Een strafbare oliebolquote:Op vrijdag 28 december 2012 11:45 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
De enige twee oliebollen die ik dit jaar heb gehad, behoren schijnbaar tot de slechtste 5 uit de test. De ene is 'onverkoopbaar' en de andere zelfs 'strafbaar'.
Zo slecht vond ik ze eerlijk gezegd niet...
Mij valt eerder die gozer zijn duim op, die hij tussen de benen van zijn collega heeft gestopt.quote:
quote:De oliebollen van verkoopster Bianca de Caluwé uit Oost-Souburg zouden zo slecht zijn, dat het strafbaar is om ze te verkopen. Dat concludeerde het AD in de vrijdag gepubliceerde jaarlijkse oliebollentest. Naast Oost-Souborg kregen ook de oliebollen van kramen in Leeuwarden, Groningen, Castricum en Haarlem het cijfer 0.
'Ik snap het niet. Het oordeel is zo hard, maar het gaat nergens over', zegt De Caluwé van de Oost-Souburgse kraam. 'Vier jaar geleden was ik de beste van Zeeland en ik gebruik nog steeds hetzelfde recept. Nee, ik maak me geen zorgen voor de verkoop. Klanten zeggen me nog steeds dat ik de lekkerste oliebollen heb.'
Maargoed, sowieso ADquote:Ze staan op de 119de en 120ste plek volgens de AD Oliebollentest en hun oliebollen kregen de beoordeling zeer slecht/onverkoopbaar. De eigenaren van de Ambachtelijke Bakkerij ten Napel in Klazienaveen en Bakkerij Neplenbroek in Utrecht zijn na deze beoordeling met stomheid geslagen. 'Wat voor onbenullen durven zulke reacties te geven, jullie kunnen beter stoppen met deze onredelijke test'.
De oliebollen van Ten Napel (119) kregen slechts een 2,5 van het panel. De beoordeling was niet mis: Vieze, melige broodbal met de smaak en textuur van stopverf. Alleen goed voor de kiepelton. Wie deze kwaliteit in het schap legt en meegeeft, heeft last van complete bedrijfsblindheid'.
De reactie van Ten Napel: 'Ik heb een raar gevoel overgehouden aan de uitslag. Wat voor onbenullen durven zulke reacties te geven. Jullie oordeel is niet relevant. Wij hebben onze oliebol ook opgestuurd naar het Nederlands Bakkerij Centrum. Hier halen we een 7,9 en in de AD test een 2,5. Je mag er vanuit gaan dat het NBC weet wat ze keuren. Dat er dan door een negatief ingesteld persoon een oordeel wordt doorgegeven van: 'Vieze, melige broodbal met de smaak en textuur van stopverf' kan er wat mij betreft niet in. Ik ben van mening dat jullie beter het testpanel eens kunnen gaan inwisselen of dat je beter kunt stoppen met deze onredelijke test. Jullie belazeren de boel of jullie testpanel had te veel Berenburg gedronken. Is het mogelijk dat het een en ander door elkaar is gehaald?''
Hele foto is bij elkaar gesoept.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:26 schreef Kyubey het volgende:
Wat is dat voor foto in de OP? Die onderste twee mannen zien er heel nep uit
Loop je daar juist geen kans op oliebollen vol met frutsels en fratsels?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:52 schreef Karina het volgende:
De foto heb ik uit het artikel in het AD geleend, beetje vreemde foto inderdaad.
Voor de Amsterdammers: de beste oliebol van Amsterdam haal je in de Maasstraat bij Gebakkraam Boersma-Stuy lees ik net. Of je rijdt even door naar Ouderkerk, daar staat op het Sluisplein de nummer drie van dit jaar.
Bij welke? Ik zag het net op AT5 tekst staan. Stond verder niet zoveel bij.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:55 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Loop je daar juist geen kans op oliebollen vol met frutsels en fratsels?
Nou ik bedoelde dat volgens mij oliebollen heel lekker worden genoemd als er veel van die eh, hoe heet dat, krenten en rozijnen en die gekleurde dingen in zitten. Terwijl ik dat zelf helemaal niet lekker vind.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Bij welke? Ik zag het net op AT5 tekst staan. Stond verder niet zoveel bij.
Oh op die manier, houd ik ook zo van, vooral dat groene spul wat er soms door zit, ik weet niet hoe het heet, beetje glazig. Geen idee eigenlijk waar ze naar kijken, "kale" bollen of "gevulde".quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Nou ik bedoelde dat volgens mij oliebollen heel lekker worden genoemd als er veel van die eh, hoe heet dat, krenten en rozijnen en die gekleurde dingen in zitten. Terwijl ik dat zelf helemaal niet lekker vind.![]()
Oh, en hoek Olympiaplein en Watteaustraat staat toch elk jaar die bakker oliebollen te verkopen? Nou, die vind ik dus heerlijk, absoluut niet droog en lékker. Is dat niet bij jou in de buurt?
Dat vraag ik me dus ook af: moeten er persé van die krenten/rozijnen/glazige stukjes in zitten wil zo'n oliebol kans maken op het predikaat 'goed/lekker'? Die bakker op de hoek daar verkoopt bollen mét en zonder frutsels erinquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:04 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh op die manier, houd ik ook zo van, vooral dat groene spul wat er soms door zit, ik weet niet hoe het heet, beetje glazig. Geen idee eigenlijk waar ze naar kijken, "kale" bollen of "gevulde".
Dat is vlak bij mij inderdaad, ik had ze daar vorig jaar gehaald, beetje melig vond ik ze. Wel lekker brood daar trouwens, maar oliebollen bakken kunnen ze niet zo goedNu ben ik sowieso niet zo gek op oliebollen, ik heb liever een appelflap (of beignet, die met een gat in het midden bedoel ik).
Ja precies, die vettige/sappige, die bedoel ik! Droge oliebollen: een gruwel gewoon. En dan idd. warm met poedersuiker erop! Jammie jammie.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:15 schreef Karina het volgende:
Ik heb ook het liefst de beetje vettige/sappige die waarschijnlijk niet bovenaan zullen eindigen, heel even in de oven warm maken of op de verwarming leggen in aluminiumfolie, dan zijn ze nog lekkerder.
Er zit tegenwoordig zo een hele hippe Franse bakker vlak naast die andere bakker, ik vraag me af of die ook oliebollen gaan verkopenAls ze dat gaan doen dan zullen het vast hele dure, speciale bollen worden.
Turks fruit bedoelen jullie?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:04 schreef Karina het volgende:
[..]
dat groene spul wat er soms door zit, ik weet niet hoe het heet, beetje glazig.
Het lijkt er zeker op, maar dit is volgens mij hard en zoet. Je moet het wel in kunnen drukken, zo zacht is het.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:20 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Turks fruit bedoelen jullie?
[ afbeelding ]
Nee het is echt een Franse bakker, Le Fournil heet het. Op zaterdag staan ze inderdaad tot buiten toe in de rijquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:19 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ja precies, die vettige/sappige, die bedoel ik! Droge oliebollen: een gruwel gewoon. En dan idd. warm met poedersuiker erop! Jammie jammie.
Is dat Beans & Bagels? Elke zaterdagochtend stond er een enorme rij voor de stokbroden.
Dat ja! Ik vond het ook net in een oliebollenrecept. Vies spulquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Sukade heet het, net even op Wiki gekeken. Je hebt het in groen, rood, geel, meer kleuren weet ik niet.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat ja! Ik vond het ook net in een oliebollenrecept. Vies spul![]()
Oh datquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Sukade heet het, net even op Wiki gekeken. Je hebt het in groen, rood, geel, meer kleuren weet ik niet.
Mja. Er kijken ook elk weekend miljoenen mensen naar The Voice of Holland, dus om de (wan) smaak van de meerderheid nou als maatstaf te nemen...quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:11 schreef Boca_Raton het volgende:
En het was er elk jaar erg druk, dus echt slecht kunnen ze dan toch ook niet zijn.
Vind ik lekkerquote:Op vrijdag 28 december 2012 13:24 schreef Boca_Raton het volgende:
Zaltbommel lag zeker niet op de route.quote:
In Volendam zou ik eerder de beste poedersuiker verwachtenquote:Op zaterdag 29 december 2012 17:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hey, die uit Volendam staat ook hoog. Paar oliebollen van gehad afgelopen weken, waren zeer lekker.
Haha,quote:Op zaterdag 29 december 2012 20:22 schreef Adelante het volgende:
[..]
In Volendam zou ik eerder de beste poedersuiker verwachten
Je bent gek.quote:Op maandag 31 december 2012 12:58 schreef Korreltje-zout het volgende:
Net terug van die bakker uit Maarssen, zijn echt heerlijk
Ik heb er wel bijna 2,5 uur voor in de rij gestaan
WTF 2,5 uur in de rij staan , ben je serieusquote:Op maandag 31 december 2012 12:58 schreef Korreltje-zout het volgende:
Haha, 2.5 uur in de rij staan voor fucking oliebollen....quote:Op maandag 31 december 2012 12:58 schreef Korreltje-zout het volgende:
quote:Op maandag 31 december 2012 12:58 schreef Korreltje-zout het volgende:
Was het het waard?quote:Op maandag 31 december 2012 12:58 schreef Korreltje-zout het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |