Omdat ik eerst dacht er komt gewoon 1 steambox met vastgestelde specs en windows en daarop heb je al he steam spellen en kun je ook handig aan de tv hangen met big picture mode dat zou perfect zijn voor velen denk ik.quote:Op woensdag 9 januari 2013 12:26 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom zou het een fail worden? ik zie best potentie..
HIJ IS TERUG FLODDER VAN DE NS!quote:
Wel als ik je vergelijk met DGVFquote:Dat niet AQ
ik weet niet exact de plannen (voor zover ik weet komt er 1 met een aangepaste linux variant)quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:03 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Omdat ik eerst dacht er komt gewoon 1 steambox met vastgestelde specs en windows en daarop heb je al he steam spellen en kun je ook handig aan de tv hangen met big picture mode dat zou perfect zijn voor velen denk ik.
Maar nu komen er verschillende versies ofzo en met linux wat toch haast geen steam spel op werkt? En je kunt er eventueel wel windows opzetten maar dat is weer geklooi en dan kun je toch net zo goed gewoon een pc gaan maken?
maar wat is het dan het voordeel tegenover een pc?quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:06 schreef mschol het volgende:
[..]
ik weet niet exact de plannen (voor zover ik weet komt er 1 met een aangepaste linux variant)
dat is opzich geen bezwaar: als daar tevens media capaciteiten aan worden toegevoegd dan heb je gamestation (steam, ja helaas niet alle games dan) + mediaspeler in 1
Steam is bezig met een linux-versie, ook voor algemene pc's...quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:03 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Omdat ik eerst dacht er komt gewoon 1 steambox met vastgestelde specs en windows en daarop heb je al he steam spellen en kun je ook handig aan de tv hangen met big picture mode dat zou perfect zijn voor velen denk ik.
Maar nu komen er verschillende versies ofzo en met linux wat toch haast geen steam spel op werkt? En je kunt er eventueel wel windows opzetten maar dat is weer geklooi en dan kun je toch net zo goed gewoon een pc gaan maken?
zuiniger, makkelijker neer te zetten (en aan te sluiten) bij/in een tv meubel, misschien wel goedkoperquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:09 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
maar wat is het dan het voordeel tegenover een pc?
Ik dacht echt dat de bedoeling was om 1 steambox te maken die dan gewoon als een console een x aantal jaar vaststaat kwa specs en het gebruikgemak van een console heeft ook.
ja klopt maar ik geloof dat er nog maar een paar spellen op kunnen ofzo?quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:11 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Steam is bezig met een linux-versie, ook voor algemene pc's...
Een nitwit kan toch nix met linux?quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:16 schreef mschol het volgende:
[..]
zuiniger, makkelijker neer te zetten (en aan te sluiten) bij/in een tv meubel, misschien wel goedkoper
het makkelijker aansluiten moet je vooral uit ogen van een nitwit bekijken: apparaat kopen, 2/3 stekkers er in (HDMI + stroom en e.v.t. netwerk) en je kan vrijwel gelijk gamen..
Mits ze die preload functie herstellen:
vroeger kon je een spel downloaden en bij iets van 75% gedownload al spelen... tegenwoordig lijken ze dit uitgeschakelt te hebben..
Onzin, een nitwit kan net zo min met Windows. De tijd dat Linux voor nerds is, is allang voorbij.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:23 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Een nitwit kan toch nix met linux?
Daar werken ze toch nog aanquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:22 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
ja klopt maar ik geloof dat er nog maar een paar spellen op kunnen ofzo?
Ja maar Pheno je hebt nu steam op windows met al die spellen die op windows draaien dat lijkt me simpel te bedienen dat steam? Nu gaan ze naar Linux en kan iemand zelf EVENTUEEL windows er bij op zetten ofzo? Dat is weer een stap te ver. Of ze moeten idd in de komende jaren alles op linux gaan omzetten of hoe dat gaat.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:24 schreef Pheno het volgende:
[..]
Onzin, een nitwit kan net zo min met Windows. De tijd dat Linux voor nerds is, is allang voorbij.
Er zijn manieren om windows-games op linux te laten werken. Als Valve dat goed regelt zodat de eindgebruiker het niet eens hoeft te weten is er geen probleem.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:27 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ja maar Pheno je hebt nu steam op windows met al die spellen die op windows draaien dat lijkt me simpel te bedienen dat steam? Nu gaan ze naar Linux en kan iemand zelf EVENTUEEL windows er bij op zetten ofzo? Dat is weer een stap te ver. Of ze moeten idd in de komende jaren alles op linux gaan omzetten of hoe dat gaat.
Beste lijkt me toch gewoon:
Vaste box (eventueel klein voor bij de tv)
Vaste specs zodat je een X aantal jaar goed zit en de ontwikkelaar weet voor welke specs hij het spel kan optimaliseren.
Windows zodat alle spellen (nu al meteen) werken met eventueel een schil er om heen of steam zelf.
aansluiten op tv met big picture mode + controller erbij voor die games waar dat handiger is.
BAM LIJKT ME SUPER!
ik noem even iets: je dvd speler werkt ook met een OS genaamd Y, geen windows iig (whatever)quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:23 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Een nitwit kan toch nix met linux?
Nouja ze moeten maar zien ik heb er geen intresse in verder het viel me alleen op! Ik haal weer gewoon een Xbox dan heb ik alles wat ik hoef
Daar heb je een punt! Maar hoe zit het dan met die verschillende versies? Dat lijkt me ook niet heel handig.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:39 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er zijn manieren om windows-games op linux te laten werken. Als Valve dat goed regelt zodat de eindgebruiker het niet eens hoeft te weten is er geen probleem.
En zo kan het naar andere mensen. Android is ook de "linux" van de mobiele markt en steeds meer mensen lopen er mee rond. En dat allemaal omdat het op een geburikersvriendelijke manier wordt gepresenteerdquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:29 schreef koei het volgende:
Maar er is geen enkele nitwit die Linux gebruikt. Linux moet je zelf gaan installeren en daarop werkt de helft van de software niet, Windows is voorgeinstalleerd en daar werkt alles standaard op. Kortom, Linux wordt nogsteeds voornamelijk door nerds gebruikt en niet door de gewone mensen.
Het ging me niet echt om linux maar meer dat je er zelf nog windows op kon zetten. Dat vind ik dan raar want dat gaat toch wel iets verder.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:39 schreef mschol het volgende:
[..]
ik noem even iets: je dvd speler werkt ook met een OS genaamd Y (whatever)
kan jij nu niet omgaan met de dvd speler?
Wat is uberhaupt de toegevoegde waarde van zo'n steambox? PC-gamers hebben al een PC, en casual-gamers hebben er geen interesse in omdat die uberhaupt geen steam gebruiken en ze, als ze interesse hebben in games, allang een volwaardige console hebben staan. Kortom, ondanks dat het van Valve zelf komt wordt het een flinke flop verwacht ik.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:27 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ja maar Pheno je hebt nu steam op windows met al die spellen die op windows draaien dat lijkt me simpel te bedienen dat steam? Nu gaan ze naar Linux en kan iemand zelf EVENTUEEL windows er bij op zetten ofzo? Dat is weer een stap te ver. Of ze moeten idd in de komende jaren alles op linux gaan omzetten of hoe dat gaat.
Beste lijkt me toch gewoon:
Vaste box (eventueel klein voor bij de tv)
Vaste specs zodat je een X aantal jaar goed zit en de ontwikkelaar weet voor welke specs hij het spel kan optimaliseren.
Windows zodat alle spellen (nu al meteen) werken met eventueel een schil er om heen of steam zelf.
aansluiten op tv met big picture mode + controller erbij voor die games waar dat handiger is.
BAM LIJKT ME SUPER!
Op de PS3 kon je ook een ander OS zettenquote:Op woensdag 9 januari 2013 15:41 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het ging me niet echt om linux maar meer dat je er zelf nog windows op kon zetten. Dat vind ik dan raar want dat gaat toch wel iets verder.
Maargoed we zien wel wat ze gaan doen!
Dat werkt gewoon naadloos. In WINE kan je volgens mij aangeven welke Windows versie gebruikt moet worden.quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:40 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Daar heb je een punt! Maar hoe zit het dan met die verschillende versies? Dat lijkt me ook niet heel handig.
een ander OS zou je helemaal niet hoeven installeren, ik neem aan dat ze een kant en klaar kastje afleveren, (met eender welk OS) waar de gebruiker door middel van de gebruikelijke steam interface (eventueel een uitgebreide versie ervan) het apparaat kan bedienen..quote:Op woensdag 9 januari 2013 15:41 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Het ging me niet echt om linux maar meer dat je er zelf nog windows op kon zetten. Dat vind ik dan raar want dat gaat toch wel iets verder.
Maargoed we zien wel wat ze gaan doen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |