Zolang jij geen prijs.... type batterijen en de minimale capaciteit doorgeeft, heeft iedere fabrikant wel een type die goed is...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:46 schreef meth1745 het volgende:
Ik ben op zoek naar goedkope oplaadbare batterijen. Wordt meestal afgeraden hier dacht ik. Heb een beetje rondgekeken, de meeste en zeker de goedkoopste lijken vooral (op DX althans) BTY of merkloos (groen) te zijn, maar ik tel in totaal ruim dertig verschillende(?) merken, bekende namen (panasonic, Sony, Duracell) niet meegerekend.
Heeft iemand ervaring en is er een merk/type/webshop dat redelijk betrouwbaar is? Capaciteit mag lager dan vermeld zijn, als de prijs ok is. Resultaten tot nu toe zijn:
BTY en (groene) merkloze: Rotzooi! NiMH: minder dan 20% van aangegeven capaciteit. Voorbeeld: BTY 3000 NiMH AA-cellen: Op DX staat in de beschrijving "Capacity: 3000mAh (actual 1800mAh)". Test op youtube te vinden, na drie oplaadbeurten haalt de beste 250mAh.
Li-ion: cellen waarschijnlijk gedemonteerd uit defecte of oude apparatuur of battery packs en voorzien van caps, onveilige constructie, geen beveiliging. op de cellen zelf (onder de caps) zijn oorspronkelijke laspunten zichtbaar.
GP: zou betrouwbaar merk zijn, vooral éénmalige (alkaline) batterijen.
TrustFire: zou ondermeer Panasonic en Sanyo rewraps verkopen; mogelijk uit voorraden opgekocht wanneer hogere capaciteit uitkomt, vermelde capaciteit is meestal "optimistisch", misschien één waarde verhoogd (2600 > 3000; 800 > 1000 etc...). Realistische verwachting lijkt 85% van aangegeven waarde. (bij de bekende merken ligt dit rond 95% in tests, maar ook daar tamelijk veel verschil).
Lijkt redelijk, een aantal produkten zijn voorzien van hologram sticker. Wil misschien naam maken als betrouwbaar goedkoop merk?
UltraFire: test van two-packs van zelfde type uit drie verschillende shops: http://budgetlightforum.com/node/10372 bij twee van de drie is er een groot verschil tussen de capaciteit van de batterijen, niet geschikt om als "paar" gebruikt te worden, in serie zal één te ver ontladen, na enkele beurten waarschijnlijk om zeep. Die van DX lijken duidelijke fakes, met amateuristisch gegraveerde naam op de onderkant (letter a is heel ander lettertype), capaciteit is stuk lager dan de andere, maar zijn de enige die technisch "aanvaardbaar" zijn.
MarsFire, FandyFire, SpiderFire, UniqueFire, TangsFire: ??? meer varianten op Surefire (amerikaans merk van high-end zaklampen, verkoopt zelf enkel 123A batterijen.)
Soshine: test op youtube: 1100mAh AAA halen resultaat rond 700mAh.
2500mAh AA: 2100mAh na derde laadbeurt. Redelijke kritieken meestal.
Maxuss, LongBo, FB, aTone, BTone, GreenLife, DellPow, NexTorch, eNiTime, Pisen, ViwiPow, Sky Ray, GooP, eneSuper, Jinba, GTL, PowerGenix (NiZn) : ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De cr123a's van Surefire zijn, denk ik, een van de betere/beste eenmalige cr123a's die je kunt vinden.. (De rest van alle .......fire schijnt echt troep te zijn)
Wat aa's betreft, heb ik verder nog blauwe merkloze die best goed presteren na lange tijd, en Uniross 2700 bevallen na een paar jaar ook nog perfect...
(ik heb een Imax b6 lader onderweg, dus kan ook wel even meten wat er over is van die BTY's)
[ Bericht 0% gewijzigd door Zolderkamer op 05-01-2013 18:15:04 ]
Tenzij je wat research wilt doen, loop je veel risico troep te kopen. Troep die nevernooit niet de beweerde capaciteit heeft, oude accu's in een nieuw jasje of hartstikke instabiel en onveilig zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:46 schreef meth1745 het volgende:
Ik ben op zoek naar goedkope oplaadbare batterijen. Wordt meestal afgeraden hier dacht ik.
[..]
Zijn goede plekken om te beginnen, zag dat je al het e.e.a. had gevonden ook.quote:Op donderdag 5 april 2012 22:51 schreef shiznuts het volgende:
[..] Lees jezelf goed in over accu's. Neem de volgende links eens door:
› http://budgetlightforum.com/forum/batteries/rechargeable
› http://www.candlepowerfor(...)s-Batteries-Included
[..]
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:53 schreef Zolderkamer het volgende:
Zolang jij geen prijs.... type batterijen en de minimale capaciteit doorgeeft, heeft iedere fabrikant wel een type die goed is...
Er is helaas niet zo iets als 1 winkel of merk voor alle soorten en typen batterijen..
En bij batterijen geldt: hoe beter hoe prijziger...
(Zo is Trustfire een merk dat op diverse fora bekend staat om linke batterijen en heb ik goede ervaringen met de prijs/kwaliteit van de BTY AA3000)Best mogelijk dat de voorbeelden die ik vond geen objectief beeld gaven, de BTY resultaten waren de eerste die ik tegenkwam toen ik naar slechte ervaringen zocht, de andere results komen van 'neutrale' searches op merknaam. Maar er lijkt wel degelijk een probleem met de aangegeven capaciteit, ik zie dat de goedkoopste AAA's ook door DX "gecorrigeerd worden": Rechargeable "1000mAh" 1.2V AAA Batteries - Actual 350mAh (2-Piece Pack). De BTY 3000 die ik op youtube zag waren ander type btw:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stevige zaklamp... Heb ooit Ultrafire 15270 batterijen en 2 simpele laders gekocht op DX, ook geen probemen mee gehad, maar ik zou een verschil tussen 300 of 800 mAh niet opmerken, gebruik m'n lasers haast nooit.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:16 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Tenzij je wat research wilt doen, loop je veel risico troep te kopen. Troep die nevernooit niet de beweerde capaciteit heeft, oude accu's in een nieuw jasje of hartstikke instabiel en onveilig zijn.
[..]
18650's haal je alleen niet zo makkelijk om de hoek in Nederland, dus die heb ik gewoon (na research en reviews) gekocht in China. 2x UltraFire (3000mAh) 2x TrustFire (2400mAh) en 2x SoShines (2800mAh). Poweren een Romisen RC-T6 (6x Q5) en een SKYRAY T6 (3x T6 XM-L) Heb er ook een mooie i4 Intellicharger voor. En ik leef nog.
[..]
Was wat zelfbouw projectjes aan het overwegen, Met genoeg Ampere*uur kan je leuke dingen doen, maar niet zoo leuk dat het me honderden euros waard is...
hmmm.. kan dit toch niet echt heel erg snappen..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 09:07 schreef jonasr het volgende:
Toch hier nog iets positief over Banggood zetten, ik heb 3pakketjes(Lighttake,Chinabuye & banggood) die al midden November onderweg waren, nu eens gevraagd voor een refund/resend.
Banggood onmiddellijk refund, de andere 2 gaan lastig doen.
Leve banggood. Good Bang Bang!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dus heb maar een lief berichtje gestuurd, in mn steenkolen engels...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:11 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Best mogelijk dat de voorbeelden die ik vond geen objectief beeld gaven, de BTY resultaten waren de eerste die ik tegenkwam toen ik naar slechte ervaringen zocht, de andere results komen van 'neutrale' searches op merknaam. Maar er lijkt wel degelijk een probleem met de aangegeven capaciteit, ik zie dat de goedkoopste AAA's ook door DX "gecorrigeerd worden": Rechargeable "1000mAh" 1.2V AAA Batteries - Actual 350mAh (2-Piece Pack). De BTY 3000 die ik op youtube zag waren ander type btw:Ik heb het ook niet over de capaciteit van die dingen gehad he..?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Af en toe heeft BIC ze wel eens in de aanbieding, en ze blijven vrij lang werken voor dat geld..
(Natuurlijk niet in hele zware stroomverbruikers.. maar in mn toetsenbord werken ze een maand ongeveer)
Die blauw/grijs-zilverkleurige BTY schijnen helemaal rommel te zijn, maar ik zou het niet weten want ik heb er geen ervaring mee...
[ Bericht 1% gewijzigd door Zolderkamer op 05-01-2013 22:02:10 ]![]()
Deze ide/sata HDD dock binnen, werkt goed voor $18. Ik wilde iets netjes hebben op het bureau waar ik snel oude schijven in kan steken voor backup's etc..![]()
![]()
Down, omdat ik pakketjes heb die een dag of week later zijn verzonden, die al 2 weken vlot binnen zijn.quote:[..]
hmmm.. kan dit toch niet echt heel erg snappen..
jij bent in mijn ogen, niet echt een noobje op het gebied van china shopping, en je hebt al verschijnende orders geplaats..
Waarom dan toch refunds gaan vragen, als je weet dat je pakketjes in November-December (de sinterklaas/kerst periode) zijn verstuurd?
die periode, waar het altijd ( al enkele jaren zo) wat langer duurt ( ik zit ook nog te wachten op een 5 tal pakketjes die in november zijn geshipt) voordat je pakketjes binnen hebt..
Zie ook al die fasttech lampjes die mensen in november ofzo hebben besteld, die komen nu ook pas aan..
Daarnaast weetje dat banggood en lightake hier door de vele orders van andere, beschreven staat als betrouwbaar.. je pakketjes komen dus echt wel.. alleen wat meer geduld..
Dus vermoed ik dat er 2 pakketjes in de post verloren zijn geraakt (gebeurt wel eens), ookal 2x gehad met focalprice. Nooit het pakketje gezien.
Tijdens deze kerst/eindejaar waren er niet zoveel vertragingen denk ik trouwens, heb pakketjes in 2 weken gehad, al men december pakketjes zijn erdoor enkel 3 uit eigenlijk al begin November niet, dus ik denk ook dat die niet gaan komen.
En anders, heb lang genoeg gewacht
Banggood is echt top. Bijna aan 30orders daar
![]()
![]()
Dat je pakketjes uit december al hebt, geeft natuurlijk geen garantie dat de rest dan maar niet zal komen..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:50 schreef jonasr het volgende:
[..]
Down, omdat ik pakketjes heb die een dag of week later zijn verzonden, die al 2 weken vlot binnen zijn.
Dus vermoed ik dat er 2 pakketjes in de post verloren zijn geraakt (gebeurt wel eens), ookal 2x gehad met focalprice. Nooit het pakketje gezien.
Tijdens deze kerst/eindejaar waren er niet zoveel vertragingen denk ik trouwens, heb pakketjes in 2 weken gehad, al men december pakketjes zijn erdoor enkel 3 uit eigenlijk al begin November niet, dus ik denk ook dat die niet gaan komen.
En anders, heb lang genoeg gewacht
Banggood is echt top. Bijna aan 30orders daar
![]()
maar toch, je moet t natuurlijk ook zelf weten
Daarnaast zal ik ze niet claimen bij paypal dan, gewoonweg een mail naar de CS van de desbetreffende shop sturen is al voldoende dan voor een replacement..
te veel Paypal claims = einde webshop... (althans, einde paypal adres van shop)
![]()
Op welke website bestel je die dan? Kun je dat vertellen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:14 schreef bobbernaut het volgende:
[..]
Hmm ik denk dat jij even ogen moet bestellen op t internet..Ik doe wat ik doe en ik doe het op die manier waarvan ik denk dat het de beste manier is om te doen.![]()
Handig, linkje?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:21 schreef monkeybrain het volgende:
Deze ide/sata HDD dock binnen, werkt goed voor $18. Ik wilde iets netjes hebben op het bureau waar ik snel oude schijven in kan steken voor backup's etc..
[ afbeelding ]![]()
Hint: dat heeft ie al gedaan. Of je moet het over de ogen hebben, dan moet je zelf even zoeken met Chinaprices. Je weet wel, gewoon even "replacement eyes" ingeven via je brailleregel en gaan.quote:Op zondag 6 januari 2013 01:00 schreef Yaros het volgende:
[..]
Op welke website bestel je die dan? Kun je dat vertellen?
Common sense is my super power. What's yours?
Has anyone really been far even as decided to use even go want to do look more like?![]()
Linkje?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:21 schreef monkeybrain het volgende:
Deze ide/sata HDD dock binnen, werkt goed voor $18. Ik wilde iets netjes hebben op het bureau waar ik snel oude schijven in kan steken voor backup's etc..
[ afbeelding ]![]()
Heel goed zoeken! Hij staat op pagina 3!quote:Op zondag 6 januari 2013 01:00 schreef Yaros het volgende:
[..]
Op welke website bestel je die dan? Kun je dat vertellen?
http://www.ebay.com/itm/N(...)&hash=item51a683ff12
[ Bericht 25% gewijzigd door bobbernaut op 06-01-2013 11:52:28 ]Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.![]()
Toevallig een cheap Android stick besteld op eBay ?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 09:32 schreef Racer88 het volgende:
Kreeg gister voor het eerst eens een mailtje van ebay om mijn order te annuleren en claim in te dienen. Blijkt ineens een verkoper van ebay er af gegooid te zijn. Had toch gewoon een sellers rating van boven de 90% met om nabij de 1000 reviews. Apart dat ze dan blijkbaar ineens de oplichtingstoer opgaanWOKNOK![]()
Wie was ook alweer de flashlight expert?
Heb sinds kort de SK68, maar wil toch wat meer.
Wat is de best-buy van het volgende level, lees 10-15 dollar?
En eventueel de best-buy van 20-30 dollar?
Alvast bedankt.![]()
En tevreden met de Sipik SK68? Volgens mij heb ik die veel aangeraden aan mensenquote:Op zondag 6 januari 2013 22:45 schreef yorkick het volgende:
Alvast bedankt.
Shiz heeft ooit een speciale zaklamp post gemaakt in het reviewtopic!![]()
Ah ok, dan ga ik die even opzoeken.quote:Op zondag 6 januari 2013 23:02 schreef nodig het volgende:
[..]
En tevreden met de Sipik SK68? Volgens mij heb ik die veel aangeraden aan mensen
Shiz heeft ooit een speciale zaklamp post gemaakt in het reviewtopic!
Ja zeker wel tevreden. Was gister op de fiets, met stadslampjes, even buiten de stad, opeens een onverlicht donker fietspad. Even de SK68 in de hand erbij en fietsen maar. Dus hij heeft me al 1 keer gered!;).
Ik moet nodig bedankt zeggen;)
[ Bericht 2% gewijzigd door yorkick op 06-01-2013 23:11:43 ]![]()
Vind je niet zo makkelijk dus ik zal je even helpenquote:Op zondag 6 januari 2013 23:04 schreef yorkick het volgende:
[..]
Ah ok, dan ga ik die even opzoeken.
Ja zeker wel tevreden. Was gister op de fiets, met stadslampjes, even buiten de stad, opeens een onverlicht donker fietspad. Even de SK68 in de hand erbij en fietsen maar. Dus hij heeft me al 1 keer gered!;).![]()
GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic![]()
De Ultraok zs-2 (zelfde uiterlijk als Sipik sk68) schijnt volgens een ander forum feller te zijn, een user had ze beide naast elkaar.. is ook in t6 te krijgen btw..quote:Op zondag 6 januari 2013 22:45 schreef yorkick het volgende:
Alvast bedankt.
Voor welk type batterij zoek je een lamp..? of maakt dat niet uit...?
En wil je zoom of niet... en hoeveel modes..?
Ik vind deze nogal kwalitatief ogen door de alu (vaak plastic) reflector..![]()
quote:
Er bestaan tal van verschillende versies met bijv. een cardreader, enkel sata, dubbel sata etc.Op HDD dock zoeken is wel zo handig om een keuze te maken. Ik moest alleen een ide/sata functie hebben.
http://www.ebay.nl/itm/17(...)id=p3984.m1439.l2649![]()
Mehmisschien 45 euro weggegooid. Had dan wel niet in China besteld, maar wel een leer moment voor me. Uit Peru twee baby alpaca wollen sjawls besteld (alpacamall.dom) met PayPal. Bescherming met claim dacht ik nog.
Maar de tijd gaat blijkbaar sneller dan gedacht want is al 49 dagen geleden en nog heb ik niets. Dus te laat voor claim he. Kutzooi.
devies: opschrijven wat wannneer uiterlijk binnen moet komen ivm claimen! Bedrijf gemaild maar tot noch toe geen respons, alhoewel ik mss in Spaans moet mailen.![]()
Si, ik had die al een keer gepost. 25,99 USD. De hele store van de verkoper was btw verdwenenquote:Op zondag 6 januari 2013 19:31 schreef ricost het volgende:
[..]
Toevallig een cheap Android stick besteld op eBay ?
Iemand de status "Opening" al eens meegemaakt??:
Ik zou gokken op dat douane mijn pakket heeft geopend, maar dan niet uit nederland gezien de datum. Dit zou dan de chinese douane geweest moeten zijn, maar dat dit dan na departure of outward office exchange is snap k dan ook niet.... Iemand ideetjes?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |