abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 januari 2014 @ 19:37:43 #51
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_135114679
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:21 schreef Lintsie het volgende:
Hee,

Sorry voor mijn late berichtje.. ik zit hier nooit op haha..

Nou ik zelf heb deze klachten nu al 2 jaar. Ik ben daarmee naar de dokter gegaan en die heeft me doorverwezen naar een psycholoog. Dat hielp echt niks uit bij mij.. was zonde van het geld (vond ik zelf). Dus daar ben ik mee gestopt.
Heb nu contact met een spiritueel vrouwtje, eens zien of dat helpt :P

Verder slaap ik genoeg.. Maar eten doe ik niet zo goed.. ik ben vegetarier en kom veel voedingsstoffen te kort. Maar ik hoorde van mijn psycholoog dat het niet alleen daar aan kan liggen..
Dus ik vind het heel lastig.. het gaat ook niet super goed bij mij. Ik heb er nog steeds heel erg veel last van. De meeste vrienden van me weten het ook, en hebben er wel begrip voor..

Iemand behoefte om via de mail verder te praten? Groetjes Lintsie !
Hey Lintsie,

Psycholoog heeft bij mij ook weinig uitgemaakt. Ik heb er wel geleerd om alles te relativeren en dan nog, heb ik er soms moeilijkheden mee.
Ik ben de laatste tijd ook nogal moe, maar was dan ook zeer druk met de feesten. Dus morgen nog eens bellen voor een bloedonderzoek (zien dat alles nog op peil staat).
Hier gaat het ook heel wat beter ondertussen... weet niet of ik aan het herstellen ben, of gewoon aan het wennen aan het gevoel.... Als je wil mailen of praten, DM dan maar :)
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_135116059
Herkenbaar. Ik heb het als ik hyperventileer.
pi_135154899
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:00 schreef -Spring het volgende:
Herkenbaar. Ik heb het als ik hyperventileer.
Ja, een zeer gekend neveneffect van hyperventileren.
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
pi_135635870
Heeft er iemand ervaring met het stoppen van Efexor?
Ik zat aan 37.5 mg (de laagst mogelijk dosis), en ben sinds donderdag gestopt...nadat ik vertelde aan de huisarts dat ik mij weer goed voelde, stemde ze toe om gewoon het doosje op te gebruiken. Ook mijn psychiater zei om het resterende doosje gewoon op te gebruiken.
Jesus wat een hel...vrijdag was doenbaar, niets van klachten...maar deze ochtend zo ziek als iets opgestaan. Overgeven, brain zaps, weer een vreemd gevoel in mijn hoofd, misselijkheid, lusteloos, onwerkelijk...

Klachten zijn weer identiek als ik er net ben mee begonnen. Wat een vreselijke afkickverschijnselen!! Maandag bel ik mijn dokter meteen op, want dit is echt niet doenbaar.
pi_136784765
Beste Banaantje,

Het klinkt misschien raar maar ik vroeg me af hoe en wanneer je zeker wist dat je derealisatie had. Ik heb namelijk 9 maanden lang precies hetzelfde en dacht dat ik me een beetje aanstelde. Na een tijdje dacht ik dat ik maar beter even op internet kon kijken en zag dat het vaker voorkwam. Kan de huisarts hier iets over zeggen, laat staan mij helpen? Misschien iets zeggen over de oorzaak?

Ben overigens blij dat ik dit forum tegenkwam. Wist niet dat ik echt iets kon hebben, dacht dat het vooral moe zijn was. :)
MVG,
Jaykob
pi_137043042
quote:
0s.gif Op zondag 16 februari 2014 19:45 schreef jaykop het volgende:
Beste Banaantje,

Het klinkt misschien raar maar ik vroeg me af hoe en wanneer je zeker wist dat je derealisatie had. Ik heb namelijk 9 maanden lang precies hetzelfde en dacht dat ik me een beetje aanstelde. Na een tijdje dacht ik dat ik maar beter even op internet kon kijken en zag dat het vaker voorkwam. Kan de huisarts hier iets over zeggen, laat staan mij helpen? Misschien iets zeggen over de oorzaak?

Ben overigens blij dat ik dit forum tegenkwam. Wist niet dat ik echt iets kon hebben, dacht dat het vooral moe zijn was. :)
MVG,
Jaykob
Op basis van een gesprek met de psycholoog van hoe ik mij voelde en alles rond mij ervaarde, concludeerde hij dat ik het in de richting van dissociatie moest zoeken. Nu heb ik zelden nog last, ik hou mijn hart vast. Probeer er gewoon zo weinig mogelijk mee bezig te zijn :)
  zondag 23 februari 2014 @ 22:31:52 #57
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_137073402
Psychologen stellen geen diagnoses.
pi_137118139
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef scoober het volgende:
Hij stelde geen diagnose, hij zei om het in die richting te zoeken.
pi_137358220
Wat zegt zo`n psycholoog voor de rest? iets zinnigs? Iets waar je iets aan hebt gehad?
Merk namelijk dat ik steeds chagrijniger word door het gevoel van niet volledig aanwezig zijn als het ware. Moet maar eens langs mijn huisarts in ieder geval...
  maandag 24 maart 2014 @ 19:29:33 #60
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_138126928
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 20:27 schreef jaykop het volgende:
Wat zegt zo`n psycholoog voor de rest? iets zinnigs? Iets waar je iets aan hebt gehad?
Merk namelijk dat ik steeds chagrijniger word door het gevoel van niet volledig aanwezig zijn als het ware. Moet maar eens langs mijn huisarts in ieder geval...
Een psycholoog heeft helemaal niet geholpen. Medicatie daarentegen wel en vooral leren omgaan met het gevoel.
Ik raad je deze site aan: http://www.dpselfhelp.com/forum/
Zit vol met lotgenoten :)
pi_138131403
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:29 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Een psycholoog heeft helemaal niet geholpen. Medicatie daarentegen wel en vooral leren omgaan met het gevoel.
Welke medicatie helpt dan?
"In the midst of winter, I found there was, within me, an invincible summer".
-Albert Camus.
pi_138131649

[ Bericht 100% gewijzigd door dotKoen op 24-03-2014 20:51:29 ]
pi_138131680
quote:
0s.gif Op zondag 23 februari 2014 22:31 schreef scoober het volgende:
Jawel.
  maandag 24 maart 2014 @ 21:28:20 #64
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_138133750
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:51 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Jawel.
Als ze een diagnose denken te stellen is deze niet (rechts)geldig. Enkel een psychiater stelt diagnoses.
pi_138145352
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 21:28 schreef scoober het volgende:

[..]

Als ze een diagnose denken te stellen is deze niet (rechts)geldig. Enkel een psychiater stelt diagnoses.
Er is geen juridische definitie van een rechtsgeldige diagnose. GZ-psychologen zijn zelfstandig bevoegde, BIG-geregistreerde hulpverleners die prima psychologische diagnoses kunnen stellen.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 17:46:07 #66
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_138162113
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 06:48 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Er is geen juridische definitie van een rechtsgeldige diagnose. GZ-psychologen zijn zelfstandig bevoegde, BIG-geregistreerde hulpverleners die prima psychologische diagnoses kunnen stellen.
Googlen kan iedereen... nu zeg je een GZ psycholoog, dat is iets anders dan een psycholoog.
Ben zelf werkzaam binnen de ggz psychiatrie.

Daaag
  dinsdag 25 maart 2014 @ 19:46:48 #67
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_138167001
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:46 schreef zomertje het volgende:

[..]

Welke medicatie helpt dan?
Hangt af van persoon tot persoon. Ik heb Efexor genomen (en neem ik nog steeds: 18,5mg), voornamelijk tegen een soort sociale angst, waar ik tevens zo goed als vanaf ben. Het vlakt je emoties wat af en dit had ik juist nodig om mij van het 'nieuwe' gevoel van continue afwezig en slaperig te zijn, af te helpen.
Het probleem van mijn derealisatie kwam van oververmoeidheid en sociale angst i.c.m. stress.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 19:47:46 #68
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_138167059
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 20:51 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Jawel.
Ik dacht toch ook dat een psycholoog geen diagnoses mocht stellen. Wat ze wel deden is zeggen in welke richting je je probleem moet zoeken...
pi_138167570
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 17:46 schreef scoober het volgende:

[..]

Googlen kan iedereen... nu zeg je een GZ psycholoog, dat is iets anders dan een psycholoog.
Ben zelf werkzaam binnen de ggz psychiatrie.

Daaag
Als (BIG-geregistreerd) arts hoef ik echt niet te googelen over welke hulpverleners diagnoses 'mogen' stellen en heb ik uiteraard ook ervaring in de psychiatrie. Vanzelfsprekend gaat het alleen om GZ-psychologen of GZ-psychologen in opleiding, niet-GZ-psychologen hebben geen opleiding voor individuele hulpverlening gevolgd.
  woensdag 26 maart 2014 @ 19:25:46 #70
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_138201328
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:59 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Als (BIG-geregistreerd) arts hoef ik echt niet te googelen over welke hulpverleners diagnoses 'mogen' stellen en heb ik uiteraard ook ervaring in de psychiatrie. Vanzelfsprekend gaat het alleen om GZ-psychologen of GZ-psychologen in opleiding, niet-GZ-psychologen hebben geen opleiding voor individuele hulpverlening gevolgd.
goedzo knul
pi_138300985
quote:
0s.gif Op maandag 24 maart 2014 19:29 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Dankjewel Banaantje, aan die site heb ik wel wat denk ik. Veel wat daar staat herken ik goed. Ben pas geleden naar de dokter geweest en heb vervolgens bloed laten prikken. Hij zei dat er niks aan de hand was en dat ik met wat geduld er zo vanaf ben. Volgens hem was het dus niks. Heb ik echt volledig niks aan. Ik hoorde hier dat vitamine d een probleem kan zijn en ben dat nu gaan slikken.

Nu heb ik overigens pas door hoe diep ik zat de afgelopen weken. Nauwelijks sociale interactie, kan me er nauwelijks iets van herinneren zelfs. Zo leeg zijn mijn gedachten continu waardoor ik me die momenten ook niet herinner. Ik heb wel het idee dat het weer beter gaat nu, soms heb ik het idee dat ik er gewoon weer echt ben op deze plek en plaats.

Hoe gaat het bij jou nu voor de rest?
pi_138304271
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 17:25 schreef jaykop het volgende:

[..]

Dankjewel Banaantje, aan die site heb ik wel wat denk ik. Veel wat daar staat herken ik goed. Ben pas geleden naar de dokter geweest en heb vervolgens bloed laten prikken. Hij zei dat er niks aan de hand was en dat ik met wat geduld er zo vanaf ben. Volgens hem was het dus niks. Heb ik echt volledig niks aan. Ik hoorde hier dat vitamine d een probleem kan zijn en ben dat nu gaan slikken.

Nu heb ik overigens pas door hoe diep ik zat de afgelopen weken. Nauwelijks sociale interactie, kan me er nauwelijks iets van herinneren zelfs. Zo leeg zijn mijn gedachten continu waardoor ik me die momenten ook niet herinner. Ik heb wel het idee dat het weer beter gaat nu, soms heb ik het idee dat ik er gewoon weer echt ben op deze plek en plaats.

Hoe gaat het bij jou nu voor de rest?
Hier gaat het steeds beter en beter, maar ik zat zeer diep.
Naar mijn mening is DP/DR voornamelijk gelinkt aan oververmoeidheid/burn-out/depressie.
Ik ben mijn zelfvertrouwen beginnen aan te pakken, socialer proberen worden, voldoende beginnen slapen,... en het lijkt echt wel te helpen. Ik ga op mijn vaste uren slapen, ik eet gezond(er), drink geen koffie meer, maar thee,...
Mijn medicatie heeft ook goed aangeslagen vond ik. Ik nam Efexor (nog steeds, maar zeer lichte dosis) tegen lichte sociale angsten. Dit heeft mijn emoties afgevlakt waardoor ik rechter en steviger in mijn schoenen begon te staan (ik kreeg meer een karakter waarbij ik mij de dingen minder aantrok, in een positieve manier: ik analyseerde alles niet meer zo fel). Ik ben minder beginnen nadenken en de dingen gewoon beginnen doen.

Mijn tips voor jou:
- thee drinken
- beweging (fietsen)
- voldoende slapen !!
- vitaminen (zon voor vitamine D en ik eet dagelijks 2 stukken fruit)
- leer met het gevoel te leven en probeer je alles véél minder aan te trekken

Ik had wel 2 zeer goede vrienden waar ik kon op terug vallen.
Enfin de dagen dat ik mij onwerkelijk voel zijn quasi uren/minuten geworden. En als ik mij wat raar begin te voelen, probeer ik er geen belang aan te hechten en sluit ik eventjes mijn ogen :D .
Als ik mij dan bv. onwerkelijk voel, dan voel ik mij ook zeer moe. Vandaar, slaap en rust voldoende!
Probeer ook iets actief te doen. Daarom niet altijd met vrienden, maar je kan je ook alleen amuseren. Neem je Ipod en ga het stad eens in, maak een wandeling,... :). Achteraf ben je blij dat je dit allemaal gedaan hebt...
pi_138328347
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:14 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Naar mijn mening is DP/DR voornamelijk gelinkt aan oververmoeidheid/burn-out/depressie.
Ik ben mijn zelfvertrouwen beginnen aan te pakken, socialer proberen worden, voldoende beginnen slapen,... en het lijkt echt wel te helpen. Ik ga op mijn vaste uren slapen, ik eet gezond(er), drink geen koffie meer, maar thee,...
Mijn medicatie heeft ook goed aangeslagen vond ik. Ik nam Efexor (nog steeds, maar zeer lichte dosis) tegen lichte sociale angsten. Dit heeft mijn emoties afgevlakt waardoor ik rechter en steviger in mijn schoenen begon te staan (ik kreeg meer een karakter waarbij ik mij de dingen minder aantrok, in een positieve manier: ik analyseerde alles niet meer zo fel). Ik ben minder beginnen nadenken en de dingen gewoon beginnen doen.

Mijn tips voor jou:
- thee drinken
- beweging (fietsen)
- voldoende slapen !!

Enfin de dagen dat ik mij onwerkelijk voel zijn quasi uren/minuten geworden. En als ik mij wat raar begin te voelen, probeer ik er geen belang aan te hechten en sluit ik eventjes mijn ogen :D .
Als ik mij dan bv. onwerkelijk voel, dan voel ik mij ook zeer moe. Vandaar, slaap en rust voldoende!
Probeer ook iets actief te doen. Daarom niet altijd met vrienden, maar je kan je ook alleen amuseren. Neem je Ipod en ga het stad eens in, maak een wandeling,... :). Achteraf ben je blij dat je dit allemaal gedaan hebt...
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 maart 2014 19:14 schreef banaantjeEE het volgende:

[..]

Mijn tips voor jou:
- thee drinken
- beweging (fietsen)
- voldoende slapen !!

Klinkt goed dan man! Ik denk dat je bij dat rijtje de continue stress toe kan voegen. En dan bedoel ik niet de stress van een naderend proefwerk, maar echte zorgen over bepaalde belangrijke en ingrijpende dingen.
Ik ga je tips zeker gebruiken en vooral dat van thee viel me op. Ik drink inderdaad veel koffie en ben er ook een paar keer even mee gestopt, maar kreeg dan hoofdpijn als een malle haha.

Iets dat ik trouwens via die site wel heb geleerd is dat je geduld ermee moet hebben. Ik was het continu in mijn hoofd aan het oplossen. Probeerde echt dat gevoel van aanwezigheid te krijgen. Soms lukte dat ook wel maar de momenten dat het niet lukte wordt de puzzel echt steeds groter. Dat is echt een raar gevoel, vreselijk.

Ook ik zit met dat zelfvertrouwen en ik was dat eindelijk een beetje aan het terugwinnen. Tot gisteren. Toen ik uit de kroeg kwam, kwam een groepje jongeren langs en ik was met een maat van me die het met ze aan de stok kreeg. Vervolgens kreeg hij klappen en ik stapte ertussen om ze een beetje rustig te houden. De agressie van de jongens kreeg ik toen te verwerken en heb daar nu onder andere een dikke lip en een pijnlijke neus aan over gehouden. Dag zelfvertrouwen.
Ik ga nu gewoon weer sporten en ga straks ook wandelen inderdaad. Hoop dat vaker te gaan doen. Medicatie begin ik pas mee als al het andere niet blijkt te werken..

Heel erg bedankt voor je tips in ieder geval, ik zal er een hoop aan hebben.
pi_138328377
Haha zo wordt het wel een heel lange post, moet die quote-knop nog even doorkrijgen
  zondag 30 maart 2014 @ 20:15:44 #75
250728 banaantjeEE
We zien wel !
pi_138337161
Ja, koffie moet je je echt laten, ik drink enkel 's morgens 1 tas. D e rest op mijn werk vul ik met thee en water...
Mijn psychiater zei dat mijn afwezig gevoel vooral te maken had met een gebrek aan adrenaline...
Efexor maakt deze adrenaline aan, waardoor je je wakkerder gaat beginnen voelen.
Ook oogfixatie heeft bij mij goed geholpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')