Je kent de Feyenoord aanhang nog niet.quote:Op donderdag 27 december 2012 04:31 schreef bojan het volgende:
[..]
En wat heeft dat nu te maken met dat een speler een scheidsrechter wil uitkafferen in het frans?
Die zingen liedjes en roepen wat... dus?quote:Op donderdag 27 december 2012 04:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je kent de Feyenoord aanhang nog niet.
Wat kroegen in Antwerpen of andere stad verbouwen.quote:Op donderdag 27 december 2012 04:34 schreef bojan het volgende:
[..]
Die zingen liedjes en roepen wat... dus?
Kom maar af jonge, we wachten op jullie.quote:Op donderdag 27 december 2012 04:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat kroegen in Antwerpen of andere stad verbouwen.
Tsja en daar gaat 't mis.quote:Op donderdag 27 december 2012 04:38 schreef bojan het volgende:
[..]
Kom maar af jonge, we wachten op jullie.
Waar dienen combiregelingen voor denk je?quote:Op donderdag 27 december 2012 04:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
Zet een stel doorgesnoven NL supporters in Antwerpen en je kunt erop wachten totdat het mis gaat.
In Belgie is er al stammenstrijd, het wordt helemaal een zootje wanneer er dan het NL ongeregeld op af komt.quote:Op donderdag 27 december 2012 04:44 schreef bojan het volgende:
[..]
Waar dienen combiregelingen voor denk je?
Beerschot - Feyenoord zal altijd combi zijn hoor, zeker omdat jullie Antwerpse vriendjes ons dan ook een bezoekje komen brengen
In Rotterdam heb je ook meerdere clubsquote:Op donderdag 27 december 2012 04:46 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
In Belgie is er al stammenstrijd, het wordt helemaal een zootje wanneer er dan het NL ongeregeld op af komt.
Ja, die spelen in de marge.quote:Op donderdag 27 december 2012 04:47 schreef bojan het volgende:
[..]
In Rotterdam heb je ook meerdere clubs
Ah, boeiendquote:Op donderdag 27 december 2012 04:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja, die spelen in de marge.
Hoeveel Belgische clubs blijven over denk je?quote:Op donderdag 27 december 2012 04:50 schreef bojan het volgende:
[..]
Ah, boeiend
Combiregeling en dat is gefixed
Non-argument
Trouwens, als Ajax - Feyenoord door kan gaan, dan zal dat bij Beerschot - Feyenoord ook wel lukken zeker?
Volgende.
In een beneliga met 20 clubs veronderstel ik dat 5 Belgische clubs wel veilig zijnquote:Op donderdag 27 december 2012 04:53 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hoeveel Belgische clubs blijven over denk je?
Geen onderscheid, gewoon volgens de ranglijst.
Vlaamse clubs zullen de Waalse nooit laten vallen, en maar goed ookquote:Op donderdag 27 december 2012 04:56 schreef bojan het volgende:
[..]
In een beneliga met 20 clubs veronderstel ik dat 5 Belgische clubs wel veilig zijn
Anderlecht, Club Brugge, Standard, Genk en Gent
Clubs zoals Zulte Waregem, Kortrijk, KV Mechelen, Charleroi, Beerschot, Antwerp zullen vaak over en weer vliegen wellicht, tenzij ze op termijn kunnen groeien. Zo kunnen Charleroi en Beerschot/Antwerp wel blijvertjes worden.
Hoezo dat dan? Daar kan ik me namelijk geen moer bij voorstellen waarom je dan geen seizoenskaart zou nemen.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:33 schreef PBateman1978 het volgende:
Beginnen ze toch lekker een competitie met zijn 4en ?
Ik lever mijn seizoenskaart in en kom nooit meer kijken als er een Beneliga komt.
Omdat ik niet op zo'n commercieel gedrocht zit te wachten, en waarde hecht aan de Nederlandse competities.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:35 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Hoezo dat dan? Daar kan ik me namelijk geen moer bij voorstellen waarom je dan geen seizoenskaart zou nemen.
Jij wel, ik niet. Geef mij de extra doekoe maar voor Ajax en sterkere tegenstandersquote:Op donderdag 27 december 2012 11:36 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Omdat ik niet op zo'n commercieel gedrocht zit te wachten, en waarde hecht aan de Nederlandse competities.
1.000 x liever NEC - De Graafschap dan Anderlecht - PSV.
Welke extra doekoe ?quote:Op donderdag 27 december 2012 11:40 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Jij wel, ik niet. Geef mij de extra doekoe maar voor Ajax en sterkere tegenstanders
Even logisch nadenken. Als de markt verdubbeld wordt, komen er sowieso extra sponsorgelden en tv gelden... + ticketverkoop zal ook wel een stijging kennen. Zo zijn er voor Standard - Leuven bv 24.000 toeschouwers, terwijl dit voor Standard - Ajax of Standard - PSV wel een vol huis (30.000) zal zijn...quote:Op donderdag 27 december 2012 11:42 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Welke extra doekoe ?
Er is geen enkel bewijs voor het feit dat een Beneliga meer geld op zou brengen, allemaal gebakken lucht.
Markt verdubbelt niet, want maar 1/2 ploegen CL , dus minder sponsor geld, minder inkomsten uit Europese wedstrijden dus jouw effect teniet gedaan.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:53 schreef bojan het volgende:
[..]
Even logisch nadenken. Als de markt verdubbeld wordt, komen er sowieso extra sponsorgelden en tv gelden... + ticketverkoop zal ook wel een stijging kennen. Zo zijn er voor Standard - Leuven bv 24.000 toeschouwers, terwijl dit voor Standard - Ajax of Standard - PSV wel een vol huis (30.000) zal zijn...
Een beetje gezond verstand doet wonderen.![]()
En niet alleen financieel zal het beter zijn, ook sportief is de competitie gewoon leuker en van hoger niveau.
Ajax heeft altijd al een vol huis. Er zal dus geen kaartje extra worden verkocht.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:53 schreef bojan het volgende:
[..]
Even logisch nadenken. Als de markt verdubbeld wordt, komen er sowieso extra sponsorgelden en tv gelden... + ticketverkoop zal ook wel een stijging kennen. Zo zijn er voor Standard - Leuven bv 24.000 toeschouwers, terwijl dit voor Standard - Ajax of Standard - PSV wel een vol huis (30.000) zal zijn...
En niet alleen financieel zal het beter zijn, ook sportief is de competitie gewoon leuker en van hoger niveau.
Gebakken lucht dus zoals ik al zei, want je zuigt het zo uit je grote duim allemaal.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:53 schreef bojan het volgende:
[..]
nou Harry van Raaij wilde het ook en je weet waar hij PSV naar toe heeft gebracht... naar de afgrond.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:57 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Gebakken lucht dus zoals ik al zei, want je zuigt het zo uit je grote duim allemaal.
Wist je dat de meerderheid van de supporters helemaal niet te wachten op een Beneliga, en dat dit al meerdere keren is onderzocht?
Voetbal is een traditiesport, veel mensen hechten waarde aan oude rivaliteiten, streekderbies etc.
Daarbij is het argument van een sterkere competitie ook niet 100% waar, en ondanks dat er een paar redelijke clubs bij zouden komen, draai je ook de nek om van de wat minder grote clubs, en imo moet je dat helemaal niet willen.
Verder is het natuurlijk ook opvallend dat dit soort berichten altijd uit België komen en niet uit Nederland, rara hoe kan dat...
De Belgen willen hun zakken vullen.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:57 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Verder is het natuurlijk ook opvallend dat dit soort berichten altijd uit België komen en niet uit Nederland, rara hoe kan dat...
Minder sponsorgeld?quote:Op donderdag 27 december 2012 11:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Markt verdubbelt niet, want maar 1/2 ploegen CL , dus minder sponsor geld, minder inkomsten uit Europese wedstrijden dus jouw effect teniet gedaan.
En op de lange termijn gaan al de topclubs flink inleveren, niet elk jaar Europees bv.
En spelers willen garantie CL bijna, anders komen ze niet.
En na 5 jaar Standard-Ajax voor de 5de plaats komen die toeschouwers ook niet meer.
Denk je echt dat Ronaldo en Messi straks in de beneliga gaan spelen?quote:Op donderdag 27 december 2012 11:58 schreef bojan het volgende:
[..]
Minder sponsorgeld?Daar wil ik zelf niet op ingaan...
Garantie CL? spelers zullen net rapper komen naar onze topclubs omdat ze in een grotere competitie spelen.
Tuurlijk, Messi zal straks in het truitje van Brugge spelen door de beneliga [/ironic]quote:Op donderdag 27 december 2012 12:00 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Denk je echt dat Ronaldo en Messi straks in de beneliga gaan spelen?
Echte toppers verdienen 5 a 10 miljoen per jaar. Met die paar extra grijpcijfers kun je hooguit een aantal onbekende Oostblokkers en Afrikanen halen. Daar wordt het Nederlands voetbal niet beter van.
De Nederlandse supporters willen niet, dus qua marktonderzoek ligt dit plan al in de prullenbakquote:Op donderdag 27 december 2012 11:53 schreef bojan het volgende:
[..]
fabeltje, de grote schulden zijn onder Westerhof gemaakt.quote:Op donderdag 27 december 2012 11:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou Harry van Raaij wilde het ook en je weet waar hij PSV naar toe heeft gebracht... naar de afgrond.
Supporters hebben niets te zeggen hoor. In België wilden de fans het play off systeem ook niet maar toch is het er.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:03 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De Nederlandse supporters willen niet, dus qua marktonderzoek ligt dit plan al in de prullenbak
12-8 zal het worden om te startenquote:Op donderdag 27 december 2012 12:05 schreef rubbereend het volgende:
Maar wordt het dan 8 NEderlandse en 8 Belgiesche clubs? Een verdelen van 9/7 zou al eerlijker zijn. En hoe leuk gaat één van beide landen het nog vinden als er steeds maar clubs uit één land de CL in gaan?
en op welke basis ? van de huidige ranglijst ?quote:Op donderdag 27 december 2012 12:06 schreef bojan het volgende:
[..]
12-8 zal het worden om te starten
Voor de start van de beneliga zal er eerst een normaal seizoen gespeeld worden, de 12 beste nederlandse en de 8 beste belgische clubs spelen het seizoen erna samenquote:Op donderdag 27 december 2012 12:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
en op welke basis ? van de huidige ranglijst ?
1. Dat zal niet gebeurenquote:Op donderdag 27 december 2012 12:08 schreef macca728 het volgende:
[..]
en als je na 5 jaar alleen nog maar NL overhoudt ?
dus zonder een topclub als ze toevallig een slecht jaar hebben.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:09 schreef bojan het volgende:
[..]
Voor de start van de beneliga zal er eerst een normaal seizoen gespeeld worden, de 12 beste nederlandse en de 8 beste belgische clubs spelen het seizoen erna samen
Inderdaad, nu staat AA Gent bv 12de en zullen ze in tweede klasse starten.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:10 schreef macca728 het volgende:
[..]
dus zonder een topclub als ze toevallig een slecht jaar hebben.
1 dat kan wel uitzondering Anderlecht.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:09 schreef bojan het volgende:
[..]
1. Dat zal niet gebeuren
2. Gebeurt het toch, dan moet je gewoon doorgaan... dan zitten alle Belgische clubs in tweede klasse en heb je daar je toppers, lijkt me niet erg.
De Nederlandse staartploegen hebben net een dik contract bij FOX getekend. Die gaan dit contract gewoon uitdienen. In 2024 zien we weer verder.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:05 schreef bojan het volgende:
[..]
Supporters hebben niets te zeggen hoor. In België wilden de fans het play off systeem ook niet maar toch is het er.
Trouwens, in België is er ook veel protest tegen een aankomende Beneliga (vooral bij de kleintjes, logisch) maar indien het voor de topclubs echt beter is zal dat er sowieso komen.
20 clubsquote:Op donderdag 27 december 2012 12:06 schreef bojan het volgende:
[..]
12-8 zal het worden om te starten
Neem je dromen niet voor werkelijkheid.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:11 schreef macca728 het volgende:
[..]
1 dat kan wel uitzondering Anderlecht.
Inderdaad, Europees goed presteren gaat dan sowieso niet meer lukken.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
20 clubsde kalender is nu al overvol
Nu spelen onze topclubs 40 wedstrijden...quote:Op donderdag 27 december 2012 12:12 schreef rubbereend het volgende:
[..]
20 clubsde kalender is nu al overvol
nou in NL 34 dus meer straks.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:13 schreef bojan het volgende:
[..]
Nu spelen onze topclubs 40 wedstrijden...
Bij 20 clubs spelen ze 38 wedstrijden, dus komen 2 weekends minder aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |