Wie wa? Je slikt een pilletje en je bent vrolijk?quote:Op zondag 20 januari 2013 15:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
even tijd voor jezelf summer!!
ik ben nog steeds blij met mijn AD! ik wilde er eerst ook niet aan maar uiteindelijk kon het niet anders, en achteraf had ik het eerder willen hebben, ik heb mij noout eerder zo kalm gevoeld! en ws maak ik zelf het stofje niet aan dus zal ik de rest van mb leven aan de AD zitten, maar dat is prima want mijn leven is best heel leuk zo!!

Na verloop van tijd wel.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wie wa? Je slikt een pilletje en je bent vrolijk?

Mja, maar in principe is het dat natuurlijk ook. Medicijnen zijn per definitie overkill omdat ze gemaakt zijn voor een breed publiek en daarom nooit "exact" het probleem adresseren, en omdat chemische stoffen nu eenmaal niet natuurlijk zijn.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:07 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Na verloop van tijd wel.
Al dat gebash op medicatie, en vaak kunnen die mensen niet eens met goede argumenten komen
Dingen als "het is allemaal chemisch" Joh! Paracetamol is ook chemisch, en dat slikken ze wel.
"Ik heb 30 jaar geleden het geprobeerd, en nee, het is niks voor mij" Vraag ik "hoe lang dan" zeggen ze iets van minder dan een half jaar.
Er zijn duizenden ad's op de markt, en ja, die krengen moeten inwerken waarbij het eerst slechter gaat en daarna pas beter wordt.
Soms vraag ik mij af of mensen wel echt alles er aan willen doen om beter te worden, of ze alleen in hun zielige dalletje willen blijven zitten, lekker makkelijk.
Kingtoppie, is niet naar jou bedoeld in het bijzonder

Je kan ook na een half jaar bedenken of de dosering niet te hoog is, daar komen de meeste bijwerkingen ook van.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Mja, maar in principe is het dat natuurlijk ook. Medicijnen zijn per definitie overkill omdat ze gemaakt zijn voor een breed publiek en daarom nooit "exact" het probleem adresseren, en omdat chemische stoffen nu eenmaal niet natuurlijk zijn.
En ook met een half jaar proberen kan je zeker weten dat het niets voor je is, omdat de bijwerkingen te zwaar voor je zijn. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de bijwerkingen van statines.

Hou er ook even rekening mee dat iedereen verschillend is, en dat iedereen verschillende dingen meegemaakt heeft. Daarom is ook voor iedereen een ander medicijn en andere therapie van toepassing. Ook al zijn er overeenkomsten, dergelijke therapieen en medicinatie blijft maatwerk. Zomaar iets voor een grote groep roepen gaat dan niet werken.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je kan ook na een half jaar bedenken of de dosering niet te hoog is, daar komen de meeste bijwerkingen ook van.
Natuurlijk is iedereen verschillend, maar daarom moet men niet meteen stoppen na een AD en dan gaan huilen dat het allemaal toch niets voor je is.
Het werkelijke probleem ligt meestal bij de persoon zelf, bijvoorbeeld een te zwaar leven, te weinig te doen, recente overlijden oid.
Maar dan willen ze hulp bij de depressie, en dan gaan verwachten ze meteen dat alles aanslaat, dit gebeurd natuurlijk niet, en dan gaan ze klagen.
Terwijl er duizenden zijn die wel gebaad zijn bij medicijnen, net zoals er duizenden verschillende medicijnen zijn, en die ene persoon heeft er 1 uitgeprobeerd en meteen besloten dat het niks voor ze is.

Natuurlijk.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:20 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hou er ook even rekening mee dat iedereen verschillend is, en dat iedereen verschillende dingen meegemaakt heeft. Daarom is ook voor iedereen een ander medicijn en andere therapie van toepassing. Ook al zijn er overeenkomsten, dergelijke therapieen en medicinatie blijft maatwerk. Zomaar iets voor een grote groep roepen gaat dan niet werken.
In zijn algemeenheid gaat wat je zegt mischien wel op, maar bijna niemand valt volledig onder de algemene noemer.

NEE! NEE! NEE!quote:Op zondag 20 januari 2013 17:22 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Maar ik hoor gewoon veel mensen (IRL en op FOK!) uitspraken doen die ze niet kunnen onderbouwen, maar wel even willen zeggen.
Als ik dan mijn zegje doen voelen ze zich meteen aangevallen.
Het ergert mij, zo nu en dan.

Ontopic, laat die zegjes dan ook toch? Ik bedoel, tuurlijk mag je zeggen wat je wilt, maar ik denk dat het weinig zin heeft om jouw ervaring te projecteren op de situatie van andere mensen. Wat voor jou goed geholpen heeft, hoeft dat niet voor anderen te doen. En misschien hebben ze echt wel ervaringen, ook al weten ze die niet direct inhoudelijk te beargumenteren. Ik zou zeggen, geef de meningen over AD's van anderen de ruimte, het kan alleen maar bijdragen aan het inzicht daaromtrent als we alle meningen zonder oordeel naast elkaar leggen.
 Ontopic, laat die zegjes dan ook toch? Ik bedoel, tuurlijk mag je zeggen wat je wilt, maar ik denk dat het weinig zin heeft om jouw ervaring te projecteren op de situatie van andere mensen. Wat voor jou goed geholpen heeft, hoeft dat niet voor anderen te doen. En misschien hebben ze echt wel ervaringen, ook al weten ze die niet direct inhoudelijk te beargumenteren. Ik zou zeggen, geef de meningen over AD's van anderen de ruimte, het kan alleen maar bijdragen aan het inzicht daaromtrent als we alle meningen zonder oordeel naast elkaar leggen. 

Bij sommige toch. Diegene die ik nam, bijvoorbeeld...quote:Op zondag 20 januari 2013 17:39 schreef vogeltjesdans het volgende:
Is het overigens niet zo dat AD's ook je positieve stemmingen neerhalen?

In het begin doen ze dat allemaal.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:42 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bij sommige toch. Diegene die ik nam, bijvoorbeeld...

Doel je nu op mij in het bijzonder?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:17 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je kan ook na een half jaar bedenken of de dosering niet te hoog is, daar komen de meeste bijwerkingen ook van.
Natuurlijk is iedereen verschillend, maar daarom moet men niet meteen stoppen na een AD en dan gaan huilen dat het allemaal toch niets voor je is.
Het werkelijke probleem ligt meestal bij de persoon zelf, bijvoorbeeld een te zwaar leven, te weinig te doen, recente overlijden oid.
Maar dan willen ze hulp bij de depressie, en dan gaan verwachten ze meteen dat alles aanslaat, dit gebeurd natuurlijk niet, en dan gaan ze klagen.
Terwijl er duizenden zijn die wel gebaad zijn bij medicijnen, net zoals er duizenden verschillende medicijnen zijn, en die ene persoon heeft er 1 uitgeprobeerd en meteen besloten dat het niks voor ze is.

nee, niet op jouquote:Op zondag 20 januari 2013 21:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Doel je nu op mij in het bijzonder?
Bij mij ging het juist na 2 maanden heel goed.... Maar na de 6e maand dermate slecht dat ik in 4 maanden tijd 6 kilo afviel oid?

Als iets niet meer nieuw voor mij is.. Na +- 3 maanden tijd gebeurt dat... Dan wordt alles weer een sleur.... En die sleur houdt bij mij in dat ik nergens eigenlijk voldoening in kan vinden.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:19 schreef summer2bird het volgende:
[..]
nee, niet op jou
En je kan die klachten ook nergens anders van herleiden, dan van je medicatie? kan van alles zijn, baan verloren, stofwisseling, wat dan ook.

Tuurlijk, zoek maar eens op kleurtherapie http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurentherapiequote:Op zondag 20 januari 2013 21:33 schreef Little_Dolls het volgende:
Ok; ik was nog vergeten te zeggen dat ik hier een speciale lamp heb die van kleur kan veranderen (waarbij je ook het tempo en de sterkte van het licht kan veranderen). Deze gebruik ik al eventjes tijdens de avond omdat ik dat best leuk vind.
Nu heb ik het echter eens op één kleur staan (oranje) en dat lijkt ook al wel te helpen om die vreemde angst te verminderen.
Zouden zo'n dingen invloed kunnen hebben...?
Het lijkt wel alsof ik me angstiger voel als dat ding van kleur verandert; hoe stom het misschien ook klinkt...

Bwah; geen ideee of ik daar wel in geloof...quote:Op zondag 20 januari 2013 23:27 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Tuurlijk, zoek maar eens op kleurtherapie http://nl.wikipedia.org/wiki/Kleurentherapie

Licht, en de kleur van het licht hebben wel invloed op hoe je je voelt. Dat gedoe van een 'verstoorde energiebalans' is gewoon zweverig geneuzel voor iets wat wel gewoon invloed heeft, sommige mensen zijn daar iets vatbaarder voor.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:39 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Bwah; geen ideee of ik daar wel in geloof...
Ondertussen gaat het weer beter; gelukkig.

Wow, nu is mijn scherm oranjequote:Op zondag 20 januari 2013 23:58 schreef Misvatting het volgende:
[..]
Licht, en de kleur van het licht hebben wel invloed op hoe je je voelt. Dat gedoe van een 'verstoorde energiebalans' is gewoon zweverig geneuzel voor iets wat wel gewoon invloed heeft, sommige mensen zijn daar iets vatbaarder voor.
Tip als je veel achter je laptop zit 's avonds F.lux. Deze past de kleuren van je scherm aan aan het tijdstip van de dag. Zorgt voor een beter dag/nacht ritme. Ik merk bij mij dat ik hierdoor veel rustiger achter een scherm kan zitten en beter slaap.

Kamerinrichting heel erg. Ga soms s'avonds naar buiten om te kijken hoe het huis reruit ziet.quote:Op zondag 20 januari 2013 23:56 schreef Yaros het volgende:
Bij het zoeken kwam ik dit topic in één keer tegen. Ik heb zelf denk ik een obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis. Probleem bij mij is dat ik alles, maar dan ook alles "perfect" wil doen en "perfect" wil hebben. Dat is bijvoorbeeld bij cijfers, kamerinrichting en toekomst het geval. Herkenbaar bij iemand?

Klinkt goedquote:Op zondag 20 januari 2013 23:58 schreef Misvatting het volgende:
[..]
Licht, en de kleur van het licht hebben wel invloed op hoe je je voelt. Dat gedoe van een 'verstoorde energiebalans' is gewoon zweverig geneuzel voor iets wat wel gewoon invloed heeft, sommige mensen zijn daar iets vatbaarder voor.
Tip als je veel achter je laptop zit 's avonds F.lux. Deze past de kleuren van je scherm aan aan het tijdstip van de dag. Zorgt voor een beter dag/nacht ritme. Ik merk bij mij dat ik hierdoor veel rustiger achter een scherm kan zitten en beter slaap.
 Ik krijg hem alleen niet geinstalleerd
 Ik krijg hem alleen niet geinstalleerd  

was het maar zo simpel! ik ben niet altijd vrolijk, ook ik heb mindere dagen, maar na de eersre drama weken met omschakelen voel ik mij nu wel veel beter, ik kan beter meeveren met tegenslag, kan beter relativeren, ik pieker minder en heb veel minder last van angst.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:15 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wie wa? Je slikt een pilletje en je bent vrolijk?

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |