abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120761011

Veertig fragmenten uit veertig liedjes, van veertig bands/artiesten, en aan jou de taak om de platen te raden!

OP is wederom geheel gestolen van vorige topics.

Wat is de bedoeling?
- Je downloadt de zip met de fragmenten erin.
- Je luistert naar de fragmenten en raadt welke nummers het zijn.
- Als je denkt dat je ze allemaal hebt die je weet, dan stuur je ze in.

De regels:
- Per goede artiest krijg je 1 punt, bij meerdere artiesten worden deze punten verdeeld, als er 2 artiesten zijn en je hebt er maar 1 goed, krijg je dus een halve punt! Ik wil de NAAM van de artiest horen waarmee hij de nummers heeft uitgebracht, GEEN BIJNAAM! Dus Wacko Jacko i.p.v. Michael Jackson wordt FOUT gerekend! En als je alleen de leadsinger van een band noemt, in plaats van de hele band, bijvoorbeeld Sting i.p.v. The Police, dan is dat ook fout!
- Per goede titel krijg je 1 punt, ik wil de juiste titel horen van het nummer, dus de titel waarmee hij op het album staat! Of de titel waarmee hij in de charts staat/stond!
- Maak van je inzending altijd een lijst van 1 tot 40, wat je niet weet kun je dan open laten.
- Je mag je lijst meerdere keren insturen, maar altijd compleet. PM's met alleen verbeteringen worden niet gehonoreerd.
- Sluiting: dinsdag 8 januari 2013 om 23:59.
- Plaats geen antwoorden in dit topic of in andere topics
- Plaats ook geen hints over bepaalde nummers of artiesten, ook niet stiekem
- Stuur je lijst met antwoorden naar mij via PM!

Wat heb ik nodig?
- Iets wat mp3-files kan afspelen!
(mediaplayer/winamp/musicmatch jukebox/etc)
- Een gemiddelde muziekkennis

Tot slot nog enkele opmerkingen:
- Wees niet getreurd als je ze niet allemaal weet, doe gewoon mee, het is immers voor de lol
- De nummers zijn door mij gekozen, variërend van eigen collectie/favorieten tot onlangs eens langs horen komen en onthouden
- Het is toegestaan om samen te werken met een ander lid van dit forum, maar stuur dan wel samen in, anders is het niet eerlijk tegenover de rest!
- Enige verwarring en zelfs een diskwalificatie in het vorige topic; opzoeken is verboden. Dus geen google, youtube, shazam en soundhound, of hoe ze ook allemaal heten. Je eigen collectie raadplegen is wat mij betreft niet écht verboden, maar er is wel een grens die jullie best zelf kunnen bepalen denk ik (alles afspeuren naar die ene titel is natuurlijk flauw....).
- De scores en tussenstanden; de eerste tussenstanden zullen zonder puntentotaal zijn, later in het 'toernooi' zal ik wel wat standen en verschillen bekend maken.

De link is hier te vinden

http://www34.zippyshare.com/v/36037321/file.html
Stay on my arm, you little charmer
pi_120761059
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 december 2012 17:08 schreef tim. het volgende:

De regels:
- Je mag je lijst meerdere keren insturen, maar altijd compleet. PM's met alleen verbeteringen worden niet gehonoreerd.
Als je een nieuwe lijst instuurt, stuur dan liever alleen de verbeteringen, dat vind ik makkelijker nakijken.
  dinsdag 25 december 2012 @ 21:26:47 #3
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_120765805
Tvp.
  woensdag 26 december 2012 @ 11:29:35 #4
323622 Blogman
http://blogman.flamestrike.nl/
pi_120778399
Nou niet helemaal mijn muziek. Mij iets te depressief. Maar dat weerhoudt me natuurlijk niet om even een inzending in te sturen !
Don't drive a car when you're dead
Got no right, no right to doubt it; Ain't no doubt, no doubt about it
Blogman
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 16:44:16 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120823007
Leuke muziek *O*
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 27 december 2012 @ 17:56:46 #6
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_120826491
quote:
2s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:44 schreef Bosbeetle het volgende:
Leuke muziek *O*
Zekers, dit is weer zo'n heerlijke schuimbek editie waarbij ik bij veel weer eens niet op de antwoorden kan komen :9~
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 18:49:13 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120828871
Poging 1 is verstuurd :)
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 20:14:48 #8
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_120832894
Hij is best weer pittig, dunkt me. Een aantal nummers die ik herkende waren verre van singles.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_120837199
Vrijwel alle nummers komen van behoorlijk bekende albums. Leuk om te zien hoe jullie geluiden met bepaalde (vergelijkbare, maar verkeerde) artiesten associëren.
pi_120845598
ah depressieve muziek ^O^ (dat is een veelgehoorde commentaar, als ik weer eens wat draai. Dus wellicht heb ik weer flinke kansen :P)
Robert Moog died for our synths
pi_120851894
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 21:39 schreef tim. het volgende:
Vrijwel alle nummers komen van behoorlijk bekende albums. Leuk om te zien hoe jullie geluiden met bepaalde (vergelijkbare, maar verkeerde) artiesten associëren.
In het wereldje, en in hun genre zijn ze allemaal wel bekend, denk ik ja. Maar albumtracks van niet heel bekende albums, dat is natuurlijk niet bepaald makkelijk.

Ik ben zelf nu aan het luisteren en wat ik herken is wel meteen :9~ -werk. Een quiz die mij wel goed ligt dus, maar alsnog lastig.

Het is in ieder geval wel allemaal van die heel politiek correcte muziek. En mensen die vooral van de hits zijn, hoeven hier sowieso niet aan te beginnen, voor zover ik tot nu toe kan inschatten, staan die er niet tussen (alleen eentje waarvan ik weet dat die de tipparade heeft gehaald). Ondanks dat er grote favorieten tussenstaan, hoopte ik op een gegeven moment wel op een of ander foutje hitje tussendoor ofzo. Of gewoon iets anders voor de variatie. :P

Oh trouwens Tim. Er bestaat ook zwarte muziek. :D

[ Bericht 13% gewijzigd door BlueChicagoMoon op 28-12-2012 04:55:54 ]
pi_120852279
Ik herken er in ieder geval meer dan bij de vorige editie
No Dukes of Hazzard in the classroom
  vrijdag 28 december 2012 @ 11:27:08 #13
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_120856094
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 december 2012 07:45 schreef Berkery het volgende:
Ik herken er in ieder geval meer dan bij de vorige editie
Idem hier.
Al is de eerste inzending nog wat karig... Maar ik was moe :P

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 11:28:15 #14
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120856138
Ik ben wel beniewd naar de tussenstand :o
pi_120862180
Wat een kutmuziek. :'). De vorige was makkelijker. :').
pi_120862512
Ik ken er vier ofzo :')
The distance between insanity and genius is measured only by success
pi_120862710
Is er trouwens wachtlijst om ze te maken? (wat je dan kan verwachten: een quiz die zo gevarieerd is dat iedereen er wel wat mee kan, net als mijn smaak dus :P )
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 14:43:34 #18
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120862965
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:36 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Is er trouwens wachtlijst om ze te maken? (wat je dan kan verwachten: een quiz die zo gevarieerd is dat iedereen er wel wat mee kan, net als mijn smaak dus :P )
Ja er is een maaklijst, ik neem aan de je erop wilt :Y
pi_120862987
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:43 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ja er is een maaklijst, ik neem aan de je erop wilt :Y
Ja hoor, wanneer zou ik dan ongeveer aan de beurt zijn?
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 14:45:05 #20
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_120863017
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:44 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

Ja hoor, wanneer zou ik dan ongeveer aan de beurt zijn?
1. Trashcanman
2. On
3. Bosbeetle
4. timbob
5. ranja
6. Berkery
7. Gehenna
8. BlueChicagoMoon
9. Belsen

over een maandje of 3 gok ik zo dus Maart.

maar aangezien jij er nog nooit één gemaakt hebt zou het kunnen zijn dat mensen die al aan hun derde zitten je wel wat vroeger in de lijst willen zetten :P

[ Bericht 8% gewijzigd door Bosbeetle op 28-12-2012 15:11:29 ]
  Moderator vrijdag 28 december 2012 @ 14:47:50 #21
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_120863130
Kwak mij er ook maar weer een keer op. Ik dacht al dat ik deze mocht maken, na mijn eclatante overwining van deel 25. :P
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_120863665
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 04:34 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

In het wereldje, en in hun genre zijn ze allemaal wel bekend, denk ik ja. Maar albumtracks van niet heel bekende albums, dat is natuurlijk niet bepaald makkelijk.

Ik ben zelf nu aan het luisteren en wat ik herken is wel meteen :9~ -werk. Een quiz die mij wel goed ligt dus, maar alsnog lastig.

Het is in ieder geval wel allemaal van die heel politiek correcte muziek. En mensen die vooral van de hits zijn, hoeven hier sowieso niet aan te beginnen, voor zover ik tot nu toe kan inschatten, staan die er niet tussen (alleen eentje waarvan ik weet dat die de tipparade heeft gehaald). Ondanks dat er grote favorieten tussenstaan, hoopte ik op een gegeven moment wel op een of ander foutje hitje tussendoor ofzo. Of gewoon iets anders voor de variatie. :P

quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:22 schreef Modus het volgende:
2.gif
quote:
Your musical compatibility with BlueChicagoMoon is Super
Da's dan wel weer vreemd. :P.
Ga ik vervolgens de top 40 artiesten bekijken dan komt er echt geen 1 van mij in die van hem voor. :').
pi_120863997
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 15:01 schreef Modus het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]

[..]

Da's dan wel weer vreemd. :P.
Ga ik vervolgens de top 40 artiesten bekijken dan komt er echt geen 1 van mij in die van hem voor. :').
Ha, nee, dat is niet vreemd. Ik heb met bijna iedereen wel wat overlap. :P Wat er in deze quiz staat, is slechts een klein gedeelte van m'n smaak. Kijk maar naar m'n avatar, zij maakt totaal andere muziek. ;)
pi_120864169
Dan zou ik het eerder Medium noemen ofzo, niet dat ik er verder veel waarde aan hecht, maar hoe ze precies tot die klassificaties komen geen idee, is me al vaker opgevallen. Offtopic!
pi_120876416
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 04:34 schreef BlueChicagoMoon het volgende:

[..]

De albums staan altijd hoog in de album top 100 van Fok!, maar het grootse deel van het publiek in deze topicreeks zit niet achter die lijst en vice versa, dat is waar. Ik eindig altijd onderaan met RDP. RDP's worden vooral gemaakt door mensen die naar Nederlandse radio luisteren en door mensen uit de Stoner Central-topics, heb ik het idee. Met mijn editie schop ik die verhoudingen omver! Er is kans om te winnen voor de rest.

Ik houd niet van foute hitjes. Geen zwarte muziek in mijn lijst om het politiek correcte tegenwicht te bieden.

quote:
2s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:22 schreef Modus het volgende:
Heb jij iets aan je oren?

Hier een eerste tussenstand:

BlueChicagoMoon 28
Bosbeetle 23
belsen 14
timbob 11
Blogman 10
Modus 8
AllesWatWas 1

[ Bericht 0% gewijzigd door belsen op 28-12-2012 19:47:57 (niet echt nodig) ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo