Zit ik alquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:06 schreef -Strawberry- het volgende:
Waarom ga je naar school als je die druk duidelijk (op dit moment) niet aankunt?
Misschien is het niveau gewoon te hoog? Krijg je extra begeleiding? Anders zou je misschien speciaal onderwijs kunnen volgen om op een andere manier je havo af te ronden.
Ik krijg al oxazepam, dipiperon, cymbalta en temazepam.quote:
Weet ik, maar het is zo frustrerend, het voelt als een schandequote:Op woensdag 2 januari 2013 19:08 schreef -Strawberry- het volgende:
En besef je dat het geen schande is als je je havo niet afmaakt. Dat haalt de druk er wat af.
leren accepteren dat je (op dit moment) niet kan voldoen aan een maatschappelijk geaccepteerd plaatje, zorgt al voor een hoop rust.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is zo frustrerend, het voelt als een schande
Weet ik, ik vind het alleen moeilijk los te laten, het beeld wat mij vroeger werd opgedwongen. En nu begin ik helemaal opnieuw, maar daar moet ik nog mijn draai aan vinden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:45 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Is er in je verleden ook iets gebeurd waardoor je nu zulke depressies hebt? Uit je OP haal ik vooral de druk op met betrekking tot school maar kan de redenen voor de depressie verder er niet uithalen.
Maar ja lijkt me duidelijk dat je tijdelijk school niet proberen moet verder. Althans in mijn beleving is dat vrij duidelijk. Als het je zoveel stress geeft en het toch niet goed lukt...
Wat doe je verder in het dagelijks leven? Heb je vrienden? Kan je tegen mensen praten over deze [quote]Op donderdag 3 januari 2013 10:33 schreef seasushi het volgende:
[..]
leren accepteren dat je (op dit moment) niet kan voldoen aan een maatschappelijk geaccepteerd plaatje, zorgt al voor een hoop rust.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:56 schreef Mucha-Girl het volgende:
Hier een serieus advies van iemand die zelf ook opgenomen is geweest.
Eerst jezelf maar eens op een rijtje krijgen voor je je gaat conformeren aan allerlei maatschappelijke normen!
Je zult nog langer door moeten met jezelf, je psychische gesteldheid is 300x belangrijker dan zo'n kutpapiertje, en je diploma's komen wel, dat kan op je tachtigste ook nog. Helemaal niemand heeft er iets aan als jij je zwaar over de rooie werkt, je diploma haalt en vervolgens zelfmoord pleegt, omdat er niemand aan je vraagt hoe het nou met jou is.
Ga samen met de psychiater eerst eens op zoek naar een medicijncombo die werkt, want als ik lees wat jij allemaal krijgt....mennnn...
De ene downer bovenop de andere, pam dit en pam dat, ik word al depressief als ik het lees! Gek he, dat je nauwelijks meer iets voelt, alles wordt compleet verdoofd.
Ik ben zelf 3 jaar geleden opgenomen geweest en heb de afgelopen drie jaar 'pauze' genomen van het leven. Ik heb maar 1 diploma, mijn HAVO, en inmiddels ben ik zover dat ik hopelijk nog dit jaar ga deelnemen aan een opleiding, met daarop volgend een kopstudie (als het meezit en financieel kan) bij de universiteit van Nyenrode. Maar dat heeft me dus wel drie jaar gekost, en dat is helemaal geen schande!
Ik ben ook niet zo tevreden over mijn medicatie, en het is heel erg zoeken naar wat wel en niet werkt.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:41 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zou overstappen op andere medicatie, deze werken blijkbaar niet zo?
Ik ben van plan om na de 2e toetsweek (met 3 weken) mijn havo te stoppen.quote:Op donderdag 3 januari 2013 10:57 schreef StormInATeacup het volgende:
Zoek afleiding!
Je houd je ws heel erg bezig met je problemen.
Ga sporten, iets creatiefs doen, een leuke game spelen, hardlopen, slootspringen, doe iets anders! Dat is moeilijk met een depressie, maar in je eigen depressieve cocon zitten gaat niets beter maken. Op den duur word jezelf kut voelen normaal, en weet je niet meer hoe het is om je fijn te voelen waardoor het alleen maar moeilijker word.
Groepstherapie kan ook helpen, daar zitten mensen van je leeftijd die nog in de depressie zitten, maar ook mensen die er al uit zijn. Samen help je elkaar met tips en erover praten met mensen die je wél begrijpen kan enorm opluchten. Geen artsen of hulpverleners, maar normale mensen.
MBO is ook een optie. Zoek een luchtige opleiding waar je je ei in kwijt kan. Je kan BBL doen (werken en leren) of BOL (naar school met stage). Tegenwoordig vinden mensen dat je persée hoog opgeleid moet zijn, maar ik vind dat belachelijk.
Ik ben behoorlijk streng voor mijzelf. Vroeger was men altijd erg streng voor mij, ik moest werken, ik moest naar school, en ik moest mijzelf thuis ook nog goed houden.quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:38 schreef Woutjeh het volgende:
Hoe streng ben jij tegen jezelf?
Stel dat je ergens voor "faalt", hoe reageer jij daar dan op (richting jezelf)?
Wat mij erg opvalt uit je bericht is dat je jezelf erg veel beperkingen oplicht.
"Ik kan het niet", "het lukt niet", etc.
Ik ben zelf erg depressief geweest, van mijn 13e tot mijn 16e dus ik spreek uit ervaring als ik zeg dat er echt zoiets bestaat als jezelf de grond in praten.
Probeer het jezelf te vergeven als iets niet lukt, je zit immers in een erg lastige situatie.
Het halen van je diploma komt in mijn ogen op de 2e plaats, jou gezondheid, dat is het enige wat hier echt belangrijk is.
hoezo? 60% van nederland heeft vmbo gedaan, en meer niet. havo is overrated.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is zo frustrerend, het voelt als een schande
Ik heb sowiezo plannen om dan vrijwilligerswerk te doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 01:14 schreef Life2.0 het volgende:
nu volg je een thuisstudie havo toch? waar je mee wilt stoppen, is dat wel slim (ook al is het zwaar, wel iets om je voor in te zetten) minder structuur enzulks
Mijn hemel,quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:32 schreef shifto het volgende:
Wat dacht je van niet zo janken? In mijn ervaring is elke tiener suïcidaal, alleen de zwakke gaan er helemaal emo mee in enzo
Als ik te veel onduidelijkheden, prikkels of angsten heb dan word ik suicidaal.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:58 schreef Faeroer het volgende:
Waarom ben je suïcidaal? Wat kan er zo erg in het leven zijn dat je het wil eindigen? Als je écht dood wilde, was je al dood zou ik denken?
Probeer structuur te vinden en dingen één voor één aan te pakken. Is er iemand die je kan helpen om dingen wat duidelijker te maken?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:04 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Als ik te veel onduidelijkheden, prikkels of angsten heb dan word ik suicidaal.
Bijvoorbeeld als ik te veel bezig ben met mijn toekomst, als ik ruzie heb (echte ruzie), als de druk van bijvoorbeeld school te groot wordt.
Het zijn echt momenten, gelukkig denk ik niet meer 24/7 zo.
Vaak tijdens die momenten heb ik de middelen niet, en omdat ik in een psych.ziekenhuis woon laten ze mij ook niet gaan tijdens die momenten.
Ik ben al zo sinds mijn 14e, en nu ben ik het spuugzat.
Ik wil nu ook eens normaal zonder gezeik een opleiding afmaken, mijn rijbewijs halen, een vriendje houden.
Ja, mijn moeder, mijn 1e en 2e EVV'er en ik heb vanmiddag een afspraak bij de trajectbegeleider.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:06 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Probeer structuur te vinden en dingen één voor één aan te pakken. Is er iemand die je kan helpen om dingen wat duidelijker te maken?
Het is wel fijn om die steun te hebben. Vrijwilligerswerk is een goed streven! Gegarandeerd dat daar veel dankbare mensen zullen zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:20 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ja, mijn moeder, mijn 1e en 2e EVV'er en ik heb vanmiddag een afspraak bij de trajectbegeleider.
Ik denk dat ik vrijwilligerswerk ga doen, bij een bejaardenhuis.
Weet ikquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:24 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Het is wel fijn om die steun te hebben. Vrijwilligerswerk is een goed streven! Gegarandeerd dat daar veel dankbare mensen zullen zijn.
Dat is al helemaal mooi en vertrouwd. Dan is het niet meer zo nieuw. Top!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:32 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Weet ik
Ik heb al eerder bij dat huis gewerkt, dus ik ken het werk een beetje
Alsof je van een gemiddeld FOK! topic niet nog suïcidaler wordt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:05 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Mijn hemel,
als dat nu eens kon.
Ik heb 2 jaar geleden niks gezegd over mijn buien, over het suïcidale dan.
Uiteindelijk werd het zo erg dat ik het wel moest zeggen, en ik werd met spoed opgenomen.
Denk eerst na voordat je met zulke uitspraken komt.
Ik open dit topic om ermee om te leren gaan, zodat ik niet weer opgenomen hoef te worden.
Niet iedereen is hetzelfde. En bewust iemand de negativiteit in helpen is niet echt normaal.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:55 schreef shifto het volgende:
[..]
Alsof je van een gemiddeld FOK! topic niet nog suïcidaler wordt.
Echte hulp wil je niet (meer), makkelijke hulp krijg je (hier) niet. Dus eigenlijk hoop je dat iemand hier een magisch antwoord heeft zodat je niet weer echt aan de bak moet. Dan kun je natuurlijk weer zielig zijn om het feit dat niemand je hier kan helpen en weer naar een inrichting moet en de vicieuze cirkel is rond.
Echte hulp krijg ik al, ik wil alleen weten of andere mensen nog ideeën hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:55 schreef shifto het volgende:
[..]
Alsof je van een gemiddeld FOK! topic niet nog suïcidaler wordt.
Echte hulp wil je niet (meer), makkelijke hulp krijg je (hier) niet. Dus eigenlijk hoop je dat iemand hier een magisch antwoord heeft zodat je niet weer echt aan de bak moet. Dan kun je natuurlijk weer zielig zijn om het feit dat niemand je hier kan helpen en weer naar een inrichting moet en de vicieuze cirkel is rond.
Helaas heb ikzelf ook nog niet het magische omslagpunt bereikt. Ik ken geen behandeling die (voor mij althans) de ogen heeft geopend. Ik ben wat dat betreft zelf nog steeds zoekende.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:04 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Echte hulp krijg ik al, ik wil alleen weten of andere mensen nog ideeën hebben.
Het zou toch mooi zijn als iemand een therapie oid gehad heeft die erg aansloeg, en ik daar meer over zou kunnen weten?
Je conclusies slaan nergens op. Troll too much?
Sorry, je magische omslagpunt zal liggen op je 22e verjaardag o.i.d. (Dit is een gemiddelde en aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleent.)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:04 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Echte hulp krijg ik al, ik wil alleen weten of andere mensen nog ideeën hebben.
Het zou toch mooi zijn als iemand een therapie oid gehad heeft die erg aansloeg, en ik daar meer over zou kunnen weten?
Je conclusies slaan nergens op. Troll too much?
Ok, je punt is gemaakt. Hoogste tijd voor jou om je weer eens elders te laten zienquote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:25 schreef shifto het volgende:
[..]
Sorry, je magische omslagpunt zal liggen op je 22e verjaardag o.i.d. (Dit is een gemiddelde en aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleent.)
De therapie heet 'opgroeien' en slaat aan bij elke emo die die leeftijd mag bereiken.Het is niet dat ik je bewust wil trollen maar zo is het nu eenmaal en ik hoop (door het zo te verwoorden) ook gelijk duidelijk te hebben voor elk persoon die op het punt staat ook zo'n topic te openen.
![]()
De enige reden dat ik het post is omdat ik vroeger ook zo was en als ik kon kiezen ik nu terug de tijd in zou gaan om mijzelf helemaal de tering in te trappen en te zeggen dat hij (ik) zich niet zo moest aanstellen, met de wetenschap dat mijn hele jeugd dan veel leuker had kunnen zijn.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:30 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ok, je punt is gemaakt. Hoogste tijd voor jou om je weer eens elders te laten zien
Goed punt. Maar het kan best zijn dat jouw methode niet voor iedereen werkt. Bovendien heeft TS haar leeftijd niet mee wat dat betreft (sorry S2B!), ze is nog jong.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef shifto het volgende:
[..]
De enige reden dat ik het post is omdat ik vroeger ook zo was en als ik kon kiezen ik nu terug de tijd in zou gaan om mijzelf helemaal de tering in te trappen en te zeggen dat hij (ik) zich niet zo moest aanstellen, met de wetenschap dat mijn hele jeugd dan veel leuker had kunnen zijn.
Doe ermee wat je wil maar dit lijkt nu een steun topic te worden voor mensen die zichzelf zielig vinden en als ik ergens niet tegen kan
Ik vind mijzelf niet zielig.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef shifto het volgende:
[..]
De enige reden dat ik het post is omdat ik vroeger ook zo was en als ik kon kiezen ik nu terug de tijd in zou gaan om mijzelf helemaal de tering in te trappen en te zeggen dat hij (ik) zich niet zo moest aanstellen, met de wetenschap dat mijn hele jeugd dan veel leuker had kunnen zijn.
Doe ermee wat je wil maar dit lijkt nu een steun topic te worden voor mensen die zichzelf zielig vinden en als ik ergens niet tegen kan
Goed om te horen! Weet je al welke richting?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:58 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb trouwens gesprek gehad met de trajectbegeleider.
En ik heb mijn leraar gemaild voor een gesprek.
Ik ga vrijwilligerswerk oppakken, en er wordt voor mij een rugzakje voor het MBO aangevraagd.
Dus je posts hebben niks te maken met Ts maar met het feit dat jij bepaalde dingen van jezelf veroordeeld en dat weer op haar projecteert?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 15:35 schreef shifto het volgende:
Ach, dat deed ik vroeger ook toen ik nog een jaar of 23 was. Heeft met de leeftijd te maken, ooit berijkt hij (hopelijk) een magisch keerpunt en daarna weet hij wel beterquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:23 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dus je posts hebben niks te maken met Ts maar met het feit dat jij bepaalde dingen van jezelf veroordeeld en dat weer op haar projecteert?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |