abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2012 @ 13:02:10 #1
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120859045
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 28 december 2012 @ 13:24:22 #2
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_120859814
Snert :9
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_120859858
Eén of misschien anderhalve kom snert zou mij lukken. _O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_120859909
Hangt er vanaf hoe groot de kom is. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_120859923
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hangt er vanaf hoe groot de kom is. B-)
True! :D Mijn bakje yoghurt is een stuk kleiner dan die van mijn vriend, bijvoorbeeld.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_120860236
5 dus... Nu eigenlijk tijd voor een dutje :D
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_120860335
Vrienden die energie kosten zijn geen vrienden toch? Dag weg er mee!
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? vrijdag 28 december 2012 @ 13:41:22 #8
70532 loveli
N
pi_120860432
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:38 schreef Probability het volgende:
Ze kosten allemaal energie. Alleen geeft de een wat meer terug dan de ander ;)
crap in = crap out
  vrijdag 28 december 2012 @ 13:41:40 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120860441
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:36 schreef V1z0R het volgende:
5 dus... Nu eigenlijk tijd voor een dutje :D
Oe het was dus nog even spannend!
  vrijdag 28 december 2012 @ 13:46:54 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120860628
Kan ook 5 diepe borden met snert op, incl. rookworst, hamschijf, saucijs, bovenpoot en 4 plakken roggebrood :')

O: beschuit kaas
S: 10.2 km hardlopen met 11.2 km/uur
L: boterham gegrilde kipfilet/ rauwkost/ mayo. boterham huzarensalade met curry, beschuitje kaas en beschuitje jam.Zacht gekookt eitje en een beker koude melk
T's: appel, peer, 5 lychees, mandarijn, augurk met ham, tomaat, blokje choco, bord stamppot boerenkool zonder vlees
D: Groentehussel met tomaten, rijst met satesaus, gamba's, ijsberslasalade
T: kwark en vla, zoute stokjes, cola-berenburg
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_120861502
5 borden? Lijkt me wel wat veel.. Of jullie hebben kleinere borden.. Meestal ben ik na 2 borden wel klaar.

Pfff, net even het klankbord voor mn zus uitgehangen. Die heeft net een huis gekocht met haar vriend en is daarna nog bij een andere huis gaan kijken. Nu heeft ze volgens mij een beetje spijt en begint ze overal aan te twijfelen, ook aan de relatie. Terwijl het voor dat huizen gekoop het echt een ideale relatie was. Door al dat gepieker wordt hij ook onzeker, kortom vicieuze cirkel...
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:10:05 #12
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120861589
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:07 schreef the85mc het volgende:
5 borden? Lijkt me wel wat veel.. Of jullie hebben kleinere borden.. Meestal ben ik na 2 borden wel klaar.

Pfff, net even het klankbord voor mn zus uitgehangen. Die heeft net een huis gekocht met haar vriend en is daarna nog bij een andere huis gaan kijken. Nu heeft ze volgens mij een beetje spijt en begint ze overal aan te twijfelen, ook aan de relatie. Terwijl het voor dat huizen gekoop het echt een ideale relatie was. Door al dat gepieker wordt hij ook onzeker, kortom vicieuze cirkel...
Nope, gewoon een groot diep bord...
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:28:32 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120862416
Verveel mij :')
pi_120862484
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:33:07 #15
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120862577
quote:
OMG, memories :D
pi_120862702
quote:
oh geweldig. Dat heb ik vroeger zoveel gespeeld :D
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:37:39 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120862753
De ziektekosten gewijzigd, scheelt ruim 40euro per maand.

Zometeen maar eens een struik boerenkool schoonmaken... geen zin in maar ja, gratissssssss

[ Bericht 47% gewijzigd door uniekhoorn op 28-12-2012 14:42:47 ]
pi_120864138
Feestdagen met een lief vriendje, leuke (schoon)ouders en normale hoeveelheden eten (dus niet misselijk ofzo). Jeej O+.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_120866223
Nu weer fijn aan de scriptie natuurlijk?! :P ^O^
pi_120866664
De fatsecret app heeft wel een fijne calorieteller.
Normaal mis ik veel producten maar deze lijkt redelijk volledig.
Thanks An!
pi_120866916
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:15 schreef Sarabi het volgende:
Thanks An!
Top! Ik moest ook wel even zoeken bij producten. En ik had hem niet moeten updaten, hij was nog beter ;(
pi_120867005
Erwtensoep O+ O+

Ben ziek(ig). Snothoofd, verhoging, keelpijn. Stomme Martijn heeft me aangestoken }:| :+
Maar beter nu dan met O&N :Y

Heb eigenlijk niet echt bijgelezen, zag alleen die snert langskomen :9
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:25:47 #23
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120867104
Fatsecret klinkt alleen niet erg leuk!

Beterschaap, Cocoface!
pi_120867333
Collega waar ik mee terug rijd naar huis is altijd om kwart over vier klaar, dus ik zorg dat ik ook klaar ben en heb alle zaken afgewikkeld. Hij is nu alleen nog steeds aan het werk. :') :(

Prima hoor, maar geef dat even aan, dan kan ik tenminste ook nog eventjes door. }:|

[/klaag]

Zo, bijna weekend! *O*
pi_120867558
.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:15 schreef Sarabi het volgende:
Thanks An!
Ik gebruikte MyFitnessPal, echt handige app. Je kunt van alles instellen zoals hoeveel je wil afvallen in hoeveel tijd. En dan rekent ie uit (met sport erbij etc) hoe veel kcal je kan eten per dag om dat doel te bereiken. Als ik me daar strikt aan hield ging het geweldig. Ook kent die app heel veel producten, zelfs bijvoorbeeld kant en klare maaltijdsalades van de appie.
pi_120867672
Beterschap Coco! :*
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:31 schreef Goodbye het volgende:
Collega waar ik mee terug rijd naar huis is altijd om kwart over vier klaar, dus ik zorg dat ik ook klaar ben en heb alle zaken afgewikkeld. Hij is nu alleen nog steeds aan het werk. :') :(

Prima hoor, maar geef dat even aan, dan kan ik tenminste ook nog eventjes door. }:|

[/klaag]

Zo, bijna weekend! *O*
*O*

Lekker gamen maar eerst nog even op visite vanavond :)
pi_120867834
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:21 schreef An24 het volgende:

[..]

Top! Ik moest ook wel even zoeken bij producten. En ik had hem niet moeten updaten, hij was nog beter ;(
Ow jammer....

the85mc ik zal ook eens naar die app gaan kijken :)
pi_120871364
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 13:38 schreef Probability het volgende:
Dat ligt er aan. Als dit al langdurig zo is en jullie hebben nog niet veel geschiedenis samen, dan zou ik zeggen weg er mee. Of jouw verwachtingen bijstellen over de vriend, als de vriendschap belangrijk voor je is.

Nog een late reactie op een vraag van jou: ik heb eerste kerstdag Chinees gegeten uit plastic bakjes op tafel bij mijn schoonfamilie..
Tweede kerstdag gingen we gourmetten bij mijn familie.
Allemaal niet erg spannend.

Wat gaan jullie allemaal met oud en nieuw doen? Wij gaan naar een feestje in de Melkweg met diverse zalen waaronder bass music en dubstep. Ik heb er zin in.
pi_120871640
We gaan voor het eerst oud & nieuw bij ons thuis vieren :)
Eerst met onze ouders naar de wok en daarna komt de rest van de familie naar ons toe.
Verder staat SingStar en wat spelletjes klaar :D
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:02:47 #30
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120871715
Ga de hele dag hapjes maken en eten... Oudjaarsavond/nacht is een vreetfestijn en die deel ik na 12 uur graag met de buren. Heb er zin in
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:05:12 #31
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120871827
Ik verwacht: werken, daarna lamballen en een appelbeignet of 2 eten onder het genot van een computergame of filmpje!
pi_120871993
Ik heb niet echt wilde plannen voor O&N. Wilde eerst naar tivoli gaan maar dat was uitverkocht. Ik ben ook wel eens in Paradiso geweest met O&N, maar eerlijk gezegd viel dat erg tegen. (En ook nog 40e entree...) Ik ga waarschijnlijk met een groepje vrienden een gezellige avond ervan maken.

Oh trouwens, ik bedacht me net: de vriendin van een goede vriend van me is de 31e jarig. Alleen moet ik haar niet zo en dat is geloof ik wederzijds. :') Het eerste jaar van hun relatie hield ze haar verjaardag de 30e, toen ben ik wel geweest. Vorig jaar hield ze het de 31e, maar toen ben ik niet gegaan. Ik had andere plannen en bovendien vind ik haar vriendengroep niet echt gezellig. We hebben verder ook 0 gemeenschappelijke vrienden.. Normaal leg ik best makkelijk contacten maar daar niet zo. Toch wel jammer, want die vriend is een van mn beste vrienden en het is toch jammer dat het totaal niet klikt met zijn vriendin.

Dus ik vroeg laatst wanneer ze haar verjaardag hield, en ze gaf ontwijkend antwoord. Waarschijnlijk wil ze me dus niet op haar verjaardag hebben. Daar kom ik makkelijk van af..
pi_120872094
Ik heb voor het eerst geen wilde plannen ;)
Het kan zijn dat mijn man en ik met zijn 2'en (uuuh 3'en ;) ) thuis blijven.
Of we besluiten toch nog dat we naar een feestje van mijn broertje in Zwolle gaan....

We gaan wel eind van de middag naar een vriend van ons die een feestje geeft in zijn "eet-cafe"
pi_120872781
Ik denk dat ik thuis blijf dit jaar met O&N. Was vanochtend om 6 uur thuis van een feest in Paradiso, het was leuk, maar nu ben ik er wel weer even klaar mee geloof ik. Kan zijn dat ik het toch te weird vind om thuis te blijven, dan kan ik alsnog wel m'n vrienden opzoeken, ik weet waar ze zitten, maar voor nu klinkt onder een dekentje naar een film kijken me aanlokkeijker in de oren.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:34:44 #35
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120873008
Wij zitten aan het strand waarschijnlijk. Eerst vuurwerk ophalen, dan oliebollen bakken en eten. 's avonds spelletjes doen, bijna op de bank in slaap vallen, dure champagne drinken, vuurwerk afsteken en naar bed. 1 januari nieuwjaarsduik met z'n vieren.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 18:41:27 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120873265
mijn groenteschotel uit de oven wil gewoon niet gaar...
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:28:42 #37
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_120875749
Lijkt erop dat de Appie mn favoriete tonijnpizza niet meer heeft, zou het een teken zijn? :+ :') ;(
pi_120876690
quote:
10s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:06 schreef V1z0R het volgende:
Nu weer fijn aan de scriptie natuurlijk?! :P ^O^
Yups :(. En morgen hakken ruilen bij de V&D, mijn 13 cm hoge stiletto's zitten iets te wijd om comfortabel op te lopen :+.

En oud en nieuw met mijn ouders, hun vrienden en wat mensen die ook mee waren afgelopen zomer naar Afrika :). Wel mooi om met die mensen het jaar af te sluiten. Volgend jaar gaan we wel voor het wilde feesten ofzo :P. Ooit wil ik nog naar Londen gaan, lijkt me wel een mooie plek voor nieuwjaar, alleen jammer dat de tijd een uur anders loopt xD.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 19:57:10 #39
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_120877241
:W fijne kerst gehad met lekker eten, spelletjes doen en films kijken :)

En vandaag mijn eerste oliebol van het jaar op :9

Voor het eerst in maanden ook weer geld te besteden dus ik heb gisteren flink geshopt bij h&m online, nu afwachten of het allemaal past/staat.

Nog top 2000 fans hier? Ik luister de hele dag, erg verslavend O+
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 19:59:12 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_120877352
Dan iets anders: wat vinden jullie van The 17 day diet? Een tijd geleden het boek gelezen maar het stond me een beetje tegen hoe weinig je dan mag eten. Nu is een vriendin van me heel erg afgevallen met dit dieet en begon een collega er vandaag over dus misschien toch maar eens proberen. Iemand hier er ervaring mee?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:02:53 #41
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120877520
Ik ben tegen ieder dieet maar hang de matig met ongezond en zoveel ik wil gezond + sport methode aan.
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 20:12:24 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_120878033
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:02 schreef Tinkepink het volgende:
Ik ben tegen ieder dieet maar hang de matig met ongezond en zoveel ik wil gezond + sport methode aan.
Dat is zo'n beetje dit dieet :P alleen water, thee en koffie als drinken en vooral veel groenten en fruit en geen brood/pasta/aardappelen. Hmmm ik haat het om dingen niet te mogen eten, ik word daar opstandig van :')
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:14:40 #43
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_120878167
Dan werkt het voor jou niet MaJo.. en een oliebol moet ook kunnen... Nom

* uniekhoorn is ook een top2000 verslaafde
pi_120878310
Hier staat ook de hele dag de top2000 aan!
  vrijdag 28 december 2012 @ 20:24:10 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_120878750
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:12 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is zo'n beetje dit dieet :P alleen water, thee en koffie als drinken en vooral veel groenten en fruit en geen brood/pasta/aardappelen. Hmmm ik haat het om dingen niet te mogen eten, ik word daar opstandig van :')
Brood, pasta en aardappelen zijn niet ongezond.
En dingen niet mogen eten is iets totaal anders dan matigen met ongezond. Het lijkt niet op elkaar. Het komt niet eens in den buurt van wst ik eet.
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 20:29:59 #46
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_120879097
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:14 schreef uniekhoorn het volgende:
Dan werkt het voor jou niet MaJo.. en een oliebol moet ook kunnen... Nom

* uniekhoorn is ook een top2000 verslaafde
Dat denk ik eigenlijk ook maar misschien om even die eerste kilo's kwijt te raken? Want ik begin het echt zat te worden dat ik zwaarder ben dan vroeger :(
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 20:32:41 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_120879284
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:24 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Brood, pasta en aardappelen zijn niet ongezond.
En dingen niet mogen eten is iets totaal anders dan matigen met ongezond. Het lijkt niet op elkaar. Het komt niet eens in den buurt van wst ik eet.
Dat is waar maar dit is wel een dieet waar je redelijk normaal kunt eten na de eerste 17 dagen geloof ik :)
pi_120879309
Vanaf morgen eindelijk weer lijstjes waar ik zelf volledige verantwoording voor draag O+ Wel 7km gerend met 10.5km/uur *O*

Nu hangen op Schiphol en zo maar naar de gate!
Ja doei.
pi_120879385
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 18:34 schreef Tinkepink het volgende:
Wij zitten aan het strand waarschijnlijk. Eerst vuurwerk ophalen, dan oliebollen bakken en eten. 's avonds spelletjes doen, bijna op de bank in slaap vallen, dure champagne drinken, vuurwerk afsteken en naar bed. 1 januari nieuwjaarsduik met z'n vieren.
Klinkt super leuk.

MaJo: het dieet klinkt niet goed en zeker niet voor jou gezien je ME. Bovendien ben je best een zoetekauw dus zodra je stopt met dit dieet zul je snel weer aankomen.

Ik denk dat het een kwestie is van een gezonde levensstijl met genoeg beweging, die goed vol te houden is. Het is beter voor ieder lichaam om geleidelijk af te vallen, dan in een keer een klap.

Ik heb gemerkt naarmate ik ouder werd dat het moeilijker werd om af te vallen door alleen op mijn eten te letten. Sport wordt steeds belangrijker
pi_120879688
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 december 2012 20:29 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat denk ik eigenlijk ook maar misschien om even die eerste kilo's kwijt te raken? Want ik begin het echt zat te worden dat ik zwaarder ben dan vroeger :(
Als je de discipline kan opbrengen voor een rigoureuze aanpak, zou je die discipline ook moeten opbrengen voor de juiste aanpak.

Maak je eigen op maat gesneden dieet en hou je eraan, en val tot ongeveer een halve kilo per week af. Minder mag ook.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')