Waarom zou ik dat doen? Het is geen investering.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:22 schreef Staal het volgende:
Eerlijk is het niet maar ik zou het verlies nemen en de boel van de hand proberen te doen. Het wordt alleen maar minder waard,
Dat hoop ik ook niet nee.quote:Op woensdag 26 december 2012 23:29 schreef MyTiredFeet het volgende:
[..]
Waarom zou ik dat doen? Het is geen investering.
Ik wel.quote:
Dat magquote:
quote:Op woensdag 26 december 2012 15:48 schreef Staal het volgende:
Gezondheid, man, dochter, hond.
Alles van materiele waarde is vervangbaar en minder waardevol, hoe blij je ook met dingen kunt zijn.
Als je tot aan je nek verlamd raakt, heb je niets aan een racefiets.
Dat is nog best een hoop geld met de wetenschap dat jij er in hebt liggen meuren.quote:Op woensdag 26 december 2012 21:18 schreef Oksel het volgende:
Ohja, ik heb een bed staan van 3700 EUR nieuw. Maar da's op MP nu de helft waard..
quote:Op donderdag 27 december 2012 07:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dat is nog best een hoop geld met de wetenschap dat jij er in hebt liggen meuren.
Wat voor een auto?quote:Op woensdag 26 december 2012 22:16 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor auto he
De mijne wordt alleen maar meer waard (is nu 70jaar oud).
Dan heeft je man ook niets meer aan jou...quote:Op woensdag 26 december 2012 15:48 schreef Staal het volgende:
Dan is mijn kat goedkoper.quote:Op woensdag 26 december 2012 22:27 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Verzerkering: 250e/jaar. Belastingen: geen. Onderhoud: in 2.5jaar ongeveer 100euro aan olie en vet. Brandstof is dan de grootste boosdoener met 1 op 3.5. Maar met 1000-1500km/jaar ook nog prima te overzien.
Hij/zij loopt misschien ook geen 1500 kilometer per jaar?quote:
Ik denk dat je je daar wel eens in kunt vergissen,...quote:Op donderdag 27 december 2012 11:12 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hij/zij loopt misschien ook geen 1500 kilometer per jaar?
Zelfs binnenkatten kunnen dat halen, vaak tot groot verdriet van de eigenaarquote:Op donderdag 27 december 2012 11:25 schreef kaasplankje het volgende:
1500/365=4.1 en dat is niet zo veel voor een buitenkat.
Ik denk zomaar dat hij van muziek houdtquote:Op woensdag 26 december 2012 23:31 schreef Staal het volgende:
[..]
Dat hoop ik ook niet nee.
Waarom houden? Emotionele waarde?
*Meldt zich!*quote:Op woensdag 26 december 2012 23:29 schreef Staal het volgende:
Jammer dat kluskonijn dit topic nog niet in de gaten heeft.
Slimme jongen m.b.t. antiek.
Racefiets kun je dan verkopen en van het geld een luxe rolstoel aanschaffen.quote:Op woensdag 26 december 2012 15:48 schreef Staal het volgende:
Bij die van mij moest ik vandaag weer bijleggen...slechtste investering ooit die kat.quote:Op donderdag 27 december 2012 19:55 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Maar de hamvraag is, wordt je kat meer waard, uitgedrukt in een monetraire geldeenheid dan he
Ik denk dat ze het wel snappen, maar goederen niet als hun waardevolste bezit zien en een klein beetje van die gedachtengang proberen over te brengen op anderenquote:Op vrijdag 28 december 2012 00:28 schreef k_man het volgende:
Tjee. We zijn op pagina drie en nog steeds snapt de helft van de posters geen reet van het topic.
En dan mijn hele huisje jatten? Daarbij knap als je mijn adres achterhaalt!quote:
Dan start je maar een topic in R&P.quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:58 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het wel snappen, maar goederen niet als hun waardevolste bezit zien en een klein beetje van die gedachtengang proberen over te brengen op anderen
Ditr topic kan je dan net zo goed aan het denken zetten dat matrialisme ook niet alles is. Niet alles hoeft zwart of wit te zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dan start je maar een topic in R&P.
Dit topic zet je aan het denken over hoe weinig je dure spullen uiteindelijk echt opbrengen..
Mooi. Dan doe je dat maar in R&P. Dit is een materialistisch topic.quote:Op vrijdag 28 december 2012 06:58 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het wel snappen, maar goederen niet als hun waardevolste bezit zien en een klein beetje van die gedachtengang proberen over te brengen op anderen
wat een mooie fiets. Ik ga zelf wel eens een rondje fietsen op mijn stadsfiets Maar met zo een mooie fiets ben je een stuk sneller klaar met je rondje fietsen. Of je kan er meer kilometers mee maken terwijl je even lang fietst om weer op het zelfde punt uit te komenquote:Op woensdag 26 december 2012 15:30 schreef Oksel het volgende:
[..]
Zoiets, maar dan met andere wielen.
[ afbeelding ]
Ik heb mijn dure spullen om te gebruiken, niet als investering.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Dit topic zet je aan het denken over hoe weinig je dure spullen uiteindelijk echt opbrengen..
Wat voor waarde moet ik me daarbij voorstellen DeLuna?quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:20 schreef DeLuna het volgende:
Ik gok mijn laptop of mijn wedstrijd badpak. Of mijn Samsung Note.Ik heb verder niet zulke waardevolle spullen.
Ik heb hem gekocht voor 400 euro, maar op MP staat hij voor ongeveer 200-250.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:22 schreef niels0 het volgende:
[..]
Wat voor waarde moet ik me daarbij voorstellen DeLuna?
Oh ok. Ik verwachtte iets van 1000 ofzo haha. 400 voor een badpak is natuurlijk nog steeds een hoop geld.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:24 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Ik heb hem gekocht voor 400 euro, maar op MP staat hij voor ongeveer 200-250.En zelfs dat is duur, want eenmaal aangehad zal hij nooit een ander meer precies passen.
Gelukkig kosten ze niet zóveel.quote:Op vrijdag 28 december 2012 12:35 schreef niels0 het volgende:
[..]
Oh ok. Ik verwachtte iets van 1000 ofzo haha. 400 voor een badpak is natuurlijk nog steeds een hoop geld.
Daar hoef ik helemaal niet over na te denken want ik heb mijn spullen om te gebruiken en, in het geval dat ze ook nog eens mooi zijn, om dagelijks van te genieten. Kan me niet boeien hoeveel het eventueel zou opbrengen, zolang ik de gang naar de voedselbank nog weet te vermijden.quote:Op vrijdag 28 december 2012 11:59 schreef Oksel het volgende:
[..]
Je weet wat een desinvestering is?quote:Op vrijdag 28 december 2012 13:18 schreef HenkXL het volgende:
Mijn vriendin, de cumulatieve kosten van haar zijn zonder twijfel mijn grootste desinvesteringen ooit.
pic van je schilderij?quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:04 schreef Sport_Life het volgende:
Schilderij, hoewel op marktplaats zullen weinig kunstkenners zijn (ben ik ook niet overigens hoor) maar het schijnt op galerijen ca ¤ 3.000,- waard te zijn.
Op galerijen? Weet je het zeker?quote:Op zaterdag 29 december 2012 11:04 schreef Sport_Life het volgende:
Schilderij, hoewel op marktplaats zullen weinig kunstkenners zijn (ben ik ook niet overigens hoor) maar het schijnt op galerijen ca ¤ 3.000,- waard te zijn.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2012 21:46:42 ]
Ditquote:
Goede optiek is duurquote:Op zondag 30 december 2012 19:13 schreef flipsen het volgende:
Een verrekijker van ¤2100? Daarmee moet je wel héééééél ver kunnen kijken
Heel snel eens een backup maken dan...quote:Op maandag 31 december 2012 08:54 schreef GekkePoes het volgende:
Ik heb geen waardevol bezit, allemaal vervangbaar spul. behalve dan een draagbare schijf vol met alle familiefoto's. Dat is dan ook het enige met echt emotionele waarde, naast een paar kleine dingetjes gekregen van goede vrienden en familie
Dat soort spul schrijf ik mentaal ook direct af, net als meubels of een auto. Huizen houden wel iets van waarde, die onderhoud ik tenslotte ook.quote:Op maandag 31 december 2012 08:14 schreef Guppyfriend het volgende:
De meeste dingen die ooit duur waren in aanschaf (met name elektronica) is nu geen drol meer waard in verhouding...
Logisch, ik ook. Maar ik kan daardoor ook niet echt iets noemen wat ik heb en wat het nog goed zou doen op marktplaats... Het meeste geld steken we in reizen, maar dat zijn geen goederen. En het huis telt niet, auto ook niet.quote:Op maandag 31 december 2012 16:06 schreef Bajskorv het volgende:
Dat soort spul schrijf ik mentaal ook direct af, net als meubels of een auto. Huizen houden wel iets van waarde, die onderhoud ik tenslotte ook.
Met mijn ex had een DVD collectie van zo rond de 60K gulden, DVD's waren toen nog zo rond de 80 gulden en had er iets van 1000quote:Op woensdag 26 december 2012 18:22 schreef MyTiredFeet het volgende:
Als geheel, mijn cd-collectie. Die moet toch wel minimaal 10k opbrengen (en dat staat in schril contrast met hetgeen ik er voor betaald heb).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |