FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / De elektrische auto Tesla Model S - Megafactories docu
Probably_on_pcpmaandag 31 december 2012 @ 05:47
Geweldige docu over de nieuwste massa-productie elektrische auto:


resize_1291141805.jpg

c9094326d3278cec90544977a9cdddce.jpeg

101912_tesla-model-S-dashboard-zerauto.jpg

Tesla-Model-S-interior.jpg

Tesla_Model_S_450.jpg

2013-Tesla-Model-S-front-1.jpg

Tesla-Model-S-panorama-1440px.jpg

m1ny25pbebpt_600.jpg

Van hun FB pagina:

Congratulations David Metcalf and son Adam for breaking an incredible record this weekend: driving Model S 423.5 miles on a single charge! (Their journey is being reviewed by Guinness World Records!)

68874_10151294155437801_618653783_n.jpg

The future is here!

[ Bericht 34% gewijzigd door Probably_on_pcp op 31-12-2012 19:41:11 ]
RhytmicalRemedymaandag 31 december 2012 @ 05:48
moie doku
grgr
Probably_on_pcpmaandag 31 december 2012 @ 06:01
En Tilburg wordt gebruikt als distributie centrum voor deze revolutionaire auto:

Tesla Motors Announces Major European Distribution Center in the Netherlands

Wednesday, December 12, 2012

As a key step towards beginning worldwide distribution of Model S, Tesla Motors announced today that it will begin operations this month at its new European Distribution Center in Tilburg, Netherlands. This new facility will serve as Tesla’s European service and parts headquarters, as well as the final assembly and distribution point for Model S vehicles sold in Europe. General production of European left-hand drive Model S is planned to begin in March 2013.

Tesla’s new 62,000 square foot facility is centrally located to enable efficient, timely and cost effective operations throughout Europe. Starting this month, the new distribution center will begin stocking parts for both the Tesla Roadster and Model S. In addition to parts warehousing, Tesla plans to utilize this facility for vehicle importing operations, final vehicle assembly and distribution, service headquarters, technical training operations, parts remanufacturing, collision repair and more. The new Tesla European Distribution Center will lead to the creation of approximately 50 jobs in the next few years.

Tesla’s decision to locate the new European Distribution Center in Tilburg is the result of almost two years of on-going cooperation between Tesla, BOM Foreign Investments, NFIA (Netherlands Foreign Investment Agency), CBRE Group, Inc. and the City of Tilburg.

........

http://www.teslamotors.co(...)n-center-netherlands
Probably_on_pcpmaandag 31 december 2012 @ 18:11
schop
Andyymaandag 31 december 2012 @ 19:19
Linkdump, niemand is geinteresseerd en hij is overpriced in Nederland. Komop, als die de 45000 USD zou kosten hier hadden wij 'm ook gehaald.
Probably_on_pcpmaandag 31 december 2012 @ 19:27
quote:
6s.gif Op maandag 31 december 2012 19:19 schreef Andyy het volgende:
Linkdump, niemand is geinteresseerd en hij is overpriced in Nederland. Komop, als die de 45000 USD zou kosten hier hadden wij 'm ook gehaald.
In de docu wordt uitgelegd dat na deze Sedan er een goedkopere versie komt voor echte massa-productie.

En dat "niemand is geïnteresseerd" slaat nergens op.
Probably_on_pcpmaandag 31 december 2012 @ 19:32
Misschien dat een mod deze naar PTA kan schoppen?
kanovinniemaandag 31 december 2012 @ 19:34
Tuurlijk. Happy new year enzo.
Andyymaandag 31 december 2012 @ 19:35
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

In de docu wordt uitgelegd dat na deze Sedan er een goedkopere versie komt voor echte massa-productie.

En dat "niemand is geïnteresseerd" slaat nergens op.
45000 USD is best betaalbaar, 50k met belastingen hier ongeveer?
Maar hier wordt die veel duurder verkocht.
En hoezo slaat het nergens op, iemand die waarschijnlijk maar wat reageert en ik :')
Probably_on_pcpmaandag 31 december 2012 @ 19:42
quote:
6s.gif Op maandag 31 december 2012 19:35 schreef Andyy het volgende:

[..]

45000 USD is best betaalbaar, 50k met belastingen hier ongeveer?
Maar hier wordt die veel duurder verkocht.
En hoezo slaat het nergens op, iemand die waarschijnlijk maar wat reageert en ik :')
Oh je hebt t over t topic :P
Probably_on_pcpmaandag 31 december 2012 @ 19:42
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 19:34 schreef kanovinnie het volgende:
Tuurlijk. Happy new year enzo.
Dank je en jij ook enzo!
Probably_on_pcpdinsdag 8 januari 2013 @ 02:47
Erg vet om te zien hoe deze auto rijdt. Geen lawaai maar o zo snel. Elektrische auto's trekken meteen op als je het gas intrapt en er is geen slippende koppeling en je hoeft niet te schakelen. Dit is echt de toekomst!


1 van die gasten in de auto die komt continu bijna klaar :')
tntkillerzondag 13 januari 2013 @ 15:53
50000 pricetag

niet slecht die prijs al zal niet de wisselkoersen gerekend worden dus 50.000 euro(en zal wel duurder worden)

dus best duur nog, ze zullen goedkoper moeten worden om populair te worden denk ik
Probably_on_pcpmaandag 14 januari 2013 @ 00:49
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 15:53 schreef tntkiller het volgende:
50000 pricetag

niet slecht die prijs al zal niet de wisselkoersen gerekend worden dus 50.000 euro(en zal wel duurder worden)

dus best duur nog, ze zullen goedkoper moeten worden om populair te worden denk ik
De volgende stap van Tesla is om een goedkopere auto te ontwikkelen voor het middensegment. In de door hun opgekochte fabriek hebben ze een grote hoeveelheid ruimte gereserveerd voor de productie van deze nieuwe auto :)
house_is_a_feelingmaandag 14 januari 2013 @ 01:09
Stuk beter dan dat wanproduct van Fisker. Tijd voor betaalbaar electrisch met goede radiussen (?).
Probably_on_pcpdonderdag 12 september 2013 @ 18:30
Presentatie van Elon Musk na de aandeelhoudersvergadering van Tesla:


Geweldig om te zien hoe Elon Musk bij 53:00 tranen in zijn ogen krijgt omdat dealerships de verkoopmethode van Tesla aan het dwarsbomen zijn. Hij wordt emotioneel omdat met veel geld en lobbyen de dealerships de wil van de consument en de vrijheid van de markt weten te frustreren. Een betere CEO als Musk bestaat niet!
Probably_on_pcpdonderdag 12 september 2013 @ 18:31
Dit wordt de volgende auto van Tesla, gebouwd op het onderstel van de Model S.

Dit is de model X:

00.jpg

full40.jpg

model-x-unveilled.jpg

tesla-model-x.jpg?w=880

OB-XJ707_0507ta_G_20130507153954.jpg

[ Bericht 9% gewijzigd door Probably_on_pcp op 12-09-2013 18:45:11 ]
Probably_on_pcpdonderdag 12 september 2013 @ 18:32
Hier nog even een goeie versie van de docu uit de OP:

Probably_on_pcpdonderdag 12 september 2013 @ 18:33
Wist je dat wanneer je een Tesla koopt, je je hele leven lang gratis je auto mag opladen bij het Tesla Supercharger Network en dat dit netwerk zich heel snel aan het uitbreiden is?

Ook de oplaadtijd van de auto is gereduceerd tot 20-25 minuten!
Probably_on_pcpdonderdag 12 september 2013 @ 18:37
2013 Motor Trend Car of the Year: Tesla Model S
Shocking Winner: Proof Positive that America Can Still Make (Great) Things

Read more: http://www.motortrend.com(...)l.html#ixzz2ehHp5KOt
Probably_on_pcpdonderdag 12 september 2013 @ 18:38
Elon Musk: Tesla to make affordable electric car in three to four years

http://www.cbsnews.com/83(...)three-to-four-years/
Probably_on_pcpdonderdag 12 september 2013 @ 18:43
Had ik maar aandelen Tesla gekocht ;(

TSLAmultiyear.png
Probably_on_pcpdonderdag 19 september 2013 @ 05:21
Tesla Is Working To Build A Driverless Car Running On 'Auto-Pilot' Within The Next 3 Years

Read more: http://www.businessinside(...)2013-9#ixzz2fIz4IsMT
Andyydonderdag 19 september 2013 @ 08:32
Kuttopic :')
Werk je soms boor Tesla?
Probably_on_pcpdonderdag 19 september 2013 @ 17:11
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 08:32 schreef Andyy het volgende:
Kuttopic :')
Werk je soms boor Tesla?
Deze auto is 1 van de veiligste auto's ooit, is door meerdere gerenommeerde autobladen uitgeroepen tot auto van het jaar, luidt het echte begin in van schone auto's op onze wegen, mensen die de auto kopen kunnen hun hele leven lang gratis tanken bij Tesla tankstations en beleggers hebben hun aandelenwaarde zien viervoudigen in twee jaar tijd.

Dit is een werkelijk revolutionaire auto en dan noem jij het een kuttopic _O-
Andyydonderdag 19 september 2013 @ 18:29
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Deze auto is 1 van de veiligste auto's ooit, is door meerdere gerenommeerde autobladen uitgeroepen tot auto van het jaar, luidt het echte begin in van schone auto's op onze wegen, mensen die de auto kopen kunnen hun hele leven lang gratis tanken bij Tesla tankstations en beleggers hebben hun aandelenwaarde zien viervoudigen in twee jaar tijd.

Dit is een werkelijk revolutionaire auto en dan noem jij het een kuttopic _O-
Omdat het niemand interesseert aangezien niemand reageert.
Mano_donderdag 19 september 2013 @ 18:31
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 17:11 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Deze auto is 1 van de veiligste auto's ooit, is door meerdere gerenommeerde autobladen uitgeroepen tot auto van het jaar, luidt het echte begin in van schone auto's op onze wegen, mensen die de auto kopen kunnen hun hele leven lang gratis tanken bij Tesla tankstations en beleggers hebben hun aandelenwaarde zien viervoudigen in twee jaar tijd.

Dit is een werkelijk revolutionaire auto en dan noem jij het een kuttopic _O-
Ik wil de motor horen en voelen werken. Geluid en vibraties zijn de helft van de beleving, dus zolang er geen heerlijke roffel uit het vooronder komt hoeft het voor mij niet.
eXplorer1donderdag 19 september 2013 @ 18:37
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:31 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik wil de motor horen en voelen werken. Geluid en vibraties zijn de helft van de beleving, dus zolang er geen heerlijke roffel uit het vooronder komt hoeft het voor mij niet.
true that.

Voornamelijk de prius rijders zullen overstappen als de prijs gunstig is.
Probably_on_pcpdonderdag 19 september 2013 @ 18:59
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:31 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Ik wil de motor horen en voelen werken. Geluid en vibraties zijn de helft van de beleving, dus zolang er geen heerlijke roffel uit het vooronder komt hoeft het voor mij niet.
Grappig want bij een elektrische auto, en met name een Tesla, voel je de hele auto. Recensenten beschrijven hoe je je helemaal 1 voelt met de auto en hoe geweldig de rij-ervaring juist is.

Bij een elektrische auto heb je onmiddellijk koppel zo gauw je het pedaal intrapt en dat maakt voor velen de rij-ervaring juist beter dan bij een brandstofauto.
Probably_on_pcpdonderdag 19 september 2013 @ 18:59
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:37 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

true that.

Voornamelijk de prius rijders zullen overstappen als de prijs gunstig is.
Heb je zelf al eens in een Tesla gereden en heb je de recensies bekeken van de Tesla?
Mano_donderdag 19 september 2013 @ 19:06
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Grappig want bij een elektrische auto, en met name een Tesla, voel je de hele auto. Recensenten beschrijven hoe je je helemaal 1 voelt met de auto en hoe geweldig de rij-ervaring juist is.

Bij een elektrische auto heb je onmiddellijk koppel zo gauw je het pedaal intrapt en dat maakt voor velen de rij-ervaring juist beter dan bij een brandstofauto.
Wij verschillen van mening wat dat betreft :) Ik geniet van de vermogensopbouw van een benzinemotor, de diepe roffel van een V6 laag in toeren, het gretige gekrijs van een V6 hoog in toeren, het kiezen van de juiste versnelling bij het naderen van een bocht, het ongeduldige doch subtiele vibreren van de stoel stationair voor een stoplicht, het gierend afremmen op de motor, de koppeling aanvoelen bij een vlugge start...

Autorijden O+

Edit:
Voor mij is die motor (mits een mooie motor, een standaard gezinsauto-4-pittertje mag wat mij betreft vervangen worden door een electromotor) een essentieel onderdeel van de auto. En die voel je niet bij een Tesla omdat die ontbreekt.
eXplorer1vrijdag 20 september 2013 @ 10:06
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:59 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Heb je zelf al eens in een Tesla gereden en heb je de recensies bekeken van de Tesla?
Hoeft niet, ik wordt al chagrijnig van een CVT in een auto, voor de rest zie hieronder.

quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:06 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Wij verschillen van mening wat dat betreft :) Ik geniet van de vermogensopbouw van een benzinemotor, de diepe roffel van een V6 laag in toeren, het gretige gekrijs van een V6 hoog in toeren, het kiezen van de juiste versnelling bij het naderen van een bocht, het ongeduldige doch subtiele vibreren van de stoel stationair voor een stoplicht, het gierend afremmen op de motor, de koppeling aanvoelen bij een vlugge start...

Autorijden O+

Edit:
Voor mij is die motor (mits een mooie motor, een standaard gezinsauto-4-pittertje mag wat mij betreft vervangen worden door een electromotor) een essentieel onderdeel van de auto. En die voel je niet bij een Tesla omdat die ontbreekt.
DS4vrijdag 27 december 2013 @ 09:45
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:37 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

true that.

Voornamelijk de prius rijders zullen overstappen als de prijs gunstig is.
Aardig wat Porscherijders, mensen die uit een 5 of 7 stappen, of een E/S, A6/A8 (lees:S6/S8). Nee, de Tesla trekt weldegelijk liefhebbers aan.

Liefhebbers die overigens meestal voor de leuke ritjes ook zo'n auto met ottomotor in de garage hebben staan.

Bij ons staat er over een paar maanden een Tesla op de oprit die de A4 van mijn vrouw gaat vervangen. Zonder de fiscale voordelen hadden we het niet gedaan, maar als de Tesla niet goed had gereden of anderszins tegen was gevallen ook niet.

Dit is de toekomst van autorijden. Verbrandingsmotoren zullen straks voorbehouden zijn aan sportauto's. Normaal transport voor de A naar B ritjes gaat naar elektrisch. En godzijdank hoeft dat niet op de droeftoetermanier van de Prius.
#ANONIEMvrijdag 27 december 2013 @ 23:53
Hier moet ik gepost hebben, alleen snap ik het gedeelte remmen met je gaspedaal niet.
DS4vrijdag 27 december 2013 @ 23:56
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:53 schreef Doublepain het volgende:
Hier moet ik gepost hebben, alleen snap ik het gedeelte remmen met je gaspedaal niet.
Vanwege de regeneratie remt de auto sterk af op de motor.

Kun je uitschakelen overigens, maar ik denk dat als je het gewoon bent je niet anders meer wil.
Annezaterdag 28 december 2013 @ 00:00
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 09:45 schreef DS4 het volgende:

[..]

Aardig wat Porscherijders, mensen die uit een 5 of 7 stappen, of een E/S, A6/A8 (lees:S6/S8). Nee, de Tesla trekt weldegelijk liefhebbers aan.

Liefhebbers die overigens meestal voor de leuke ritjes ook zo'n auto met ottomotor in de garage hebben staan.

Bij ons staat er over een paar maanden een Tesla op de oprit die de A4 van mijn vrouw gaat vervangen. Zonder de fiscale voordelen hadden we het niet gedaan, maar als de Tesla niet goed had gereden of anderszins tegen was gevallen ook niet.

Dit is de toekomst van autorijden. Verbrandingsmotoren zullen straks voorbehouden zijn aan sportauto's. Normaal transport voor de A naar B ritjes gaat naar elektrisch. En godzijdank hoeft dat niet op de droeftoetermanier van de Prius.
Nodig je ons hierbij allen uit om een proefritje te komen maken?
Om ons te 'overtuigen' hè.
DS4zaterdag 28 december 2013 @ 00:01
Ja. Gewoon online boeken en rijden in Eindhoven... ;)
DS4zaterdag 28 december 2013 @ 00:07
Zouden ze ook een SC maken bij de Nordschleife? Dat zou wel geinig zijn...
Probably_on_pcpzaterdag 28 december 2013 @ 00:11
Terechte kick van dit topic voor deze bazenauto _O_
Probably_on_pcpzaterdag 28 december 2013 @ 00:12
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 09:45 schreef DS4 het volgende:

Bij ons staat er over een paar maanden een Tesla op de oprit die de A4 van mijn vrouw gaat vervangen. Zonder de fiscale voordelen hadden we het niet gedaan, maar als de Tesla niet goed had gereden of anderszins tegen was gevallen ook niet.
Okay ik ben jaloers ^O^
TheFreshPrincezaterdag 28 december 2013 @ 00:17
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vanwege de regeneratie remt de auto sterk af op de motor.

Kun je uitschakelen overigens, maar ik denk dat als je het gewoon bent je niet anders meer wil.
Klopt, en je kan het doseren door het gas een beetje of meer los te laten.

Was vandaag bij een klant met zo'n Tesla, even rondgelopen, display gedemonstreerd, monster van een auto en nog best veel ruimte voor bagage. :)

Ik zie mezelf over 5-10 jaar wel elektrisch rijden :)

Zo'n display ter grootte van 3 iPads in het midden hoeft dan weer niet van mij, kan alleen maar stuk.
#ANONIEMzaterdag 28 december 2013 @ 00:24
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 december 2013 23:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vanwege de regeneratie remt de auto sterk af op de motor.

Kun je uitschakelen overigens, maar ik denk dat als je het gewoon bent je niet anders meer wil.
ah ok, maar ik vraag me dan alleen af als je een noodstop wil maken dat je dan je voet van je gaspedaal moet halen en je staat z.s.m. stil vergeleken met een 'normale' auto?
DS4zaterdag 28 december 2013 @ 00:31
Je hebt ook nog een rempedaal voor een noodstop... ;)
eRKazaterdag 28 december 2013 @ 00:43
quote:
7s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:06 schreef Mano_ het volgende:

[..]

Wij verschillen van mening wat dat betreft :) Ik geniet van de vermogensopbouw van een benzinemotor, de diepe roffel van een V6 laag in toeren, het gretige gekrijs van een V6 hoog in toeren, het kiezen van de juiste versnelling bij het naderen van een bocht, het ongeduldige doch subtiele vibreren van de stoel stationair voor een stoplicht, het gierend afremmen op de motor, de koppeling aanvoelen bij een vlugge start...

Autorijden O+

Edit:
Voor mij is die motor (mits een mooie motor, een standaard gezinsauto-4-pittertje mag wat mij betreft vervangen worden door een electromotor) een essentieel onderdeel van de auto. En die voel je niet bij een Tesla omdat die ontbreekt.
Ik heb twee auto's. Een prius hybrid(geen plugin) voor woon-werk, boodschappen, alle nuttige ritten. Voor het echte rij-werk heb ik een Lotus7 remake (Westfield). Die auto's zijn totaal niet vergelijkbaar en het échte rijdenkomt ook pas in de Westfield tot uitdrukking. Toch mis ik het schakelen en motorbrom totaal niet in de Prius. Die auto's zijn er allebei voor verschillende doelen. Voor utility gebruik wil je liefst geen handbak en andere lastige dingen.
Laat maar komen, al die hightech auto's. Kunnen we alleen beter van worden.
Gezisauto waarmee je ook kunt sprinten en het circuit op is grote onzin.
#ANONIEMzaterdag 28 december 2013 @ 00:48
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:31 schreef DS4 het volgende:
Je hebt ook nog een rempedaal voor een noodstop... ;)
Duidelijk, bedankt voor je antwoord.

Het is dat ie nog wat te prijzig is, maar voor in de toekomst zou ik er best 1 willen hebben. :)

Zijn er al Tesla-oplaadstations in Nederland?
Annezaterdag 28 december 2013 @ 01:00
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:07 schreef DS4 het volgende:
Zouden ze ook een SC maken bij de Nordschleife? Dat zou wel geinig zijn...
Een wat? Ik gok op een oplaadpunt, maar waar staat SC dan voor?
DS4zaterdag 28 december 2013 @ 02:41
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:48 schreef Doublepain het volgende:

Duidelijk, bedankt voor je antwoord.

Het is dat ie nog wat te prijzig is, maar voor in de toekomst zou ik er best 1 willen hebben. :)

Zijn er al Tesla-oplaadstations in Nederland?
Oplaadpunten zat (kan op ieder auto-oplaadpunt) en twee superchargers in NL (oosterhout en zevenaar).
DS4zaterdag 28 december 2013 @ 02:41
quote:
3s.gif Op zaterdag 28 december 2013 01:00 schreef Anne het volgende:

[..]

Een wat? Ik gok op een oplaadpunt, maar waar staat SC dan voor?
Supercharger. In een half uur 75% vol. ;)
PeuRaczaterdag 28 december 2013 @ 20:21
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 00:01 schreef DS4 het volgende:
Ja. Gewoon online boeken en rijden in Eindhoven... ;)
Binnenkort ook in Duiven en in Amsterdam kan het ook tegenwoordig dacht ik (of is dat alleen een shop?).

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 02:41 schreef DS4 het volgende:

[..]

Oplaadpunten zat (kan op ieder auto-oplaadpunt) en twee superchargers in NL (oosterhout en zevenaar).
En bij je thuis en/of op kantoor ook neem ik aan? Je krijgt er iig 1 bij geleverd zag ik.

Wanneer komt die van jullie? Hier is er naar gekeken, maar de prijs was toch net iets te hoog, zeker icm dat het geen volwaardige vervanger is voor de dagelijkse auto, aangezien daarmee ook regelmatig langere afstanden worden gereden.
Uiteindelijk is er gekozen voor een full-options V60 D6, helaas niet volledig elektrisch, maar toch wel erg fijn.
DS4zaterdag 28 december 2013 @ 20:43
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:21 schreef PeuRac het volgende:

En bij je thuis en/of op kantoor ook neem ik aan? Je krijgt er iig 1 bij geleverd zag ik.
Je krijgt een laadkabel. Meer niet. ;) Maar ons bijgebouw heeft al een voorziening voor krachtstroom, dus het is makkelijk te maken in de garage.

quote:
Wanneer komt die van jullie? Hier is er naar gekeken, maar de prijs was toch net iets te hoog, zeker icm dat het geen volwaardige vervanger is voor de dagelijkse auto, aangezien daarmee ook regelmatig langere afstanden worden gereden.
Uiteindelijk is er gekozen voor een full-options V60 D6, helaas niet volledig elektrisch, maar toch wel erg fijn.
Verkoper gaf aan april. Heb de auto iig direct bevestigd zodat we nog voor 2013 meedoen met MIA/Vamil. Wel natuurlijk 4% bijtelling, maar dan nog is het supervoordelig (relatief dan).

Inderdaad geen volledige vervanging voor de dagelijkse auto, maar dan pakken we gewoon de CO2 machine die hier ook voor de deur staat. Mijn vrouw rijdt sowieso veel kortere afstanden en binnen NL kom je toch vrijwel overal met een Tesla, tenzij je de hele dag van hot naar her moet.
PeuRaczaterdag 28 december 2013 @ 20:57
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Je krijgt een laadkabel. Meer niet. ;) Maar ons bijgebouw heeft al een voorziening voor krachtstroom, dus het is makkelijk te maken in de garage.
hmm, dacht dat je er een SC bij kreeg. Krachtstroom is daar toch niet eens voor nodig?
quote:
[..]

Verkoper gaf aan april. Heb de auto iig direct bevestigd zodat we nog voor 2013 meedoen met MIA/Vamil. Wel natuurlijk 4% bijtelling, maar dan nog is het supervoordelig (relatief dan).

Inderdaad geen volledige vervanging voor de dagelijkse auto, maar dan pakken we gewoon de CO2 machine die hier ook voor de deur staat. Mijn vrouw rijdt sowieso veel kortere afstanden en binnen NL kom je toch vrijwel overal met een Tesla, tenzij je de hele dag van hot naar her moet.
Ja, ik vind het ook heel erg jammer, de Tesla vind ik vele malen mooier en een leukere gadget. Alleen reisjes naar midden Duitsland en terug, Italie op een dag, etc is niet realistisch. Met de Volvo wordt het ook een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, heb al een stroompunt bij de parkeerplaats aangelegd. Tenzij je op elke afspraak de auto kan opladen, dan zou het wel kunnen, maar die gok is vrij groot, ook al merk ik dat bij grotere bedrijven en openbare gelegenheden (ziekenhuis, gemeentehuis, etc) steeds meer oplaad mogelijkheden zijn.

Hier eigenlijk net te laat besteld, komt midden februari, dus 7% ipv 0%, maar wel alle voordelen idd.
DS4zaterdag 28 december 2013 @ 21:03
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 20:57 schreef PeuRac het volgende:

hmm, dacht dat je er een SC bij kreeg. Krachtstroom is daar toch niet eens voor nodig?

400v geeft het minste verlies en de maximale snelheid van laden.

quote:
Ja, ik vind het ook heel erg jammer, de Tesla vind ik vele malen mooier en een leukere gadget. Alleen reisjes naar midden Duitsland en terug, Italie op een dag, etc is niet realistisch. Met de Volvo wordt het ook een sport om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, heb al een stroompunt bij de parkeerplaats aangelegd. Tenzij je op elke afspraak de auto kan opladen, dan zou het wel kunnen, maar die gok is vrij groot, ook al merk ik dat bij grotere bedrijven en openbare gelegenheden (ziekenhuis, gemeentehuis, etc) steeds meer oplaad mogelijkheden zijn.

Hier eigenlijk net te laat besteld, komt midden februari, dus 7% ipv 0%, maar wel alle voordelen idd.
Je rijdt met die superchargers nu al naar Milano... Ok, je bent dan even een half uur/drie kwartier aan het wachten, maar het kan wel. En ergens in de loop van volgend jaar binnen 5 min een volle accu (niets gratis... Maar toch).
Bami-Pownerzaterdag 28 december 2013 @ 21:09
:r electrische auto's
lang leve de dieselstoof!
Hyperdudezaterdag 28 december 2013 @ 21:11
Er lopen fikse stromen.
Vermoed dat 380 wel de voorkeur heeft.
Installateur moet ook weten wat ie doet.
Vorige week in Orange County nog een fikkie, waarschijnlijk aan de laderzijde begonnen.

http://mobile.reuters.com/article/idUSBRE9BH1J020131218?irpc=932
PeuRaczaterdag 28 december 2013 @ 21:12
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

400v geeft het minste verlies en de maximale snelheid van laden.
Oke, dat wist ik niet, Volvo levert alleen maar 240v opladers. Maar die heeft ook niet zoveel accu's.
quote:
[..]

Je rijdt met die superchargers nu al naar Milano... Ok, je bent dan even een half uur/drie kwartier aan het wachten, maar het kan wel. En ergens in de loop van volgend jaar binnen 5 min een volle accu (niets gratis... Maar toch).
Het waren voordelen, hebben wat gekeken, maar wilden er nog niet aan geloven. Hielp ook niet dat de Tesla een redelijk 'kale' versie moest worden dan, versus een bijna full-options auto :)
PeuRaczaterdag 28 december 2013 @ 21:13
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:11 schreef Hyperdude het volgende:
Er lopen fikse stromen.
Vermoed dat 380 wel de voorkeur heeft.
Installateur moet ook weten wat ie doet.
Vorige week in Orange County nog een fikkie, waarschijnlijk aan de laderzijde begonnen.
Ik heb iets meer vertrouwen in de installateurs hier in Nederland dan daar. Sowieso snap ik bijna niet hoe je dat fout kan doen.
Hyperdudezaterdag 28 december 2013 @ 21:16
Zou goed kunnen.
In de VS is 240 al krachtstroom. :P
DS4zaterdag 28 december 2013 @ 21:17
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:11 schreef Hyperdude het volgende:
Er lopen fikse stromen.
Vermoed dat 380 wel de voorkeur heeft.
Installateur moet ook weten wat ie doet.
Vorige week in Orange County nog een fikkie, waarschijnlijk aan de laderzijde begonnen.

http://mobile.reuters.com/article/idUSBRE9BH1J020131218?irpc=932
Nieuwe software van de tesla herkent dat vooraf.
DS4zaterdag 28 december 2013 @ 21:20
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:12 schreef PeuRac het volgende:

Het waren voordelen, hebben wat gekeken, maar wilden er nog niet aan geloven. Hielp ook niet dat de Tesla een redelijk 'kale' versie moest worden dan, versus een bijna full-options auto :)
Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.

Als concept heb ik de vol elektrische auto veel hoger staan dan die met range extender. Dat is slechts een tussenstap. Tesla is het eindproduct.

Ben ook erg benieuwd naar wat de model e gaat worden.
Probably_on_pcpzaterdag 28 december 2013 @ 21:27
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.

Als concept heb ik de vol elektrische auto veel hoger staan dan die met range extender. Dat is slechts een tussenstap. Tesla is het eindproduct.

Ben ook erg benieuwd naar wat de model e gaat worden.
Ja, ben ook reuze benieuwd naar de Model-E :)
PeuRaczaterdag 28 december 2013 @ 21:27
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Niet iedereen slaat even een tonnetje stuk, dat snap ik.

Als concept heb ik de vol elektrische auto veel hoger staan dan die met range extender. Dat is slechts een tussenstap. Tesla is het eindproduct.

Ben ook erg benieuwd naar wat de model e gaat worden.
Ben het helemaal met je eens! Geloof me, de voorkeur ging gigantisch uit naar de Tesla, al vanaf het begin zit ik met smart op die auto te wachten. Maar alle opties voor ruim onder een ton of dik een ton (want minimaal de Performance vanwege het grotere accupakket) was idd net een te groot verschil.

Vind de V60 D6 niet echt een range extender, in elk geval niet zoals de Fisker, want de accu's zijn maar tot 120km/h met een range van 50km. Daarna schakelt hoofdzakelijk de diesel in en helpt de electromotor alleen nog maar bij acceleratie. Wel kan de auto tijdens het rijden tot 70% de accu's weer opladen. Dus bij aankomst gewoon weer op de accu door de stad rijden.

Model-E ben ik ook wel benieuwd naar, al vermoed ik dat tzt het Model-S ook wel gewoon kan, dus tsja :+
DS4zaterdag 28 december 2013 @ 21:32
Er is ook een gewone 85. Mijn vrouw heeft die besteld. Het verschil zit met name tussen 0-30 km/u, waarmee de P een gimmick wordt. Als we behoefte hebben aan snel sprinten hebben we daar de ICE voor. Prijsverschil vond mijn vrouw het iig niet waard (ik ook niet, maar ik zou met oogkleppen op de P85+ nemen omdat het nu eenmaal kan... ;)).