Anders begon het pas.quote:Op donderdag 3 januari 2013 02:39 schreef Compoantje het volgende:
Ik heb een keer 169 km.h (op de teller) gereden met m'n Corsa 1,4 OPC-Line![]()
Jammer dat het geen eckte OPC is, anders
Same, dus dan was de jouwe wat gezonder (15" 195/50, dus dat was het niet)quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:43 schreef Sounddragon het volgende:
Ligt aan de motorcode zie ik;
X16SZ 1.6 OHC 1.598 cm³ 4-in-lijn 71 pk 128 Nm 1993 - 1995
C16NZ 1.6 OHC 1.598 cm³ 4-in-lijn 75 pk 125 Nm 1991 - 1994
X16SZR 1.6 OHC 1.598 cm³ 4-in-lijn 75 pk 128 Nm 1996 - 1998
C16SE 1.6 OHC 1.598 cm³ 4-in-lijn 100 pk 135 Nm 1992 - 1994 -> Multipointinjectie
Ik had een C16NZ station, en die liep das ook ergens rond de 190 GPS.
Als ik mocht kiezen nam ik gewoon geen Opelquote:Op donderdag 3 januari 2013 15:46 schreef Compoantje het volgende:
[..]
Ja
En als ik mocht kiezen koos ik geen Corsa, maar een Astra GTC of Insignia.
Jup, 100 pkquote:Op donderdag 3 januari 2013 00:27 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kan echt wel; ik heb een 1.6 8V F'je (station) en die liep al 210 (wind mee) op de teller. Daarna andere wielen eronder gezet (17 inch), en toen was het idd 165 - 170 en schluss.
Later met de C20NE en wat aanpassinkjes liep 'ie 225 km/u op GPS.
1.6 8V was 85 paardjes volgens mij, en de 16V 100 geloof ik, zo effe uit mijn hoofd. C20NE doet standaard 115PK.
WTF, dat is zwaar. Ik had later een N13 sedan 1.6, die woog 980. Moet wel zeggen dat die een handbak had. Maar goed, dat het beestje altijd traag is bereden helpt ook niet mee natuurlijk.quote:
maar sinds gister wegenbelasting vrijquote:Op donderdag 3 januari 2013 20:17 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
WTF, dat is zwaar. Ik had later een N13 sedan 1.6, die woog 980. Moet wel zeggen dat die een handbak had. Maar goed, dat het beestje altijd traag is bereden helpt ook niet mee natuurlijk.
quote:Op donderdag 3 januari 2013 20:41 schreef T42 het volgende:
[..]
maar sinds gister wegenbelasting vrij
CRX ED9 235 op de teller (88-er zonder kat met K&N 57i kit + Remus auspuff) met gas over.quote:Op donderdag 3 januari 2013 15:35 schreef Metalfreak het volgende:
Huidige auto (Lexus IS200) heb ik max. 200 gereden, maar zou 217km/h moeten halen, met een CRX heb ik wel eens de 225 aangetikt en toen was er nog wel iets over, ding liep echt harder dan fabrieksopgave. Het verschil in snelheidsbeleving tussen die twee auto's is echt een wereld van verschil.
jij doet je nick iig geen eer aan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 04:15 schreef green_power het volgende:
[..]
CRX ED9 235 op de teller (88-er zonder kat met K&N 57i kit + Remus auspuff) met gas over.
Huidige dieseltje 235 op de teller.
// niet eigen
M3 285 op de teller
645 cabrio 250 in de toerenbegrenzer (met het dak open)
Ferrari F430 Spider 2xx (ging nergens meer over, had het te druk met het rijden ipv op de teller te kijkenmijn zonnebril waaide bijna af iig
).
Nope, stamt nog uit mijn 14% bijtelling tijdquote:Op zaterdag 5 januari 2013 08:12 schreef SosuaCafe het volgende:
[..]
jij doet je nick iig geen eer aan.
Toch bizar dat wij met een Kangoo uit 2002 krap de 130 haalden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:12 schreef L0we het volgende:
178 op GPS in mijn Renault Express uit '86
Idem, maar dan in een colt. Boven de 140 kom ik zelden dus geef er ook niet zo om. Welke auto ik redelijkerwijs ook koop, de motor blijft toch veel sneller (al heb ik daar de top nog nooit van uitgeprobeerd, bij 220 is de acceleratie niet zo spannend meer en vond ik het ook wel mooi geweest.)quote:
Als je ook de passende snelweg hebt zeker, rij momenteel vaak vanuit Hamburg naar Nederland via de A1, die tussen Hamburg en Bremen eindelijk klaar is. Spiksplinternieuw en 3-baans, dat is ook heerlijk laagvliegen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:43 schreef maart78 het volgende:
lekker he zo'n duitse auto freude am farhen
Hij is ook niet helemaal origineelquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:23 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Toch bizar dat wij met een Kangoo uit 2002 krap de 130 haalden.
Dat verklaart een hoop. Wij hebben er een 1.9D in liggen. Geen turbo, dus traag.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:41 schreef L0we het volgende:
[..]
Hij is ook niet helemaal origineel. Zit nu een 1.9TD in, die 2 keer zoveel vermogen levert als het originele blok.
Die moet wel 250 kunnen volgens mij. De T6 is na de 4.4 V8 de snelste.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:17 schreef luigi1k het volgende:
178 op de GPS, 2009 volvo s80 t6. Volgens mij kan 'ie wel iets harder
Misschien wel, 120 op de cruise control is het prettigst met die autoquote:Op zondag 6 januari 2013 22:19 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Die moet wel 250 kunnen volgens mij. De T6 is na de 4.4 V8 de snelste.
Volvo's , en zeker de S80, zijn natuurlijk ook meer op comfort gericht dan bruut racen. Maar zowel de T6 als de V8 zijn rappe auto's ( top van 250 en 0-100 in <7sec).quote:Op zondag 6 januari 2013 22:21 schreef luigi1k het volgende:
[..]
Misschien wel, 120 op de cruise control is het prettigst met die auto
Hoelang is dat geleden dan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:57 schreef NoBody122 het volgende:
Nissan Patrol Y60 2.8TD van 1997; tot nu toe nog niet boven de 120 KM/u gereden op de teller. Ik schat dat hij met gemak de 160/170 KM/u haalt, maar dan zit ik wel zo hoog in de toeren...
[edit]
Oh ja, en de Golf MK1 Cabrio, van '88, met 1.8l JH-motor, zo'n 170 KM/u op de GPS. Dat was op de N31 van Drachten naar Leeuwarden (heerlijke racebaan was dat in die tijd)
Ik schat een jaar of 4, 5 geleden...quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:12 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Hoelang is dat geleden dan?Ik ga dagelijks via de N31 naar Drachten
Luchtweerstand is een bitchquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:19 schreef fathank het volgende:
2010 Mitsubishi L200, gechipt naar 170 pk 175 km/h op de GPS. Was wel heel lichtjes heuvel af en moest in de ankers voordat ik redline haalde. Standaard deed ie op een vlakke weg 166 km/h op de GPS. Maar harder dan 150 rijd k eigenlijk nooit meer, dan duikt ie met een beetje pech onder de 1op7.
En rolweerstand ook. Die terreinbanden zullen ook niet echt meehelpenquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:27 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Luchtweerstand is een bitch
quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:28 schreef fathank het volgende:
[..]
En rolweerstand ook. Die terreinbanden zullen ook niet echt meehelpen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
Leuke acties zijn dat. Ik ben een keer met de motor met 230 langs een politieauto gescheurt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:23 schreef Darkomen het volgende:
405Mi16 2.0 , 220 op de teller, realistisch waarschijnlijk net 200 maar had nog wel gas over.
Was 'snachts op de A2 tussen vianen en culemborg toen de brug over de lwaal beide kanten was afgesloten.
Niemand op de weg, mooi breed, strak asfalt dus dat kon wel......
Scheet alleen 7 kleuren stront toen bij de afrit/brug bij Culemborg overal politie auto's stonden met zwaailichten.....
Langzaam de afrit opgereden, langs de politie, niks aan de hand.
Nooit geweten waarom ze met zoveel auto's op de brug stonden.
Inderdaad, aangezien dat de eerste keer was dat ik boven de 160 reed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:26 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Leuke acties zijn dat. Ik ben een keer met de motor met 230 langs een politieauto gescheurt.
Heb nog zitten twijfelen of ik gas moest lossen gezien ik veel te laat was heb ik maar het gas erop gehouden en ben ik de volgende afrit direct eraf gegaan om de snelweg de andere kant op te nemen.
Dat zijn wel van die *oops* momentjes
Bazenbak.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:23 schreef Darkomen het volgende:
405Mi16 2.0 , 220 op de teller, realistisch waarschijnlijk net 200 maar had nog wel gas over.
Was 'snachts op de A2 tussen vianen en culemborg toen de brug over de lwaal beide kanten was afgesloten.
Niemand op de weg, mooi breed, strak asfalt dus dat kon wel......
Scheet alleen 7 kleuren stront toen bij de afrit/brug bij Culemborg overal politie auto's stonden met zwaailichten.....
Langzaam de afrit opgereden, langs de politie, niks aan de hand.
Nooit geweten waarom ze met zoveel auto's op de brug stonden.
Je bent levensmoe?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:46 schreef DeUitverkorene het volgende:
Ik heb 164 op de GPS gereden met mijn 44kW Skoda Citigo - wel in de 4, want de 5 kost alleen snelheid.
Deze wintersport heb ik, bergaf, wind mee, etc., op de GPS 192 gereden met een Peugeot 107. Levensgevaarlijk en onverantwoord, ik raad het niemand aan. De teller staat dan zo rond de 175 omdat die niet verder kan. De auto begint bij zulke snelheden te zwalken en de remmen zijn er niet op berekend - maar het is wel een sensatie hoor
Maar die kleine Alfa TS'jes vinden het ook wel leuk om hard te werken en hoog in de toeren gejaagd te wordenquote:Op zaterdag 12 januari 2013 01:38 schreef Palomar het volgende:
Net met mijn Alfa 156 1.6 een nieuw record van 195 gehaaldTot de 180 trekt ie wel snel door, daarboven gaat het nog langzaam en heb je veel asfalt nodig. Zat nog wel iets extra in, maar er kwam ander verkeer in het zicht en dat ga ik niet met die snelheid inhalen.
Wel even schrikken toen er opeens 2 motoragenten met hoge snelheid achter me kwamen (ik reed toevallig wegens wegwerkzaamheden even 100). Gelukkig reden ze door
A15 test ik alle auto's kom daar eigenlijk nooit popo tegen. (Zal wel extreme lucky zijnquote:Op zaterdag 12 januari 2013 12:27 schreef Proi het volgende:
220 in een SL500 R129, verre van de topsnelheid.
200 in een 1994 Golf GTI,
180 in m'n eigen Lupo 1.4 8v.
Weet geen leuke locatie waar ik ongestoord m'n topsnelheid kan testen.
Zo'n Sorento kan wel veel harder toch?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:05 schreef leeell het volgende:
Mn pa's auto, maar dat telt vast ook wel
Kia sorento 2.0 benzine, 150 km/h
Moet nog veel meemaken
Wel 130 km/h @ 14HP op een 50cc brommer a 60 kilo
Das pas eng
Jaa die kan nog verrasend hard.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:28 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zo'n Sorento kan wel veel harder toch?
Netjesquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:29 schreef Bajskorv het volgende:
Ooit in mijn Lancia Delta Integrale van de snelweg geplukt ergens in het oosten van het land, rond 2 uur in de ochtend ofzo. Reed iets van 180 richting huis, maar de vriendelijke jongens in de Volvo hadden veel meer interesse in de auto. Motorkap open, fikse draai om de oren en toen zonder boete naar huis.
Begrijpelijk.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 18:31 schreef leeell het volgende:
[..]
Jaa die kan nog verrasend hard.
Maar ik had net een paar weken lessen, dus mn pa vond het wel welletjes
150 was ook gewoon supersoepel
Is dit jouw auto, of jouw manier van ons vertellen dat je de vraag niet begrepen hebt?quote:
Ga ik ook eens proberen te halen, met mijn "gewone" 9-5 :-)quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:18 schreef highender het volgende:
Oude saab 9-5 aero - 260 op de teller
Heb je die nieuwe 9-5? Want als je die wat oudere hebt is de Aero wel echt een heel stuk sterker/sneller dan de andere uitvoeringen.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:06 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ga ik ook eens proberen te halen, met mijn "gewone" 9-5 :-)
Anders rijd je even naar Hirsch Performance in Zwitserland, op de terugweg ga je het wel halen denk ik.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:05 schreef JohnB52 het volgende:
Of de Saab ook echt 237 gaat halen moet ik dus nog uitvinden :-)
Wat heb jij wel niet gedaan om dat te behalen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:26 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Corrado 2.0 16V 136Pk 226 Km/h TomTom gemeten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |