Diverse tevredenheidsonderzoeken en mijn eigen ervaringen inclusief die uit de eigen kennissenkring die de resultaten van de diverse tevredenheidsonderzoeken ondersteunen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:38 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Vertel, vertel. Waar heb jij die waarheden vandaan?
Een mens mag niet meer editten. Heel slim van je om op je ouders verzekering rond te rijden. Hier heb je mijn bijdragequote:
Rijdt hij rond op de verzekering van zijn ouders?quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:42 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Een mens mag niet meer editten. Heel slim van je om op je ouders verzekering rond te rijden. Hier heb je mijn bijdrage
Dankjewel voor de bevestiging. Vind ik zelf ook als het me 40 euro per maand scheelt.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:42 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Een mens mag niet meer editten. Heel slim van je om op je ouders verzekering rond te rijden. Hier heb je mijn bijdrage
400 pm is geen probleem voor me.quote:Op donderdag 3 januari 2013 22:56 schreef Hamerke het volgende:
TS kan beter met de OV reizen, een auto kost handen vol met geld.
Nu lijkt het leuk en mee te vallen, totdat je dagelijks bij de pomp staat.
Verzekering en wegen belasting vind ik peanuts bij de brandstofkosten en onderhoudskosten.
Ik ben bang dat de kosten hoger uitvallen, ik hoop het niet voor je.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
400 pm is geen probleem voor me.
Waarom dan de verzekering "oplichten"?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
400 pm is geen probleem voor me.
Als ik op marktplaats kijk, wordt er bij maandelijkse kosten niet meer dan oa 40¤ onderhoud neergelegd en wat voor de banden. Paar tientjes voor de verzekering en ik ben toch klaar ??quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:06 schreef Hamerke het volgende:
mijn lease-bus kostte al ¤ 643,00 p.md excl. BTW en het was een (op de achterwielaandrijving, en dubbele cabine na) een standaard Ford Transit.
Onderhoud en verzekering en belasting waren wel inbegrepen.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de eerste jaren de auto ook op mijn moeders naan had gezet, en die vervolgens ook zo verzekerde.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Waarom dan de verzekering "oplichten"?
Daar wordt vaak zo lichtzinnig over gedacht. Maar de besparing staat totaal niet in verhouding met de claim die de verzekering potentieel bij je neerlegt in geval van een (ernstig) ongeval. Bovendien bouw je lekker schadevrije jaren op als je de auto gewoon op je eigen naam verzekert zoals het hoort.
Ik denk van niet, ik leg je net het bedrag voor wat ik moest betalen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:16 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Als ik op marktplaats kijk, wordt er bij maandelijkse kosten niet meer dan oa 40¤ onderhoud neergelegd en wat voor de banden. Paar tientjes voor de verzekering en ik ben toch klaar ??
Kan nog steeds, maar volgens mij komt het aan op het begrip "regelmatige bestuurder", en volgens mij bedoelen ze daar niet mee "vaste bestuurder" en is het dus alsnog een vorm van oplichting.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:17 schreef Hamerke het volgende:
[..]
Nu moet ik wel zeggen dat ik de eerste jaren de auto ook op mijn moeders naan had gezet, en die vervolgens ook zo verzekerde.
Bij de maatschappij was dat ook bekend, en stond ik als regelmatige bestuurder geregistreerd, later kon ik de no-claim ook mee overnemen.
Maar dit is wel tussen de 17 en 14 jaar geleden, of dit nu nog zo werkt (kan en mag) weet ik niet.
Misschien heb ik geluk gehad, kan zijn na zo'n lange tijd maar ik reed toen een Opel Ascona op LPG die me 448 gulden per 3 maanden kostte en de verzekering op mijn naam was volgens mij ruim 1200 gulden per jaar.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Kan nog steeds, maar volgens mij komt het aan op het begrip "regelmatige bestuurder", en volgens mij bedoelen ze daar niet mee "vaste bestuurder" en is het dus alsnog een vorm van oplichting.
Ik heb het in ieder geval nooit gedaan, ik vind het een verkeerde vorm van bezuiniging, zeker voor die paar tientjes.
Nou ik weet dat mijn verzekering niet meer dan 30¤ pm kost. De wegenbelasting weet ik ook, die is er niet. Daar bespaar ik dan toch al 180¤ pm op tov jou?quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef dylanrr het volgende:
Goh, blijkt opeens dat autorijden duur is.
Als je weinig km's maakt kun je nog lekker benzine rijden. Weinig in wegenbelasting en verzekering is ook goed te doen met een oudere auto.
Ik betaal op het moment voor mijn diesel zo'n 200 euro per maand aan wegenbelasting en verzekering en 100 euro per week aan brandstof. Daar komt nog het onderhoud van de auto bij, daar moet je absoluut niet in vergissen, banden zijn duur en moeten nogal eens vervangen worden. Remmen word je ook niet vrolijk van.
Dus duur is het zeker, als je het er niet voor over hebt, of niet kunt betalen kun je beter met het OV gaan.
400 euro incl. brandstof gaan de meeste iig niet halen.
EDIT: Wat marktplaats zegt zou ik me niet aan houden. Het valt meestal wel wat duurder uit.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:37 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Nou ik weet dat mijn verzekering niet meer dan 30¤ pm kost. De wegenbelasting weet ik ook, die is er niet. Daar bespaar ik dan toch al 180¤ pm op tov jou?
Ik vind het helemaal niet duur, en volgens mij heb ik alles.. Misschien onderhoud dan wat meer, maar voor 6 maanden is een volledige renovatie niet nodig. En zijn toyotas relatief goedkoop in onderhoud.
Klopt, maar je gaf eerder in het topic al aan dat je ook de waardedaling van de auto moet betalen. Dit is in de eerste periode aardig wat. Dat moet je dan ook over die 6 maanden spreiden.quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:37 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Nou ik weet dat mijn verzekering niet meer dan 30¤ pm kost. De wegenbelasting weet ik ook, die is er niet. Daar bespaar ik dan toch al 180¤ pm op tov jou?
Ik vind het helemaal niet duur, en volgens mij heb ik alles.. Misschien onderhoud dan wat meer, maar voor 6 maanden is een volledige renovatie niet nodig. En zijn toyotas relatief goedkoop in onderhoud.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef dylanrr het volgende:
Goh, blijkt opeens dat autorijden duur is.
Als je weinig km's maakt kun je nog lekker benzine rijden. Weinig in wegenbelasting en verzekering is ook goed te doen met een oudere auto.
Ik betaal op het moment voor mijn diesel zo'n 200 euro per maand aan wegenbelasting en verzekering en 100 euro per week aan brandstof. Daar komt nog het onderhoud van de auto bij, daar moet je absoluut niet in vergissen, banden zijn duur en moeten nogal eens vervangen worden. Remmen word je ook niet vrolijk van.
Dus duur is het zeker, als je het er niet voor over hebt, of niet kunt betalen kun je beter met het OV gaan.
400 euro incl. brandstof gaan de meeste iig niet halen.
EDIT: Wat marktplaats zegt zou ik me niet aan houden. Het valt meestal wel wat duurder uit.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 23:16 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Als ik op marktplaats kijk, wordt er bij maandelijkse kosten niet meer dan oa 40¤ onderhoud neergelegd en wat voor de banden. Paar tientjes voor de verzekering en ik ben toch klaar ??
145 euro per maand dan aan vaste kosten inclusief afschrijving.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:07 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Onderhoud: Reserveer 50 euro p/mnd
Afschrijving: Reserveer 75 euro p/mnd bij een Aygo bij 40.000km per jaar
Brandstof: 300 euro per maand bij 40.000km
Verzekering: Reserveer 20 - 50 euro p/mnd
Wegenbelasting: 0 euro tot 2014 daarna 19 euro p/mnd
Bij 40.000km per jaar is 600 euro onderhoud nog voorzichtig geschatquote:Op vrijdag 4 januari 2013 10:17 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
145 euro per maand dan aan vaste kosten inclusief afschrijving.
Wat betreft het onderhoud, is 50 euro overigens vrij veel denk ik. Ligt er misschien ook maar net aan in welke staat je de auto koopt. Als er direct al een hoop aan mankeert..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |