Ahja het was in Duitsland een wet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:32 schreef BasEnAad het volgende:
Het is geen wet. Holocaustontkenning valt in Nederland onder discriminatie, heeft de Hoge Raad ooit uitgesproken.
Zo lang het voor enorm veel ophef zorgt lijkt het me niet de moeite waard.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Is een dergelijke wet te handhaven in de toekomst?
Beetje smakeloze vergelijking bij dit onderwerp.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dus: laat de holocaust-ontkenners (de ratten) uit hun holen en spelonken komen om ze nu met tegenargumenten te confronteren.
Woorden halverwege een zin schrijven we in het Nederlands zonder hoofdletter.quote:
Hoe ik de woorden schrijf verandert niet heel veel hoe ik er over denk .quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:31 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Woorden halverwege een zin schrijven we in het Nederlands zonder hoofdletter.
En juist in het woordje "waarheid" zit nou net het probleem: de overheid maakt die waarheid in dit geval, door te stellen dat er anders over praten niet mag. Dat neemt niet weg dat er wellicht mensen anders over denken, die moeten alleen hun mond houden. En wat mij betreft is dat erger dan je mening (hoe vreemd ook!) mogen uitspreken.
Hoe weet jij zo stellig dat het is gebeurd? Was je er zelf bij? Er zijn ook genoeg mensen die twijfelen aan de maanlanding. Of mensen die denken dat ene god dinosaurusbotjes heeft neergelegd om ons op een dwaalspoor te zetten. Feit is: je kan onmogelijk bewijzen dat iets in het verleden gebeurd is, en niet in scene is gezet. Daar zou de overheid zich niet mee moeten bemoeien.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:41 schreef GekkePoes het volgende:
... maar boos worden als je zegt dat het wél is gebeurd.
Wat er gebeurd is in het verre verleden laat ik me niet over uit. Maar als je gewoon ziet dat er duizenden foto's van zijn gemaakt. In die tijd hadden ze echt geen fotoshop waar je honderden massagraven kon nabootsen, mensen die in rijen stonden voor goederentreinen, en mensen die vel over been aan het werk zijn in die zogenaamde werkkampen. Alle foto's die gemaakt zijn door honderden mensen. En de gedachte die is gebleven van mensen die nog steeds denken dat er een mensenras superieur is. Maar dat is dan een mening. hoe ik erover denk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hoe weet jij zo stellig dat het is gebeurd? Was je er zelf bij? Er zijn ook genoeg mensen die twijfelen aan de maanlanding. Of mensen die denken dat ene god dinosaurusbotjes heeft neergelegd om ons op een dwaalspoor te zetten. Feit is: je kan onmogelijk bewijzen dat iets in het verleden gebeurd is, en niet in scene is gezet. Daar zou de overheid zich niet mee moeten bemoeien.
Tsja, 't is heel simpel:quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:07 schreef GekkePoes het volgende:
Het is pas echt jammer dat als ik nu iets met eigen ogen zou zien(andere situatie dan), dat anderen het een leugen noemen. Probeer dan je gelijk maar eens te krijgen.
Ja. precies, dat bedoel ik dusquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tsja, 't is heel simpel:
-Pietje: ik was er, en is is zus gegaan.
-Jantje: ik was er ook, maar het ging zo!
En nu?
Vrijheid van meningsuiting staat niet gelijk aan vrijheid op beledigen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ahja het was in Duitsland een wet.
Nog steeds vreemd dat dat zwaarder weegt dan vrijheid van meningsuiting.
Goede posting, juist het gebrek aan tegengeluid zorgt voor vervuiling van de geschiedschrijving.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik ben zelf absoluut geen holocaust-ontkenner. Het gaat er mij om om een juist anti-serum te hebben voor de toekomst om lieden met racistische ideeen te confronteren met de gevolgen. Om echter een juist vaccin te hebben is het soms nodig om licht besmet te raken, zodat er anti-stoffen worden gecreeerd. Dus: laat de holocaust-ontkenners (de ratten) uit hun holen en spelonken komen om ze nu met tegenargumenten te confronteren.
Is ontkennen of minimaliseren per definitie een belediging en wat jij als een belediging ervaart kan ik als niet beledigend.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:18 schreef DeParo het volgende:
[..]
Vrijheid van meningsuiting staat niet gelijk aan vrijheid op beledigen.
Ik heb dan ook niet op Mark Rutte gestemd. Een discussie is in algemene zin nooit een probleem, echter is de informatie voor handen en is er geen reden om er aan te twijfelen, daarnaast gaat de ontkenning vaak verder omdat er redenen worden gegeven waarom het aantal van zo'n zes miljoen dan is gebruikt. Het zou daarbij om een complot van Amerikanen of Joden gaan om zo andere landen weer te kunnen domineren. Het is geen oprechte twijfel, het is een misselijkmakende vorm van maatschappijkritiek die een bepaalde grens overschrijdt, het is lijnrecht staan tegenover de normen en waarden die onze samenleving kenmerkt en wanneer je daarmee mensen beledigd en/of/ aanvalt moeten daar grenzen aan worden gesteld dat is duidelijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:00 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Is ontkennen of minimaliseren per definitie een belediging en wat jij als een belediging ervaart kan ik als niet beledigend.
Marc Rutte pleitte er in 2009 al voor om met revisionisten in debat te gaan ipv ze te bestraffen.
Ik heb ooit op een ander forum (Stiwot) een debat gevoerd met King Arthur op Storm Front.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:03 schreef DeParo het volgende:
[..]
Ik heb dan ook niet op Mark Rutte gestemd. Een discussie is in algemene zin nooit een probleem, echter is de informatie voor handen en is er geen reden om er aan te twijfelen, daarnaast gaat de ontkenning vaak verder omdat er redenen worden gegeven waarom het aantal van zo'n zes miljoen dan is gebruikt. Het zou daarbij om een complot van Amerikanen of Joden gaan om zo andere landen weer te kunnen domineren. Het is geen oprechte twijfel, het is een misselijkmakende vorm van maatschappijkritiek die een bepaalde grens overschrijdt, het is lijnrecht staan tegenover de normen en waarden die onze samenleving kenmerkt en wanneer je daarmee mensen beledigd en/of/ aanvalt moeten daar grenzen aan worden gesteld dat is duidelijk.
Dat jij het al goed onderbouwde argumenten vindt noem ik al verwerpelijk. Ik heb op verschillende sites, in RL ben ik ze volgens mij niet tegen gekomen zover ik weet, wel degelijk discussies gehad. Het voornaamste is om zo iemand eerst te vragen waarom hij zo denkt, waar zijn twijfel is ontstaan, en als hij eerlijk antwoord geeft en/of/ als je wat dieper graaft kom je vaak al bij de dubieuze beweegredenen. Dat dat soort lui dan ook op Stormfront zitten zou jou al genoeg moeten kunnen zeggen, vraag je je dan niet af of ze daadwerkelijk twijfelen, of dat het meer met kritiek of standpunten op andere gronden te maken heeft anders ga je ook niet even op zo'n site vertoeven.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:11 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik heb ooit op een ander forum (Stiwot) een debat gevoerd met King Arthur op Storm Front.
Zeg maar Stiwot tegen SF
Ik merk aan de manier hoe je schrijft dat je daar nooit aan mee hebt gedaan.
Het was een goed, leerzame discussie waar de revisionisten met goed onderbouwde argumenten kwamen, kijk uiteindelijk eindigde het in een pad stelling maar het was niet misselijkmakend of iets dergelijks.
Ga eens in debat met ze, en vergis je niet, dat is geen appeltje / eitje ik weet nog goed dat een projectleider van Stiwot schreef, met HAVO geschiedenis red je het niet, hij had helaas gelijk.
Het ligt er aan waar de discussie over gaat maar de Stormfront-standpunten vallen uiteraard niet onder een gedoogbeleid. Voor de rest zie dus boven.quote:Overigens gaat het er niet om of het wel of niet is gebeurd het gaat er om of je het recht hebt er een discussie over te voeren.
Het waren geen SF standpunten, dat zou teveel eer zijn voor dat forum.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Het ligt er aan waar de discussie over gaat maar de Stormfront-standpunten vallen uiteraard niet onder een gedoogbeleid. Voor de rest zie dus boven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |