Je volgt uberhaupt wel eens het nieuws?quote:Door samen te werken kunnen we de wereldproductie vergroten en Afrikanen en Chinezen eerlijk betalen voor de moeite die ze doen om voor ons voedsel en andere producten te fabriceren.
In principe wel, heb ik iets gemist?quote:Op donderdag 27 december 2012 20:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je volgt uberhaupt wel eens het nieuws?
1. kan allebeiquote:Op donderdag 27 december 2012 21:02 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
1. Het is toch de blauwdruk?
2. Dit lijkt me niet te doen
Ik zal eens bedenken hoe dat zou kunnen.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:06 schreef Hexagon het volgende:
Het is een geinig verhaaltje voor een wereldregering.
Ik zou in je boekje erop ingaan hoe je dit denkt te gaan realiseren.
Toch bedankt voor de moeite.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:11 schreef Demon_from_heaven het volgende:
Nee, sorry. Ik vind het niets.
Wel grappig dat je er mee bezig bent, maar ik vind het niet heel erg doordacht lijken.
Ik denk dat raptorix doelt op dat de Chinezen evenzeer vruchtbaar land opkopen/huren in andere landen.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:36 schreef De_Idealist het volgende:
[..]
In principe wel, heb ik iets gemist?
De term "Chinezen" was eigenlijk bedoelt om naar de fabrieksarbeiders in China te verwijzen, dus niet rijke mensen of de communistische partij.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:39 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ik denk dat raptorix doelt op dat de Chinezen evenzeer vruchtbaar land opkopen/huren in andere landen.
Dat China op dit moment het westen grof geld leent en zo een beetje al het goud opkoopt wat op de markt komt, wat is overigens je bron van de honger in China?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:36 schreef De_Idealist het volgende:
[..]
In principe wel, heb ik iets gemist?
De term "Chinezen" was eigenlijk bedoelt om naar de fabrieksarbeiders in China te verwijzen, dus niet rijke mensen of de communistische partij.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat China op dit moment het westen grof geld leent en zo een beetje al het goud opkoopt wat op de markt komt, wat is overigens je bron van de honger in China?
Waarom verwijs je uberhaupt dan naar die landen? Het is een illusie dat Afrika enorm leid aan hongersnoden, dat val in principe nogal mee hoor.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:44 schreef De_Idealist het volgende:
[..]
De term "Chinezen" was eigenlijk bedoelt om naar de fabrieksarbeiders in China te verwijzen, dus niet rijke mensen of de communistische partij.
Die mensen verdienen een dollar per dag en er heerst kinderarbeid. Dat zijn ook ernstige zaken.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waarom verwijs je uberhaupt dan naar die landen? Het is een illusie dat Afrika enorm leid aan hongersnoden, dat val in principe nogal mee hoor.
Nog 20 jaar wachten, dan is het precies andersom, daarnaast heeft juist China de laatste 30 jaar enorme sprongen gemaakt, of dacht je dat het in het Westen in 2 jaartjes gefixed was?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:46 schreef De_Idealist het volgende:
[..]
Die mensen verdienen een dollar per dag en er heerst kinderarbeid. Dat zijn ook ernstige zaken.
Hmm, grondstoffen zijn veelal eindig. Je hebt een optimistische kijk.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nog 20 jaar wachten, dan is het precies andersom, daarnaast heeft juist China de laatste 30 jaar enorme sprongen gemaakt, of dacht je dat het in het Westen in 2 jaartjes gefixed was?
Ik weet dat China tot de Aziatische tijgers behoort. Maar het gaat niet over de westerse landen, om de bedrijven. De westerse landen buiten de Chinese arbeiders niet uit, dat doen de H&M en andere bedrijven die zo nodig meer dan 100% winst willen maken.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nog 20 jaar wachten, dan is het precies andersom, daarnaast heeft juist China de laatste 30 jaar enorme sprongen gemaakt, of dacht je dat het in het Westen in 2 jaartjes gefixed was?
Ik doelde meer op dit situatie dat ik denk dat de Chineze het over 20 jaar beter dan ons hebben.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:51 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Hmm, grondstoffen zijn veelal eindig. Je hebt een optimistische kijk.
Er zullen altijd mensen "uitgebuit" worden, dat komt omdat uitbuiten een relatief begrip is, vroeger waren mensen in Nederland ook tevreden als ze 70 uur per week konden werken, omdat geen werk hebben helemaal armoede was.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:52 schreef De_Idealist het volgende:
[..]
Ik weet dat China tot de Aziatische tijgers behoort. Maar het gaat niet over de westerse landen, om de bedrijven. De westerse landen buiten de Chinese arbeiders niet uit, dat doen de H&M en andere bedrijven die zo nodig meer dan 100% winst willen maken.
Right. Dat heeft nog steeds een nogal optimistische inslag. Tenzij wij het dan extreem slecht hebben.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik doelde meer op dit situatie dat ik denk dat de Chineze het over 20 jaar beter dan ons hebben.
Ook aan jou, volg je wel eens het nieuws?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:02 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Right. Dat heeft nog steeds een nogal optimistische inslag. Tenzij wij het dan extreem slecht hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |