abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:41:47 #201
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120865297
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:40 schreef benzin het volgende:

[..]

Echt? Ik heb dat aanbod nooit meegekregen, of ik kan het me in elk geval niet meer herinneren.
Zal eens in mijn DM voor je opzoeken, moment.

Edit.

Begin december had ze dat aangeboden en heb ik via DM contact met haar gehad over haar werk. Volgens mij mag je niet quoten uit dm dus even in eigen woorden.

Ze werkt in de hulp verlening en begeleid mensen met ADHD en autisme. Je manier van posten komt aardig overeen met dat van een autist. Welk deel weet ik niet, maar daar kan ze je wel bij helpen.

Voor je in de stress schiet. Ze zegt niet dat je een autist bent he!

Maar ze kan je kennelijk begeleiden, helpen met een aantal dingen. Ze gaat je geen oplossing geven maar miss wat bruikbare tips en wat begeleiding. Het is een eerste kleine stap die je kan zetten.

Het is een hele aardige user kan ik je melden.

Dus DM haar en vraag of ze wat tips voor je heeft :)

[ Bericht 44% gewijzigd door ook_gek op 28-12-2012 15:47:15 ]
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  vrijdag 28 december 2012 @ 15:45:13 #202
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120865451
Ik zou oprecht trots op je zijn benzin als je de stap durft te zetten. :Y
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
pi_120865547
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:38 schreef Kevin24 het volgende:
Gewoon doen Bezin, waag die gok gewoon.. Wat heb je te verliezen???? Doe het voordat je net zo'n trieste idioot word zoals mij.
jij kan toch ook nog van je zolder afkomen?
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:16:28 #204
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120866690
En Benzin al een DM gestuurd?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:32:20 #205
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_120867378
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:45 schreef Murvgeslagen het volgende:
Ik zou oprecht trots op je zijn benzin als je de stap durft te zetten. :Y
Ja hier ik ook, gewoon doen :Y
we dan
pi_120867784
Ja ik ook!
pi_120868199
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is geen oplossing, dat is een dooddoener. Ik ben niet gek en ik ga niemand teleur stellen.
Denken dat iedereen die bij een psycholoog loopt, gek is :')
Dus je ouders denken dat het goed met je gaat en je wilt die schijn ophouden? Waarom eigenlijk?
Zijn je ouders dan zo onvergeeflijk als je iets fout doet of zo?
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:54:07 #208
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_120868337
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Dus je ouders denken dat het goed met je gaat en je wilt die schijn ophouden? Waarom eigenlijk?
Zeker als het een stoornis is waar je niks aan kan doen als autisme dan zou het wel raar zijn als de ouders er zo raar op zouden reageren.
we dan
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:54:30 #209
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120868369
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:51 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hij zit vast aan hun waardering. Waarom? Omdat zijn ouders hem hebben opgevoed met het idee dat liefde en waardering verdiend moet worden, afhankelijk zijn van prestatie. Dat in combinatie met wat andere problemen zorgen daarvoor.

It's a guess...
"Not just in commerce but in the world of ideas too our age is putting on a veritable clearance sale. Everything can be had so dirt cheap that one begins to wonder whether in the end anyone will want to make a bid." - Soren Kierkegaard
  vrijdag 28 december 2012 @ 16:57:34 #210
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_120868559
Serieus wanneer stopt dit nou eens godverdomme al 14 pagina's waar niemamd iets mee opschiet.
C'est la vie
Verliefdheid is voor de dommen
A lion does not lose sleep over the opinion of sheep
Hier sprak Tchock Heloefs lul is zo ondergewaardeerd.
pi_120868564
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:54 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Hij zit vast aan hun waardering. Waarom? Omdat zijn ouders hem hebben opgevoed met het idee dat liefde en waardering verdiend moet worden. Dat in combinatie met wat andere problemen zorgen daarvoor.

It's a guess...
Hoe leer je een kind zoiets eigenlijk?
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:54 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Zeker als het een stoornis is waar je niks aan kan doen als autisme dan zou het wel raar zijn als de ouders er zo raar op zouden reageren.
Ik ben wel benieuwd wat zijn ouders van het idee van een psycholoog vinden!
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:57 schreef heloef het volgende:
Serieus wanneer stopt dit nou eens godverdomme al 14 pagina's waar niemamd iets mee opschiet.
Anders ga je klagen bij de modjes?
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:00:05 #212
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120868696
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:57 schreef heloef het volgende:
Als er iemand is met een vraag kunnen we daar altijd op ingaan, dat blijft verder ook stil.
pi_120868921
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:00 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Als er iemand is met een vraag kunnen we daar altijd op ingaan, dat blijft verder ook stil.
Alleen jammer dat Benzin al maaanden met dezelfde problemen kampt, maar niet naar een psycholoog wilt. Hij blijft maar op zoek naar een andere uitweg, maar veel keus lijkt ie niet te hebben:
-Of hij gaat naar een psycholoog, met alle gevolgen van dien
-Of hij doet niks en blijft zitten waar die zit, met alle gevolgen van dien
-Of hij hoopt dat er nog een andere escape is en dat iemand op een 1 of ander forum hem het gulden antwoord gaat aanrijken!

Aan hem te bepalen welk van deze 3 alternatieven het beste is :)
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:05:12 #214
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_120868943
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Anders ga je klagen bij de modjes?
Ik vertrouw op het gezond verstand van de mensen hier.
C'est la vie
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:05:59 #215
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120868982
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:57 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hoe leer je een kind zoiets eigenlijk?

Door de manier waarop je kind behandeld niet afhankelijk laat zijn van zijn prestatie. Niet manipulerend te doen als je kind niet doet wat je wil. etc. Persoon dus loskoppelen van gedrag.

Niet dat ik opvoedingservaring heb hoor, maar het was wel iets wat vanuit huis uit op mij effect heeft gehad. Continue met een prestatiedrang zitten die je toch niet kan gerust kan stellen.
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:06:26 #216
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120869006
Het is een kwestie van willen. En hij wilt niet. Dat is het hele probleem.
pi_120869111
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:05 schreef heloef het volgende:

[..]

En wat voor reactie vind jij dan getuigen van het hebben van een gezond verstand bij de reageerders hier? :)
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:05 schreef Murvgeslagen het volgende:

[..]

Door de manier waarop je kind behandeld niet afhankelijk laat zijn van zijn prestatie. Niet manipulerend te doen als je kind niet doet wat je wil. etc.
Hoe bedoel je dit? Want ik volg hem niet helemaal meer
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:09:04 #218
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_120869123
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:05 schreef heloef het volgende:

[..]

Mijn 'verstand' zegt me dat er inderdaad veel aandacht naar hem gaat en dat het wel wat wrikt aangezien hij naar mijn idee te weinig met de adviezen doet maar dat het voor mij niet betekent dat ik hem niet wil helpen. Ook omdat ondanks dat zijn redenaties/gevoel e.d. misschien soms wat ver van de realiteit weg staan ik geloof dat Benzin een aardig persoon is en er echt zo erg mee zit. Maar ja ieder zijn eigen afwegingen wat dat betreft over in hoeverre je wil helpen/typen e.d. Maar het verstand/redenaties van mij zegt niet direct dat ik dan maar niet op hem moet reageren
we dan
pi_120869186
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:06 schreef ook_gek het volgende:
Het is een kwestie van willen. En hij wilt niet. Dat is het hele probleem.
Hij wilt wel "iets". Echter, blijkbaar ervaart hij het als een heel groot probleem als hij naar een psycholoog gaat. De vraag is echter...waarom? Dat probleem houdt hem tegen en leiver zoekt hij de weg van de minste weerstand, zo'n soort logica zit hier achter.
pi_120869334
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 16:16 schreef ook_gek het volgende:
En Benzin al een DM gestuurd?
Tuurlijk :)
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:13:27 #221
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120869355
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Bravo! :D
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:14:56 #222
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:18:53 #223
278625 Murvgeslagen
Why are you so fuzzy?!
pi_120869613
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

Hoe bedoel je dit? Want ik volg hem niet helemaal meer
Even hoe dat bij mij ging dan.

Als ik iets wilde kreeg ik persoonlijk geen ruimte om er een een klein beetje eigen invulling aan te geven. Ouders wil is wet, en er is over geen centimeter ruimte te onderhandelen. Als ik een 6 haalde in plaats van dat ik een 8 had droop de afkeuring er af. Het niet voldoen aan hun verwachting had op meerdere vlakken dit effect. De manier waarop mijn ouders reageerden was dus altijd heel afhankelijk van de prestatie die ik leverde. Die reactie was ook vaak op mijn persoon gericht, en dan buiten proporties.

Je bent een luiwammes, er komt zo niets van je terecht , i.p.v. Je doet zus en zo, dat vinden wij niet fijn.

Ik heb overigens schatten van een ouders hoor, en het is meer iets wat door heeft gewerkt vanuit hun opvoeding. Daarnaast is het een heel eenzijdig beeld van mijn opvoeding, verder fijne ouders, dus wees gerust ;)

Toen ik uiteindelijk wat meer op beide benen ging staan kwam ik erachter dat ik continue het gevoel had dat ik het niet goed genoeg deed. Dat sloeg nergens op, want ik deed het wel genoeg. Misschien niet voor die 9.5, maar zeker wel een 7.

De manier waarop er gecommuniceerd wordt is ontzettend belangrijk in je opvoeding.

[ Bericht 4% gewijzigd door Murvgeslagen op 28-12-2012 17:26:24 ]
  vrijdag 28 december 2012 @ 17:27:32 #224
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_120870014
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Nu ben ik wel erg benieuwd wat je gestuurd hebt, mag je hier zeggen, per DM of helemaal niet :D
  vrijdag 28 december 2012 @ 21:26:35 #225
305146 heloef
20, Een omgekeerde Saab
pi_120882634
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:08 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En wat voor reactie vind jij dan getuigen van het hebben van een gezond verstand bij de reageerders hier? :)
Niet zozeer gezond verstand in dit geval, meer eindeloze empathie.

Ik heb hem geprobeerd te helpen, aangemoedigd iets te gaan drinken met een meisje (wat hij ook gedaan heeft en daar mag hij trots op zijn) en dat soort dingen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 17:09 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Mijn 'verstand' zegt me dat er inderdaad veel aandacht naar hem gaat en dat het wel wat wrikt aangezien hij naar mijn idee te weinig met de adviezen doet maar dat het voor mij niet betekent dat ik hem niet wil helpen. Ook omdat ondanks dat zijn redenaties/gevoel e.d. misschien soms wat ver van de realiteit weg staan ik geloof dat Benzin een aardig persoon is en er echt zo erg mee zit. Maar ja ieder zijn eigen afwegingen wat dat betreft over in hoeverre je wil helpen/typen e.d. Maar het verstand/redenaties van mij zegt niet direct dat ik dan maar niet op hem moet reageren
Het is een hele aardige jongen, echt uit de grond van zijn hart. Dat geloof ik meteen. Maar hij is ook koppig en verbitterd geraakt. Zelfs een kortstondige relatie veranderde er niks aan. Je kan er aan trekken wat je wilt het is, sorry dat ik zeg, na ong. 6 jaar trekken aan een dood paard.
C'est la vie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')