Ja.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Ga ik niet erg ver overigens als 20jarige student 4000¤ uitgeven aan een auto?
Jup, daarom kun je net zo goed een micra voor een eurotje of 1000 kopen.quote:Op maandag 7 januari 2013 23:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Ga ik niet erg ver overigens als 20jarige student 4000¤ uitgeven aan een auto?
Verbruik is wel belangrijk. Evenals de maandelijkse vaste kosten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:00 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja.
Kleine auto's zijn overgewaardeerd, voor kleine 1000 Euro koop je een betrouwbare wat grotere.
Ik had bijv deze te koop: V&A / [TK] Mazda 626 1.8i 1995, 175.000 Km.
Kleine auto's rijden allemaal wel 1:15. Wat je betaald aan wegenbelasting voor een kleine auto (<850 kg), bespaar je wel op de verzekering t.o.v. een aygoquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:04 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Verbruik is wel belangrijk. Evenals de maandelijkse vaste kosten.
Aygo is zuinig en goedkoop in maandelijkse kosten.
Ja, maar houd er wel rekening mee dat ik 200km per dag rijd..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
Plus in het geval dat je idd een aygo koopt en schade maakt, de afschrijving ineen keer zeeeeeeer snel oploopt ten opzichte van een oude bak met weinig restwaarde.
Ik vond de micra goed te doen op lange afstanden, maar daar zijn de meningen over verdeeld. Wil je echt comfort dan moet je voor een renault of citroen gaan, maargoed die staan niet bekend om hun betrouwbaarheid.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:07 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja, maar houd er wel rekening mee dat ik 200km per dag rijd..
Als je met een Aygo 130 op de teller gaat rijden is ie zo zuinig niet meer en een aanslag op je gehoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:04 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Verbruik is wel belangrijk. Evenals de maandelijkse vaste kosten.
Aygo is zuinig en goedkoop in maandelijkse kosten.
Hmm de verzekering gaat wel op mijn moeders naam, scheelt ook al een hoop he.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:07 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Kleine auto's rijden allemaal wel 1:15. Wat je betaald aan wegenbelasting voor een kleine auto (<850 kg), bespaar je wel op de verzekering t.o.v. een aygo
Nog maar eens goed rondkijken dus.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Als je met een Aygo 130 op de teller gaat rijden is ie zo zuinig niet meer en een aanslag op je gehoor.
Maandelijkse kosten van afschrijving en onderhoud zijn een niet te onderschatten factor.
Die discussie heb je hier al gehad maar met 200 km op een dag, creeer je een hoger risico op een aanrijding (het hoeft niet eens je eigen schuld te zijn). Ik zou je echt aanraden om te verzekeren op je eigen naam (kijk eens bij netpolis of pma rond, die zijn allebei goedkoper dan independer). Je kunt ook de auto op je moeders naam verzekeren met jou erin als regelmatige bestuurder.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:08 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Hmm de verzekering gaat wel op mijn moeders naam, scheelt ook al een hoop he.
Dan zou ik nooit een Aygo nemen, een Twingo nieuwe model is dan al stuk beter, stiller en rijdt een stuk volwassener.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:07 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja, maar houd er wel rekening mee dat ik 200km per dag rijd..
Nog niet gezien, maar die is dus wel weer minder zuinig en niet vrijgesteld vN wegenbelasting.. Dus zal maandelijks toch wel duurder zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:11 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan zou ik nooit een Aygo nemen, een Twingo nieuwe model is dan al stuk beter, stiller en rijdt een stuk volwassener.
Maak binnenkort eens een proefrit in een aygo dan, liefst +20 min op de snelweg rijden. Als je dat bevalt dan moet je dat doen, en anders maar een oudere maar comfortabelere auto kopen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:16 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Nog niet gezien, maar die is dus wel weer minder zuinig en niet vrijgesteld vN wegenbelasting.. Dus zal maandelijks toch wel duurder zijn.
De aygo vind ik daarintegen ook wel wat sportiever van binnen als buiten.
Oke bedankt voor de tip, zal eens kijken voor een proefrit.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:17 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Maak binnenkort eens een proefrit in een aygo dan, liefst +20 min op de snelweg rijden. Als je dat bevalt dan moet je dat doen, en anders maar een oudere maar comfortabelere auto kopen.
Klopt. Maar met 200km p dag lijkt mij ( voor zover ik er verstand van heb) een auto die 1op21(ongeveer) rijdt toch een slimmere keuze dan 1 op 15. Gratis belasting is dan meegenomen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
Die gratis wegenbelasting duurt nog tot eind dit jaar en gaat om iets van 150 Euro.
Het verschil bij 120 km/u tussen een grotere auto die dan precies op gunstigste toerental draait en een stadsauto die hard moet werken is minder groot dan de mooie cijfers je voorspiegelen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:22 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Klopt. Maar met 200km p dag lijkt mij ( voor zover ik er verstand van heb) een auto die 1op21(ongeveer) rijdt toch een slimmere keuze dan 1 op 15. Gratis belasting is dan meegenomen.
Ik ga je nu even een extreem voorbeeld geven. Monsterd's Fiat 126 loopt 1:20, mijn Carisma loopt 1:15 gemiddeld. NOOIT van mijn leven dat ik meer dan 30km ga rijden in haar auto, terwijl ik 700km zonder problemen doe met mijn auto. Dit is je vergelijking tussen je Aygo en je Audi.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:22 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Klopt. Maar met 200km p dag lijkt mij ( voor zover ik er verstand van heb) een auto die 1op21(ongeveer) rijdt toch een slimmere keuze dan 1 op 15. Gratis belasting is dan meegenomen.
De afstand naar schoonmoeders vanuit ons huis is anders wel 35 km, die je wel eens rijdtquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik ga je nu even een extreem voorbeeld geven. Monsterd's Fiat 126 loopt 1:20, mijn Carisma loopt 1:15 gemiddeld. NOOIT van mijn leven dat ik meer dan 30km ga rijden in haar auto, terwijl ik 700km zonder problemen doe met mijn auto. Dit is je vergelijking tussen je Aygo en je Audi.
Wil je hiermee zeggen dat de aygo veel problemen heeft?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:28 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik ga je nu even een extreem voorbeeld geven. Monsterd's Fiat 126 loopt 1:20, mijn Carisma loopt 1:15 gemiddeld. NOOIT van mijn leven dat ik meer dan 30km ga rijden in haar auto, terwijl ik 700km zonder problemen doe met mijn auto. Dit is je vergelijking tussen je Aygo en je Audi.
Die zijn er wel degelijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:35 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Wil je hiermee zeggen dat de aygo veel problemen heeft?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |