SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar ik kan 't mis hebben...
wtf die bidonquote:
Waar googel je die nu vandaan?quote:
Staat youtube vol mee.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:38 schreef Oksel het volgende:
[..]
Waar googel je die nu vandaan?
Ik moet mijn achterder. afstellen, maar 't lukt niet. Iemand goed filmpje?
Exact. Dat is waarom veel Britse langeafstandsfietsers met spatborden rijden. Was nog een onderzoek geweest na PBP 2007 (veel regen), diegenen met spatborden vielen minder vaak uit dan de deelnemers zonder spatborden. Ook je bidons krijgen minder troep, dus minder bacterien via je bidon in je maag.quote:Op donderdag 27 december 2012 15:21 schreef CyclingGirl het volgende:
Dat kan wel goed door regen komen, je schuurt dan over een natte zeem over een nat zadel, opspattende modder, lekker bacteriën erin.
Welke?quote:Op donderdag 27 december 2012 17:30 schreef muzas het volgende:
Zo. Officieel ingeschreven voor m'n allereerste toertocht
Spannont.
Tof. Misschien ga ik 'm dit jaar ook rijden.quote:
Die van vorig jaar wel. Afgelopen seizoen in mijn eentje al eens een groot deel van de toenmalige 65 gereden.quote:
Voor mij is een enkele reis 5km. Ook een mooie reden vond ikquote:Op donderdag 27 december 2012 17:38 schreef kanovinnie het volgende:
Hmm, 110 fietsen, 25 heen, 25 terug. Heb ik ook 160 gedaan. Of 160 met 25 heen en 25 terug.
Ja.quote:Op donderdag 27 december 2012 17:22 schreef Patroon het volgende:
Heeft iemand ook op volgorde de usernamen van de foto in de OP?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 27 december 2012 18:11 schreef muzas het volgende:
Holy f... En ik maar twijfelen of ik fysiek wel in orde ben voor een fietstochtje...Is dat voor de 65 km?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
110 moet je wel redden.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Twee keer gereden, leuk voor het shirtje maar die route... Veel slecht/beroerd wegdek en om nou te zeggen dat het langs de mooiste wegen in die regio loopt... nee.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:12 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Is dat voor de 65 km?![]()
110 moet je wel redden.
Wat dan, een baard?quote:Op donderdag 27 december 2012 17:58 schreef Patroon het volgende:
Bedankt Eentwee!
Ik had trouwens een heel ander beeld bij onze heilige lieve heere 12![]()
Hoe is het eigenlijk met Erik92? Die zou toch ook gaan koersen ofzo?
Ja, stuk zwaarder maar wel meer pr0n. Verder iets aerodynamischer dan een medium profiel wiel, al valt dat mee aangezien de nippels niet weggewerkt zijn in de velg.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:15 schreef Oksel het volgende:
Alleen die zijn weer stuk zwaarder: Gewicht: set 1755 g.
quote:Op donderdag 27 december 2012 18:11 schreef muzas het volgende:
Holy f... En ik maar twijfelen of ik fysiek wel in orde ben voor een fietstochtje...Oksel zijn maat hebben ze ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ik kan 't mis hebben...
Moest lachen ook al heb ik wel respect voor die mensen die zulke afstanden fietsen met zo'n figuur.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:38 schreef kaasplankje het volgende:
Je zal het maar mee moeten torsen. Alsof je een rugzak van 50KG op je schouders hebt.
Voelt als waden door drijfzand denk ik.
Dat zou ik ook kunnen gezegd hebben.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:57 schreef kanovinnie het volgende:
"Neem meteen een pilsje erbij, das wel verdiend!"
Ik denk dan altijd, op zo'n manier blijf je een vet varken.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat zou ik ook kunnen gezegd hebben.![]()
Ik heb trouwens altijd meer met zulke figuren te doen dan dat ik ze uitlach.
Boah, dat zit 'm niet in 1 of 2 pils tijdens het eten.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik denk dan altijd, op zo'n manier blijf je een vet varken.
Die gelige bagger daar. Niet echt een goede winter om te crossen met al die regen. Vorig jaar was dat beter met sneeuw en vorst. Enfin veel plezier!quote:Op donderdag 27 december 2012 20:16 schreef Gripper het volgende:
Burgers, ik ben aangekomen op mijn kasteel in Frankrijk, en dat zonder een centje pijn aan het zitvlak![]()
De MTB's staan fris gepoetst hier in een grote schuur, en aan de staat van de weilanden, bossen en de snelweg te zien gaan ze deze week niet schoon blijven... t is hier bijna nog natter dan in Nederland.
Met een beetje geluk kom ik op een jaartotaal van 7000 km uit, zit nu aan 6800. Veel te weinig eigenlijk, maarja. 2013 wordt vast weer beter
Handig. Die No-P is volgens mij een venijnig mannetje en ik dacht dat kaasplank wat langer zou zijn en oksel wat dikker.quote:
M'n casettebody vindt het zo te horen niet fijn meer, dus die gaan we na de winter maar eens vervangen (XT-spul). Heb dit najaar elke MTB-rit in de smerige bagger gereden, en elke keer bijna meer tijd kwijt aan poetsen dan aan fietsen... Maar het wordt sowieso een prima vakantie, we zitten midden in de bourgogne, dus: wijnproeven!!!quote:Op donderdag 27 december 2012 20:18 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die gelige bagger daar. Niet echt een goede winter om te crossen met al die regen. Vorig jaar was dat beter met sneeuw en vorst. Enfin veel plezier!
Ook zonder suiker in de bidon? Rijd ca. 80 km zonder eten mee te nemen, maar wel met wat roosfise oid (hoe schrijf je dat) in de bidon. Als ik dat regelmatig drink dan gaat het in het algemeen prima, in elk geval tot die ca. 80 km. Rondjes daarboven neem ik altijd wat te eten mee.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:57 schreef Patroon het volgende:
Vandaag 2uren gefietst zonder onderweg iets te moeten eten. Voelde niet eens een slap gevoel. Went blijkbaar snel!
Zal ik anders een zwembroekfoto posten?quote:Op donderdag 27 december 2012 20:19 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Handig. Die No-P is volgens mij een venijnig mannetje en ik dacht dat kaasplank wat langer zou zijn en oksel wat dikker.
Links want dat zit ze achter ook. Verder heeft het voorwiel geen draairichting voor zover ik weet. Tenzij er letters op de naaf staan. Dan moeten ze zo staan dat je het vanaf de fiets kan lezen.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:46 schreef Oksel het volgende:
Kaas, heeft dat Shamal voorwiel nog een draairichting? Kortom; doe jij dat inbusdingetje om 'm mee te openen links of rechts, gezien als je op het zadel zit?
De decals zijn niet zo stoer, anders cosmic carbon sl. Die zijn ook wel mooi in de Bianchi denk ik.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:47 schreef Oksel het volgende:
Eigenlijk moet ik Cosmics verkopen, en Bullets er voor terughalen. Dat zou mooi zijn.
Maar de vrouw vind die Bullets ook niet mooi
Die kosten alleen geen 650 EUR.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:55 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De decals zijn niet zo stoer, anders cosmic carbon sl. Die zijn ook wel mooi in de Bianchi denk ik.
Ja, maar niet van jou aub.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:51 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zal ik anders een zwembroekfoto posten?
Had niemand verder het merkwaardige spaakpatroon van het achterwiel van oksels oude fiets gezien? Hoort dat zo ofwat?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:02 schreef eentwee het volgende:
Bullets zijn ook lelijk, niet vanwege het spaakpatroon maar vanwege de decals. Fulcrum Red Wind is trouwens hetzelfde.
Dat noemt campa G3.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:10 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Had niemand verder het merkwaardige spaakpatroon van het achterwiel van oksels oude fiets gezien? Hoort dat zo ofwat?
Ik zou bijna gaan twijfelen, in zwart zien ze er ook wel erg lekker uit zeg. maar dan wordt mn fiets helemaal zo'n bat-mobile, nu kleurt het rood-wit-zwart van de wielen mooi bij mn FSA cranks.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:02 schreef eentwee het volgende:
Voor 650¤ is nog wel meer te krijgen. Bijv. de Supra's die Grippert ook heeft, maar dan met donkere stickers.
[ afbeelding ]
Of deze Edco's met ceramisch remvlak
Ja die zijn we vet door die zwarte remrand. Maar blijft niet eeuwig zwart. Itt ceramisch. Alleen zijn die grijsquote:Op donderdag 27 december 2012 21:14 schreef kaasplankje het volgende:
Dedees vind ik wel stylie
http://www.mavic.com/en/p(...)s/Cosmic-Carbone-SLE
Ja, er zit lak overheen, stickers weghalen wordt denk ik lelijk.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:15 schreef eentwee het volgende:
Zitten die Supra stickers eigenlijk onder de blanke lak? Bij Campa/Fulcrum kun je ze in elk geval makkelijk verwijderen. Scheelt ook weer 50g ofzo
Wel als je het elke dag neemt bij het eten.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Boah, dat zit 'm niet in 1 of 2 pils tijdens het eten.
Mocht je er ooit afwillen, doe mij even een pm sturen.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:47 schreef Oksel het volgende:
Eigenlijk moet ik Cosmics verkopen, en Bullets er voor terughalen. Dat zou mooi zijn.
Maar de vrouw vind die Bullets ook niet mooi
1000 meer dan mij. 7k is toch goed? Of had je meer willen doen? Dan ga je meer richting deze baas: http://app.strava.com/athletes/135840quote:Op donderdag 27 december 2012 20:16 schreef Gripper het volgende:
Burgers, ik ben aangekomen op mijn kasteel in Frankrijk, en dat zonder een centje pijn aan het zitvlak![]()
De MTB's staan fris gepoetst hier in een grote schuur, en aan de staat van de weilanden, bossen en de snelweg te zien gaan ze deze week niet schoon blijven... t is hier bijna nog natter dan in Nederland.
Met een beetje geluk kom ik op een jaartotaal van 7000 km uit, zit nu aan 6800. Veel te weinig eigenlijk, maarja. 2013 wordt vast weer beter
Klinkt heel plausibel. En anders horen we het wel als de nieuwe eigenaar verhaal komt halen omdat hij door het achterwiel is gezakt.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:22 schreef eentwee het volgende:
Is hetzelfde. Heeft met de kijkhoek te maken, twee spaken zitten aan de aandrijfkant en 1 aan de andere kant.
Fulcrum heeft dat ook maar dan gelijkmatig verdeeld over de velg. Nieuwe Shimano DA wielen hebben het ook. Komt door de 11 speed body, die breder is waardoor de rechter naafflens meer naar binnen komt. Om al te grote verschillen in spaakspanning tussen beide kanten te vermijden is het aantal spaken aan de aandrijfkant verdubbeld. Ipv de halve spanning krijgen de spaken aan de andere kant dan ongeveer dezelfde spanning.
Krijgen gewone wielen dan aan de aandrijfzijde meer spanning dan aan de niet aandrijfzijde?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:22 schreef eentwee het volgende:
Is hetzelfde. Heeft met de kijkhoek te maken, twee spaken zitten aan de aandrijfkant en 1 aan de andere kant.
Fulcrum heeft dat ook maar dan gelijkmatig verdeeld over de velg. Nieuwe Shimano DA wielen hebben het ook. Komt door de 11 speed body, die breder is waardoor de rechter naafflens meer naar binnen komt. Om al te grote verschillen in spaakspanning tussen beide kanten te vermijden is het aantal spaken aan de aandrijfkant verdubbeld. Ipv de halve spanning krijgen de spaken aan de andere kant dan ongeveer dezelfde spanning.
Water.quote:Op donderdag 27 december 2012 20:27 schreef nogeenmaarten het volgende:
[..]
Ook zonder suiker in de bidon? Rijd ca. 80 km zonder eten mee te nemen, maar wel met wat roosfise oid (hoe schrijf je dat) in de bidon. Als ik dat regelmatig drink dan gaat het in het algemeen prima, in elk geval tot die ca. 80 km. Rondjes daarboven neem ik altijd wat te eten mee.
Verder is de km-teller al een tijdje overleden. Best relaxed.
Ik las hier whatever. Ik dacht al, die Patroon is ook in een rebelse bui!quote:
Yep, wel de bedoeling. Enkel ontbijt met 2 broodjes met jam gehad.quote:
Of als je vaker met je kamaraden en je chick een rondje ging fietsen met appeltaart, slagroom en koffie. En bier toe.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:33 schreef Patroon het volgende:
Hier 5500km. Had veel meer kunnen zijn als ik wat regelmatiger had getraind, met minimaal 3 trainingen per week. Mooi voornemen.
Ik heb volgens mij meer dan genoeg vrije tijd om de 10.000 per jaar te halen, dus ja: 7k is niet slecht,maar meer is prima te halen. Maar tot nu toe rij ik elk jaar 1000 km meer, en er hoeft steeds minder aan ons huis geklust te worden, dus misschien gaat het in 2013 wel lukken om de 10 te halenquote:Op donderdag 27 december 2012 21:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
1000 meer dan mij. 7k is toch goed? Of had je meer willen doen? Dan ga je meer richting deze baas: http://app.strava.com/athletes/135840
Ik heb geen kamaradenquote:Op donderdag 27 december 2012 21:34 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Of als je vaker met je kamaraden en je chick een rondje ging fietsen met appeltaart, slagroom en koffie. En bier toe.
Volgend jaar is mijn streven om de 7k te halen. Inderdaad elk jaar wat meer. Sowieso kan ik volgend jaar makkelijker naar mijn werk fietsen omdat dichterbij dan vorig jaar, maar das wel weer minder km'squote:Op donderdag 27 december 2012 21:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij meer dan genoeg vrije tijd om de 10.000 per jaar te halen, dus ja: 7k is niet slecht,maar meer is prima te halen. Maar tot nu toe rij ik elk jaar 1000 km meer, en er hoeft steeds minder aan ons huis geklust te worden, dus misschien gaat het in 2013 wel lukken om de 10 te halen
Ik ga nog een keertje naar Fryslan fietsen, op bezoek bij mijn familie. Mag je me op komen halen bij het begin (Voor mij) van de afsluitdijkquote:
Jep, die heeft beurtje nodig, duidelijk aangegeven.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:26 schreef eentwee het volgende:
Niet slecht. Heb je hem met kapotte shifter verkocht? Dat is toch een beetje in de categorie "airco doet het niet, moet even gevuld worden"
Ik ga volgend jaar voor minimaal 8000, met een beetje geluk ga ik de 9000 ook wel halenquote:YEAR-TO-DATE:
Distance 7,123.1km
Time 272hr 10m
Elev Gain 22,862m
Rides 128
Ja, bijna twee keer zoveel, afhankelijk van de naafgeometrie (de positie en grootte van de flenzen).quote:Op donderdag 27 december 2012 21:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Krijgen gewone wielen dan aan de aandrijfzijde meer spanning dan aan de niet aandrijfzijde?
Oh gaaf, dat wist ik niet. Krijg je dan geen scheefgetrokken velg als je een 1:1 ratio hebt?quote:Op donderdag 27 december 2012 21:49 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja, bijna twee keer zoveel, afhankelijk van de naafgeometrie (de positie en grootte van de flenzen).
Beginnen met EPE. Daar heb ik ook zin in!quote:Op donderdag 27 december 2012 21:48 schreef MarcoD het volgende:
Zo ik drop m'n e-penis ook maar even
[..]
Ik ga volgend jaar voor minimaal 8000, met een beetje geluk ga ik de 9000 ook wel halen
Wat ik ook zag was dat je vaak op strava alles op dezelfde fiets zetquote:Op donderdag 27 december 2012 21:49 schreef Oksel het volgende:
Ik ben de tel kwijtgeraakt. Teveel fietsen, te kort Strava. Gok 6500 racer, 1500 overig.
JA, zelfs deze vrouw rijd meer dan jou:quote:Op donderdag 27 december 2012 21:59 schreef Patroon het volgende:
Strava is wel een mooie eye-opener. Afgelopen jaar teveel laten liggen tov anderen.
Is ook niet belangrijk. Ik weet het ook niet nauwkeurig. Ik moest de 11stedentocht bij de teller stand optellen omdat die toen naar Polar was. Ik zal toen wel wat meer gemist hebben. Overweeg toch serieus een Garmin edge 500 voor de gps.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:10 schreef kanovinnie het volgende:
Nou, stravatechnisch wel, maar ik heb een paar ritjes er niet op staan.
True story. Al zal ik niet boven jou uitkomen denk ik. Of gelijk. Weet ik niet. Volgend jaar kan ik gewoon alles loggen dus dat zal het eerste jaar worden dat ik echt precies weet hoeveel ik gedaan heb.
Ik ben echt heel blij met mijn 800. Wel wat duurder maar imo het geld waard. Je kan mijne wel eens proberen op een meet ofzo als je wilt?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:14 schreef Patroon het volgende:
[..]
Is ook niet belangrijk. Ik weet het ook niet nauwkeurig. Ik moest de 11stedentocht bij de teller stand optellen omdat die toen naar Polar was. Ik zal toen wel wat meer gemist hebben. Overweeg toch serieus een Garmin edge 500 voor de gps.
800 vind ik wat te groot en duur. Bedankt voor het aanbod. Wil hem wel ff bekijken!quote:Op donderdag 27 december 2012 22:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben echt heel blij met mijn 800. Wel wat duurder maar imo het geld waard. Je kan mijne wel eens proberen op een meet ofzo als je wilt?
Wat is er niet foutloos aan? En welk apparaat is wel foutloos?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:18 schreef eentwee het volgende:
Ik ben ook wel serieus aan het kijken voor een 500 of 800. Aangezien mijn Sony telefoon het niet was én ik nu een powertap heb. De prijs houdt me tegen, ik vind het gewoon erg veel geld voor wat je krijgt. Ook het feit dat beide modellen niet foutloos zijn en al 3 jaar op de markt zijn. De 800 is daarnaast erg groot.
Ach joh, size doesn't matter.quote:Op donderdag 27 december 2012 21:48 schreef MarcoD het volgende:
Zo ik drop m'n e-penis ook maar even
De 800 is inderdaad het minst gebrekkig. Accuduur is inderdaad niet optimaal, net als formaat. Ik haat touchscreens maar het schijnt redelijk te werken. Resolutie is wel lachwekkend, afleesbaarheid in de zon matig. Hartslagband geeft vaak problemen.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat is er niet foutloos aan? En welk apparaat is wel foutloos?
Ik zou zo snel niet weten wat er beter kan aan de 800. Nauwkeuriger, vast. Maar nu is hij ook al nauwkeurig genoeg. (voorbeeldjes kan ik wel uit mijn stravadata halen als je wilt).
En qua functies heeft die 800 ook alles. Alleen dingen als rekenkracht, batterijduur en schermgrote zouden beter kunnen. Maar dat hou je altijd met electronische speeltjes.
Mietje!quote:Op donderdag 27 december 2012 22:22 schreef eentwee het volgende:
Ik heb minder gefietst dan vorig jaar,
Wat is niet optimaal? Ik doe er een uur of 10/12 mee als het niet langer is.quote:[..]
De 800 is inderdaad het minst gebrekkig. Accuduur is inderdaad niet optimaal,
tsjah. Ik vind 'm niet te groot ofzo. En het scherm is ook groot hequote:net als formaat.
Werkt perfect met blote vingers, met handschoenen moet je iets meer je best doen.quote:Ik haat touchscreens maar het schijnt redelijk te werken
Waar wil je een hoge resolutie voor? De kaarten zijn prima af te lezen.quote:. Resolutie is wel lachwekkend
Dat is niet waar.quote:, afleesbaarheid in de zon matig.
Bij mij niet, bij een maat van me wel.quote:Hartslagband geeft vaak problemen.
Euh, auto pauze die anders is op strava dan op je teller?quote:Op donderdag 27 december 2012 22:23 schreef Patroon het volgende:
Wel vreemd. Mijn teller zegt 283u training in 2012 terwijl Strava zegt 189u. Had niet zo'n groot verschil verwacht.
Na 5 sec stopt mijn teller. Kan het verschil niet zijn. Denk dat ik toch wat minder op Strava heb gezet dan ik dacht. Maar verschil in km's is 1200. Dat is maar 48uur a 25gem.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Euh, auto pauze die anders is op strava dan op je teller?
Hmmm, dan zou je dus de resterende 1300 km met 13/14 km/uur moeten fietsen.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Na 5 sec stopt mijn teller. Kan het verschil niet zijn. Denk dat ik toch wat minder op Strava heb gezet dan ik dacht.
Ja zie Edit.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hmmm, dan zou je dus de resterende 1300 km met 13/14 km/uur moeten fietsen.
mist hartslag en cadans/snelheid sensor, als je die er bij op telt is hij niet zo goedkoop meer als het lijktquote:Op donderdag 27 december 2012 23:18 schreef eentwee het volgende:
Is dit niet heel goedkoop voor eentje met Europese kaarten? http://www.salland.eu/pro(...)00899-01.html?ref=45
Broek is voldoende. Verder een goed thermo shirt lange mouw, liefst met col. Anders kan je ook een Buff gebruiken als shawl. Een goed winddicht en waterafstotend winterjack en een regenjas voor de buien. Onder je winterjack doe je dan een shirt lange mouw als het echt koud is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:05 schreef muzas het volgende:
Ik wil toch weer gaan fietsen. Was van plan m'n mooie nieuwe hybride te sparen voor het winterweer, maar heb toch weer de kriebels.
Punt is; Kleding. Wat heb ik nodig? Handschoenen? Iets voor onder de helm? Wat is een goede lange broek? Heb er een.. maar die heeft alleen aan de voorkant van dat dikke spul. Wat voor onderkleding heb ik nodig?
Help een leek![]()
Liefst beetje goedkoop![]()
p.s. Zal ik die kojaks omwisselen voor cyclocrossbandjes met wat meer profiel?
Neuh, net zo duur als los bij futurumestore (ok, daar issie 2 euro duurder). Hartslagband is 50-55 euro en de sensor 40.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:18 schreef eentwee het volgende:
Is dit niet heel goedkoop voor eentje met Europese kaarten? http://www.salland.eu/pro(...)00899-01.html?ref=45
Je kan imo beter goede spullen kopen en dan maar een keertje niets fietsen omdat het te koud is voor je uitrusting dan dat je volgend jaar weer de hele handel opnieuw moet aanschaffen omdat het toch net niets is.quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:05 schreef muzas het volgende:
Ik wil toch weer gaan fietsen. Was van plan m'n mooie nieuwe hybride te sparen voor het winterweer, maar heb toch weer de kriebels.
Punt is; Kleding. Wat heb ik nodig? Handschoenen? Iets voor onder de helm? Wat is een goede lange broek? Heb er een.. maar die heeft alleen aan de voorkant van dat dikke spul. Wat voor onderkleding heb ik nodig?
Help een leek![]()
Liefst beetje goedkoop![]()
p.s. Zal ik die kojaks omwisselen voor cyclocrossbandjes met wat meer profiel?
kaarten trek je inderdaad gewoon van internet af.. Meer dan genoeg te vinden. (en als je er niet uitkomt, mail me, en ik regel wel kopietjes voor je)quote:Op donderdag 27 december 2012 23:47 schreef eentwee het volgende:
Ja weet ik, maar die twee sensoren kosten misschien 70¤ ofzo. Kun je bijv. City Navigator en OSM tegelijk erop hebben?
Gewoon oude coltrui oid werkt prima, gewoon veel fietsen dan merk je vanzelf welke kleding het best bevalt bij welke temperaturen..quote:Op vrijdag 28 december 2012 00:05 schreef muzas het volgende:
Ik wil toch weer gaan fietsen. Was van plan m'n mooie nieuwe hybride te sparen voor het winterweer, maar heb toch weer de kriebels.
Punt is; Kleding. Wat heb ik nodig? Handschoenen? Iets voor onder de helm? Wat is een goede lange broek? Heb er een.. maar die heeft alleen aan de voorkant van dat dikke spul. Wat voor onderkleding heb ik nodig?
Help een leek![]()
Liefst beetje goedkoop![]()
p.s. Zal ik die kojaks omwisselen voor cyclocrossbandjes met wat meer profiel?
Ja, je kan meerdere kaarten tegelijk op je Garmin hebben staan (tenminste, op een memorykaartje dan) Interne geheugen van de garmin is belachelijk klein.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:47 schreef eentwee het volgende:
Ja weet ik, maar die twee sensoren kosten misschien 70¤ ofzo. Kun je bijv. City Navigator en OSM tegelijk erop hebben?
Kaartje kost misschien 5 euroquote:Op vrijdag 28 december 2012 10:06 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, je kan meerdere kaarten tegelijk op je Garmin hebben staan (tenminste, op een memorykaartje dan) Interne geheugen van de garmin is belachelijk klein.
Mwa, iets meer. Vond het vooral suf dat je dat ding niet gelijk kan gebruiken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kaartje kost misschien 5 euroJe hebt wel een micro of mini SD nodig. Weet zo niet welke.
Klik!quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:30 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mwa, iets meer. Vond het vooral suf dat je dat ding niet gelijk kan gebruiken.
Maar ik wou er gelijk mee spelen dus ben naar de hema gefietstquote:
Tsjah. En het is sneller denk ik.quote:Op vrijdag 28 december 2012 10:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Maar ik wou er gelijk mee spelen dus ben naar de hema gefietst![]()
Vroeger moest je voor je telefoon natuurlijk ook losse geheugenkaartjes kopen. Nu is dat wel een beetje achterhaald imo. Kost toch niks om 4 gb intern geheugen in zo'n ding te stoppen?
Bedankt voor het aanbodquote:Op vrijdag 28 december 2012 09:13 schreef the_critic het volgende:
[..]
kaarten trek je inderdaad gewoon van internet af.. Meer dan genoeg te vinden. (en als je er niet uitkomt, mail me, en ik regel wel kopietjes voor je)
Verder zijn er ook genoeg te vinden via marktplaats. Heb er de mijne ook vandaan.. Mensen die een blauwe maandag fietsen, alles aanschaffen maar dan toch niet voldoende gebruiken.
Voor snelheid kan je idd ook met je gps af. Alleen als je cadans nodig hebt moet je zo'n sensor nemen volgens mij.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:01 schreef eentwee het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbodHeb wel de indruk dat de tweedehandsmarkt ook behoorlijk verzadigd is. Vind de prijzen van toestellen die ik voorbij zie komen altijd dusdanig hoog dat nieuw misschien wel beter is. Een hartslagband heb ik denk ik niet per se nodig, bij mijn Powertap zit een Ant+ band, heb wel meerdere snelheidssensoren nodig. Kan op de crosser misschien wel zonder, weliswaar is in het bos de snelheidsweergave via GPS het onnauwkeurigst, maar op de crosser is dat toch niet erg belangrijk.
Gekocht icm mijn nieuwe fiets.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:03 schreef No-P het volgende:
Hoe kom je eigenlijk aan een powertab? In je wiel gevlochten?
Op de racefiets vind ik dat niet voldoende, snelheid via GPS is traag en onnauwkeurig. Wil inderdaad ook wel cadans hebben, maar dat hoeft ook niet op de crosser. Dus ik moet een bundel met twee GSC10 sensorenquote:Op vrijdag 28 december 2012 11:43 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor snelheid kan je idd ook met je gps af. Alleen als je cadans nodig hebt moet je zo'n sensor nemen volgens mij.
Lid worden van een club a +/- 60 euro per jaar.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:40 schreef Oksel het volgende:
Als ik wegkoersjes wil gaan rijden heb ik een licentie nodig.
Hoe ga ik die krijgen, en wat gaat me dat eenmalig & vervolgens kosten?
1,5 uur knallen, toch? Veel interval?
Voor zover ik weet is de primaire snelheidsmeting via gps en secundair via de meter.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:46 schreef eentwee het volgende:
[..]
Op de racefiets vind ik dat niet voldoende, snelheid via GPS is traag en onnauwkeurig. Wil inderdaad ook wel cadans hebben, maar dat hoeft ook niet op de crosser. Dus ik moet een bundel met twee GSC10 sensoren
Sensor is primair bij Garmin.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de primaire snelheidsmeting via gps en secundair via de meter.
quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:53 schreef Oksel het volgende:
Tering, duur.
En ik heb geen dure fiets.
quote:Op woensdag 26 december 2012 15:20 schreef Oksel het volgende:
mijn nieuwe racefiets. Als ik die nu op MP zet krijg ik er +/- 3000 EUR voor.
Is dat zo? Ik denk dat ik de hoogtemeting met gps vs barometer nu door elkaar haal met dit.quote:
Wel zo logisch want waarom zou je iets wat overduidelijk inferieur is laten prevaleren.. maar hij gebruikt denk ik nog wel de GPS om de wielmaat in te stellen? Klopt dat?quote:
quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:49 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lid worden van een club a +/- 60 euro per jaar.
Medische keuring doen a 220 euro.
Licentie aanvragen, amateurs is 65 euro per jaar.
Mylaps sensor bestellen a 35 euro per jaar of 90 euro voor lifetime.
Koersen kosten 6 euro voor KNWU en nog startgeld voor de organisatie a max 10 euro.
Ik zou beginnen met basis lidmaatschap a 40 euro waarmee je clubkoersen kan rijden.
Niv amateurs ligt behoorlijk hoog en moet je regelmatig koersen omdat het niveau in het seizoen toeneemt.
Ik heb zelf een multisport horloge. forerunner 305quote:
Enige wat je moet doen is een basislidmaatschap fixen bij de KNWU. Kan je mee op iedere KNWU club regiocompetitie rijden voor 1 of 2 Euro. De rest mag je vergeten, is toch niet van toepassing.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:02 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets is goedkoop in vergelijking waar de meesten mee fietsen.
De Zwaluwen is hier de lokale club.
Regiocompetitie zijn gewoon clubwedstrijden. 1 of 2 wekelijkse trainingskoers op een afgesloten parcours. Meestal 1uur of 90 minuten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:06 schreef Oksel het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Lekker onduidelijk allemaal.
Wat is regiocompetitie? Is daar een kalender van? Hoe is het niveau? Gewoon clubniveau?
Mensen spreken elkaar tegen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Regiocompetitie zijn gewoon clubwedstrijden. 1 of 2 wekelijkse trainingskoers op een afgesloten parcours. Meestal 1uur of 90 minuten.
Je had toch al een patserbak?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:14 schreef Oksel het volgende:
Eentwee, koopjesheld. Ik zoek een nieuwe auto. Doe je dat ook?
Jaquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:13 schreef Oksel het volgende:
Mensen spreken elkaar tegen.
Als ik nu lid wordt van de NTWU (whatever) kan ik gewoon naar een club gaan om de trainingskoers mee te rijden?
Ja. Maar ik heb geen verstand van autotechniek. Wat zoek je?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:14 schreef Oksel het volgende:
Eentwee, koopjesheld. Ik zoek een nieuwe auto. Doe je dat ook?
Ook tijdens het koersen? Fietsenmaker zal wel vrolijk zijn als er weer een clubkoersje wordt georganiseerd danquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:02 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets is goedkoop in vergelijking waar de meesten mee fietsen.
De Zwaluwen is hier de lokale club.
Op zeer divers materiaalquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:24 schreef Oksel het volgende:
Geen idee.
Kaas, op wat voor materiaal wordt er gereden tijdens een koers?
Doorgaans rubber toch? Heb nog geen carbon banden gezien.quote:
Vind dit wel wat.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:16 schreef eentwee het volgende:
[..]
Ja. Maar ik heb geen verstand van autotechniek. Wat zoek je?
Als je nou eens dat fietst ipv met de auto rijd....quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:28 schreef Oksel het volgende:
[..]
Valt tegen. Met 50-60k/jaar heb je af en toe wat nieuws nodig.
28 inch wielen, krom stuur, dunne banden, versnellingen en remmen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:24 schreef Oksel het volgende:
Geen idee.
Kaas, op wat voor materiaal wordt er gereden tijdens een koers?
Trekhaakquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:31 schreef eentwee het volgende:
[..]
Een sedan?? Daar passen toch geen fietsen in? Moet het een E90 zijn? Diesel?
Wanneer ga jij eens koersen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:38 schreef kanovinnie het volgende:
Remmen zijn toch voor mieten? Ik dacht dat die niet in de koers zitten.
Nooit?quote:
Vriend van mij zoekt een E46 coupe 6cil dus ik zie nog wel eens wat BMW specialisten sitesquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:37 schreef Oksel het volgende:
[..]
TrekhaakVind de station lelijk.
Maar je hoeft echt niet te zoeken hoor..
Misschien dan. Sowieso heb ik er wel eens aan zitten te denken om me in te schrijven bij DTSquote:
Niet sterk genoeg? En te zwaar. En zo snel ben ik ook weer niet.quote:
In Sloten kan je op zaterdagmiddag trimmerskoers rijden voor niet licentiehouders. Ik reed daar ook mijn 1e wedstrijd ooit. Ik reed 'm uit. Verder weet ik 't niet meer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
Ben wel een vechter, maar ik zie het ook voor me dat ik na 15 minuten koers al denk dat het tijd is om te demareren om vervolgens lachend in gehaald te worden door iedereen.
Ik ga geen 270 km rijden voor een koers van een uurtje. Niets dichterbij A'dam?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
In Sloten kan je op zaterdagmiddag trimmerskoers rijden voor niet licentiehouders. Ik reed daar ook mijn 1e wedstrijd ooit. Ik reed 'm uit. Verder weet ik 't niet meer.
Ik was wel meteen verkocht.
Sloten bij Amsterdam. Bij de wielerbaan rondom ligt een ovaal asfaltparcours van een paar km. Naast de snelweg. Alle bochten kan je in principe zo goed als doortrappen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:47 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ga geen 270 km rijden voor een koers van een uurtje. Niets dichterbij A'dam?
Ah, ik dacht fryslan. Is ff zoeken.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Sloten bij Amsterdam. Bij de wielerbaan rondom ligt een ovaal asfaltparcours van een paar km. Naast de snelweg. Alle bochten kan je in principe zo goed als doortrappen.
Geen goed gevoel bij. Steenslag, regen, rare belastingen op het frame.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:00 schreef Oksel het volgende:
Eentwee, waarom geen fiets op de fietsdrager?
Dat zeg je nu, tot je straks een raar ongeluk hebt waarbij je fiets om een trekhaak eindigt en jij hangend in de wilgenquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:42 schreef eentwee het volgende:
[..]
Vriend van mij zoekt een E46 coupe 6cil dus ik zie nog wel eens wat BMW specialisten sitesZelf vind ik de Touring mooier dan de sedan en ook nog eens een stuk praktischer. Nooit zal een fiets van mij op een trekhaak belanden.
Zou eens beginnen met komend voorjaar op daglicenties mee te rijden in Exel met trainingswedstrijdjes.. Of in de zomer de avondcompetitie in Oldenzaal. Zwaluwen Almelo wordt eigenlijk nog weinig gereden op het parcours..quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:02 schreef Oksel het volgende:
Mijn fiets is goedkoop in vergelijking waar de meesten mee fietsen.
De Zwaluwen is hier de lokale club.
Volgens mij bestaan die daglicenties niet meer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:38 schreef the_critic het volgende:
[..]
Zou eens beginnen met komend voorjaar op daglicenties mee te rijden in Exel met trainingswedstrijdjes.. Of in de zomer de avondcompetitie in Oldenzaal. Zwaluwen Almelo wordt eigenlijk nog weinig gereden op het parcours..
Je hebt gelijk.. vroeger had je die wel, maar nu blijkbaar niet meer..quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:55 schreef Oksel het volgende:
[..]
Volgens mij bestaan die daglicenties niet meer.
Vraag het me af.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:56 schreef Oksel het volgende:
Eentwee; is dit een goede prijs?
http://www.wielerparts.nl(...)-11-speed-campagnolo
Tuurlijk doe je dat. Je gaat toch niet steeds banden en cassette verwisselen?quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:19 schreef Oksel het volgende:
Als ik die koop (en vervolgens de woede van de vrouw weer op de nek haal) heb ik 2 complete wielssets met nieuwe banden / cassettes.
Olympia of WV Amsterdam is het, weet nooit welke.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:50 schreef kanovinnie het volgende:
Ah die, die ken ik wel ja. Ben ik nog een keer met een toertocht gestart. Zal eens kijken van 't voorjaar.
Die supertype zijn wel een bazensetje hé? vond ik ook altijd al mooi, vroeger hadden ze gele decals. Nu kan je rood grijs of wit kiezen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:58 schreef Oksel het volgende:
http://www.miche.it/en/catalogo-ruote/strada/ruote-supertype-558
Niet slecht.
Bij ons in het wilde westen is dat meer andersom. In het voorjaar zitten de Nationales propvol en gaat het keihard. Als het eenmaal mei geweest is wordt het alleen maar minder qua startveld en ook qua snelheid daardoor.quote:Op vrijdag 28 december 2012 14:32 schreef Patroon het volgende:
Ik doe stapje terug naar basislidmaatschap voor clubkoersen en wilde wedstrijden. Voor amateurs reed ik te weinig koersen, voorjaar nog wel te doen maar gaat in de zomer dan zo hard.
Rij jij ook wedstrijden dat je met Powertap fietst?quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:45 schreef eentwee het volgende:
[..]
Gekocht icm mijn nieuwe fiets.
Okkie moet gewoon gaan koersen op zijn reservefiets. Oh nee die heeft hij net verkocht!
[ afbeelding ]
Zo reed ik m'n eerste koersen dus wel. Veel te vroeg demarreren en me dan opblazenquote:Op vrijdag 28 december 2012 12:44 schreef kanovinnie het volgende:
Ben wel een vechter, maar ik zie het ook voor me dat ik na 15 minuten koers al denk dat het tijd is om te demareren om vervolgens lachend in gehaald te worden door iedereen.
Nee. Heb hem ook nog niet gebruikt. Maar als ik voor relatief weinig de kans krijg om met vermogen te rijden laat ik 'm natuurlijk niet liggen.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Rij jij ook wedstrijden dat je met Powertap fietst?
Tuurlijk niet.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:22 schreef kaasplankje het volgende:
"De Renner"hebben jullie natuurlijk allemaal gelezen hé?
Ik bedoel bij de amateurs nationale wedstrijden. Bij de voorjaarswedstrijden en clubkoersen gaat het idd in het voorjaar erg hard. Vanaf mei minder kleppers aan de start dus makkelijker. De voorjaarskoersen vind ik wel leuker, meer deelnemers en betere renners.quote:Op vrijdag 28 december 2012 16:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij ons in het wilde westen is dat meer andersom. In het voorjaar zitten de Nationales propvol en gaat het keihard. Als het eenmaal mei geweest is wordt het alleen maar minder qua startveld en ook qua snelheid daardoor.
Meneer fietst ook een keer hoorquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:25 schreef keesfietst het volgende:
Teveel geouwehoer, te weinig gefietst hier lees ik al.
Vandaag echt van begin tot eind in de regen gereden. 70km afgetikt. Nog eens 70 morgen en ik heb de 500 gehaald.
Het enige wat jij hier komt melden is dat je gefietst hebt. Nou mooi.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:25 schreef keesfietst het volgende:
Teveel geouwehoer, te weinig gefietst hier lees ik al.
Vandaag echt van begin tot eind in de regen gereden. 70km afgetikt. Nog eens 70 morgen en ik heb de 500 gehaald.
Nee. Dat kan ik me voorstellenquote:Op vrijdag 28 december 2012 16:14 schreef eentwee het volgende:
[..]
Nee. Heb hem ook nog niet gebruikt. Maar als ik voor relatief weinig de kans krijg om met vermogen te rijden laat ik 'm natuurlijk niet liggen.
Vanochtend nog een uurtje interval. Ging best prima ondanks de oprispingen van de muesli met yoghurtquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:25 schreef keesfietst het volgende:
Teveel geouwehoer, te weinig gefietst hier lees ik al.
Vandaag echt van begin tot eind in de regen gereden. 70km afgetikt. Nog eens 70 morgen en ik heb de 500 gehaald.
Meneer werkt ook eens ipv dattie fietstquote:Op vrijdag 28 december 2012 17:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het enige wat jij hier komt melden is dat je gefietst hebt. Nou mooi.
Hier hele dag gewerkt, watte? Ben nog aan het werk.
Fiets op hartslag was toch voor gay's en fietsen op vermogen voor tranny's?quote:
Jonguh, 100km's vandaag in dat kloteweer.quote:Op vrijdag 28 december 2012 17:25 schreef keesfietst het volgende:
Teveel geouwehoer, te weinig gefietst hier lees ik al.
Vandaag echt van begin tot eind in de regen gereden. 70km afgetikt. Nog eens 70 morgen en ik heb de 500 gehaald.
Kan alleen zo 1-2-3 geen prijs vinden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 15:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die supertype zijn wel een bazensetje hé? vond ik ook altijd al mooi, vroeger hadden ze gele decals. Nu kan je rood grijs of wit kiezen.
Volgens mij alleen tube, en niet goedkoop zijn ze. Kan je net zo goed Bora's nemen denk ik.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:29 schreef Oksel het volgende:
[..]
Kan alleen zo 1-2-3 geen prijs vinden.
Wie heeft dat op Fok ook alweer in zijn signatuur?quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:22 schreef nodisch18 het volgende:
niet wielrenners - de leegheid van die levens schokt me
Wit zou imo beter zijn.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:52 schreef Oksel het volgende:
Heb nu alleen een zwarte en een blauwe band op m'n fiets
De andere zwarte en blauwe komen morgen.
Foutje.
Minder hard fietsen in de winter. Zweet je ook minder.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:53 schreef muzas het volgende:
Allen nog bedankt voor de kledingtips.
Laat ik met goede onderkleding beginnen. Ik zweet veel en het gewone katoenen shirt wat ik normaal aan heb is dan ook altijd compleet doorweekt. En dus koud.
Lastig uitzoeken. Er zijn zoveel ademende, thermo, etc...
quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
Minder hard fietsen in de winter. Zweet je ook minder.
Zo'n beetje alles is beter dan dat katoenen shirt.quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:53 schreef muzas het volgende:
Allen nog bedankt voor de kledingtips.
Laat ik met goede onderkleding beginnen. Ik zweet veel en het gewone katoenen shirt wat ik normaal aan heb is dan ook altijd compleet doorweekt. En dus koud.
Lastig uitzoeken. Er zijn zoveel ademende, thermo, etc...
Dus kom je op 't zelfde als ik, met alle moeite. Wat was de prijs?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:58 schreef eentwee het volgende:
Net ook ff rekensommetje gemaakt. Frame met wat onderdelen gewogen en verwachte of gemeten gewichten van de overige onderdelen erbij opgeteld. De fiets woog ooit 5.6kg, ik dacht de precieze afmontage te weten maar nu mis ik dus ergens 180g t.o.v. mijn eerdere rekensommen. In de lichtste uitdossing kom ik nu op 6.6kg, met Veloplugs, carbon stuur, Red Exogram, Tune snelspanners, Dura Ace cassette. Valt een beetje tegenMet powertap en zwaardere cassette, banden en snelspanners komt er dan nog 650g bij.
Gelukkig is de verwachte eindprijs wel heel erg 1-2![]()
ik dacht dat jouw doel "alleen maar uitrijden" was, maar dit soort opmerkingen riekt naar overduidelijke ambitie om als eerste boven te zijn.quote:
Regel jij die whisky nu maarquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:37 schreef Gripper het volgende:
[..]
ik dacht dat jouw doel "alleen maar uitrijden" was, maar dit soort opmerkingen riekt naar overduidelijke ambitie om als eerste boven te zijn.
Geen idee.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wie heeft dat op Fok ook alweer in zijn signatuur?
Daarom ga ik m ook de avond ervoor dronken voeren.quote:Op vrijdag 28 december 2012 21:47 schreef eentwee het volgende:
Idd Patroon is stiekem bloedfanatiek.
Snelheid aanpassen en op hartslag letten, dan maakt die wind niet uit. Wel rekening houden dat je voor de wind sneller thuis bent, anders worden het wat minder dan 4uurtjes.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:09 schreef CyclingGirl het volgende:
Morgen weer een duurritje van 4 uurtjes, er komt wel veel wind voorspellen ze maar ik zie het wel. Het lijkt in elk geval droog te worden.
Die te weinig fietst ja.quote:Op vrijdag 28 december 2012 22:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kan er ook niet meer op komen, een of andere vage gast geloof ik.
Domme opmerking misschien, maar soms de kabeltjes vergeten mee te tellen, of waren de gewichten van sommige onderdelen zonder de bijbehorende boutjes?quote:Op vrijdag 28 december 2012 20:58 schreef eentwee het volgende:
Net ook ff rekensommetje gemaakt. Frame met wat onderdelen gewogen en verwachte of gemeten gewichten van de overige onderdelen erbij opgeteld. De fiets woog ooit 5.6kg, ik dacht de precieze afmontage te weten maar nu mis ik dus ergens 180g t.o.v. mijn eerdere rekensommen. In de lichtste uitdossing kom ik nu op 6.6kg, met Veloplugs, carbon stuur, Red Exogram, Tune snelspanners, Dura Ace cassette. Valt een beetje tegenMet powertap en zwaardere cassette, banden en snelspanners komt er dan nog 650g bij.
Gelukkig is de verwachte eindprijs wel heel erg 1-2![]()
Smaken verschillen, maar dit vind ik toch De toppers van dit moment....quote:
Haha, helaas kun je dat niet per forum instellen, anders had ik dat allang als onderschrift in het #Veldrijden forum als onderschrift gehad.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wie heeft dat op Fok ook alweer in zijn signatuur?
Zeker niet slecht gezien de gemiddelde bakfiets van achteneenhalve kilo, maar er kan nog zeker eenvoudig en voor weinig 100 tot 150 gram af als je Veloflex bandjes en super lichte biba's monteert. Carbonstuur + zadel kan bij elkaar zo maar nog eens 200 gram opleveren maar dan ga je gauw over 2 euro per gram praten.quote:Op vrijdag 28 december 2012 19:30 schreef Oksel het volgende:
Fiets helemaal klaar. Met Fortezza's op de Shamals, inc. bidonhouders / pedalen 7,2kg. Niet slecht.
Die EDCO wielen zijn wel erg mooi maar wat een geld hé. Volgens mij heeft een setje Mavic Ksyrium SLS nog steeds de allebeste prijs / gewichts verhouding. En van de aerodynamica van die hoge wielen kan ik toch zelden profiteren als je bijna nooit boven de 35 rijdt, zoals ik.quote:Op vrijdag 28 december 2012 23:19 schreef eentwee het volgende:
Als je die Bianchi lichter wilt maken moet je even een volledige bouwlijst posten of wat duidelijke foto's. Maar dat mag natuurlijk niet van Kaas. En van de vrouw.
Als ik voor een paar centen zo'n Powertap zou kunnen kopen zou ik dat ook niet laten. Grappig speelgoed.quote:Op vrijdag 28 december 2012 18:16 schreef Patroon het volgende:
[..]
Fiets op hartslag was toch voor gay's en fietsen op vermogen voor tranny's?
Chainreactioncycles.comquote:Op vrijdag 28 december 2012 21:35 schreef No-P het volgende:
Weet iemand sites met veel tt framesets? Merk maakt niet zoveel uit, lekker aan het rondkijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |