abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121115669
Iemand een idee als ik bijv. dit ding koop http://www.autoscout24.nl(...)d=634928036670000000 (wat een vrouwen auto :') )
Wat ie over een half jaar nog waard is? Ongeveer hetzelfde als ik 'm goed onderhoud?

Verbruik is die aygo voor mij 45 euro per maand goedkoper. Aanschaf veel duurder, maar als ik de aanschafsprijs gewoon goed terug krijg, is daar niks mis mee.

Kwa andere vaste kosten verschillen ze denk ik niet veel?
pi_121116120
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Wat moet ik nou eigenlijk aanhouden bij verbruik,

Kan ik er van uitgaan dat buitenverkeer (snelwegen) ook klopt? 4.1 l per 100km voor buitenwegen maar 5.5 l per 100km voor binnen de stad. Aangezien ik vrijwel alleen op de snelweg rijd, verbruikt die voor mij dus 1 op 24 ?

Bij mijn rij examen altijd schijt gehad aan zuinig rijden.. Tja, was misschien toch handig om er wat op te letten :D

Gemiddelde verbruik van 675 Aygo rijders is 5,40l/100km

http://www.spritmonitor.d(...)eltype=2&powerunit=2
pi_121116176
Waarde zal sowieso zakken door die beste kilometers die je erbij rijdt.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:33:37 #54
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_121116366
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:19 schreef Snoepje5 het volgende:
Verbruik is die aygo voor mij 45 euro per maand goedkoper. Aanschaf veel duurder, maar als ik de aanschafsprijs gewoon goed terug krijg, is daar niks mis mee.

Kwa andere vaste kosten verschillen ze denk ik niet veel?
Uiteraard krijg je niet hetzelfde terug voor die auto, want kilometers. Aan de andere kant rij je er een half jaar in, wat vrij kort is natuurlijk.

Zoals ik in mijn eerder post ook al aangaf, zit er wel een verschil in de maandelijkse lasten, ment name omdat de Aygo vrijgesteld is van wegenbelasting en de Swift niet. Tel daarbij je verbruik en het wordt al snel duidelijk dat een C1, Aygo of 107 gewoon goedkoper is. Punt is wel de aanschaf.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:36:55 #55
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_121116504
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:33 schreef error_404 het volgende:

[..]

Uiteraard krijg je niet hetzelfde terug voor die auto, want kilometers. Aan de andere kant rij je er een half jaar in, wat vrij kort is natuurlijk.

Zoals ik in mijn eerder post ook al aangaf, zit er wel een verschil in de maandelijkse lasten, ment name omdat de Aygo vrijgesteld is van wegenbelasting en de Swift niet. Tel daarbij je verbruik en het wordt al snel duidelijk dat een C1, Aygo of 107 gewoon goedkoper is. Punt is wel de aanschaf.
idd, hetzelfde ervoor terug never nooit niet, jij rijd er dik 24.000 km in, dusja. Misschien dan ook wel deuken en krassen meer....
pi_121116506
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:33 schreef error_404 het volgende:

[..]

Wat zou de wegenbelasting bij de swift dan kosten? Ik wist niet dat de aygo was vrijgesteld :o
  donderdag 3 januari 2013 @ 16:43:35 #57
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_121116754
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:36 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Wat zou de wegenbelasting bij de swift dan kosten? Ik wist niet dat de aygo was vrijgesteld :o
Afhankelijk van de provincie, een euro of 20. En als je tientjesjager bent, zoals jij, scheelt dat een hoop.

Verder vraag ik me af hoe slim het is om met een oud barrel veel kilometers te rijden. Elke auto die op leeftijd is en hard moet werken, slijt een stuk sneller. 200km/dag , 1000km/week minimaal is niet lullig. Hou er rekening mee dat je met een oude auto dan echt wel hogere onderhoudskosten hebt.
Hou ook in je achterhoofd dat je met een half jaar toch meer dan 20K met die auto gaat rijden. Dat houdt dus waarschijnlijk ook een beurt en/of apk in.
Persoonlijk zou ik voor een jongere auto gaan. Dan weet je beter waar je aan toe bent.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_121116919
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:43 schreef error_404 het volgende:

[..]

Afhankelijk van de provincie, een euro of 20. En als je tientjesjager bent, zoals jij, scheelt dat een hoop.

Verder vraag ik me af hoe slim het is om met een oud barrel veel kilometers te rijden. Elke auto die op leeftijd is en hard moet werken, slijt een stuk sneller. 200km/dag , 1000km/week minimaal is niet lullig. Hou er rekening mee dat je met een oude auto dan echt wel hogere onderhoudskosten hebt.
Hou ook in je achterhoofd dat je met een half jaar toch meer dan 20K met die auto gaat rijden. Dat houdt dus waarschijnlijk ook een beurt en/of apk in.
Persoonlijk zou ik voor een jongere auto gaan. Dan weet je beter waar je aan toe bent.
Heb je gelijk in. Ik hoor zojuist wel dat die aygo helemaal niet is vrijgesteld van wegenbelasting, alleen (allernieuwste) modellen. Als ik er een uit 2008 koop is die dus niet vrijgesteld. En ik ga geen 6000 euro uitgeven.. Want dat schrijft ook nog sneller af.
pi_121116967
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:36 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

41 - 47 Euro per kwartaal

http://www.marktplaats.nl(...)3e3a&previousPage=lr
pi_121117243
Peugeot 107 is misschien ook nog wel een ideetje, die is blijkbaar ook vrij zuinig. Volgens autoscout24 nog 0,1l op de 100km zuiniger dan de aygo.

Van welk merk is de C1? Stomme vraag maargoed..
pi_121118382
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:56 schreef Snoepje5 het volgende:
Peugeot 107 is misschien ook nog wel een ideetje, die is blijkbaar ook vrij zuinig. Volgens autoscout24 nog 0,1l op de 100km zuiniger dan de aygo.
Dat lijkt me sterk, het is eigenlijk precies dezelfde auto. Alleen de grill, koplampen en achterlichten verschillen.

quote:
Van welk merk is de C1? Stomme vraag maargoed..
Van Citroën, en is tevens precies dezelfde auto als een Peugeot 107 en een Toyota Aygo (op de grill, koplampen en achterlichten na dus).

Alle drie deze autootjes hebben een Toyotamotor (eigenlijk van Daihatsu), en verder delen ze alle onderdelen, ook zijn ze allen in dezelfde fabriek in Tsjechië geproduceerd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_121119937
Oke vreemd. Toyota is dan wel het best? In onderhoud enzo goedkoopst toch?
pi_121121096
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:48 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Heb je gelijk in. Ik hoor zojuist wel dat die aygo helemaal niet is vrijgesteld van wegenbelasting, alleen (allernieuwste) modellen. Als ik er een uit 2008 koop is die dus niet vrijgesteld. En ik ga geen 6000 euro uitgeven.. Want dat schrijft ook nog sneller af.
En toch lees ik nu op marktplaats o.a. dat een aygo van 2007 bijv. wel is vrijgesteld van belasting.
Toch wel dan? :)

Als het er een wordt, wss dan de aygo. Wil eigenlijk ook wel een airbag hebben, je weet het nooit :')
pi_121121120
Kijk bij de Autoweek verbruiksmonitor, dan kan je wel een goede indicatie krijgen.
pi_121121535
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:37 schreef Tsurany het volgende:
Kijk bij de Autoweek verbruiksmonitor, dan kan je wel een goede indicatie krijgen.
Ja, bevestigd de keuze voor een aygo bovenop de swift.
pi_121122154
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:37 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

En toch lees ik nu op marktplaats o.a. dat een aygo van 2007 bijv. wel is vrijgesteld van belasting.
Toch wel dan? :)

Als het er een wordt, wss dan de aygo. Wil eigenlijk ook wel een airbag hebben, je weet het nooit :')
Iedere Aygo, C1 of 107 is tot 2014 vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Dus alle bouwjaren, 2005 tot en met 2013 zijn vrijgesteld van mrb. Een vriend van mij met een Aygo uit 2006 betaalt ook geen belasting.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_121122254
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 18:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Oke vreemd. Toyota is dan wel het best? In onderhoud enzo goedkoopst toch?
Toyota is het best qua dealerorganisatie wat mij betreft. De prijzen van het onderhoud zou ik niet weten. Peugeot en Citroën zouden best eens goedkoper kunnen zijn wat betreft onderhoud.

Toyota geeft echter weer standaard 3 jaar fabrieksgarantie (nieuw) en de 2 Franse merken standaard 2 jaar. Verder kennen de Toyotadealers een hogere klanttevredenheid (betere service etc).
pi_121122622
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:03 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Iedere Aygo, C1 of 107 is tot 2014 vrijgesteld van motorrijtuigenbelasting. Dus alle bouwjaren, 2005 tot en met 2013 zijn vrijgesteld van mrb. Een vriend van mij met een Aygo uit 2006 betaalt ook geen belasting.
Duidelijk, bedankt. Dat scheelt dan wel weer 100 euro (voor een half jaar). Bovenop de goedkopere benzine vergelijkend met de swift of iets anders, kan er haast geen betere keuze voor mij zijn.
pi_121125325
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 19:13 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Duidelijk, bedankt. Dat scheelt dan wel weer 100 euro (voor een half jaar). Bovenop de goedkopere benzine vergelijkend met de swift of iets anders, kan er haast geen betere keuze voor mij zijn.
Of een Twingo.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=219571732

Ik vind het stukken beter rijden dan de C1/107/Aygo.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_121126088
quote:
14s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:17 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Of een Twingo.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=219571732

Ik vind het stukken beter rijden dan de C1/107/Aygo.
Duurder in benzine en wss ook gewoon wegenbelasting. Ik let graag op mijn centen :P Dan zie ik niets dat mij overhaalt om van aygo naar een renault twingo te gaan.
pi_121126182
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:36 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Duurder in benzine en wss ook gewoon wegenbelasting. Ik let graag op mijn centen :P Dan zie ik niets dat mij overhaalt om van aygo naar een renault twingo te gaan.
Je betaalt geen wegenbelasting en volgens mij valt het met verbruik ook wel mee. Een kleinere motor betekent niet dat het zuiniger is hè. -En die fabrieksopgaven moet je sowieso niet op letten ^O^
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_121126235
Als je echt graag op je centen let moet je met een studentenov geen auto willen aanschaffen. ;)
pi_121131022
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 20:39 schreef Basp1 het volgende:
Als je echt graag op je centen let moet je met een studentenov geen auto willen aanschaffen. ;)
Als de tijd om te reizen nou vergelijkbaar zou zijn en treinen op tijd rijden zoals ze in japan doen op de miliseconde na.

Maar hier gaat men al moeilijk doen als er een herfstblaadje op de rails ligt of is er weer eens een busschaufeur die zijn eigen tijden bepaald.
pi_121131804

[ Bericht 100% gewijzigd door dester_martijn op 03-01-2013 22:38:54 (Laat maar) ]
pi_121131854
quote:
Dank voor je bijdrage :)
pi_121131918
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:38 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Vertel, vertel. Waar heb jij die waarheden vandaan?
Diverse tevredenheidsonderzoeken en mijn eigen ervaringen inclusief die uit de eigen kennissenkring die de resultaten van de diverse tevredenheidsonderzoeken ondersteunen.

Wat betreft de ervaringen met de dealerorganisaties dan hé, wat betreft de onderhoudsprijzen kan ik niks zinnigs zeggen omdat ik niet weet hoe die liggen ten opzichte van elkaar, maar ik weet wel uit ervaring dat de onderhoudstarieven bij Citroën - in mijn beleving - niet zo hoog liggen. Maar dat zegt niets over hoe de onderhoudsprijzen zich tov elkaar verhouden.
pi_121131969
quote:
10s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:39 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Dank voor je bijdrage :)
Een mens mag niet meer editten. Heel slim van je om op je ouders verzekering rond te rijden. Hier heb je mijn bijdrage :)
pi_121132008
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:42 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Een mens mag niet meer editten. Heel slim van je om op je ouders verzekering rond te rijden. Hier heb je mijn bijdrage :)
Rijdt hij rond op de verzekering van zijn ouders?

Dat is dan weer totaal verwerpelijke centenneukerij. :')
pi_121132229
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:42 schreef dester_martijn het volgende:

[..]

Dankjewel voor de bevestiging. Vind ik zelf ook als het me 40 euro per maand scheelt.
pi_121132507
TS kan beter met de OV reizen, een auto kost handen vol met geld.
Nu lijkt het leuk en mee te vallen, totdat je dagelijks bij de pomp staat.
Verzekering en wegen belasting vind ik peanuts bij de brandstofkosten en onderhoudskosten.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_121132706
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:56 schreef Hamerke het volgende:
TS kan beter met de OV reizen, een auto kost handen vol met geld.
Nu lijkt het leuk en mee te vallen, totdat je dagelijks bij de pomp staat.
Verzekering en wegen belasting vind ik peanuts bij de brandstofkosten en onderhoudskosten.
400 pm is geen probleem voor me.
pi_121132776
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:00 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ik ben bang dat de kosten hoger uitvallen, ik hoop het niet voor je.
Ik rijd al 17 jaar auto, en ze kosten altijd meer dan 200 euro per maand excl. brandstof.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hamerke op 03-01-2013 23:03:46 (type-fout) ]
pi_121132867
mijn lease-bus kostte al ¤ 643,00 p.md excl. BTW en het was een (op de achterwielaandrijving, en dubbele cabine na) een standaard Ford Transit.
Onderhoud en verzekering en belasting waren wel inbegrepen.
pi_121133036
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:00 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Waarom dan de verzekering "oplichten"? :')

Daar wordt vaak zo lichtzinnig over gedacht. Maar de besparing staat totaal niet in verhouding met de claim die de verzekering potentieel bij je neerlegt in geval van een (ernstig) ongeval. Bovendien bouw je lekker schadevrije jaren op als je de auto gewoon op je eigen naam verzekert zoals het hoort.
pi_121133283
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:06 schreef Hamerke het volgende:
mijn lease-bus kostte al ¤ 643,00 p.md excl. BTW en het was een (op de achterwielaandrijving, en dubbele cabine na) een standaard Ford Transit.
Onderhoud en verzekering en belasting waren wel inbegrepen.
Als ik op marktplaats kijk, wordt er bij maandelijkse kosten niet meer dan oa 40¤ onderhoud neergelegd en wat voor de banden. Paar tientjes voor de verzekering en ik ben toch klaar ??
pi_121133341
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Waarom dan de verzekering "oplichten"? :')

Daar wordt vaak zo lichtzinnig over gedacht. Maar de besparing staat totaal niet in verhouding met de claim die de verzekering potentieel bij je neerlegt in geval van een (ernstig) ongeval. Bovendien bouw je lekker schadevrije jaren op als je de auto gewoon op je eigen naam verzekert zoals het hoort.
Nu moet ik wel zeggen dat ik de eerste jaren de auto ook op mijn moeders naan had gezet, en die vervolgens ook zo verzekerde.
Bij de maatschappij was dat ook bekend, en stond ik als regelmatige bestuurder geregistreerd, later kon ik de no-claim ook mee overnemen.
Maar dit is wel tussen de 17 en 14 jaar geleden, of dit nu nog zo werkt (kan en mag) weet ik niet.
pi_121133484
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:16 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Als ik op marktplaats kijk, wordt er bij maandelijkse kosten niet meer dan oa 40¤ onderhoud neergelegd en wat voor de banden. Paar tientjes voor de verzekering en ik ben toch klaar ??
Ik denk van niet, ik leg je net het bedrag voor wat ik moest betalen.
En aangezien ik die bus al bedrijfsbus leasde betaalde ik ook geen BTW en BPM over de nieuwwaarde.
Zonder BPM en BTW kostte die auto ¤ 25.000 en daar was het leasebedrag op gebaseerd.
Inmiddels heb ik die bus overgenomen en heb die kosten niet meer, maar ik heb het wel 5 jaar betaalt.
pi_121133488
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:17 schreef Hamerke het volgende:

[..]

Nu moet ik wel zeggen dat ik de eerste jaren de auto ook op mijn moeders naan had gezet, en die vervolgens ook zo verzekerde.
Bij de maatschappij was dat ook bekend, en stond ik als regelmatige bestuurder geregistreerd, later kon ik de no-claim ook mee overnemen.
Maar dit is wel tussen de 17 en 14 jaar geleden, of dit nu nog zo werkt (kan en mag) weet ik niet.
Kan nog steeds, maar volgens mij komt het aan op het begrip "regelmatige bestuurder", en volgens mij bedoelen ze daar niet mee "vaste bestuurder" en is het dus alsnog een vorm van oplichting.
Ik heb het in ieder geval nooit gedaan, ik vind het een verkeerde vorm van bezuiniging, zeker voor die paar tientjes.
pi_121133545
neem een oudere diesel met wat meer km's erop.. zeg een golf 3 bijv.
pi_121133774
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:22 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Kan nog steeds, maar volgens mij komt het aan op het begrip "regelmatige bestuurder", en volgens mij bedoelen ze daar niet mee "vaste bestuurder" en is het dus alsnog een vorm van oplichting.
Ik heb het in ieder geval nooit gedaan, ik vind het een verkeerde vorm van bezuiniging, zeker voor die paar tientjes.
Misschien heb ik geluk gehad, kan zijn na zo'n lange tijd maar ik reed toen een Opel Ascona op LPG die me 448 gulden per 3 maanden kostte en de verzekering op mijn naam was volgens mij ruim 1200 gulden per jaar.
Nog maar net te betalen en dan de brandstof en het onderhoud nog.....
Toen ik later voor mezelf begon kreeg ik van mijn oude werkgever een verklaring dat ik al die tijd dat ik in loondienst was schadevrij met hun bus gereden had, daardoor kreeg ik toch korting op mijn verzekering omdat ik veel schadevrije jaren had gereden.

Maar om niet off-topic te raken, ik denk dat het vor TS een (te) dure grap gaat worden.
pi_121133857
Overigens lijkt mij particulier leasen voor 6 maanden uiterst onvoordelig. Sowieso is particulier leasen onvoordelig. Je betaalt iedere maand aan de leasemaatschappij hetzelfde bedrag wat je zelf ook kwijt zou zijn geweest met dat aantal kilometers, behalve dat je nu ook nog de tussenkomst van de leasemaatschappij betaalt en de auto nooit je eigendom wordt.

Gewoon een auto van ¤ 3000 kopen dus, of een tweedehands Aygo, en de auto houden zodra je stage is afgelopen of weer verkopen. Je zult dan misschien zo'n ¤ 600,- hebben afgeschreven en wellicht hetzelfde bedrag aan onderhoud erin gestoken hebben, voor dat bedrag kun je niet leasen exclusief brandstof.

Overigens kun je voor ¤ 3.000,- ook prima auto's vinden. Voor minder ook trouwens (met prima auto's bedoel ik auto's waarmee je nog jaren vooruit kunt zonder kosten te hoeven maken die boven de dagwaarde van de auto uitkomen).
pi_121133923
Want wat gaat er dan bij komen?

30¤ verzekering per maand.
50¤ onderhoud per maand (te veel eigenlijk).
0¤ belasting.
En wat hebben we nog meer?

Marktplaats geeft overal aan dat het helemaal niet veel per maand kost. Wat kost het als de auto een maand stil voor het huis staat? Toch niet meer dan ik hier boven opsom.
pi_121133978
Goh, blijkt opeens dat autorijden duur is.
Als je weinig km's maakt kun je nog lekker benzine rijden. Weinig in wegenbelasting en verzekering is ook goed te doen met een oudere auto.
Ik betaal op het moment voor mijn diesel zo'n 200 euro per maand aan wegenbelasting en verzekering en 100 euro per week aan brandstof. Daar komt nog het onderhoud van de auto bij, daar moet je absoluut niet in vergissen, banden zijn duur en moeten nogal eens vervangen worden. Remmen word je ook niet vrolijk van.

Dus duur is het zeker, als je het er niet voor over hebt, of niet kunt betalen kun je beter met het OV gaan.
400 euro incl. brandstof gaan de meeste iig niet halen.

EDIT: Wat marktplaats zegt zou ik me niet aan houden. Het valt meestal wel wat duurder uit.
pi_121134107
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef dylanrr het volgende:
Als je weinig km's maakt kun je nog lekker benzine rijden. Weinig in wegenbelasting en verzekering is ook goed te doen met een oudere auto.
Ik betaal op het moment voor mijn diesel zo'n 200 euro per maand aan wegenbelasting en verzekering en 100 euro per week aan brandstof. Daar komt nog het onderhoud van de auto bij, daar moet je absoluut niet in vergissen, banden zijn duur en moeten nogal eens vervangen worden. Remmen word je ook niet vrolijk van.

Dus duur is het zeker, als je het er niet voor over hebt, of niet kunt betalen kun je beter met het OV gaan.

EDIT: Wat marktplaats zegt zou ik me niet aan houden. Het valt meestal wel wat duurder uit.
Nou ik weet dat mijn verzekering niet meer dan 30¤ pm kost. De wegenbelasting weet ik ook, die is er niet. Daar bespaar ik dan toch al 180¤ pm op tov jou?

Ik vind het helemaal niet duur, en volgens mij heb ik alles.. Misschien onderhoud dan wat meer, maar voor 6 maanden is een volledige renovatie niet nodig. En zijn toyotas relatief goedkoop in onderhoud.
pi_121134294
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:37 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Nou ik weet dat mijn verzekering niet meer dan 30¤ pm kost. De wegenbelasting weet ik ook, die is er niet. Daar bespaar ik dan toch al 180¤ pm op tov jou?

Ik vind het helemaal niet duur, en volgens mij heb ik alles.. Misschien onderhoud dan wat meer, maar voor 6 maanden is een volledige renovatie niet nodig. En zijn toyotas relatief goedkoop in onderhoud.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:37 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Klopt, maar je gaf eerder in het topic al aan dat je ook de waardedaling van de auto moet betalen. Dit is in de eerste periode aardig wat. Dat moet je dan ook over die 6 maanden spreiden.
Verder moet je je absoluut niet vergissen in de brandstof, dat spul is gewoon achterlijk duur en gaat eerder weg dan je wilt. Je geeft aan 180 euro te besparen tov mij. Dat klopt, maar ik ga het 580 euro ook niet goedmaken om auto te rijden. Maar het blijft natuurlijk je eigen keuze en ik snap je overweging zeker wel.
pi_121134392
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:34 schreef dylanrr het volgende:

vrijdag 4 januari 2013 @ 10:07:28 #97
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_121142234
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 23:16 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

:')

Onderhoud: Reserveer 50 euro p/mnd
Afschrijving: Reserveer 75 euro p/mnd bij een Aygo bij 40.000km per jaar
Brandstof: 300 euro per maand bij 40.000km
Verzekering: Reserveer 20 - 50 euro p/mnd
Wegenbelasting: 0 euro tot 2014 daarna 19 euro p/mnd
pi_121142495
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

:')

Onderhoud: Reserveer 50 euro p/mnd
Afschrijving: Reserveer 75 euro p/mnd bij een Aygo bij 40.000km per jaar
Brandstof: 300 euro per maand bij 40.000km
Verzekering: Reserveer 20 - 50 euro p/mnd
Wegenbelasting: 0 euro tot 2014 daarna 19 euro p/mnd
145 euro per maand dan aan vaste kosten inclusief afschrijving.

Wat betreft het onderhoud, is 50 euro overigens vrij veel denk ik. Ligt er misschien ook maar net aan in welke staat je de auto koopt. Als er direct al een hoop aan mankeert..
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:19:14 #99
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_121142540
Er mankeert altijd wel wat aan. Geloof me maar. Als er op dat moment niets syuk is, dan zit dat er wel aan te komen. Denk maar aan slijtage onderhevige onderdelen zoals remmen ed.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:19:33 #100
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_121142550
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 10:17 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

145 euro per maand dan aan vaste kosten inclusief afschrijving.

Wat betreft het onderhoud, is 50 euro overigens vrij veel denk ik. Ligt er misschien ook maar net aan in welke staat je de auto koopt. Als er direct al een hoop aan mankeert..
Bij 40.000km per jaar is 600 euro onderhoud nog voorzichtig geschat ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')