Dat is geen oplossing, dat is een dooddoener. Ik ben niet gek en ik ga niemand teleur stellen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:09 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
En waarom zou je dat niet willen als het daadwerkelijk een oplossing bied voor je problemen?
Waarom is het een dooddoener? Dat je wat hulp nodig hebt betekent niet dat je gek bent?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing, dat is een dooddoener. Ik ben niet gek en ik ga niemand teleur stellen.
Waarom is dat een dooddoener? Ik heb ook hulp gezocht en nu gaat het beter.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is geen oplossing, dat is een dooddoener. Ik ben niet gek en ik ga niemand teleur stellen.
Ik heb net al aangegeven hier nog maar kort te zijn, dus ik heb dat nooit gelezen. Ik wil je graag begrijpen, dus ik ben eigenlijk wel benieuwd.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb dat hier vaker geprobeerd uit te leggen, maar niemand snapt het.
Ik wil alles doen behalve dat.
Niemand zegt ook dat je gek bent. Maar je zit duidelijk wel met problemen waarbij je hulp van een professional goed zou kunnen gebruiken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:12 schreef benzin het volgende:
[..]
dat slaat nergens op. Alsof je met psychologische hulp gek bent, en nogmaals.. slechte ouders heb hjij dat ze teleurgesteld in je zijn als jij jezelf beter wilt voelenquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Als jullie niet meer weten wat jullie met me aanmoeten dan zeggen jullie 'psycholoog'. Dat is een dooddoener.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:13 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Waarom is het een dooddoener? Dat je wat hulp nodig hebt betekent niet dat je gek bent?
Ik wil mijn ouders niet teleur stellen. Mijn ouders denken dat het prima gaat met me, ik wil dat graag zou houden en ik kan zoiets onmogelijk verborgen houden voor ze.quote:En wat heeft teleurstellen er mee te maken?
Tja, herkenbaar, maar geloof me, dingen opkroppen en al je problemen voor jezelf houden is zelf-destructief. Je moet die angst opzij zetten en over je problemen durven te spreken, dat lucht op en is ook de eerste stap naar hulp en verbetering van je situatie.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:21 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik wil mijn ouders niet teleur stellen. Mijn ouders denken dat het prima gaat met me, ik wil dat graag zou houden en ik kan zoiets onmogelijk verborgen houden voor ze.
Nee, niet omdat we dat niet weten, maar omdat we het beste met je voor hebben, en het zeker verschil gaat maken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:21 schreef benzin het volgende:
Als jullie niet meer weten wat jullie met me aanmoeten dan zeggen jullie 'psycholoog'. Dat is een dooddoener.
Waarom zouden je ouders teleurgesteld zijn als het wat minder met je gaat? Je ouders zouden er in zo'n geval moeten zijn als ondersteuning.quote:Ik wil mijn ouders niet teleur stellen. Mijn ouders denken dat het prima gaat met me, ik wil dat graag zou houden en ik kan zoiets onmogelijk verborgen houden voor ze.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:31 schreef Canillas het volgende:
Durft iedereen die Benzin afkraakt stil te staan bij dat waar je je werkelijk aan ergert delen van jezelf zijn die je veroordeelt, die in hem terug ziet en hem er van langs geeft zodat je niet naar jezelf hoeft te kijken?
Dat is wel een oplossing en heeft niks met gek te maken! En je stelt er niemand mee teleur!quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom zou je je moeten schamen voor je ouders? Voor mij is zoiets totaal niet herkenbaar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Tja, herkenbaar, maar geloof me, dingen opkroppen en al je problemen voor jezelf houden is zelf-destructief. Je moet die angst opzij zetten en over je problemen durven te spreken, dat lucht op en is ook de eerste stap naar hulp en verbetering van je situatie.
Niet specifiek mijn ouders maar zo'n beetje de hele buitenwereld. Ik ben vast niet de enige die met grote problemen zat maar naar buiten toe deed alsof alles prima ging en er niets aan de hand wasquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:25 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Waarom zou je je moeten schamen voor je ouders? Voor mij is zoiets totaal niet herkenbaar.
Op die manierquote:Op vrijdag 28 december 2012 15:26 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Niet specifiek mijn ouders maar zo'n beetje de hele buitenwereld. Ik ben vast niet de enige die met grote problemen zat maar naar buiten toe deed alsof alles prima ging en er niets aan de hand was
Mijn ouders accepteren het niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:25 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Waarom zou je je moeten schamen voor je ouders? Voor mij is zoiets totaal niet herkenbaar.
En dit dus; het gaat me niet alleen om mijn ouders, maar sowieso om iedereen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:26 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Niet specifiek mijn ouders maar zo'n beetje de hele buitenwereld. Ik ben vast niet de enige die met grote problemen zat maar naar buiten toe deed alsof alles prima ging en er niets aan de hand was
En dat is dus je probleem, door die angst houd je jezelf gevangen in je eigen problemen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:27 schreef benzin het volgende:
[..]
En dit dus; het gaat me niet alleen om mijn ouders, maar sowieso om iedereen.
Wat bedoel je daarmee? Ze reageren boos, of onbegrijpend? Dat zou niet moeten, maar dat is soms helaas toch het geval.quote:
Ik denk niet dat ik ooit over mijn problemen kan spreken. Hier kan ik het redelijk anoniem van mezelf afschrijven, maar ik kan er in het echt helemaal niet over praten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:23 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Tja, herkenbaar, maar geloof me, dingen opkroppen en al je problemen voor jezelf houden is zelf-destructief. Je moet die angst opzij zetten en over je problemen durven te spreken, dat lucht op en is ook de eerste stap naar hulp en verbetering van je situatie.
En wat als het jou op de 1e plaats om jou en jouw geluk zou horen te gaan, zou je dan hulp zoeken?quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:27 schreef benzin het volgende:
[..]
Mijn ouders accepteren het niet.
[..]
En dit dus; het gaat me niet alleen om mijn ouders, maar sowieso om iedereen.
Ik weet uit het verleden dat ze boos en onbegrijpend zullen reageren. En niet alleen dat, ze zullen ook vreselijk teleurgesteld in mij en zichzelf zijn en dat wil ik niet (op mijn geweten) hebben.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:29 schreef Murvgeslagen het volgende:
[..]
Wat bedoel je daarmee? Ze reageren boos, of onbegrijpend?
Je hebt nu een leeftijd waar het gezond is om op een bepaalde manier van je ouders los te komen. En misschien zorgt het ervoor dat je ze teleurstelt. Maar uiteindelijk bepaal jij hoe je leven er uit ziet, niet zij.
Misschien. Zelfs dan nog zou ik mezelf gewoon erg schamen en er niet in geloven.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:30 schreef Canillas het volgende:
[..]
En wat als het jou op de 1e plaats om jou en jouw geluk zou horen te gaan, zou je dan hulp zoeken?
Even voor de duidelijkheid. Dat is wat je denkt he. Want je hebt het er nooit over gehad met hun.quote:
Lekker belangrijk wat andere vinden. Ik vind jou een jankent kut usertje die te bang is om zijn angsten te overwinnen.quote:En dit dus; het gaat me niet alleen om mijn ouders, maar sowieso om iedereen.
Volgens mij heb je geen goede relatie met je ouders. Het spijt mij zeer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet uit het verleden dat ze boos en onbegrijpend zullen reageren. En niet alleen dat, ze zullen ook vreselijk teleurgesteld in mij en zichzelf zijn en dat wil ik niet (op mijn geweten) hebben.
Mijn ouders weten ook helemaal niet hoe ik me voel, ik doe al jaren alsof alles prima gaat.
Echt? Ik heb dat aanbod nooit meegekregen, of ik kan het me in elk geval niet meer herinneren.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:36 schreef ook_gek het volgende:
Stuur minthy eens een DM die had al eerder aangeboden je verhaal te horen en te willen proberen te helpen. Het is haar werk. Lekker annoniem.
Maar wij weten al dat je dit niet gaat doen. Want er is al zo vaak een helpende hand geboden, maar die grijp je ook nooit aan. Keer op keer op keer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |