abonnement Unibet Coolblue
pi_143836726
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Straks krijgt Egypte gelijk en breidt het zich verder uit naar Algerije, Tunesië, Egypte en Marokko. Heel Noord-Afrika en delen van het M-O aan het knokken.

En dan?
Eind der tijden
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 06:53:26 #252
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143837124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:31 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Straks krijgt Egypte gelijk en breidt het zich verder uit naar Algerije, Tunesië, Egypte en Marokko. Heel Noord-Afrika en delen van het M-O aan het knokken.

En dan?
Vervelend voor de mensen die er wonen, voor ons heeft het niet veel gevolgen. Je moet alleen je immigrantenstroom beter in de gaten houden.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 06:55:12 #253
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143837133
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 00:26 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het vliegveld staat letterlijk in de fik en de hoofdstad gaat belegerd worden, erg veel meer kan het niet verschept worden.

EU en VS kunnen beter toegeven dat ze geen kant willen kiezen in een burgeroorlog en Putin niet verder de kast op willen jagen. Overigens opvallend dat de emiraten en egypte nu zelf beperkt ingrijpen. Gaat weer een hele andere dimensie geven aan het conflict.
Zoals ik al zei, er is maar 1 oplossing. Dat is een nieuwe sterke man die iedereen terug in zijn hok jaagt. en dan het land weer gaat opbouwen. Dan ben je wel weer 40 jaar verder voordat je aan democratie kunt gaan denken.
pi_143837215
Een militaire missie door Egypte, KSA, VAE. Ik zeg doen.
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:03:36 #255
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_143838019
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 06:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, er is maar 1 oplossing. Dat is een nieuwe sterke man die iedereen terug in zijn hok jaagt. en dan het land weer gaat opbouwen. Dan ben je wel weer 40 jaar verder voordat je aan democratie kunt gaan denken.
Van de ene dictator naar de andere krijg je nooit iets dat lijkt op democratie. Behalve in theorie dan :')
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Moderator dinsdag 26 augustus 2014 @ 10:12:23 #256
8781 crew  Frutsel
pi_143839286
quote:
UAE launches secret bombing raids against Libyan militias

Strikes, using Egyptian airbases, signal step towards direct action in conflict by other Arab states

The United Arab Emirates has secretly sent warplanes on bombing raids against Islamist militias in Libya over the past week, using bases in Egypt, US officials have said.

The two attacks carried out over seven days mark a dramatic expansion of the conflict as the United States and its European allies denounced "outside interference" in Libya.

The strikes signalled a step toward direct action by regional Arab states that previously have fought proxy wars in Libya, Syria and Iraq in a struggle for power and influence.

The bombing raids were first reported by the New York Times.

"The UAE carried out those strikes," one of the officials told AFP on condition of anonymity.

Asked about the account, the senior US official said "the report is accurate".

The US did not take part or provide any assistance in the bombing raids, the two officials said.

The first air strikes took place a week ago, focusing on targets in Tripoli held by the militias, including a small weapons depot, according to the Times. Six people were killed in the bombing.

A second round was conducted south of the city early on Saturday targeting rocket launchers, military vehicles and a warehouse, according to the newspaper.

Those strikes may have represented a bid to prevent the capture of the Tripoli airport, but the militia forces eventually prevailed and seized control of it despite the air attacks.

The UAE – which has spent billions on US-manufactured warplanes and other advanced weaponry – provided the military aircraft, aerial refuelling planes and aviation crews to bomb Libya, while Egypt offered access to its airbases, the paper said.

But it remained unclear whether and to what degree Egypt and the UAE had informed the Americans in advance of the air strikes.

When pressed on the issue, US officials could not confirm that Egypt and the Emirates had left Washington totally in the dark about the attacks.

Neither the UAE nor Egypt publicly acknowledged any role in the air strikes.

Egypt, Saudi Arabia and the Emirates view Islamist militants in the region as a serious threat and have cooperated against what they see as a common danger.

The Islamist groups that emerged after the Arab spring uprisings in turn have enjoyed support from Qatar and Turkey.

The bombing raids came amid a western diplomatic push for a negotiated settlement to quell the violence in Libya, where the government's authority has unravelled in the face of the Islamist-linked militias.

Britain, France, Germany, Italy and the US issued a joint statement condemning an "escalation of fighting and violence" in Libya and urged a democratic, peaceful transition.

The western powers expressed particular concern over violence "against residential areas, public facilities, and critical infrastructure, by both land attacks and air strikes".

Without mentioning any air strikes by the UAE and Egypt, the statement said "outside interference in Libya exacerbates current divisions and undermines Libya's democratic transition".

The governments welcomed upcoming discussions at the UN security council on Libya and said: "We encourage the international community to support Libya's elected institutions."

The air strikes also underscored how Washington's old allies are more willing to act on their own, without backing from the Americans.

Saudi and UAE leaders in particular have expressed concern that Washington can no longer be counted on, citing US diplomatic overtures to Iran and a cautious approach to the Syrian conflict.

The strikes in and around Tripoli demonstrated the UAE's readiness to employ its air power, as the Emirates have built up one of the region's most proficient air forces with American gear and training. UAE pilots flew combat missions in the Nato-led air war in Libya in 2011.

Over the past decade, the Emirates have purchased dozens of US F-16 fighter jets, as well as transport aircraft, precision-guided bombs and advanced missiles for their warplanes.

About 5,000 American troops are based in the Emirates, most of them airmen stationed at al-Dhafra airbase.
pi_143839481
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 09:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Van de ene dictator naar de andere krijg je nooit iets dat lijkt op democratie. Behalve in theorie dan :')
De weg van chaos naar democratie geef ik nog kleinere slagingskansen. Die gaat standaard richting een dictator.
Dictator-->Democratie is al vaker gebeurd in het verleden.
pi_143840958
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 06:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Dat is een nieuwe sterke man die iedereen terug in zijn hok jaagt. en dan het land weer gaat opbouwen. Dan ben je wel weer 40 jaar verder voordat je aan democratie kunt gaan denken.
Het probleem in Libie is juist dat de macht op straat ligt en daarmee een nieuwe dictator helemaal neit aan de orde is. Er is geen een partij die namelijk middels wapengekletter de macht kan afdwingen. De groepen houden elkaar allemaal in evenwicht.

Overigens vechten ook in Libie bij ansar al-shari'a jihadisten mee uit Tunesie en Algerije (dit is zeker) en ik vermoed ook Egypte. De les die je uit het Syrische conflict zou kunnen trekken is dat je eerder in Libie moet ingrijpen voordat er een tweede ISIS is ontstaan.

quote:
Azzah, an Algerian and a leading figure within Al-Qaeda in the Islamic Maghreb (AQIM), was killed fighting alongside Ansar Al-Sharia on Saturday. The head of Operation Dignity’s air forces Adam Saqr Geroushi confirmed the death but said Ansar had retained Azzah’s body. He added that there have been increasing reports of foreign fighters fiighting alongside Ansar Al-Sharia and its allies.

Libya Herald
En die foreign fighters komt omdat Libie al langer een vrijhaven is voor extremisten uit hele Maghreb-regio en ze het dus bijna als "hun land" beschouwen waar ze wel in alle vrijheid hun idealen kunnen nastreven en verdere expansietaktieken uitwerken omdat er geen centrale overheid is die ze opsluit en/of opjaagt zoals dat in Marokko, Algerije, Tunesie en Egypte wel het geval is.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:22:30 #259
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143861178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 10:21 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De weg van chaos naar democratie geef ik nog kleinere slagingskansen. Die gaat standaard richting een dictator.
Dictator-->Democratie is al vaker gebeurd in het verleden.
Juist , Khadaffi was steeds gematigder op zijn oude dag, zijn zoon Saif al Islam was ook vrij gematigd. Ik weet zeker dat Libië onder Khadaffi een gouden en vreedzame toekomst had gehad. Helaas heeft het niet zo mogen zijn.. :{
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:23:20 #260
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_143861213
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 11:20 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het probleem in Libie is juist dat de macht op straat ligt en daarmee een nieuwe dictator helemaal neit aan de orde is. Er is geen een partij die namelijk middels wapengekletter de macht kan afdwingen. De groepen houden elkaar allemaal in evenwicht.

Overigens vechten ook in Libie bij ansar al-shari'a jihadisten mee uit Tunesie en Algerije (dit is zeker) en ik vermoed ook Egypte. De les die je uit het Syrische conflict zou kunnen trekken is dat je eerder in Libie moet ingrijpen voordat er een tweede ISIS is ontstaan.

[..]

En die foreign fighters komt omdat Libie al langer een vrijhaven is voor extremisten uit hele Maghreb-regio en ze het dus bijna als "hun land" beschouwen waar ze wel in alle vrijheid hun idealen kunnen nastreven en verdere expansietaktieken uitwerken omdat er geen centrale overheid is die ze opsluit en/of opjaagt zoals dat in Marokko, Algerije, Tunesie en Egypte wel het geval is.
Hoe zie jij dat voor je dan? Wie moeten er ingrijpen tegen welke strijdgroepen? Ik denk dat er geen enkel land te vinden is die zich in dit wespennest wil mengen.
  donderdag 28 augustus 2014 @ 22:00:25 #261
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143933050
quote:
'Burgeroorlog dreigt in Libië'

Een 'regelrechte burgeroorlog' dreigt in Libië als de chaos en verdeeldheid in het Noord-Afrikaanse land voortduren.

Dat heeft de Libische ambassadeur bij de Verenigde Naties, Ibrahim Dabbashi, woensdag tegen de VN-Veiligheidsraad gezegd.

Dabbashi zegt burgeroorlog nooit als een mogelijkheid te hebben beschouwd, 'maar de situatie is veranderd'.

De Veiligheidsraad stemde unaniem in met een resolutie waarin wordt opgeroepen tot een onmiddellijk staakt-het-vuren en uitbreiding van sancties tegen personen die een gevaar vormen voor de stabiliteit in het land.

Libië heeft momenteel twee concurrerende regeringen en parlementen in verschillende delen van het land. De verdeeldheid komt voort uit rivaliteit tussen islamisten en non-islamisten, maar ook uit stammentwisten en regionale allianties.

Door: Novum
'Dreigt'? Wat voor strijd is er nu dan, regionale stammentwisten?
Say what?
pi_143942903
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 22:00 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

'Dreigt'? Wat voor strijd is er nu dan, regionale stammentwisten?
Waarschijnlijk is er een terroristische groepering actief tegen de onschuldige burgerbevolking, we hebben alleen nog niet bepaald wie de terroristen zijn en wie de good guys.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_143944239
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 08:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk is er een terroristische groepering actief tegen de onschuldige burgerbevolking, we hebben alleen nog niet bepaald wie de terroristen zijn en wie de good guys.
De groeperingen die nu aan het vechten zijn, zijn dezelfde groeperingen die wij van wapens, training en macht hebben voorzien. Zover ik weet was de bijnaam van deze groeperingen 'onschuldige, in opstand gekomen burgerbevolking'.

Ik zie een probleem..
pi_143944765
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:03 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De groeperingen die nu aan het vechten zijn, zijn dezelfde groeperingen die wij van wapens, training en macht hebben voorzien. Zover ik weet was de bijnaam van deze groeperingen 'onschuldige, in opstand gekomen burgerbevolking'.

Ik zie een probleem..
:')

Totaal niet simplistisch dit.
pi_143953055
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 10:25 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Totaal niet simplistisch dit.
pi_143958765
Inderdaad simplistisch. De verre meerderheid van de milities die nu de problemen veroorzaken zijn opgericht na de revolutie. Ongeveer 220 000 'revolutionairen' worden nu betaalt door de overheid omdat ze zogenaamd tegen Khadaffi zouden hebben gevochten. Terwijl het werkelijke rebellenaantal destijds op zo'n 125 000 lag, en dat is een ruime schatting. Tel daarbij op dat een deel van de rebellen destijds is opgegaan in het leger en er ook veel milities buiten de betaling van de overheid vallen.

Bizar genoeg krijgt een 'revolutionair' in een militie ook veel meer betaald dan een persoon die wel in de werkelijke politie of legermacht zit. Daarmee moedigt de overheid dit soort praktijken ook gewoon aan.

Oh, en van wapens hebben we de rebellen ook nauwelijks voorzien trouwens.
Incelfrikandel
pi_143962929
http://www.nu.nl/buitenla(...)-wapenstilstand.html

"Islamitische milities die de Libische hoofdstad Tripoli in handen hebben gaan akkoord met een staakt-het-vuren, op verzoek van de Verenigde Naties"
pi_144052406
The last speech of Muamar Qaddafi

In the name of Allah, the …beneficent, the merciful…

For 40 years, or was it longer, I can’t remember, I did all I could to give people houses, hospitals, schools, and when they were hungry, I gave them food. I even made Benghazi into farmland from the desert, I stood up to attacks from that cowboy Ronald Reagan, when he killed my adopted orphaned daughter, he was trying to kill me, instead he killed that poor innocent child. Then I helped my brothers and sisters from Africa with money for the African Union.

I did all I could to help people Understand the concept of real democracy, where people’s committees ran our country. But that was never enough, as some told me, even people who had 10 room homes, new suits and furniture, were never satisfied, as selfish as they were they wanted more. They told Americans and other visitors, that they needed “democracy” and “freedom” never realizing it was a cut throat system, where the biggest dog eats the rest, but they were enchanted with those words, never realizing that in America, there was no free medicine, no free hospitals, no free housing, no free education and no free food, except when people had to beg or go to long lines to get soup.

No, no matter what I did, it was never enough for some, but for others, they knew I was the son of Gamal Abdel Nasser, the only true Arab and Muslim leader we’ve had since Salah-al-Deen, when he claimed the Suez Canal for his people, as I claimed Libya, for my people, it was his footsteps I tried to follow, to keep my people free from colonial domination – from thieves who would steal from us.
Now, I am under attack by the biggest force in military history, my little African son, Obama wants to kill me, to take away the freedom of our country, to take away our free housing, our free medicine, our free education, our free food, and replace it with American style thievery, called “capitalism” ,but all of us in the Third World know what that means, it means corporations run the countries, run the world, and the people suffer.
---
Artikel gaat verder

Fucking VS,NATO en NWO. Ironie dat een 'dictator' voor niks is gestorven vanwege zogenaamde "democratie". :')
  maandag 1 september 2014 @ 11:03:27 #269
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_144055172
quote:
Militanten nemen ambassade VS in

maandag 1 sep 2014, 02:48 (Update: 01-09-14, 03:00)

Een groep militanten van de Libische Dageraad is enkele van de gebouwen op het terrein van de Amerikaanse ambassade in Tripoli binnengedrongen. Volgens de Amerikaanse autoriteiten is er niet ingebroken in het ambassadegebouw zelf.

De Libische Dageraad heeft na weken vechten tegen andere milities de controle over Tripoli weten te bemachtigen. Ze zeggen de gebouwen juist te bewaken en dat andere milities het terrein al eerder op waren gekomen. Op het afgesloten terrein staan onder meer de woningen voor ambassadepersoneel.

"We hebben beveiligers neergezet om deze plek te beschermen", zei een van de commandanten. "Het Amerikaanse personeel is van harte welkom. Gebieden die in handen van de Libische Dageraad zijn, zijn veilig." Volgens hen bewaken ze ook de ambassade.

Zwembad
De Verenigde Staten sloot de ambassade ruim een maand geleden, omdat de gevechten tussen radicaal-islamitische milities zoals de Libische Dageraad te hevig werden.

Op YouTube doken beelden op van militanten die in het zwembad bij de ambassadewoningen duiken. Een verslaggever van persbureau AP zag dat er schade is aan de gebouwen, maar dat er niet geplunderd lijkt te zijn. Zo staan alle toestellen in de sportzaal er nog en vond hij cornflakes in de kantine.
Say what?
pi_144088424
Is het racisme in Libie eigenlijk nog steeds zo erg? kan mij het filmpje nog wel herinneren waarbij zwarte mensen in een kooi werden gezet en ze een vlag moesten opeten van de rebellen.
pi_144088458
quote:
En ik maar hopen dat er minstens eentje misduikt...
  dinsdag 2 september 2014 @ 17:37:51 #272
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_144106394
quote:
11s.gif Op maandag 1 september 2014 07:42 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
The last speech of Muamar Qaddafi

In the name of Allah, the …beneficent, the merciful…

For 40 years, or was it longer, I can’t remember, I did all I could to give people houses, hospitals, schools, and when they were hungry, I gave them food. I even made Benghazi into farmland from the desert, I stood up to attacks from that cowboy Ronald Reagan, when he killed my adopted orphaned daughter, he was trying to kill me, instead he killed that poor innocent child. Then I helped my brothers and sisters from Africa with money for the African Union.

I did all I could to help people Understand the concept of real democracy, where people’s committees ran our country. But that was never enough, as some told me, even people who had 10 room homes, new suits and furniture, were never satisfied, as selfish as they were they wanted more. They told Americans and other visitors, that they needed “democracy” and “freedom” never realizing it was a cut throat system, where the biggest dog eats the rest, but they were enchanted with those words, never realizing that in America, there was no free medicine, no free hospitals, no free housing, no free education and no free food, except when people had to beg or go to long lines to get soup.

No, no matter what I did, it was never enough for some, but for others, they knew I was the son of Gamal Abdel Nasser, the only true Arab and Muslim leader we’ve had since Salah-al-Deen, when he claimed the Suez Canal for his people, as I claimed Libya, for my people, it was his footsteps I tried to follow, to keep my people free from colonial domination – from thieves who would steal from us.
Now, I am under attack by the biggest force in military history, my little African son, Obama wants to kill me, to take away the freedom of our country, to take away our free housing, our free medicine, our free education, our free food, and replace it with American style thievery, called “capitalism” ,but all of us in the Third World know what that means, it means corporations run the countries, run the world, and the people suffer.
---
Artikel gaat verder

Fucking VS,NATO en NWO. Ironie dat een 'dictator' voor niks is gestorven vanwege zogenaamde "democratie". :')
Prachtige speech. Triest dat hij zo aan zijn einde moest komen en nog triester dat zijn nalatenschap is verwoiest door de bommen van de Navo en de militaies die nu het land kapot maken.
pi_144106611
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:37 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Prachtige speech. Triest dat hij zo aan zijn einde moest komen en nog triester dat zijn nalatenschap is verwoiest door de bommen van de Navo en de militaies die nu het land kapot maken.
Khadaffi heeft gekregen wat hij verdiende.
pi_144106969
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:37 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Qadaffi :'(

quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:44 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Khadaffi heeft gekregen wat hij verdiende.
_O- :')
pi_144115248
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 september 2014 17:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Qadaffi :'(

[..]

_O- :')
Marxisten zitten wel in de shit zeg als jullie nu zelfs massaal de voorkeur geven voor neoliberale olie maffiosi zoals Khadaffi boven een volksopstand :7
Incelfrikandel
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')