abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120804917
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:33 schreef Piet_Piraat het volgende:
Hemelvaart steeg Jezus toch op naar de hemel?
Lijkt me sterk dat het steeds een andere datum is. :{w
Jawel, dat is gelinkt aan Pasen, toen werd hij aan het kruis genageld.
Zal iets van 40 dagen daarna zijn.
En Pasen is weer ergens anders aan gelinkt.
Enfin staat wrs allemaal op wikipedia.
Ik zeg al het was ook maar een sekte hoor, die Christenen.
I´m back.
pi_120804996
Pasen is ook al zo vaag, de datum dat ie aan het kruis ging staat toch vast?
pi_120805083
En waar we Pinksteren aan te danken hebben is me een raadsel eik. :+
pi_120805174
quote:
5s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Pasen is ook al zo vaag, de datum dat ie aan het kruis ging staat toch vast?
Dat is vaag idd.
Maar ja dat is ramadan ook hè.
Al die geloven zijn gewoon vaag, zo is het ook.
I´m back.
pi_120805225
quote:
11s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
En waar we Pinksteren aan te danken hebben is me een raadsel eik. :+
De heilige geest kwam over de mensen toch?
Als in de vader, de zoon en de heilige geest?
Enfin meer bijna 40 jaar geleden dat het me uitgelegd is door een hervormde dominee.
Ik ga me er verder ook niet in verdiepen ook, de mafketels.
I´m back.
pi_120805270
Daarom 1e Kerstdag, 1e Paasdag en 1e Pinksterdag afschaffen en die dagen vrij opnemen.
Da's toch mooi een extra vrije dag. ;)
pi_120805447
quote:
3s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
Daarom 1e Kerstdag, 1e Paasdag en 1e Pinksterdag afschaffen en die dagen vrij opnemen.
Da's toch mooi een extra vrije dag. ;)
Welnee, joh als je dat nu gaat inleveren, worden die dagen volgend jaar beetje bij beetje wegbezuinigd.
Maar goed, het is ook een keutel van een oelewapper, waarom is dit nieuws?
I´m back.
pi_120805516
Dan stel ik voor om hemelvaart, pasen en pinksteren van maandag tot vrijdag te houden ergens eind mei.
  donderdag 27 december 2012 @ 02:00:37 #59
321876 Cherna
Fuck the System
pi_120805770
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:35 schreef Lubbert het volgende:
Goed plan, al die 2e feestdagen afschaffen inclusief hemelvaart en koninginnedag. Geef iedereen 5 sniperdagen extra en je kunt lekker een week extra met vakantie. Bevrijdingsdag vieren we dan samen met koninginne dag op de eerste of 2e zaterdag in mei. Goed palan van een vvd'er, mag ook wel eens gezegd worden.
Tja het ligt geheel aan de bedrijfstak. Er zijn zat bedrijven die er juist van profiteren dat er collectieve dagen zijn. Deze bedrijven stoppen de machines en plegen juist op die collectieve dagen hun groot onderhoud. Voor de onderhoudsmonteurs en bankwerkers is werken dan vaak een plicht. Voor veel ander personeel is er dan toch geen werk.

Maar een overheid kan schijnbaar dat onderscheid niet maken. Daarom moet je dit aan het bedrijfsleven zelf overlaten. Daarbij kan het personeel dan zelf invullen door ruilingen etc wie er komt werken en wie graag verlof wilt nemen om kerst te vieren. Daar hoef je dus echt die 2e feestdagen niet voor af te schaffen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  donderdag 27 december 2012 @ 02:22:15 #60
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_120806309
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:11 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alle vrije dagen afschaffen voor iedereen op CAO-niveau, dat is pas liberaal.
Goed plan.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  donderdag 27 december 2012 @ 02:30:42 #61
224960 highender
Travellin' Light
pi_120806468
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wijn na bier geeft...?
Alles na bier geeft plezier, logisch ook, bier is smerig.
  donderdag 27 december 2012 @ 02:31:00 #62
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_120806473
quote:
12s.gif Op donderdag 27 december 2012 02:00 schreef Cherna het volgende:

[..]

Daarom moet je dit aan het bedrijfsleven zelf overlaten. Daarbij kan het personeel dan zelf invullen door ruilingen etc wie er komt werken en wie graag verlof wilt nemen om kerst te vieren. Daar hoef je dus echt die 2e feestdagen niet voor af te schaffen.
Ik zie een tegenstrijdigheid. Als de mensen het zelf moeten regelen, waarom zou je er dan een verplichte vrije dag van maken?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 27 december 2012 @ 02:33:15 #63
224960 highender
Travellin' Light
pi_120808323
quote:
2s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:58 schreef ArnosL het volgende:
Het enige dat ik en driekwart Nederland dan doet is zichzelf vol vreten en met Home Alone voor de tv eindigen.
Dat is ook toch eens lekker af en toe!
Laat die VVD'er lekker in de stront zakken.

Altijd die drang om dingen te willen veranderen.
Soms moet je een traditie gewoon lekker in stand houden, omdat het kan.

[ Bericht 10% gewijzigd door venomsnake op 27-12-2012 08:38:06 ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  donderdag 27 december 2012 @ 08:34:25 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120808343
De stupiditeit spat weer van FOK af, voorgesteld wordt om de verplichte vrije tweede kerstdag om te zetten in een vrij te besteden vrije dag en men huilt hier alsof kerst wordt afgeschaft.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_120808353
quote:
0s.gif Op woensdag 26 december 2012 14:42 schreef Lubbert het volgende:

[..]

Dat zal per bedrijf verschillen maar mijn werkgever geeft iedereen de kans z'n dagen op te maken hoor. Je mag maximaal 40 uur meenemen naar het nieuwe jaar. Persoonlijk eindig ik altijd in de min, behalve dit jaar. Nu heb ik er zeker 45 over.
Dat mag je werkgever vragen, maar niet eisen... je mag je vakantiedagen van dit jaar wettelijk dacht ik een half jaar meenemen. En dagen van jaren ervoor mogen nog 5 jaar na die jaren bewaard worden. Hij kan op zijn kop gaan staan, maar je hoeft niet aan die 40uurs vraag te voldoen.
pi_120808479
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:
De stupiditeit spat weer van FOK af, voorgesteld wordt om de verplichte vrije tweede kerstdag om te zetten in een vrij te besteden vrije dag en men huilt hier alsof kerst wordt afgeschaft.
En je denkt niet dat je die vrije dag vervolgens op (korte) termijn weer kwijt raakt?

Dat gezeur over feest- en vrije dagen uit vooral VVD en D66 hoek irriteert me al jaren mateloos, alsof we die failliete boedel hier weer winstgevend krijgen door al die communicatie-experts, mediamanagers en andere nutteloze parttime inholland-hogescholers een extra dag te laten vergaduhrrrrruh.

Onze oosterburen komen om in de christelijke feestdagen en ze maken desondanks met twee vingers in de neus en op hun sloffen gehakt van Nederland. Verschil is echter dat zij nog daadwerkelijk zaken produceren ipv eindeloos vergaderen en "much tot do about nothing-managers" ophemelen omdat ze weer een mooie, van Engelse termen vergeven, presentatie over het schuiven met mensen, dozen of kapitaal in elkaar gepowerpoint hebben...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 27 december 2012 @ 09:02:09 #68
45206 Pietverdriet
pi_120808570
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 08:54 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

En je denkt niet dat je die vrije dag vervolgens op (korte) termijn weer kwijt raakt?

Dat gezeur over feest- en vrije dagen uit vooral VVD en D66 hoek irriteert me al jaren mateloos, alsof we die failliete boedel hier weer winstgevend krijgen door al die communicatie-experts, mediamanagers en andere nutteloze parttime inholland-hogescholers een extra dag te laten vergaduhrrrrruh.

Onze oosterburen komen om in de christelijke feestdagen en ze maken desondanks met twee vingers in de neus en op hun sloffen gehakt van Nederland. Verschil is echter dat zij nog daadwerkelijk zaken produceren ipv eindeloos vergaderen en "much tot do about nothing-managers" ophemelen omdat ze weer een mooie, van Engelse termen vergeven, presentatie over het schuiven met mensen, dozen of kapitaal in elkaar gepowerpoint hebben...
Huil huil huil
Wat heb jij er tegen een verplichte vrije dag te ruilen voor een vrij opneembare?
pi_120808745
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 09:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Huil huil huil
Wat heb jij er tegen een verplichte vrije dag te ruilen voor een vrij opneembare?
Het is geen verplichte vrije dag, het is een feestdag. Iets waar de Nederlandse arbeidskalender sowieso al niet bepaald van over loopt. Maak je er een vrij opneembare dag van, dan maak je er meteen een dag van waarop o.a. winkelpersoneel tegen de normale vergoeding moet komen werken. Dit is weer net zo'n proefballonnetje, als laatst door zo'n D66-er opgelaten werd over het afschaffen van de zondag als vrije dag.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 27 december 2012 @ 09:35:30 #70
45206 Pietverdriet
pi_120808902
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 09:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Het is geen verplichte vrije dag, het is een feestdag. Iets waar de Nederlandse arbeidskalender sowieso al niet bepaald van over loopt. Maak je er een vrij opneembare dag van, dan maak je er meteen een dag van waarop o.a. winkelpersoneel tegen de normale vergoeding moet komen werken. Dit is weer net zo'n proefballonnetje, als laatst door zo'n D66-er opgelaten werd over het afschaffen van de zondag als vrije dag.
Voor het eerst kom je met een argument, en ziekenhuis personeel, pomppersoneel, mensen in de procesindustrie moeten nu ook werken.
pi_120809410
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 08:34 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens mij heeft die VVDér niet bedacht dat je hierdoor 2/7 meer vrije 2e kerstdag gaat krijgen gemiddeld dus dat dit plan de werkgevers geld gaat kosten. :Y)
  donderdag 27 december 2012 @ 10:12:20 #72
45206 Pietverdriet
pi_120809444
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 10:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Volgens mij heeft die VVDér niet bedacht dat je hierdoor 2/7 meer vrije 2e kerstdag gaat krijgen gemiddeld dus dat dit plan de werkgevers geld gaat kosten. :Y)
Wat wil je hier nu eigenlijk zeggen?
pi_120809552
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat wil je hier nu eigenlijk zeggen?
Dat de stupiditeit niet alleen van de fokkers afspat maar ook van deze opmerking van een vvd'er die hij niet in het belang van de werkgevers maakt. :D
  donderdag 27 december 2012 @ 10:22:35 #74
45206 Pietverdriet
pi_120809602
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 10:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat de stupiditeit niet alleen van de fokkers afspat maar ook van deze opmerking van een vvd'er die hij niet in het belang van de werkgevers maakt. :D
En? Heb het dan daarover ipv te huilen alsof kerst wordt afgeschaft
pi_120809644
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En? Heb het dan daarover ipv te huilen alsof kerst wordt afgeschaft
Daar heb ik het nu toch over. Dat die fokkers aan het janken zijn maakt niet uit die hebben toch geen publiekelijke functie voor een politieke partij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')