Klein beurtje is even olie wisselen en filtertjes doen, kun je daarna er weer een poos tegenaan.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:48 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
http://data.toyota.nl/hom(...)onderhoud%20Aygo.pdf
Grote onderhoudsbeurt
Na 120.000 km ¤ 248,10
Na 8 jaar ¤ 288,77
Ja, maar kun jij dan ook het volgende?:
Diagnosesysteem uitlezen Ja heb een OBDlezertje
Remschijven, remblokken, remslangen en leidingen voor Ja hoor, al zijn remleidingen pokkewerk
Verlichting (incl. binnen- en dashboardverlichting) Dit kan iedere malloot, tenzij je een auto hebt waar de bumper eerst vanaf moet![]()
Zo'n kleine beurt stelt inderdaad eigenlijk niks voor. Beetje bijvullen van vloeistof en dergelijke. Volgens mij zijn ze er 20 minuten mee bezig en klaar.
OBD is voor het uitlezen van je auto als er een storing zitquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:53 schreef Snoepje5 het volgende:
OBD?
Ja google helpt mij ook niet echt met Overijsselse Bibliotheek Dienst.
Maargoed.. als het dashboard licht toch gewoon werkt.. hoef je daarvoor ook geen onderhoud te plegen toch?Controleren kun je zelf wel neem ik aan?
Hier heb ik niet zo veel aan, kan ik niet zien wat er specifiek voor de aygo geldt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
http://www.belastingdiens(...)rrijtuigenbelasting/ -> personenauto co2 zuinig
quote:Geen motorrijtuigenbelasting voor personenauto’s met een lage CO2-uitstoot
Tot 1 januari 2014 betaalt u geen motorrijtuigenbelasting voor:
personenauto's met een dieselmotor waarvan de CO2-uitstoot niet hoger is dan 95 gram per kilometer
voor personenauto's met een andere motor als de CO2-uitstoot niet hoger is dan 110 gram per kilometer
Vanaf 1 januari 2014 betaalt u geen motorrijtuigenbelasting voor personenauto's waarvan de CO2-uitstoot niet hoger is dan 50 gram per kilometer. Het maakt niet uit wat voor motor de personenauto heeft.
Dacht dat ik in een ander topic zat.quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:11 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Haha eerst een heel verhaal, dan weghalen
Prijs is wel erg laag, verder maar weinig informatie. Je weet niets over het onderhoud etc.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Dit riekt naar oplichting.. Maar wat vinden jullie?
http://www.autoscout24.nl(...)007400000000&asrc=st
Waarom oplichting?
1: auto staat op parkeerplaats van de Gamma
2: er zijn geen binnenfoto's gemaakt (zou de persoon geen sleutels hebben?)
3: prijs is zeer scherp
4: tel wordt niet opgenomen en geeft engelstalige voicemail..
Ik vind het een beetje wazig..
Of ik er nou een neem met een topsnelheid van 170km/u of 157km/u..quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:58 schreef monsterd. het volgende:
En trouwens, ik zag net dat die aygo een topsnelheid heeft van 157 kmh. Ik raad en net als veel anderen je echt sterk af om zo'n brommert te nemen wil je 200 km per dag af leggen..
Ik zou gewoon schijt hebben aan persoonlijke omstandigheden. Mits er normaal gesproken kan worden met de verkoper (geen type, ik ben Ali en ik versta niets en ik lieg waar ik bij sta), dan kun je gewoon gaan kijken. Je zei dat je vader handig was toch? Die kan toch beoordelen of de auto technisch goed is?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:24 schreef Snoepje5 het volgende:
Had ook contact opgenomen met een andere waar de auto pas 1 maand op zijn naam stond.
Reden: 'verkoop voor famillie die gescheiden is'.
Maar dan zet je 'm toch niet op je naam?![]()
Die sla ik dus ook over.
Of het is een particulier die denkt het door te kunnen verkopen of er is een mankement..
Ja dat klopt ook wel weer. Maar Bepaalde dingen kun je volgens mij toch niet altijd onderzoeken. En dan een particulier, toch een risico'tje.. Dan liever bij een bedrijf waar je kan aankloppen en de belbus van Radar op heen kan sturenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:28 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zou gewoon schijt hebben aan persoonlijke omstandigheden. Mits er normaal gesproken kan worden met de verkoper (geen type, ik ben Ali en ik versta niets en ik lieg waar ik bij sta), dan kun je gewoon gaan kijken. Je zei dat je vader handig was toch? Die kan toch beoordelen of de auto technisch goed is?
Eventueel kun je een aankoopkeuring laten doen. Je loopt voor het bedrag wat je wilt besteden toch altijd risico dat er iets kapot is, want je krijg 0,0 garantie overal. Ik zou het er gewoon op wagen. Eigenlijk koop ik nog liever van een particulier dan van een handelaar. Als het nou net een verkeerde type handelaar is dan naait ie je waar je bij staat. Meestal weten ze helemaal niets van de problemen af en als ze het weten verzwijgen ze het ook wel, of komen met een argument zoals: ja, maar het is ook geen nieuwe auto die je koopt hequote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:30 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook wel weer. Maar Bepaalde dingen kun je volgens mij toch niet altijd onderzoeken. En dan een particulier, toch een risico'tje.. Dan liever bij een bedrijf waar je kan aankloppen en de belbus van Radar op heen kan sturen
Bovaggarantie geldt alleen bij auto's van ¤4500 en duurder. Dat zijn meestal redelijke garages.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:35 schreef Snoepje5 het volgende:
Dan kun je bij een autoverkoper die je probeert te naaien nog altijd aankloppen.
En ik betwijfel of ze dat zouden durven. Autobranche gaat slecht, ze willen winst maken en toch een reputatie behouden. Als ze rommel verkopen dan komt dat hen reputatie niet ten goede.. En zullen ze vast altijd bereid zijn te willen kijken.
Sommige autodealers geven gewoon garantie erbij, bovag garantie bijv.
Ja.. Daar zijn de proefritten dan ook voorquote:Op vrijdag 11 januari 2013 23:40 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Bovaggarantie geldt alleen bij auto's van ¤4500 en duurder. Dat zijn meestal redelijke garages.
Ik denk dat je iets te naief bent wat betreft de gemiddelde handelaar. Je kunt wel aankloppen, maar hij zal toch niets gaan oplossen voor je. Anders had je de auto niet moeten kopen, wordt er dan gezegd.
Poos geleden waren we nog aan het kijken naar een chrysler neon. Heel mooi kleurtje en bij de advertentie stond erbij dat de auto als nieuw eruit zag. Komen wij eraan, ligt de rechterspiegel eraf; was alleen vastgeplakt met zwarte tape en zit de achterkant vol met vreemde krassen. Auto trok naar rechts en de stuurbekrachtingspomp maakte te veel lawaai. Antwoord van de handelaar nadat we hadden gezegd dat dit het niet ging worden: ja maar hij rijdt toch gewoon, je koopt toch geen nieuwe auto. Kan je nog wel meer verhalen vertellen over handelaren die mij vertellen dat ik alleen een APKtje koop en een auto erbij krijgt. Dit geldt vaak voor auto's in het goedkope segment, dus daar kun je al wel op reparaties rekenen.
Zie het maar zo, zo'n handelaar moet ook zijn brood verdienen. Hoe en wat maakt hem niet uit, zolang hij maar zijn auto's verkopen kan. Hij zal er geen nacht minder goed om slapen als hij jou met een rotte auto opzadelt.
Ja rijden zeker goed. Enige minpuntje dat het schakelen ff goed door moet drukken bij die pook. Maar dat hadden ze allemaal.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 00:35 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Heb je al een proefrit gemaakt? Weet je al überhaupt of zo'n Aygo wel fijn rijdt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |