Meer dat mijn interesse wordt gewekt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Hier verbaas jij je nog over?
Nu nog Filmacademie, doe Sound Design. Dat is inhoudelijk bepalen wat geluid met de film (of serie) moet gaan doen. We krijgen zowel de opname als nabewerking. Het is niet zo dat je wat geluidjes plaatst en dan klaar bent. Elk geluid moet je eigenlijk over nadenken. Het werkt op het onderbewuste en neemt je zonder dat je het weet mee verder de film in. Meer dan beeld kan doen meestal.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:50 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Lijkt me een vet beroep man! Wat doe je dan? Het geluid editten voor TV programma's enzo? Ook films?
Yvonne Keelyquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef cafca het volgende:
Ex zwager van Patricia Paay trouwens, deze Steve.
Ik kijk nóóit naar vrouwen hun borstenquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja hehe op die 1e foto was het een man en op de 2e een vrouw, dat zie je toch?
Vrouwen letten gewoon op details.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:52 schreef Knip het volgende:
[..]
Ik kijk nóóit naar vrouwen hun borsten
Leuk weetfeitjequote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef cafca het volgende:
Heaumeau!quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:52 schreef Knip het volgende:
[..]
Zo leer ik weer wat.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef cafca het volgende:
Klinkt als een lastig maar tof beroep! Geluid is erg belangrijk bij films / series vind ik. Vaak enorm onderschat.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:51 schreef FritsFlits het volgende:
[..]
Nu nog Filmacademie, doe Sound Design. Dat is inhoudelijk bepalen wat geluid met de film (of serie) moet gaan doen. We krijgen zowel de opname als nabewerking. Het is niet zo dat je wat geluidjes plaatst en dan klaar bent. Elk geluid moet je eigenlijk over nadenken. Het werkt op het onderbewuste en neemt je zonder dat je het weet mee verder de film in. Meer dan beeld kan doen meestal.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:52 schreef Knip het volgende:
[..]
Ik kijk bijna nóóit niet naar vrouwen hun borsten
Haaaaaaa Gayyyyyyyyyyyquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:52 schreef Knip het volgende:
[..]
Van welke klassieke componist was dat melodietje ook al weer (zonder op te zoeken)?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:53 schreef Karina het volgende:
Had ook nog een hitje, Yvonne Keely, helemaal geen stom nummer, If I Had Words.
Met Scott Fitzgerald.
Geluid is nog steeds ondergeschoven, vooral TV. Komt ook deels door het budget. Het is lastig te begrijpen. Beeld kan je zien en vastpakken, geluid kan nooit stil staan. Maar pak eens een foto en plaats en verschillende typen geluiden bij. Grote kans dat je elke keer de foto anders beleefdquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Klinkt als een lastig maar tof beroep! Geluid is erg belangrijk bij films / series vind ik. Vaak enorm onderschat.
Volgens mij hebben ze daar nog wel een paar weken mee op nummer 1 gestaanquote:Op vrijdag 28 december 2012 20:53 schreef Karina het volgende:
Had ook nog een hitje, Yvonne Keely, helemaal geen stom nummer, If I Had Words.
Met Scott Fitzgerald.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |