abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:10:21 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121033742
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 12:56 schreef sanger het volgende:
Dan kun je wellicht beter niet ziekmelden en gewoon doorbetaald verlof geven. De kosten komen toch voor rekening van de werkgever, en als hij haar ziek meldt dan komt dit vervolgens ook nog een keer tot uiting in de WGA en ZW premies in de toekomst (en kost het hem dus meer dan alleen het doorbetalen van het loon).
Dat ligt eraan wat de verwachting is, en TS zal zijn ex-vrouw/werkneemster goed genoeg kennen om te weten hoe en of ze hier mee om kan gaan.
Als ze dusdanig instort dat ze over een jaar nog niet in staat is volledig te werken dan is ziekmelden waarschijnlijk handiger.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121033805
quote:
15s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Raar dat TS eerst helemaal niet vermeldt dat de secretatresse zijn ex-vrouw is. De verongelukte jongen dus zijn stiefzoon was en de halfbroer dan zijn dochtertje.

Dan heb je toch wel andere zaken aan je hoofd dan hoe lang je secretaresse vrij mag hebben?
Dat het mijn ex-vrouw is doet niet terzake, het is gewoon personeel net zo als de rest.

En dat ik niet vermeld heb dat het mijn ex stiefzoon was, daar kan je een uitleg over vinden een paar posts boven je.
pi_121033841
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 17:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Tsja wat is wijsheid. Ik kan me zo voorstellen dat TS 'tussen twee vuren' zit - aan de ene kant gunt hij de administratieve kracht de tijd en ruimte om te rouwen en over haar verschrikkelijke verlies heen te komen.
Ja, hij gunt zijn administratieve kracht toch twee weken rouwverwerking. Topbaas. Doe mij er ook zo eentje.
I intend to live forever, or die trying.
pi_121033873
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:15 schreef dwerg het volgende:

[..]

Ja, hij gunt zijn administratieve kracht toch twee weken rouwverwerking. Topbaas. Doe mij er ook zo eentje.
Wettelijke heeft ze recht op 5 dagen volgens de cao, dus ik doe flink wat water bij de wijn.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:18:03 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121033893
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:15 schreef dwerg het volgende:

[..]

Nee, hij gunt haar een week, die andere week heeft ze sowieso recht op.
Wullie bin KOEL © Soneal
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2013 @ 13:29:14 #81
43556 miss_dynastie
pi_121034085
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:17 schreef icloud het volgende:

[..]

Wettelijke heeft ze recht op 5 dagen volgens de cao, dus ik doe flink wat water bij de wijn.
:')
Is dit de eerste keer dat je een overlijden meemaakt? Want dat maakt je horkerigheid nog enigszins begrijpelijk... Deze moeder heeft haar zoon verloren.
Jij en je gebrekkige kennis van het administratiesysteem spelen voor haar geen enkele rol op dit moment.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:39:18 #82
285174 Evienne
never odd or even
pi_121034263

[ Bericht 99% gewijzigd door Evienne op 01-01-2013 20:20:40 (troll) ]
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_121034302
Je zal de werkgevers de kost moeten geven bij wie het na de wettelijke termijn gewoon ophoud hoor. Dus we kunnen wel doen of TS hier een megaboeman is, maar zo onrealistisch is zijn standpunt niet.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:44:14 #84
285174 Evienne
never odd or even
pi_121034354

[ Bericht 100% gewijzigd door Evienne op 01-01-2013 20:20:53 (troll) ]
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:44:25 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121034357
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je zal de werkgevers de kost moeten geven bij wie het na de wettelijke termijn gewoon ophoud hoor. Dus we kunnen wel doen of TS hier een megaboeman is, maar zo onrealistisch is zijn standpunt niet.
Dan meldt de werknemer zich dus gewoon ziek.
Het is nogal niet wat, je kind verliezen. Als je de dag na de begrafenis wel ijskoud aan het werk kunt en functioneert dan is er waarschijnlijk iets behoorlijk mis met je....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_121034375
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:44 schreef Evienne het volgende:

[..]

Dan zal ze hopelijk zo assertief zijn zich niet te laten opjagen door ts' gebrek aan een vervanger, zich ziekmelden en ts lekker zelf uit laten zoeken hoe hij de administratie dan regelt, zoals het bij de meeste werkgevers gaat.
Ook dat is volkomen logisch in een situatie als die van de besproken secretaresse :Y. Maar voor TS is dat ook gunstiger dan haar maar onbetaald verlof geven volgens mij.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2013 @ 13:47:34 #87
43556 miss_dynastie
pi_121034419
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Ook dat is volkomen logisch in een situatie als die van de besproken secretaresse :Y. Maar voor TS is dat ook gunstiger dan haar maar onbetaald verlof geven volgens mij.
Als ik TS goed begrijp, heeft 'ie daar geen verzekering voor afgesloten en geen geld voor gereserveerd...
  dinsdag 1 januari 2013 @ 13:54:23 #88
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_121034570
Ik neem aan dat ze zelf ook weet dat het bedrijf niet zonder haar loopt. Kan je na de uitvaart niet aansturen op parttime werken om de schade te beperken? Bijv 25% werken om te zorgen dat alles in het juiste bakje zit?

Gelukkig heb ik geen ervaring met deze situatie, maar het lijkt me dat afleiding rust geeft?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:06:59 #89
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121034819
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 13:54 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik neem aan dat ze zelf ook weet dat het bedrijf niet zonder haar loopt. Kan je na de uitvaart niet aansturen op parttime werken om de schade te beperken? Bijv 25% werken om te zorgen dat alles in het juiste bakje zit?

Gelukkig heb ik geen ervaring met deze situatie, maar het lijkt me dat afleiding rust geeft?
Het lijkt me dat dat voor iedereen anders werkt, niet iedereen gaat op dezelfde manier met een situatie om, en de een zal idd baat hebben bij wat afleiding, de ander help je daarmee alleen de vernieling in.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 januari 2013 @ 14:40:19 #90
113373 doeka
Pompiedomtiedom
pi_121035634
Wat een naar en vreemd verhaal, TS. Ik kan mij werkelijk niet voorstellen dat niemand in jouw bedrijf in staat is om tijdelijk? de administratie over te nemen. Bizar. Ik zou toch kijken of je voor een bepaalde periode een uitzendkracht of andere tijdelijke hulp kunt inhuren. Je kunt toch niet verwachten van iemand die net een kind heeft verloren, dat zij met twee weken weer volledig aan de bak kan? Misschien kan zij het wel, maar ik denk niet dat je er vanuit mag gaan.

Bovendien zit jij met 2 petten op, wat het er ook niet makkelijker op maakt, jij bent en haar werkgever en haar ex-echtgenoot en stiefvader (en dat ex-stiefzoon dat je zelf gebruikt kan natuurlijk helemaal niet) van de overleden zoon in kwestie.

Kortom, geef haar de tijd die zij zelf nodig heeft om weer te kunnen werken en zet er geen tijdsdruk op, maar huur gewoon iemand in, of doe het, als je het niet kunt betalen, in de avonduren zelf.
En ben een beetje lief voor je dochter, haar halfbroer is overleden.
But till then tramps like us baby we were born to run
But till then tramps like us baby we were born to run
  dinsdag 1 januari 2013 @ 15:01:19 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121036186
Of de huidige vrouw van TS doet de administratie even....
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator dinsdag 1 januari 2013 @ 15:02:42 #92
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_121036219
Ik vind ts redelijk en zeker geen boeman. Probeer in overleg gewoon alles aan te laten voelen. Je werknemer is ook noet gebaar bij maandenlang niets doen en alleen rouwen. Soms werkt even wat uurtjes werken juist goed en therapeutisch. Iedereen verwerkr het op zijn of haar eigen manier. Dat mogen mensen ook niet voor een ander beslissen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2013 @ 15:06:23 #93
43556 miss_dynastie
pi_121036313
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:02 schreef Renesite het volgende:
Ik vind ts redelijk en zeker geen boeman. Probeer in overleg gewoon alles aan te laten voelen. Je werknemer is ook noet gebaar bij maandenlang niets doen en alleen rouwen. Soms werkt even wat uurtjes werken juist goed en therapeutisch. Iedereen verwerkr het op zijn of haar eigen manier. Dat mogen mensen ook niet voor een ander beslissen.
Ik weet niet hoor, maar in mijn beleving is 'even wat uurtjes werken' iets
heel anders dan TS 'ik gun haar alle tijd, maximaal twee weken, want ik heb geen geld voor vervanging'...
pi_121036453
Ik zou als ik TS was in ieder geval nu al voor een noodplan zorgen en iemand die adminstratie laten doorgronden, want de kans is reeel dat ze -veel- langer dan twee weken er uit ligt.

En als je pas over twee weken gaat kijken of iemand er nog iets mee kan aanvangen wordt het tricky. Door het nu te veel te laten sloffen zet je je bedrijf op het spel.
pi_121037654
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 15:06 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar in mijn beleving is 'even wat uurtjes werken' iets
heel anders dan TS 'ik gun haar alle tijd, maximaal twee weken, want ik heb geen geld voor vervanging'...
Volgens mij zegt hij dat ook nergens. Dat wordt weer op zn Foks in compleet zwart-wit denken getrokken ineens.
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2013 @ 16:11:37 #96
43556 miss_dynastie
pi_121037967
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:00 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Volgens mij zegt hij dat ook nergens. Dat wordt weer op zn Foks in compleet zwart-wit denken getrokken ineens.
Dat staat in de OP.
pi_121037981
TS is gewoon ruimhartig, de overheid heeft hier een week voor bedacht, dus hij gaat daar zeer ruim overheen.

Het afzeiken van TS gaan we sowieso niet doen; een discussie voeren we hier gewoon als volwassenen. Als je dat niet kan, dan blijf je maar weg. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:18:04 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121038105
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:12 schreef Five_Horizons het volgende:
TS is gewoon ruimhartig, de overheid heeft hier een week voor bedacht, dus hij gaat daar zeer ruim overheen.

Het afzeiken van TS gaan we sowieso niet doen; een discussie voeren we hier gewoon als volwassenen. Als je dat niet kan, dan blijf je maar weg. :)
Die week heb je als 1stegraads familielid al nodig om de boel te regelen, puur regelen, dan komt de klap nog, en die komt als je klaar bent met regelen, na de begrafenis dus.

Het gaat hier niet om je bejaarde moeder van 92, maar om een kind, dat heeft de overheid ook niet voor ogen gehad met het opstellen van die regeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:19:39 #99
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121038139
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:12 schreef Five_Horizons het volgende:
Dit dus. Als die vrouw langer afwezig wenst te zijn dan kan ze daarvoor onbetaald verlof opnemen. Ziek is ze niet.

Die mensen hier die allemaal denken dat een werkgever een filantropische instelling is.... Waarom zou de werkgever meer kosten moeten maken dan waartoe hij verplicht is?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 16:20:59 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121038178
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 16:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Dit dus. Als die vrouw langer afwezig wenst te zijn dan kan ze daarvoor onbetaald verlof opnemen. Ziek is ze niet.

Die mensen hier die allemaal denken dat een werkgever een filantropische instelling is.... Waarom zou de werkgever meer kosten moeten maken dan waartoe hij verplicht is?
Wie ben jij om te bepalen of ze wel of niet ziek is?
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')