Oei, je hebt het dan precies ook goed zittenquote:Op maandag 7 januari 2013 15:56 schreef VerseJus het volgende:
[..]
Nah, wat door huisartsen prima gevonden wordt zegt niet zoveel. Kun je de waarde nog even opzoeken? Als die waarde inderdaad in orde is denk ik toch dat je derealisatie door dat D tekort komt, 5,8 is wel heul weinig. Zit zelf trouwens aan D, B11 en B12, fantastisch natuurlijk.
En?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:14 schreef banaantjeEE het volgende:
Ik ben nu op mijn werk nog, zal je het vanavond weten te zeggen...
Heb de papieren teruggevonden.quote:
Ja, wie weet valt er nu wel wat te zien.quote:Op maandag 4 februari 2013 18:57 schreef banaantjeEE het volgende:
Ben momenteel aan het overwegen om nog eens naar de neuroloog te gaan en misschien nog eens een scan te laten nemen?
In augustus 2012 heb ik reeds een MRI scan laten nemen i.v.m. aanhoudende hoofdpijn, hier was niets op te zien, maar toen derealiseerde ik nog niet. Derealisatie is gekomen eind oktober 2012 na langdurige stress en migraine.
Zou het nuttig zijn om een nieuwe scan te vragen of een nieuwe afspraak?
Om eerlijk te zijn, ik weet niet of wat je beschrijft typisch derealisatie is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:32 schreef banaantjeEE het volgende:
Nog iemand ervaring met derealisatie?
Hallucinaties heb ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen. Laatste tijd gaat het wel heel wat beter. De kunst is om er zo weinig mogelijk aan te denken, komt het gevoel op, probeer het dan te negeren en positief op te nemen. Ook de gewone dagdagelijkse, sociale dingen blijf ik doen en lijken ook positief te helpen. Heb er het vaakst last van in stress -en angstsituaties. Ik probeer me zo weinig mogelijk aan te trekken wat er rondom mij gebeurt en dit lijkt te helpen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 22:13 schreef Symn het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, ik weet niet of wat je beschrijft typisch derealisatie is.
Ik associeer het zelf met iets wat nog het meest tussen een gevoel en een hallucinatie in zit.
De sensatie/gewaarwording, alsof het LIJKT dat je niet meer leeft, een onwerkelijk gevoel. Zelf krijg ik er in bepaalde (sociale) situaties last van, als ik erg moe/prikkelbaar en/of 'overloaded' ben, en bij teveel alcohol, soms als ik door de stad loop.
Gaat al een tijdje de goede richting uit. Mijn AD ben ik aan het afbouwen. Ik heb goede vrienden/collega's die het begrijpen. Ofwel ben ik gewend aan het raken aan het gevoel, ofwel maak ik echt progressiequote:Op donderdag 19 september 2013 19:40 schreef Lintsie het volgende:
Hallo Banaantjee,
Ik zie hier dat jij hetzelfde als mij hebt. Ik heb namelijk ook last van DR/DP, daarom heb ik hier snel een account aangemaakt.
Heb jij hier nog steeds last van?
Groetjes Lindsey
Jup, zo beschrijf ik het ook. Vandaar ben ik ook opzoekingen gaan doen onder de term 'brain fog', maar er zijn zodanig veel oorzaken, dat het zoeken is naar een speld in een hooiberg. Mijn vitamines zijn ondertussen op peil en het gaat wel stukken beter. Had een serieus vitamine D deficit... En de ziekte van Lyme is inderdaad een typische veroorzaker net zoals het roken van weed. Ook hyperventilatie (verkeerd ademen) kan aan de basis liggen.quote:Op zaterdag 28 september 2013 11:12 schreef pietkanarie het volgende:
@ lintsie en banaantje. Ik herken de klachten. Wordt in mijn geval veroorzaakt door neurolyme. Misschien de moeite waard om daarop te laten bloedprikken? Ik omschrijf derealisatie als: niet het besef hebben dat je deel uitmaakt van de wereld die je vaag/mistig/ver weg waarneemt.
Is dat een herkenbare uitleg? Binnenkort krijg ik twee antibiotaca-infusen en hoop er dan vanaf te zijn. Hopelijk vinden jullie de oorzaak/oplossing snel.
Hey bedankt voor je berichtje. Weed is inderdaad een gekende trigger...quote:Op zaterdag 28 september 2013 16:41 schreef slacKard.x het volgende:
Derealisatie heb ik gekregen toen ik zonder tolerantie een halve gram wiet heel snel had opgerookt door een puurpijp. Ik was toen 14 jaar. Op het moment dat het begon was het zo heftig en beangstigend, alles klonk heel zacht, en mijn eigen stem klonk keihard, dus het leek echt alsof alles heel ver weg was en ik voelde me alleen en eenzaam terwijl er een goeie vriend naast mij zat. Ik wist niet meer wie ik was, waar ik was, wie mijn familie en vrienden waren en wat ik op die plek deed. Althans, ik wist het wel, maar ik kon het niet bevatten. Daar heb ik nog een week last van gehad. Ik vond oog contact inderdaad ook heel eng want dan kreeg ik echt het gevoel dat ik naar een pop zat te kijken ofzo. Ook voelt mijn lichaam heel vreemd als ik derealisatie heb. Dat gevoel dat je voet of hand lichtjes tintelt maar dan over je hele lichaam. Als ik wat aanraakte of pakte voelde ik dat nauwelijks. Af en toe als ik een nacht heb doorgehaald of met weinig slaap een jointje heb gerookt keert het terug, van 3 dagen tot 2 weken. Ik moet eigenlijk echt stoppen met blowen want het is het niet waard. Voordat ik er 1 opsteek ben ik altijd weer nerveus omdat derealisatie echt geen pretje is, maar bijna altijd word ik gewoon normaal stoned.
Tips:
-Zorg voor een vast slaapritme van minimaal 8 uur per dag.
-Kauwgom kauwen verminderde gek genoeg mijn derealisatie
-Denk aan de leuke dingen, als je houdt van uitgaan en alcohol drinken, doe dat ook vooral. Alcohol maakt je losser en je focust je minder op de vervelende symptonen (Hoe minder je er mee bezig bent hoe sneller het weggaat, zorg voor afleiding, zowel mentaal als fysiek)
-Vertel het aan mensen die je vertrouwt en waar je veel mee omgaat
-Klinkt heel cliché maar gezond eten en minimaal 2 uur per week sporten (hardlopen door de natuur bijvoorbeeld)
Het is vreselijk, ik wens je bij deze ook veel sterkte.
Zou best kunnen, sinds ik DR/DP heb, is mijn hoofdpijn en migraine fenomenaal verminderd. Ook mede door minder stress en angst (waar ik enorm aan werk). Ik probeer alles te relativeren i.p.v. alles in vraag te stellen. Ben met momenten nog steeds dromerig, maar ik neem alles wel op wat er rondom mij gebeurt.quote:Op zondag 29 september 2013 10:30 schreef kristalhelder het volgende:
Waarschijnlijk is de derealisatie een afweringsmechanisme tegen de migraine.
Door je buiten je lichaam te voelen, voel je de migraine misschien minder.
Voelt het ook als een "out of body experience"?
Nee, maar het klonk mij in de oren als een duidelijk afweermechanisme tegen de migrainequote:Op zondag 29 september 2013 10:41 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Zou best kunnen, sinds ik DR/DP heb, is mijn hoofdpijn en migraine fenomenaal verminderd. Ook mede door minder stress en angst (waar ik enorm aan werk). Ik probeer alles te relativeren i.p.v. alles in vraag te stellen. Ben met momenten nog steeds dromerig, maar ik neem alles wel op wat er rondom mij gebeurt.
En nee, ik drink of gebruik niet, vandaar dat ik de tip van slacKard niet mee opnam i.v.m. alcoholgebruik. Maar las wel dat het op korte termijn helpt, maar de dag erna heb je het eens zo erg.
Mijn DP/DR kom van angst en stress en mede ook door migraine, maar de link tussen die laatste en DR/DP is nogal vaag en niet echt bewezen.
Heb jij er ook last van dan?
Het is eerder een afweermechanisme waarbij je hersenen de stress en de angst niet meer aankunnen. Komt voor wanneer je stress en angst hebt zonder reden dag in dag uit... Je hersenen sluiten zich af om 'op adem te komen'. Dit zorgt voor een dromerig, afwezig gevoel alsof het lijkt dat je alles vanop afstand beleefd.quote:Op zondag 29 september 2013 10:45 schreef kristalhelder het volgende:
[..]
Nee, maar het klonk mij in de oren als een duidelijk afweermechanisme tegen de migraine
Ik ken het gevoel wel, ik ben nogal een dromer en staarder. Dat heb ik als ik de hele dag bij elkaar optel ook wel een halfuur, maar ben blij dat ik het niet als stoornis heb.quote:Op zondag 29 september 2013 10:58 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Het is eerder een afweermechanisme waarbij je hersenen de stress en de angst niet meer aankunnen. Komt voor wanneer je stress en angst hebt zonder reden dag in dag uit... Je hersenen sluiten zich af om 'op adem te komen'. Dit zorgt voor een dromerig, afwezig gevoel alsof het lijkt dat je alles vanop afstand beleefd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |