv + leidsters ook.
pi_121223875
quote:
+1

Verder weinig te.melden ;)
  zondag 6 januari 2013 @ 12:38:57 #183
30252 Soempie
Procreating
pi_121224152
quote:
:Y
  zondag 6 januari 2013 @ 12:48:42 #184
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121224522
Marjolijn, ik moest er ook gewoon uit voor voedingen hoor. Niet dat je denkt dat hij aan 1 stuk geslapen heeft ;)
Helpt het niet als je met haar gaat rijden in de auto/kinderwagen of wandelen in de doek?
Dat laatste heb ik veel met Harry gedaan. Als hij dan in slaap gevallen was in de doek op mijn buik, ging ik op de bank slapen met kind nog op de buik geknoopt. Hij kon dan niet van de bank vallen...
En gisteren heb ik een jengelende Huubke uiteindelijjk op mijn rug geslingerd om te kunnen strijken en vouwen. Daar heeft hij (na veel tegenstribbelen) toch een half uur geslapen (en toen werd hij wakker van zijn gillende-keuken-broer).

[ Bericht 12% gewijzigd door Asyniur op 06-01-2013 13:00:08 ]
pi_121226531
Clubsoda: jouw post maakt ook dat ik ( en misschien anderen) eerlijk durven zijn over onze baby perikelen. Ieder van ons doet het beste en probeert van alles uit. Oordelen zijn zo makkelijk en maken zo onzeker. Het voelt veilig en prettig om te lezen wat iedereen doet en daar je voordeel mee te doen of van te leren.
Dank dus :*
pi_121227175
Het maakt niet uit waar (behalve op het KDV ;) ) maar Faye slaapt nergens langer dan 30 minuten, niet in de doek, niet in de kinderwagen, niet in bed.. Het schiet gewoon niet op. En ik weet ook echt niet meer hoe ik haar langer kan laten slapen.
Ziek melden vind ik echt heel moeilijk.. Het is onze keus geweest om een kindje te krijgen, dan moet ik er (van mezelf) ook maar gewoon mee omgaan. En vrij nemen zou kunnen, maar is erg lastig nu met een grote audit aan het eind van de maand waar nog een hoop voor gedaan moet worden..
  zondag 6 januari 2013 @ 14:00:35 #187
30252 Soempie
Procreating
pi_121227195
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:17 schreef bitterend het volgende:

Ik heb overal gelezen dat het niet goed zou zijn om in slaap te voeden, of te wiegen/wiebelen...terwijl we daar heel goed bij voelen! daarom zoek ik nu vaak de artikelen die het wel goed keuren..ook voor mijn familie die vraagtekens heeft omdat zij mij wel lieten huilen altijd.
Maar dat laatste vind ik ook heel naar. Ik wilde zeker niet zeggen dat wat jullie doen niet goed zou zijn of dat iemand hier zich zou moeten verantwoorden. Al vind ik het wel goed als mensen hun eigen opvattingen ter discussie durven stellen en een open houding aan willen nemen. De kennis die de schrijver van het stuk wil delen is discutabel. Net als dat veel van mijn opvattingen ter discussie kunnen (en soms moeten) worden gesteld. Kennis staat niet direct vast. Er is altijd discussie mogelijk, omdat er bijvoorbeeld cultuur meespeelt of persoonlijke opvattingen. Dat is toch juist iets moois, dan leren we van elkaar.

Ik dwaal af. :') Wat ik belangrijk vind is die open houding. Ik wil helemaal niet jou in een hoekje drukken, maar ik wil ook niet dat wat geplaatst wordt niet aangevuld mag worden of ter discussie mag staan.
pi_121227324
Zeker soempie! alles mag ter discussie staan! dat is het fijne aan een forum..je leest verschillende meningen/methodes en soms vind je het wat voor jou en soms denk je pff dat zou ik nooit doen! :*
pi_121227360
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef Marjolijntje het volgende:
Het maakt niet uit waar (behalve op het KDV ;) ) maar Faye slaapt nergens langer dan 30 minuten, niet in de doek, niet in de kinderwagen, niet in bed.. Het schiet gewoon niet op. En ik weet ook echt niet meer hoe ik haar langer kan laten slapen.
Ziek melden vind ik echt heel moeilijk.. Het is onze keus geweest om een kindje te krijgen, dan moet ik er (van mezelf) ook maar gewoon mee omgaan. En vrij nemen zou kunnen, maar is erg lastig nu met een grote audit aan het eind van de maand waar nog een hoop voor gedaan moet worden..
ik heb lekker slapen zonder huilen (boek) aan zoe geleend..misschien mag je hem van haar over-lenen? :*
pi_121227409
Ik heb het boek al thuis :) Ben halverwege, maar heb momenteel niet de puf om er verder in te lezen. Tot nu toe hameren ze zo op wakker in bed leggen, dat lukt gewoon hier niet.. Echt niet..
  zondag 6 januari 2013 @ 14:11:40 #191
30252 Soempie
Procreating
pi_121227589
quote:
Maar als je het niet meer trekt, dan is het misschien toch het beste om een paar dagen voor jezelf te kiezen. En het gebeurt zo vaak dat mensen door een eigen keuze een paar dagen niet kunnen werken. Mijn man besloot de trap te schilderen en ging in een verfkrabber staan. Mensen krijgen op een risicovolle vakantie een ongeluk. Persoonlijke keuzes kunnen ervoor zorgen dat we in een depressie raken, enz. Als je zo streng bent voor jezelf ben je straks misschien verder van huis. :*
  zondag 6 januari 2013 @ 14:14:39 #192
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121227707
Marjolijntje even een virtuele knuffel! :*

Anouk kan ik gelukkig wel wakker in bed leggen, maar soms begint ze ook te huilen. Dan pak ik haar er nog even uit en geef haar knuffie een kus (ach ja, waarom niet :?) haar nog een kus en leg haar weer terug. Als ze weer begint, aai ik over haar bol en loop ik weg met wat sussende geluiden. Op gang hoor ik haar nog wat mopperen, maar meestal is het wel stil, zo niet, dan gaan we weer knuffie en haar een kus geven.
Klinkt allemaal makkelijk, maar ze is dan ook echt niet ontzettend aan het huilen, zoals ik begrijp wat faye dus wel doet? Is er misschien iets in haar kamertje wat haar bangt maakt? Omdat ze op het kdv wel slaapt, vandaar mijn vraag. En ik ben een klein beetje een zweeftype, wellicht verkeerde energie ofiets? :P
Wij hadden op vakantie van die drama's, toen was Anouk 9 maanden. Maar we zullen het vast daarvoor ook gehad hebben, maar kan het mij niet meer herinneren (behalve dan de eerste 10 weken ofzo!)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_121227732
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:06 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik heb het boek al thuis :) Ben halverwege, maar heb momenteel niet de puf om er verder in te lezen. Tot nu toe hameren ze zo op wakker in bed leggen, dat lukt gewoon hier niet.. Echt niet..
Maar ze verteld hoe het moet met de tepel paar keer uit mond halen...het is niet echt spelen - naar bed in een keer...
  zondag 6 januari 2013 @ 14:18:30 #194
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121227864
Marjolijn, ik heb me ook een dag ziekgemeld en (proberen) bij te slapen. Ik was gewoon letterlijk ziek van vermoeidheid. Een dagje slapen doet dan wonderen.

Huubke slaapt hier ongeveer 3 kwartier. Bij opa en oma hetzelfde.
Soms 1 keer, soms 2x per dag.

Ik heb Harry (en Huubke) zelden wakker in bed gelegd en altijd in slaap gevoed. Toch slaapt Harry nu prima zelf in ook zonder borst ;)

Iedereen moet gewoon doen waar hij/zij zich goed bij voelt en wat bij je kind past. Iedereen heeft een beeld van hoe hij/zij het zou willen doen, maar door redenen kun je prima afwijken hiervan. Je maakt je eigen regels :*
  zondag 6 januari 2013 @ 14:20:21 #195
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121227908
as we speak kiept er hier eentje langzaam aan de borst in slaap. Met wat geluk kan ik hem dan zo in bed opbergen (mits grote broer mij niet achtervolgt en hem weer wakker tettert ;) )
pi_121227982
Marjolijntje zo maar een brainwave, maar slaapt ze op het kdv altijd zo goed? Zo ja, zou het dan misschien te stil zijn voor haar thuis? Slaapt ze makkelijker in met reuring om haar heen?
  zondag 6 januari 2013 @ 14:23:12 #197
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_121228009
quote:
+ nog eentje :). Je verwoordt altijd precies hoe ik het ook voel :).

Marjolijntje wat naar zeg.... Veel sterkte! En wat de andere dames idd al zeggen: probeer voor jezelf wat rust te pakken. Hulp vragen, hoor :* .

Ik zag laatst tijdens het meelurken ook nog allemaal foto's voorbij komen, zo lief! M van Soempie met z'n prachtige haren! En M van Clubsoda met z'n lieve lachje :).

Mijn S is alweer bijna 1!! Ik ben nu een verlanglijstje voor z'n verjaardag aan t maken. Niet te geloven... een jaar alweer. En ondertussen rammel ik alweer helemaal de pan uit :D .
pi_121228029
quote:
Heb je een beeld van wat ze op het kdv doen waardoor het daar wel lukt? Misschien biedt dat nog nieuwe handvatten?

En verder ben ik het eens met Soempie, niet alles is te overzien. Als je naar Zoe kijkt bijvoorbeeld, dan zal ook niemand zeggen dat ze met bi maar aan het werk moet omdat ze zo nodig een kindje wilde. Je keuze voor een kind brengt soms onvoorziene omstandigheden met zich mee, die maken dat je even gas terug moet nemen. Ik denk dat je werkgever er meer aan heeft als je nu goed voor jezelf zorgt dan wanneer je tot het gaatje gaat.

KZ: fijn :*
  zondag 6 januari 2013 @ 14:25:14 #199
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121228084
Ik heb geloof ik een vreselijke slaapkop; oke, wel om 6 uur wakker, maar dan doet ze 's morgens nog 1,5 tot 2 uur en 's middags vaak nog zo'n 2,5 uur :X
Wat mij betreft mag ze die ochtend wel eens gaan overslaan hoor, kan ik tenminste nog wat met mijn dag, nu moet alles tussen die 2 slaapjes door, zo'n 3 uur dus (fruit eten, boodschappen doen, brood eten, spelen en weer naar bed, tijd om eens op visite ergens te gaan is er haast niet!)
Maar goed, moet niet klagen eigenlijk, want ik heb aardig wat tijd voor mezelf en het huishouden dus.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:26:54 #200
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121228153
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:25 schreef Susie het volgende:
Ik heb geloof ik een vreselijke slaapkop; oke, wel om 6 uur wakker, maar dan doet ze 's morgens nog 1,5 tot 2 uur en 's middags vaak nog zo'n 2,5 uur :X
Wat mij betreft mag ze die ochtend wel eens gaan overslaan hoor, kan ik tenminste nog wat met mijn dag, nu moet alles tussen die 2 slaapjes door, zo'n 3 uur dus (fruit eten, boodschappen doen, brood eten, spelen en weer naar bed, tijd om eens op visite ergens te gaan is er haast niet!)
Maar goed, moet niet klagen eigenlijk, want ik heb aardig wat tijd voor mezelf en het huishouden dus.
ik heb er ook zo een. Ik plan hier meestal afspraken vanaf 15.00 uur. Of hij krijgt zijn brood ergens anders (in de Hema of zo ;) )
  zondag 6 januari 2013 @ 14:30:08 #201
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121228267
quote:
17s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:26 schreef Kyara het volgende:

[..]

ik heb er ook zo een. Ik plan hier meestal afspraken vanaf 15.00 uur. Of hij krijgt zijn brood ergens anders (in de Hema of zo ;) )
Mja, hier slaapt ze dus vanaf +/- 14-14.30 tot 16.30-17. Maar 's morgens dus van +/- 9 tot +/- 11
Kan er echt geen reet mee. Dus als ze nou 's morgens gewoon eens stopt en dan 's middags om 12.30 gaat slapen tot inderdaad 15.00, prima. :P
pi_121228282
Ik ook Susie. We zitten nu weer consequent op 7 uur wakker, 10-12 slapen, 15-16.30 slapen. Half jaar geleden was dat nog 2 tot 3 keer 20 minuten per dag, zo'n verschil. Maar ik herken het proppen van alles in de middaguren wel ja, dat is soms een logistieke uitdaging ('t is ook nooit goed he? :+ )

Fee: :* Jouw knul ook al bijna jarig, de tijd vliegt! Wat staat er op de verlanglijst? Ik heb bedacht dat ik iederen een bijdrage voor een wishbonebike wil laten doen :@
  zondag 6 januari 2013 @ 14:35:14 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_121228458
Het is inderdaad nooit goed ;) Iets meer dan een jaar geleden wist ik niet wanneer ik moest douchen of eten en laat staan het huis een beetje aan kant houden, stond je net met de dweil in je handen, was ze alweer wakker! Hoe anders is dat nu dan? Wat mij toen geholpen heeft; mezelf erbij neergelegd; het is niet anders. Maar dat kan ik nu zeggen, toen had ik er echt wel stress van hoor!
Dus meiden, komt echt ooit, ooit, ooit wel eens goed hoor :*
  zondag 6 januari 2013 @ 14:37:59 #204
250838 Fee-nix
pi_121228585
Die wishbonebikes zijn cool, Clubsoda :). Maar snap dat je daar een bijdrage voor wilt ;).

Hier staat er tegen m'n verwachting in nog best veel op de verlanglijst! Hele leuke site ook gevonden. Ik vraag verschillende soorten puzzeltjes (stapelpuzzel, magneetpuzzel, knoppuzzel en chunky puzzel), een houten boekje, een badboekje met rupsje nooit genoeg die water kan spuiten, een stapeltoren met een afbeelding van een magische bonenstaak er op, een hamertafel en een trekpoes... en ik ben nog niet klaar :@ . Haha. En wij gaan hem denk ik zelf een muziektafel geven. Deze denk ik.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:39:50 #205
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121228662
Midas is om 07:00 uur wakker en slaapt van 09:00 - 11:00 en dan van 14:00 - 16:00 of zo. Maar als hij maar geentertaind wordt, kan hij wel een slaapje missen/in de auto doen. Of 's ochtends eerder er in zodat alles wat opschuift.....

Midas heeft altijd wel goed geslapen eigenlijk. Alleen de 1e 2 maanden niet in zijn eigen bedje overdag. En het 1e half jaar amper op het kdv.
  zondag 6 januari 2013 @ 14:44:07 #206
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121228880
Midas krijgt vrijdag deze:

Van oma krijgt hij een driewieler met duwstang geloof ik. En van mij krijgt ie deze omdat ik hem zelf zo ontzettend leuk vind :@

verder op het verlanglijstje: cd met kinderliedjes, potloden/wasco speciaal voor mini's en boekjes.
pi_121228894
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:35 schreef Susie het volgende:
Het is inderdaad nooit goed ;) Iets meer dan een jaar geleden wist ik niet wanneer ik moest douchen of eten en laat staan het huis een beetje aan kant houden, stond je net met de dweil in je handen, was ze alweer wakker! Hoe anders is dat nu dan? Wat mij toen geholpen heeft; mezelf erbij neergelegd; het is niet anders. Maar dat kan ik nu zeggen, toen had ik er echt wel stress van hoor!
Dus meiden, komt echt ooit, ooit, ooit wel eens goed hoor :*
Ja, heel herkenbaar. Kind in bed, dan denk je: even zitten en dan ga ik iets nuttigs doen, en een kwartier later was hij alweer wakker -O- Ik heb me er ook maar bij neergelegd, dan maar niet slapen. Op 'moeilijke' momenten ben ik maar gaan wandelen met hem. Maar hij sliep 's nachts altijd wel prima, en dat scheelt enorm. Alleen het inslapen 's avonds ging moeizaam, maar toen ik dat wat gestructureerder ben gaan aanpakken, ging het slapen overdag in eens ook veel beter.

Toffe site Fee! * Clubsoda bookmarkt Wat een wensenlijst, leuk! Ik had bedacht dat ik dit jaar één groot cadeau wilde vragen en dan volgend jaar verschillende kleintjes. Dan krijgt hij het met het uitpakken enzo ook wat meer mee. En ik denk dat de stuiterbal het loopfietsen heel gaaf gaat vinden O+
pi_121229051
Die tas heeft Anne ook Kyara! Bevalt heel goed! :)
pi_121229305
Pffieuw .. Alles bij gelezen maar geen kans gezien om te reageren!

Marjolijntje, ik heb wel met je te doen hoor. Je klinkt zo sterk maar ik kan me zo goed voorstellen dat je er even compleet doorheen zit. Hopelijk gaat dit 'ritme' snel over naar iets beters, waardoor jij ook meer slaap en rust krijgt. En F natuurlijk ook! En let goed op jezelf!

Wat een gave cadeaus Kyara!

Kwisted ik heb ook al jaaaaren een haat-liefde verhouding met mijn moeder en op dit moment is het haat. Ik zorg er idd ook voor dat D daar niks van mee krijgt. En ik ga er ook steeds makkelijker mee om. Vind ze het teveel moeite om 3 straten verderop naar haar kleindochter te komen kijken omdat haar huis helemaal blauw staat van de sigarettenrook? Nou prima toch .. D krijgt er nu toch weinig van mee en ik denk dat ze zo'n soort oma ook helemaal niet zou missen ..

Hier de afgelopen dagen druk geweest met D overdag. Ze wilde overdag niet slapen, veel huilen etc. 's Avonds vanaf 7 uur slaapt ze als een zonnetje tot de volgende morgen ergens. Dus da's het probleem niet. Maar je ziet en hoort aan haar dat ze die slaap overdag zo broodnodig heeft, maar dat ze op de een of andere manier niet in slaap kon komen. Vandaag lijkt dit beter te gaan gelukkig, dus hopelijk keert het tij :)
  zondag 6 januari 2013 @ 14:56:59 #210
250838 Fee-nix
pi_121229412
Oh dat schommel/rij-ding is leuk Kyara!

CS, is ook zo dat ze van t uitpakken nog niks snappen, hoor ;). Ben benieuwd naar M op z'n fiets O+ . Hier kan S al achter het loopwagentje lopen, zo schattig. Met van die hele stijve pootjes :D . Maar wij hebben dus al veel dingen, vanwege J. Maar van de kleine dingetjes zoals puzzels, boekjes etc. is al heel wat gesneuveld of kwijt geraakt, dus dat kan ik mooi opnieuw vragen, haha.
pi_121229536
Jaaa, hier wordt ook achter de blokkenkar gewandeld, zo leuk. Met die stijve pootjes inderdaad en een stralend snoet O+ Hij kijkt me steeds aan met een blik van: "kijk eens mama, wat ik nou toch doe!". Is natuurlijk zo, dat je bij een tweede een boel 'grote' dingen al hebt. Ik heb het gevoel dat ik omkom in de kleine frutsels, dus nu maar wat substantieels. Ik zal tzt wel fotootjes spammen ;)
pi_121230618
[img=200]photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/s720x720/431210_10200286987200759_1828854250_n.jpg[/img]

:D :')

Mobiel foto posten gaat me blijkbaar niet zo goed af... :+
  zondag 6 januari 2013 @ 17:07:10 #213
244125 laziness
pi_121230789
Zo coco?

pi_121231510
quote:
14s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:07 schreef laziness het volgende:
Zo coco?

[ afbeelding ]
:D!

Ja, thx!

Wat deed ik verkeerd? De http:// er niet voor?

Vandaag lekker met de mini op de hei gaan wandelen dus :)
pi_121231514
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
[ afbeelding ]

:D :')

Mobiel foto posten gaat me blijkbaar niet zo goed af... :+
Zo heb ik er hier ook een paar :D
pi_121231553
quote:
17s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:44 schreef Kyara het volgende:
Midas krijgt vrijdag deze:

[ afbeelding ]

Van oma krijgt hij een driewieler met duwstang geloof ik. En van mij krijgt ie deze omdat ik hem zelf zo ontzettend leuk vind :@

[ afbeelding ]

verder op het verlanglijstje: cd met kinderliedjes, potloden/wasco speciaal voor mini's en boekjes.
Wat een toffe spulletjes! En die rugzak idd :D O+
pi_121231582
Aaaahhh how cute coco!
pi_121231630
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:23 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Zo heb ik er hier ook een paar :D
Van baby beertjes? :D

We kwamen een mevrouw tegen die dacht dat M. echt met een teddybeer rondliep _O- Dat weet ik, omdat ze dat zei tijdens/na het langslopen. "Oh! Het is een baby! Ik dacht dat...." :') :D
pi_121232126
Die gebroken nachten en baby's die blijven huilen, lijken mij ook echt lastig hoor. Saartje doet het eigenlijk prima met slapen (*klopt af*), laatste nachten was het was minder doordat ze ziek was. Maar de antibiotica slaat heel goed aan, en afgelopen nacht heeft ze gewoon weer zo'n ruime 8 uur doorgeslapen.

Wij houden niet echt heel vaste tijdstippen aan. Meestal gaat ze 's avond rond 23u ergens 'echt' naar bed. Slaapritueel is alleen luier --> flesje --> knuffelen --> kus aan/van ons --> in bed liggen --> schaap aan, welterusten zeggen en weglopen.

Zo doen we het overdag ook vaak. Ze is zo'n 1,5 uur rond de fles wakker, daarna gaat ze slapen (als we thuis zijn, bijna altijd in haar eigen bedje). Soms wordt ze tussendoor wel eens wakker, hoor je haar even knotteren, maar nog geen minuut later slaapt ze weer.

Tips geven vind ik altijd lastig, want iedereen heeft toch zijn eigen ideeën enzo. En wat voor mij heel logisch en normaal is, is voor een ander misschien heel lastig of raar. Dat zie ik altijd als ik mijn schoonzusje en mijzelf vergelijk.

Zij houdt heel erg aan de tijden vast, wij zijn daar veel losser in. Als we ergens op bezoek zijn, dan wordt haar baby'tje bij ieder geluidje meteen vastgepakt of in de maxi-cosi (of waar ze ook ligt/zit) geëntertaind. Wij laten niet meteen bij ieder geluidje alles uit onze handen vallen en entertainen haar niet continu (dan zit ze bijvoorbeeld gewoon bij een van ons op schoot en gezellig wat mee te kijken, dan entertaint ze zichzelf, zeg maar).

En toevallig is onze baby de 'makkelijkste' van de twee. Maar ik vraag me dan af of dat komt door (het 'gedrag' van) de baby zelf, óf door hoe wij er als ouders verschillend op reageren. Misschien zouden wij exact dezelfde baby op een andere manier ervaren.
pi_121232173
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Yup, alleen witte berenbabyfoto's hier oO<

Mijn mini sliep vandaag ineens van 12:30 tot 15:30, mag ze vaker doen :Y
pi_121232214
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:37 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Yup, alleen witte berenbabyfoto's hier oO<
Ah, die krijgen we als ze een maatje groter groeit :D

Heb het bruine pakje gekregen van schoonzusje (is mt 62 ofzo), en heb een wit pakje van een tante gekregen (mt 68).

Het ziet er zo schattig uit, vooral dat staartje O+
pi_121232244
En fijn dat ze zo goed sliep vandaag overdag :Y
pi_121232254
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:38 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ah, die krijgen we als ze een maatje groter groeit :D

Heb het bruine pakje gekregen van schoonzusje (is mt 62 ofzo), en heb een wit pakje van een tante gekregen (mt 68).

Het ziet er zo schattig uit, vooral dat staartje O+
Ik heb een bruine van mijn schoonzusje in 62/68 _O-
pi_121232354
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:39 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Ik heb een bruine van mijn schoonzusje in 62/68 _O-
Ook toevallig :D :+
pi_121232362
Ik kwam laatst ook een schapenpakje tegen ...

maar ik heb beloofd dat de oortjes een eenmalig iets was :P
pi_121232840
Coco toen ik de foto op fblangs zag komen moest ik ook echt wel even goed kijken hoor haha:P
  zondag 6 januari 2013 @ 17:55:03 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121233013
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:25 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

We kwamen een mevrouw tegen die dacht dat M. echt met een teddybeer rondliep _O- Dat weet ik, omdat ze dat zei tijdens/na het langslopen. "Oh! Het is een baby! Ik dacht dat...." :') :D
Ik dacht ook even dat het een teddybeer was :@
  zondag 6 januari 2013 @ 17:56:10 #228
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121233074
Ik heb ook berenpakjes. Een witte van Midas nog en een bruine erbij gehaald O+
pi_121233317
Beertje O+

Twinkle, ik zou me niet zo heel druk maken om oma hoor.
Mijn oma.overleed.toen ik 1,5 maand oud was, daarna kreeg.mn vader gezeik over zich heeon en toen nooit.contact gehad met die kant. Ik had daar nog een opa, maar nooit.gemist. Ik wist.niet beter. Heb altijd maar 1.oma gehad en dat was tenminste een echte oma O+
Helaas woonde ze ver weg ;(
Al.snap ik best dat je je kind meer wil meegeven :*

Oh en verjaardagskado, echt geen flauw idee wat ze.moet.gaan krijgen :')
Meeste dat we voor oudste kregen is voor haar ook leuk.
Voor oudste gaan we geld vragen voor 1 groot ding ipv allerlei spul waar hij toch niks mee doet
  zondag 6 januari 2013 @ 18:06:48 #230
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121233593
Ik denk dat wij dat er ook inhouden: voor de verjaardag 1 groot ding. En eventueel wat klein spul van overig bezoek. Maar sinterklaas is nu natuurlijk ook nog niet zo lang geleden. En er is nu al zoveel speelgoed, als straks 3 kinderen zoveel speelgoed hebben.... :X
  zondag 6 januari 2013 @ 18:44:43 #231
250838 Fee-nix
pi_121235188
Daarom ben ik ook van plan om speelgoed waar ze te groot voor zijn of niet meer mee spelen gelijk op MP te zetten of naar de kringloop winkel te brengen :). Je raakt nog ondergesneeuwd door al dat speelgoed :P.

Sowieso heb ik nog een doos op zolder staan met allemaal speelgoed. En soms rouleer ik dan met wat er nu beneden ligt.

Laatst heb ik trouwens op MP een speelgoed stofzuigertje gekocht voor J. En het meisje van wie het stofzuigertje was, was allerlei speelgoed van zichzelf aan t verkopen, want ze was aan t sparen voor een of ander kasteel. (Ze was zes). Vond ik ook een leuk idee, voor als de kids wat ouder zijn!
pi_121235756
ik kom ook maar weer eens om de hoek kijken en een update geven.

Marjolijntje wat ontzettend moeilijk deze fase van Faye. Wij hebben dit precies hetzelfde gehad met de oudste en eigenlijk hielp alles maar heel kort. Inslapen en doorslapen heeft hij nogsteeds moeite mee en hij is nu 3,5.
Ik begrijp heel goed dat je er zelf ook aan onderdoor gaat inmiddels. Wat voor mij in ieder geval hielp was het voor mezelf accepteren en slaap pakken daar waar het kon. Hier is het een tijdje goed gegaan nadat ik heel zacht muziek aan zette op zijn kamer, ik had toen een cd met baby mozart en baby beethoven, klinkt gek, maar hij werd er in ieder geval rustig van.

Kyara die rugzak is leuk! Die heeft mijn oudste ook!

Coco wat een leuke foto!!

Mijn kleine F. groeit als kool, veel sneller dan haar grote broer. Inmiddels lacht ze heel uitbundig (daar was ze naar mijn idee wat laat mee, 8wk). Afgelopen week zijn we eindelijk bij de kno arts geweest voor een gehoortest, omdat ik vanaf dat ze een week of 2 oud was het idee had dat ze aan de rechterkant niet goed hoorde. De uitslag was best schikken. F. blijkt niet goed te horen, niet alleen rechts, maar ook links. Het gaat niet om vocht oid, maar verder in het gehoor en met de aanleg daarvan.
We wachten nu op een oproep van het audiologisch centrum, daar zullen ze meer testen gaan doen en kijken hoe erg het precies is en wat er eventueel aan te doen is, of gehoorapparaatjes tot de mogelijkheid behoren of implantaatjes. We zitten vol met vragen, dus hopen op een snelle oproep
  zondag 6 januari 2013 @ 19:33:38 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_121237579
Dat is zeker schrikken, maar jullie zijn er wel snel bij. Kwam er uit de eerste gehoortest die ze bij iedereen doen niets bijzonders? Hopelijk hebben jullie snel duidelijkheid over de ernst en de mogelijkheden.

Coco, wat een schattige foto. O+

Fee, leuke site is dat hè. Ik had er ook al op gekeken voor het verlanglijstje. Nog een weekje en dan is M. echt geen baby meer. Vanmiddag kon hij niet slapen en was hij erg overstuur (tandje komt door), daarom heeft hij de hele middag op me gelegen. Dat was al zo lang geleden. Toch ook nog wel m'n kleine jongetje. O+
pi_121237710
Sla mij maar lek. Niks anders gedaan dan normaal en Faye kon ik na 20 minuten aan de borst zo in bed leggen. Wel een beetje gepruttel toen ik op stond van de stoel (die kraakt }:| ) maar ze sliep gelukkig wel weer verder. Nouja, hopen dat we er doorheen zijn nu.

Dankjewel voor al jullie berichtjes en sorry dat ik niet overal op reageer, maar het lukt me momenteel echt niet. Ik ben echt even op. Er hoeft niets te gebeuren of ik barst in janken uit. Zo mn kolfspullen voor mn werk morgen klaar maken en dan duik ik (na een lekkere mok thee) mn bed in.
  zondag 6 januari 2013 @ 19:41:54 #235
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_121238054
Ow Marjolijn, ik duim! Lekker slapen straks!

FTA, wat schrikken zeg! Ik hoop dat de uitslag uiteindelijk toch meevalt :*
pi_121238574
Marjolijntje ik duim! Slaap lekker straks.

Fta pfff dat lijkt me schrikken, hopelijk kunnen jullie snel terecht.
  zondag 6 januari 2013 @ 20:02:15 #237
30252 Soempie
Procreating
pi_121239161
Slaap lekker zo. * duimt :z
pi_121239890
FTA
Hoop dat jullie vragen snel beantwoord kunnen worden! :*

Marjolijntje
:* hoop dat je wat kunt slapen en Faye ook

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 14:23 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Heb je een beeld van wat ze op het kdv doen waardoor het daar wel lukt? Misschien biedt dat nog nieuwe handvatten?

En verder ben ik het eens met Soempie, niet alles is te overzien. Als je naar Zoe kijkt bijvoorbeeld, dan zal ook niemand zeggen dat ze met bi maar aan het werk moet omdat ze zo nodig een kindje wilde. Je keuze voor een kind brengt soms onvoorziene omstandigheden met zich mee, die maken dat je even gas terug moet nemen. Ik denk dat je werkgever er meer aan heeft als je nu goed voor jezelf zorgt dan wanneer je tot het gaatje gaat.

KZ: fijn :*
Mee eens :Y

Marjolijntje
Voelde me er wel rot over en heb het echt moeten accepteren.
Ook de slapeloze nachten en de dagen dat S weinig sliep waren lichamelijk zwaar waardoor het lichamelijk herstel langer duurt. Dat beïnvloed ook wanneer ik aan het werk kan, terwijl het werk niets met de slaapjes van S te maken heeft zegmaar. Maar toch zegt de Arbo arts, denk goed om jezelf&S dat staat op nr 1. Ook mijn manager zegt dat. Daar heb ik natuurlijk geluk mee, maar werk heeft er niets aan als het niet goed gaat met jou.
(om schuldgevoel moet je het niet laten bedoel ik daarmee)

Als je bepaalde werkzaamheden moet afronden dan is het ook logisch dat je het extra moeilijk vind.

Rust brengt ook rust, dus als jij je goed voelt, voelt Faye zich waarsch ook meer ontspannen. Dat merk ik met S, als ik door lichamelijke pijn me rot voel, slaapt S slechter, mopperd ze meer. Die kleintjes voelen zoveel

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 06-01-2013 20:24:37 (Typo) ]
pi_121240437
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 19:35 schreef Marjolijntje het volgende:
Sla mij maar lek. Niks anders gedaan dan normaal en Faye kon ik na 20 minuten aan de borst zo in bed leggen. Wel een beetje gepruttel toen ik op stond van de stoel (die kraakt }:| ) maar ze sliep gelukkig wel weer verder. Nouja, hopen dat we er doorheen zijn nu.

Dankjewel voor al jullie berichtjes en sorry dat ik niet overal op reageer, maar het lukt me momenteel echt niet. Ik ben echt even op. Er hoeft niets te gebeuren of ik barst in janken uit. Zo mn kolfspullen voor mn werk morgen klaar maken en dan duik ik (na een lekkere mok thee) mn bed in.
Ik duim voor je, en idd lekker vroeg naar bed.

FTA dat is best schrikken idd. Hoop dat jullie gauw meer weten en er iets aan te doen is.

Ga straks de site van Fee bekijken.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 6 januari 2013 @ 20:24:03 #240
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121240591
Ik duim ook mee Marjolijntje. Gun je een goede nacht :*

TA, dat is zeker schrikken zeg. Had gehoopt dat je nu wat rust zou hebben na de heftige zwangerschap :*
pi_121240604
Coco
O+ lieve foto

Tinu
Denk idd dat S weer tandjes krijgt.. Tijdens het voeden voelt het weer branderig, net als toen ze onderhandeld kreeg.
Echt een primeur ja snachts drinken uit een tuitbeker haha
Ik ga het vannacht nog eens proberen.

Hoe gaat het bij jullie? Al tandjes in zicht?
pi_121253329
Hier is de 5e in aantocht zoe... gister nog gevoeld maar voelde niks dus vriend vanavond gekeken en de 5e is dus aan het doorbreken. datverklaard de vreemde nachten de laatste tijd. ze slaapt door dat wel maar ze word veel wakker voor dat ze de nacht in gaat. en ze bijt haar tutje kapot en wanneer ze die dus kwijt is gaat ze huilen..
pi_121256025
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 23:38 schreef Sam1993 het volgende:
Hier is de 5e in aantocht zoe... gister nog gevoeld maar voelde niks dus vriend vanavond gekeken en de 5e is dus aan het doorbreken. datverklaard de vreemde nachten de laatste tijd. ze slaapt door dat wel maar ze word veel wakker voor dat ze de nacht in gaat. en ze bijt haar tutje kapot en wanneer ze die dus kwijt is gaat ze huilen..
Las een beetje snel en dacht het 5e kind :D
pi_121256276
Effe snel:
Mooie foto coco ! (draag) mannen en babys, het blijft honing *;
Slapen ! ............................ grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr................................ Dames van de gebroken nachten, sterkte !
Dreumes Kyara en Soempie straks ? Wat gaat dat snel.
Prachtige ervaring zo'n eerste verjaardag lijkt me.
Mooie kadootjes !

Verder ?
oortjes die onderzocht moeten worden, bekken problemen en handje wat beter gaat.
Verder vergeten. Morgen even fris bijlezen :P

Hier heeft de kleine meid genoten van spruiten en banaan. Ligt heerlijk te tukken en ma zit op ( de bank) :o
Gister een horrornacht gehad, dus nu ongeloof bij elke "stilte" :D

Ze geniet van de hapjes, echt zo ontzettend zoet !
pi_121259500
Coco, wat een prachtige foto van je man, die de kleine draagt. Grappig dat iemand dacht dat daar een teddybear inzit.

Sterkte voor alle mama's met tanden krijgende kindjes.

Zoe, ja hier is een richeltje te zien van een voortand onder, is net door het tandvlees heen gebroken dus. Hij blijft er wel last van houden, wil graag bijten enzo. Ik dacht het meeste last hadden ze tot het doorgebroken was en niet zozeer daarna.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121259749
Tinu, een tand!! De tweede tand kwam een paar dagen na de eerste bij ons, misschien dat L ook last heeft van tand #2?

FTA, ondanks dat je al een vermoeden had, zal dit nieuws er toch inhakken. Sterkte ermee :*. Hoe doet je meisje het verder?

Zolena, leuk hè, dat eten O+.

Misschien meer voor het bijvoedingstopic, maar hoe snel breid(d)en jullie het eten uit? Hier doen we nu kwart of half stuk fruit, broodkorst (of 2) en 's avonds groente zoveel als hij op kan (laatst bijvoorbeeld 6 sperziebonen of 3 broccoliroosjes). Komende week is hij 7 maanden.

[ Bericht 73% gewijzigd door Phaidra op 07-01-2013 08:11:49 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121259839
Tinu
Hier kwam nr 2 ook snel na tand1 en ik merkte bij het doorgroeien van de tand dat ze er soms echt last van had.

Kleinzusje
Wat leuk!

Sam
Wow nr5 alweer!

Ik zie bij S nog niets boven maar het kan idd snel gaan. Ik heb wel hetzelfde gevoel (branderig) als ze drinkt, was bij de onderste tanden net zo. Toen wilde ik liever niet voeden :@ voelt niet echt prettig. Als ze klaar is laat ik haar niet meer tutten want dat is echt onprettig.
pi_121260398
Phaidra, een boterham tussen de middag en/of aardappel/pasta/couscous/plakrijst bij de groente? Ik gaf op die leeftijd ook rijstwafels tussendoor. Lekker knagen ;)
pi_121260496
Phaidra
Wij bieden smorgens en smiddags brood aan, tussendoor een bescuitje of rijstenwafel idd en fruit
Svonds aardappels+groente en een hapje zuivel en later pap
pi_121260791
Broccoliroosjes worden zonder te aarzelen meteen op de grond gedeponeerd :P

Tinu: tandjes *O*

Hier nog tandloos. Wel veel kletsen (liefst keihard als we door de supermarkt lopen) en poging tot zelf gaan zitten, wat soms lukt :)
  maandag 7 januari 2013 @ 09:29:44 #251
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_121260797
Mogguh!

Coco, wat een ontzettend lieve foto O+

Pfff FTA, schrikken zeg! Hopenlijk hebben jullie snel een afspraak :* !
Heb je je al verdiept in babygebarentaal?

Verder hier geen nieuws, ik moet ook nog een kadootje kopen voor Cristel's verjaardag....Ik ben helemaal verliefd op dat houten loopfietsje met zo'n bakje achterop...maar die is 75 euro ;( Vind ik toch niet zo'n fijne prijs eigenlijk :@
  maandag 7 januari 2013 @ 09:42:25 #252
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121260997
Moggeh! :W

Hier vroeg op want 2e prikjes... Heul zielig ;( Kokhalzen van het huilen enzo :') Gelukkig kon papa goed troosten O+
Verder was de arts tevreden. De verpleegkundigen wilden echter 2x meten want mevrouw was sinds de vorige keer erg gegroeid (?) Lijkt me alleen maar goed toch? Blijkbaar niet. Vorige keer hadden ze al fout gemeten (56,5 cm, was toch echt 57)... magoed. Nu 61 cm. -O- Ja dus? Het is toch normaal dat kinderen groeispurts hebben lijkt me? Nouja. :') En ze weegt 6490 gram :9 :7 Lekker bulletje dus! O+ De arts vond het verder prima.. wat ze op haar hoofdje (en in dr wenkbrauwen) heeft is idd berg dus gewoon olie smeren, dacht ik al :)
pi_121261395
Sneu Enf van de prikjes.. Luc mag vrijdag ook weer...

Verder ben ik weer begonnen met werken vandaag :O
  maandag 7 januari 2013 @ 10:08:20 #254
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121261554
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:01 schreef Skoap het volgende:
Sneu Enf van de prikjes.. Luc mag vrijdag ook weer...

Verder ben ik weer begonnen met werken vandaag :O
Ja is altijd sneu he. Succes alvast!

Oh.. had je er zin in of niet? En moe of niet? :P
pi_121261594
Ik heb tijdens mijn verlof ook al best wat voor werk gedaan... (Ze hadden geen vervanging geregeld toen ik met verlof ging *zucht*) De zin is mede daardoor ver te zoeken eigenlijk. Het is 1 grote pleuris bende. Maar ja, dat zal ik dan maar als een uitdaging zien ;)

Ik voel me niet super fit, maar ik kon vandaag nog een uurtje langer blijven liggen. Morgen gaat de wekker echt om 7 uur en dat wordt echt even wennen. Want voor mijn verlof werkte ik van 09:30 - 18:00 en nu ga ik werken van 08:00 tot 17:30 (9 uur per dag) Maar ik werk vanaf huis, dus dat is wel vrij ideaal. Geen reistijd! En het KDV zit op loop afstand.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:12:38 #256
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121261623
Oh echt.. jeutje, dat is ook niet leuk beginnen dan -O- En dan is het idd niet eens echt beginnen voor je als je al zoveel werk hebt gedaan.
Ja idd positief bekijken maar :)
Oh echt! Dat scheelt wel, ondanks het vroege opstaan :) Succes meid :*
pi_121261785
Dat is een heel matig begin Skoap -O- (en dan hadden ze je ook wel zelf mogen doorbetalen tijdens je verlof ;) (naast de zwschaps-/ bevallingsuitkering bedoel ik dan))

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:42 schreef Enfermera het volgende:
Moggeh! :W

Hier vroeg op want 2e prikjes... Heul zielig ;( Kokhalzen van het huilen enzo :') Gelukkig kon papa goed troosten O+
Tweede al :o Hier moeten de eerste nog...
pi_121262389
FTA, dat is wel even schrikken zeg.. Fijn dat ze nu doorpakken, en hopelijk valt het toch nog een beetje mee.. :*

Skoap, lekkere werkgever dan, als alles blijft liggen.. Heb je wel extra uren/geld gekregen? Mijn zusje heeft ook extra gewerkt, maar die heeft dat onderhands verrekend met uren die ze later vrij heeft genomen. Want geld of uren op papier krijgen was ingewikkeld voor de baas geloof ik.
pi_121262467
Ja ze wilden me een vergoeding gaan geven, toen heb ik gezegd dat ik dat niet wilde, omdat ik niet verplicht wilde worden iets te doen. Ik had namelijk geen idee hoe ik me zou voelen na de bevalling enz. Ik had dus verwacht dat ik met kerst wel een bonus of iets zou krijgen, maar helemaal niks... Dus daar is het laatste ook nog niet over gezegd (en ik heb mijn uren netjes bijgehouden..)
pi_121262587
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:46 schreef Skoap het volgende:
Ik had dus verwacht dat ik met kerst wel een bonus of iets zou krijgen, maar helemaal niks...
Dat is inderdaad wel het minste dat ze hadden kunnen doen...
pi_121262862
Pff skoap -O-
...wat Ophelia zegt..

Enf :* sneu van de prikjes
En behoorlijk gegroeid idd! Bij ons meten ze ook niet zo precies, ik meet het thuis meestal na met een cm :9

Xanteh
Knap van C! En het kletsen is zo leuk!

S mist (8> , heel lief maar ook zielig. Veel huilen vanmorgen(zoals ze ook doet als ik weg ben bijv), kon er geen reden voor vinden en als ik papa zei keek ze rond. Had ik misschien niet moeten doen maar we kletsen veel en dan zeg ik mamamama en doet ze het na, hetzelfde met papapapa..

Gaat nog wat worden als (8> volgende week voor 2weken weg is..
  maandag 7 januari 2013 @ 11:14:05 #262
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121263169
Ophelia ja joh t gaat zo hard.. Donderdag alweer 3 maanden!

Fta jeutje heftig hoor meis... Fijn dat je weet wat er aan de hand is maar nu idd de volgende stap! Sterkte!

Skoap dat meen je.. Bah, nare werkgevers af en toe, je moet soms ook echt alles zwart op wit zetten voordat ze t doen he -O-

Zoe hihi oh dus ben niet de enige :D
pi_121263821
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 08:59 schreef Clubsoda het volgende:
Phaidra, een boterham tussen de middag en/of aardappel/pasta/couscous/plakrijst bij de groente? Ik gaf op die leeftijd ook rijstwafels tussendoor. Lekker knagen ;)
Hoe oud wastie toen ?

grrrrrrrrrrrrrrr: mis zo een lijstje :(
  maandag 7 januari 2013 @ 11:38:39 #264
244125 laziness
pi_121263842
Ik hield altijd de hoeveelheden van de potjes aan als richtlijn.
Dus zelf gemaakt maar wel ongeveer zoveel als er in een potje voor die leeftijd zat.

Dat werkt met Rapley niet helemaal maar ook bij een maaltijd voeren stop je wanneer je kind genoeg heeft natuurlijk.

Kleinzusje, onder de zes maanden zou ik me niet druk maken over hoeveel ze binnen krijgt nog. Haar flessen zijn haar hoofdvoeding.
Verder kan je op het CB wel advies vragen over hoeveelheden en wat je haar dan kan geven.

[ Bericht 33% gewijzigd door laziness op 07-01-2013 11:46:20 ]
pi_121264135
Klopt !
Maak me niet druk ben nieuwsgierig :D
  maandag 7 januari 2013 @ 12:11:01 #266
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121264746
Marjolijntje, hoe is het gegaan vannacht?

Vorig jaar was ik 7 januari uitgerekend. Raar.....
pi_121264971
Kyara, wakker om 22:45, 01:00, 04:00 en 06:00 wekker. Achja, we bikkelen door ;)
pi_121264978
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:37 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Hoe oud wastie toen ?

grrrrrrrrrrrrrrr: mis zo een lijstje :(
7 maanden. We zijn met 5,5 maand begonnen met vast voedsel, een week later at hij een potje fruit ipv een melkvoeding, met ruim 6 maanden ben ik groente gaan geven (200 gram 's avonds) ipv een melkvoeding, twee weken later yoghurt na het avondeten en rond 7 maanden 's middags een boterham en een halve melkvoeding. En vanaf 6 maanden af en toe een rijstwafel tussendoor.
  maandag 7 januari 2013 @ 12:22:23 #269
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121265014
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:20 schreef Marjolijntje het volgende:
Kyara, wakker om 22:45, 01:00, 04:00 en 06:00 wekker. Achja, we bikkelen door ;)
en tussendoor waarschijnlijk amper meer geslapen. Sterkte vandaag :*
pi_121265098
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:20 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

7 maanden. We zijn met 5,5 maand begonnen met vast voedsel, een week later at hij een potje fruit ipv een melkvoeding, met ruim 6 maanden ben ik groente gaan geven (200 gram 's avonds) ipv een melkvoeding, twee weken later yoghurt na het avondeten en rond 7 maanden 's middags een boterham en een halve melkvoeding. En vanaf 6 maanden af en toe een rijstwafel tussendoor.
Gaf je nog wel melk ? Naast wat je schrijft dus ?
pi_121265174
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:38 schreef laziness het volgende:
Ik hield altijd de hoeveelheden van de potjes aan als richtlijn.
Dus zelf gemaakt maar wel ongeveer zoveel als er in een potje voor die leeftijd zat.

Dat werkt met Rapley niet helemaal maar ook bij een maaltijd voeren stop je wanneer je kind genoeg heeft natuurlijk.

Kleinzusje, onder de zes maanden zou ik me niet druk maken over hoeveel ze binnen krijgt nog. Haar flessen zijn haar hoofdvoeding.
Verder kan je op het CB wel advies vragen over hoeveelheden en wat je haar dan kan geven.
Van het CB moesten we met 4 maanden beginnen met bijvoeden en moest de mini met 6 maanden toch wel hele porties (potjes) op kunnen. Dat niveau redden we sowieso niet (maar wij zijn dus ook pas met 5,5 maand gestart).

Overdag lijkt hij niet zoveel zin / geduld meer te hebben voor zijn melkvoedingen, daarom vraag ik me af hoe snel het nodig is dat hij andere dingen gaat eten. Lastig vind ik dat. Ik wil zijn darmen tijd geven om aan ander eten te wennen, maar hij moet ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen natuurlijk.

Marjolijntje, hopelijk heb je zelf tussendoor wel wat kunnen slapen.
Hier was het vanaf 23.40 bal. Elke 20 min wakker en dat duurde tot 1.30. Toen heb ik hem maar in bed genomen en hebben we nog redelijk geslapen. Ik geloof dat ik gevoed heb rond 3 en rond 4.30 en om 6 uur (want toen ging de wekker). Nou ja, 's nachts drinkt hij iig voldoende :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121265223
Ja, ik heb tot acht maanden borstvoeding gegeven. Voedde toen zeven keer op een dag (bij het wakker worden, rond 10 uur, tussen de middag, eind van de middag, rond etenstijd, voor het slapen gaan en een droomvoeding rond 22 uur), en heb dus steeds een voeding vervangen door vast voedsel, en na twee weken de volgende. Met acht maanden wilde meneer eigenlijk niet meer drinken en was mijn productie ook erg teruggelopen. Hij krijgt nog steeds kunstvoeding, nu met 11 maanden. 's Ochtends een papfles, rond een uur of 15 een bekertje en voor het slapen gaan pap. Ik maak het laatste pak nu op een dan stappen we over op (volle) koemelk.
pi_121265307
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Van het CB moesten we met 4 maanden beginnen met bijvoeden en moest de mini met 6 maanden toch wel hele porties (potjes) op kunnen. Dat niveau redden we sowieso niet (maar wij zijn dus ook pas met 5,5 maand gestart).

Hier lukte dat wel, met 5,5 maand begonnen en met 6 maanden at hij een hele portie fruit en snel daarna ook 200 gram groente 's avonds. Maar ik rapley niet (laat hem wel knagen en zelf eten en proberen, maar ondertussen voer ik hem), en gaf bewust eerst vast voedsel en daarna de borst om de laatste honger te stillen. Maar ik geloof dat ik ook wel een makkelijke eter heb, de eerste keer dat we groente probeerden, hapte hij smakelijk 100 gram weg en toen ben ik maar gestopt :o
pi_121265465
Enf
:D bij jullie word papa dus ook gemist?

Phaidra, als je bv geeft hoeft de baby nog geen 'potjes'hoeveelheden te eten, als het een fles vervangt 'moet' je denk ik wel.
S dronk erg vaak en kort, nu met meer bijvoeding drinkt ze beter bij me, en nog steeds wel regelmatig. Snachts heeft ze wel minder 'honger' en is de borst meer voor troost en warmte.
Toen ze laatst snachts de borst weigerde was ik wel even 'bang' .. Wil nog niet stoppen. Maar het is een goed teken dat ze snachts minder drinkt en overdag goed eet.
(ze wordt nog wel vaak wakker en wil knuffelen, maar het is niet meer zo dat ze elke 2uur 10min effectief aan het drinken is snachts)

Marjolijntje :*
pi_121265609
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:40 schreef Zoë23 het volgende:
Enf
:D bij jullie word papa dus ook gemist?

Phaidra, als je bv geeft hoeft de baby nog geen 'potjes'hoeveelheden te eten, als het een fles vervangt 'moet' je denk ik wel.
S dronk erg vaak en kort, nu met meer bijvoeding drinkt ze beter bij me, en nog steeds wel regelmatig. Snachts heeft ze wel minder 'honger' en is de borst meer voor troost en warmte.
Toen ze laatst snachts de borst weigerde was ik wel even 'bang' .. Wil nog niet stoppen. Maar het is een goed teken dat ze snachts minder drinkt en overdag goed eet.
(ze wordt nog wel vaak wakker en wil knuffelen, maar het is niet meer zo dat ze elke 2uur 10min effectief aan het drinken is snachts)

Marjolijntje :*
Het 'moet' idd niet, maar omdat de mini overdag zo weinig drinkt (en ik liever wat meer nachtrust zou hebben :P), dacht ik dat het misschien beter zou zijn om de hoeveelheden vast voedsel wat op te voeren. Volgende week ga ik naar het CB, zal het sowieso daar ook nog wel vragen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_121265725
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:45 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Het 'moet' idd niet, maar omdat de mini overdag zo weinig drinkt (en ik liever wat meer nachtrust zou hebben :P), dacht ik dat het misschien beter zou zijn om de hoeveelheden vast voedsel wat op te voeren. Volgende week ga ik naar het CB, zal het sowieso daar ook nog wel vragen.
Ja dat kan ik me voorstellen.
Ik merk hier dat S steeds meer eet, echt leuk om te zien.
Met 7mnd vertelde het cb dat S 2xpd brood mocht, en dus avondeten, pap en fruit en een bescuitje, lange vinger, rijstenwafel etc tussendoor

Toen zijn we ook meer gaan aanbieden, en ze is nu bijna 8mnd
pi_121265860
Niet bang voor overgewicht ?
Of regelen de babys dat zelf ?
Ben zo benieuwd hoe jullie dat allemaal doen en ontdekken *;
  maandag 7 januari 2013 @ 12:56:54 #278
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121265948
Zoe; oh zeker hoor! Hoewel het met 3 maanden natuurlijk anders is dan bij jou, maar toch. Hij is zo lekker gek met haar O+
pi_121266009
Waar zou dat overgewicht vandaan moeten komen dan?
pi_121266138
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:58 schreef Clubsoda het volgende:
Waar zou dat overgewicht vandaan moeten komen dan?
Geen idee ?

Ben een beetje bang voor dikke kinderen. Zie ze hier op straat veel.
Misschien omdat ze vroeger veel meer zoet gaven ? Limonade met liga enzulks.
Mn ma wil alles mengen met zoete rommel, dat heeft zij zo geleerd.

En kun je een baby overvoeden ?
pi_121266246
Geen toegevoegde suiker (wel vetten uit roomboter, olie en zuivelproducten), geen frisdrank, volkoren brood, genoeg groente en fruit, geen snacks of voorbewerkte producten en voldoende bewegen, ik denk dat je dan niet zo snel overgewicht creëert. Kinderen hebben een hele pure smaak en mengen met zoet is zonde. Mijn kind eet het liefste yoghurt, puur. Hij vindt het vreselijk lekker en werkt met smaak een bak weg. Daar gooi ik dus niets bij, laat hem maar lekker daarvan genieten. Hij drinkt heel graag water, en thee (groene, zo bitter! :o ), dus geef ik hem dat en geen limonade. Eén keer per dag een koekje gezoet met druivensap (ook suiker ja, maar maar heel weinig).

Ik weet het niet, bij mijn kind gaat het niet. Als hij niet meer wil dan eet hij niet meer. Als hij veel heeft avondeten heeft gehad hoeft hij ook eigenlijk zijn papfles niet meer. Paar slokken en klaar.
pi_121266304
Klinkt goed Clubsoda ^O^
pi_121266397
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:02 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Geen idee ?

Ben een beetje bang voor dikke kinderen. Zie ze hier op straat veel.
Misschien omdat ze vroeger veel meer zoet gaven ? Limonade met liga enzulks.
Mn ma wil alles mengen met zoete rommel, dat heeft zij zo geleerd.

En kun je een baby overvoeden ?
jep.. Overvoeden kan wel. Vooral als je niet naar het kind kijkt, maar maar doorpropt. Zie het in mijn omgeving gebeuren. Jochie van 7 maand krijgt meer zoetigheid dan de mijne met 12,5mnd en is dan ook even zwaar.
Daan weigerde tot 7 maand de bijvoeding.. Je hebt tot 12 maand om ze met de pot mee te laten eten. Dus met 6 maand moet er echt nog niks. Is alleen even prutsen met de hoeveelheid opvolgmelk als je kunstvoeding geeft.

Daan geeft heel goed aan hoeveel hij wil eten. De oudste met dezelfde tactiek ook. Doorsnee regel: Wij kiezen wat ze eten, zij kiezen hoeveel ze eten. Dus flessen mogen ze (deels)weigeren. En 3 happen brood is net zo goed al 2 boterhammen..

Wel snel ritme van ontbijt-tussendoor-lunch-tussendoor-avondeten-tussendoor erin gekregen na 7 maand. Dan was het hier papfles - fruit - boterham+melkfles - rijstewafel+sap/thee - avondhap - fles
pi_121266543
Deepfreeze: Super al die info ^O^ Kan al echt voorgenieten. Klinkt als een mooi ritme, kijk er naar uit.
  maandag 7 januari 2013 @ 13:19:34 #285
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121266656
Hier ook geen zoetigheid. Maar hou er wel rekening dat kleine kindjes wel bepaalde vetten nodig hebben en dat roomboter dan beter is dan halvarine etc. Ze moeten er ook nog van groeien.

Wij zijn trouwens met 6 maanden begonnen met bijvoeden en dat ging eigenlijk meteen goed. Dus steeds verder uitgebreid en wat DF ook zegt: snel een ritme aanleren. Brood ging hier eigenlijk ook vrij snel goed dus wij hebben bijvoorbeeld geen pap gegeven maar 's ochtends gewoon brood.

De regel van DF klopt ook: bepaal zelf wat je kind krijgt en je kind bepaalt hoeveel hij daarvan eet. Hoewel ik hem ook wel eens een potje heb gegeven dat hij duidelijk heel vies vond en dus niet wilde eten. Toen heb ik hem wel iets anders gegeven.
pi_121268029
Wat DF zegt :Y.

Alleen dat ochtentussendoortje. Dat verhuist hier nogal es naar het begin van de middag, mits hij het wil. Soms wil 'ie het dan niet eens. Billie slaapt 's morgens als een blok.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_121268273
Enf
*;

Kleinzusje
Borstvoeding mag je onbeperkt geven dus S krijgt op aanvraag, bijvoeding doe ik wel in een ritme, ontbijt tussendoortje middageten enz. Ze eet tegelijk met mij/ons. Dat geeft de dag net wat meer structuur en vind ik ook wel prettig.
Ik maak alles vers en op brood krijgt ze een beetje roomboter en een klein beetje jam. Water vind ze heerlijk dus bij het eten krijgt ze dat ook.

Bang voor overgewicht ben ik niet omdat ik bewust met eten bezig ben. Ook voor mezelf want ik at veel snacks enz maar nu met S eet ik de gezonde tussendoortjes mee en ipv groente uit pot enz maken we nu alles vers.

In mijn omgeving zie of hoor ik wel bij kleine baby's bijv suiker in de fles met thee, baby een hap taart geven enz. Ik doe daar niet aan mee, en als een 'minder voedingsbewuste' moeder mijn kind een gewone 'grotemensen' koek wil geven zeg ik er wat van. (ken ook mensen die dat helaas lastig vinden)

[ Bericht 1% gewijzigd door Zoë23 op 07-01-2013 14:12:24 ]
  maandag 7 januari 2013 @ 14:25:45 #288
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121268965
Zoe O+

Ohja ik vroeg nog aan de arts over knuffels in bed maar dat wist ze niet goed.. Ze zei dat iig een klein katoenen doekje (zoals spuugdoek) geen probleem was.
pi_121269244
Je moet ook niet teveel op suiker en vet focussen. Vooral variatie, en zorgen dat de basis gewoon goed is (brood, fruit, groente etc). Vaak zitten ze dan vol genoeg om tevreden te zijn. En elke dag 1 keer iets voor de lekker. Geldt ook nog voor de kleuter, maar dan 2 keer, uit schooltijd en bij de thee 's avonds.

Op zijn brood krijgt Daan nu dun jam of pindakaas (tot 11 maand alleen boter, daarvoor weigerde hij beleg), want in smeerkaas zit weer veel zout en in smeerworst restvlees. Dan liever een beetje suiker&vet dat ik zie, dan iets wat ik niet precies van weet wat het is..
Qua koekjes vindt ik die van Goodies erg fijn. Kruimelen ook niet zo gek, en met druivesuiker gezoet.

Kyara, hier ook wel eens wat anders als hij iets echt niet wilde. Ik lust ook niet alles. Maar in principe met de pot mee of een kindvriendelijk variant daarop..

Zoe, hier wel af en toe een gewoon koekje (vanaf 10 maand ofzo), en op zijn verjaardag gewoon lekker een punt slagroomtaart. Maar gisteren hadden wij een tompouce, en was Daan dolblij met een lange vinger.

Wat is het gezellig hier ;) Toch best leuk al die mini's..
pi_121269680
Enf
Ik las dat het iig een stevig knuffeltje moest zijn, zodat als het gezichtje er tegenaan ligt, de neus vrij blijft.

Df
Een gewoon koekje als lange vinger oid of een stuk gevulde koek bijv?
Diegene wilde het laatste aan S geven met 6,5mnd ongv, vond ik niet zo'n goed idee, chips patat etc heb ik ook voorbij horen komen en daar ben ik ook niet zo happig op.
pi_121269993
Enige wat ik pertinent niet wil is dat D tot een jaar suikers binnen krijgt, buiten natuurlijke suikers uit bv fruit. Nicht is dietist en heeft me daar het een en ander over verteld.. zodoende ben ik tot die conclusie gekomen.
pi_121270149
Ritmein de bijvoeding... tja ik ben blij dat er wat in gaat maar ritme heb ik dus totaal niet. de ene keer krijgt ze een groentehap om 11 dan weer of 4 van de week had ze geen ochtenfles maar pap uit een bordje met een rijstewafel om 11 een fles om 1 en gewoon gezamelijk gegeten rond 5 maar echt ritme heb ik er dus totaal nog niet in. hier krijgt ze het gewoon tussendoor wanneer ze dus honger heeft anders eet ze echt niet..
  maandag 7 januari 2013 @ 15:01:42 #293
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_121270221
Zoe ok thanks :) en idd, dat leek me zelf ook t meest logisch.

Twink haha ja dat had ik ook in gedachten maar met die drie weken nystatine is het al mislukt haha :') maar ga t verder met voeding wel zo min mogelijk doen natuurlijk :)
pi_121270668
Ik geef ook die Goodies koekjes. Zijn fijn, niet heel zoet en niet te hard, dus dat eet lekker met die kleine tandjes. M zit op hetzelfde schema als Daan, maar dan krijgt hij zijn melk in de midddag en thee/sap bij de lunch, omdat hij na twee boterhammen eigenlijk geen melk meer hoeft en aan het eind van de middag toch nog wat meer trek heeft.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:41:34 #295
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121271642
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:46 schreef Zoë23 het volgende:
Enf
Ik las dat het iig een stevig knuffeltje moest zijn, zodat als het gezichtje er tegenaan ligt, de neus vrij blijft.

Df
Een gewoon koekje als lange vinger oid of een stuk gevulde koek bijv?
Diegene wilde het laatste aan S geven met 6,5mnd ongv, vond ik niet zo'n goed idee, chips patat etc heb ik ook voorbij horen komen en daar ben ik ook niet zo happig op.
Gevulde koek lijkt me geen goed plan hoor. En in chips en patat zit veel te veel zout.
Geven mensen dat echt aan hun babies? :o

Midas krijgt op zijn verjaardag wel een paar hapjes taart. Maar qua tussendoortjes is het qua zoetigheid eigenlijk alleen wat rozijntjes (sinds een week of zo) en hij heeft een keer een nijntje koekje op. En op brood appelstroop.
pi_121271735
Hier krijgt LIsa soms wel een stukje patat toegeschoven als wij zitten te eten. maja zolas in het bijvoedingstopic eet ik geen zout op mijn producten dus ok frietjes zijn zoutloos en ik bak in zonnebloemolie i.p.v frituurvet xd bij mac donalds etc zou ik haar dat inderdaad niet zomaar geven. Ook die happymeals die zijn veel te groot joh mijn stiefdochter van 3 krijgt dat nog lang niet op:o Tussendoortjeds bestaat hier echt uit Liga (wist niet dat het koemelkvrij was :) ) en rijstewafels maarja ze is ook pas 8 maanden vind het ook niet nodig.

Gisteren tomaat en wortelen gekocht voor Lisa is dat iets wat ik kan mengen of moet ik het los van elkaar geven? ik weet dat worteltjes goed pakt dus qua allergie zou het dan de tomaat zijn:)
pi_121271795
*O* Mini is 5 maanden! En 5 maanden borstvoeding! *O* nog niet bezig met bijvoeding, wel interessant om te lezen hoe jullie dat doen. Denk dat het voor mij ook wel goed is, meer fruit en gezondere snacks :@ (Dr moet nog tien kilo af!) Net iemand geweest om te helpen met de flesweigering van mini, maar das eigenlijk gewoon doorgaan en dan doet ze het wel. Ik kan dat boze gehuil gewoon niet lang genoeg aanhoren denk ik. Mietje dat ik ben ;)
pi_121272296
Hier hetzelfde ritme als Zoë (begint eng te worden!), ook alles vers en veel fruit. Suiker doen we niet aan, we gebruiken ahornsiroop. Maar C heeft vorige week een beetje slagroomtaart gehad, moet af en toe kunnen :P

Vergeet ik SE helemaal :@
Gefeliciteerd met de vermaandag *O* en alweer vijf maanden bv *O*
pi_121272317
5 maanden bv top! *O* En huilen van je kind gaat je toch ook door merg en been logisch hoor maar fijn dat het nu wel lukt!

Qua bijvoeding heeft Geert nog maar 1x iets gehad wat ik liever niet had namelijk een stukje pizza wat Lotte gegeven had :') Hij had een broodkorst en heeft ze dat stiekem omgeruild, boefje!

Geert krijgt brood, fruit, volkorenbiscuitje en 's middags een fles water met een paar drupjes ranja. Avondeten eigenlijk wat wij ook eten qua aardappels en groente en die ene keer dat wij wat anders eten krijgt hij een stukje brood of een potje.

Waar die eerst altijd lekker doorsliep wordt hij nu standaard elke avond om 23.15 wakker heel apart kan niet ontdekken waar het van komt. Klein flesje en even rond kijken en hij slaapt weer verder dus heel erg is het niet maar je vraagt je toch af wat er dan is dat hij altijd om die tijd wakker word
pi_121272606
Se 5 maanden alweer!

Hier bijna 8 en vandaag bij de chirurg geweest. MIjn moeder herrindere me eraan maja natuurlijk te laat had er om tien na elf moeten zijn en ze zei het om 11 uur dus nieuwe afspraak gehad vanmiddag. het zag er super goed uit ik dekte het al 2 daagjes niet meer af omdat me dat niet meer nodig leek en ik had dus gelijk geen vervolgafspraak gewoon smeren met vaselina/handcreme of als ik wilde littekenolie echt fijn dat we er zo vanaf komen! waarschijnlijk word het wel een litteken maar ik ben er van overtuigd dat je dat niet meer ziet over 1.5 jaar :) Gelukkig loopt het goed af en ben blij dat wek unnen verhuizen naar een veiliger huisje binnenkort.

Heb met mijn vriend afgesproken dat voor we erin gaan en er ook maar iets het huis inkomt we eerst stopcontactbeveiligers verwarmingsfolie keukenkastslotjes en traphekjes gaan plaatsen zoiets zal me echt niet nog eens gebeuren hoor! Lisa heeft vanmorgen voor het eerst mama gezegd <3 naja het was ma....ma papa kan ze al een tijdje en met het spelen vanmorgen zag ik dat niet alleen het 5e maar ook het 6e tadnje door is boven 4 op een rij en onder 2 wat gaat het hard zeg!
pi_121273595
quote:
17s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:41 schreef Kyara het volgende:

[..]

Gevulde koek lijkt me geen goed plan hoor. En in chips en patat zit veel te veel zout.
Geven mensen dat echt aan hun babies? :o

M krijgt wel eens een ovenfrietje, of twee. Ongezouten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')