abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121105569
Ik had een aantal bestellingen geplaatst op Wehkamp en via iDeal betaald.
Wehkamp had de bestellingen geannulleerd omdat de prijzen fout geweest zouden zijn.
Maar dat is nu al 2 weken geleden en ze storten niets terug.
Ik neem net contact met ze op en ze zeggen dat ze niets terug storten omdat ik meerdere accounts zou hebben en/of er i.i.g. met meerdere accounts via hetzelfde rekeningnummer is betaald.
Ik vraag mij af hoe dit een overtreding is en/of waarom Wehkamp hierom het recht heeft mijn geld te houden (het gaat in totaal om 2200 euro, via 3 bestellingen).

Ze vragen nu mijn paspoort om alles te controleren en zeggen dan pas het geld terug te storten.
De Rabobank zegt ook dat ze het geld moeten terugstorten, maar Wehkamp wilt dit niet doen.

Ze zeggen nu dat er verschillende personen via hetzelfde rekeningnummer hebben betaald (meerdere mensen in het huishouden, dus meerdere accounts), maar zij vinden dat om de een of andere reden niet kunnen en vinden het valsheid in geschrifte o.i.d.

Wat moet ik nu doen.
pi_121105656
Nog een keer bellen, en nu hopen dat je wel een fatsoenlijk persoon aan de lijn krijgt. Soms krijg je echt achterlijke personen aan de lijn bij een callcenter die je totaal niet willen helpen, en soms heb je juist een meedenkend persoon die het zo voor je oplost.

Zelf laatst nog ervaren bij DUO. Ging over een onterechte schuld. De eerste keer dat er gebeld werd konden ze echt totaal niks doen en legde ze de schuld bij de universiteit. Dag later gebeld, ander persoon aan de lijn, meteen aangepast in het systeem. :')
pi_121105665
Dik misbruik van gemaakt? Nog al een groot bedrag en dat met foutgeprijsde artikelen. Kans dat ze je daarom aN het lijntje houden als jr net zo iemand treft
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
pi_121105713
Volgens Kassa een aangetekende brief sturen a la:

quote:
Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]

Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]

Betreft: Geld nog steeds niet terugontvangen
[Woonplaats, datum]

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb op [datum aankoop] een [product] bij u gekocht. U heeft niet kunnen leveren en daarom is de koop per [datum} ontbonden. Voor het product heb ik een bedrag van EUR [vooruitbetaalde bedrag invullen] betaald. Dit bedrag is inclusief de door u in rekening gebrachte verzendkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet van u terug ontvangen.

Volgens de wet bent u verplicht om, binnen 30 dagen nadat de koop is ontbonden, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken.

Ik verzoek u om het openstaande bedrag van EUR [vooruit betaalde bedrag invullen] binnen acht dagen na dagtekening van deze brief te storten op rekeningnummer [rekeningnummer waarop u het bedrag wilt ontvangen] ten name van [uw naam invullen].

Indien het openstaande bedrag niet binnen de gestelde termijn op het genoemde rekeningnummer is bijgeschreven, zal ik verdere juridische stappen overwegen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zal ik bij u in rekening brengen. Bovendien zal ik dan ook aanspraak maken op de wettelijke rente.

Ik hoop echter dat u het aankoopbedrag binnen de gestelde termijn terugbetaalt en hiermee juridische stappen achterwege kunnen blijven.

Met vriendelijke groet,

[Uw naam en handtekening]

Aangetekend versturen en zelf kopie bewaren.
pi_121105762
aangetekende brief sturen inderdaad, meteen met identiteit bewijs.

koe bij de horens vatten. wacht niet te lang met actie ondernemen
pi_121105818
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:05 schreef basvandalen het volgende:
meteen met identiteit bewijs.
Wrom? :?
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_121105848
" Ze vragen nu mijn paspoort om alles te controleren en zeggen dan pas het geld terug te storten.
De Rabobank zegt ook dat ze het geld moeten terugstorten, maar Wehkamp wilt dit niet doen."

daarom
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:09:13 #8
131148 Dondermeester
Blikskaters en gerommel!
pi_121105873
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:07 schreef r_one het volgende:

[..]

Wrom? :?
Een beetje nadenken doet echt geen pijn. Probeer het tenminste een keer. :7
Wie ik ben?
Wie ben jij eigenlijk????
pi_121105881
Je mag je ID kaart niet eens kopieren :')
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121105884
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:08 schreef basvandalen het volgende:
" Ze vragen nu mijn paspoort om alles te controleren en zeggen dan pas het geld terug te storten.
De Rabobank zegt ook dat ze het geld moeten terugstorten, maar Wehkamp wilt dit niet doen."

daarom
En als ze vragen om in het water te springen, doe je dat zeker ook?! |:(
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_121105917
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:09 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Je mag je ID kaart niet eens kopieren :')
ok dit is het domste antwoord van 2013

nu al ....
pi_121105939
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:10 schreef basvandalen het volgende:

[..]

nu al ....
Uhh, ik weet niet hoor, maar het mag dus gewoon niet.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121105955
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Vertel, wat is daar mis mee?
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:11:45 #14
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_121105958
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:08 schreef basvandalen het volgende:

daarom
Stuur je ze toch een kopie van je paspoort? Of willen ze de hard copy van je pp? Ze zijn achterdochtig vanwege meerde accounts met 1 bankrekening. Wellicht dat ze erna terug gaan betalen, zo niet dan ga je stappen ondernemen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:11:56 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121105965
Een tip voor de volgende keer: niet vooral betalen, acceptgiro laten bijvoegen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121105966
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:09 schreef Dondermeester het volgende:

[..]

Een beetje nadenken doet echt geen pijn. Probeer het tenminste een keer. :7
* denkt na ...
* herhaalt de vraag
.
pi_121105972
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:10 schreef basvandalen het volgende:

[..]

nu al ....
http://www.rijksoverheid.(...)aan-een-bedrijf.html

quote:
Reden kopie legitimatiebewijs
Een bedrijf of instelling mag niet van u eisen dat u uw identiteitsbewijs laat kopiëren, tenzij u er wettelijk toe verplicht bent. Als er geen wettelijke verplichting is, vraag dan waarom het noodzakelijk is dat u een kopie van uw identiteitsbewijs afgeeft. Het noteren van het soort identiteitsbewijs en het nummer van het identiteitsbewijs is vaak voldoende om u te legitimeren.
Dus.
pi_121105973
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:

[..]

Lol :') voedt de troll niet :*
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121106013
quote:

[..]

natuurlijk mag dit wel. heb het 2 weken geleden nog moeten doen voor een machtiging op een bankrekening ...
pi_121106069
quote:
Mag een bedrijf of organisatie een kopie van mijn identiteitsbewijs maken?

Nee, meestal mag dat niet. Een bedrijf of organisatie mag alleen in uitzonderlijke gevallen een kopie of scan maken van uw identiteitsbewijs, zoals uw paspoort of identiteitskaart. Dit geldt onder meer als het in de wet staat. Uw werkgever is bijvoorbeeld wettelijk verplicht een kopie van uw identiteitsbewijs in de loonadministratie te bewaren.

Identiteit vaststellen
Soms is het nodig voor een bedrijf of organisatie om uw identiteit vast te stellen. Bijvoorbeeld om fraude te voorkomen. Vaak is het dan genoeg om uw identiteitsbewijs te laten zien. Eventueel kan het bedrijf of de organisatie noteren wat voor identiteitsbewijs u heeft laten zien en het nummer hiervan.

In enkele gevallen zijn bedrijven of organisaties wettelijk verplicht een aantal gegevens van uw identiteitsbewijs over te nemen. Bijvoorbeeld als u in een hotel wilt overnachten. Maar ook dan is een kopie van uw identiteitsbewijs maken niet nodig.
Bron CBP
pi_121106127
Ik heb ook alle betaalbevestigingen van de Rabobank (via iDeal betaald) en zij hebben mij letterlijk verteld dat het diefstal is als Wehkamp het niet terugstort.

Wat geeft Wehkamp het recht om mijn betalingen vast te houden omdat er meerdere accounts geregistreerd zijn? Alle personen zijn echt en niet fictief en dit valt te bewijzen.

Ze bellen mij om 16:00 terug.

Kunnen jullie aub iets voor mij typen of vinden dat ik tegen hen kan gebruiken als ze moeilijk doen?

Het is echt een schijt bedrijf!
pi_121106153
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:13 schreef basvandalen het volgende:

[..]

natuurlijk mag dit wel. heb het 2 weken geleden nog moeten doen voor een machtiging op een bankrekening ...
Lees die bronnen van Demon nou maar :{
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:18:15 #23
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_121106162
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:17 schreef kleinearmelama het volgende:
Ik heb ook alle betaalbevestigingen van de Rabobank (via iDeal betaald) en zij hebben mij letterlijk verteld dat het diefstal is als Wehkamp het niet terugstort.

Wat geeft Wehkamp het recht om mijn betalingen vast te houden omdat er meerdere accounts geregistreerd zijn? Alle personen zijn echt en niet fictief en dit valt te bewijzen.

Ze bellen mij om 16:00 terug.

Kunnen jullie aub iets voor mij typen of vinden dat ik tegen hen kan gebruiken als ze moeilijk doen?

Het is echt een schijt bedrijf!
De Rabobank is geen rechter.

Als je genoeg zeikt zullen ze je geld wel terug geven. Maar ik snap niet waarom je zo moeilijk doet over hun vraag, tenzij je natuurlijk hebt geprobeerd de Wehkamp te frauderen met je "foute prijzen" en liever je identiteit verborgen houdt.

De reden dat zij je identiteit willen weten is dat ze je waarschijnlijk op de zwarte lijst willen zetten zodat je in het vervolg niet meer bij ze kan bestellen, wat ik me aan hun kant wel kan voorstellen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_121106184
quote:
dat gaat over verplichtingen en het eisen ervan, nergens kan ik vinden dat het verboden is om het wel te doen
pi_121106189
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 12:18 schreef eleusis het volgende:
De Rabobank is geen rechter.
Wehkamp ook niet.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')