SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2013 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Verlopen ChallengesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ten commandments for the runnerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 03-01-2013 13:58:38 ]![]()
no, it doesn't... runners should never be late...self discipline, you know
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'![]()
*Meldt zich*
Onder het mom: "Ik heb geen goede voornemens maar ik wil in het nieuwe jaar wel wat gezonder gaan leven" meld ik me bij deze aan.
Ik heb een aantal jaren flink gesport op hoog niveau. Tijdens het afmaken van mijn opleiding en de rompslomp rondom het samen gaan wonen heb ik sporten op een lager pitje gezet en tot nu toe heb ik dit niet weer opgepakt. Ik ben nu al zeker 2 jaar "sportloos" en het enige sportieve wat ik op een dag uitvoer is van hot naar her fietsen, 's avonds een uurtje lopen (omdat ik dat gewoon ontspannend vind) en kilometers lopen op mijn werk. Mijn conditie is gezakt naar een dieptepunt en daar wil ik echt verandering in gaan brengen, vandaar dat ik hier maar eens een kijkje kom nemen.
Mijn doel is om weer een degelijke conditie te krijgen en iedere ochtend weer een aantal kilometers te kunnen hardlopen voor ik naar mijn werk ga. Ik wil dit rustig gaan opbouwen in stappen daar mijn conditie echt tot een nulpunt is gedaald en ik al sta te hijgen als ik 5 trappen op ben gelopen.
Vrijdagavond ga ik voor het eerst weer een stuk hardlopen: puur om eens te kijken hoe belabberd mijn conditie nu eigenlijk is. Ik vermoed dat ik na een minuut of 5 joggen al hijgend langs de kant van de weg uit sta te puffen, maar dat zien we dan wel.
Tips en tricks zijn altijd welkom!![]()
![]()
Welkom SKStiekem toch een goed voornemen dus
![]()
Tips en tricks? Volg een beginnersschema. Evy of Renate zijn erg geliefd met podcasts. Niet perse voor je conditie, des te meer voor je pezen/gewrichten te laten wennen aan de belasting (3x je lichaamsgewicht per stap..). Oh en die rustdag na het lopen? Zou je er zeker aan houden in het begin.
Vind je het leuk en wil je ermee doorgaan? Ga dan naar een hardloopspeciaalzaak en laat hardloopschoenen aanmeten dmv een videoanalyse. Blessures zijn niet erg handig, believe me
Als je in het donker wil gaan lopen, zorg dat je zichtbaar bent. Doe een hesje aan (lekker boeiend hoe het eruit ziet) en evt lampjes om.
Oh enne..eten vlak voordat je gaat lopen =. Wacht ongeveer 2 uur na het eten voor je gaat lopen
Verder..geniet! Het is een enorme verslaving
Zo.
![]()
quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:08 schreef GotC het volgende:
Ik haat het als mensen te laat zijnDus dat komt mooi uit.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
+1 (of misschien wel +2 want ik heb er echt een schurftige hekel aan)quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:08 schreef GotC het volgende:
enough said!quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:12 schreef GotC het volgende:
![]()
Tips en tricks? Volg een beginnersschema. Evy of Renate zijn erg geliefd met podcasts. Niet perse voor je conditie, des te meer voor je pezen/gewrichten te laten wennen aan de belasting (3x je lichaamsgewicht per stap..). Oh en die rustdag na het lopen? Zou je er zeker aan houden in het begin.
Vind je het leuk en wil je ermee doorgaan? Ga dan naar een hardloopspeciaalzaak en laat hardloopschoenen aanmeten dmv een videoanalyse. Blessures zijn niet erg handig, believe me
Als je in het donker wil gaan lopen, zorg dat je zichtbaar bent. Doe een hesje aan (lekker boeiend hoe het eruit ziet) en evt lampjes om.
Oh enne..eten vlak voordat je gaat lopen =. Wacht ongeveer 2 uur na het eten voor je gaat lopen
Verder..geniet! Het is een enorme verslaving
Zo.
Weten jullie nog goede strek, stretchoefeningen voor een goede warming-up en cooling down na het hardlopen of doen jullie daar niet aan?![]()
Haten is een groot woord, maar kan er slecht tegenquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:08 schreef GotC het volgende:
zéker als ik zelf te laat dreig te zijn
![]()
![]()
quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:14 schreef boom85 het volgende:
Weten jullie nog goede strek, stretchoefeningen voor een goede warming-up en cooling down na het hardlopen of doen jullie daar niet aan?kan je niet helpen want ik doe het nooit
Ze whatsappte meteen na d'r loop, dat ze zo verrast erdoor was. "Dat dat kon!!quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Hier, voor jou en je mams (hoe vond ze de peptalk?)" En dat het motiveerde
Oh en die videoStraks durf ik niet meer!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Mmm..doe er wel aan omdat het 'moet' met de loopgroep. Eerst 10 min op een ruuuuustig tempo lopen, daarna diverse oefeningen (armen zwaaien, benen zwaaien, enkels losdraaien..)quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:14 schreef boom85 het volgende:
Weten jullie nog goede strek, stretchoefeningen voor een goede warming-up en cooling down na het hardlopen of doen jullie daar niet aan?![]()
Het is echt wel leuk hoorquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ze whatsappte meteen na d'r loop, dat ze zo verrast erdoor was. "Dat dat kon!!" En dat het motiveerde
Oh en die videoStraks durf ik niet meer!!
Misschien twijfel ik ook nog wel even erover.
Mama Gup![]()
![]()
Oh ja! op mijn nieuwe telefoon (hij doet het ook echt als ik gebeld word of een sms krijg! Wat een plus is tegenover de oude......) kan ik ook endomondo zetten!
Ja doei.![]()
Hmm, ik had het zelf kunnen bedenken natuurlijk maar gaan lopen na 2 borden zuurkool loopt niet.
De eerste 1.5 km ging prima, misschien iets te vlot van start maar een kilometer verder kon ik niet verder. Stampen op mn voeten, pijn in mn zij, gek pijntje linkerscheenbeen en misschien is het beter om maar weer eens 2 dagen rust te nemen.
Ik mis mn ochtendloop eigenlijk gewoon.
Over dat pijntje, ik kreeg het de vorige keer na het lopen. Gek gevoel alsof er een pleister op zit en een beetje het vel rekt of trekt. Voelt ook wat beurs aan als ik op die plek druk. Beetje overspannen misschien.Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.![]()
Ja, maar niet zozeer omdat het nieuwe jaar begint. Januari is gewoon een rustige tijd waarin ik het hardlopen rustig kan opbouwen en er ook goed de tijd voor kan nemen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:12 schreef GotC het volgende:
Ik zal eens rondkijken voor een voor mij geschikte podcast. Een paar weken geleden heb ik er wel eentje geluisterd maar ik heb meer gelachen dan serieus geluisterd omdat er zulke belachelijke dingen in werden gezegd.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:12 schreef GotC het volgende:
Bedankt voor de tip, op termijn is dat zeker een idee. Vooralsnog loop ik gewoon op mijn sneakers, mocht het goed bevallen stap ik misschien over op aangepaste hardloopschoenen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:12 schreef GotC het volgende:
Vind je het leuk en wil je ermee doorgaan? Ga dan naar een hardloopspeciaalzaak en laat hardloopschoenen aanmeten dmv een videoanalyse. Blessures zijn niet erg handig, believe meLampjes en een hesje heb ik hier in de kast liggen, check.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:12 schreef GotC het volgende:
Als je in het donker wil gaan lopen, zorg dat je zichtbaar bent. Doe een hesje aan (lekker boeiend hoe het eruit ziet) en evt lampjes om.Bedankt!quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:12 schreef GotC het volgende:
Verder..geniet! Het is een enorme verslaving![]()
Inderdaad, als je eenmaal het ritme te pakken hebt is het heerlijk. Ik zie er alleen een beetje tegenop om weer door de zure appel heen te bijten die conditie heet, die laat op dit moment nog wat te wensen over.![]()
Ik "moet"quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:17 schreef GotC het volgende:
[..]
Het is echt wel leuk hoorMisschien twijfel ik ook nog wel even erover.
Mama Gupdus ik ga me er maar aan overgeven denk ik
![]()
Ik ga het vast ook leuk vinden! Ik heb al een roze shirtje in ieder geval
Ik wil heel graag en vooral heel snel. Eigenlijk wilde ik vandaag al beginnen maar dat moet ik ook zeker niet doen. Vrijdag ga ik voor het eerst weer lopen en kijken hoe ver ik kom zonder er bij neer te vallen. Ik denk dat ik begin met 2/3 keer per week lopen en minstens één rustig na het lopen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:16 schreef Sunnythesun het volgende:
Oh en welkom Snowkeeper! Ik heb één tip voor je: ga-niet-te-snel!
Bedankt!![]()
![]()
I feel your pain...quote:'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
SK, Evy en Renate zijn misschien wel grappig..maar ze hebben véél mensen op weg geholpen. Voorbeeldje: YUR begon ook met Evy en gaat dit jaar zijn 1e marathon lopen
Misschien is C25K iets meer jouw stijl? (Couch to 5 k)![]()
Zo pakte mijn vriend (levenslang handballer) het ook aan en die heeft nu een knieblessurequote:Op woensdag 2 januari 2013 19:26 schreef SnowKeeper het volgende:
[..]
Ik wil heel graag en vooral heel snel. Eigenlijk wilde ik vandaag al beginnen maar dat moet ik ook zeker niet doen. Vrijdag ga ik voor het eerst weer lopen en kijken hoe ver ik kom zonder er bij neer te vallen. Ik denk dat ik begin met 2/3 keer per week lopen en minstens één rustig na het lopen.
Bedankt!![]()
![]()
![]()
![]()
No pain no gain, zeggen we hier toch?quote:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: