quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:24 schreef Samzz het volgende:
[..]
Welke verkeerde gegevens heeft TS bewust verstrekt dan?
Het is wel mierenneukerij, maar ik denk - dat is namelijk de enige logische conclusie die ik in elk geval kan bedenken - dat ze bedoelen dat je meerdere accounts een rekeningnummer laat delen. Wat dus meebrengt dat je een rekeningnummer gebruikt wat niet op naam van de accounthouder staat.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:24 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Maar ik heb geen verkeerde gegevens verstrekt.
En ik heb geen betalingsachterstand.
En het gaat om verschillende bestellingen, via verschillende accounts en voor verschillende mensen.
Mag het dan nog?
Waarom maakt dat uit? Ik heb zo vaak wat besteld voor mijn vader via mijn account bij een webshopquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Het is wel mierenneukerij, maar ik denk - dat is namelijk de enige logische conclusie die ik in elk geval kan bedenken - dat ze bedoelen dat je meerdere accounts een rekeningnummer laat delen. Wat dus meebrengt dat je een rekeningnummer gebruikt wat niet op naam van de accounthouder staat.
Nouja, als jij een betere verklaring hebt voor dit hele gebeuren hoor ik het graag.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:27 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom maakt dat uit? Ik heb zo vaak wat besteld voor mijn vader via mijn account bij een webshop. Dus alle bestellingen stonden op mijn naam, maar mijn vader betaalde de rekening, het zijn immers zijn spullen. Nooit een probleem geweest, het betalingkenmerk erbij en klaar is Klara
.
Heb ik niet. Zoals ik al aangaf vind ik het een rare gang van zaken van Wehkamp. Er is namelijk geen enkele reden om aan te nemen dat TS zijn openstaande rekening niet af gaat lossen (hij heeft immers altijd keurig betaald, vaak meer dan het afgesproken bedrag)quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nouja, als jij een betere verklaring hebt voor dit hele gebeuren hoor ik het graag.
Dit inderdaad.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb ik niet. Zoals ik al aangaf vind ik het een rare gang van zaken van Wehkamp. Er is namelijk geen enkele reden om aan te nemen dat TS zijn openstaande rekening niet af gaat lossen (hij heeft immers altijd keurig betaald, vaak meer dan het afgesproken bedrag). Ook heeft TS volgende bestellingen netjes betaald, wat doet het er dan toe dat het bestelde naar een ander adres gaat dan aan het rekeningnummer gekoppeld staat?
Ik bestel ook wel eens voor andere mensen (mijn Duitse vriendin, bijv.), dus dan gaat het bestelde naar het adres van haar moeder (woont in NL), maar wordt er betaald met mijn rekeningnummer en krijg ik het later van haar terug, nooit een probleem geweest.
Uiteraard is andere gegevens gebruiken wel iets anders dan vijf accounts hebben waarvan twee niet eens aan een persoon verbonden zijn (blijkbaar, hoe 'ie dat voor elkaar krijgt weet ik niet)quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Heb ik niet. Zoals ik al aangaf vind ik het een rare gang van zaken van Wehkamp. Er is namelijk geen enkele reden om aan te nemen dat TS zijn openstaande rekening niet af gaat lossen (hij heeft immers altijd keurig betaald, vaak meer dan het afgesproken bedrag). Ook heeft TS volgende bestellingen netjes betaald, wat doet het er dan toe dat het bestelde naar een ander adres gaat dan aan het rekeningnummer gekoppeld staat?
Ik bestel ook wel eens voor andere mensen (mijn Duitse vriendin, bijv.), dus dan gaat het bestelde naar het adres van haar moeder (woont in NL), maar wordt er betaald met mijn rekeningnummer en krijg ik het later van haar terug, nooit een probleem geweest.
Welke accounts zijn niet aan een persoon gebonden dan? Volgens mij heeft TS voor zichzelf twee accounts (nadat hij het WW voor één verloren was, heeft hij een andere gemaakt, niks mis mee). Dus een oud account en een nieuwe, alleen omdat hij de gegevens voor de eerste verloren was en deze inmiddels ook alweer teruggevonden heeft. Dan nog een account die TS heeft aangemaakt voor zijn ouders.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Uiteraard is andere gegevens gebruiken wel iets anders dan vijf accounts hebben waarvan twee niet eens aan een persoon verbonden zijn (blijkbaar, hoe 'ie dat voor elkaar krijgt weet ik niet)
quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Welke accounts zijn niet aan een persoon gebonden dan? Volgens mij heeft TS voor zichzelf twee accounts (nadat hij het WW voor één verloren was, heeft hij een andere gemaakt, niks mis mee). Dus een oud account en een nieuwe, alleen omdat hij de gegevens voor de eerste verloren was en deze inmiddels ook alweer teruggevonden heeft. Dan nog een account die TS heeft aangemaakt voor zijn ouders.
Dus welke mis ik?
Ik lees alleen wat TS zegt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:44 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Een aantal daarvan, maar niet allemaal. Maar het zijn toch andere overeenkomsten?
Ja, maar zij en ik zeggen dat toch ook.quote:
Daar staat dus dat een aantal accounts aan andere natuurlijke personen behoren... Dat zegt dus niet zo veelquote:
Ja dat bedoel ik dus. Maar het zijn geen fictieve mensen, het zijn echte mensen, met echte adressen en hun bestaan is aantoonbaar dmv een paspoort / ID kaart. Betaling is echter via mijn rekeningnummer gebeurd, maar ik zie dus niet in waarom dat fout is of waarom dat niet mag.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:39 schreef Samzz het volgende:
[..]
Daar staat dus dat een aantal accounts aan andere natuurlijke personen behoren... Dat zegt dus niet zo veel. Dat kunnen er bijvoorbeeld twee zijn, één voor papa en één voor mama. Of drie, één voor papa en mama, één voor zus en één voor beste vriend.
www.bigfrank.nlquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:41 schreef JustD1984 het volgende:
www.consuwijzer.nl
www.juridischloket.nl
Kan ik hen gewoon opbellen en om advies vragen of moet ik daarvoor ergens klant voor zijn o.i.d.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:41 schreef JustD1984 het volgende:
www.consuwijzer.nl
www.juridischloket.nl
Wie heeft die betalingsregeling?quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:42 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus. Maar het zijn geen fictieve mensen, het zijn echte mensen, met echte adressen en hun bestaan is aantoonbaar dmv een paspoort / ID kaart. Betaling is echter via mijn rekeningnummer gebeurd, maar ik zie dus niet in waarom dat fout is of waarom dat niet mag.
Mijn vader betaald bijvoorbeeld ook mijn studie. Het gaat van zijn rekening af, maar het 'product / dienst' is wel voor mij bedoeld en er staat ook mijn naam bij.
Bij het juridisch loket kun je gratis advies vragen volgens mij.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:44 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Kan ik hen gewoon opbellen en om advies vragen of moet ik daarvoor ergens klant voor zijn o.i.d.
Je kunt ze in principe gewoon gratis raadplegen. Maar wacht eerst eens tot vier uur.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:44 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Kan ik hen gewoon opbellen en om advies vragen of moet ik daarvoor ergens klant voor zijn o.i.d.
Welke, waar de 1000 euro van openstaatquote:Op donderdag 3 januari 2013 13:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wie heeft die betalingsregeling?
Zijn er meerdere dan?quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:48 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Welke, waar de 1000 euro van openstaat
Zijn er meer?quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:48 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Welke, waar de 1000 euro van openstaat
Nee, ik had in dat bericht ook iets over studie geplaatst dat door mijn pa betaald wordt.quote:
Nee, ik had in dat bericht ook iets over studie geplaatst dat door mijn pa betaald wordt.quote:
Dat is geen betalingsregeling. Maar goed, die waar de 1000 euro van openstaat, die wordt dus bedoeld.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:51 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Nee, ik had in dat bericht ook iets over studie geplaatst dat door mijn pa betaald wordt.
Misschien dat ze dat bedoelde.
Ja.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat is geen betalingsregeling. Maar goed, die waar de 1000 euro van openstaat, die wordt dus bedoeld.
Rekening van je vader en je hebt een scan van jouw paspoort gestuurd?quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:56 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Ja.
Die is aangevraagd op het account van mijn vader, maar ik betaal die.
De producten die besteld zijn, zijn voor mijn gebruik bedoeld, dus ik betaal ze . Alleen het is wel op krediet van mijn pa, alleen alles wordt dus door mij betaald en heb zijn toestemming.
Nee, paspoort was niet bedoeld voor dat account, maar voor een account waar een groot deel van de bestelling van 2200 euro was geplaatst. Ok, even alles verhelderen:quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:00 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Rekening van je vader en je hebt een scan van jouw paspoort gestuurd?
Voor hetzelfde geld heb jij gewoon de gegevens van je pa misbruikt om een account aan te maken. Dat gaat makkelijk omdat je alleen zijn gegevens nodig hebt, geen handtekening o.i.d., en je makkelijk de post van de Wehkamp kunt onderscheppen. Bovendien, als jij uiteindelijk producten voor jouw eigen gebruik aan het bestellen bent, en niet voor je vader, maar wél op zijn account, en dan ook nog eens op afbetaling, is natuurlijk ook erg vreemd.quote:Op donderdag 3 januari 2013 13:56 schreef kleinearmelama het volgende:
Ja.
Die is aangevraagd op het account van mijn vader, maar ik betaal die.
De producten die besteld zijn, zijn voor mijn gebruik bedoeld, dus ik betaal ze . Alleen het is wel op krediet van mijn pa, alleen alles wordt dus door mij betaald en heb zijn toestemming.
Ja, maar wel met zijn toestemming en ik betaal het zelf.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:22 schreef Redah het volgende:
Duidelijk verhaal. Normaal zit het zo: Op het moment dat je een account 'op afbetaling' hebt bij de Wehkamp, en je wil iets nieuws bestellen, kun je dit niet in één keer betalen. Je hebt of een 'op afbetaling' rekening, of een 'gewone' rekening. Die 60 Euro gaan dus hoe dan ook tegen het openstaande bedrag 'van je vader' staan, en ga je niet terug krijgen. Die 60 Euro worden namelijk niet gebruikt voor de aankoop van je product (of die wel of niet geleverd wordt is vers 2) maar worden gewoon in mindering gebracht op je afbetalingsregeling.
Het andere bedrag zou in theorie naar jou terug moeten komen, maar ik kan me goed voorstellen dat Wehkamp nu wantrouwig wordt en wellicht ook nog gegevens van je vader wil zien. Het komt maar al te vaak voor dat mensen meerdere accounts op één adres maken en daarmee proberen de boel te flessen.
[..]
Voor hetzelfde geld heb jij gewoon de gegevens van je pa misbruikt om een account aan te maken. Dat gaat makkelijk omdat je alleen zijn gegevens nodig hebt, geen handtekening o.i.d., en je makkelijk de post van de Wehkamp kunt onderscheppen. Bovendien, als jij uiteindelijk producten voor jouw eigen gebruik aan het bestellen bent, en niet voor je vader, maar wél op zijn account, en dan ook nog eens op afbetaling, is natuurlijk ook erg vreemd.
Ik zeg niet dát je bovenstaand hebt gedaan, maar het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt, en dus snap ik de Wehkamp heel erg goed.
Stél, het zou bij een kantonrechter komen (in een heel ver stadium) zou ik me zelfs nog kunnen voorstellen dat een kantonrechter met Wehkamp mee gaat als hij erachter komt dat het uiteindelijk allemaal spullen voor jou (en niet voor je pa, maar wél op zijn account) zijn. Het is namelijk niet die pa die bestelt, en dan jou iets cadeau geeft, maar jij doet je voor als iemand anders (je pa) door iets met zijn account te bestellen, voor jouzelf.
Dat betekend dus dat je eigenlijk een krediet voor jezelf hebt afgesloten op naam van je pa. En dat mag dus gewoon simpelweg niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 14:25 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Ja, maar wel met zijn toestemming en ik betaal het zelf.
Het geld wordt namelijk van mijn rekening afgeschreven, niet die van hem.
Mijn vader heeft dat krediet afgesloten (niet voor de producten, maar dat je dus niet in 1x hoef te betalen. Die opties & gegevens heeft hij ingevoerd en er zelf ook een paar keer gebruik van gemaakt - alles na een paar betalingen afbetaald, dus het enige wat nu open staat is die 1000 euro), niet ik.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:52 schreef shazaam het volgende:
[..]
Dat betekend dus dat je eigenlijk een krediet voor jezelf hebt afgesloten op naam van je pa. En dat mag dus gewoon simpelweg niet.
Dat staat ook in het artikel van de a/v wat ik had gequote voor je.
Waarom heb je uberhaubt dat krediet niet gewoon op je eigen naam afgesloten ?!?
Nee.quote:- Kan ik ze aangeven omdat ze foutieve prijzen op de website zetten en vervolgens alles annuleren (niet alleen van mij, is bij iedereen gebeurd die de producten besteld had)? Het ging sowieso niet om onrealistische prijs veranderingen (alles was zo rond de 40-70% korting en het ging om relatief goedkope producten).
Ja.quote:- Een aantal producten die geleverd zijn / vandaag geleverd zouden worden, heb ik nog niet ontvangen. Maar ze hebben al wel het geld hiervoor afgeschreven. Kan ik hier ook een klacht voor indienen?
neequote:Op donderdag 3 januari 2013 16:19 schreef kleinearmelama het volgende:
- Ik heb verschillende kosten gemaakt om mijn geld terug te krijgen (ca. 50 euro), kan ik dit op hen verhalen?
Oke jammer.quote:
Bedanktquote:
Wehkamp is een heel slecht bedrijf.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:17 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
En wat heb je hier nu van geleerd ts?
Blijf maar lekker op afbetaling kopenquote:Op donderdag 3 januari 2013 17:28 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Wehkamp is een heel slecht bedrijf.
Je weet dat je een stuk voordeliger uit bent als je die 1000¤ aflost op het moment dat je die 2200¤ terugkrijgt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:53 schreef kleinearmelama het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn betalingsverplichting is 22 euro (al betaald dus, maar dat staat er dus).
Dus ze mogen toch niet ineens 1000 euro inhouden?
Ja helemaal mee eens, Wehkamp is echt een slecht bedrijf.quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:59 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
Je weet dat je een stuk voordeliger uit bent als je die 1000¤ aflost op het moment dat je die 2200¤ terugkrijgt.
Van die 22¤ die je reeds betaald hebt, zijn al gelijk 5,44¤ aan kosten en intresten bijgekomen. En zit je daarom nog maar aan 983,44
Wehkamp is echt geen kutbedrijf...ik vind jouw houding eerder kut.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 18:11 schreef kleinearmelama het volgende:
[..]
Ja helemaal mee eens, Wehkamp is echt een slecht bedrijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |