Dat ligt eraan wat de verwachting is, en TS zal zijn ex-vrouw/werkneemster goed genoeg kennen om te weten hoe en of ze hier mee om kan gaan.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:56 schreef sanger het volgende:
Dan kun je wellicht beter niet ziekmelden en gewoon doorbetaald verlof geven. De kosten komen toch voor rekening van de werkgever, en als hij haar ziek meldt dan komt dit vervolgens ook nog een keer tot uiting in de WGA en ZW premies in de toekomst (en kost het hem dus meer dan alleen het doorbetalen van het loon).
Dat het mijn ex-vrouw is doet niet terzake, het is gewoon personeel net zo als de rest.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 12:57 schreef Lienekien het volgende:
Raar dat TS eerst helemaal niet vermeldt dat de secretatresse zijn ex-vrouw is. De verongelukte jongen dus zijn stiefzoon was en de halfbroer dan zijn dochtertje.
Dan heb je toch wel andere zaken aan je hoofd dan hoe lang je secretaresse vrij mag hebben?
Ja, hij gunt zijn administratieve kracht toch twee weken rouwverwerking. Topbaas. Doe mij er ook zo eentje.quote:Op maandag 31 december 2012 17:48 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Tsja wat is wijsheid. Ik kan me zo voorstellen dat TS 'tussen twee vuren' zit - aan de ene kant gunt hij de administratieve kracht de tijd en ruimte om te rouwen en over haar verschrikkelijke verlies heen te komen.
Wettelijke heeft ze recht op 5 dagen volgens de cao, dus ik doe flink wat water bij de wijn.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:15 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ja, hij gunt zijn administratieve kracht toch twee weken rouwverwerking. Topbaas. Doe mij er ook zo eentje.
Nee, hij gunt haar een week, die andere week heeft ze sowieso recht op.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:15 schreef dwerg het volgende:
[..]
Ja, hij gunt zijn administratieve kracht toch twee weken rouwverwerking. Topbaas. Doe mij er ook zo eentje.
quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:17 schreef icloud het volgende:
[..]
Wettelijke heeft ze recht op 5 dagen volgens de cao, dus ik doe flink wat water bij de wijn.
Dan meldt de werknemer zich dus gewoon ziek.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je zal de werkgevers de kost moeten geven bij wie het na de wettelijke termijn gewoon ophoud hoor. Dus we kunnen wel doen of TS hier een megaboeman is, maar zo onrealistisch is zijn standpunt niet.
Ook dat is volkomen logisch in een situatie als die van de besproken secretaressequote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:44 schreef Evienne het volgende:
[..]
Dan zal ze hopelijk zo assertief zijn zich niet te laten opjagen door ts' gebrek aan een vervanger, zich ziekmelden en ts lekker zelf uit laten zoeken hoe hij de administratie dan regelt, zoals het bij de meeste werkgevers gaat.
Als ik TS goed begrijp, heeft 'ie daar geen verzekering voor afgesloten en geen geld voor gereserveerd...quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:45 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ook dat is volkomen logisch in een situatie als die van de besproken secretaresse. Maar voor TS is dat ook gunstiger dan haar maar onbetaald verlof geven volgens mij.
Het lijkt me dat dat voor iedereen anders werkt, niet iedereen gaat op dezelfde manier met een situatie om, en de een zal idd baat hebben bij wat afleiding, de ander help je daarmee alleen de vernieling in.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 13:54 schreef Beelzebufo het volgende:
Ik neem aan dat ze zelf ook weet dat het bedrijf niet zonder haar loopt. Kan je na de uitvaart niet aansturen op parttime werken om de schade te beperken? Bijv 25% werken om te zorgen dat alles in het juiste bakje zit?
Gelukkig heb ik geen ervaring met deze situatie, maar het lijkt me dat afleiding rust geeft?
Ik weet niet hoor, maar in mijn beleving is 'even wat uurtjes werken' ietsquote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:02 schreef Renesite het volgende:
Ik vind ts redelijk en zeker geen boeman. Probeer in overleg gewoon alles aan te laten voelen. Je werknemer is ook noet gebaar bij maandenlang niets doen en alleen rouwen. Soms werkt even wat uurtjes werken juist goed en therapeutisch. Iedereen verwerkr het op zijn of haar eigen manier. Dat mogen mensen ook niet voor een ander beslissen.
Volgens mij zegt hij dat ook nergens. Dat wordt weer op zn Foks in compleet zwart-wit denken getrokken ineens.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 15:06 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar in mijn beleving is 'even wat uurtjes werken' iets
heel anders dan TS 'ik gun haar alle tijd, maximaal twee weken, want ik heb geen geld voor vervanging'...
Dat staat in de OP.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:00 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Volgens mij zegt hij dat ook nergens. Dat wordt weer op zn Foks in compleet zwart-wit denken getrokken ineens.
Die week heb je als 1stegraads familielid al nodig om de boel te regelen, puur regelen, dan komt de klap nog, en die komt als je klaar bent met regelen, na de begrafenis dus.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:12 schreef Five_Horizons het volgende:
TS is gewoon ruimhartig, de overheid heeft hier een week voor bedacht, dus hij gaat daar zeer ruim overheen.
Het afzeiken van TS gaan we sowieso niet doen; een discussie voeren we hier gewoon als volwassenen. Als je dat niet kan, dan blijf je maar weg.
Dit dus. Als die vrouw langer afwezig wenst te zijn dan kan ze daarvoor onbetaald verlof opnemen. Ziek is ze niet.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:12 schreef Five_Horizons het volgende:
TS is gewoon ruimhartig, de overheid heeft hier een week voor bedacht, dus hij gaat daar zeer ruim overheen.
Wie ben jij om te bepalen of ze wel of niet ziek is?quote:Op dinsdag 1 januari 2013 16:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Dit dus. Als die vrouw langer afwezig wenst te zijn dan kan ze daarvoor onbetaald verlof opnemen. Ziek is ze niet.
Die mensen hier die allemaal denken dat een werkgever een filantropische instelling is.... Waarom zou de werkgever meer kosten moeten maken dan waartoe hij verplicht is?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |