abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120983768

Dit topic is voor alle hardlopers, van beginners tot gevorderden. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar GotC als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: Ten commandments for the runner

[ Bericht 2% gewijzigd door motorbloempje op 01-01-2013 17:40:08 ]
Ja doei.
pi_120983789
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:40 schreef YUR het volgende:

[..]

Iedere dag oudjaar in NZ? *O*
Nee, het verschil in tijdzones. Ik sta er dagelijks vreemd bij te kijken.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_120985070
Dat ene uurtje met jullie vind ik nog niet eens zo raar :+ maar zoveel tijd, dat blijft maar apart.
Ja doei.
  zondag 30 december 2012 @ 23:15:39 #4
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120985971
verdikkeme, ben ik een keertje aan het werk en heb ik geen tijd om alles bij te houden, zie ik opeens, na maanden drammen over hoe mooi trailen en crossen wel niet is, supermooie crossfoto's voorbij komen!!

_O_
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 30 december 2012 @ 23:16:26 #5
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120986021
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 22:41 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Nee, het verschil in tijdzones. Ik sta er dagelijks vreemd bij te kijken.
dat valt voor mij, ik ben er aangewend maar wat nog altijd "wennen" is, is het verschil in seizoenen.
pi_120986144
Ga je nog oliebollen bakken? :+

Ik zelf niet, overigens :+
Ja doei.
pi_120986337
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:16 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

dat valt voor mij, ik ben er aangewend maar wat nog altijd "wennen" is, is het verschil in seizoenen.
Ben het zelf ook gewend, familie woont op +4/5 GMT. Dat is 15 uur verschil met jou (min of meer). Heb toen om 15 uur smiddags naar O&N in Sydney lopen kijken in 1999/2000.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  zondag 30 december 2012 @ 23:26:34 #8
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_120986633
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:15 schreef rechtsedirecte het volgende:
verdikkeme, ben ik een keertje aan het werk en heb ik geen tijd om alles bij te houden, zie ik opeens, na maanden drammen over hoe mooi trailen en crossen wel niet is, supermooie crossfoto's voorbij komen!!

_O_
Wel een beetje op blijven letten he :P
F means you're fucked
pi_120986739
Hm, 27 January een 10EM race op kruipafstand hiervandaan waar ook de beoogde loopgroep in Barnsley aan mee gaat doen.

quote:
The first of our Championship races of 2013! A scenic 10 miler starting/finishing at Skidby Windmill.
En als ik lid word en blijf en mee wil doen met die races dan kan ik iig een leuke start maken!
Morgen maar even inschrijven :)
Ja doei.
pi_120989458
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 23:15 schreef rechtsedirecte het volgende:

_O_
Ik zat netnog even te kijkennaar die trail van je in belgie. Voor mij toch een beetje te zwaar om me voor in te schrijven als ik het zo lees.
  maandag 31 december 2012 @ 02:00:06 #11
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120994537
quote:
17s.gif Op zondag 30 december 2012 21:43 schreef GotC het volgende:
Ook welkom! Zet 'm op, dit keer gaat het je vast lukken :Y

Grappig: Het NK barefootrunning :+

[quote]17s.gif Op zondag 30 december 2012 21:43 schreef GotC het volgende:
Ook welkom! Zet 'm op, dit keer gaat het je vast lukken :Y

Grappig: Het NK barefootrunning :+

Virbram FiveFingers alle modellen
Terra Plana Vivo Barefoot alle modellen
Merrel Barefoot alle modellen
Kigo alle modelen
Luna Sandals alle modellen
Invisible Shoes alle modellen
Feelmax alle modellen
ZEM alle modellen
New Balance Minimus Trail
Altra Adam & Eve
Innov-8 Evoskin, Bare series
Bloten voeten alle maten, geuren en kleuren

:D
*G* ik mag mee doen op mijn nieuwe trailers!!
  maandag 31 december 2012 @ 02:05:32 #12
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120994684
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 00:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[p/
[..]

Ik zat netnog even te kijkennaar die trail van je in belgie. Voor mij toch een beetje te zwaar om me voor in te schrijven als ik het zo lees.
Het zal zwaar zijn maar ik zie er niet tegen op, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik onder omstandigheden kan trainen die over een komen, of qua terrein waarschijnlijk nog zwaarder zijn dan de Belgische trail...
Waar ik op hoop is af en toe een paar kilometers vlak parkoers om te herstellen., ik merkte tijdens mijn trail naar East Peak dat als er geen meter vlak tussen zit dit "snel verval van de benen" oplevert.

Maar onderschatting is de ergste vijand dus ik zal de komende herfst en winter heel wat uurtjes in de (Hokonui) hills te vinden zijn, om te beginnen met een trail morgen rond Kingston.

Waar ik dan voornamelijk op wil trainen is "trail techniek", een hele andere loopstijl dan hardlopen op de weg, bij trialen komt het aan op korte passen om zo in staat te zijn om snel te kunnen corrigeren indien nodig.
Verder wat meer ontspannen leren lopen, als je bang ben om te vallen blokkeer je onbewust je knieen en enkels waardoor je zwaarder loop en minder goed de schokken op kan vangen

[ Bericht 7% gewijzigd door rechtsedirecte op 31-12-2012 07:22:11 ]
  Moderator maandag 31 december 2012 @ 06:52:23 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_120997496
Hè lekker, uit bed geknald worden door een lawinepijl :') goedemorgen!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_120997558
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 06:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Hè lekker, uit bed geknald worden door een lawinepijl :') goedemorgen!
Dat is niet zo best! Goedemorgen. :O
  Moderator maandag 31 december 2012 @ 07:14:51 #15
155227 crew  Guppy
dus
pi_120997562
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 07:14 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Dat is niet zo best! Goedemorgen. :O
Ik schrok me aardig de pleuris ja :') maar goed, ik moest er toch uit. Het is nog vervelender als je vrij had vandaag
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 31 december 2012 @ 07:26:41 #16
78246 kwoth
Fietsen ja!!!!
pi_120997597
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 00:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Misschien is deze trail wat voor je: http://www.veluwezoomtrail.nl

Sinds dit jaar is het ook mogelijk om naast 50 of 27k een 15k te rennen. Probeer zelf voor de 27k te gaan en als de progressie tegenvalt dan de 15!
Anyway you want it, that's the way you need it.
  maandag 31 december 2012 @ 07:32:52 #17
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120997621
quote:
1s.gif Op maandag 31 december 2012 07:26 schreef kwoth het volgende:

[..]

Misschien is deze trail wat voor je: http://www.veluwezoomtrail.nl

Sinds dit jaar is het ook mogelijk om naast 50 of 27k een 15k te rennen. Probeer zelf voor de 27k te gaan en als de progressie tegenvalt dan de 15!
heb net een filmpje op YouTube gekeken van dit jaar's veluwezoomtrail, technisch een makkelijk parkoers zo te zien, maar een prachtige route....lijkt mij een aanrader!
  Moderator maandag 31 december 2012 @ 07:33:53 #18
155227 crew  Guppy
dus
pi_120997626
quote:
1s.gif Op zondag 30 december 2012 20:15 schreef kwoth het volgende:

[..]

Ben benieuwd!

Probeer sowieso één keer per week in Sonsbeek te lopen. Het is geen Veluwezoom, maar er zijn leuke (explosieve) klimmetjes te vinden daar.

Verder heb ik een vlak rondje dat rond de Velperpoort start en door Presikhaaf gaat.
Zou nog wel een leuk rondje asfalt i.c.m. heuvels willen uitzetten. Moet lukken, Hommelseweg/Sonsbeekweg/Apeldoornse zijn wel aardig pukkeltjes!

En jij?
Ik loop in Arnhem Zuid, omgeving Immerloopark, de uiterwaarden bij de Rijn O+ , Rijkerswoerd, Vredenburg en Huissen. De Andrej Sacharov brug is mijn heuveltje :) echte stadsloper dus eigenlijk

Eigenlijk wil ik ook nog altijd graag naar Sonsbeek. Immerloopark is precies 3km per rondje, toch een beetje kort. Als het straks lente is toch echt maar eens doen.
  maandag 31 december 2012 @ 07:39:51 #19
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_120997656
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 07:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik loop in Arnhem Zuid, omgeving Immerloopark, de uiterwaarden bij de Rijn O+ , Rijkerswoerd, Vredenburg en Huissen. De Andrej Sacharov brug is mijn heuveltje :) echte stadsloper dus eigenlijk

Eigenlijk wil ik ook nog altijd graag naar Sonsbeek. Immerloopark is precies 3km per rondje, toch een beetje kort. Als het straks lente is toch echt maar eens doen.
er moet daar toch wel wat moois te vinden zijn Guppers? heb in een ver, ver verleden ooit nog in Velp op school gezeten en kan me nog herinnneren dat er genoeg te vinden was qua wandel/fietsroutes
  Moderator maandag 31 december 2012 @ 07:48:03 #20
155227 crew  Guppy
dus
pi_120997688
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 07:39 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

er moet daar toch wel wat moois te vinden zijn Guppers? heb in een ver, ver verleden ooit nog in Velp op school gezeten en kan me nog herinnneren dat er genoeg te vinden was qua wandel/fietsroutes
Oh maar het is mooi hoor :) Tuurlijk, het is geen Hoge Veluwe, maar van de uiterwaarden kan ik ook heel erg genieten. In de zomer zijn daar altijd jonge koeien die daar grazen, en schaapjes. En ik zie altijd heel veel konijntjes.

Van mijn kant geen klachten hoor :)
  maandag 31 december 2012 @ 07:48:19 #21
78246 kwoth
Fietsen ja!!!!
pi_120997689
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 07:32 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

heb net een filmpje op YouTube gekeken van dit jaar's veluwezoomtrail, technisch een makkelijk parkoers zo te zien, maar een prachtige route....lijkt mij een aanrader!
Top! Denk ook dat vooral het hoogteverschil i.c.m. de afstand zwaar zal zijn. De mtbroute die je daar kan rijden heeft ook niet zoveel technisch moeilijke momenten. Goed gezien!

@Guppyfriend Lopen in de uiterwaarden en langs de Rijn is ook super! Je kunt daar super lopen en je hebt mooi uitzicht op de stad! Sowieso zijn die dijkpaden die je noemt wel lekker rustig! En de Pleij is best een taaie/lange heuvel!

Zou zeker eens naar Sonsbeek gaan! Lente of niet!
Anyway you want it, that's the way you need it.
  maandag 31 december 2012 @ 08:46:18 #22
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_120998092
Bij kasteel Rozenburg (?) Langs het kerkhof omhoog, dat is ook"genieten"!
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 31 december 2012 @ 08:47:38 #23
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_120998111
Hmm, dat is de tweede keer dat een teennagel het opgeeft. Eerst dacht ik dat het door mijn voetbalschoenen kwam, maar die heb ik al maanden niet aan gehad...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_120998112
Ik geniet al van de Oudorperpolder. Elke keer weer.
pi_120998735
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 08:47 schreef Jumparound het volgende:
Hmm, dat is de tweede keer dat een teennagel het opgeeft. Eerst dacht ik dat het door mijn voetbalschoenen kwam, maar die heb ik al maanden niet aan gehad...
blauwe tenen? Ik heb er al vele jaren continu vier. Aan elke voet twee. Ik heb van alles geprobeerd: andere schoenen, grotere schoenen, kleinere schoenen, aanpassen looptechniek, nagels enorm kort knippen, etc. maar niets heeft geholpen. Het hoort er voor sommige mensen kennelijk bij. Er zijn lopers (vaak ultralopers en triatleten) die ze definitief laten verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')