abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121479775
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:57 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ja rijden zeker goed. Enige minpuntje dat het schakelen ff goed door moet drukken bij die pook. Maar dat hadden ze allemaal.
Was een korte proefrit dan, want er zijn nog wel wat meer minpunten.
Luidruchtig, zijwindgevoelig, weinig koppel, bouwkwaliteit is niet geweldig.
pi_121493364
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 19:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb nu even in een excel de swift en de aygo vergeleken. Zal ik nog wel meer auto's neerzetten.

Natuurlijk blijven sommige gegevens een beetje natte vinger werk. Kwa verzekering maken beiden niet zo heel veel uit, tenzij ik voor de aygo een betere verzekering neem dan voor een oude swift. Waar ik op uit kom, is een besparing van ongeveer 50 euro per maand met de swift tov de aygo. Voornamelijk doordat de aygo een hoge afschrijving heeft.

Realistisch?>

[ afbeelding ]
De meest gevoelige variabelen in jouw sheet zijn dus wel J4 en J5, K4 en K5 en die hebben ook meteen de grootste impact op het eind cijfer. Betwijfel daarom hoeveel deze nou echt zegt.

Niks mis met een Aygo trouwens: mooi, zuinig, ook voor lange mensen prima te doen, rijdt fijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlueRoom op 13-01-2013 02:45:07 ]
pi_121493544
quote:
3s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:48 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Was een korte proefrit dan, want er zijn nog wel wat meer minpunten.
Luidruchtig, zijwindgevoelig, weinig koppel, bouwkwaliteit is niet geweldig.
heeft elke 3-cilinder last van
  zondag 13 januari 2013 @ 08:40:05 #230
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_121495014
TS, 2 gratis tips. Staar je niet blind op cijfertjes qua afschrijving, verbruik, onderhoud, wegenbelasting. Het kost altijd meer dan je op basis van die cijfers mag verwachten. Ik heb kleine auto's en grote auto's gehad waar ik zo'n 20/30 dkm per jaar mee heb gereden. Ene jaar 200 euro onderhoud andere jaar 2300 euro onderhoud. Geen touw aan vast te knopen. Dus die 30 euro per maand die jij er voor wilt reserveren is (in veel gevallen) niet realistisch.

Tip 2. Zet de verzekering op je eigen naam. Als jij dat koekblik van je in de puinpoeier rijdt en er komen kosten bij die de verzekering moet gaan betalen en jij zat achter het stuur terwijl de verzekering op je ouders naam staat? Verzekering doet kort onderzoekje bij je stagebedrijf, "oh, hij komt hier elke dag in deze auto? mooi, bedankt". En dat betekent dus fraude, dus geen uitkering, dus de lul. Succes ermee :)
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_121497319
Ja die verzekeringen zijn echt belachelijk.

De goedkoopste die ik heb kunnen vinden zijn 50 euro per maand. Ga ik naar een 'studentenverzekering' kijken, 100 euro per maand. Wat denken die lui, dat studenten geldboompjes in de tuin hebben ofzo.

Als je net je rijbewijs hebt gehaald op je 40e en verzekerd een auto hoef je niet zo veel te betalen. Belachelijk, want beide zijn beginnende rijders.
  zondag 13 januari 2013 @ 11:47:17 #232
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_121497702
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:44 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

heeft elke 3-cilinder last van
Juist niet! Hoe minder cilinders bij hoe groter de hoeveelheid koppel bij lage toeren.
Het middengebied en het bovengebied wordt wel minder krachtig.

Dan heb ik het even niet over een V blok.
pi_121497845
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:35 schreef Snoepje5 het volgende:

De goedkoopste die ik heb kunnen vinden zijn 50 euro per maand. Ga ik naar een 'studentenverzekering' kijken, 100 euro per maand. Wat denken die lui, dat studenten geldboompjes in de tuin hebben ofzo.

Als je net je rijbewijs hebt gehaald op je 40e en verzekerd een auto hoef je niet zo veel te betalen. Belachelijk, want beide zijn beginnende rijders.
En daarom een goedkopere oudere auto die je af kan met wa.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 13 januari 2013 @ 11:54:05 #234
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_121497930
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:35 schreef Snoepje5 het volgende:

Heb je al gekeken bij pma of netpolis? Komen bij mij altijd goedkoper uit dan independer etc.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_121498424
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:54 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Heb je al gekeken bij pma of netpolis? Komen bij mij altijd goedkoper uit dan independer etc.
Hmm

Bij pma is het een vrij onduidelijk overzicht, maar kan ik het volgende er uit halen:

WA + Beperkt casco per maand 32,61
Het eigen risico beperkt casco bedraagt 135,00 (standaard).

Dit is wel erg goedkoop. Ik heb namelijk nergens iets kunnen vinden voor minder dan 55 euro. Let wel, dat ik hier een eigen risico heb van 135 euro. Bij die andere was dat vaak 0 euro.
Oh :') : De premies zijn exclusief assurantiebelasting, eventuele poliskosten en onder voorbehoud van acceptatie. Dus nog +21%.

Bij netpolis kom ik bij nationale nederlanden het goedkoopst uit voor 48 euro pmaand. Toch weer 15 duurder dan de vorige. Wel heeft NN weer de vreemde volgende regel: Extra eigen risico WA-schaden voor jongeren ¤ 400,-

Volgens mij zou ik bij NN nog korting kunnen krijgen omdat mijn moeder daar werkt (ING).
pi_121498793
Heb overigens een kaartje van de verkoper gekregen (oh ja: ik heb een auto gekocht) waarmee ik korting kan krijgen op de verzekering bij pma assurantien. Dus daar maandag ook nog even naar bellen. Zou ook wel scherp geprijsd zijn.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:31:24 #237
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_121503205
Pma lijkt wat vaag met die tabellen maar komt echt goedkoop uit.

Wat heb je uiteindelijk gekocht? :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_121503377
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Heb overigens een kaartje van de verkoper gekregen (oh ja: ik heb een auto gekocht) waarmee ik korting kan krijgen op de verzekering bij pma assurantien. Dus daar maandag ook nog even naar bellen. Zou ook wel scherp geprijsd zijn.
kijk ook even op independer.nl. dat soort kortingskaartjes zijn nml grote onzin.
pi_121503768
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:31 schreef monsterd. het volgende:

Ja inderdaad. Ook met die 21% erbij, blijven ze onder de 40 euro voor WA+ beperkt casco.

Ik heb de Aygo gekocht. 43000km gereden, metallic grijs/zwart, midden 2006, comfort uitvoering met elektrische ramen en centr. deurvergrendeling en nog wat andere meer algemenere opties.
Helemaal niks mis mee. Zag er uitstekend uit van zowel binnen als buiten. Reed ook uitstekend in tegenstelling tot een paar andere die nogal haperde bij het terugschakelen.

Heb hier vooral voor gekozen omdat ik er toch wat mee ga rijden. Dankzij de lage km stand blijft die ook hierna niet absurd hoog. En het was gewoon in uitstekende staat. Enige minpuntje dat ik ervaarde is dat je bij het schakelen van de vrij naar de 1 wel wat kracht moet zetten. Maar dat had de vorige ook wel, is natuurlijk ook geen auto van 30000euro. Dus ik ga er van uit dat dat eigenlijk gewoon een eigenschap van een aygo is.

Verkoper overigens ook uitermate betrouwbaar. Verkocht een stuk of 15 per week, had kennis van aygo's en liet mij zelfs zijn inkoopprijzen zien :)

@FkT: Independer heb ik uiteraard gecheckt. Daar kom ik niet onder de 55 euro uit. Die zijn volgens mij ook niet 100% onafhankelijk..
  zondag 13 januari 2013 @ 19:20:31 #240
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_121515501
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:49 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Ook met die 21% erbij, blijven ze onder de 40 euro voor WA+ beperkt casco.

Ik heb de Aygo gekocht. 43000km gereden, metallic grijs/zwart, midden 2006, comfort uitvoering met elektrische ramen en centr. deurvergrendeling en nog wat andere meer algemenere opties.
Helemaal niks mis mee. Zag er uitstekend uit van zowel binnen als buiten. Reed ook uitstekend in tegenstelling tot een paar andere die nogal haperde bij het terugschakelen.

Heb hier vooral voor gekozen omdat ik er toch wat mee ga rijden. Dankzij de lage km stand blijft die ook hierna niet absurd hoog. En het was gewoon in uitstekende staat. Enige minpuntje dat ik ervaarde is dat je bij het schakelen van de vrij naar de 1 wel wat kracht moet zetten. Maar dat had de vorige ook wel, is natuurlijk ook geen auto van 30000euro. Dus ik ga er van uit dat dat eigenlijk gewoon een eigenschap van een aygo is.

Verkoper overigens ook uitermate betrouwbaar. Verkocht een stuk of 15 per week, had kennis van aygo's en liet mij zelfs zijn inkoopprijzen zien :)
[ afbeelding ]

@FkT: Independer heb ik uiteraard gecheckt. Daar kom ik niet onder de 55 euro uit. Die zijn volgens mij ook niet 100% onafhankelijk..
Dus je gaat hem toch op je eigen naam verzekeren? Mooi! :)

Ziet er netjes uit met een nette stand. Ook fijn dat het een 5-deurs is. Nou maar hopen dat je na die 200 km per dag geen gebroken rug hebt. Iig veel succes en plezier ermee :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_121516717
De auto gaat inderdaad gewoon op mijn naam gezet worden (toch wel handig die schadevrije jaren).. En dan kun je 'm volgens mij ook niet op een anders zijn naam verzekeren. Maandag even wat belletjes plegen en dan ook direct verzekeren, want moet er maandag avond half Nederland doorheen rijden :)

KM Stand is indd fijn. Heeft ook Nationale Autopas dus kan ook niet mee geknoeid zijn. In Apeldoorn kwamen we er ook een aantal tegen met mooie standen. Zonder hier over te beginnen, zei deze dealer al 'die kwamen zeker uit apeldoorn?'
Waarop hij aangaf dat ze daar wel bekend zijn met het KM terugdraaien. Dus ook blij dat dit gewoon een betrouwbare verkoper is geweest voor mijn eerste auto. (alhoewel er natuurlijk altijd nog wat mis kan gaan/zijn met de auto..)

Zal van de week nog wel eens mooie foto's plaatsen
  zondag 13 januari 2013 @ 20:25:40 #242
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_121518969
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Een net overwogen keuze!
Gefeliciteerd! Ga je veel plezier van hebben :)
pi_121527250
Dankje!
pi_121539513
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:31 schreef monsterd. het volgende:

Pma kun je niet eens verzekeren. Alleen als je bij een van de aangesloten bedrijven werkzaam bent..
pi_121542429
Goedkoper dan 53¤ per maand heb ik tot nu toe niet kunnen vinden :')
  maandag 14 januari 2013 @ 13:54:11 #246
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_121544879
quote:

Gefeliciteerd!

Zou je een update kunnen geven over weggedrag en zulks? Ik ben inmiddels ook met een schuin oog aan het kijken naar een Aygo (of C1/107). Ik rij nu ook een kilometer of 30K per jaar en regelmatig lange afstanden. Ben wel benieuwd hoe jij dat vindt rijden en wat jouw ervaringen zijn.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_121545091
Tuurlijk :)
Zal binnenkort wat laten weten.
pi_121568599
Wat een autobedrijf. Echt een eerlijke man.

Desondanks de 45000km's was de hele koppeling verkloot. Wss oud stel in gereden ofzo die niet konden auto rijden.

Omdat de beste man alle auto's nog eens laat nagaan bij een reparatiebedrijf voordat ze meegaan met de koper, kwamen ze er achter dat die dus kapot was. Vandaar ook mijn eerdere opmerking van lastig naar de 1 schakelen.

Man heeft binnen 1 dag de hele koppeling snel en professioneel laten repareren en alle kosten op zich genomen.

Als je op zoek bent naar een aygo/c1/107 kan ik dit bedrijf dus echt aanraden. Zulke eerlijke mensen zie je niet altijd meer.

Net dus 100km ongeveer naar huis gereden. Aygo maakt dus werkelijk nauwelijks herrie. Radio uitgezet met 120 op de snelweg. Helemaal geen herrie, rijdt super stil en goed.

Ruimte is er volop.. Mijn moeder zit achterin beter dan in haar audi achteren.

Enige nadeel: rijd je een vrachtwagen voorbij dan voel je dat wel even op de snelweg.
  maandag 14 januari 2013 @ 22:16:06 #249
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_121569468
quote:
10s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:20 schreef Snoepje5 het volgende:

[..]

Pma kun je niet eens verzekeren. Alleen als je bij een van de aangesloten bedrijven werkzaam bent..
Huh raar, is dat recentelijk veranderd dan? Heb je wel gebeld?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_121569555
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 22:16 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Huh raar, is dat recentelijk veranderd dan? Heb je wel gebeld?
Ja. Ik belde en toen kreeg ik te horen dat mijn werkgever niet onder hun collectiviteitsplan oid valt en ik me er dus niet kan verzekeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')