irrelevant en onnodig commentaar, zo nemen mensen je niet serieus meer.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De tour is gewoon een hoax, net als de maanlanding
Jouw statement dat iedere renner wel moet gebruiken om een klein maandje elke dag te fietsen is pas onnozel.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
irrelevant en onnodig commentaar, zo nemen mensen je niet serieus meer.
ja jongen, jouw comentaar voegt wat toequote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:15 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Jouw statement dat iedere renner wel moet gebruiken om een klein maandje elke dag te fietsen is pas onnozel.
Ik lees echt te veel onzin van je.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja jongen, jouw comentaar voegt wat toe
je bent zelf onzin!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik lees echt te veel onzin van je.
Harm, vind dit niet leukquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:28 schreef marcodej het volgende:
http://www.outsideonline.(...)h-Journal-Study.html
Dat zeiden van David walsh ook, die mocht niet meer mee in de auto van zijn nepvrienden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:48 schreef FredWielergek het volgende:
thefxr, pak toch lekker de fiets en ga een eindje fietsen in plaats van onzin uit te kramen, niemand neemt je serieus meer.
twitter:rachidfinge twitterde op zaterdag 05-01-2013 om 03:47:01Hmmmm, dus Lance Armstrong overweegt publiekelijk toe te geven dat hij doping heeft gebruikt, meldt de New York Times. reageer retweet
Heeft ie al half gedaan door op twitter te verwijzen naar een stukje van Graham Watson.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:51 schreef Pino112 het volgende:
twitter:rachidfinge twitterde op zaterdag 05-01-2013 om 03:47:01Hmmmm, dus Lance Armstrong overweegt publiekelijk toe te geven dat hij doping heeft gebruikt, meldt de New York Times. reageer retweet
twitter:lancearmstrong twitterde op woensdag 02-01-2013 om 16:38:11It took a "photographer" to "write" the most balanced piece we've seen yet. http://t.co/ziGmTenu reageer retweet
Daar zie ik geen bekentenis in. Ook geen halve. Misschien een kwart.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heeft ie al half gedaan door op twitter te verwijzen naar een stukje van Graham Watson.twitter:lancearmstrong twitterde op woensdag 02-01-2013 om 16:38:11It took a "photographer" to "write" the most balanced piece we've seen yet. http://t.co/ziGmTenu reageer retweet
Natuurlijk is het uitputtend, dat is ook onderdeel van de heroïek. De TDF korter maken lost het probleem niet op. In andere sporten waar het duurvermogen minder wordt aangesproken wordt net zo hard doping gepakt. Zeker op het hoogste niveau.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:42 schreef THEFXR het volgende:
Je praat teveel over jezelf en gaat te weinig in over het onderwerp, de TDF is te zwaar voor het lichaam en er zijn genoeg artsen die dat ook beweert hebben.
inderdaad, wat zou zo'n tour langer duren denken jullie? Per dag een half uurtje tot een uurtje misschien? Vergelijkbaar met een 'slome' etappe waarin men wat relaxter rondfietst.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoewel ik het meestal niet eens ben met Kuipers, kun je natuurlijk wel degelijk de tour clean winnen. Als iedereen clean rijdt, moet er wel eentje clean winnen natuurlijk.
Probleem is dat niet iedereen clean rijdt (het zal eerder zo zijn dat iedereen niet clean rijdt).
Dan nu? Of dan in de EPO-jaren?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:02 schreef kawotski het volgende:
[..]
inderdaad, wat zou zo'n tour langer duren denken jullie? Per dag een half uurtje tot een uurtje misschien? Vergelijkbaar met een 'slome' etappe waarin men wat relaxter rondfietst.
Ritsmaquote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:33 schreef THEFXR het volgende:
Ik hoor in bureau sport, Ritsma zeggen dat hij denk dat Nederlandse sporters niet clean zijn ivm verplichtingen naar sponsers toe.
Omdat bij hem dopinggebruik over een lange periode bewezen is.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:05 schreef maniack28 het volgende:
Kan iemand mij nog eens vertellen waarom Armstrong levenslang geschorst is en de rest maar 1 of 2 jaar? Ik snap het niet
En zelfs zonder techniek kun je een heel eind komen:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:35 schreef DeeBee het volgende:
Ritsma noemde inderdaad precies een argument waarom je wél doping zou gebruiken, want bij meer sponsoren en belangen krijg je juist een stimulans om te gebruiken...
En het 'technische sport' argument is ook zo freaking hilarisch, dat is met voetbal ook altijd zo... Dan gaan die sporters even voorbij aan het feit dat ze die techniek uberhaupt al beheersen (als topsporter), want dat is een van de basisvoorwaarden om op een hoog niveau te kunnen presteren... Een krabbelaar op de schaatst kan het sowieso wel vergeten, dus als je al op nationaal niveau meedoet zit je techniek heus wel goed. Als je dan juist daarnaast ook nog eens doping gebruikt, kan je beter en harder trainen en pieken in wedstrijden, maar die redenatie geloven ze niet in of zo, mooi.
Inderdaad, je zal als linksback maar eens een hele match achter een rechtsbuiten aanhollen die tjokvol EPO gepompt is ...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 14:35 schreef DeeBee het volgende:
En het 'technische sport' argument is ook zo freaking hilarisch, dat is met voetbal ook altijd zo...
Hijzelf ook niet, daarom gaat hij binnenkort tóch bekennen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:05 schreef maniack28 het volgende:
Kan iemand mij nog eens vertellen waarom Armstrong levenslang geschorst is en de rest maar 1 of 2 jaar? Ik snap het niet
Over Julich, als Julich dan zo schoon was waren er dus renners in die ploeg die een stuk minder schoon waren.quote:“It’s their decision, but a guy like Bobby Julich, who admitted to using EPO but changed his attitude afterwards, should not be disowned. I know him for a long time. At Saxo Bank, he helped me a lot and he was one of the cleanest on the team. Everybody has the right to a second chance. Look at David Millar: he tested positive for EPO and today he does a lot for anti-doping.”
Wat je dan wel doet afvragen wie er minder oprecht waren. Zijn eigen broer?quote:In Saxo Bank, he helped me a lot and was one of the most honest
Paar minuten idd ivg met vorig jaar. Als je er van uit gaat dat ongeveer 38,5 gemiddeld zonder doping haalbaar is. Dat is te verdedigen, want dat reden ze eind jaren 80 ook en nu zijn de fietsen lichter. Wiggins reed gemiddeld 39,3 (deed 87:34 over 3442 km). Met 38,5 gemiddeld doe je er 89:24 over. Dat scheelt een kleine 2 uur, verdeeld over 21 etappes, is ongeveer 5 minuten per etappe. In de etappes in lijn zal het wat meer zijn, in de tijdritten wat minder.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dan nu? Of dan in de EPO-jaren?
Denk dat als je het vergelijkt met nu, je eerder aan minuten moet denken.
Verder zie je in praktisch elke sport een 'natuurlijke' vooruitgang, behalve in sporten die een overduidelijke dopingperiode hebben gekend (dan denk ik aan wielrennen en atletiek). Dan ga ik er even vanuit dat niet alle vooruitgang toe te schrijven valt aan doping, maar ook bijvoorbeeld aan professionelere trainigsmethoden -naast de dingen die jij al noemt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Paar minuten idd ivg met vorig jaar. Als je er van uit gaat dat ongeveer 38,5 gemiddeld zonder doping haalbaar is. Dat is te verdedigen, want dat reden ze eind jaren 80 ook en nu zijn de fietsen lichter. Wiggins reed gemiddeld 39,3 (deed 87:34 over 3442 km). Met 38,5 gemiddeld doe je er 89:24 over. Dat scheelt een kleine 2 uur, verdeeld over 21 etappes, is ongeveer 5 minuten per etappe. In de etappes in lijn zal het wat meer zijn, in de tijdritten wat minder.
Overigens is denk ik nog wel verdedigbaar dat nu een gemiddelde van tegen de 39 haalbaar is, vanwege de lichtere fietsen, wat minder zware tour dan in de jaren 80 (nu 2 rustdagen, destijds maar 1) en de sterk verbeterde aerodynamica met het tijdrijden (dat scheelt echt een paar minuten in de tijdritten). Dat zou betekenen dat het nu idd nog wel meevalt met het dopinggebruik bij de profs (niet dat ze nu schoon zijn, maar toch relatief schoon).
Tja daar prik je toch wel snel doorheen. Andy, met z'n extreme piekenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:55 schreef Ericr het volgende:
http://www.cyclingnews.co(...)changed-says-schleck
Wielrennen is al veranderd volgens Mandy![]()
Uit de mond van iemand die een gedrogeerde Contador bijna versloeg, een broer heeft met duistere praktijken, heeft gereden bij diverse discutabele ploegen.
Ook wel opvallend dit stukje :
[..]
Over Julich, als Julich dan zo schoon was waren er dus renners in die ploeg die een stuk minder schoon waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |