abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:46:24 #1
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_121037297
quote:
Na het bizarre debacle met Dibi, het enorme verlies en het feit dat ze onsportief reageerde zou je zeggen, 1+1 = 2?

Einde Sap? En wie weet groenlinks? :9~

Wat zal er gebeuren?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:48:08 #2
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_121037326
Als groen links zich al hersteld zal het erg lang gaan duren, D66 is ook nooit meer wat echt groots geworden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_121037349
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk de bezetting van Afghanistan niet, en daar maakt ook die missie deel vanuit. Omdat ze dus niet naar het grotere plaatje kunnen kijken, krijg je een halfslachtige missie.
Blijft verdedigbaar. De bezetting kan niet teruggedraaid worden, dus we moeten wel kijken vanuit het huidige perspectief.
quote:
[..]

Compromissen zijn prima, maar het rechtse van het akkoord ging over conservatieve/neoliberale boeg, niet over liberale boeg.
Valt wel mee toch? Het zijn eigenlijk alleen maar economische keuzes, en de hervormingen kan ik niet echt conservatief noemen.
pi_121037392
Euribob, draai eens een fatsoenlijke OP in elkaar...
pi_121037405
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:43 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat ook zal spelen is dat Groenlinks in de beeldvorming een rechtsconservatief kabinet uit de brand heeft geholpen.

Daarnaast is nut en noodzaak van de missie bijzonder omstreden en is het heeel naief om te denken dat het geen militaire missie is.
Tja, dat kan allemaal best maar het lijkt me in de verste verte niet het grootste probleem van GL :D.

En vergeleken met de opbouwmissie in Uruzgan valt het met het aantal NL-doden e.d. erg mee dus dat militaire karakter valt nog wel een klein beetje mee.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:51:44 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121037418
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Als groen links zich al hersteld zal het erg lang gaan duren, D66 is ook nooit meer wat echt groots geworden.
Mwa D66 haalde zijn piek in 1994 na al twee keer met een been in het graf te hebben gestaan. En bovendien was 24 zetels buitenproportioneel groot voor D66. Dus dat zegt weinig.

Maargoed Groenlinks is geen D66 dus het is afwachten hoe het die partij vergaat.
pi_121037433
Een type als Tofik Dibi hoort toch ook niet in de tweede kamer, mensen. Wees nu eens eerlijk.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_121037512
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:52 schreef waht het volgende:
Een type als Tofik Dibi hoort toch ook niet in de tweede kamer, mensen. Wees nu eens eerlijk.
Waarom niet? Tot de fout om Sap uit de dagen deed hij zijn werk goed.
pi_121037534
quote:
GL draaide eigenlijk volledig op Femke Halsema en dat is ze na haar vertrek bijna fataal geworden.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:56:52 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121037563
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Tja, dat kan allemaal best maar het lijkt me in de verste verte niet het grootste probleem van GL :D.

En vergeleken met de opbouwmissie in Uruzgan valt het met het aantal NL-doden e.d. erg mee dus dat militaire karakter valt nog wel een klein beetje mee.
De omvang is ook niet het punt. Het punt is dat Groenlinks instemt met een missie die alleen op papier niet militair is en daar trapt niemand in.

Met die instemming is een veenbrand ontstaan in die partij. Dat merkte ik een jaar geleden op hun nieuwjaarsborrel al toen Heleen Weening campagne kwam voeren voor haar voorzitterschap. De discussie ging alleen maar over Kunduz, en dat al een jaar na dat besluit. Dan kun je toch wel zeggen dat het traumatisch is voor leden.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:58:56 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121037606
quote:
Ik mocht hem wel. Een paar van die types heb je ook nodig.

Hij had alleen niet moeten denken leider te kunnen worden.
pi_121037639
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De omvang is ook niet het punt. Het punt is dat Groenlinks instemt met een missie die alleen op papier niet militair is en daar trapt niemand in.
Als het echt militair was geweest was er wel meer gedonder geweest. Juist op verzoek van GL zijn er daarvoor ook een aantal garanties ingebouwd. Inhoudelijk heeft Sap daar gewoon flink gescoord. Het ontbrak wellicht aan het vermogen om het goed uit te leggen.
quote:
Met die instemming is een veenbrand ontstaan in die partij. Dat merkte ik een jaar geleden op hun nieuwjaarsborrel al toen Heleen Weening campagne kwam voeren voor haar voorzitterschap. De discussie ging alleen maar over Kunduz, en dat al een jaar na dat besluit. Dan kun je toch wel zeggen dat het traumatisch is voor leden.
Denk dat die Heleen Weening traumatischer is voor hun achterban :+
pi_121037694
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik mocht hem wel. Een paar van die types heb je ook nodig.

Hij had alleen niet moeten denken leider te kunnen worden.
Zelfs dat is geen punt, Lutz Jacobi dacht dat ook ;).

Het grote probleem was hoe het partijbestuur daar vervolgens mee omging. Als ze slim waren geweest hadden ze het initiatief van Dibi omarmd en er publicitair een positieve actie van gemaakt, lijsttrekkersverkiezingen hebben veel partijen best vooruit geholpen in de peilingen. Dibi valt in deze volgens mij ook maar weinig te verwijten.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:04:02 #14
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121037760
quote:
Dibi vond ik nog niet zo slecht.
pi_121037802
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het grote probleem was hoe het partijbestuur daar vervolgens mee omging. Als ze slim waren geweest hadden ze het initiatief van Dibi omarmd en er publicitair een positieve actie van gemaakt, lijsttrekkersverkiezingen hebben veel partijen best vooruit geholpen in de peilingen. Dibi valt in deze volgens mij ook maar weinig te verwijten.
Verschil is dat er bij de andere partijen geen leider was, het bestuur een lijsttrekkersverkiezing had uitgeschreven en de kandidaten zich daarvoor aanmeldden.
Bij GroenLinks was er al een leider, en heeft Dibi een verkiezing geëist, wat betekent dat hij aan de buitenwereld vertelt dat hij Sap een slechte leider vindt.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:06:01 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121037829
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:00 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het echt militair was geweest was er wel meer gedonder geweest. Juist op verzoek van GL zijn er daarvoor ook een aantal garanties ingebouwd. Inhoudelijk heeft Sap daar gewoon flink gescoord. Het ontbrak wellicht aan het vermogen om het goed uit te leggen.
Garanties of geen garanties. De zogenaamde politiemissie wordt door vrijwel niemand als geloofwaardig gezien. Het heeft alles weg van een cosmetische actie om op een voor de achterban verkoopbare manier aan verplichtingen te kunnen voldoen. Daar zou ik als GL lid ook cynisch van worden.

Dat maakt de meeste partijen ook geen bal uit want het doel is een missie naar Afghanistan, linksom of rechtsom. Daarom vonden Rutte, Pechtold en Buma ook alles wel best.

quote:
Denk dat die Heleen Weening traumatischer is voor hun achterban :+
Ja, dat was echt een persoon met nul gezag en gewicht.
pi_121037848
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Dibi vond ik nog niet zo slecht.
Had er ook niet zo'n problemen mee eigenlijk. Wat eigenzinnige mensen in de kamer kan nooit kwaad.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:07:11 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_121037863
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als het bestuur het normaal had afgehandeld dan was er idd weinig gebeurt.
pi_121037892
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:05 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Verschil is dat er bij de andere partijen geen leider was, het bestuur een lijsttrekkersverkiezing had uitgeschreven en de kandidaten zich daarvoor aanmeldden.
Bij GroenLinks was er al een leider, en heeft Dibi een verkiezing geëist, wat betekent dat hij aan de buitenwereld vertelt dat hij Sap een slechte leider vindt.
Volgens mij heeft de PvdA onderhand besloten het standaard te doen. Levert je toch een paar avonden aan tafel bij P&W op.
Dibi deed het erg onhandig maar de reactie van het partijbestuur was volledig achterlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-01-2013 16:08:35 ]
pi_121037918
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Had er ook niet zo'n problemen mee eigenlijk. Wat eigenzinnige mensen in de kamer kan nooit kwaad.
Een paar dan.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_121037943
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Garanties of geen garanties. De zogenaamde politiemissie wordt door vrijwel niemand als geloofwaardig gezien. Het heeft alles weg van een cosmetische actie om op een voor de achterban verkoopbare manier aan verplichtingen te kunnen voldoen. Daar zou ik als GL lid ook cynisch van worden.

Dat maakt de meeste partijen ook geen bal uit want het doel is een missie naar Afghanistan, linksom of rechtsom. Daarom vonden Rutte, Pechtold en Buma ook alles wel best.
Tja, dan staan we hier verschillend in. Naar mijn idee past dit best goed binnen het programma waarmee ze net daarvoor goed hadden gescoord bij de verkiezingen.
quote:
[..]

Ja, dat was echt een persoon met nul gezag en gewicht.
Wat ik begreep van een vriend van me die erg actief is binnen GL zijn ook precies de verkeerde mensen achtergebleven in de partijtop. Die is vrij cynisch over de toekomst van zijn partij :+
pi_121037958
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:09 schreef waht het volgende:

[..]

Een paar dan.
En bij een oppositiepartij van bescheiden omvang kan het voor het land ook weinig kwaad.
pi_121038013
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de PvdA onderhand besloten het standaard te doen. Levert je toch een paar avonden aan tafel bij P&W op.
Dibi deed het erg onhandig maar de reactie van het partijbestuur was volledig achterlijk.
Ja het partijbestuur maakte het nog veel erger dan het al was, maar een lijsttrekkersverkiezing waarbij iemand de huidige leider uitdaagt is ook moeilijk uit te leggen als dat niet gebruikelijk is binnen de partij en er al een leider is.
Het zakken van GroenLinks is gewoon een opstapeling van chaos: slechte uitleg keuzes (kunduz, lenteakkoord), uitdaging (=afkeuring) partijleider, partijbestuur die dat ondemocratisch weg probeerde te werken (en slechte optreden Weening bij KvdB), en dan nog een hele zooi prominenten die er allemaal een mening over moesten hebben. Denk dat het zomaar weer kan omslaan als er een goede nieuwe leider is (dus niet van Ojik). Beetje hopen op het Samsom-effect dus.
pi_121038024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:49 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Blijft verdedigbaar. De bezetting kan niet teruggedraaid worden, dus we moeten wel kijken vanuit het huidige perspectief.
Als je daar dus vanuit dat perspectief en ook met die blikvernauwing naar kijkt, dan kom je dus vanzelf in de problemen. Want wat in de praktijk binnen het huidige kader een doelmatige missie was geweest, was een missie geweest waarin ook gevochten wordt. Dat brengt de realiteit op de grond met zich mee. Als je dan dus even wat verder had gekeken, had je doorgehad dat je deel uitmaakt van een bezettingsoperatie, inclusief moord, al dan niet met drones, marteling, eindeloze opsluiting zonder enig proces, collateral damage ter minimalisatie van het risico voor de eigen troepen, een corrupt neokoloniaal bewind incl verkiezingsfraude. Dat ondersteun je dan allemaal.

Daarvoor stem ik geen GL, als ik lafhartige andere kant op kijkers die kruipen voor het pentagon wil, dan stem ik wel op een CDA-er. Ik wil een mensenrechtengeluid horen van GL, en een anti-oorlogsgeluid, en ik denk niet dat ik de enige potentiele GL-stemmer ben die dat wil.

quote:
Valt wel mee toch? Het zijn eigenlijk alleen maar economische keuzes, en de hervormingen kan ik niet echt conservatief noemen.
Hoezo niet dan? Verder klopt die kunduzcoalitie zich op de borst dat ze keurig proberen de financiele markten te behagen. Daarvoor zou ik niet op GL stemmen, die moet zich geen neoliberale kaders laten opdringen.

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dus je geeft me eindelijk gelijk in mijn kritiek op de kranten in Nederland
Nee.

quote:
Het ging daar vooral om de inkomensafhankelijke zorgpremie, en dat is de rol van de vrije pers, hulde voor de telegraaf die daar als een terrier in de kuiten hing.
Los van wat je er inhoudelijk van vindt, het is een puur gecreeerde rel, en als de overige media dan dat als groot nieuws aannemen en dus leuk meedoen, dan doen zij hun werk niet goed.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_121038055
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:13 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Ja het partijbestuur maakte het nog veel erger dan het al was, maar een lijsttrekkersverkiezing waarbij iemand de huidige leider uitdaagt is ook moeilijk uit te leggen als dat niet gebruikelijk is binnen de partij en er al een leider is.
Het zakken van GroenLinks is gewoon een opstapeling van chaos: slechte uitleg keuzes (kunduz, lenteakkoord), uitdaging (=afkeuring) partijleider, partijbestuur die dat ondemocratisch weg probeerde te werken (en slechte optreden Weening bij KvdB), en dan nog een hele zooi prominenten die er allemaal een mening over moesten hebben. Denk dat het zomaar weer kan omslaan als er een goede nieuwe leider is (dus niet van Ojik). Beetje hopen op het Samsom-effect dus.
Er zal nog wel meer moeten veranderen willen ze er weer echt bovenop komen. Ze hebben geen fatsoenlijke volksvertegenwoordigers meer die mensen aan weten te spreken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')