abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121047013
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:45 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar er moet gaandeweg ook beoordeeld worden of dat kan. De bedrijfsarts speelt een belangrijke rol.

Is allemaal prima. Maar je realiseert je dat TS dit allemaal niet van plan is? Binnen zes weken weer fulltime en anders onbetaald verlof.
Wat TS van plan is dat doet niet zoveel ter zake, in de praktijk is een bedrijfsarts er om een werknemer zo snel mogelijk weer voor 100% aan het werk te krijgen.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:51:21 #252
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047065
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:48 schreef sanger het volgende:

[..]

Omdat rouwverwerking geen ziekte is. Ik heb hierboven al ergens gezegd dat ik dat vanuit de praktijk weet.

Wij hebben op het werk een paar maanden geleden een soortgelijke situatie meegemaakt (al was dat de vader). Vanuit de Wet poortwachter en ons bedrijfsreglement moet er binnen 6 weken een afspraak met de arbo zijn en die oordeelde dat de werknemer gewoon in staat wat te werken en dat rouwverwerking geen reden voor arbeidsongeschiktheid is. Werknemer (en wij als werkgever overigens ook) waren het hier niet mee eens, dus hebben we een deskundigenoordeel aangevraagd bij het UWV. Deze kwam tot hetzelfde oordeel als de arboarts.

Voor diegene die zich afvragen waarom we dan geen andere afspraken gemaakt hebben, dit komt omdat de verzekering alleen uitkeerde als we het advies van de arboarts opvolgden.

[..]

Hoe een werknemer zo snel mogelijk weer aan het werk gaat :)
Ja, dat was een vader. Ik had een collega die plots zijn partner verloor en daar was het verhaal wel anders. Dit is een moeder die haar kind plotseling verliest. Je kunt het echt niet allemaal over een kam scheren.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:51:56 #253
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_121047092
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Wat TS van plan is dat doet niet zoveel ter zake, in de praktijk is een bedrijfsarts er om een werknemer zo snel mogelijk weer voor 100% aan het werk te krijgen.
In eerste instantie om te beoordelen of er sprake is van ziekte. Daarna pas om te kijken hoe iemand zo snel mogelijk weer aan het werk kan.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:52:18 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047106
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:50 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

De discussie is toch naar aanleiding van wat TS van plan is?
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:52:39 #255
65960 sanger
pi_121047118
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja, dat was een vader. Ik had een collega die plots zijn partner verloor en daar was het verhaal wel anders. Dit is een moeder die haar kind plotseling verliest. Je kunt het echt niet allemaal over een kam scheren.
Dus een moeder die een kind verliest mag langer rouwen dan een vader die zijn kind verliest... Hmmm, dit is wel weer typisch zo een emo vrouwen reactie :D
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:53:31 #256
65960 sanger
pi_121047144
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Deels. De andere discussie is dat TS afgebrand wordt terwijl hij feitelijk in zijn recht staat en al meer cadeau doet dan hij verplicht is te doen.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:54:21 #257
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047182
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Dus een moeder die een kind verliest mag langer rouwen dan een vader die zijn kind verliest... Hmmm, dit is wel weer typisch zo een emo vrouwen reactie :D
Oh, ik dacht dat je bedoelde iemand die zijn vader had verloren.

En ja, dat is weer typisch sanger, een reactie wegzetten omdat die van een vrouw komt.
pi_121047215
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:51 schreef sanger het volgende:

[..]

In eerste instantie om te beoordelen of er sprake is van ziekte. Daarna pas om te kijken hoe iemand zo snel mogelijk weer aan het werk kan.
Het is als werknemer vrij eenvoudig om bij een rouwproces op andere gronden wel arbeidsongeschikt te zijn , bijvoorbeeld slapeloosheid, onverklaarbare lichamelijke klachten.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:55:18 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047222
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:53 schreef sanger het volgende:

[..]

Deels. De andere discussie is dat TS afgebrand wordt terwijl hij feitelijk in zijn recht staat en al meer cadeau doet dan hij verplicht is te doen.
Dan voeren we kennelijk twee discussie door elkaar.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:57:20 #260
65960 sanger
pi_121047302
quote:
13s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:54 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je bedoelde iemand die zijn vader had verloren.
Nee, een vader die zijn kind verloor.

quote:
En ja, dat is weer typisch sanger, een reactie wegzetten omdat die van een vrouw komt.
Ik zou je eerst inlezen voordat je zo iets beweert..... Ik stoor me hier juist aan al die vrouwen die oordelen vanuit hun moederinstinct zonder goede onderbouwing.
pi_121047303
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 15:30 schreef Dennism het volgende:
Volgens mij is het wettelijk gezien van de dag van overlijden tot en met de dag van de uitvaart.
Ik zou wel oppassen met hierna te veel vragen van haar, want ondansk dat ze nodig is. Je kunt je voorstellen dat ze direct na zo'n heftige gebeurtenis niet meteen op volle kracht aan het werk kan.

Je zult hier als baas zowel de korte als langere termijn in de gaten moeten houden; als zij zich na een paar weken te hard werken na zoiets ziek meldt heb jij er nog meer shit van. En zij ook.

Kortom: wees voozichtig en misshcien toch kijken of je eventjes wat kan doen met een uitzendkracht voor wat lopende zaken.
Whatever...
pi_121047305
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:52 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ts draaft beetje door dat gaat ie later nog wel snappen.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:58:00 #263
65960 sanger
pi_121047331
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het is als werknemer vrij eenvoudig om bij een rouwproces op andere gronden wel arbeidsongeschikt te zijn , bijvoorbeeld slapeloosheid, onverklaarbare lichamelijke klachten.
Dan moet je dat wel daadwerkelijk hebben en geloofwaardig kunnen brengen.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:58:35 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047357
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee, een vader die zijn kind verloor.

[..]

Ik zou je eerst inlezen voordat je zo iets beweert..... Ik stoor me hier juist aan al die vrouwen die oordelen vanuit hun moederinstinct zonder goede onderbouwing.
Doe je het weer! :D
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:59:00 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047371
quote:
12s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:57 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ts draaft beetje door dat gaat ie later nog wel snappen.
^O^
  dinsdag 1 januari 2013 @ 20:59:51 #266
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_121047407
@ TS:

Ik snap niet helemaal waarom jij er zo van uitgaat dat deze vrouw jou wil bedonderen (want zo lijkt het nu). Ze zit in een rouwproces, haar hoofd staat niet naar werk en als je haar te vroeg dwingt weer te gaan werken, maak je het alleen maar erger. Ze is tot nu toe een goede werknemer geweest, zeg je, die jullie echt nodig hebben. Een fatsoenlijke werkgever geeft haar dan wat ruimte.

[ Bericht 37% gewijzigd door Viking84 op 01-01-2013 21:02:12 (Iemand die niet TS was gequote, sorry!) ]
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:00:48 #267
65960 sanger
pi_121047449
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Doe je het weer! :D
Jep, in dit topic voor het eerst. Maar daarom zet jij mij net weg als iemand die dit consequent doet.

Mag ik me daar overigens aan storen of is dat vreemd? TS legt uit eigen zak geld bij in het belang van de werknemer en wordt vervolgens nog afgebrand...
pi_121047457
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Dan moet je dat wel daadwerkelijk hebben en geloofwaardig kunnen brengen.
Lijkt me niet zo lastig wanneer je net zoon verloren bent.
Het lang volhouden is moeilijker.
pi_121047597
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:53 schreef sanger het volgende:

[..]

TS probeert zekerheid voor zichzelf te forceren, terwijl dat helemaal niet aan de orde is.

Het gaat erom of je in staat bent om te werken of niet, denk je dat het UWV je uitkering stop zet als je niet meer kan solliciteren gedurende een half jaar na het overlijden van een kind?
Iedere arts zal je ziekte door dit verlies bevestigen, en dus heeft werkgever geen poot om op te staan. Dom dat hij zelf geen verzekering heeft afgesloten voor dit soort dingen.

De strategie is dus niet juist en niet slim, de werknemer positief benaderen en de ruimte geven zal veel gunstiger uitpakken voor werkgever. Dat TS pas nu gaat bedenken dat de boel gruwelijk in de soep loopt als werknemer voor lange tijd uit is geschakeld en hij hier ook nog eens geen verzekering voor heeft afgesloten getuigd niet van goed ondernemerschap. Dan kan je druk gaan uitoefenen maar dit werkt vaak averechts.

Advies aan TS, ga er vanuit dat je werknemer er minimaal 6 maanden uit is, en ga dus op zoek naar een (tijdelijke) vervanger. Voor de eigen gemoedsrust lijkt me dit ook het beste. Kost wat, maargoed dat is ondernemersrisico.
Even a broken clock is right twice a day.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:05:07 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047628
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Jep, in dit topic voor het eerst. Maar daarom zet jij mij net weg als iemand die dit consequent doet.

Mag ik me daar overigens aan storen of is dat vreemd? TS legt uit eigen zak geld bij in het belang van de werknemer en wordt vervolgens nog afgebrand...
Het was dus geen emo reactie, want ik begreep 'vader' verkeerd (in plaats van 'zoon', terwijl je bedoelde ipv 'moeder').

Ik krijg de indruk dat TS niet voldoende rekening heeft gehouden met de mogelijkheid van langdurige uitval van een medewerker. Dus ook niet voor die gevallen waar niet eens discussie zou zijn over of het 'ziekte' is of niet.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:05:15 #271
65960 sanger
pi_121047635
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 20:59 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik snap niet helemaal waarom jij er zo van uitgaat dat deze vrouw jou wil bedonderen (want zo lijkt het nu). Ze zit in een rouwproces, haar hoofd staat niet naar werk en als je haar te vroeg dwingt weer te gaan werken, maak je het alleen maar erger. Ze is tot nu toe een goede werknemer geweest, zeg je, die jullie echt nodig hebben. Een fatsoenlijke werkgever geeft haar dan wat ruimte.
Ze kan mij niet bedonderen want ik ben TS niet ;)

En ik spreek ook niet over bedonderen. Ik stel alleen dat TS tot niets meer verplicht is dan de vier dagen (als hij dat zou willen). Dit in tegenstelling tot veel (ik zeg het weer Lienekien) vrouwen hier bveweren, die stellen dat TS maar voor onbepaalde tijd betaald verlof moet geven (al dan niet in de vorm van ziekteverlof).

En of dit op lange termijn verstandig is (om welke reden dan ook) laat ik in het midden.TS is de enige die dit kan beoordelen.
pi_121047705
Jongens over 30 posts knalt dit topic dicht, kunnen we hem dan dichthouden en geen nieuw deel aanmaken, zinloze discussie

i agree with sanger
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:07:14 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047708
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:05 schreef sanger het volgende:

[..]

Ze kan mij niet bedonderen want ik ben TS niet ;)

En ik spreek ook niet over bedonderen. Ik stel alleen dat TS tot niets meer verplicht is dan de vier dagen (als hij dat zou willen). Dit in tegenstelling tot veel (ik zeg het weer Lienekien) vrouwen hier bveweren, die stellen dat TS maar voor onbepaalde tijd betaald verlof moet geven (al dan niet in de vorm van ziekteverlof).

En of dit op lange termijn verstandig is (om welke reden dan ook) laat ik in het midden.TS is de enige die dit kan beoordelen.
Niet alleen vrouwen, sanger. Laat dat toch buiten de discussie.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 21:08:07 #274
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121047747
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:07 schreef icloud het volgende:
Jongens over 30 posts knalt dit topic dicht, kunnen we hem dan dichthouden en geen nieuw deel aanmaken, zinloze discussie
Wees blij dat de regel is dat alleen de TS een volgend deel aanmaakt! ^O^
pi_121047776
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 21:08 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wees blij dat de regel is dat alleen de TS een volgend deel aanmaakt! ^O^
Volgens mij de lapo maar goed.........
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')