Weet ik niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:46 schreef kanovinnie het volgende:
Is er geen Portugese versie van FOK! waar je kunt posten?
Ja dan lukt het wel. Maar ik maak wel spelfouten in het Portugees, dus moet ik een woordenboek erbij nemen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:55 schreef Kali-Mist1 het volgende:
En het verfijnen van je zoekopdracht?
Dus jou gebrek aan Portugese taalbeheersing is eigenlijk het probleem?quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ja dan lukt het wel. Maar ik maak wel spelfouten in het Portugees, dus moet ik een woordenboek erbij nemen.
Ik heb wel al iets gevonden en neem zelf wel lichtjes en een slot mee van huis.
Ze hebben net de prijzen van het OV weer verhoogd in Portugal, dus beter koop ik een tweedehands fiets en geef die dan cadeau aan iemand of in ruil voor een bord bacalhau com azeite, caldo verde en een Sagres.
Ik zie het verschil met Nederland niet echt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:20 schreef Smack10 het volgende:
Portugezen zijn omhoog gevallen klootjesvolk die nog in de kop hebben dat ze invloedrijk zijn. Helaas voor hun hebben ze geen koloniën meer en zijn ze het lachertje van Europa
De verschillen zijn levensgroot.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:28 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Ik zie het verschil met Nederland niet echt.
Sim, o senhor tem razao. Eu ainda nao sei muito bem falar esta lingua tao bonita, tao poetico, Portugues.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:12 schreef trigt013 het volgende:
[..]
Dus jou gebrek aan Portugese taalbeheersing is eigenlijk het probleem?
Het is dat ik nu pas zie dat jij de TS bent, anders had ik niet eens gereageerdquote:Op vrijdag 28 december 2012 07:33 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Sim, o senhor tem razao. Eu ainda nao sei muito bem falar esta lingua tao bonita, tao poetico, Portugues.
Tenho de practicar melhor.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:20 schreef Smack10 het volgende:
Portugezen zijn omhoog gevallen klootjesvolk die nog in de kop hebben dat ze invloedrijk zijn. Helaas voor hun hebben ze geen koloniën meer en zijn ze het lachertje van Europa
Hoezo?quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Het is dat ik nu pas zie dat jij de TS bent, anders had ik niet eens gereageerd
Grapje, maar dat SOPN kan echt niet meer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:41 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hoezo?
Ben ik niet aardig dan?
Als ik werk heb ik weer geen tijd om op vakantie te gaan, want dan werk ik immers.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:48 schreef Enchanter het volgende:
Ga dan eens werken of zo , kan je met het vliegtuig , heb je een hotel en koop je daar gewoon een fiets.
Pauper
Ik zit al bijna op 1900 netto maar nog lang niet op bruto 4200. Hoe kom je daarbij?quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:53 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Als ik werk heb ik weer geen tijd om op vakantie te gaan, want dan werk ik immers.
Een vriend van me werkt als ICT-er bij Exact-software, heeft bakken met geld (1900 euro netto, dus 4200 gulden per maand netto!), hij kan het niet opmaken, want zoveel geld gaat gewoon niet op natuurlijk (vraagt hij mij vervolgens wat hij met zijn geld moet, aan mij geven vond hij geen goed ideegoud kopen dan maar of zo), maar hij kan nooit op vakantie dus.
Dus of ik werk en heb zoveel geld dat ik er goud van moet kopen en het in een kluis moet bewaren tot ik met pensioen ga, of ik werk niet heb altijd tijd, maar geen geld of alleen geld voor een camping en eigenlijk is zelfs de camping nog te duur en kan ik drie keer per week warm eten.
Nee, ik reken om naar guldens.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:54 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik zit al bijna op 1900 netto maar nog lang niet op bruto 4200. Hoe kom je daarbij?
En je hebt vakantiedagen. Dan kan je..... op vakantie!
Ik dacht eigenlijk dat je een denkfout maakt omdat je nooit valuta in je hand heeft.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Nee, ik reken om naar guldens.
1900 euro = bijna 4200 gulden.![]()
Hij heeft maar weinig vakantiedagen volgens mij, hij zit echt altijd thuis of op zijn werk dus. Best wel sneu, volgens mij, ook al is hij steenrijk.![]()
Maar ik geloof dat hij het wel leuk vindt dat werk.
Het is een keuze inderdaad.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:55 schreef kanovinnie het volgende:
Maar je kan ook elke maand je handje ophouden en geld vangen van mensen die wel werken. Dat is je goed recht. MAar kom dan niet hier zeikstralen dat je weinig geld heb en dat alles moeilijk is. Je kan ook parttime werken.
Loop je hier toch weer te klagen. Ga dan werken. Want het is niet dat je het niet kan vanwege ziekte of lichamelijke beperkingen. Desnoods ga je op camping in Portugal werken. 3 vliegen in 1 klap.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:59 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Het is een keuze inderdaad.
Als ik werk heb ik bergen geld.
Maar meestal lukt het me wel om rond te komen met mijn uitkering, alleen zijn sommige dingen wat lastig, zoals vakanties, dat moeten dan dus campingvakanties worden en met de zomer geen probleem, maar nu dus wat koud (overdag is prima te doen in Portugal, maar de nachten zijn koud en in een tent leidde dat vorige winter zelfs tot hyperthermie, ik had niet voldoende dekens en het was 4 graden Celsius).
Volgens mij heeft hij ook heel weinig arbeidsrechten, maar goed hij heeft dus bergen geld. Maar ja, als je nooit tijd hebt om het uit te geven, is het ook wat zinloos.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik dacht eigenlijk dat je een denkfout maakt omdat je nooit valuta in je hand heeft.
Met 1900 euro ben je niet steenrijk. En als hij weinig vakantie dagen heeft maar dus wel elke dag overwerkt heeft hij het wel heel slecht voor elkaar.
Hoe kom je er bij dat hij weinig arbeidsrechten heeft? Als hij een soort wurgcontract getekend heeft met zijn baas (Wat ik me niet kan voorstellen) is het een prutser.quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:02 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij ook heel weinig arbeidsrechten, maar goed hij heeft dus bergen geld. Maar ja, als je nooit tijd hebt om het uit te geven, is het ook wat zinloos.
Zijn werk is ook wel zijn hobby, dus daarom zal het wel oke zijn voor hem.
Hmmm ... werken op een camping daar is wel een idee. Maar vorige winter dat ik daar was, was er dus nergens werk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:01 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Loop je hier toch weer te klagen. Ga dan werken. Want het is niet dat je het niet kan vanwege ziekte of lichamelijke beperkingen. Desnoods ga je op camping in Portugal werken. 3 vliegen in 1 klap.
Zo komt het op me over.quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoe kom je er bij dat hij weinig arbeidsrechten heeft? Als hij een soort wurgcontract getekend heeft met zijn baas (Wat ik me niet kan voorstellen) is het een prutser.
Klinkt inderdaad goed ja, dat Portugal. Dus als ik het goed begrijp wil je met je Nederlandse uitkering, betaald door mensen die zelf niet zo vaak op vakantie kunnen, zo lang mogelijk in Portugal, waar mensen zoals jij het een stuk minder breed hebben blijven? Vind je dat niet hypocriet?quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:04 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Hmmm ... werken op een camping daar is wel een idee. Maar vorige winter dat ik daar was, was er dus nergens werk.
Ik heb toen serieus gezocht, het land zit in een diepe crisis, rijen werkzoekenden bij het Centro de Emprego. De meeste Portugezen ontvluchten het land naar betere gebieden zoals Brazilie, Angola, Zwitserland en Luxemburg.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:06 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Zo komt het op me over.
Maar ik weet het niet zeker, ik zal het eens vragen als ik weer bij hem langs ga.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
Jij weet echt niet hoe de wereld in elkaar zit he?
Ik heb er in het verleden gewerkt en toen zonder Nederlandse uitkering. Gewoon met een Portugees salaris dat vele malen lager is dan een uitkering in Nederland.quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:06 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Klinkt inderdaad goed ja, dat Portugal. Dus als ik het goed begrijp wil je met je Nederlandse uitkering, betaald door mensen die zelf niet zo vaak op vakantie kunnen, zo lang mogelijk in Portugal, waar mensen zoals jij het een stuk minder breed hebben blijven? Vind je dat niet hypocriet?
Hier moet ik je compleet gelijk in geven.quote:Op vrijdag 28 december 2012 07:56 schreef kanovinnie het volgende:
Jij weet echt niet hoe de wereld in elkaar zit he?
Misschien.quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:10 schreef kanovinnie het volgende:
Waarom zoek je dan geen werk in Nederland, of in Fryslan? Werk genoeg.
Wacht even, Portugal is kapot vanwege Brussel? Is het niet kapot omdat ze daar lekker rustig aan doen en 2 uur pauze nemen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 08:23 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Misschien.
Maar ik pas niet zo goed in de Nederlandse samenleving meer, ik ben te sterk ver-Portugiseerd.
Vroeger ging het wel, maar na mijn werk in noord-Portugal kom ik altijd te laat overal, kan ik alleen wakker worden met sterke Portugese espresso-koffie, kan ik niet meer tegen centrale verwarming, heb ik niets meer met efficientie.
Ik heb me braaf aangepast aan Portugal toen ik daar werkte, omdat dat nu eenmaal van me verlangd wordt, logisch ook wel, maar nu kan ik niet meer terugkomen naar mijn eigen cultuur.
Misschien lukt het ooit nog wel, maar liever werk ik gewoon weer daar, in de middagzon, alles lekker rustig en gewoon 2 uur over de middagmaaltijd doen en niet in 15 minuten twee vieze boterhammen met kaas in de mond proppen in de middagpauze, opdat je de volgende dag maagpijn hebt.
Ik mis Portugal, maar het land is failliet dankzij kut-Brussel en nu zit ik hier in Fryslan waar het koud en donker is. Liever heb ik geen uitkering, maar gewoon werk daar.
Man, verspil je tijd toch niet aan neppe trollaccountsquote:Op vrijdag 28 december 2012 08:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wacht even, Portugal is kapot vanwege Brussel? Is het niet kapot omdat ze daar lekker rustig aan doen en 2 uur pauze nemen?
Nu wordt er ook van je verlangt dat je gaat werken, alleen dat verdom je. En waarom? Omdat je in Portugal niet hebt, maar een beetje heb lopen luieren.
Toch niets beters te doenquote:Op vrijdag 28 december 2012 09:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Man, verspil je tijd toch niet aan neppe trollaccounts.
Ik ken het hoor, ik hap soms ook wel eens op die trollersquote:
Nou, ik heb dus geen reet te doen nu. Dus dan maar even dit doen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik ken het hoor, ik hap soms ook wel eens op die trollers. Maar deze is zo overduidelijk
.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |