Roodband (= gips). Evt. afwerken met Knauf's Fix&Finish.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:14 schreef mighty_myte het volgende:
Inmiddels een week geklust. Nouja, vooral gesloopt.
We zitten nu op het punt van: "Waar zijn we aan begonnen..." Maar dat is meestal na het slopen, dan ziet alles er rampzalig uit.
Zaterdag komt de vonkenboer om op de bovenverdieping overal nieuwe wandcontactdozen (op juiste hoogte), schakelaars en draden aan te leggen. Dan is dat in ieder geval weer een stuk veiliger. Waar moet ik die sleuven mee dichtsmeren? Snelgips? Rotband rood of geel?
Ik zou het toch laten stuken, ga er maar vanuit dat de muren op dit moment niet strak zijn en golven, dit wordt een drama met het plaatsen van plinten.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 01:14 schreef mighty_myte het volgende:
Zaterdag komt de vonkenboer om op de bovenverdieping overal nieuwe wandcontactdozen (op juiste hoogte), schakelaars en draden aan te leggen. Dan is dat in ieder geval weer een stuk veiliger. Waar moet ik die sleuven mee dichtsmeren? Snelgips? Rotband rood of geel?
Stuken doen we niet, voorlopig ziet het er dan (als het getext is) prima uit. Tapijt er in, gevelkachels er uit en het is goed slapen dan.
Voorlopig zal het even zo blijven. Ik vind het belangrijker dat het in de woonkamer strak is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:24 schreef Daeron het volgende:
[..]
Ik zou het toch laten stuken, ga er maar vanuit dat de muren op dit moment niet strak zijn en golven, dit wordt een drama met het plaatsen van plinten.
Bij ons heeft de stukadoor de muren mooi strak gekregen en de plinten passen overal mooi egaal tegen de muur.
Daarnaast wordt het heel lastig om de sleuven mooi af te werken zonder te stuken, dat krijg je nooit 100% goed met de muur.
Als de vloer er straks in ligt wil je niet meer gaan stuken want dan moet je hem of afdekken of er weer uithalen. Afdekken lukt je ook nooit goed, je krijgt dan altijd vuil op je vloer en al helemaal als je tapijt neerlegt.
Is deze vakman niet wat vergeten aan te sluiten ?quote:
ik mis idd ook een stofzuiger! wat een bende geeft dat zo zeg! heb weleens een hal;ve meter zonder geslepen, maar damn, het stof lag OVERAL! van boven tot benenden!quote:Op zondag 13 januari 2013 14:45 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Is deze vakman niet wat vergeten aan te sluiten ?![]()
Fijn hoor al dat fijnstof in de lucht; dan helpt zo'n stofkapje ook niet meer
Ach, zo'n slang is toch maar vervelend en lastig ! en als je 10 minuten wacht na het slijpen kun je toch gewoon weer zien wat je doet ?quote:Op zondag 13 januari 2013 15:27 schreef gateway het volgende:
en stofzuiger! wat een bende geeft dat zo zeg! heb weleens een hal;ve meter zonder geslepen, maar damn, het stof lag OVERAL! van boven tot benenden!
dat welquote:Op zondag 13 januari 2013 15:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ach, zo'n slang is toch maar vervelend en lastig ! en als je 10 minuten wacht na het slijpen kun je toch gewoon weer zien wat je doet ?![]()
VCA-VOL?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:15 schreef gateway het volgende:
net VCA boek gelezenExamen van de week, was alweer 10 jaar geleden....
Wat een geweldige tip!quote:Op maandag 14 januari 2013 14:17 schreef ATan het volgende:
Bij gebruik van de slijptol:
Tegen stoflongen kan je voor een paar euro een gasmasker bij de dump halen. Gasfilter schroef je eraf en je plakt wattenschijfjes met afplaktape op de plek van het gasfilter. Na 5 minuten ademen zie je al goed op de wattenschijfjes wat anders je longen in had gegaan, dat is best schrikken.
Een compleet gasmasker daarvoor is wel erg overdreven, mondkapje met ademfilter erin werkt net zo goed.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:17 schreef ATan het volgende:
Bij gebruik van de slijptol:
Tegen stoflongen kan je voor een paar euro een gasmasker bij de dump halen. Gasfilter schroef je eraf en je plakt wattenschijfjes met afplaktape op de plek van het gasfilter. Na 5 minuten ademen zie je al goed op de wattenschijfjes wat anders je longen in had gegaan, dat is best schrikken.
Hoe lang gaat het ademfilter mee? Hoeveel heb je daarvan? Het gasmasker sluit volledig af, is goedkoper, de wattenschijfjes zijn erg goedkoop maar je hebt er nooit tekort van.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:07 schreef Daeron het volgende:
[..]
Een compleet gasmasker daarvoor is wel erg overdreven, mondkapje met ademfilter erin werkt net zo goed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |