Ik gok dat ze eigenlijk helemaal geen personeel is, maar mede-eigenaar, en al heel lang en dat je het je niet kunt permitteren om haar uit te kopen, indien het überhaupt waar zou zijn.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:38 schreef icloud het volgende:
[..]
Het moge duidelijk zijn, dat onze familie niet heel erg makkelijk in elkaar zit en dat mede door haar zoon het is uitgelopen op een vechtscheiding, dus ik behandel haar gewoon als personeel en niet als ex vrouw.
mede-eigenaar is ze allang niet meer, sinds onze zoon gegraaid heeft, is zij als eigenaar weg uit het bedrijfquote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik gok dat ze eigenlijk helemaal geen personeel is, maar mede-eigenaar, en al heel lang en dat je het je niet kunt permitteren om haar uit te kopen, indien het überhaupt waar zou zijn.
Jullie zoon? Gaat lekker; een zoon die uit de bedrijfskas graait, een stiefzoon die het huwelijk van zijn moeder met de vader van z'n halfbroer en -zus torpedeert, en dan een advocaat als goede vriend hebben maar een topic op FOK! moeten openen om te vragen hoe het nou zit met verlof bij overlijden van een eerstegraads familielid.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:42 schreef icloud het volgende:
[..]
mede-eigenaar is ze allang niet meer, sinds onze zoon gegraaid heeft, is zij als eigenaar weg uit het bedrijf
Doeg, hè!quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:42 schreef icloud het volgende:
[..]
mede-eigenaar is ze allang niet meer, sinds onze zoon gegraaid heeft, is zij als eigenaar weg uit het bedrijf
Waarom vertel ik dit ook, ik heb mijn antwoord thanks.
Ik vraag niet hoe het zit, zoals ik in de op ook al zeg ik weet hoe de wettelijke regeltjes in elkaar zitten, dat kan elke advocaat mij vertellen.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jullie zoon? Gaat lekker; een zoon die uit de bedrijfskas graait, een stiefzoon die het huwelijk van zijn moeder met de vader van z'n halfbroer en -zus torpedeert, en dan een advocaat als goede vriend hebben maar een topic op FOK! moeten openen om te vragen hoe het nou zit met verlof bij overlijden van een eerstegraads familielid.
Daar ben je nou juist totaal niet in geïnteresseerd, alleen maar in de regels en in de knaken!quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:46 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik vraag niet hoe het zit, zoals ik in de op ook al zeg ik weet hoe de wettelijke regeltjes in elkaar zitten, dat kan elke advocaat mij vertellen.
Ik wil weten wat menselijk is
Daar heb je meer dan genoeg antwoord op gehad, en desondanks stel je je met de wetgeving in de hand op als een botte hork.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:46 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik vraag niet hoe het zit, zoals ik in de op ook al zeg ik weet hoe de wettelijke regeltjes in elkaar zitten, dat kan elke advocaat mij vertellen.
Ik wil weten wat menselijk is
Ik vind dat ik haar een zeer redelijk bod heb gedaan, wat ze zelf heeft geaccepteerd.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:48 schreef erikkll het volgende:
[..]
Jouw manier van omgaan met de situatie is dat iig niet.
Terwijl haar kind nog niet eens begraven is verwacht je dat ze nu kan beoordelen wat voor haar haalbaar en/of redelijk is? Knurft.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:49 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik vind dat ik haar een zeer redelijk bod heb gedaan, wat ze zelf heeft geaccepteerd.
De wetgeving is nodig om te kunnen tot een menselijke bedrijfsoplossing, het is geen pretfabriek.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Daar heb je meer dan genoeg antwoord op gehad, en desondanks stel je je met de wetgeving in de hand op als een botte hork.
Het interesseert je niet echt wat menselijk is, je zou dit het liefst gebruiken om haar te ontslaan.
Nee, de wetgeving garandeert alleen dat degene die een uitvaart moet regelen dat ook kan doen, het heeft helemaal niets met menselijkheid te maken.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:50 schreef icloud het volgende:
[..]
De wetgeving is nodig om te kunnen tot een menselijke bedrijfsoplossing, het is geen pretfabriek.
Ik verdien geen geld met emotie.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 17:56 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nou, als jullie het zelf twee weken kunnen doen, geef haar die tijd dan. In regeltjes denken is zo stupide in mijn ogen en ook nog eens emotieloos.
Ik ben echt heel benieuwd hoe een rechter in het kader van 'goed werkgeverschap' zou oordelen over een werkgever die een advocaat langsstuurt bij een werkneemster wiens zoon nog boven de grond staat...quote:
Het is een gezamenlijke vriend.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben echt heel benieuwd hoe een rechter in het kader van 'goed werkgeverschap' zou oordelen over een werkgever die een advocaat langsstuurt bij een werkneemster wiens zoon nog boven de grond staat...
Het zou je verbazen, denk ik, hoeveel geld je kunt verdienen of verliezen met emotie.quote:
Ik zou er niet te hard op rekenen, als ik jou wasquote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:03 schreef icloud het volgende:
[..]
Het is een gezamenlijke vriend.
Buiten dat beoordeeld de rechter alleen of ik mij aan de regeltjes hebben gehouden, en dat doe ik ruimhartig.
Dan moet je toch maar eens zorgen dat je bedrijf op poten blijft. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat het bedrijf afhankelijk is van één persoon.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:07 schreef icloud het volgende:
[..]
Directeur monteur of eigenlijk meer verkoper tegenwoordig, ik blijf eigenaar.
2weken vrijquote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:11 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Maar OT: Het is je ex, dus ik neem aan dat het contact nauw is. Kijk per dag hoe het gaat. Stel een max. in van twee weken (meer kan blijkbaar niet). Het is voor een persoon natuurlijk ook beter om wat onder de mensen te zijn (afleiding) dan elke keer in gedachten met je overleden zoon zijn (alhoewel je dat niet kunt vermijden).
Aah, kijk eens aan. Ik had niet het hele topic doorgelezen vandaar. Klinkt prima denk ik zo. Gewoon aankijken hoe het gaat.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:13 schreef icloud het volgende:
[..]
2weken vrij
2 weken 50%
2 weken 75 %
is de deal zoals ik al eerder poste.
Dacht ik toch ook.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:16 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Aah, kijk eens aan. Ik had niet het hele topic doorgelezen vandaar. Klinkt prima denk ik zo. Gewoon aankijken hoe het gaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |