Volgens mij heeft er nog nooit een belegger geld verdiend aan de luchtvaartsector. Wat een belabberde branche is dat zeg.quote:Op zondag 30 december 2012 23:46 schreef Shispeed het volgende:
[..]
in financieel opzicht lijken de resultaten van de bezuinigingen, reorganisaties etc. wel effect te hebben, ik vraag me alleen af voor hoe lang. De luchtvaartsector is een moeilijke sector, er is veel concurrentie van low budget maatschappijen, de brandstofkosten vormen een aardige kostenpost en zijn natuurlijk rechtstreeks verbonden met de olieprijs, waardoor de kosten flink kunnen fluctueren.
Ook schijnt er bij Air France - KLM nog steeds sprake te zijn van forse cultuurverschillen tussen de Franse en Nederlandse tak.
kortom, op de lange termijn zie ik er weinig heil in. Ik ben overigens ook sowieso geen fan van de luchtvaartsector.
Easyjet heeft het anders vrij goed gedaan laatste tijd!quote:Op zondag 30 december 2012 23:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens mij heeft er nog nooit een belegger geld verdiend aan de luchtvaartsector. Wat een belabberde branche is dat zeg.
nee opzich niet, mocht er een akkoord komen dan gaat dat sowieso op het scherpst van de snede zijnquote:
quote:Op zondag 30 december 2012 23:54 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Volgens mij heeft er nog nooit een belegger geld verdiend aan de luchtvaartsector. Wat een belabberde branche is dat zeg.
in de gloriedagen van de luchtvaart wel, maar die liggen al lang achter onsquote:Op zondag 30 december 2012 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Easyjet heeft het anders vrij goed gedaan laatste tijd!
Check de koers van Easyjet op Yahoo finance eensquote:Op maandag 31 december 2012 00:02 schreef Shispeed het volgende:
[..]
[..]
in de gloriedagen van de luchtvaart wel, maar die liggen al lang achter onsop de kortere termijn inderdaad misschien nog wel wat te verdienen ja, zoals in iedere sector. Maar als long term investment kun je luchtvaartmaatschappijen naar mijn inzien beter links laten liggen
Ik generaliseerde een klein beetje natuurlijkquote:Op zondag 30 december 2012 23:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Easyjet heeft het anders vrij goed gedaan laatste tijd!
Ik denk dat het met een sisser gaat aflopen ondanks de pessimistische berichtgeving..quote:Op zondag 30 december 2012 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
True, maar gaat nog wel een enorme impact hebben (helaas).
Directe impact misschien wel, langdurig is dit niet goed voor de middenklasse van Amerika (die al steeds dunner begint te worden).quote:Op maandag 31 december 2012 00:14 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik denk dat het met een sisser gaat aflopen ondanks de pessimistische berichtgeving..
Easyjet doet het inderdaad al een tijdje goed, maar kijk ook eens naar de fluctuaties in de koers, niet echt een solide investeringquote:Op maandag 31 december 2012 00:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Check de koers van Easyjet op Yahoo finance eens
Tja de middenklasse, volgens mij bekommert de Amerikaanse politiek zich daar niet zo om. Zolang ze de schijn maar kunnen ophouden en de S&P niet te ver daalt. Met een sisser bedoelde ik: een last minute bullshit akkoord wat zal leiden tot opluchting op de financiėle markten.quote:Op maandag 31 december 2012 00:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Directe impact misschien wel, langdurig is dit niet goed voor de middenklasse van Amerika (die al steeds dunner begint te worden).
Als er morgen geen deal is dan worden de meeste belastingverhogingen en bezuinigingen waarschijnlijk toch teruggedraait begin januari. Belangrijker is de politieke impasse die er momenteel is en dat leid tot onzekerheid en negatieve economische impact op langere termijn.quote:Op maandag 31 december 2012 00:14 schreef JimmyJames het volgende:
Ik denk dat het met een sisser gaat aflopen ondanks de pessimistische berichtgeving..
BBquote:The U.S. House of Representatives doesn’t plan any votes on the federal budget tonight, meaning that Congress for now will fail to avert $600 billion in tax increases and spending cuts set to start at midnight.
Er is wel degelijk een deal en die is op het laatste moment aangenomen in de Senaat: http://www.nu.nl/economie(...)ingsmaatregelen.htmlquote:Op dinsdag 1 januari 2013 14:09 schreef Physics het volgende:
Overigens snap ik niet waarom de beurs zo hard omhoog ging gister. Er was nooit echt een overtuiging dat er een deal ging komen en toch was het sentiment ongeremd positief.
Maakt toch niet uit of je goedkoop aandelen onder slechte omstandigheden of duurder aandelen onder goede omstandigheden koopt. Het gaat om de richtingquote:Op woensdag 2 januari 2013 07:44 schreef QBay het volgende:
De deal is goedgekeurd. Beetje jammer, want ik had mij al voorbereid om goedkoop (Amerikaanse) aandelen te scoren![]()
.
Dat wordt een rustig jaar danquote:Op woensdag 2 januari 2013 13:00 schreef LXIV het volgende:
Keek net even op Alex, dacht ik dat het ongerealiseerde resultaat van 2012 nog bij de porto stond. Was het alweer de nieuwe winst. 6% al op een halve beursdag!
Gezien mijn doelrendement van 8 tot 10% op jaarbasis kan ik vanmiddag vijf uur alle posities sluiten en wachten tot 2014.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |