abonnement Unibet Coolblue
pi_121537634
quote:
14s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:05 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Goeie oude tijd! Kan het me nog goed herinneren!
ik herinner met het nog als de dag van gisteren...
Yesterday is history,
Tomorrow is a mistery,
Today is a gift,
That's why they call it the present
pi_121537813
Het is heel lang geleden dat ik de afwas heb gedaan maar vroeger toen we nog geen vaatwasser hadden deed ik de afwas gewoon onder een lopende kraan, veel hygiënischer dan vuil water gebruiken naar mijn idee, ik kan dus wel sympathiseren met de Bosniërs.
pi_121538674
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 08:33 schreef Moira. het volgende:
[ afbeelding ]
Bij het zien van dit plaatje dacht ik als eerst dat je hiermee bedoelde, dat er een karaktertje in het Toyota zit dat met zijn handen boven zijn hoofd klapt....Maar er staat dus Toyota :D
  maandag 14 januari 2013 @ 11:10:40 #204
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_121539224
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 10:15 schreef LWD-Godius het volgende:
Het is heel lang geleden dat ik de afwas heb gedaan maar vroeger toen we nog geen vaatwasser hadden deed ik de afwas gewoon onder een lopende kraan, veel hygiënischer dan vuil water gebruiken naar mijn idee, ik kan dus wel sympathiseren met de Bosniërs.
Ik las wat oude topics na en een Turks meisje vond het ook opvallend. Blijkbaar is het dus in meer landen zo. Dit is wat wikipedia erover zegt:
quote:
A major variation in method is the temperature and state of the water. Asians and Latin Americans usually prefer running water because it is seen as being more hygienic as the water is not being reused, and usually use cold water. This is practical in environments where hot water is rarely available from the tap, and sinks are perceived as dirty surfaces (essentially a convenient drain). Westerners usually prefer standing hot water. This is practical in environments where hot water is cheaply and easily available, and sinks are perceived as clean surfaces (essentially a bowl with a convenient drainage device). In this method, the sink is usually first filled with dirty dishes (which may have already been rinsed and scraped to remove most food) and hot, soapy water. The detergent is added while the sink is filling with water, so a layer of suds forms at the top. Then the dishes are washed one by one and thoroughly rinsed to remove the grease dislodged by soap and mechanical action as well as the soap itself, then placed on a rack to begin drying, or dried and put away immediately by a second person. When the sink is empty, if there are more dishes to be washed they may be added to the same dishwater, or the sink may be drained and refilled if clean, hot dishwater is desired.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dishwashing#Running_water_or_sink
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 14 januari 2013 @ 11:14:17 #205
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_121539329
- Horeca staat voor Hotel, Restaurant, Café

Hier kom ik net achter tijdens het lezen van de OP.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
pi_121539540
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:10 schreef Mirel het volgende:

[..]

Ik las wat oude topics na en een Turks meisje vond het ook opvallend. Blijkbaar is het dus in meer landen zo. Dit is wat wikipedia erover zegt:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Dishwashing#Running_water_or_sink
Ik vind het dus wel vies om in de gootsteen af te wassen. Wij gebruiken altijd een teiltje.
pi_121541122
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:48 schreef Mirel het volgende:
Net ontdekt sinds ik samenwoon met een Nederlander als huisgenoot (ik kom uit Bosnië):

Nederlanders doen de afwas totaal anders dan wij. Wij doen het onder de lopende kraan en spoelen het sop eraf. En zo te lezen op het internet is het in veel westerse landen netzoals in Nederland. Het lastige is dat er verschillende maten zijn van wat schoon wordt beschouwd en wat niet.

Ik vind beide manieren prima maar als ik er dan over praat met het Nederlandse kamp dan komen er verbazende reacties over de Bosnische manier, en andersom ook :P

Zo had ik het er gister over met m'n moeder en een kennis, beide vinden ze het idee vies dat er in het sop van alles ligt en dat er bacterieën inzitten. Snap ik :P De Nederlanders zeggen dan weer dat het sop de bacterieën doodt en dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Snap ik ook :P

Ook vonden de Nederlanders waar ik het ermee over had de hoeveelheid aan water bij de Bosnische manier teveel. Snap ik ook :P M'n vader zei nog erbij, water kost niet zoveel, snap ik ook :P maar aan het milieu denken is ook handig, vinden de Nederlanders, wat ik ook snap ;) De kennis reageerde verontwaardigd en vond dat Nederlanders hypocriet zijn en zich niet elke ochtend hoeven te douchen want dat kost ook veel water, snap ik ook :P

Als ik alleen ben dan was ik op mijn manier simpelweg omdat ik het gewend ben en het snel kan doen. Maar als m'n huisgenoot het op zijn manier afwast dan doe ik niet moeilijk, ik vind het wel schoon :)

Enige wat ik niet snap is de borstel, ik ben 10x sneller met een spons, en ik kan hardnekkige dingen stukken makkelijker wegkrabben met een spons dan met een borstel :P Vaak meegemaakt op stage en bij ons thuis dat er wel eens zooi achterblijft na de borstelmanier :7
Ik heb de uitgebreide Nederlandse stijl geleerd: twee bakken water. Wat uit het sop komt moet eerst even afdruipen en dan de hete spoelbak in. Is de vaat erg vuil of groot, dan halverwege sop weggooien, afwasmiddel in het spoelwater en nieuwe bak spoelwater vullen. Als het vaatwerk gedaan is, dan de afwasbak schoonmaken.
Ik doe het zelf in de gootsteen, die als eerste wordt schoongeboend.

De waterstraalmethode kost erg veel water en erg veel afwasmiddel.
Met die waterbesparende kranen van tegenwoordig krijg ik niet meer een dun straaltje.
pi_121544179
Ik vind het ook vies om in de gootsteen af te wassen en gebruik, áls ik met de hand afwas, de running water-methode.
Vroeger bij mijn ouders thuis werd eerst alles in de eerste bak afgespoeld/geweekt, daarna in de tweede bak (met teiltje!) afgewassen. Pannen werden na afloop met heet water nagespoeld en hoefden niet afgedroogd te worden.
Met het vuile afwaswater en een doekje werden vervolgens fornuis en aanrecht "schoon" gemaakt. :r

Tegenwoordig heb ik een afwasmachine, op alle fronten een verbetering :)
pi_121547236
Iemand had het over afwasmiddel en bacteriën. Nee, het is niet antibacterieel en dat is maar goed ook. Afwasmiddel maakt dat het vuil opweekt. Als je het direct afdroogt, veeg je het aanhangende vuil in de droogdoek. Afwas in het rek op laten drogen, kan qua hygiëne alleen als je het heet nagespoeld hebt.

Bij het lezen viel me op dat in Britse romans tijdens een informeel bezoekje thee gedronken wordt, het glas omgespoeld onder de kraan en het glas in het droogrek gezet. Dat wordt dus als schoongemaakt beschouwt.
pi_121549462
Als ik eens met de hand afwas doe ik wat afwasmiddel op de borstel en was ik onder een lopende hete kraan af.
pi_121581229


Logo Chrome komt uit Power Rangers :o.
జ్ఞ‌ా
  dinsdag 15 januari 2013 @ 09:55:39 #212
24860 Gitarist
Ondertitel?
pi_121582388
Het heeft bij mij tot ik een jaar of 25 was geduurd tot ik wist wat het woord krokodillentranen betekent: onechte tranen (volgens Van Dale).

Ik dacht eerst altijd dat je krokodillentranen huilde als je heel erg verdrietig was!
me·lo·maan\ (de ~ (m.), -manen)
1 iem. met een overdreven liefde voor muziek
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:11:57 #213
341556 whY...
symbolisch ambassadeur
pi_121582923
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:14 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]

Logo Chrome komt uit Power Rangers :o.
Is dit niet een hoax? Ik geloof er niet zoveel van namelijk, wie bewist het mij? :9
Apeldoorn 't Loo is waar ik te vinden ben.
"Ambassadeur van de stad Apeldoorn, namens Isis20."
  dinsdag 15 januari 2013 @ 10:25:06 #214
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_121583370
Het gebruik van heet water is er toch voor dat de vettigheid van de vaat afgaat? Ik krijg dat met koud water niet voor elkaar, stromend of niet. Tenzij ik heel veel afwasmiddel gebruik.
pi_121594867
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:55 schreef Gitarist het volgende:
Het heeft bij mij tot ik een jaar of 25 was geduurd tot ik wist wat het woord krokodillentranen betekent: onechte tranen (volgens Van Dale).

Ik dacht eerst altijd dat je krokodillentranen huilde als je heel erg verdrietig was!
Dacht ik ook: van grote tranen als krokodillen (want die zijn ook aardig groot, niet beseffende dat het dan ook olifantentranen hadden kunnen heten)
Neil LOVES Carrots!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 15:35:22 #216
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_121595132
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 10:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gebruik van heet water is er toch voor dat de vettigheid van de vaat afgaat? Ik krijg dat met koud water niet voor elkaar, stromend of niet. Tenzij ik heel veel afwasmiddel gebruik.
Stoffen lossen sneller op in warm water dan in koud water, probeer maar eens met een suikerklontje. Maar aangezien vet niet oplosbaar is in water, is de vettigheid waarschijnlijk gestold op je vaat, en warm je het alleen op met het water zodat het weer vloeibaar wordt en makkelijker weg te spoelen is.

Edit: oh je had het ook over niet stromend water. Dan geldt het ook eerste: dingen lossen sneller op in warm oplosmiddel. En hoewel vet niet oplosbaar is in water, is vet met afwasmiddel dat wel.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_121597489
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:42 schreef heaven7 het volgende:
Als ik eens met de hand afwas doe ik wat afwasmiddel op de borstel en was ik onder een lopende hete kraan af.
Daarmee wordt het afwasmiddel grotendeels ongebruikt afgespoeld.

Edit: of je moet het eerst bij gesloten kraan met die borstel bewerken en dan onder de hete kraan afspoelen.
pi_121600473
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 16:21 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Daarmee wordt het afwasmiddel grotendeels ongebruikt afgespoeld.

Edit: of je moet het eerst bij gesloten kraan met die borstel bewerken en dan onder de hete kraan afspoelen.
Je edit uiteraard. Borstel nat maken en spul erop. Afwas onder kraan nat maken, onder de kraan uit en afwassen, en dan weer afspoelen. Het zal vast meer water en middel kosten maar ik heb het er wel voor over, het is een stuk hygiënischer zo.
pi_121600659
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:20 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Je edit uiteraard. Borstel nat maken en spul erop. Afwas onder kraan nat maken, onder de kraan uit en afwassen, en dan weer afspoelen. Het zal vast meer water en middel kosten maar ik heb het er wel voor over, het is een stuk hygiënischer zo.
Ik ben benieuwd in hoeverre dat hygiënischer is of dat dat alleen maar schijn is!
pi_121600764
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:23 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd in hoeverre dat hygiënischer is of dat dat alleen maar schijn is!
Ook dat maakt me weinig uit eerlijk gezegd. Het voelt prettiger, ik hou er helemaaaaal niet van om met mn blote handen in goor water met kleffe stukjes eten te zitten dus ik ben happy zo :)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:04:03 #221
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_121602325
Ik wou dat ik van dit gelul afwas.
Ok stelletje hokboeren
pi_121602424
Nieuwe dan: ik besefte mij vandaag bij het lezen van een boek dat ergens verzeild raken natuurlijk uit de scheepvaart komt, iets van verkeerde koers zeilen.
pi_121602456
weg
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:12:26 #224
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_121602591
Om even verder te gaan :D Het hele idee van iets onderdompelen in heet water om het schoon te maken vind ik gewoon raar :P

Even iets wat er een klein beetje mee te maken heeft. Eten. M'n huisgenoot en vrienden doen zo punctueel met eten. Gister om 5 uur had iedereen honger maar het was nog geen 'avondeten' dus dan maar even wachten. Lekker boeiend, eet gewoon wanneer je honger hebt :P Laatst zei m'n huisgenoot toen hij laat opstond dat hij ontbijt overslaat en gelijk gaat avondeten. Waarom moet het een naam hebben? Eet gewoon wat je wil, wanneer je honger hebt :P En ja, dat betekent dat je ook warm mag eten overdag :P
When all else fails, you always have delusion.
pi_121602921
quote:
3s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 09:14 schreef µ het volgende:
[ afbeelding ]

Logo Chrome komt uit Power Rangers :o.


Mwah..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')