Door in te zien dat je dat gevoel hebt maar niet bent, het is er 'gewoon' en door te oordelen en verzetten er tegen blijft het.quote:Op zondag 27 januari 2013 17:13 schreef kingtoppie het volgende:
Hoe kan ik dat alles omdraaien dat ik wel energie kan krijgen, zin krijgen om iets te doen?

Ik laat me wel veel leiden door mijn gevoel ja, dat kan best iets minder.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:06 schreef Canillas het volgende:
[..]
Door in te zien dat je dat gevoel hebt maar niet bent, het is er 'gewoon' en door te oordelen en verzetten er tegen blijft het.
Eigenlijk vraagt dat gevoel je aandacht net zolang totdat jij jezelf volledig leert accepteren, ook dat deel van jezelf.

Dat is een gedachte, een verhaaltje in je hoofd, wat je je jezelf vertelt om dat gevoel heen. Je zit midden in dat gevoel, alsof dat gevoel het enige is wat er is en alsof jij dat bent. Denk dat je er veel aan kan hebben leren onderscheid te maken daar; je hebt een gevoel, dat gevoel is er gewoon, prima; jij kan ondertussen doen wat je wilt doen. Zo ervaar je dat niet zolang je energie op gaat aan vinden dat er een gevoel niet mag zijn terwijl het er wel is.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:09 schreef kingtoppie het volgende:
Ik laat me wel veel leiden door mijn gevoel ja, dat kan best iets minder.
En accepteren dat wat jou betreft de kaarsjes wel uit mogen? Ik weet niet maar dat gaat niet.
Ok de gevoelens zijn zo, ik hoef me er niet door te laten verzinken..

Waarom kies je ervoor je te identificeren met iets waar je ongelukkig van word? Als ongelukkig zijn het enige resultaat ervan is?quote:Op zondag 27 januari 2013 21:53 schreef kingtoppie het volgende:
Ja ik identificeer mezelf ermee, om redenen...

Just trying to help joh.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:36 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik ga al een tijd en nee ik slik geen medicijnen want ik heb geen zin om opnieuw 15kg aan te komen en m'n libido helemaal te verliezen en je moet nu niet weer beginnen over "slik dan andere medicatie", want ondertussen slikt je lichaam ze wel allemaal.

Weg uit je omgeving, of zorgen dat je omgeving geen stress of prikkels bevat.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat dan? Die rust zoeken?

Ik "moet" heel regelmatig een eindje fietsen, dus beweging zit er wel in ja.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:58 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Just trying to help joh.
Sport je wel dan?

Wat is regelmatig, elke dag?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:59 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik "moet" heel regelmatig een eindje fietsen, dus beweging zit er wel in ja.

Niet elke dag wegens een vermoeidheidsprobleem, maar het gebeurt geregeld dat ik meerdere dagen na elkaar ergens heen moet en dan moet dat natuurlijk.quote:

Heb jij soms ook veel depressies in je familie zitten?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:37 schreef msacras het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Ik weet het echt niet. Ik wil er niet eens meer wat aan doen, ik zie totaal geen toekomst meer voor mezelf zo.

Dat is geen keuze, zo staat het er gewoon voor.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:31 schreef Canillas het volgende:
[..]
Waarom kies je ervoor je te identificeren met iets waar je ongelukkig van word? Als ongelukkig zijn het enige resultaat ervan is?

Precies. Soms gaat het niet over "kiezen" en dat beseffen veel mensen niet. (Alsof iemand er ook maar voor kiest om zich zo te voelen.quote:Op maandag 28 januari 2013 10:58 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat is geen keuze, zo staat het er gewoon voor.

Maar het is in zekere zin wel een ''keuze'' in ieder geval in die zin dat ik nog steeds controle heb over mijn eigen acties....quote:Op maandag 28 januari 2013 11:10 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Precies. Soms gaat het niet over "kiezen" en dat beseffen veel mensen niet. (Alsof iemand er ook maar voor kiest om zich zo te voelen.![]()
)

Je kiest er niet voor dat gevoel maar als het er is kan je wel leren kiezen hoe ermee om te gaan, zolang je van dat gevoel af wil blijf je erin zitten, accepteren dat het er is zoals het is en geen energie verspillen aan het vinden dat het anders zou moeten zijn geeft ruimte.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:10 schreef Little_Dolls het volgende:
Precies. Soms gaat het niet over "kiezen" en dat beseffen veel mensen niet. (Alsof iemand er ook maar voor kiest om zich zo te voelen.![]()
)

Klopt, en dit is dan wat je kent en daar val je dan makkelijk op terug. Het blijft alleen het enige waar je op terug kan vallen als je geen nieuwe manieren doen leertquote:Op maandag 28 januari 2013 11:13 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Maar het is in zekere zin wel een ''keuze'' in ieder geval in die zin dat ik nog steeds controle heb over mijn eigen acties....
Dus tis een ''keuze'' om in mijn gevoel weg te zinken in dat geval, ik geef gelijk toe dat ik dat soms best minder zou moeten doen maar dat is lastig... Als je niet duidelijk weet wat je wilt een waarom dan heb je daar erg weinig houvast voor.

quote:Op maandag 28 januari 2013 11:20 schreef Canillas het volgende:
[..]
Klopt, en dit is dan wat je kent en daar val je dan makkelijk op terug. Het blijft alleen het enige waar je op terug kan vallen als je geen nieuwe manieren doen leert
Misschien is dat de kern ik weet het niet...quote:Op zondag 27 januari 2013 21:53 schreef kingtoppie het volgende:
Ja ik identificeer mezelf ermee, om redenen... Het leven boeit me niet zoveel.
Ik kan mijn kop wel op andere dingen zetten hoor, dat is het niet... Echt outgoing ben ik vaak alleen niet meer.. Dat lukt dan gewoon niet,
Ik kan het wel anders willen, maar al zou ik het 100% geaccepteerd hebben, het gevoel zit er en belemmert me sowieso.

En jij bent de expert?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:19 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je kiest er niet voor dat gevoel maar als het er is kan je wel leren kiezen hoe ermee om te gaan, zolang je van dat gevoel af wil blijf je erin zitten, accepteren dat het er is zoals het is en geen energie verspillen aan het vinden dat het anders zou moeten zijn geeft ruimte.

Ik begrijp wel wat hij bedoelt in deze...quote:

Nee, maar kan wel begrijpen hoe iemand verstrikt raakt in het niet willen voelen van een gevoel of helemaal niet willen voelen en zichzelf in die strijd als het ware opsluit.quote:

Kan je nog op dat bericht van mij reageren die ik gequote had?quote:Op maandag 28 januari 2013 11:26 schreef Canillas het volgende:
[..]
Nee, maar kan wel begrijpen hoe iemand verstrikt raakt in het niet willen voelen van een gevoel of helemaal niet willen voelen en zichzelf in die strijd als het ware opsluit.
Het gevoel is niet het probleem, het is probleem is het verzet en net gevecht ertegen.

Waar je je aandacht op richt daar stuur je jezelf op af, verzetten ergens tegen is een grote vorm van aandacht geven, iets niet willen is er ook mee bezig zijn en zo voedt het probleem en je komt niet bij de oplossing door je op het probleem te richten.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:26 schreef kingtoppie het volgende:
Ik begrijp wel wat hij bedoelt in deze...
Als je je ergens tegen gaat verzetten ben je ergens wel mee bezig,

Paradoxaal... Jezelf op je probleem richten richt je niet op de oplossing.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:27 schreef Canillas het volgende:
[..]
Waar je je aandacht op richt daar stuur je jezelf op af, verzetten ergens tegen is een grote vorm van aandacht geven, iets niet willen is er ook mee bezig zijn en zo voedt het probleem en je komt niet bij de oplossing door je op het probleem te richten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |