Was een korte proefrit dan, want er zijn nog wel wat meer minpunten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 15:57 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja rijden zeker goed. Enige minpuntje dat het schakelen ff goed door moet drukken bij die pook. Maar dat hadden ze allemaal.
De meest gevoelige variabelen in jouw sheet zijn dus wel J4 en J5, K4 en K5 en die hebben ook meteen de grootste impact op het eind cijfer. Betwijfel daarom hoeveel deze nou echt zegt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:05 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb nu even in een excel de swift en de aygo vergeleken. Zal ik nog wel meer auto's neerzetten.
Natuurlijk blijven sommige gegevens een beetje natte vinger werk. Kwa verzekering maken beiden niet zo heel veel uit, tenzij ik voor de aygo een betere verzekering neem dan voor een oude swift. Waar ik op uit kom, is een besparing van ongeveer 50 euro per maand met de swift tov de aygo. Voornamelijk doordat de aygo een hoge afschrijving heeft.
Realistisch?>
[ afbeelding ]
heeft elke 3-cilinder last vanquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Was een korte proefrit dan, want er zijn nog wel wat meer minpunten.
Luidruchtig, zijwindgevoelig, weinig koppel, bouwkwaliteit is niet geweldig.
Juist niet! Hoe minder cilinders bij hoe groter de hoeveelheid koppel bij lage toeren.quote:
En daarom een goedkopere oudere auto die je af kan met wa.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:35 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja die verzekeringen zijn echt belachelijk.
De goedkoopste die ik heb kunnen vinden zijn 50 euro per maand. Ga ik naar een 'studentenverzekering' kijken, 100 euro per maand. Wat denken die lui, dat studenten geldboompjes in de tuin hebben ofzo.
Als je net je rijbewijs hebt gehaald op je 40e en verzekerd een auto hoef je niet zo veel te betalen. Belachelijk, want beide zijn beginnende rijders.
Heb je al gekeken bij pma of netpolis? Komen bij mij altijd goedkoper uit dan independer etc.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:35 schreef Snoepje5 het volgende:
Ja die verzekeringen zijn echt belachelijk.
De goedkoopste die ik heb kunnen vinden zijn 50 euro per maand. Ga ik naar een 'studentenverzekering' kijken, 100 euro per maand. Wat denken die lui, dat studenten geldboompjes in de tuin hebben ofzo.
Als je net je rijbewijs hebt gehaald op je 40e en verzekerd een auto hoef je niet zo veel te betalen. Belachelijk, want beide zijn beginnende rijders.
Hmmquote:Op zondag 13 januari 2013 11:54 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heb je al gekeken bij pma of netpolis? Komen bij mij altijd goedkoper uit dan independer etc.
kijk ook even op independer.nl. dat soort kortingskaartjes zijn nml grote onzin.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:23 schreef Snoepje5 het volgende:
Heb overigens een kaartje van de verkoper gekregen (oh ja: ik heb een auto gekocht) waarmee ik korting kan krijgen op de verzekering bij pma assurantien. Dus daar maandag ook nog even naar bellen. Zou ook wel scherp geprijsd zijn.
Ja inderdaad. Ook met die 21% erbij, blijven ze onder de 40 euro voor WA+ beperkt casco.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:31 schreef monsterd. het volgende:
Pma lijkt wat vaag met die tabellen maar komt echt goedkoop uit.
Wat heb je uiteindelijk gekocht?
Dus je gaat hem toch op je eigen naam verzekeren? Mooi!quote:Op zondag 13 januari 2013 14:49 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ook met die 21% erbij, blijven ze onder de 40 euro voor WA+ beperkt casco.
Ik heb de Aygo gekocht. 43000km gereden, metallic grijs/zwart, midden 2006, comfort uitvoering met elektrische ramen en centr. deurvergrendeling en nog wat andere meer algemenere opties.
Helemaal niks mis mee. Zag er uitstekend uit van zowel binnen als buiten. Reed ook uitstekend in tegenstelling tot een paar andere die nogal haperde bij het terugschakelen.
Heb hier vooral voor gekozen omdat ik er toch wat mee ga rijden. Dankzij de lage km stand blijft die ook hierna niet absurd hoog. En het was gewoon in uitstekende staat. Enige minpuntje dat ik ervaarde is dat je bij het schakelen van de vrij naar de 1 wel wat kracht moet zetten. Maar dat had de vorige ook wel, is natuurlijk ook geen auto van 30000euro. Dus ik ga er van uit dat dat eigenlijk gewoon een eigenschap van een aygo is.
Verkoper overigens ook uitermate betrouwbaar. Verkocht een stuk of 15 per week, had kennis van aygo's en liet mij zelfs zijn inkoopprijzen zien
[ afbeelding ]
@FkT: Independer heb ik uiteraard gecheckt. Daar kom ik niet onder de 55 euro uit. Die zijn volgens mij ook niet 100% onafhankelijk..
Een net overwogen keuze!quote:Op zondag 13 januari 2013 14:49 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ook met die 21% erbij, blijven ze onder de 40 euro voor WA+ beperkt casco.
Ik heb de Aygo gekocht. 43000km gereden, metallic grijs/zwart, midden 2006, comfort uitvoering met elektrische ramen en centr. deurvergrendeling en nog wat andere meer algemenere opties.
Helemaal niks mis mee. Zag er uitstekend uit van zowel binnen als buiten. Reed ook uitstekend in tegenstelling tot een paar andere die nogal haperde bij het terugschakelen.
Heb hier vooral voor gekozen omdat ik er toch wat mee ga rijden. Dankzij de lage km stand blijft die ook hierna niet absurd hoog. En het was gewoon in uitstekende staat. Enige minpuntje dat ik ervaarde is dat je bij het schakelen van de vrij naar de 1 wel wat kracht moet zetten. Maar dat had de vorige ook wel, is natuurlijk ook geen auto van 30000euro. Dus ik ga er van uit dat dat eigenlijk gewoon een eigenschap van een aygo is.
Verkoper overigens ook uitermate betrouwbaar. Verkocht een stuk of 15 per week, had kennis van aygo's en liet mij zelfs zijn inkoopprijzen zien
[ afbeelding ]
@FkT: Independer heb ik uiteraard gecheckt. Daar kom ik niet onder de 55 euro uit. Die zijn volgens mij ook niet 100% onafhankelijk..
Pma kun je niet eens verzekeren. Alleen als je bij een van de aangesloten bedrijven werkzaam bent..quote:Op zondag 13 januari 2013 14:31 schreef monsterd. het volgende:
Pma lijkt wat vaag met die tabellen maar komt echt goedkoop uit.
Wat heb je uiteindelijk gekocht?
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 13 januari 2013 14:49 schreef Snoepje5 het volgende:
Huh raar, is dat recentelijk veranderd dan? Heb je wel gebeld?quote:Op maandag 14 januari 2013 11:20 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Pma kun je niet eens verzekeren. Alleen als je bij een van de aangesloten bedrijven werkzaam bent..
Ja. Ik belde en toen kreeg ik te horen dat mijn werkgever niet onder hun collectiviteitsplan oid valt en ik me er dus niet kan verzekeren.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:16 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Huh raar, is dat recentelijk veranderd dan? Heb je wel gebeld?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |