Ik zou geen moeite doen, waarschijnlijk krijg je nu een reactie dat jij ook een pakhaas bent.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Onzin dat dat niet zonder doping kan. Het kan niet zonder doping als ze 42 km/u gemiddeld rijden over die 3 weken.
Ik heb zelf een paar keer de Ronde van Sardinië al;s cyclosportieve gereden. Da's 700 km in 6 dagen volle bak. Kan prima. Als ik dat kan, moeten profs die 3x zoveel trainen als ik en veel betere begeleiding hebben zonder doping een tour kunnen rijden.
pakhaas!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Onzin dat dat niet zonder doping kan. Het kan niet zonder doping als ze 42 km/u gemiddeld rijden over die 3 weken.
Ik heb zelf een paar keer de Ronde van Sardinië al;s cyclosportieve gereden. Da's 700 km in 6 dagen volle bak. Kan prima. Als ik dat kan, moeten profs die 3x zoveel trainen als ik en veel betere begeleiding hebben zonder doping een tour kunnen rijden.
Haha, ik wilde precies hetzelfde quoten...quote:
Zij moeten 3,500 km rijden in 21 dagen, dus jouw vergelijk gaat niet op, als ze het allemaal schoon zouden rijden, komen ze pas om 20.00 uur binnen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 08:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De vergelijking gaat prima op. Zoveel extremer is dat niet, 3500 km in 21 dagen tov 700 in 6 dagen. In die 6 dagen zat ik ca. 25 uur op de fiets. In diezelfde tijd rijden de profs een derde meer (zonder doping, met doping de helft meer).quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:32 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Zij moeten 3,500 km rijden in 21 dagen, dus jouw vergelijk gaat niet op, als ze het allemaal schoon zouden rijden, komen ze pas om 20.00 uur binnen.
De commercie heerst gewoon.
Hoe kom je aan de referentie zonder doping?, die doping nemen ze zeer zeker omdat het zwaar is., je hc en testo daalt hard in de TDF. denk nu maar niet dat ze elke dag 100% clean kunnen herstellen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De vergelijking gaat prima op. Zoveel extremer is dat niet, 3500 km in 21 dagen tov 700 in 6 dagen. In die 6 dagen zat ik ca. 25 uur op de fiets. In diezelfde tijd rijden de profs een derde meer (zonder doping, met doping de helft meer).
Kan echt prima zonder doping, Ze nemen die doping niet omdat het zo zwaar is, maar omdat ze willen winnen.
Ze kunnen makkelijk voor 18.00 uur binnen komen. Moeten ze misschien wel een uurtje eerder starten.
Doping nemen ze omdat ze willen winnen. Ben Johnson nam ook geen doping omdat de 100 m zo lang was.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Hoe kom je aan de referentie zonder doping?, die doping nemen ze zeer zeker omdat het zwaar is., je hc en testo daalt hard in de TDF. denk nu maar niet dat ze elke dag 100% clean kunnen herstellen.
Ik neem aan dat je ooit nog eens een amateur TDF gaat rijden, want volgens jou rijden profs maar een derde meer?
Ga je nu een sprint van 10 sec vergelijken met een 21-daagse tour?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 16:59 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Doping nemen ze omdat ze willen winnen. Ben Johnson nam ook geen doping omdat de 100 m zo lang was.
Die helft meer is uitgegaan van het hoogste gemiddelde in de tour (700 km in 25 uur is 28 gem., hoogste gemiddelde tour is 42). Een derde meer is een schatting, uitgaande van de snelheden die gereden werden voor de intrede van epo: ca. 37 km/u. Die ze overigens reden met een tour die nog langer was dan de huidige tour. En toen kwamen ze ruim voor 6 uur 's avonds aan.
Nou was er voor de intrede van epo ook wel dopinggebruik natuurlijk, maar de aard van die doping was toch wel wat anders dan van epo. Niet dat die doping niet werkte, maar had toch een duidelijk minder effect dan epo en aanverwante middelen.
er is nog altijd en verschil tussen lang+vlak of veel bergop, dus ik weet niet of dat zomaar te vergelijken is.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:17 schreef Ericr het volgende:
In de jaren 50 reden ze al bijna 37 km/uur gemiddeld op een langer parcours dan nu. Met minder renners, op zwaardere fietsen en op zeker mindere voeding en begeleiding. Ja er was toen ook al doping in de vorm van anabole steroiden maar dat werd zeer experimenteel toegepast in sporten gericht op kracht.
Buiten het knettergekke EPO/CERA tijdperk zijn ze nou ook weer niet heel veel harder gaan rijden door de jaren heen. Dat terwijl de begeleiding, voeding, training wel verbeterd is en er wordt ook nog eens gereden op fietsen die zo'n 3 kilo lichter zijn dan in het tijdperk van het stalen ros uitgerust met relatief zware onderdelen.
Ik zeg toch ook niet dat ze 100% herstellen? Ze zullen er vast wel moe van worden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Ga je nu een sprint van 10 sec vergelijken met een 21-daagse tour?
Je denkt dat het lichaam elke dag 100% schoon kan herstellen, dat is niet waar, dat kan je aan elke dokter of fysio vragen. Ze nemen ook altijd HGH en testo om de volgende dag wel hersteld te zijn, van hgh en testo ga je echt niet harder van rijden, daar nemen ze weer andere middelen voor.
EPO was echt een revolutie in de duursport.
Ik ben eens benieuwd of je dat TDF schema nog een keer gaat rijden en dan vertel je ons daarna hoe je je dan voelt, als het je nog lukt
In de jaren 50 reden ze meer tijdritkilometers en het aantal bergritten was vergelijkbaar met nu en soms zelfs meer dan tegenwoordig. Als ze in die tijd al 36 a 37 km/uur gemiddeld konden rijden met minder renners dan is 38 a 39 km/uur per uur in het huidige tijdperk zeker geen reden om te vermoeden dat het geen natuurlijke progressie is. Toen er eenmaal 40+ gemiddeld gereden werd kon je wel je vraagtekens er bij zetten, zeker omdat op alle vlakken de gemiddeldes opeens omhoog knalden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is nog altijd en verschil tussen lang+vlak of veel bergop, dus ik weet niet of dat zomaar te vergelijken is.
ik hoop dat Wombcat het verschil ziet tussen de impact van een dagrace en een 21-daagse ronde.
Wat je dus eigenlijk zegt, je wordt er kwaad om dat ik jouw sport aanval? je gaat er iig fel tegenin.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat ze 100% herstellen? Ze zullen er vast wel moe van worden.
Meeste wat ik gefietst heb ooit in drie weken was 1500 km. De eerste week daarvan werkte ik er nog naast, de twee weken daarna was fietsvakantie. In die drie weken zaten drie wedstrijddagen. En na die drie weken was ik wel redelijk op ja.
Rond de kerst nog twee weken op Fuerteventura geweest, 1325 km, 14000 hoogtemeters, 50 uur. Vooral alleen gefietst, dan gaat het wat minder hard. Als ik daar dezelfde hoeveelheid in groepsverband had gefietst, was het gemiddelde een km of 3-4 hoger geweest. Was het in wedstrijdverband geweest, dan nog hoger.
En heb jij wel eens op een racefiets gezeten? Ik denk dat ik héél wat meer ervaring ermee heb dan jij. Ik heb in totaal meer dan 700 wedstrijden gereden op verschillend niveau (waaronder dus ook wat meerdaagsen) en meer dan 185.000 km gefietst sinds 1992. Ook veel op fietsvakanties/trainingskampen geweest, waar je gedurende 1-2 weken vrijwel elke dag fietst.
vanaf 1886 al dopingquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:28 schreef Ericr het volgende:
[..]
In de jaren 50 reden ze meer tijdritkilometers en het aantal bergritten was vergelijkbaar met nu en soms zelfs meer dan tegenwoordig. Als ze in die tijd al 36 a 37 km/uur gemiddeld konden rijden met minder renners dan is 38 a 39 km/uur per uur in het huidige tijdperk zeker geen reden om te vermoeden dat het geen natuurlijke progressie is. Toen er eenmaal 40+ gemiddeld gereden werd kon je wel je vraagtekens er bij zetten, zeker omdat op alle vlakken de gemiddeldes opeens omhoog knalden.
Nee hoor, ik ben niet kwaad.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Wat je dus eigenlijk zegt, je wordt er kwaad om dat ik jouw sport aanval? je gaat er iig fel tegenin.
Ik beweer dat de TDF gewoon te zwaar is voor het menselijk lichaam, prof of niet.
die dokter nikkels had het ook over het bijspuiten om de hc naar normale levels te brengen, dat is ook doping.
Als dat soort dingen er voor nodig zijn om de TDF uit te rijden, dan is de TDF te zwaar of het gros rijdt in de laatste week buiten de tijdslimiet.
Je hebt doping en doping.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vanaf 1886 al doping
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_doping_cases_in_cycling
Dus er is geen dopingvrije benchmark.
Aangezien Wombcat ook regelmatig rijdt, haalt hij ook makkelijk 37 km/uur?
We hebben het over doping die het herstel kan verbeteren, niet over allerlei ongein voordat die middelen hun intrede deden. Doping is zo oud als de sport zelf, dat staat niet ter discussie. Het ging er om of je clean bepaalde gemiddelden kan rijden in een wedstrijd van 3 weken. Uitgaande van de jaren 50 en ook de jaren daarvoor is dat zeker mogelijk. Of je moet van mening zijn dat de zooi die renners in de jaren 50 namen ook maar enigszins bijdroegen aan een verbeterd herstel na een zware inspanning. Eerder het tegenovergestelde als het gaat om middelen als amfetaminen, daar wordt je alleen maar slechter van gedurende een TDF of andere wedstrijd die meerdere weken duurt.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
vanaf 1886 al doping
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_doping_cases_in_cycling
Dus er is geen dopingvrije benchmark.
Aangezien Wombcat ook regelmatig rijdt, haalt hij ook makkelijk 37 km/uur?
Je snapt dat als het menselijk lichaam meer traint, het ook meer herstel nodig heeft?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:36 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben niet kwaad.
Ik ben het er alleen niet mee eens dat de TDF te zwaar is voor het menselijk lichaam. Dat is echt onzin. Met de trainingsuren die profs maken, kan dat prima zonder doping. Zoals Ericr al aangeeft werden er in de jaren en 50 en 60 al hoge gemiddeldes gereden in tours die zwaarder waren en op zwaardere fietsen.
Je hebt geen doping nodig om de tour uit te rijden. Je hebt doping nodig om de tour te rijden met een gemiddelde van boven de 40. En misschien ook wel een gemiddelde van 39. Maar rond de 35/36 moet een prof zonder doping makkelijk kunnen redden.
Je praat teveel over jezelf en gaat te weinig in over het onderwerp, de TDF is te zwaar voor het lichaam en er zijn genoeg artsen die dat ook beweert hebben.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Je hebt doping en doping.
In wedstrijdverband is 37 per uur niet hard. Sterker nog, dat is langzaam (bij vlakke wedstrijden tenminste, in het hooggebergte is het natuurlijk wat anders).
Momenteel fiets ik wat minder en rijd ik geen wedstrijden meer. Maar ik heb wel eens een tijdrit afgelegd met 40 gemiddeld. En dat was op mijn gewone racefiets, want ik heb geen tijdritfiets
Mijn hoogste gemiddelde in een wedstrijd (vlak en snel rondje) is 45,6. Nou weet ik natuurlijk niet of iedereen daar zonder doping reed, want er was geen controle (ik wel zonder doping, maar dat geloof je vast niet).
Ja dat snap ik. Ik moest werken naast mijn trainingen, een prof niet. Dus die heeft meer tijd om te herstellen. En verder wat Ericr hierboven zegt. De middelen die tot in de jaren 80 werden genomen hadden geen effect op herstel en toen konden ze ook 37 gem. rijden in de tour.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:41 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Je snapt dat als het menselijk lichaam meer traint, het ook meer herstel nodig heeft?
Alsof een prof dat wel bezit en andere niet?
Jij vroeg of ik wel eens 37 km/u had geredenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:42 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Je praat teveel over jezelf en gaat te weinig in over het onderwerp, de TDF is te zwaar voor het lichaam en er zijn genoeg artsen die dat ook beweert hebben.
ja klopt, dat rijden er wel meer maar niet in een 21-daagse tour inclusief enorme bergen.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:43 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jij vroeg of ik wel eens 37 km/u had gereden
We zijn het gewoon niet eens en ieder probeert zijn punt te maken.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:47 schreef Ericr het volgende:
Maar Wombcat is verder natuurlijk gewoon een pakhaas![]()
![]()
Maar goed dat ik voor mijn KOM's op Strava niet naar de dopingcontrole hoefde, gemiddelden van boven de 50 of er tegenaan dat kan geen zuivere koffie zijn (uitroepteken!!)
Moeizame discussie wederom. Om podium of top 10 te rijden in de TDF zal er zo goed als zeker nog gepakt moeten worden maar de waterdragers of andere pelotonvulling zouden gelet op hun vermogen en conditie toch wel beter moeten kunnen presteren dan renners van 60 jaar terug (of langer geleden).
Dus al die renners die een TDF uitreden voordat er echte herstelmiddelen op de markt kwamen hebben gewoonweg niet bestaan? Of is strychnine, amfetamine, wijn of weet ik veel welke zooi ze toen gebruikten eigenlijk een soort van verkapte vroege EPO, CERA, HGH, AAS?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:52 schreef THEFXR het volgende:
We zijn het gewoon niet eens en ieder probeert zijn punt te maken.
Ik beweer dat de TDF te hard voor het menselijk lichaam is om uit te rijden.
Ja, op de 39x21 zelfs een keertje.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:52 schreef THEFXR het volgende:
Wilde wel nog weten of wombcat de keutenberg opkwam? ik trapte mijn bracket ram doormidden, nooit een souplessse rijder geweest, altijd maar brute kracht.
Hoewel ik het meestal niet eens ben met Kuipers, kun je natuurlijk wel degelijk de tour clean winnen. Als iedereen clean rijdt, moet er wel eentje clean winnen natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:56 schreef THEFXR het volgende:
'Tour de France kun je ook 'clean' winnen'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)k-clean-winnen.dhtml
door harm kuipers![]()
![]()
nuff said
De tour is gewoon een hoax, net als de maanlandingquote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dus al die renners die een TDF uitreden voordat er echte herstelmiddelen op de markt kwamen hebben gewoonweg niet bestaan? Of is strychnine, amfetamine, wijn of weet ik veel welke zooi ze toen gebruikten eigenlijk een soort van verkapte vroege EPO, CERA, HGH, AAS?
je hebt iig een betere onderbouwing dan Harm kuipers, hij neemt gewoon aan dat een bepaalde renner schoon is en redeneert dan verder. ik zou het Harm maillen?quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:47 schreef Ericr het volgende:
Maar Wombcat is verder natuurlijk gewoon een pakhaas![]()
![]()
Maar goed dat ik voor mijn KOM's op Strava niet naar de dopingcontrole hoefde, gemiddelden van boven de 50 of er tegenaan dat kan geen zuivere koffie zijn (uitroepteken!!)
Moeizame discussie wederom. Om podium of top 10 te rijden in de TDF zal er zo goed als zeker nog gepakt moeten worden maar de waterdragers of andere pelotonvulling zouden gelet op hun vermogen en conditie toch wel beter moeten kunnen presteren dan renners van 60 jaar terug (of langer geleden).
irrelevant en onnodig commentaar, zo nemen mensen je niet serieus meer.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De tour is gewoon een hoax, net als de maanlanding
Jouw statement dat iedere renner wel moet gebruiken om een klein maandje elke dag te fietsen is pas onnozel.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:14 schreef THEFXR het volgende:
[..]
irrelevant en onnodig commentaar, zo nemen mensen je niet serieus meer.
ja jongen, jouw comentaar voegt wat toequote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:15 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Jouw statement dat iedere renner wel moet gebruiken om een klein maandje elke dag te fietsen is pas onnozel.
Ik lees echt te veel onzin van je.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ja jongen, jouw comentaar voegt wat toe
je bent zelf onzin!quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:21 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik lees echt te veel onzin van je.
Harm, vind dit niet leukquote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:28 schreef marcodej het volgende:
http://www.outsideonline.(...)h-Journal-Study.html
Dat zeiden van David walsh ook, die mocht niet meer mee in de auto van zijn nepvrienden.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 19:48 schreef FredWielergek het volgende:
thefxr, pak toch lekker de fiets en ga een eindje fietsen in plaats van onzin uit te kramen, niemand neemt je serieus meer.
twitter:rachidfinge twitterde op zaterdag 05-01-2013 om 03:47:01Hmmmm, dus Lance Armstrong overweegt publiekelijk toe te geven dat hij doping heeft gebruikt, meldt de New York Times. reageer retweet
Heeft ie al half gedaan door op twitter te verwijzen naar een stukje van Graham Watson.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:51 schreef Pino112 het volgende:
twitter:rachidfinge twitterde op zaterdag 05-01-2013 om 03:47:01Hmmmm, dus Lance Armstrong overweegt publiekelijk toe te geven dat hij doping heeft gebruikt, meldt de New York Times. reageer retweet
twitter:lancearmstrong twitterde op woensdag 02-01-2013 om 16:38:11It took a "photographer" to "write" the most balanced piece we've seen yet. http://t.co/ziGmTenu reageer retweet
Daar zie ik geen bekentenis in. Ook geen halve. Misschien een kwart.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 03:58 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heeft ie al half gedaan door op twitter te verwijzen naar een stukje van Graham Watson.twitter:lancearmstrong twitterde op woensdag 02-01-2013 om 16:38:11It took a "photographer" to "write" the most balanced piece we've seen yet. http://t.co/ziGmTenu reageer retweet
Natuurlijk is het uitputtend, dat is ook onderdeel van de heroïek. De TDF korter maken lost het probleem niet op. In andere sporten waar het duurvermogen minder wordt aangesproken wordt net zo hard doping gepakt. Zeker op het hoogste niveau.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 17:42 schreef THEFXR het volgende:
Je praat teveel over jezelf en gaat te weinig in over het onderwerp, de TDF is te zwaar voor het lichaam en er zijn genoeg artsen die dat ook beweert hebben.
inderdaad, wat zou zo'n tour langer duren denken jullie? Per dag een half uurtje tot een uurtje misschien? Vergelijkbaar met een 'slome' etappe waarin men wat relaxter rondfietst.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 18:04 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoewel ik het meestal niet eens ben met Kuipers, kun je natuurlijk wel degelijk de tour clean winnen. Als iedereen clean rijdt, moet er wel eentje clean winnen natuurlijk.
Probleem is dat niet iedereen clean rijdt (het zal eerder zo zijn dat iedereen niet clean rijdt).
Dan nu? Of dan in de EPO-jaren?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:02 schreef kawotski het volgende:
[..]
inderdaad, wat zou zo'n tour langer duren denken jullie? Per dag een half uurtje tot een uurtje misschien? Vergelijkbaar met een 'slome' etappe waarin men wat relaxter rondfietst.
Ritsmaquote:Op zaterdag 5 januari 2013 01:33 schreef THEFXR het volgende:
Ik hoor in bureau sport, Ritsma zeggen dat hij denk dat Nederlandse sporters niet clean zijn ivm verplichtingen naar sponsers toe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |