abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:09:49 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047826
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:08 schreef icloud het volgende:

[..]

Volgens mij de lapo maar goed.........
Bij bestaande reeksen, maar niet bij vervolgtopics over specifiek de situatie/vraag van een TS als hier.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121047834
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:07 schreef icloud het volgende:
Jongens over 30 posts knalt dit topic dicht, kunnen we hem dan dichthouden en geen nieuw deel aanmaken, zinloze discussie

Beetje rare gedachtegang heb je wel.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:11:00 #278
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121047870
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:00 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Lijkt me niet zo lastig wanneer je net zoon verloren bent.
Het lang volhouden is moeilijker.
Die werknemer van ons lukte het dus niet :')

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:04 schreef danos het volgende:
Het gaat erom of je in staat bent om te werken of niet, denk je dat het UWV je uitkering stop zet als je niet meer kan solliciteren gedurende een half jaar na het overlijden van een kind?
Dat weet ik wel zeker.
quote:
Iedere arts zal je ziekte door dit verlies bevestigen, en dus heeft werkgever geen poot om op te staan.
Denk dat je je hierin vergist. De huisarts wellicht, maar die heeft hierin geen bevoegdheid. De arboarts kijkt alleen of iemand in staat is te werken, en zijn beslissing is bindend. Nadien kun je alleen bij het UWV een deskundigenoordeel aanvragen.
quote:
Dom dat hij zelf geen verzekering heeft afgesloten voor dit soort dingen.
Andere discussie. Daarnaast kan het een overweging zijn, als je normaliter een laag ziekteverzuim hebt. Oververzekeren begint uit de mode te raken ;)

quote:
De strategie is dus niet juist en niet slim, de werknemer positief benaderen en de ruimte geven zal veel gunstiger uitpakken voor werkgever. Dat TS pas nu gaat bedenken dat de boel gruwelijk in de soep loopt als werknemer voor lange tijd uit is geschakeld en hij hier ook nog eens geen verzekering voor heeft afgesloten getuigd niet van goed ondernemerschap. Dan kan je druk gaan uitoefenen maar dit werkt vaak averechts.
Discussie over wel of niet verzekeren kun je niet over oordelen zonder de onderliggende cijfers te kennen. Over de strategie ben ik het met je eens, maar dat neemt niet weg dat TS wel degelijk in zijn recht staat als hij na 4 dagen aanstuurt op onbetaald verlof.

quote:
Advies aan TS, ga er vanuit dat je werknemer er minimaal 6 maanden uit is, en ga dus op zoek naar een (tijdelijke) vervanger. Voor de eigen gemoedsrust lijkt me dit ook het beste. Kost wat, maargoed dat is ondernemersrisico.
Dus TS moet volgens jou 6 maanden doorbetalen terwijl vanuit de wetgeving maar 4 dagen is aangegeven? Op grond waarvan zou TS dat moeten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_121047874
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:09 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Beetje rare gedachtegang heb je wel.
Ik heb al honderd keer gezegd dat ik mijn antwoorden heb, ik heb iedereen al bedankt en gezegd wat mijn oplossing word, dus het topic mag van mij dicht
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:11:58 #280
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121047911
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Ze kan mij niet bedonderen want ik ben TS niet ;)

En ik spreek ook niet over bedonderen. Ik stel alleen dat TS tot niets meer verplicht is dan de vier dagen (als hij dat zou willen). Dit in tegenstelling tot veel (ik zeg het weer Lienekien) vrouwen hier bveweren, die stellen dat TS maar voor onbepaalde tijd betaald verlof moet geven (al dan niet in de vorm van ziekteverlof).

En of dit op lange termijn verstandig is (om welke reden dan ook) laat ik in het midden.TS is de enige die dit kan beoordelen.
Had het al gezien, sorry ;).

Nee, TS is niet tot meer verplicht, maar probeer je eens voor te stellen dat je zelf een zeer dierbaar iemand verliest. De eerste dagen ben je druk bezig met het regelen van de begrafenis e.d. en dán pas kom je aan rouwen toe. Net op het moment dat je weer aan het werk moet -O-.

Het lastige is ook dat je niet in de wet kunt vastleggen hoelang iemand mag rouwen. Dat is voor iedereen anders.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:12:00 #281
65960 sanger
pi_121047915
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:05 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het was dus geen emo reactie, want ik begreep 'vader' verkeerd (in plaats van 'zoon', terwijl je bedoelde ipv 'moeder').
Kan, mag en no problem :)

quote:
Ik krijg de indruk dat TS niet voldoende rekening heeft gehouden met de mogelijkheid van langdurige uitval van een medewerker. Dus ook niet voor die gevallen waar niet eens discussie zou zijn over of het 'ziekte' is of niet.
Of hij is verkeerd voorgelicht (hij heeft van zijn boekhouder immers een berekening gekregen).
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:12:29 #282
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047944
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:11 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik heb al honderd keer gezegd dat ik mijn antwoorden heb, ik heb iedereen al bedankt en gezegd wat mijn oplossing word, dus het topic mag van mij dicht
Ik zou wel benieuwd zijn naar hoe het uiteindelijk uitpakt.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:12:42 #283
65960 sanger
pi_121047952
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Niet alleen vrouwen, sanger. Laat dat toch buiten de discussie.
Wel voornamelijk volgens de kleurtjes naast de posts :D :P zie overwegend rose :)
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:13:06 #284
65960 sanger
pi_121047969
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wees blij dat de regel is dat alleen de TS een volgend deel aanmaakt! ^O^
Ow, ik dacht degene die hem dichtgooide ;)
pi_121047984
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:59 schreef Viking84 het volgende:
@ TS:

Ik snap niet helemaal waarom jij er zo van uitgaat dat deze vrouw jou wil bedonderen (want zo lijkt het nu). Ze zit in een rouwproces, haar hoofd staat niet naar werk en als je haar te vroeg dwingt weer te gaan werken, maak je het alleen maar erger. Ze is tot nu toe een goede werknemer geweest, zeg je, die jullie echt nodig hebben. Een fatsoenlijke werkgever geeft haar dan wat ruimte.
Dit dus. Doe je anders gaat het je waarshcijnlijk meer ellende opleveren dan dit jou moeite kost. Ik vind opzich een afspraak over wat extra tijd geven zoals je hebt gedaan erg netjes. Dus itt wat de meesten hier nu zeggen vind ik wel dat ts zich als goed werkgever opstelt. Wellicht komt hij hier wat minder tof over in reactie op een paar mensen die wel heel erg op de emotionele toer gaan...
Whatever...
pi_121048031
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Kan, mag en no problem :)

[..]

Of hij is verkeerd voorgelicht (hij heeft van zijn boekhouder immers een berekening gekregen).
Niet verkeerd voorgelicht, met ons ziekteverzuim betaal ik elke maand de tering en krijg ik er zeer weinig voor terug, een man extra in dienst of een verzekering ik weet het wel.

De afgelopen 10 jaar is er nog nooit iemand langer dan een week betaald afwezig geweest door ziekte!!!
pi_121048037
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:11 schreef sanger het volgende:
Denk dat je je hierin vergist. De huisarts wellicht, maar die heeft hierin geen bevoegdheid. De arboarts kijkt alleen of iemand in staat is te werken, en zijn beslissing is bindend. Nadien kun je alleen bij het UWV een deskundigenoordeel aanvragen.
Hoe kom je hierbij? Of doel je dan de arts van de UWV?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:14:29 #288
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121048042
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:12 schreef sanger het volgende:

[..]

Wel voornamelijk volgens de kleurtjes naast de posts :D :P zie overwegend rose :)
Het wordt echt vervelend. Kan het niet gewoon over de inhoud gaan?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:15:37 #289
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121048087
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:13 schreef sanger het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:09 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Bij bestaande reeksen, maar niet bij vervolgtopics over specifiek de situatie/vraag van een TS als hier.
pi_121048143
Het gaat in deze discussie fout dat de wettelijke vastgestelde tijd in een lijn wordt gezet met het in staat zijn om te werken. Dat is per persoon verschillend maar vaak in deze gevallen duurt dat wel even, en dan kun je dus als werkgever die x dagen niet als uitgangspunt gebruiken.

Dit moet dus inderdaad in overleg met bedrijfsarts, en als de werknemer in dit geval niet in staat is om te werken, moet je het wel heel matig overbrengen dat de bedrijfsarts hier niet in mee gaat.
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:17:25 #291
65960 sanger
pi_121048163
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:11 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Had het al gezien, sorry ;).
Geeft niet hoor.

quote:
Nee, TS is niet tot meer verplicht, maar probeer je eens voor te stellen dat je zelf een zeer dierbaar iemand verliest. De eerste dagen ben je druk bezig met het regelen van de begrafenis e.d. en dán pas kom je aan rouwen toe. Net op het moment dat je weer aan het werk moet -O-.
Been there done that. Al was dat gelukkig niet 1 van de kids maar "slechts" mijn vader. En ja, het leven gaat gewoon door, dus ook het werk. Ik was na twee dagen alweer aan het werk (al was dat voor mij op dat moment ook een welkome afleiding).

quote:
Het lastige is ook dat je niet in de wet kunt vastleggen hoelang iemand mag rouwen. Dat is voor iedereen anders.
En daarom is er in ieder geval een minimumtermijn opgenomen. De rest in onderling overleg.
pi_121048177
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:13 schreef sanger het volgende:

[..]

Een lemming is zo gemaakt in dit geval. :P
pi_121048250
quote:
6s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Een lemming is zo gemaakt in dit geval. :P
Zolang je niet mijn situatie pakt, maar een algemenere situatie die er op lijkt, dan zou ik het best leuk vinden om deze discussie voort te zetten en te volgen.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:19:39 #294
65960 sanger
pi_121048261
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:14 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Hoe kom je hierbij? Of doel je dan de arts van de UWV?
Wat bedoel je? Dat het oordeel van de bedrijfsarts bindend is? Dat is zo bepaald in de relevante regelgeving. Als een bedrijfsarts bepaald dat je weer aan het werk moet heb je dit als werkgever op te volgen. Ben je het er niet mee eens dan kun je het UWV om een deskundigenoordeel vragen voor een second opinion.
pi_121048330
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Dat het oordeel van de bedrijfsarts bindend is? Dat is zo bepaald in de relevante regelgeving. Als een bedrijfsarts bepaald dat je weer aan het werk moet heb je dit als werkgever op te volgen. Ben je het er niet mee eens dan kun je het UWV om een deskundigenoordeel vragen voor een second opinion.
Omdat mijn bedrijfsarts heeft gezegd: ik geef advies, mijn advies is niet bindend, zodoende mijn vraag of je dan perse doelt op een bedrijfsarts van het UWV.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:22:48 #296
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121048431
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:17 schreef sanger het volgende:

[..]

Geeft niet hoor.

[..]

Been there done that. Al was dat gelukkig niet 1 van de kids maar "slechts" mijn vader. En ja, het leven gaat gewoon door, dus ook het werk. Ik was na twee dagen alweer aan het werk (al was dat voor mij op dat moment ook een welkome afleiding).

[..]

En daarom is er in ieder geval een minimumtermijn opgenomen. De rest in onderling overleg.
Ja, een minimumtermijn om alle zaakjes te regelen, niet voor het rouwen.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:23:26 #297
65960 sanger
pi_121048475
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:21 schreef Ambipur het volgende:

[..]

Omdat mijn bedrijfsarts heeft gezegd: ik geef advies, mijn advies is niet bindend, zodoende mijn vraag of je dan perse doelt op een bedrijfsarts van het UWV.
Ik denk eerder dat hij daarmee bedoelde dat de werkgever alsnog mag besluiten dat je niet hoeft te werken. Als de bedrijfsarts oordeelt dat jij kan werken en de werkgever verwacht dat van je dan heb jij als werknemer de plicht aan het werk te gaan.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:30:10 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121048779
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:17 schreef sanger het volgende:
Nee, dat is geen minimum rouwtermijn, die 4 dagen zijn er om de uitvaart te regelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_121048811
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:22 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, een minimumtermijn om alle zaakjes te regelen, niet voor het rouwen.
Rouwen kan prima terwijl je werkt.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:31:36 #300
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_121048843
quote:
3s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:30 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Rouwen kan prima terwijl je werkt.
Moet de baas niet zeuren als je daardoor foutjes maakt....
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')