abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121072266
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:09 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Je kunt appels niet met peren vergelijken. (saddam hoessein en musharraf in 1 lijstje??). Het zijn allemaal verschillende situaties en zelfs oa. landen die niet eens in het midden oosten liggen.

Volgens jouw gedachtegang zijn ze allemaal slachtoffer van de Joden. Moet je zien wat er nu gebeurd met Egypte en Iran etc, leuk he, die Islamitische revolutie?
Pffff, het lijkt alsof je tegen een muur praat.
Jij doet alsof ze van een perfecte situatie ----------> zijn gegaan. Dat is niet zo.

Ik weet niet wat jij onder appels en peren verstaat, maar een dictator is een dictator. In welke situatie dan ook.

En wat maakt het uit waar die landen liggen? Voor mijn part liggen ze op de maan. Een dictator is een dictator, welk land hij ook bestuurt. Iran en Irak hadden allebei moderne landen kunnen zijn, en dat waren ze op een bepaald punt ook, totdat de 'beacon of freedom and democracy' zich er mee ging bemoeien. En zo is het met meerdere landen.

Verder heb ik helemaal niks over Joden gezegd. Jij blijft dat de hele tijd herhalen.
pi_121072763
http://www.facebook.com/events/140156289464804/

Debat over Israël en Palestina met Han ten Broeke (VVD), Desiree Bonis (PvdA), Martin Bosma (PVV), Sjoerd Sjoerdsma (D66), Gert-Jan Segers (ChristenUnie), Bram van Ojik (GroenLinks, fractievoorzitter) en Kees van der Staaij (SGP, fractievoorzitter).

Toegang gratis voor leden van politieke jongerenorganisaties, anders 5 euro. Ik ben er in ieder geval bij...
  woensdag 2 januari 2013 @ 15:49:44 #203
376361 bojan
Het is friet
pi_121073642
Israël is gewoon het enige moderne land in heel dat baggere gebied daar
"BeNeLiga moet er komen, wie dat niet ziet is idioot"
pi_121073958
Ik kijk gewoon naar gezichten. Zie ik een blanke Jood met rood haar en blauwe ogen roepen dat de Palestijnen moeten oprotten dan moet ik denken aan een neger in Volendam die roept dat alle Nederlanders uit Volendam moeten oprotten.

Veel Joden zijn gewoon euro import. Zij hebben daar niets te zoeken als ze blijven discrimineren tegen mensen uit het Midden Oosten.
pi_121073979
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 15:15 schreef Peunage het volgende:

[..]

Pffff, het lijkt alsof je tegen een muur praat.
Jij doet alsof ze van een perfecte situatie ----------> zijn gegaan. Dat is niet zo.

Ik weet niet wat jij onder appels en peren verstaat, maar een dictator is een dictator. In welke situatie dan ook.

En wat maakt het uit waar die landen liggen? Voor mijn part liggen ze op de maan. Een dictator is een dictator, welk land hij ook bestuurt. Iran en Irak hadden allebei moderne landen kunnen zijn, en dat waren ze op een bepaald punt ook, totdat de 'beacon of freedom and democracy' zich er mee ging bemoeien. En zo is het met meerdere landen.

Verder heb ik helemaal niks over Joden gezegd. Jij blijft dat de hele tijd herhalen.
Je begon zelf over de VS, dus dan moet je het af maken ook.

Dictator of niet, koning of koningin, democratie of niet. Er is maar 1 ding dat belangrijk is:
Hoe vrij de bevolking zelf is. Vrijheid, daar gaat het om.

En zoals je ziet, staat inmenging van geloof in de wet tegenover vrijheid. Geloof heeft niets met vrijheid te maken, maar met indoctrinatie. Maar dat is logisch ook, als je mensen moet overtuigen dat een sprookjesboek figuur de baas is en dat je daarvoor moet stemmen op een "democratische wijze".
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_121074045
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:00 schreef gembird het volgende:
Ik kijk gewoon naar gezichten. Zie ik een blanke Jood met rood haar en blauwe ogen roepen dat de Palestijnen moeten oprotten dan moet ik denken aan een neger in Volendam die roept dat alle Nederlanders uit Volendam moeten oprotten.

Veel Joden zijn gewoon euro import. Zij hebben daar niets te zoeken als ze blijven discrimineren tegen mensen uit het Midden Oosten.
In Israel kunnen zelfs moslims in de regering komen. Elders in het midden oosten kan je als Jood zijnde niet eens veilig leven. Probeer maar als Jood zijnde in "Palestina" of Iran te leven.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_121074334
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:03 schreef firefly3 het volgende:

[..]

In Israel kunnen zelfs moslims in de regering komen. Elders in het midden oosten kan je als Jood zijnde niet eens veilig leven. Probeer maar als Jood zijnde in "Palestina" of Iran te leven.
Dubai is gebouwd door Joden (Architecten/Ondernemers/Geldschieters ect...) dus er zijn wel plekken in het Midden Oosten waar zij kunnen bewegen. Ik kan mij ook herinneren dat Joden hun vakanties in Egypte doorbrachten, maar ik weet niet of zij dit nog doen nu Morsi aan de macht is.

Hoe dan ook. De wereld is voor iedereen en dat zulke lui al eeuwen om een stad (Jeruzalem) vechten zullen wij als buitenstaanders nooit begrijpen. Er zijn al zoveel slachtoffers op hun heilig land gevallen dat het niet eens meer heilig is maar eerder vervloekt.
pi_121075619
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:03 schreef firefly3 het volgende:

[..]

In Iran hebben Joden 1 zetel in het parlement :)

Er zijn zo'n 20,000 Joden in Iran. 1 zetel is ongeveer 110,000 stemmen.

Daarnaast mogen Iraanse Joden verhuizen naar Israël (van het regime), maar kiezen ze om Iran te blijven.
quote:
The benefits include free education at universities and large amounts of loan to buy houses, cars and other home appliances.
The sources said that the Zionist regime has offered to pay $60,000 to every Jewish family which
moves to Israel.
http://www.inminds.com/article.php?id=10164
pi_121077139
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:50 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Daarnaast mogen Iraanse Joden verhuizen naar Israël (van het regime), maar kiezen ze om Iran te blijven.

[..]

Er zijn zo'n 9000 Joden in Iran maar denk maar niet dat die openlijk kritiek mogen leveren op het regime.
pi_121077641
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Er zijn zo'n 9000 Joden in Iran maar denk maar niet dat die openlijk kritiek mogen leveren op het regime.
Dat mag niemand.
pi_121080551
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:50 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

[..]

Het zijn er blijkbaar maar 8,756. Meer dan 90% is gevlucht en een aantal gekken zijn achtergebleven.

Rare bron overigens die url. Het ziet er amateuristisch en zeer politiek gekleurd uit. Beetje een Niburu.nl gehalte.
pi_121083050
Hele discussie wie was er eerste slaat nergens op.Je kan niet iets op eisen.De Messiah zal zelf het beloofde land terug brengen aan de stam van David.G'd zegt: "Mij komt de wraak toe en de vergelding" ( Deuteronomium 32, 35).

Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo? Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is
pi_121096730
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:28 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Op een zomerse dag in Nederland zie je wel vaker blote buiken. In dat soort landen dus niet.
En dat is een essentiële verworvenheid van Nederland? Een bewijs van beschaving?
Ik kan je zeggen dat ik genoeg blote buiken liever niet zou zien!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121096979
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:05 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het zijn er blijkbaar maar 8,756. Meer dan 90% is gevlucht en een aantal gekken zijn achtergebleven.

Rare bron overigens die url. Het ziet er amateuristisch en zeer politiek gekleurd uit. Beetje een Niburu.nl gehalte.
Genoeg andere bronnen:

http://www.guardian.co.uk/world/2007/jul/12/israel.iran

Volgens een Nederlandse documentaire zijn het er trouwens 25k.
pi_121097012
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 17:31 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze worden overgerepresenteerd.
pi_121097381
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:35 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Wist je niet dat Afghanistan vroeger vooral Boeddistisch was en dat de Moslims toen de beelden kapot hebben gemaakt?

En dat de Perzen een hekel hadden aan de Moslims?
Hoe moet ik dit nou pareren? Het is net als het weerleggen van de stelling dat de Grand Canyon in een week tijd uitgeslepen is.
Heel, heel lang geleden woonden er in een land dat nu Afghanistan heet, mensen die Boeddhistisch waren en grote beelden uitgehakt hebben in een bergwand.
Voorzaten van de Indo-Europeanen, waren zij.

En nog niet zo heel lang geleden hebben de Taliban die Boeddhabeelden vernietigd. Dat klopt. Maar Afghanistan was al islamitisch toen de Britten het probeerden te bezetten.

Minder lang geleden voerden de Perzen een strijd met het Oost-Romeinse Rijk in het gebied dat nu Turkije wordt genoemd en beide partijen verzwakten elkaar daardoor. Beide partijen Indo-Europeanen.

Iets later, in onze zevende eeuw, ontstond de islam in wat nu Saoedi-Arabië heet, in Mekka en Medina en een grot in de bergen daar in de buurt.

De volgelingen van Mohammed, moslims genoemd, veroverden vervolgens vele gebieden, waaronder Perzië en Afghanistan. Bij die verovering trad er een schisma op in het geloof: de volgelingen van Ali werden sji'iet genoemd, de volgelingen van de soenna werden soennieten genoemd.

De verovering door islamieten betekende niet meteen dat de bevolking ook compleet vervangen werd. Zo werden de Perzen weliswaar bekeerd vanaf het Zoroastrisme tot de sji'ietische islam, maar het bleven natuurlijk wel Perzen. Indo-Europeanen met een eigen taal en cultuur.

Perzen kijken neer op Arabieren en Turken, die ze als onbeschaafde volkeren beschouwen.
En uiteraard denken ze dat hun sji'ietische geloof beter is dan het soennitische, maar ze zijn wel moslim.

Dus nee: Perzen hebben geen hekel aan moslims.

Ga eens wat lezen over geschiedenis, voor je verdere onzin uitkraamt.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_121097936
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 13:47 schreef kleinearmelama het volgende:

[..]

De volgende mensen steunen / steunden de Palestijnen:
[Selectief bij elkaar gezochte serie foto's, zoals we er over elk onderwerp wel wat bij elkaar kunnen scharrelen.
Waaronder zeer schrijnende, dat zij toegegeven. Maar of die allemaal relevant zijn, is dan ook weer de vraag.]

-------------

Enough said.

Denken jullie echt dat ''Palestina'' een democratie wordt en ze het heel goed zullen hebben zonder de Joden/Israel? Dit zal er gebeuren:

- Palestijnen vechten onderling om macht.
- Terroristen hebben vrij spel.
- Een dictator komt aan de macht.
- Een revolutie.
- Israel zal ''Palestina'' volledig afsluiten van de buitenwereld.
- Arabische landen zullen de Arabieren in ''Palestina'' niet helpen. Doen ze nu ook niet.
- Er zullen 100x meer Palestijnen vermoord worden door Palestijnen dan dat er nu terroristische Arabieren volledig terecht gedood worden door Israelische militairen.
- Palestijnen doen huilie huilie bij de VN.
- Palestijnen doen huilie huilie bij Israel.
- Israel heeft nog meer schijt aan hen en een last is van hun schouders.

Dat gaat er gebeuren. En durf niet iets anders te beweren. Geef eens een voorbeeld van een Arabisch land waar er democratie is en waar ze elkaar niet bij de miljoenen uit moorden.
Lukt je niet.

Dubai is niet succesvol. Zij hebben geluk dat er veel olie in de grond zit. Het is daar ook een grote nomaden/stammen cultuur en waar de koning alle macht heeft.
Wat een flauwekul. Ik zie eigenlijk geen enkel aantoonbaar feit. Alleen maar ondenkbare verdachtmakingen. Nou ja, dat Israel schijt heeft aan de Palestijnen klopt wel. Ondanks de officiële ontkenningen.

Een Arabisch land waar ze elkaar niet bij miljoenen uitmoorden? Dat is aantoonbaar.
Zelfs in Syrië zitten ze nog maar op de honderdduizenden.
pi_121098070
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:00 schreef gembird het volgende:

Ik kan de vergelijking wel waarderen.
Maar veel Israeli's zijn helemaal geen West-Europese import. De meeste zijn import uit heel andere streken, als Noord-Afrika, Azië en Oost-Europa.
Maar import zijn ze inderdaad wel: ongeveer eenderde eerste generatie en eenderde tweedegeneratie.
pi_121098221
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:00 schreef Skillsy het volgende:
Hele discussie wie was er eerste slaat nergens op.Je kan niet iets op eisen.De Messiah zal zelf het beloofde land terug brengen aan de stam van David.G'd zegt: "Mij komt de wraak toe en de vergelding" ( Deuteronomium 32, 35).

Hebt uw vijanden lief; zegent ze, die u vervloeken; doet wel dengenen, die u haten; en bidt voor degenen, die u geweld doen, en die u vervolgen;Opdat gij moogt kinderen zijn uws Vaders, Die in de hemelen is; want Hij doet Zijn zon opgaan over bozen en goeden, en regent over rechtvaardigen en onrechtvaardigen. Want indien gij liefhebt, die u liefhebben, wat loon hebt gij? Doen ook de tollenaars niet hetzelfde?En indien gij uw broeders alleen groet, wat doet gij boven anderen? Doen ook niet de tollenaars alzo? Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is
En wat wil je hiermee zeggen?
Dat de joden onterecht, want zonder gods toestemming, het land opeisen?
pi_121100050
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:04 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Ze worden overgerepresenteerd.
Ze worden gebruikt bedoel je eigenlijk te zeggen.
pi_121100160
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat een flauwekul. Ik zie eigenlijk geen enkel aantoonbaar feit. Alleen maar ondenkbare verdachtmakingen. Nou ja, dat Israel schijt heeft aan de Palestijnen klopt wel. Ondanks de officiële ontkenningen.

Een Arabisch land waar ze elkaar niet bij miljoenen uitmoorden? Dat is aantoonbaar.
Zelfs in Syrië zitten ze nog maar op de honderdduizenden.
Haha, wat ben jij toch een hypocriet zeg.

Alles in mijn bericht zijn gewoon feiten. Die dingen zijn gebeurd en gebeuren nog steeds.

En wat jij al zegt: 'Zelfs in Syrie zitten ze NOG MAAR op de honderdduizenden.'

Omdat jij NOG MAAR zegt, geef jij al het volgende aan:

- De miljoen zal NOG gehaald worden
- Ze zitten NOG MAAR op honderdduizenden, normaal zouden ze allang op een miljoen gezeten hebben

Er zijn geen democratische Arabische staten en een onafhankelijk Palestina zal daar geen verandering in brengen.

En de Arabieren zullen dan toch wel een nieuwe reden zoeken om de Joden te haten.
De Arabieren / moslims haatte de Joden al tijdens de tijd van de Nazi's (dus nog voordat de Joden hun land terug kregen). Ze krijgen nu dus gewoon wat ze zelf gestookt hebben.
pi_121100487
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 04:09 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ze worden gebruikt bedoel je eigenlijk te zeggen.
Ok man.

quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 04:31 schreef kleinearmelama het volgende:

[..]

En de Arabieren zullen dan toch wel een nieuwe reden zoeken om de Joden te haten.
De Arabieren / moslims haatte de Joden al tijdens de tijd van de Nazi's (dus nog voordat de Joden hun land terug kregen). Ze krijgen nu dus gewoon wat ze zelf gestookt hebben.
pi_121100512
quote:
7s.gif Op donderdag 3 januari 2013 07:22 schreef CaptainObvious39 het volgende:

[..]

Ok man.

[..]

[ afbeelding ]
En nog zijn het de meest succesvolle mensen op aarde.

Over Ubermenschen gesproken :D.
pi_121101541
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 01:55 schreef Kees22 het volgende:

[..]

En wat wil je hiermee zeggen?
Dat de joden onterecht, want zonder gods toestemming, het land opeisen?
Ik ben zelf Joods, en ja en nee.Ik vind alleen de discussie hier op een forum zinloos.Of het G'ds bedoeling is het Beloofde land terug te geven doormiddel van nederzettingen te bouwen en Palestijnen te verjagen weet ik niet.Het is een ver van mijn bed show.

Ik kan me beide kanten heel goed voorstellen, zoals bij conflicten altijd 2 kanten zijn
Mijn persoonlijke mening is dat G'd zelf alles ten goede doet en dat de mens niet zelf voor rechtertje mag spelen.Er staat nochtans geschreven dat de Messias zelf alles zal herstellen.

Of je nu rood haar hebt, of bruim haar, of voor mijn part blauwe huid.Of je nu moslim,boedist bent of Christen of anti religie: uiteindelijk zal elke knie buigen voor de G'd van Abraham,Jakob en Isaak en elke blinde en onwetenen zal zien dat hij de G'd is van alles

We maken er samen op de wereld een puinhoop van.
pi_121102343
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 09:14 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Ik ben zelf Joods, en ja en nee.Ik vind alleen de discussie hier op een forum zinloos.Of het G'ds bedoeling is het Beloofde land terug te geven doormiddel van nederzettingen te bouwen en Palestijnen te verjagen weet ik niet.Het is een ver van mijn bed show.

Ik kan me beide kanten heel goed voorstellen, zoals bij conflicten altijd 2 kanten zijn
Mijn persoonlijke mening is dat G'd zelf alles ten goede doet en dat de mens niet zelf voor rechtertje mag spelen.Er staat nochtans geschreven dat de Messias zelf alles zal herstellen.

Of je nu rood haar hebt, of bruim haar, of voor mijn part blauwe huid.Of je nu moslim,boedist bent of Christen of anti religie: uiteindelijk zal elke knie buigen voor de G'd van Abraham,Jakob en Isaak en elke blinde en onwetenen zal zien dat hij de G'd is van alles

We maken er samen op de wereld een puinhoop van.
Bijzonder, een Jood die Mattheüs citeert (Mattheüs 5.44 - 5.48).
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')