quote:Afzender
[Naam]
[Adres]
[Postcode en woonplaats]
[E-mail]
Aan
[Naam]
[Adres]
[Postcode en plaats]
Betreft: Geld nog steeds niet terugontvangen
[Woonplaats, datum]
Geachte heer/mevrouw,
Ik heb op [datum aankoop] een [product] bij u gekocht. U heeft niet kunnen leveren en daarom is de koop per [datum} ontbonden. Voor het product heb ik een bedrag van EUR [vooruitbetaalde bedrag invullen] betaald. Dit bedrag is inclusief de door u in rekening gebrachte verzendkosten. Tot op heden heb ik mijn betaling niet van u terug ontvangen.
Volgens de wet bent u verplicht om, binnen 30 dagen nadat de koop is ontbonden, het volledige aankoopbedrag (inclusief de verzendkosten) terug te betalen. Inmiddels is deze termijn verstreken.
Ik verzoek u om het openstaande bedrag van EUR [vooruit betaalde bedrag invullen] binnen acht dagen na dagtekening van deze brief te storten op rekeningnummer [rekeningnummer waarop u het bedrag wilt ontvangen] ten name van [uw naam invullen].
Indien het openstaande bedrag niet binnen de gestelde termijn op het genoemde rekeningnummer is bijgeschreven, zal ik verdere juridische stappen overwegen. Alle hieruit voortvloeiende kosten zal ik bij u in rekening brengen. Bovendien zal ik dan ook aanspraak maken op de wettelijke rente.
Ik hoop echter dat u het aankoopbedrag binnen de gestelde termijn terugbetaalt en hiermee juridische stappen achterwege kunnen blijven.
Met vriendelijke groet,
[Uw naam en handtekening]
Aangetekend versturen en zelf kopie bewaren.
Wrom?quote:
Een beetje nadenken doet echt geen pijn. Probeer het tenminste een keer.quote:
En als ze vragen om in het water te springen, doe je dat zeker ook?!quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:08 schreef basvandalen het volgende:
" Ze vragen nu mijn paspoort om alles te controleren en zeggen dan pas het geld terug te storten.
De Rabobank zegt ook dat ze het geld moeten terugstorten, maar Wehkamp wilt dit niet doen."
daarom
ok dit is het domste antwoord van 2013quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:09 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Je mag je ID kaart niet eens kopieren
Uhh, ik weet niet hoor, maar het mag dus gewoon niet.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:10 schreef basvandalen het volgende:
[..]
ok dit is het domste antwoord van 2013
nu al ....
Vertel, wat is daar mis mee?quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
Uhh, ik weet niet hoor, maar het mag dus gewoon niet.
Stuur je ze toch een kopie van je paspoort? Of willen ze de hard copy van je pp? Ze zijn achterdochtig vanwege meerde accounts met 1 bankrekening. Wellicht dat ze erna terug gaan betalen, zo niet dan ga je stappen ondernemen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:08 schreef basvandalen het volgende:
" Ze vragen nu mijn paspoort om alles te controleren en zeggen dan pas het geld terug te storten.
De Rabobank zegt ook dat ze het geld moeten terugstorten, maar Wehkamp wilt dit niet doen."
daarom
* denkt na ...quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:09 schreef Dondermeester het volgende:
[..]
Een beetje nadenken doet echt geen pijn. Probeer het tenminste een keer.
http://www.rijksoverheid.(...)aan-een-bedrijf.htmlquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:10 schreef basvandalen het volgende:
[..]
ok dit is het domste antwoord van 2013
nu al ....
Dus.quote:Reden kopie legitimatiebewijs
Een bedrijf of instelling mag niet van u eisen dat u uw identiteitsbewijs laat kopiëren, tenzij u er wettelijk toe verplicht bent. Als er geen wettelijke verplichting is, vraag dan waarom het noodzakelijk is dat u een kopie van uw identiteitsbewijs afgeeft. Het noteren van het soort identiteitsbewijs en het nummer van het identiteitsbewijs is vaak voldoende om u te legitimeren.
Lolquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
natuurlijk mag dit wel. heb het 2 weken geleden nog moeten doen voor een machtiging op een bankrekening ...quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:
[..]
quote:Mag een bedrijf of organisatie een kopie van mijn identiteitsbewijs maken?
Nee, meestal mag dat niet. Een bedrijf of organisatie mag alleen in uitzonderlijke gevallen een kopie of scan maken van uw identiteitsbewijs, zoals uw paspoort of identiteitskaart. Dit geldt onder meer als het in de wet staat. Uw werkgever is bijvoorbeeld wettelijk verplicht een kopie van uw identiteitsbewijs in de loonadministratie te bewaren.
Identiteit vaststellen
Soms is het nodig voor een bedrijf of organisatie om uw identiteit vast te stellen. Bijvoorbeeld om fraude te voorkomen. Vaak is het dan genoeg om uw identiteitsbewijs te laten zien. Eventueel kan het bedrijf of de organisatie noteren wat voor identiteitsbewijs u heeft laten zien en het nummer hiervan.
In enkele gevallen zijn bedrijven of organisaties wettelijk verplicht een aantal gegevens van uw identiteitsbewijs over te nemen. Bijvoorbeeld als u in een hotel wilt overnachten. Maar ook dan is een kopie van uw identiteitsbewijs maken niet nodig.
Bron CBP
Lees die bronnen van Demon nou maarquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:13 schreef basvandalen het volgende:
[..]
natuurlijk mag dit wel. heb het 2 weken geleden nog moeten doen voor een machtiging op een bankrekening ...
De Rabobank is geen rechter.quote:Op donderdag 3 januari 2013 12:17 schreef kleinearmelama het volgende:
Ik heb ook alle betaalbevestigingen van de Rabobank (via iDeal betaald) en zij hebben mij letterlijk verteld dat het diefstal is als Wehkamp het niet terugstort.
Wat geeft Wehkamp het recht om mijn betalingen vast te houden omdat er meerdere accounts geregistreerd zijn? Alle personen zijn echt en niet fictief en dit valt te bewijzen.
Ze bellen mij om 16:00 terug.
Kunnen jullie aub iets voor mij typen of vinden dat ik tegen hen kan gebruiken als ze moeilijk doen?
Het is echt een schijt bedrijf!
dat gaat over verplichtingen en het eisen ervan, nergens kan ik vinden dat het verboden is om het wel te doenquote:Op donderdag 3 januari 2013 12:12 schreef ER_Online het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)aan-een-bedrijf.html
[..]
Dus.
Wehkamp ook niet.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |