abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2013 @ 18:10:26 #151
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_121160951
Have fun vanavond Ymme!

Welkom nieuwelingen, hopelijk kunnen jullie snel door naar het volgende topic.

Fijn dat je lijf het begrepen heeft Chanty ;)

Zand een positieve ovutest! aan de slag dus!

Sethiwe, alles oké met jou? :*
pi_121161041
Toch een keertje minder begluurd worden chanty ;)

Lijkt me ook lastig, een man als chauffeur...dan moet je het toch hebben van het betere planwerk
  vrijdag 4 januari 2013 @ 19:37:42 #153
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_121164502
Oh Ymme dat lijkt me irritant zeg, veel plezier en succes dan maar ;)
Oh en inderdaad: welkom aan de nieuwelingen :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_121168412
...ik hoop dat m'n zeurende bekken niet komt door waar ik zo op hoop (en toch ook bang voor ben)....nog een aantal dagen wachten...
  vrijdag 4 januari 2013 @ 21:38:07 #155
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_121169937
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 21:06 schreef Kursor het volgende:
...ik hoop dat m'n zeurende bekken niet komt door waar ik zo op hoop (en toch ook bang voor ben)....nog een aantal dagen wachten...
Was dat vorige keer een symptoom bij jou? Sterkte met wachten de komende dagen :*
pi_121170352
Bij m'n eerste zwangerschap pas echt bewust van bekkenklachten bij zes maanden, maar terugredenerend al wel eerder klachten. De vorige zwangerschap werd ik al enigszins beperkt bij 5,5 week. Herkennen doe ik het dus wel en toch hoop ik het op iets anders te kunnen schuiven, want anders begint het geëtter al erg snel. Nu echt wel wat last met fietsen en zitten, allemaal niet erg, maar wel zeurend aanwezig. Brings back memories (en daar word ik erg verdrietig van).
pi_121171100
Ow Kursor dat is vervelend om te lezen bij eigenlijk iets heel positiefs.
Kan je er zelf iets tegen doen?

Hoop dat je er minder last van hebt.
pi_121171281
Ik heb van toen nog wel oefeningen van de fysio. En de laatste maanden ben ik bezig met cesartherapie om m'n spieren sterk te maken zodat die de instabiliteit wat op kunnen vangen. Tja, een hypermobiel lijf is niet echt handig.
pi_121184791
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:08 schreef Kursor het volgende:
Ik heb van toen nog wel oefeningen van de fysio. En de laatste maanden ben ik bezig met cesartherapie om m'n spieren sterk te maken zodat die de instabiliteit wat op kunnen vangen. Tja, een hypermobiel lijf is niet echt handig.
Die diagnose heb ik vorige week gehad bij de therapeut. Hypermobiel. Mooi dat ik weet waarom ik last heb van mijn bekken. Erg jammer dat ze daar de vorige keer niet achter is gekomen.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 10:18:13 #160
52229 Chanty
pi_121185281
Kursor dat klinkt niet fijn, zeker niet als het al zo vroeg begint ;(
Tally hoe lang moet je nog?

Is hypermobiel hetzelfde als bekkeninstabiliteit?
pi_121185839
Chanty, hypermobiliteit en bekkeninstabiliteit zijn niet hetzelfde. Bij hypermobiliteit zijn de aansluitingen van je gewrichten te soepel (knieën, enkels, schouders, bijvoorbeeld). Pezen zijn te slap, lang. Bekkeninstabiliteit komt door verweking waardoor de delen van je bekken losser worden. Als je daar dus al te mobiel bent.... En daar ben ik nu al een paar maanden dagelijks oefeningen voor aan het doen.

Edit: ik ben geen arts/therapeut en leg het nu heel gesimplificeerd uit. Alvast excuses als ik het daardoor toch niet helemaal goed omschrijf.

[ Bericht 16% gewijzigd door Kursor op 05-01-2013 11:05:08 (Aanvulling) ]
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:09:10 #162
52229 Chanty
pi_121185918
Ik vat m, tnx. Hoe dan ook een erg nare situatie :{
pi_121185991
Frummeltje hier gaat alles rustig zijn gangetje. Ben trouw aan het tempen (werkt soms lastig bij nachtdienst). Cyclus blijft onregelmatig dus het is afwachten hoe lang het deze keer duurt. Hoe gaat het bij jou?

Kursor nog een aantal dagen geduld dus... Kan me voorstellen dat het een erg dubbel gevoel geeft voor je :*
pi_121186024
Nu is het alleen nog maar wat zeurend hoor, maar ik weet hoe het de vorige keer was...en dat maakt het vervelend (niet de pijn dus). Nu ook nog geen duidelijkheid over waar het door komt, NOD is pas de 8e.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:27:54 #165
294520 Frummeltje86
It's me, Frummeltje
pi_121186255
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:13 schreef Sethiwe het volgende:
Frummeltje hier gaat alles rustig zijn gangetje. Ben trouw aan het tempen (werkt soms lastig bij nachtdienst). Cyclus blijft onregelmatig dus het is afwachten hoe lang het deze keer duurt. Hoe gaat het bij jou?

Kursor nog een aantal dagen geduld dus... Kan me voorstellen dat het een erg dubbel gevoel geeft voor je :*
Ik werk niet eens onregelmatig en ben niet echt trouw met tempen ;) Zeker op mijn vrije dagen ben ik altijd veel later wakker of heb ik veel minder/meer slaap dan normaal.

Vanmorgen getest, maar helaas negatief... Zit inmiddels op dag 34. Denk dat dit voor mij dus ook gewoon weer een langere cyclus is :(
pi_121186832
Balen frummeltje, blijft altijd rot om maar 1 streepje te zien. Hopelijk heb je niet een veel langere cyclus. Want je had toch een regelmatige cyclus?:*
Ik temp altijd om 5.30 uur alleen niet als ik nachtdienst heb. Dan doe ik het 's middags als ik wakker word. Temp is dan ook hoger, dus heel veel nut heeft het dan niet volgens mij.
pi_121188488
Frummeltje, balen zeg....

Kursos, ik hoop voor je dat het iets tijdelijks is wat niks te maken heeft met een eventuele zwangerschap (waar ik ook op hoop voor je! :D)

Ymme, fijne avond/nacht gehad? ;) Nu maar duimen!

Chanty, misschien heb je dit al duizend keer uitgelegd, maar waarom en wat moet je precies spuiten? Is dat niet om een eisprong 'op te wekken'? En waarom mag je daar pas mee beginnen als je een menstruatie hebt gehad?
Fijn in ieder geval dat je nu aan de slag mag, je bent in ieder geval weer een stapje dichterbij!

Mijn menstruatie is door aan het zetten, ben er erg blij mee dat het toch redelijk snel op gang is gekomen. Nu nog even afwachten hoe regelmatig (of onregelmatig) mijn cyclus gaat worden.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:16:38 #168
52229 Chanty
pi_121188779
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:06 schreef Dyre het volgende:
Frummeltje, balen zeg....

Kursos, ik hoop voor je dat het iets tijdelijks is wat niks te maken heeft met een eventuele zwangerschap (waar ik ook op hoop voor je! :D)

Ymme, fijne avond/nacht gehad? ;) Nu maar duimen!

Chanty, misschien heb je dit al duizend keer uitgelegd, maar waarom en wat moet je precies spuiten? Is dat niet om een eisprong 'op te wekken'? En waarom mag je daar pas mee beginnen als je een menstruatie hebt gehad?
Fijn in ieder geval dat je nu aan de slag mag, je bent in ieder geval weer een stapje dichterbij!

Mijn menstruatie is door aan het zetten, ben er erg blij mee dat het toch redelijk snel op gang is gekomen. Nu nog even afwachten hoe regelmatig (of onregelmatig) mijn cyclus gaat worden.
ik leg t met liefde nog een 1001ste keer uit hoor, een heel jaar topics doorspitten is ook zo wat :P
Ik heb zelf geen eisprong en dus geen menstruatie. Ze noemen me PCOS-like (Info over PCOS: http://nl.wikipedia.org/wiki/Polycysteus-ovariumsyndroom), feitelijk heb ik geen PCOS omdat ik verder niet aan de kenmerken voldoe, maar mijn lichaam gedraagt zich dus wel alsof ik het heb, vandaar de 'like'.

Maar niet minder vervelend en de behandeling is hetzelfde. Heb eerst pillen Chlomid geslikt maar die sloegen niet aan en nu moet ik dus hormonen spuiten. Die slaan wel aan, maar hier reageer ik juist weer te heftig. Dus er groeien teveel eitjes, het mogen er niet meer dan twee zijn. Het is nu zoeken naar de juiste dosis.

Een bloeding wordt bij mij door middel van pillen opgewekt, een nep menstruatie zodat het baarmoederslijmvlies en teveel ontwikkelde eitjes ed worden opgeruimd. Alleen is het de vorige keer niet netjes opgeruimd en had ik nog teveel eitjes, dus weer aan de pillen maar deze keer kwam er geen bloeding. Gisteren dus wel maar die is nu ook alweer weg maar gelukkig mocht ik gewoon starten morgen.

Hopelijk heb je snel een regelmatige cyclus, lijkt me fijn als t allemaal gewoon werkt. Ik word er wel eens moe van :')
pi_121191296
Pff, ik was even buiten beeld... Had donderdag ineens erg buikpijn, dacht eerst dat het iets met ovulatie ofzo te maken had, maar niets bleek minder waar... Had een blindedarmontsteking, dus gisteren is hij dmv een operatie verwijderd.. Nu weer thuis uit het ziekenhuis, maar wat een toestand zo ineens,zeg...
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:47:28 #170
52229 Chanty
pi_121191507
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:40 schreef Babbel1 het volgende:
Pff, ik was even buiten beeld... Had donderdag ineens erg buikpijn, dacht eerst dat het iets met ovulatie ofzo te maken had, maar niets bleek minder waar... Had een blindedarmontsteking, dus gisteren is hij dmv een operatie verwijderd.. Nu weer thuis uit het ziekenhuis, maar wat een toestand zo ineens,zeg...
Pffff jeetje zeg, dat is schrikken ;( Sterkte en succes met herstellen :*
pi_121195690
Oh babbel dat is schrikken.
Beterschap, ik hoop dat je snel weer fit bent.
pi_121197911
beterschap zeg! dat zal wel pijn hebben gedaan :%
pi_121198096
Babbel :* beterschap!
pi_121198678
Wow Babbel, heftig zeg! Je zal wel geschrokken zijn.

Frummeltje, nog geen bloed houd moed (heb ik hier geleerd)

Kursor, dat wordt braaf oefeningen doen dan. Hoop dat het wat anders is en vanzelf weer wegtrekt.
Al zou zwangerschap natuurlijk wel mooi zijn!
pi_121201806
Babbel beterschap!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')